Turhat uskovan lausutut sanat

Matt. 12:36
Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.

Kyllä uskovalle on Jeesuksen armo kattava jo tässä ajassa, jos kadumme. On ryhdyttävä pikaisesti muuttamaan puhetyyliään ja parannukseen. Miten kohdallasi on ja miten nuo Jeesuksen sanat vaikuttavat sinuun?

32

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Missä Raamatussa sanotaan, että armo edellyttää katumusta? Missä se olisi armon ehto?

Parannuksen voi tehdä, katua syntejään ja saada ne anteeksi, mutta missä Jumalan armo liitetään katumukseen? Armo sanana jo viittaa siihen ettei se edellytä omia suorituksia.

• Usko on myös teko.

• >>Kyllä uskovalle on Jeesuksen armo kattava jo tässä ajassa, jos kadumme<< Ei välttmättä tietenkään ole syntien anteeksi saamisen ehtona. Otapa takisin tuo " jos kadumme" sanat.

Mutta luonnostaan synnituntoon kuuluu katumista lankeemisista, menneistä jne.. Onko synnin tunnossa langenneella katumusta, kyllä yleensä on monet itkut ovat uskovatkin itkeneen kun kaduttaa lankkeemus. Syyllisyyskin on monen kiusana jäänyt langenneelle pitkiksi ajoiksi, ne on toisia asiota ne. Paatunut tuskin katuu mitään. Olkoot tuo katumus mielestäni maallinen sanani, en kyllä väittämään ala.

Eikös Jeesus kuitenkin maininnut jossakin ettei johtanut katumukseen, uskomattomille se kai oli.

• Anonyymi

Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon. (Sanalaskut 28:13)

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Usko on myös teko.

Usko on Jumalan lahja. Jeesus sanoi: "Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; "

• Anonyymi
        tomumaja- kirjoitti:

>>Kyllä uskovalle on Jeesuksen armo kattava jo tässä ajassa, jos kadumme<< Ei välttmättä tietenkään ole syntien anteeksi saamisen ehtona. Otapa takisin tuo " jos kadumme" sanat.

Mutta luonnostaan synnituntoon kuuluu katumista lankeemisista, menneistä jne.. Onko synnin tunnossa langenneella katumusta, kyllä yleensä on monet itkut ovat uskovatkin itkeneen kun kaduttaa lankkeemus. Syyllisyyskin on monen kiusana jäänyt langenneelle pitkiksi ajoiksi, ne on toisia asiota ne. Paatunut tuskin katuu mitään. Olkoot tuo katumus mielestäni maallinen sanani, en kyllä väittämään ala.

Eikös Jeesus kuitenkin maininnut jossakin ettei johtanut katumukseen, uskomattomille se kai oli.

Armo on muutakin kuin ansaitsematonta Jumalan rakkautta. Pyhä Henki auttaa meitä tunnistamaan synnin elämässämme. Armo kasvattaa vapautumaan synnin sidoksista ja riippuvuuksista. Armo on tavallaan Jumalan voima meidän arjessamme.

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Usko on myös teko.

Usko ei ole teko vaan , koska se on sunstantiivi? Jumala on luonu/valmistanut kaiken, sunstantiivit. Silloin usko Jumalaan on Jumalan itsensä teko?

Usko on Jumalan teon luomus?

Uskominen on tekemistä,verbi ja siinä vaikuttaa Jumalan teko?

Usko ei ole missään nimessä myöskään oma teko, johon arvelen sinun tarkoittaneen vihjata viestilläsi.

Herraa pelkäävä, Commandohauis

• Anonyymi kirjoitti:

Usko ei ole teko vaan , koska se on sunstantiivi? Jumala on luonu/valmistanut kaiken, sunstantiivit. Silloin usko Jumalaan on Jumalan itsensä teko?

Usko on Jumalan teon luomus?

Uskominen on tekemistä,verbi ja siinä vaikuttaa Jumalan teko?

Usko ei ole missään nimessä myöskään oma teko, johon arvelen sinun tarkoittaneen vihjata viestilläsi.

Herraa pelkäävä, Commandohauis

No commando.eise ollutmikäänvihje vaan päähän putkahtanut ajatus.kunhanlaitoin sen uteliaisuudesta mitä seuraa.

• Anonyymi

Saarn.12:14 Sillä Jumala tuo kaikki teot tuomiolle, joka kohtaa kaikkea salassa olevaa, olkoon se hyvää tai pahaa. 1Piet.4:5 Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.

• Anonyymi

Sananl.10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava. Saarn.5:2 Sillä paljosta työstä tulee unia, ja missä on paljon sanoja, siinä on tyhmä äänessä. Sanal.10:14

• Anonyymi

Room.14:10 Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljesi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen. 2Kor.5:10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestyvän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa. Ps.62:13 Ja sinun, Herra on armo; sillä sinä maksat kullekin hänen tekojensa mukaan.

• Anonyymi

Turhissa sanoissa ei ole kyse siitä paljonko puhuu, vaan miten puhuu. Jaakob kirjoittaa kirjeessään kielen synneistä realistisesti. Hän varoittaa mm. kiivailusta. Ja ettei voi olla niin, että samasta suusta lähtee kiitos ja kirous.

"Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa."

"mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää."

Kukapa kielen syntienkään kohdalla voisi onnitella itseään. Me tosiaan hairahdumme monta kertaa, emmekä ole täydellisiä. Ja joudumme loppupeleissä turvaamaaan armoon silloinkin, kun vilpittömästi haluamme pyrkiä parempaan.

• Anonyymi

Hyvä aloitus jälleen "Tomumajalta". Ajateltavaa kaikille.

Mikä sitten on turha sana?

Olisiko jokainen turha sana sellainen sana, jota ei ole vangittu, alistettu, kuuliaiseksi Kristukselle ( 2Kor 10:5)

44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
      45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
      ( Luuk 6)

Se mikä on sydämessä valtiaana, vaikuttaa siihen mitä suu puhuu.

Ja kuten tuossa Herra Jeesus mainitsee, se mitä suusta ulos purkautuu ilmaisee myös vallitsevan tilan meissä.

Paha tuo pahastaan, lihan teot ovat ilmeiset mm. pahan puhuminen, valehtelu, juorut ( selän takana puhuminen ), kateellisue puheet, vihapuheet yms., paha on kaikki mikä ei ole Jumalan valtakunnan rakentumiseksi, ei edistä sitä vaan tuottaa vahinkoa.

Hengen hedelmä, Jumalan rakkaus, joka on vuodatettu Pyhän hengen kautta sydämeen, tulee ilmi Jumalan valtakunnan rakentumiseksi ja sen huomaavat lähimmäiset Kristuksen valona.

22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
      ( Gal 5)

Usko Toivonen

• Anonyymi

En minä jaksa useinkaan välittäö miten puhun tai ajatella, miten se vaikuttaa ihmisiin vaan tunteella menen 😩
      On se semmoista tämä ihmiselo. Voi vaan todeta niinkuin Paavali, että kuka minut oelastaisi tästä ruumiistani?

ST

• Anonyymi

Ja eikä vain teot ja puheet vaan vieläpä ne ajatukset. Huh huh.
      Pahat ajatukset.

ST

• Niin ne ajatukset riesana vielä. Entä lentävät ajatukset, huomaa joskus miksi ajattelen joutavia ja kummallisuuksia.

• Anonyymi

No kun huomioit sen, että sinä et ole ne ajatukset, jotka päässäsi vilistää vaan sinä olet ne ajatukset, jotka tahdot ajatella, niin vältyt paljolta turhalta pohdiskelulta. Päässä vilistää kaikenlaista joutavaa jolle ihminen ei voi yhtään mitään.

• Anonyymi

7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
      7:16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
      7:17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      7:18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
      7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
      7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      7:21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
      7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
      7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
      7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
      7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

ST

• Anonyymi

Niin, lihassahan me olemme koko tämä "ajallisen" vaelluksemme ajan, meissä on läsnä lihallisuus, joka on henkeä vastaan.

17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        ( Gal 5)

Kuten tuomassasi Room. 7. luvun tekstikohdassakin on lihasta kirjoitettu.

Ja lopulta siinä onkin eritelty liha ja mieli.

Uskovan osalta kysymyshän on kuitenkin, että itse perustus on luja ja kestävä, Jeesus Kristus.

11. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
        12. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
        13. niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
        14. Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
        15. mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi. ( 1Kor 1)

Sillä on merkitystä kuinka rakennamme sille ainoalle kestävälle perustalle ja siihen liittyy aloituksessa mainitut turhat sanat, jotka eivät ole koetuksen kestävää rakentamista.

Perustus kuitenkin kestää.

Usko Toivonen

• Tuossa puhutaan erityisestä ilmoituksesta
      eli Rema-Sanasta.

Tällainen voi liittyä armolahjojen toimintaan
      kuten profetoimiseen.

Jos julistamme jonkin vaikkapa
      jotain ihmistä koskevan Sanan,
      joka ei ollutkaan Herra Sana,
      niin tuosta joudumme tilille.

• No siinä tapauksessa kerro nyt yksikin raamatun kohta jossa puhutaan palkintoarmoistuimessa. Itse kerroit niin tomumajalle.. . Että meidät palkitaan.😕👓💚
        Mä olen käsittänyt että pelastuminen on armoa ja ainoa ns. palkinto mikä me saadaan on syntien anteeksisaaminen.

• auroraboreallis kirjoitti:

No siinä tapauksessa kerro nyt yksikin raamatun kohta jossa puhutaan palkintoarmoistuimessa. Itse kerroit niin tomumajalle.. . Että meidät palkitaan.😕👓💚
        Mä olen käsittänyt että pelastuminen on armoa ja ainoa ns. palkinto mikä me saadaan on syntien anteeksisaaminen.

....Filippiläiskirje:
        3:14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.

2Tim. 4:8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.

• tomumaja- kirjoitti:

....Filippiläiskirje:
        3:14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.

2Tim. 4:8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.

Se voittoseppele, kruunu on kuitenkin "vain" pelastus.

Se voittoseppele, kruunu on kuitenkin "vain" pelastus.

Ilm. 21:7
        Tämä on voittajan palkinto. Minä olen hänen Jumalansa, ja hän on minun poikani.

Siinä onkin kaikkien akojen palkinto kun saa kohdata Jumalan taivaassa. Ikuinen rauha, ei taisteluita, on lepoa, ei kipua ja mitä vielä muuta vain hyvää ainoastaan.

• tomumaja- kirjoitti:

Ilm. 21:7
        Tämä on voittajan palkinto. Minä olen hänen Jumalansa, ja hän on minun poikani.

Siinä onkin kaikkien akojen palkinto kun saa kohdata Jumalan taivaassa. Ikuinen rauha, ei taisteluita, on lepoa, ei kipua ja mitä vielä muuta vain hyvää ainoastaan.

Juu. Siihen tahdon itsekin uskoa.ja että tapaamme "entisten ihmisten" kanssa silloin. Pappikin puhui Teemun hautajaisissa jälleennäkemisen toivosta.

• Anonyymi
        tomumaja- kirjoitti:

....Filippiläiskirje:

Tässä laulussa, sodan jälkeen", jonka Jari Levy on tehnyt 14 vuoden iässä, kerrotaan voittoseppeleestä, palkituksi tulemisesta ja kruunaamisesta.

https://www.youtube.com/watch?v=jeK5ERms_Oc

Usko Toivonen

Juu. Siihen tahdon itsekin uskoa.ja että tapaamme "entisten ihmisten" kanssa silloin. Pappikin puhui Teemun hautajaisissa jälleennäkemisen toivosta.

Kyllä . Ja pelastuskin on lahja Jumalalta armosta annettu.

• Anonyymi

Ei vaikuta tippaakaan.

• Anonyymi

Jotta voisi tehdä parannusta,niin täytyy tietenkin katua tehtyjä syntejään. Olisi outoa,ellei ymmärtäisi tehneensä väärin . Ei kannata saivarrella tyhjänpäiväisistä asioista.Evankeliumeissa on selvät ohjeet pelastumisen edellytyksistä. Lukekaa niitä niin hartaasti ja monta kertaa,että ymmärrätte. Jeesuksen sovitustyön ja ylösnousun merkitys löytyy sieltä helposti.

• Anonyymi

Ovatko turhat sanat syntejä, joita ei voi saada anteeksi tässä ajassa ja ne jäävät jälkipuintiin Bematuomioistuimessa käsiteltäviksi?

Pyydän Herra Jeesus Sinua nyt tässä hetkessä armon ajassa 2020 jälkeen oletetun syntymävuotesi, antamaan minulle kaikki turhaan lausumani sanat anteeksi, kiitos Jeesus aamen.

Tuli rukoukseen alettua mieleen sekin kuinka esim. Paavo Järvinen lupaa kaikki synnit monille TV7 : katsojille kaikki synnit anteeksi niin onko turhat sanat jokin anteeksisaamattomuuden erityisjuttu?

Kaikki synnit pitää saada anteeksi mutta ovatko turhat sanat syntejä ylipäätään? Tilinteko tarkoittaa ymmärryksessäni syntejä, joita ei ole saanut anteeksi. Mikä mahtaa olla alkuperäisen Raamatun ilmoitus? Onko käännöstyö luotettava Raamatussamme?

Rukoile puolestani, rukoillaan toistemme puolesta vaikka salaa toistemme rukouksista tietämättöminä. Se tekee meille kutaa. Huomioi kysymykseni.

Commandohauis

• Anonyymi

Täysin turhaa hokemista. Tiedät, mitä Raamattu sanoo siitä!

• >>> On ryhdyttävä pikaisesti muuttamaan puhetyyliään ja parannukseen...

On kyllä aika ovela veto kehottaa parannuksen tekoon muuttamalla omaa puhetyyliä. Ihan kuin sisin muuttuisi vaihtamalla vaatteet.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      116
      1928
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      154
      1402
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1317
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      53
      1069
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      134
      1011
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      946
    7. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      857
    8. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      854
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      832
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      801
    Aihe