Citalopram lopetus

Anonyymi

Olen nyt ollut kaksi viikkoa syömättä citalopramia (10 mg). Määrätty monta vuotta sitten ahdistuneisuushäiriöön ja pakkoajatuksiin ja on niihin auttanut. Nyt kuitenkin olen raskauden loppumetreillä ja halusin lopettaa vastasyntyneen mahdollisten vieroitusoireiden takia. Nyt kärsin ihan älyttömistä ajatuksista jotka kiertää kehää ja olo alkaa olemaan epätodellinen. Ihan kun kokoaika pitäisi varmistella olenko tosiaan tässä ja en kai ole tullut hulluksi...pää tietää että ajatukset ovat täysin epärealistisia ja turhia mutta ne aiheuttavat suurta ahdistuneisuutta vaikka todellisuuden tietää. Esim ajatus olenko nyt varmasti kotona? 😅 Etten vaan skitsofreeninen ja mennyt jonkun toisen asuntoon.. Siis aivan naurettavia juttuja.. Ihan siis hullulta kuulostaa ja rupee turhautta nämä.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jotain vertaistukea/kokemuksia citalopram lopetuksesta?

      • Anonyymi

        SSRI-vieroituksen vertaisryhmä Helsingissä

        Julkisessa SSRI-vieroituksen vertaisryhmässä jaetaan tietoa ja linkkejä SSRI/SNRI-lääkityksestä ja turvallisesta lääkevieroituksesta sekä lääkkeettömistä vaihtoehdoista mielialahaasteiden kohtaamiseen.

        https://madinfinland.org/toiminta/taho-helsinki/ssri-ryhma/


    • Anonyymi

      Citalopram on kyllä sellainen lääke, että sitä yhdessä vaiheessa lääkärit liian helposti antoivat vain kaikille masennuslääkkeeksi julkisella ja se on oikeasti sellainen lääke mitä on tarkoitus käyttää lyhytaikaisesti kun on iso kriisi päällä.
      Minulle tehtiin tuo virhe ja kerran kun lääkkeen unohdin niin tulin niin itsemurhaiseksi, että olisin juossut ikkunasta läpi alas.
      Onneksi tajusin kun tuli niin äkkiä päälle, että vieroitusoireesta kyse.

      Citalopharmissa on tosiaan todella vahvat vieroitusoireet, vaikka sen vaikutuksen alkamiseen menee todella pitkä aika. Pienikin ero lääkkeen käytössä saattaa tuoda hurjiakin mielenmuutoksia ja ajatuksia. Mistä erottaa parhaiten, että ei ole itse ihan sekaisin niin siitä, että kuinka nopeasti oireilu tulee. Normaalisti tuolaliset vahvat oireet alkaa voimistua pitkän ajan kanssa.

      Itse söin lääkettä niin lyhyen aikaa ja kerran otin hetkeksi sen takaisin kriisiaikana, milloin kuuluukin sitä lääkettä syödä, niin vieroitusoireet ei kestäneet niin pitkään. Sinulla saattaa mennä enemmän aikaa kun aivot tasaantuu. Keksi jokin rentouttava harrastus, tekeminen, joka pitää sinut oikeassa hetkessä ja todellisuudessa, että jaksat oireiden ylitse. Jotain helppoa, että jos tulee masentunut olo eikä millään tahtoisi niin jaksat kumminkin edes vähän tehdä. Oireet kyllä menee ohitse niin kauan kun vain yrittää olla ruokkimatta niitä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe