Töitä Katja Noposen kautta?

Anonyymi

Onko kukaan saanut ammatillisen kuntoutuksen kautta apua töiden etsimiseen katja noposelta ?
Olen hoitsu ja en pysty tekemään vaivojeni takia sitä, kevasta sain ammatillisen kuntoutuksen muodossa tuolta apua.
Olen vain hieman skeptinen tuon suhteen!!

32

1714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä kovin hääppöseltä tunnu, kun ei kukaan osaa sanoa mitään!
      taitaa olla niin kuin epäilitkin, huono on tuo työrintama niin eipä työvalmennuksestakaan apua saa!
      mutta ehkä kuitenkin vain paras mennä, menee se yksi päivä siinäkin.
      toivotaan, että saat apua josta jotain hyötyä tulevaisuuden kannalta.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Myös minä olen saanut niiden avulla uuden työn, oppisopimuspaikan. En olisi varmasti löytänyt työtä ilman heidän apua. Tämä alkuvuodesta vielä, pahimpaan korona aikaan. Oma työvalmentaja oli pätevä ja kannustava, hyvä kokemus oli ja hyödyllinen sekä työllistymisen arvoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös minä olen saanut niiden avulla uuden työn, oppisopimuspaikan. En olisi varmasti löytänyt työtä ilman heidän apua. Tämä alkuvuodesta vielä, pahimpaan korona aikaan. Oma työvalmentaja oli pätevä ja kannustava, hyvä kokemus oli ja hyödyllinen sekä työllistymisen arvoinen.

        Mä olen menny niiden kautta opiskelemaan uutta ammattia ja ne järjesti harjoittelupaikan mihin työllistyn ens kuun alusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen menny niiden kautta opiskelemaan uutta ammattia ja ne järjesti harjoittelupaikan mihin työllistyn ens kuun alusta.

        Minä olen ollut niiden kautta Nokian outplacementissa, eli kun minut irtisanottiin sieltä satojen muiden kanssa, niin jouduin tuommoiseen prosessiin Noposelle työnantajan maksamana. Epäilin sitä aluksi tosi paljon ja ajattelin, että siitä ei ole minulle mitään hyötyä. Se kaikki mitä sieltä sain muutti kuitenkin minun elämäni suuntaa ja ilman niitä, en tiedä olisiko enää työelämässä. Olen kiitollinen siitä avusta ja tuesta mitä sain ja olen nyt vakituisessa työssä. Itseasiassa paremmassa työpaikassa kuin se Nokian työ, mistä minut irtisanottiin. Tieto irtisanomisesta oli minulle todella iso järkytys ja kesti aikaa selviytyä siitä, mutta haluan tällä omalla kokemuksella sen kertoa, että elämässä voi tulla myös hyvää vastaan, kaiken tuon ahdistavan kokemuksen jälkeen, kun on valmis vain sen hyvän vastaanottamaan.


      • Anonyymi

        Myös yksi noista tarinoista on minun. Sairastuin vakavasti, opiskelin uuden ammatin ja työllistyin, oli erittäin hyvä kokemus Katja Noposen ohjaajat minun kohdallani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen menny niiden kautta opiskelemaan uutta ammattia ja ne järjesti harjoittelupaikan mihin työllistyn ens kuun alusta.

        Kyllä olen, sain vakituisen paikan, jossa aloitan tänään. Työnantajani maksoi palvelun, outplacementin puolelta tämä kokemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös yksi noista tarinoista on minun. Sairastuin vakavasti, opiskelin uuden ammatin ja työllistyin, oli erittäin hyvä kokemus Katja Noposen ohjaajat minun kohdallani.

        Yksi tarinoista on myös minun, https://www.katjanoponen.fi/todellisia-onnistumisia/ yksi naistarina, olin tosi tyytyväinen, että pääsin heille ja sain vielä niin kivan oman valmentajaohjaajan.


    • Anonyymi

      Minä vasta aloitin niiden kanssa en osaa sanoa, mutta voin kertoa, jos tässä jotain tulee. Minä olen Joensuussa. En osaa yhtään sanoa monenlaista suunnitelmaa on, mut koronakin vaikuttaa kaikkeen

      • Anonyymi

        Minä odotan pääsyä tuonne eläke yhtiöltä pyysin pääsyä ja lupasivat maksaa. Minulla aivovamma tapaturmasta ja tapaturmavakuutus pesi kaikesta kätensä. Onneksi eläkeyhtiö edes antaa apua ja kuntoutusta. Eläkeyhtiön virkailija sanoi että heillä hyvä kokemus ja nuo voisi auttaa. Uskon kun näen. Väsymys on kova ja koko päivä työhön en pysty ikinä palaamaan. Jos ne löytäisi jotain hommaa, se selviää lähiviikkojen aikana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä odotan pääsyä tuonne eläke yhtiöltä pyysin pääsyä ja lupasivat maksaa. Minulla aivovamma tapaturmasta ja tapaturmavakuutus pesi kaikesta kätensä. Onneksi eläkeyhtiö edes antaa apua ja kuntoutusta. Eläkeyhtiön virkailija sanoi että heillä hyvä kokemus ja nuo voisi auttaa. Uskon kun näen. Väsymys on kova ja koko päivä työhön en pysty ikinä palaamaan. Jos ne löytäisi jotain hommaa, se selviää lähiviikkojen aikana

        Minä sain oppisopimus paikan noiden kautta, ihan ok juttu oli, vaikka alkuun epäilin aika paljoo, voiko mua kukaan oikeesti auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä odotan pääsyä tuonne eläke yhtiöltä pyysin pääsyä ja lupasivat maksaa. Minulla aivovamma tapaturmasta ja tapaturmavakuutus pesi kaikesta kätensä. Onneksi eläkeyhtiö edes antaa apua ja kuntoutusta. Eläkeyhtiön virkailija sanoi että heillä hyvä kokemus ja nuo voisi auttaa. Uskon kun näen. Väsymys on kova ja koko päivä työhön en pysty ikinä palaamaan. Jos ne löytäisi jotain hommaa, se selviää lähiviikkojen aikana

        Koronasta huolimatta olen työllistymässä kokonaan uuteen työhön ensi kuun alusta alkaen. Eikä toivottavasti ole aprillia vaan jatkuu vakituisena niinkuin työsopimus sanoo. Kiitos valmentajalleni, hän uskoi minuun vaikka oma usko itseeni oli mennyt onnettomuuden myötä.


    • Anonyymi

      Työnantaja maksoi sellaisen oman valmentajan minulle noita kun en pystynyt enää tekemään vanhusten hoito työtä osastolla ja sain noitten kautta järjestymään uuden työpaikan, missä mun selkä vika ei ole haitaksi. Olen lähihoitaja.

    • Anonyymi

      Kaksi työpaikkaa. Olen saanut heiltä apua sen jälkeen, kun minut on irtisanottu tuotannollisista ja taloudellisista syistä muutosturvan kautta. Olin välissä töissä reilun viisi vuotta, mutta heidän kautta saanut molemmat työt. Työnantaja siis osti palvelun irtisanomisen yhteydessä. Minulla ei ole valittamista heidän työstään, työnsä tekevät niin kuin kuuluukin. Molemmilla kerroilla työpaikka löytyi alle kolmessa kuukaudessa, toinen 6 viikossa ja toinen 10 viikossa. Oli eri ohjaaja näissä, mutta molemmat ihan asiallisia henkilöitä.

      • Anonyymi

        Nordealta kenkää irtisanomisen ja yt-neuvottelujen kautta. Noposelta uusi työ uravalmentajien avulla 7 viikon kuluttua kaupanalalta. Uusi työ on ihan ok, palkasta jouduin tinkimään vähän, mutta toivottavasti saan pitää uuden työni. Korona kun tekee myös tällä alalla tuhojaan, vaikkei uskois.. ja oon viimeisenä omassa tiimissä tullu, niin jos lähtö tulee, ekana saattaa joutua lähtemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nordealta kenkää irtisanomisen ja yt-neuvottelujen kautta. Noposelta uusi työ uravalmentajien avulla 7 viikon kuluttua kaupanalalta. Uusi työ on ihan ok, palkasta jouduin tinkimään vähän, mutta toivottavasti saan pitää uuden työni. Korona kun tekee myös tällä alalla tuhojaan, vaikkei uskois.. ja oon viimeisenä omassa tiimissä tullu, niin jos lähtö tulee, ekana saattaa joutua lähtemään.

        Atrialla loppui työt ja noiden avulla löytyi uusi työ. Ihan ok palvelu oli, ehkä omat odotukset tulevasta työstä oli korkeammalla mutta ihan ok homma tämäkin. Pää asia että on töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Atrialla loppui työt ja noiden avulla löytyi uusi työ. Ihan ok palvelu oli, ehkä omat odotukset tulevasta työstä oli korkeammalla mutta ihan ok homma tämäkin. Pää asia että on töitä.

        R-Kioski maksoi kun irtisanoivat, tuon noposen työllistämispalvelun, ja uusi työ löytyi heidän avulla. Kokemus Katja Noponen Oy:n palvelusta oli ihan hyvä, en tiedä olisinko löytänyt uutta työtä ilman niitä. Oma ohjaaja oli tosi kannustava ja mukava. Käynnit siellä olivat minusta aina hyödyllisiä ja ihan mukavaakin. Erityisesti hyödyin hyvistä keskustelusta ohjaajan kanssa, koska en oikein tiennyt alkuun mistä lähteä töitä hakemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Atrialla loppui työt ja noiden avulla löytyi uusi työ. Ihan ok palvelu oli, ehkä omat odotukset tulevasta työstä oli korkeammalla mutta ihan ok homma tämäkin. Pää asia että on töitä.

        Sama lihan leikkaus hommia oli ja mulla Jyväskylässä oli tämä ja niiden avulla löytyi uusi työ paikka. Atria maksoi työn etsimisen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nordealta kenkää irtisanomisen ja yt-neuvottelujen kautta. Noposelta uusi työ uravalmentajien avulla 7 viikon kuluttua kaupanalalta. Uusi työ on ihan ok, palkasta jouduin tinkimään vähän, mutta toivottavasti saan pitää uuden työni. Korona kun tekee myös tällä alalla tuhojaan, vaikkei uskois.. ja oon viimeisenä omassa tiimissä tullu, niin jos lähtö tulee, ekana saattaa joutua lähtemään.

        Mä sain, olin tämmöisessä ammatillisen kuntoutuksen hommassa mukana ja koen että se oli minulle hyvä asia. Eläkeyhtiö sen maksoi ja nyt tammikuussa aloitin uudessa työssä. Vähän lisää koulutettiin minua myös myös ja se myös eläkeyhtiön piikkiin. Se noposen työntekijä oli mukava ja hän ehdotti että haettaisiin tätä paikkaa missä nyt aloitin, olen tyytyväinen. Yhdessä tehtiin hakemuksetkin.


    • Anonyymi

      Mä kyllä sain Ilmarisen kautta. Tällä hetkellä opiskelen uutta työtä mikä sopii tälläselle selkävammaiselle. Meinas itellä usko loppua kyllä valmennuksen aikana, kun mikään ei mennyt vakuutusyhtiöllä läpi. Ilman valmentajaa olisin kyllä luovuttanut. Mulla prosessi ei ollut mikään erityisen nopea, kokeiltiin vähän kaikkea ja työkokeilupaikan etsinnästä teki vaikeeta tuo korona.

      Se mikä oli parasta oli ettei valmentaja luovuttanut kun keksittiin mikä musta tulee isona. Hän hoiti neuvottelut vakuutusyhtiön kanssa ja vihdoin saatiin suunnitelma läpi. Eihän heillä mitään valmiina saa, mutta on huomattavasti helpompaa kun on joku jonka kanssa pohtia ja saa itelle sopivia neuvoja, eikä mitään yleistä liibalaabaa. Sain myös neuvoja ja tukea muihinkin kuin työnhakuun liittyviin juttuihin. Mulla oli koko ajan sellanen fiilis, että valmentajaa oikeesti kiinnosti mitä mulle tulee tapahtumaan. Eli jos vaan mahdollisuus on käy ihmeessä kuuntelemassa. Jos ei nappaa niin sitten ei tartte lähteä koko hommaan.
      Mun kokemukset on Seinäjoelta

      • Anonyymi

        Mulla ihan samankaltainen kokemus pääkaupunkiseudulla vajaa vuosi sitten alkoi, pahimpaan korona aikaan tuo valmennus, Varma maksoi. Nyt tammikuussa aloitin vakiduunin ja välissä olin työkokeilussa. Työpaikka on sieltä tuökokeilusta peräisin ja työkokeilupaikka ideoitiin sen valmentajan kanssa yhdessä, hän ehdotti paikkaa ja minä soitin sinne itse. Valmentaja teli paperi työt. Valmentaja myös puhui mun puolesta tän työpaikan, en välttämättä ois itse uskaltanu olla niin tiukka ja vaatia työnsntajaa työllistämään mua. Ehkä helpompi vaatia toiselle työpaikkaa kuin itselle. Kiinnostaisi itseänikin tuo valmennustyö mutta opisto tason koulutus ei mulla riitä. Olen varma että olisin kotona edelleen ilman valmentajaa ja sen apua.


    • Anonyymi

      Olen saanut ja on saanut myös tuttavani, joka asuu toisella puolella maata. Minä Itä-Suomessa kävin niillä ja oli minusta ihan asiallinen homma. Kyllä ne hommansa osasi. Kannattaa ehdottomasti pyytää vaihtoa, minulla vaihtui muutenkin se oma ohjaaja siinä kesken, molemmat oli ihan mukavia. Loppuaika toteutettiin etänä ja sekin sopi hyvin, kun oltiin alkuun kuitenkin nähty paikan päällä. Ehkä olis ollu kivempi, jos ei ois vaihtunu välissä, koska piti aloittaa osin alusta sen uuden kanssa, mutta minkäs sille mä voin. Töitä sain kuitenkin.

    • Anonyymi

      Ole erittäin varovainen ja skeptinen NOPOSEN kanssa. Toinen paska on ollut VERVE.
      HUIJAREITA molemmat.. vai houkutteleeko ammattitöiden tekeminen 9e/päivä ?

      • Anonyymi

        9 e/ pv? Mulle tuli kyllä eläkeyhriöstä kuntoutusetuus koko työkokeilun ajalta ja kilsat päälle. Oli reippaasti enemmän kuin 9e


      • Anonyymi

        Sinä olet ollut työkkärin orjuudessa ja sen kautta ei työllisty, vaan elämä menee alamäkeä ja lujaa!


    • Anonyymi

      Joo, ammatillisessa kuntoutuksessa ei tehdä töitä 9 eurolla per päivä, ihan saa kuntoutusetuutta, joka oli mulla useamman tonnin kuussa. Taidat sotkea johonkin työkkärin työkokeiluun tai työharjoitteluun, niissä on tuo korvaus ollu aikoinaan.

      • Anonyymi

        Joo, on mennyt nyt termit sekaisin, Noposen kautta olin työkokeilussa ja kuntoutusrahani oli noin 2800 kuukaudessa työkokeilun aikana. Aloitin 4h päivä ensimmäisen kuukauden, sitten pari kuukautta 6h päivässä, sitten jatkettiin sopimusta ja loppuaika oli täyttä työaikaa. Sain työkokeilun jälkeen työpaikan sieltä missä olin työkokeilussa. Olen ollut siellä töissä nyt kaksi vuotta. Ensin määräaikainen sopimus ja nyt pysyvä.


    • Anonyymi

      Minä olen saanut töitä niiden kautta, oli ihan ok palvelu. Valmentaja vaihtui kerran välissä, se harmitti alkuun, mutta uusi olikin sit vielä parempi ja sen avulla sain sen työpaikankin. Ei siitä haittaakaan oo, jos sellaista tarjotaan.

    • Anonyymi

      Ilman niitä olisin ihan varmasti edelleen kotona, nyt opiskelen uutta ammattia.

      • Anonyymi

        Varmasti. Toki muitakin vastaavia palveluita on.


    • Anonyymi

      Kaikki saa ammatillisen kuntoutuksen kautta töitä. Mutta ammatillinen kuntoutus esimerkiksi sinun tapauksessani tarkoittaa uudelleen koulutusta. Tai pätevöitymistä johonkin muuhun työnkuvaan, jossa pystyy toimimaan,

      Huom! Älkää IKINÄ sekoittako ammatillista kuntoutusta ja kuntouttavaa työtoimintaa toisiinsa! Jälkimmäinen n työttömien piilottelua ja eläkemaksujen välttelyä, ja toinen eli ammatillinen kuntoutus on toimiva ja sen kautta työllistyy!

    • Anonyymi

      Olisi hyvä jos näissä kommenteissa olisi ikä mukana eli kuinka vanhoja vielä autetaan työllistymään. Itse 60v ja ammatin vaihto tai työkyvyttömyyseläkkeelle haku edessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      364
      3222
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      143
      1229
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      138
      1007
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe