Nuoresta kuoliniästään huolimatta hän eli parhaat nuoruusvuotensa täysillä, ei käyttänyt aikaansa turhaan opiskeluun tai mammonan haalimiseen vaan otti rennosti, asui kaupunginvuokrakämpässä, biletti, kävi baareissa ja laivaristeilyillä, käytti huumeita, hengaili kavereidensa kanssa, pani pilluja ja ehtii siittää reilu parikymppisenä pari pientä lastakin, jotka nyt jäivät ilman isää. Ilmeisesti tämä railakka elämäntyyli kohtui lopulta hänen kohtalokseen.
Muistan kun v.2011 alkuvuodesta olimme yöelämässä hiljattain 18 vuotta täyttäneinä ja kaverini sanoi silloin, että meidänkin parhaat päivät on ohi 10 vuoden päästä. No hänellä ne ovat nyt ohi ihan kirjaimellisesti. Ehkä hän oli kuitenkin siinä asiassa oikeassa eikä menettänyt siinä mitään, ettei elänyt tuon vanhemmaksi.
Kaverini kuoli vähän aikaa sitten 28-vuotiaana
34
220
Vastaukset
- Anonyymi
Hm. Ehkäpä. Tai sitten hän ei ollut onnellinen kuitenkaan.
Tosi surullista kyllä, jos kaverisi on kuollut noin nuorena.
Kyllä se mun mielestä on aika negatiivinen maailmankatsomus, jos sitä oikeasti kokee niiden parhaiden vuosiensa olevan ohitse jo kolmekymppisenä, kun siinä vaiheessa se elämä on vasta varsin alussa. Mutta liekö sitten ollut hänellä jo nuorena sen elämäntyylinsä vuoksi jonkinlainen aavistus siitä, ettei hän elä kovin vanhaksi, ellei sitten tee täydellistä elämäntapamuutosta.
Mutta miten sitten kukakin kokee sen, että mitkä asiat oikein tekevät siitä elämästä onnellisen ja mikä on hyvää elämää kenenkin mielestä. Tähän tuskin on olemassa vain yhtä ainoaa vastausta.- Anonyymi
Sä kuolet myös nuorena 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😷🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭⛏️🤣⛏️🤣🤣🤣🤣🤣🤣⚰️🤣🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä kuolet myös nuorena 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😷🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭⛏️🤣⛏️🤣🤣🤣🤣🤣🤣⚰️🤣🤣🤣🤣🤣
Höpö. Trollit ovat kuolemattomia
Rokkaritkin kuolevat 27-vuotiaina. Pentuna ajattelin ihmisen olevan parhaimmillaan 26 vuoden iässä, ja siitä alkaa alamäki. Nykyisin ajattelen ehkä toisin.
Ehkä. ; )Kuoliko hän luonnollisesti vaiko tapaturmaisesti vai päihteisiin?
Itsekin just samanikäisenä tänä vuonna sairastelin aika vakavasti, niin kyllä se viimeistään muutti elämänarvoja. Ja sitä ennen äitini todella monen sukulaisen/tuttavan poismeno jo vähän herätteli.
Ei sitä elämää eikä varsinkaan nuoruutta todellakaan kannata tänä päivänä elää katse vuosikymmenien päässä. Hyväkään koulutus ei läheskään aina takaa hyvää työuraa ja ainakaan itse en luota tulevaisuuden eläkejärjestelmään. Suoraan sanottuna mieluummin lähden saappaat jalassa vaikka 6-kymppisenä kuin makaan kusisissa vaipoissa vanhainkodissa, sikäli kun sillä olisi mitään merkitystä mitä ihminen haluaa. Kuolema tulee sitten kun tulee ja on loppujen lopuksi tasa-arvoinen kaikille. Mutta tarkoitin että maailma on tänä päivänä ja tulevaisuudessa sellainen paikka, että suurien ikäluokkien opintosuunnitelmat tai inflaation syömät asuntolainojen pääomat eivät ole enää tätä päivää.
Ei sillä että että eläisin mitenkään rappiolla, mutta joskus voi antaa vähän mennä ja vastaavasti myös karsia elämästä pois stressitekijöitä.
Nämä sitaatit tuntuu jälkikäteen ajateltuna vähän spookylta, mutta Colin McRaen tunnetuin lausahdus taitaa olla "If in doubt, flat out" ja toinen että "We're here for a good time, not for a long time". Ja kaikkihan tietää mitä miehelle kävi, mutta saipahan elää juuri omannäköisensä elämän täysillä. Ja vastaavia esimerkkejä löytyy paljon, toi nyt tuli äkkiseltään ekana mieleen. Ja tietty se #yolo jossa siinäkin on kaikessa kliseisyydessään ihan perääkin.- Anonyymi
Kovat huumeet lienevät ainakin edesauttaneet asiaa.
AP Anonyymi kirjoitti:
Kovat huumeet lienevät ainakin edesauttaneet asiaa.
APOk. Mulla on yleisesti ottaen aika liberaali näkemys päihdepolitiikasta, mutta valitettavasti juurikin kovat huumeet varsinkin iv-käytössä ovat vaarallisia. Ei niistä turhia varoiteta. Mullekin on tarjottu aineita melkeinpä laidasta laitaan, mutta olen aina systemaattisesti kieltäytynyt mistään vähänkään kovemman luokan mömmöistä. Että siinä mielessä en usko ns. porttiteoriaan, mutta ihmisiäkin on toki erilaisia. Tosin omalla kohdallani alkoholi oli se kovin ja vaarallisin huume, joka koukutti ja aiheutti terveyshaittoja.
Sanoisin että tämä on kyllä nykyaikana just huonommin, kun enää ei ole nykyajan nuorilla samanlaista varmuutta työpaikoista ja tulevaisuudesta, kun mitä meidän ikäluokan vanhemmilla ja isovanhemmilla oli aikoinaan. Joka paikassa ja alalla on vaan nykyään YT-neuvotteluja, työehtoja heikennetään ja työttömyys vaan lisääntyy. Eikä sitä vakituista työpaikkaa enää löydä samalla tavalla, kun mitä vanhempiemme ikäluokka aikoinaan sen löysi ilman mitään koulutustakaan.
Samalla kuitenkin vaan sitä eläkeikää nostetaan ja sitten poliitikot ihmettelevät, että miksi nuoret eivät työllisty nykyistä paremmin. Lisäksi myös monia jo pitkän työuran tehneitä työttömäksi jääneitä roikotetaan vielä turhaan työmarkkinoilla eläkkeittä odottelemassa ja heidänkin eläkeikää yritettäisiin vielä nostaa, että saataisiin heille lisää niitä työvuosia, vaikka heidän työllistyminen on muutenkin siinä iässä jo hyvin heikkoa ja usein se koulutuskin vähäistä ja vanhentunutta.
Noissa asuntolainoissakin on nykyään turhan suuret riskit, että niiden suhteen saa olla kyllä se oma talous ja työtilanne hyvin vakaalla mallilla, että niitä uskaltaisi edes harkita. Sitten kun vielä isoissa kaupungeissa ne asuntojen hinnat ovat nousseet sen verran kalliiksi, ettei niitä uskalla edes ostaa, kun se työtilanne on monillakin nuorilla liian epävakaa. Samalla myös monilla alueilla ja jopa suht isoissa kaupungeissa ne asuntojen hinnat vaan putoavat entisestään, joten sieltä ostamalla melkein tekisi vaan silkkaa tappiota itselleen.
Tosi ikävä kyllä tämä Colin McRaen kohtalo, vielä kun hänen oma poikansa ja muitakin tossa onnettomuudessa kuoli:( Yhtä ikävästi kävi tänä vuonna myös koripalloilija Kobe Bryantille, joka tosiaan myös kuoli helikopterionnettomuudessa tyttärensä ja muiden kanssa.
Ainakin itsestäni tuntuisi ihan liian aikaiselta kuolla kuusikymppisenä, kun omat vanhemmat ovat nyt suurin piirtein sen ikäisiä. Mutta ymmärrän kyllä toki sun pointtisi tässä asiassa.EuropeanMan kirjoitti:
Sanoisin että tämä on kyllä nykyaikana just huonommin, kun enää ei ole nykyajan nuorilla samanlaista varmuutta työpaikoista ja tulevaisuudesta, kun mitä meidän ikäluokan vanhemmilla ja isovanhemmilla oli aikoinaan. Joka paikassa ja alalla on vaan nykyään YT-neuvotteluja, työehtoja heikennetään ja työttömyys vaan lisääntyy. Eikä sitä vakituista työpaikkaa enää löydä samalla tavalla, kun mitä vanhempiemme ikäluokka aikoinaan sen löysi ilman mitään koulutustakaan.
Samalla kuitenkin vaan sitä eläkeikää nostetaan ja sitten poliitikot ihmettelevät, että miksi nuoret eivät työllisty nykyistä paremmin. Lisäksi myös monia jo pitkän työuran tehneitä työttömäksi jääneitä roikotetaan vielä turhaan työmarkkinoilla eläkkeittä odottelemassa ja heidänkin eläkeikää yritettäisiin vielä nostaa, että saataisiin heille lisää niitä työvuosia, vaikka heidän työllistyminen on muutenkin siinä iässä jo hyvin heikkoa ja usein se koulutuskin vähäistä ja vanhentunutta.
Noissa asuntolainoissakin on nykyään turhan suuret riskit, että niiden suhteen saa olla kyllä se oma talous ja työtilanne hyvin vakaalla mallilla, että niitä uskaltaisi edes harkita. Sitten kun vielä isoissa kaupungeissa ne asuntojen hinnat ovat nousseet sen verran kalliiksi, ettei niitä uskalla edes ostaa, kun se työtilanne on monillakin nuorilla liian epävakaa. Samalla myös monilla alueilla ja jopa suht isoissa kaupungeissa ne asuntojen hinnat vaan putoavat entisestään, joten sieltä ostamalla melkein tekisi vaan silkkaa tappiota itselleen.
Tosi ikävä kyllä tämä Colin McRaen kohtalo, vielä kun hänen oma poikansa ja muitakin tossa onnettomuudessa kuoli:( Yhtä ikävästi kävi tänä vuonna myös koripalloilija Kobe Bryantille, joka tosiaan myös kuoli helikopterionnettomuudessa tyttärensä ja muiden kanssa.
Ainakin itsestäni tuntuisi ihan liian aikaiselta kuolla kuusikymppisenä, kun omat vanhemmat ovat nyt suurin piirtein sen ikäisiä. Mutta ymmärrän kyllä toki sun pointtisi tässä asiassa.Näinhän se on, harvalla alalla on nykyään kovinkaan varmoja työpaikkoja paitsi ehkä hoitoalalla, mutta sekin systeemi on valitettavan alimitoitettu ja kuormittavaa näille työntekijöille. Äitini oli syntynyt 1950 ja hän meni ekaan työpaikkaansa muistaakseni 17-vuotiaana ihan eri alalle mihin oli valmistunut sen aikaisesta amiksesta ja sen jälkeen työskenteli ehkä noin 5-7 yrityksessä ilman sen kummempia CV:n väkertämisiä. Usein vaihtoi työpaikkaa ihan omasta päätöksestäänkin, mihin on tänä päivänä aika harvalla mahdollisuus ihan perus palveluammateissa.
Ja noista asuntolainoista ja -hinnoista, niin siihen lainanottamiseen liittyy valtavasti riskejä just työelämän ja myös avioliittojen epävarmuuden takia tänä päivänä. Jos suuren ikäluokan ihmiset ottivat asuntolainojaan joskus 60-70 luvulla, niin siihen aikaan vuosien mittaan inflaatio söi lainan pääomaa kivasti. Joskin korotkin olivat korkealla, mutta niin myöskin talletuskorot. Ja kokonaan oma juttunsa onkin asuntojen vuokrien hinnat. Kun on asuntopulaa tai -jonoa tietyillä alueilla niin asuntosijoittaja kyllä ottaa omansa.
Enkä mäkään nyt kirjaimellisesti halua 6-kymppisenä kuolla, tottakai mieluummin sitä eläisi terveenä ja hyvinvoivana eläkeläisenä sitten kun sen ikäinen on. Että kärjistin tosiaan hieman, mutta tarkoitin että mikähän on vanhustenhoidon tilanne, eläkejärjestelmä yms. silloin kun mun ja sun ikäluokka ovat ikäihmisiä. Toki voivat kehittyäkin nykyhetkestä, mutta itse olen hieman skeptinen.peris234 kirjoitti:
Näinhän se on, harvalla alalla on nykyään kovinkaan varmoja työpaikkoja paitsi ehkä hoitoalalla, mutta sekin systeemi on valitettavan alimitoitettu ja kuormittavaa näille työntekijöille. Äitini oli syntynyt 1950 ja hän meni ekaan työpaikkaansa muistaakseni 17-vuotiaana ihan eri alalle mihin oli valmistunut sen aikaisesta amiksesta ja sen jälkeen työskenteli ehkä noin 5-7 yrityksessä ilman sen kummempia CV:n väkertämisiä. Usein vaihtoi työpaikkaa ihan omasta päätöksestäänkin, mihin on tänä päivänä aika harvalla mahdollisuus ihan perus palveluammateissa.
Ja noista asuntolainoista ja -hinnoista, niin siihen lainanottamiseen liittyy valtavasti riskejä just työelämän ja myös avioliittojen epävarmuuden takia tänä päivänä. Jos suuren ikäluokan ihmiset ottivat asuntolainojaan joskus 60-70 luvulla, niin siihen aikaan vuosien mittaan inflaatio söi lainan pääomaa kivasti. Joskin korotkin olivat korkealla, mutta niin myöskin talletuskorot. Ja kokonaan oma juttunsa onkin asuntojen vuokrien hinnat. Kun on asuntopulaa tai -jonoa tietyillä alueilla niin asuntosijoittaja kyllä ottaa omansa.
Enkä mäkään nyt kirjaimellisesti halua 6-kymppisenä kuolla, tottakai mieluummin sitä eläisi terveenä ja hyvinvoivana eläkeläisenä sitten kun sen ikäinen on. Että kärjistin tosiaan hieman, mutta tarkoitin että mikähän on vanhustenhoidon tilanne, eläkejärjestelmä yms. silloin kun mun ja sun ikäluokka ovat ikäihmisiä. Toki voivat kehittyäkin nykyhetkestä, mutta itse olen hieman skeptinen.Ja piti vielä sanoa, että mulla on siinä mielessä helppo ja vakaa tilanne kun perin yksin tän omakotitaloni, niin ei tarvitse murehtia lainoista tai vuokrista. Ja firmani tärkein pääoma on niin ikään omat tontit ja rakennukset, jolloin hommat kannattaa. Helposti asiaa pitää itsestäänselvyytenä kun on koko ikänsä asunut täällä, mutta loppujen lopuksi pitäisi osata olla kiitollinen että on oma katto pään päällä 🙏
peris234 kirjoitti:
Näinhän se on, harvalla alalla on nykyään kovinkaan varmoja työpaikkoja paitsi ehkä hoitoalalla, mutta sekin systeemi on valitettavan alimitoitettu ja kuormittavaa näille työntekijöille. Äitini oli syntynyt 1950 ja hän meni ekaan työpaikkaansa muistaakseni 17-vuotiaana ihan eri alalle mihin oli valmistunut sen aikaisesta amiksesta ja sen jälkeen työskenteli ehkä noin 5-7 yrityksessä ilman sen kummempia CV:n väkertämisiä. Usein vaihtoi työpaikkaa ihan omasta päätöksestäänkin, mihin on tänä päivänä aika harvalla mahdollisuus ihan perus palveluammateissa.
Enkä mäkään nyt kirjaimellisesti halua 6-kymppisenä kuolla, tottakai mieluummin sitä eläisi terveenä ja hyvinvoivana eläkeläisenä sitten kun sen ikäinen on. Että kärjistin tosiaan hieman, mutta tarkoitin että mikähän on vanhustenhoidon tilanne, eläkejärjestelmä yms. silloin kun mun ja sun ikäluokka ovat ikäihmisiä. Toki voivat kehittyäkin nykyhetkestä, mutta itse olen hieman skeptinen.Joo se onkin just suurin ongelma tänä päivänä käytännössä joka alalla, että kaikissa aloilla on oikeastaan aina se jatkuva alimitoitus henkilökunnan suhteen ja sitä kautta henkilökunta on myös usein stressaantunut, sairaslomilla ja osa vaihtamassa työpaikkaa just näistä syistä johtuen.
Muutenkin vituttaa just nykyajan työmarkkinoilla se, kun kaikki ns. oikeat työpaikat ajetaan alas ja alalla olevien työehtoja heikennetään kaiken aikaa. Sitten taas kaiken maailman höpöhöpö-"asiantuntijoita" palkataan lisää ja nuoria yritetään kannustaa opiskelemaan jatkuvasti vain korkeampia koulutuksia ja sitten sitä koulutusta ja osaamista pitäisi päivittää käytännössä muutaman vuoden välein, että pysyisi mukana tämän päivän työmarkkinoilla.
Oon itsekin tässä reilu kolmekymppisenä tosiaan ehtinyt olemaan jo varmaan useissa kymmenissä eri työpaikoissa ja suurimman osan töistäni oon käytännössä tehnyt noiden vuokratyöfirmojen kautta, eli työpaikkoja on siis ehtinyt näkemään varsin hyvin ikäänsä nähden. Nyt sitten vielä tuli tämä koronaepidemia omaa työtilannetta todennäköisesti just pysyvästi vaikeuttamaan, niin ei oikein jaksa olla kovin valoisa sen tulevaisuuden suhteen oman työuransa kannalta.
Siitä tosiaan oon tyytyväinen, että jaksoin ja viitsin silloin nuorempana tehdä ekstrapitkiä työviikkoja ja säästää ihan vain ns. "tulevaisuuden varalle". Nyt kun vielä muutenkin omalla alalla vuokratyöfirmoja käytetty vähemmän pääasiassa säästösyistä ja työntekijöiden määrää vuoroissa usein vähennetty.
Sun äitilläsi ollut sitten pitkälti aika samanlainen työhistoria kun mitä omilla omilla vanhemmillani. Mun vanhemmat syntyneet 50-luvun lopulla ja isäni tosiaan meni ekaan ja myös nykyiseen työhönsä muistaakseni ekan kerran jo 16-vuotiaana ja sitten ollut siellä vakituisesti heti armeijan jälkeen, vaikka yhteen väliin kävikin 80-luvulla jonkun vuoden eräässä toisessa työpaikassa. Nykyisessäkin työpaikassa ollut se isän työpaikka useaan otteeseen liipamisella tässä viime vuosina, kun YT:teitä ollut ja porukkaa vähennetty. Että ollut kyllä itsekin tosi tyytyväinen siitä, kun faija saanut työpaikkansa pitää aina näihin vuosiin saakka.
Äitini myös meni aikoinaan töihin 17-vuotiaana ja tehnyt siitä lähtien kaikkea mahdollista ns. oikeaa työtä, kuten mm. tehdastöitä, siivousta ym. matalapalkkaista työtä, joiden työehtoja varsinkin kokoomuslaiset haluaisivat koko ajan vaan heikentää vielä nykyisestäkin. Sitten ihmettelevät eduskunnassa sitä, kun noilla ammattialoilla olisi niitä vapaita työpaikkoja, joihin suomalaiset eivät halua mennä töihin.
Tämä on kyllä tosiaan iso yhteiskunnallinen ongelma, kun nykyisillä sukupolvilla monilla ne eläkkeet alkavat jäädä valitettavan pieniksi, kun työvuosia ei kerry enää samalla tavalla ja varsinkaan vakituisia työpaikkoja löytyy yhä harvemmille ja käytännössä katsoen vain korkeasti koulutetuille.
Kyllä mä kieltämättä itsekin oon aika pessimistinen sen suhteen, että se tulevaisuus voisi kovin hyvältä näyttää tässä tulevien vuosikymmenien myötä. Tuntuu vaan koko ajan siltä, että varsinkin poliitikot ovat vain yhä enempi vieraantuneita meidän tavan kansalaisten ja varsinkin meidän oikeiden työläisten elämästä.- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
Enkä mäkään nyt kirjaimellisesti halua 6-kymppisenä kuolla, tottakai mieluummin sitä eläisi terveenä ja hyvinvoivana eläkeläisenä sitten kun sen ikäinen on. Että kärjistin tosiaan hieman, mutta tarkoitin että mikähän on vanhustenhoidon tilanne, eläkejärjestelmä yms. silloin kun mun ja sun ikäluokka ovat ikäihmisiä. Toki voivat kehittyäkin nykyhetkestä, mutta itse olen hieman skeptinen." mikähän on vanhustenhoidon tilanne, eläkejärjestelmä yms. silloin kun mun ja sun ikäluokka ovat ikäihmisiä. Toki voivat kehittyäkin nykyhetkestä, mutta itse olen hieman skeptinen."
Jätä kuule mielestä tulevaisuuden ikäihmisten hoidon tilanne, sitä ei tiedä kukaan. Keskity terveelliseen elämään. Olet about 30v jos oikein ymmärsin ja alkoholi on jo aiheuttanut terveyshaittoja? Tuo on kuule jo ISO hälytysmerkki. Yleensä se kuule menee niin, että terveet elämäntavat nuorena johtaa terveeseen keski-ikään ja terveempään vanhuuteen. Tietysti jos joku kamala tappava tauti tulee, sille ei mitään mahda. Mutta etenkin päihteettömyys auttaa pysymään terveenä pidempään - ehkä jopa kauas vanhuuteen asti.
Vaikka hoitokotien vanhustenhoidon tilanteesta puhutaan paljon, kannattaa pitää mielessä, että yli 80-vuotiaistakin 80% asuu vielä kotonaan. - Anonyymi
peris234 kirjoitti:
Ja piti vielä sanoa, että mulla on siinä mielessä helppo ja vakaa tilanne kun perin yksin tän omakotitaloni, niin ei tarvitse murehtia lainoista tai vuokrista. Ja firmani tärkein pääoma on niin ikään omat tontit ja rakennukset, jolloin hommat kannattaa. Helposti asiaa pitää itsestäänselvyytenä kun on koko ikänsä asunut täällä, mutta loppujen lopuksi pitäisi osata olla kiitollinen että on oma katto pään päällä 🙏
Pidä itsestäsi, talostasi, firmastasi ja tonteista/rakennuksista huolta 💓
peris234 kirjoitti:
Ja piti vielä sanoa, että mulla on siinä mielessä helppo ja vakaa tilanne kun perin yksin tän omakotitaloni, niin ei tarvitse murehtia lainoista tai vuokrista. Ja firmani tärkein pääoma on niin ikään omat tontit ja rakennukset, jolloin hommat kannattaa. Helposti asiaa pitää itsestäänselvyytenä kun on koko ikänsä asunut täällä, mutta loppujen lopuksi pitäisi osata olla kiitollinen että on oma katto pään päällä 🙏
No sulla onneksi hyvä juttu se, kun sulla on oma talo ja siinä ilmeisesti myös jonkin verran sitä tonttia ja rakennuksia.
Olisihan se itsestäkin kiva joskus se omistusasunto ostaa, mutta kun valitettavasti vaan työtilanne on mikä on ja sen tulevaisuuden suhteen ei ole varsinkaan näin koronan takia kovin positiivinen. Ongelma myös usein kerrostalokämppää ostaessa, kun monien asuntojen arvo vaan laskee ja varsinkin usein se tulevan putkiremontin hinta on useinkin itse asuntoa kalliimpi ja pahimmilla muuttotappioalueilla jopa moninkertainen.
Uudemmista taloista ostaessa taas hinnat ovat monille tavan työläisille liian kalliita, varsinkin jos se putkiremppa on taloissa jo tehtynä.EuropeanMan kirjoitti:
Joo se onkin just suurin ongelma tänä päivänä käytännössä joka alalla, että kaikissa aloilla on oikeastaan aina se jatkuva alimitoitus henkilökunnan suhteen ja sitä kautta henkilökunta on myös usein stressaantunut, sairaslomilla ja osa vaihtamassa työpaikkaa just näistä syistä johtuen.
Muutenkin vituttaa just nykyajan työmarkkinoilla se, kun kaikki ns. oikeat työpaikat ajetaan alas ja alalla olevien työehtoja heikennetään kaiken aikaa. Sitten taas kaiken maailman höpöhöpö-"asiantuntijoita" palkataan lisää ja nuoria yritetään kannustaa opiskelemaan jatkuvasti vain korkeampia koulutuksia ja sitten sitä koulutusta ja osaamista pitäisi päivittää käytännössä muutaman vuoden välein, että pysyisi mukana tämän päivän työmarkkinoilla.
Oon itsekin tässä reilu kolmekymppisenä tosiaan ehtinyt olemaan jo varmaan useissa kymmenissä eri työpaikoissa ja suurimman osan töistäni oon käytännössä tehnyt noiden vuokratyöfirmojen kautta, eli työpaikkoja on siis ehtinyt näkemään varsin hyvin ikäänsä nähden. Nyt sitten vielä tuli tämä koronaepidemia omaa työtilannetta todennäköisesti just pysyvästi vaikeuttamaan, niin ei oikein jaksa olla kovin valoisa sen tulevaisuuden suhteen oman työuransa kannalta.
Siitä tosiaan oon tyytyväinen, että jaksoin ja viitsin silloin nuorempana tehdä ekstrapitkiä työviikkoja ja säästää ihan vain ns. "tulevaisuuden varalle". Nyt kun vielä muutenkin omalla alalla vuokratyöfirmoja käytetty vähemmän pääasiassa säästösyistä ja työntekijöiden määrää vuoroissa usein vähennetty.
Sun äitilläsi ollut sitten pitkälti aika samanlainen työhistoria kun mitä omilla omilla vanhemmillani. Mun vanhemmat syntyneet 50-luvun lopulla ja isäni tosiaan meni ekaan ja myös nykyiseen työhönsä muistaakseni ekan kerran jo 16-vuotiaana ja sitten ollut siellä vakituisesti heti armeijan jälkeen, vaikka yhteen väliin kävikin 80-luvulla jonkun vuoden eräässä toisessa työpaikassa. Nykyisessäkin työpaikassa ollut se isän työpaikka useaan otteeseen liipamisella tässä viime vuosina, kun YT:teitä ollut ja porukkaa vähennetty. Että ollut kyllä itsekin tosi tyytyväinen siitä, kun faija saanut työpaikkansa pitää aina näihin vuosiin saakka.
Äitini myös meni aikoinaan töihin 17-vuotiaana ja tehnyt siitä lähtien kaikkea mahdollista ns. oikeaa työtä, kuten mm. tehdastöitä, siivousta ym. matalapalkkaista työtä, joiden työehtoja varsinkin kokoomuslaiset haluaisivat koko ajan vaan heikentää vielä nykyisestäkin. Sitten ihmettelevät eduskunnassa sitä, kun noilla ammattialoilla olisi niitä vapaita työpaikkoja, joihin suomalaiset eivät halua mennä töihin.
Tämä on kyllä tosiaan iso yhteiskunnallinen ongelma, kun nykyisillä sukupolvilla monilla ne eläkkeet alkavat jäädä valitettavan pieniksi, kun työvuosia ei kerry enää samalla tavalla ja varsinkaan vakituisia työpaikkoja löytyy yhä harvemmille ja käytännössä katsoen vain korkeasti koulutetuille.
Kyllä mä kieltämättä itsekin oon aika pessimistinen sen suhteen, että se tulevaisuus voisi kovin hyvältä näyttää tässä tulevien vuosikymmenien myötä. Tuntuu vaan koko ajan siltä, että varsinkin poliitikot ovat vain yhä enempi vieraantuneita meidän tavan kansalaisten ja varsinkin meidän oikeiden työläisten elämästä.Täytyy sanoa että onpa hyvin argumentoituja keskusteluja palstan asiallisimmilta kirjoittajilta 👍
Itekin nuorempana kun reenasin kaikkein haastavempia ja spesifimpiä lihasryhmiä niin tuli roinattua kunnolla, ei muuta kun härskisti piikki farkkujen läpi salin vessassa. Ja Bicky Royal miehen kanssa ollaan vietetty eräät viikonloput yksillä silmillä kun vähän puuteroitiin nenää, mut niistäkin tuli loppujen lopuksi niin hvetisti sivuoireita ja refloja että jätin ne hommat oikeastaan samantien kun voitin kenosta sen 250k€. Ajattelin että nyt on hyvä hetki aloittaa uusi elämä ja ostinkin Lausteelta 60-neliöisen kerrostalokaksion ihan kohtuulliseen hintaan ja päivitin auton GMC Sierra jyystö-truckiin. Ajattelin että ei sitä vielä 40 ikävuoden tuntumassa halua hautaan mennä omien typerien valintojen takia. Nyt vetelen enää 80% Saaremaa-vodkaa ja rivatrileja rapulaan.
Ja muakin suoraan sanottuna ketuttaa just tuo että työntekijöitä kuormitetaan ihan liikaa ja samaan aikaan on paljon työttömiä aktiivisia työnhakijoita joita uhkaa syrjäytyminen yms. Sen tiukkaan vedetyn henkilöstön huomaa ihan perus arjessa, jonotat sitten pääsyä hammaslääkäriin tai omaa vuoroasi kaupassa jne. Mutta mitä mäkin olen osakkaana JyystaXissa ja Jyysteriassa, niin eipä sitä työntekijän palkkaamista ole tehty kovinkaan helpoksi yrityksillekään. Olisi meinaan pitkät jonot taksitolpalla ja Jyysteriassa jos mekin maksettaisiin kaikkien hängä-jäsenten ja ihanien aasialaisneitokaisten 🤗 palkoista kaikki alvit, lellit, pallit ja vellit. Mutta joo se siitä 🤭
Itellä on nykyään siinä mielessä ihan talous tasapainossa, että on omistusasunto, oma auto, esimiestyötä kahdessa yrityksessä, ja Daytona ja Indy -kisojen voitoista saadut palkintorahat sijoitettu varsin maltillisen riskin rahastoihin ja osakkeisiin. 😊paksuniska-make kirjoitti:
Täytyy sanoa että onpa hyvin argumentoituja keskusteluja palstan asiallisimmilta kirjoittajilta 👍
Itekin nuorempana kun reenasin kaikkein haastavempia ja spesifimpiä lihasryhmiä niin tuli roinattua kunnolla, ei muuta kun härskisti piikki farkkujen läpi salin vessassa. Ja Bicky Royal miehen kanssa ollaan vietetty eräät viikonloput yksillä silmillä kun vähän puuteroitiin nenää, mut niistäkin tuli loppujen lopuksi niin hvetisti sivuoireita ja refloja että jätin ne hommat oikeastaan samantien kun voitin kenosta sen 250k€. Ajattelin että nyt on hyvä hetki aloittaa uusi elämä ja ostinkin Lausteelta 60-neliöisen kerrostalokaksion ihan kohtuulliseen hintaan ja päivitin auton GMC Sierra jyystö-truckiin. Ajattelin että ei sitä vielä 40 ikävuoden tuntumassa halua hautaan mennä omien typerien valintojen takia. Nyt vetelen enää 80% Saaremaa-vodkaa ja rivatrileja rapulaan.
Ja muakin suoraan sanottuna ketuttaa just tuo että työntekijöitä kuormitetaan ihan liikaa ja samaan aikaan on paljon työttömiä aktiivisia työnhakijoita joita uhkaa syrjäytyminen yms. Sen tiukkaan vedetyn henkilöstön huomaa ihan perus arjessa, jonotat sitten pääsyä hammaslääkäriin tai omaa vuoroasi kaupassa jne. Mutta mitä mäkin olen osakkaana JyystaXissa ja Jyysteriassa, niin eipä sitä työntekijän palkkaamista ole tehty kovinkaan helpoksi yrityksillekään. Olisi meinaan pitkät jonot taksitolpalla ja Jyysteriassa jos mekin maksettaisiin kaikkien hängä-jäsenten ja ihanien aasialaisneitokaisten 🤗 palkoista kaikki alvit, lellit, pallit ja vellit. Mutta joo se siitä 🤭
Itellä on nykyään siinä mielessä ihan talous tasapainossa, että on omistusasunto, oma auto, esimiestyötä kahdessa yrityksessä, ja Daytona ja Indy -kisojen voitoista saadut palkintorahat sijoitettu varsin maltillisen riskin rahastoihin ja osakkeisiin. 😊Hyvä päätös sulta kaikin puolin, että päätit jättää sen kaman roinaamisen ja keskittyä mieluummin vaikka noihin autokisoihin:) Olisihan se nyt ollut ihan liian varhaista hyviltä miehiltä päätyä sinne hautaan jo neljäkymppisenä.
Sekin on varmasti totta, että se työvoiman palkkaaminen on tehty turhankin kalliiksi, kun joutuu makselemaan palkkojen lisäksi kaiken maailman veroja ja muita maksuja.Anonyymi kirjoitti:
Pidä itsestäsi, talostasi, firmastasi ja tonteista/rakennuksista huolta 💓
Kiitos, niin teenkin ☺️ Kuten olen käytännössä jo teini-ikäisestä asti huolehtinutkin.
Anonyymi kirjoitti:
" mikähän on vanhustenhoidon tilanne, eläkejärjestelmä yms. silloin kun mun ja sun ikäluokka ovat ikäihmisiä. Toki voivat kehittyäkin nykyhetkestä, mutta itse olen hieman skeptinen."
Jätä kuule mielestä tulevaisuuden ikäihmisten hoidon tilanne, sitä ei tiedä kukaan. Keskity terveelliseen elämään. Olet about 30v jos oikein ymmärsin ja alkoholi on jo aiheuttanut terveyshaittoja? Tuo on kuule jo ISO hälytysmerkki. Yleensä se kuule menee niin, että terveet elämäntavat nuorena johtaa terveeseen keski-ikään ja terveempään vanhuuteen. Tietysti jos joku kamala tappava tauti tulee, sille ei mitään mahda. Mutta etenkin päihteettömyys auttaa pysymään terveenä pidempään - ehkä jopa kauas vanhuuteen asti.
Vaikka hoitokotien vanhustenhoidon tilanteesta puhutaan paljon, kannattaa pitää mielessä, että yli 80-vuotiaistakin 80% asuu vielä kotonaan.Joo enpä mä nyt suoranaisesti mieti millainen vanhuus mulla ja D:n ikäluokalla tulee olemaan, mutta pohdin vain yleisellä tasolla asiaa kun ketjun aihe nyt oli tällainen. Ja elokuun lopulla kontrollissa kaikki oli käytännössä ok, kun en ole huhtikuun jälkeen juonut. Enkä aio juodakaan, ei sentään niin kova hinku ole hautaan 😂
peris234 kirjoitti:
Kiitos, niin teenkin ☺️ Kuten olen käytännössä jo teini-ikäisestä asti huolehtinutkin.
Sulla varmasti ollut paljon vastuuta jo erittäin nuoresta lähtien, kun oot joutunut huolehtimaan oman firmasi lisäksi myös tosta talosta, sen piharakennuksista ja tonteista. Ja varmaan vaatii myös jonkinlaisia kädentaitoja tollainen omakotitalossa asuminen?
Sitä kun on itse kerrostalossa kasvanut ja asunut, niin ei ole juurikaan oppinut sitä työkalujen käyttöä ja varsinkaan tollaisten remonttitöiden tekoa. Mitä nyt koulun yläasteella käsityötunneilla tehnyt:)- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
Joo enpä mä nyt suoranaisesti mieti millainen vanhuus mulla ja D:n ikäluokalla tulee olemaan, mutta pohdin vain yleisellä tasolla asiaa kun ketjun aihe nyt oli tällainen. Ja elokuun lopulla kontrollissa kaikki oli käytännössä ok, kun en ole huhtikuun jälkeen juonut. Enkä aio juodakaan, ei sentään niin kova hinku ole hautaan 😂
Parempi jättää tosiaan se juominen, on se sellainen pirulainen.
Itse olen seurannut yhden ystävämiehen alamäkeä vuosikaupalla. Aloitin "jäkättämisen" juomisesta jo lähes 20v sitten, ihan rakkaudella. "Joo joo, mitä se nyt enää auttaa". No sen, että mitä todennäköisemmin olisi välttynyt diabetekselta ja sen liitännäistaudeilta eikä olisi haudan partaalla nyt 50 vuotiaana. Niin helvetin saatanan ikävää.
- Anonyymi
Kun nuorena juo viinaa ja bilettää yökerhossa tapaa naisia. Voi perustaa perheen ja saada lapsia.
Raitis mies ei nuorena juo viinaa eikä siten naisiakaan tapaa. Hän ei saa lapsia ja kuolee yksinäisenä miehenä.
t. viinamies- Anonyymi
Ei mies ole saanut lapsia ikinä. Nainen saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mies ole saanut lapsia ikinä. Nainen saa.
Miksi nuoruus tietämättömyyden aika olisi parasta?Väittääkö joku,että 30-vuotias tietää,millainen elämä on hyvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi nuoruus tietämättömyyden aika olisi parasta?Väittääkö joku,että 30-vuotias tietää,millainen elämä on hyvää.
Nuorena luodaan pohja loppuelämälle. Kun nuorena juo viinaa ja bilettää yökerhossa voi löytää kumppanin jonka kanssa perustetaan perhe. Yli 30-vuotiaana eletään sitten perhe-elämää yökerhossa tavatun kumppanin kanssa.
Jos nuorena ei juo viinaa, ei löydä kumppani ja loppuelämän joutuu elämään yksin vailla perhettä ja lapsia.
t. viinamies - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuorena luodaan pohja loppuelämälle. Kun nuorena juo viinaa ja bilettää yökerhossa voi löytää kumppanin jonka kanssa perustetaan perhe. Yli 30-vuotiaana eletään sitten perhe-elämää yökerhossa tavatun kumppanin kanssa.
Jos nuorena ei juo viinaa, ei löydä kumppani ja loppuelämän joutuu elämään yksin vailla perhettä ja lapsia.
t. viinamiesJos juo liikaa viinaa tai tisuttelee päivät, niin tulee maksakirroosi ja rasvamaksa, verisuonet menee tukkoon ja aivoihin veritulppa tai infrakti, että voi viinakin tappaa.
t. Raitis mies Anonyymi kirjoitti:
Jos juo liikaa viinaa tai tisuttelee päivät, niin tulee maksakirroosi ja rasvamaksa, verisuonet menee tukkoon ja aivoihin veritulppa tai infrakti, että voi viinakin tappaa.
t. Raitis miesNäin on meinaan ja sitten voi iskeä haima tulehduskin jos on kunnon ryyppy putki päällä. Serkku pojalla meni muutama vuosi sitten hermot aivan totaalisesti kun oli avio ero rosessi meneillään ja erehtyi vielä hankkimaan Vw Ransportterin ja se auto meinaan seisoi korjaamolla ja usein. Eikä laskut olleet todellakaan mitään pelkkiä satasia. Että en yhtään ihmettele jos konjakki maistui vähän liikaakin ja äijä vietiin sairaalaan melkeinpä suoraan pyörä kuormaajan puikoista.
Sen jälkeen hänen virmassa on ollut pelkästään Hiaseja, Hilukseja ja Rynä eikä meinaan ole yhtään paja päivää ollut vaikka autot voidaan laskea kahden käden sormilla. Kummasti on hermot säästyneet ja varmasti pitkä penni rahaakin vaikka Hiase nyt vie sen kympin naftaa satasella ajoit sitten pinta kaasulla suoraa tietä tai raileri perässä ympäri taajamia.
Itellekin meinaan maistuu huurteinen silloin tällöin ja talvi aikaan vähän konjakkia lämmikkeeksi vaikka olin kymmenisen vuotta sitten yhen kesä loman jäljiltä katkaisu hoidossa missä nätit hoitaja tytöt ruuttasivat mansikan makuista Riapami siirappia suuhun ronskilla kädellä.
Ei kuitenkaan ole tullut mitään fyysisiä terveys haittoja meikä läiselle. Nuorempana jokkis harrastus oli terveellä pohjalla olevaa touhua eikä sitä kaksin käsin nytkään voi ryypätä kun usein on varsin aikainen aamu herätys. Meinaan että pitää uskaltautua aina oman Volvon rattiin jolla kuljen työmatkani logistiikkakeskukseen.pääskyvuoren_jorma kirjoitti:
Näin on meinaan ja sitten voi iskeä haima tulehduskin jos on kunnon ryyppy putki päällä. Serkku pojalla meni muutama vuosi sitten hermot aivan totaalisesti kun oli avio ero rosessi meneillään ja erehtyi vielä hankkimaan Vw Ransportterin ja se auto meinaan seisoi korjaamolla ja usein. Eikä laskut olleet todellakaan mitään pelkkiä satasia. Että en yhtään ihmettele jos konjakki maistui vähän liikaakin ja äijä vietiin sairaalaan melkeinpä suoraan pyörä kuormaajan puikoista.
Sen jälkeen hänen virmassa on ollut pelkästään Hiaseja, Hilukseja ja Rynä eikä meinaan ole yhtään paja päivää ollut vaikka autot voidaan laskea kahden käden sormilla. Kummasti on hermot säästyneet ja varmasti pitkä penni rahaakin vaikka Hiase nyt vie sen kympin naftaa satasella ajoit sitten pinta kaasulla suoraa tietä tai raileri perässä ympäri taajamia.
Itellekin meinaan maistuu huurteinen silloin tällöin ja talvi aikaan vähän konjakkia lämmikkeeksi vaikka olin kymmenisen vuotta sitten yhen kesä loman jäljiltä katkaisu hoidossa missä nätit hoitaja tytöt ruuttasivat mansikan makuista Riapami siirappia suuhun ronskilla kädellä.
Ei kuitenkaan ole tullut mitään fyysisiä terveys haittoja meikä läiselle. Nuorempana jokkis harrastus oli terveellä pohjalla olevaa touhua eikä sitä kaksin käsin nytkään voi ryypätä kun usein on varsin aikainen aamu herätys. Meinaan että pitää uskaltautua aina oman Volvon rattiin jolla kuljen työmatkani logistiikkakeskukseen.Vai niin on kallista se Transporterin ylläpito? Eikä ilmeisesti olekaan sitten ihan hintansa väärti, jos kerran sitä luotettavuutta ei pysty omistajalleen tarjoamaan. Onneksi sen Hiacen ja Hiluxin kanssa ei olekaan samoja murheita:)))))))))))))))))))))))))))))))))))
Hyvä että sait Jorma itsesi kuntoon, ettei sentään kesäloma liian pitkäksi veny ja työt ja siviilielämä joudu kärsimään. Kyllähän se sun Jere-poikakin tarvitsee sen OIKEAN isänsä läsnäoloa.
Tossa viime viikolla kerroinkin siitä, miten se oman isän auto joutui sinne korjaamolle ja siellä se on vaan vieläkin varmaan usean viikon ajan. Joutuivat korjaamolta tosiaan tilaamaan niitä varaosia ihan valmistusmaasta asti, kun maahantuojalla ei kuulemma jotain tiettyä hajonnutta osaa ollut. Onneksi isä sai sentään laina-auton joltain työkaverilta käyttöön, niin pääsee työmatkat hyvin kulkemaan ja pääsin itsekin tänään käymään Prismassa.
Tuli vaan mieleen, että harmi kun en enää siellä Turussa asu. Oltaisiin voitu pistäytyä vaikka Orikedon Shellillä kahvilla, niin sähän olisit voinut puhua mun isälle järkeä noiden autovalintojen suhteen:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Olisit varmaan suositellut ihan suosiolla jättämään sen nykyisen romun sinne korjaamolle:))))))))))))))))))))))))) Korjauksiin kun menee joka tapauksessa enemmän rahaa, kun vaikka käytetyn Toyota Carinan tai Avensiksen ostoon ja niissähän sitä olisi vielä enemmänkin ajettuina niitä luotettavia kilometrejä edessäpäin:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))- Anonyymi
pääskyvuoren_jorma kirjoitti:
Näin on meinaan ja sitten voi iskeä haima tulehduskin jos on kunnon ryyppy putki päällä. Serkku pojalla meni muutama vuosi sitten hermot aivan totaalisesti kun oli avio ero rosessi meneillään ja erehtyi vielä hankkimaan Vw Ransportterin ja se auto meinaan seisoi korjaamolla ja usein. Eikä laskut olleet todellakaan mitään pelkkiä satasia. Että en yhtään ihmettele jos konjakki maistui vähän liikaakin ja äijä vietiin sairaalaan melkeinpä suoraan pyörä kuormaajan puikoista.
Ei kuitenkaan ole tullut mitään fyysisiä terveys haittoja meikä läiselle. Nuorempana jokkis harrastus oli terveellä pohjalla olevaa touhua eikä sitä kaksin käsin nytkään voi ryypätä kun usein on varsin aikainen aamu herätys. Meinaan että pitää uskaltautua aina oman Volvon rattiin jolla kuljen työmatkani logistiikkakeskukseen.Peris hei, yleensä noin päiväkoti-ikäiset lapset leikkivät mielikuvitusystäviensä kanssa mielikuvituskaivinkoneilla. Brum brum!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen tiennyt jo lapsesta (alle 7v) millainen elämä on hyvää. Siihen ei kuulu viina ainakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos juo liikaa viinaa tai tisuttelee päivät, niin tulee maksakirroosi ja rasvamaksa, verisuonet menee tukkoon ja aivoihin veritulppa tai infrakti, että voi viinakin tappaa.
t. Raitis miesTämä on totta.
Kärsin kamalasti kun ei-raitis-ystävämies vain juo eikä ole ottanut lopettamispyynnöistäni vaarin. On jo diabetes, sisuskalut sökö, verisuonet huutaa. Terveys ihan kuralla.
No joo. Onhan noita ystäviä ja puolisoitakin tippunut tässä matkan varrella.
- Anonyymi
Ne on ne huonot elämäntavat kuolemaksi.
- Anonyymi
Lyhyt näköistä ja vastuutontakin, jos on jälkikasvua jo olemassa. Itsekkyyttä ja lapsellista ajatella, et elämä on ohi ennenkuin 30 vuotta täyttää. Paljon hyvää jäi kokematta, ja ajattelukin muuttuu iän karttuessa ja nautinnot kanssa, saa eri asioista erilaista nautintoa, jolloin löytää myös sen joka antaa niistä parasta hyvää itselle.
Se voi olla jotain muutakin kuin seksi? Jokainen on yksilö, oman sisimmän tutkimalla ja löytämällä sen, siihen voi koukuttua? Se voi tuoda paljon ja monenlaista hyvää mm. omalle mielelle. Miten kukakin sen mieltää itselleen tärkeäksi. Tapa ajatella asioita omaksi hyödyksi. Minusta 28 vuotias on monesti vielä raakile päättämään mitään lopullista?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1085766Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453773Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503265Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4612647Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681690- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321353Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151336- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1521230