Lomat vapaana vai rahana?

Anonyymi

Kunnan herra iso herra sanoi, että vapaana pitäisi pitää ja niin kai se on ollutkin joillakin, mutta sopimuksessa ei ole kuitenkaan minkäänlaista mainintaa lomapäivistä niin kuin pitäisi olla, jos täytyy pitää vapaina. Määräaikainen työsuhde 6 kk. Ilmeisesti 10 lomapäivää tulee.

5

150

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Todennäköisesti olet kuitenkin sopimuksessa sitoutunut noudattamaan organisaation sääntöjä. Kunnallinen työnantaja voi sanella melko vapaasti.
      Ainakin vakituiset joutuvat niitä pakkolomia pitämään.

• Anonyymi

Kunnan herra tietää pykälät ja valitsi siksi oikeat sanat: pitäisi pitää.
      Ajalla 1.4.2020-31.3.2021 ansaittuja lomia pidetään ennen vuoden 2021 lomakautta vain siten, että työnantaja ja työntekijä sopivat keskenään loman pitämisestä. KVTES:n vuosilomaluvussa on siihen selvät määräykset, joista KT Kuntatyönantajat on antanut kunnille myös selventäviä ohjeita https://www.kt.fi/sopimukset/kvtes/vuosiloma
      Olet kylläkin siinä asemassa, että joutunet suostumaan sopimiseen. Kokeile kumminkin lukea herralle pykäliä.

• Anonyymi

kesälomat täytyy pitää muut lomat voi saada rahana

• Anonyymi

Ansaitttuja vuosilomapäiviä ei voi maksaa rahana työsuhteen kestäessä paria poikkeusta lukuun ottamatta, jolloin niistä maksetaan vuosilomakorvaus. Ne ovat se, kun sairauden vuoksi siirrettyä vuosilomaa ei voida antaa lomana lain puitteissa, ja se kun työntekijä lähtee suorittamaan asevelvollisuutta tai siviilipalvelusta silloin, kun työsuhde ei pääty.

• Anonyymi

Kyllä työsopimuksessa pitää olla maininta, mitä työehtosopimusta noudatetaan ja miten lomapäivät korvataan. Kannattaa keskustella esimiehen kanssa ja itse voisit tutkia sitä TESsia mitä teillä noudatetaan. KUnnan työntekijöillä kertyy lomat hieman eri tavalla kuin yksityissektorilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1632
    2. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      423
      1111
    3. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      84
      1095
    4. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      68
      1005
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      185
      976
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      877
    7. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      65
      645
    8. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      171
      634
    9. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      632
    10. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      618
    Aihe