Voiko Jumala pelastaa?

Anonyymi

kaltaiseni miehen. Olen juopotellut ja huorannut koko elämäni. Tavallani kadun mutta en sittenkään niin kuin pitäisi.

"Kaikki sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä!"

Miksi tämä ei toimi minun elämässäni?

Miksi jatkan synnin tekemistä, vaikka tiedän, että se tuhoaa elämäni ja tuottaa tuskaa läheisilleni?

Eikö ole olemassa Jumalaa, joka auttaisi ja saisi minut muuttamaan mieleni?

46

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama! Ja voi tietenkin! Jumalalle kaikki on mahdollista ☝️👍

    • Anonyymi

      Iloisia uutisia sinulle. Jopa perussuomalainen voi saada anteeksi jos muuttaa elämänsä kurssin kohti valoa.
      Siunausta sinulle poloinen.

    • Olet saanut jo anteeksi huorailusi ja juopottelusi ☝️ Olet havainnut asian itsessäsi, se on alku ☝️
      Alku paranemiselle Kristuksen kirkkaudessa 🙏
      Kyl se siitä 😉

      • Anonyymi

        Kun nyt vielä vois lopettaa juopottelun ja huoraamisen. Mieli ei ole muuttunut miksikään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun nyt vielä vois lopettaa juopottelun ja huoraamisen. Mieli ei ole muuttunut miksikään.

        Oletko aina pohdiskellut lopettamista? Tuskin joten mieli on jo muuttunut, uusi väylä luotu 👍 Seuraa sitä 🤷‍♂️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun nyt vielä vois lopettaa juopottelun ja huoraamisen. Mieli ei ole muuttunut miksikään.

        Mieli ei muutukaan omalla voimalla.
        Sinun tulee kohdata itse elävä Jeesus.
        Tässä ketjussa rupeaa olemaan kaikenlaista neuvoa erilaisista tempuista.

        Mutta Jeesuksen voi kohdata kun menet pyytämään rukousta jolain uskovalta henkilökohtaisesti.
        Älä tyydy selityksiin "usko usko vaan". Muutos tulee kun kohtaat Persoonan Jeesuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun nyt vielä vois lopettaa juopottelun ja huoraamisen. Mieli ei ole muuttunut miksikään.

        Monet tekevät sen virheen, että kuvittelevat anteeksiannon ja uskoon tulon johtavan automaattiseen muutokseen. Usein sekotetaan myös oireet ja varsinainen ongelma.

        Juopottelu ja huoraus ovat oireita, jotka vievät huomion todellisesta ongelmasta. Tunteista joita pelkää tuntea ja asioista, joita ei halua ajatella. Kannattaa pohtia mitä pakenee juopotteluun ja huoraamiseen. Kun se selviää ja tunteet käydään läpi, niin pakomekanismit tulevat vähitellen tarpeettomiksi.

        Jumala haluaa tuoda valoon ja parantaa salaisimmatkin kipukohdat. Jotkut pystyvät selvittelemään asioita Jumalansa edessä oman päänsä sisällä, toiset tarvitsevat ulkopuolista apua.


    • Anonyymi

      Jos lakkaat uskomasta jumalaan vaan uskot itseesi niin luultavasti voisit kasvaa vielä ihmiseksi.

      • Anonyymi

        Ei ongelmien hoitoa voi ulkoistaa mielikuvitushahmolle.


    • Anonyymi

      Jos vakavasti ajattelet pelastumista - itsesi ja muitten. Nyt on tiedostumisen aika tässä ajassa. Raamattu ilmoittaa erittäin tarkoin mitä ihminen on. Mikä on ihmisen perustila / luontainen kehitys. Se on synnin orjuus. Tästä tilasta JUMALA aivoitti pelastaa ....KOKO.....maailman - ihmisajinsa. Eli sinut on JO pelastettu - sovitettu ja nyt osaksesi on tullut tiedostaminen tästä. Luonnollisesti asiaan liittyy uskotko vai et, mutta tuokaan ei kumoa sitä, miten olet JO pelastettu / sovitettu. Ihminen ei voi vaikuttaa pelastumiseensa.


      18 Mutta ...k-a-i-k-k-i.... on JUMALASTA, joka .....on...... sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
      19Sillä Jumala oli Kristuksessa ja .......s-o-v-i-t-t-i ......maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän..... uskoi ......meille ....s-o-v-i-t-u-k-s-e-n ....sanan.

      • Anonyymi

        Edellinen viestini oli minun;
        Markku Lievonen Tohmajärvi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellinen viestini oli minun;
        Markku Lievonen Tohmajärvi

        Markku, olet eksyttäjä. Vaikka kaikki ovat sovitetut, niin kaikki eivät pelastu. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markku, olet eksyttäjä. Vaikka kaikki ovat sovitetut, niin kaikki eivät pelastu. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.

        Jos pelastumisen ja uskon jättää teidän varaan,huonosti käy,niin on sekavaa kädenvääntöä.


    • Anonyymi

      Sivun aloittajalle. Ajatellen ihmisen tätä aikaa - tämä on ikäänkuin rangaistuksen aikaa koko ihmislajille. Suossa rämpimistä kaikkinen synnin orjuutuksineen jne..... JUMALA tahtoo ja myös toimii. Ihmisen on alistuttava JUMALAN aivoitukien alle, koska näkymätön JUMALA on kaikkivaltias. Tuohon liittyen JUMALA on taho kehen ihmiseen hän on aivoittanut tehdä uskon Jeesukseen. Siis JUMALAN tahdon alaisuutta on kuka tässä ajassa saa JUMALAN lapseuden osan - saa uskon. Siis JUMALAN lapsia ei tehdä vauvakasteella, kädennostolla - ei millään ihmisen keksimillä rituaaleilla. Ainoastaan JUMALA lapseuttaa ihmisen.

      3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa, 4niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
      5edeltäpäin määräten meidät ....l-a-p-s-e-u-t-e-e-n, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, ,,,,,hänen ......oman .....tahtonsa ....mielisuosion..... mukaan,

      Mitä tämä lapseus on, verraten uskosta osattomiin ihmisiin. Merkittävin ero on juuri, miten näillä JUMALAN lapseuttamilla sisarilla ja veljillä on tietoisuus ja usko JO tässä ajassa koko maailman sovittamisesta. Virka levittää sanomaa sovituksesta. Uskosta osaton ei tätä luonnollisesti tiedä, vaan ainoastaan uskon saaneet.

      18 Mutta ...k-a-i-k-k-i.... on JUMALASTA, joka .....on...... sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen .....v-i-r-a-n.
      19Sillä Jumala oli Kristuksessa ja .......s-o-v-i-t-t-i ......maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän..... uskoi ......meille ....s-o-v-i-t-u-k-s-e-n ....sanan.

      Markku LIevonen
      Tohmajärvi

    • Anonyymi

      Kuten jokainen synnin olemuksen tietää. Se ongelmoittaa ihmisen - aina. Edes ateistikaan ei haluaisi / tahtoisi elää synnin orjuudessa, jos tiedostuisi synnin vaikutuksesta ihmiseen / häneen. Tämä aika tässä ajassa on todella rangaistuksen kataista aikaa. Tuskaa ja kyyneleitä ja myös ahdistusta erilaisine sairauksineen. Lohdutukseksi. Maailma on JO sovitettu.

      Markku Lievonen
      Tohmajärvi

      • Anonyymi

        Kuules Markku,älä kirjoita noin pitkiä sepustuksia,ei etsivä tai ahdistunut niitä jaksa lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuules Markku,älä kirjoita noin pitkiä sepustuksia,ei etsivä tai ahdistunut niitä jaksa lukea.

        Markku, vaikka kuinka kirjoittelet pitkiä sepustuksiasi, niin et voi sanoa, niin kuin pelastetut, Jeesuksen omat; Henki todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia. Sinulla ei ole Hengen todistusta.


    • Anonyymi

      Jostainhan se johtuu, että koet juopottelun ja huoraamisen niin mielekkääksi, ettet pääse siittä eroon, vaikka halu on.
      Oisiko tunnesidos, addiktio?
      Aivojen kemiasta kyse.
      Aivot pitäisi kytkeä uudelleen, kouluttaa.
      Niin ettet enää saa sitä tunnetta juopottelusta ja huoraamusesta, jonka olet saanut tähän asti.
      Minä uskon, että Jumala, joka on luonut ihmisen aivoja myöten, on kykenevä muuttamaan ihmisen ajatuksiaan myöten.
      Jumala voi vaikuttaa tahtomiseen ja tekemiseen.
      Antaa voiman.


      ST

      • Aivot pitäisi kytkeä uudelleen...kuulostaa aivan joltain puoskarilta nyt.miten aivojen kytkeminen käytännössä tapahtuisi?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Aivot pitäisi kytkeä uudelleen...kuulostaa aivan joltain puoskarilta nyt.miten aivojen kytkeminen käytännössä tapahtuisi?

        Arska, ihana kuulla sinusta. Aivothan on kemiaa. Oma ajattelu tapa ja suhtautuminen asioihin muuttuu Jumalan antaman uskon ja voiman myötä, tuota tarkoitin kytkemisellä 😊
        Mitä kuuluu?

        ST


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arska, ihana kuulla sinusta. Aivothan on kemiaa. Oma ajattelu tapa ja suhtautuminen asioihin muuttuu Jumalan antaman uskon ja voiman myötä, tuota tarkoitin kytkemisellä 😊
        Mitä kuuluu?

        ST

        Tavallinen päivä.tykkään tavallisista päivistä.kiitos kysymästä.en ole perehtynyt lainkaan aivokemiaan, olen pitänyt sitä lääkäreiden juttuna, he kun niitä lääkkeitä määrää.mutta mitä sinulle kuuluu?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Tavallinen päivä.tykkään tavallisista päivistä.kiitos kysymästä.en ole perehtynyt lainkaan aivokemiaan, olen pitänyt sitä lääkäreiden juttuna, he kun niitä lääkkeitä määrää.mutta mitä sinulle kuuluu?

        Kiitos, ei kurjuutta kummempaa. Sinnittelyllä aloitin tämän päivän.
        Mitä tarkoittaa "tavallinen päivä"?

        ST


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, ei kurjuutta kummempaa. Sinnittelyllä aloitin tämän päivän.
        Mitä tarkoittaa "tavallinen päivä"?

        ST

        Rutiineja,kuten ruokailut ja siivous.ihan tosiaan tavallisiajuttuja.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Rutiineja,kuten ruokailut ja siivous.ihan tosiaan tavallisiajuttuja.

        Niinpä. Hyvä päivä on mielentila, jossa saa levätä tuntematta niin suurta epämukavuutta, joka vie ihmisen äärirajoille.
        😀

        ST


      • Anonyymi

        Kannattaako viina & seksiadfiktiota vaihtaa mielikuvitusjumala-addiktioon - sama se millä päänsä sekoittaa ja todellisuutta pakenee.
        Eroon pääset omin voimin kaikista noista. Et voi ulkoistaa vastuuta itsestäsi.


      • Anonyymi

        Kannattaako viina & seksiadfiktiota vaihtaa mielikuvitusjumala-addiktioon - sama se millä päänsä sekoittaa ja todellisuutta pakenee.
        Eroon pääset omin voimin kaikista noista. Et voi ulkoistaa vastuuta itsestäsi.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Rutiineja,kuten ruokailut ja siivous.ihan tosiaan tavallisiajuttuja.

        Mutta tuo kuulostaa hyvältä. Ihana ❤️ Lähden lämmitämään einestä. Pakastin oli jäänyt eilen raolleen sulattaen kaikki marjat ja kalat.
        Keitin marjat mehuksi.
        Hidasta hommaa tässä kunnossa nuo kotityöt.
        Sen mehinkeitosta jääneen marjamäskin otin myös talteen ja syön puuron päällä aamuisin.


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaako viina & seksiadfiktiota vaihtaa mielikuvitusjumala-addiktioon - sama se millä päänsä sekoittaa ja todellisuutta pakenee.
        Eroon pääset omin voimin kaikista noista. Et voi ulkoistaa vastuuta itsestäsi.

        Totta, ei voi ulkoustaa. Jojaisella on vastuu myös toisista ihmisistä, minä näen sen myös noin päin.
        Tarkoitan selkausta vastuunotramista itsestäöb, että tuntee oman käytöjsensä tuoman vastuun. Miten onalka käytöjselläön vaikuttaa muihin ihmisiin niin ettei tietentahtousesti pahenna muiden ihmisten olotilaa.
        Jokainen kantaa vastuun itsestään. Niinpä.
        Uskominen on myös valinta, vapaa valinta sekä itsestään vastuunottamista silke joja uskoo Jumalaan.
        Nyt syömään 🍗🥦🥔🥔
        Ei elä pelkästään Pyhällähengellä, 😆

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, ei voi ulkoustaa. Jojaisella on vastuu myös toisista ihmisistä, minä näen sen myös noin päin.
        Tarkoitan selkausta vastuunotramista itsestäöb, että tuntee oman käytöjsensä tuoman vastuun. Miten onalka käytöjselläön vaikuttaa muihin ihmisiin niin ettei tietentahtousesti pahenna muiden ihmisten olotilaa.
        Jokainen kantaa vastuun itsestään. Niinpä.
        Uskominen on myös valinta, vapaa valinta sekä itsestään vastuunottamista silke joja uskoo Jumalaan.
        Nyt syömään 🍗🥦🥔🥔
        Ei elä pelkästään Pyhällähengellä, 😆

        ST

        no miten toinen ihminen voi muuttaa juopon tai uskottoman, itse koetin ja epäonnistuin, ei auttanut apu ihmisen, eikä rukous


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no miten toinen ihminen voi muuttaa juopon tai uskottoman, itse koetin ja epäonnistuin, ei auttanut apu ihmisen, eikä rukous

        Ei voikkaan.ihmisen on itse tehtävä päätös.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voikkaan.ihmisen on itse tehtävä päätös.

        ST

        Juominen on vapaa valinta, uskominen myös.
        Jumala kyllä voi saada aikaan mielenmuutoksen ja antaa voiman tulla Jumalan lapseksi ja kun Pyhähenki tulee ihmiseen, saa tahdon ja voiman addiktioista luopumiseen.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voikkaan.ihmisen on itse tehtävä päätös.

        ST

        Ja se on joskus niin vaikeaa lähimmäiselle,joka joutuu odottamaan ja hyväksymään,jonkun jääräpäisen ihmisen päätöksen tekoa ja halua muuttua.Minun on monta kertaa käämit palanut,kun itse olen erilainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se on joskus niin vaikeaa lähimmäiselle,joka joutuu odottamaan ja hyväksymään,jonkun jääräpäisen ihmisen päätöksen tekoa ja halua muuttua.Minun on monta kertaa käämit palanut,kun itse olen erilainen.

        Varmasti on rankkaa, eikä kaikki edes muutu. Eikä halua muuttua.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juominen on vapaa valinta, uskominen myös.
        Jumala kyllä voi saada aikaan mielenmuutoksen ja antaa voiman tulla Jumalan lapseksi ja kun Pyhähenki tulee ihmiseen, saa tahdon ja voiman addiktioista luopumiseen.

        ST

        Pyhä henki auttaa myös jumala-addiktiosta luopumiseen- noinkohan.
        Vai tarkoitatko nyt jeesuksenaikaista pyhää henkeä eli kannabista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti on rankkaa, eikä kaikki edes muutu. Eikä halua muuttua.

        ST

        Nimenomaan,ja siinä tarvitaan todella Jumalalta ilmoitus,että tämä ihminen ei halua muuttua,minulle on juurikin näin käynyt joidenkin ihmisten kohdalla,olen ollut heidän vierellä kulkija ja sitten saanut voimakkaasti kokea,tämä ihminen ei halua muuttua,nyt loppui tämä hoito.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä henki auttaa myös jumala-addiktiosta luopumiseen- noinkohan.
        Vai tarkoitatko nyt jeesuksenaikaista pyhää henkeä eli kannabista?

        Ilmeisesti tarkoitan eri asiaa kuin sinä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan,ja siinä tarvitaan todella Jumalalta ilmoitus,että tämä ihminen ei halua muuttua,minulle on juurikin näin käynyt joidenkin ihmisten kohdalla,olen ollut heidän vierellä kulkija ja sitten saanut voimakkaasti kokea,tämä ihminen ei halua muuttua,nyt loppui tämä hoito.

        Monenlaista voi olla elämässä

        Kuitenkin pitäisi pyrkiä siihen terveeseen itsekkyyteenkin, ettei väsähdä itse.
        Muttei tuokaan oke varmasti niin yjsinkertainen asia.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monenlaista voi olla elämässä

        Kuitenkin pitäisi pyrkiä siihen terveeseen itsekkyyteenkin, ettei väsähdä itse.
        Muttei tuokaan oke varmasti niin yjsinkertainen asia.

        ST

        Ei ole,jos on empaatinen ja huolehtiva,kuten eräs sanoi,minuun voi luottaa.Nyt olen erään kanssa kulkenut 9 vuotta,samaa pyöritetään,hän jankkaa samoja asioita.Enää en jaksa,hän on kuin huumeiden käyttäjä,addiktio jatkuvaan mielihyvän tunteeseen,minun pitäisi korjata kaikki hänen ongelmat,luo itse omat ongelmat ja aina avun tarpeessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole,jos on empaatinen ja huolehtiva,kuten eräs sanoi,minuun voi luottaa.Nyt olen erään kanssa kulkenut 9 vuotta,samaa pyöritetään,hän jankkaa samoja asioita.Enää en jaksa,hän on kuin huumeiden käyttäjä,addiktio jatkuvaan mielihyvän tunteeseen,minun pitäisi korjata kaikki hänen ongelmat,luo itse omat ongelmat ja aina avun tarpeessa.

        Niinpä, voi olla monenlaista tekijää matkassa ja yksi on tuo empaattinen ja auttavainen luonne Kauan oletkin jaksanut. Ei ihme että olet väsynyt tilanteeseen.
        Alkoholisteila usein on se viinan saanti niin tärkeimmäksi muodostunut kun ovat koukussa että uskovat itsekkin valheisiinsa. Eivät elä sillain tidellusuutta, että kykenisivät itse määrittelemään elämäänsä vaan alkoholi määrittelee heidän elämäänsä.
        Se on niin viheliäinen tuo viina niinkuin myös huumausaineetkin kun ne vetää koukkuun.


        ST


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Aivot pitäisi kytkeä uudelleen...kuulostaa aivan joltain puoskarilta nyt.miten aivojen kytkeminen käytännössä tapahtuisi?

        Opitusta käytöksestä voi oppia myös pois. Ei tietenkään yön yli, vaan päivä kerrallaan oikeita valintoja tekemällä. Siihen AA:n metoditkin perustuvat. Samalla metodilla hoidetaan seksiriippuvuuttakin. Motivaatio on tärkein. Ihminen ei useimmiten halua muuttua, ennenkuin tekee liian kipeää olla muuttumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no miten toinen ihminen voi muuttaa juopon tai uskottoman, itse koetin ja epäonnistuin, ei auttanut apu ihmisen, eikä rukous

        Ei ihme, että epäonnistuit. Toisen ihmisen muuttaminen ei ole sinun tehtäväsi. Toista voi korkeintaan tukea muutoksessa, silloin kun hän sitä itse ensin haluaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opitusta käytöksestä voi oppia myös pois. Ei tietenkään yön yli, vaan päivä kerrallaan oikeita valintoja tekemällä. Siihen AA:n metoditkin perustuvat. Samalla metodilla hoidetaan seksiriippuvuuttakin. Motivaatio on tärkein. Ihminen ei useimmiten halua muuttua, ennenkuin tekee liian kipeää olla muuttumatta.

        Mistä tiedät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan,ja siinä tarvitaan todella Jumalalta ilmoitus,että tämä ihminen ei halua muuttua,minulle on juurikin näin käynyt joidenkin ihmisten kohdalla,olen ollut heidän vierellä kulkija ja sitten saanut voimakkaasti kokea,tämä ihminen ei halua muuttua,nyt loppui tämä hoito.

        Kannattaa ryhtyä vain sellaisiin projekteihin mihin erityisesti johdatetaan. Silloin niillä on myös siunaus. Kohtuullisella ihmistuntemuksella oppii myös erottamaan kuka haluaa muuttua ja kuka vain haluaa huomiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole,jos on empaatinen ja huolehtiva,kuten eräs sanoi,minuun voi luottaa.Nyt olen erään kanssa kulkenut 9 vuotta,samaa pyöritetään,hän jankkaa samoja asioita.Enää en jaksa,hän on kuin huumeiden käyttäjä,addiktio jatkuvaan mielihyvän tunteeseen,minun pitäisi korjata kaikki hänen ongelmat,luo itse omat ongelmat ja aina avun tarpeessa.

        Riippuvaiset ovat mestareita tunnistamaan ne, jotka sekoittavat empatian ja läheisriippuvuuden. Kuvaamasi tilanne on läheisriippuvuutta. Empatia ei tarkoita, että ryhtyy kantamaan vastuuta toisen elämästä. Moni sekoittaa nämä asiat ja palaa loppuun. Se ei ole välttämättä huono juttu, sillä paha olo johtaa pohtimaan mikä minut näihin tilanteisiin johtaa. Useimmiten kyse on siitä, että on jo lapsena saanut vastuunkantajan ja huolehtijan roolin. Siitä luopuminen ei tarkoita, etteikö olisi enää empaattinen. Se tarkoittaa vain rajojen vetämistä hyväksikäytölle.


    • Anonyymi

      > Voiko Jumala pelastaa?

      Voi. Jos kadut, miksi kadut? Jos kadut, koska ymmärrät asian olevan huono, etkö silloin myöd lopeta?

    • Jumala voi ja tahtoo pelastaa.
      Hän on tehnyt kaiken valmiiksi.
      Pelastus on jo olemassa.

      Jeesus = Pelastus

      Golgatalla Jeesus otti päälleen
      koko maailman synnin
      eli jokaisen ihmisen
      kaikki huorinteot ja muutkin synnit,
      ja kuoli niiden kera.
      Siis Jeesus kertakaikkiaan kuoli synnille.

      Pelastus on siis valmiina.
      Evankeliumi kertoo siitä.
      Tuo sovituksen sana
      on kuitenkin otettava vastaan.

      Jumala ei voi ottaa sitä vastaan
      Sinun puolestasi.
      Mutta Hän on tehnyt kaiken valmiiksi.
      Armopöytä on katettu.

      "Sillä Jumala oli Kristuksessa
      ja sovitti maailman itsensä kanssa
      eikä lukenut heille
      heidän rikkomuksiaan,
      ja hän uskoi meille
      sovituksen sanan.
      Kristuksen puolesta
      me siis olemme lähettiläinä,
      ja Jumala kehoittaa
      meidän kauttamme.
      Me pyydämme
      Kristuksen puolesta:
      antakaa sovittaa itsenne
      Jumalan kanssa.
      Sen,
      joka ei synnistä tiennyt,
      hän meidän tähtemme teki synniksi,
      että me hänessä tulisimme
      Jumalan vanhurskaudeksi."

      Miten tuo Sovitus
      otetaan vastaan.
      Miten me tulemme
      Jumalan vanhurskaudeksi.

      Kääntymällä.
      Jumala ei käänny meidän puolestamme.
      Meidän tulee kääntyä.
      Siis Jumala ei muuta mieltään.
      Meidän tulee se tehdä.

      "Kääntykää ja uskokaa ilosanoma".

      Hän kuitenkin vetää meitä
      Poikansa tykö.

      Jeesuksen löytää sieltä,
      missä kaksi tahi kolme
      on koolla Hänen nimessään.

      Toki Hän on nytkin
      lähellä jokaista ihmistä.
      Niin lähellä,
      että ei tarvitse kuin kääntyä
      ja kohtaat Hänet.

      Ja tuossa kohtaamisessa
      saa lahjaksi uskon.
      Jeesus vaikuttaa uskon
      ja on myös sen täydelliseksi tekijä.
      Siis kysymys on
      Jeesuksen uskosta Sinussa.
      Se kantaa perille asti.

      Minulla ei ole kokemusta
      juopuneena olemisesta
      eikä huoraamisesta.

      Mutta olen vakuuttunut siitä,
      että se ei ole onnellista elämää.
      Eikä elämää ollenkaan.

      Miten tuosta kurjuudesta pääsee eroon.
      Siten, että tilalle tulee todellinen Elämä.
      Synnin tilalle tulee Jumalan Vanhurskaus.

      Kaiken ratkaisu on Golgatalla.
      Siellä riippui ristiinnauttuna Vapauttaja.

      Sinne meidän on suunnattava katseemme.
      Pelastajaamme.

      "Katso,
      Jumalan Karitsa,
      joka ottaa pois maailman synnin".

      Golgatan ristille
      ei ripustettu Jeesuksen syntejä.
      Sinne ripustettiin meidän syntimme.
      Ne kaikki upotettiin Jeesukseen.
      Hänet tehtiin synniksi.
      Ja sitten Hän kuoli tuon synnin kera.

      Tuohon täytettyyn työhön
      me saamme nostaa katseemme.
      Ja me synnin myrkkyyn
      kuolemassa olevat
      saamme uuden Elämän.

      Se mikä tapahtui erämaassa,
      kun myrkkykäärmeen pureman
      saaneet tekivät kuolemaa,
      oli esikuvaa siitä,
      kuinka meidän on nostettava
      katseemme Ristinpuuhun,
      jossa viaton (vaski)
      on tehty synniksi (käärme).

      "Sillä minkä kuoli,
      sen kerta kaikkiaan kuoli synnille"

      Ja nyt Sana jatkaa näin:

      "Niin tekin pitäkää totena,
      että olette synnille kuolleet"

      Edellinen oli Aapeli Saarisalon
      Uuden Testamentin käännöksestä.

      Siis me olemme kuolleet synnille
      Jeesuksen kuolemassa Golgatalla.

      Tämän tosiasian tähden
      me voimme elää vanhurskasta elämää.

      Siis me olemme kuolleet synnille,
      kun olemme Jeesuksessa.

      Kun käännämme uskon katseen
      Jeesukseen,
      niin meissä tapahtuu ihme,
      jossa meidän synteihin kuollut
      henkemme syntyy uudesti ylhäältä Hengestä.

      Ja silloin me emme enää elä,
      vaan Kristus elää meissä.
      Ja silloin taistelu ei ole enää meidän.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe