Törmään jatkuvasti tuohon käsitteeseen. Siis ymmärrän jos on vanhemmat ja pari lasta. niin silloin on talous. Ostetaan ruokaa, käyttötavaroita, huonekaluja ja autoon polttoainetta. Silloin se on talous. Mulla ei ole perhettä. Menen seitsemään töihin ja tulen kuun aikoihin pois, usein menee pitempääkin. Syön työpaikalla. Joskus ostan kahvin ärrältä. Täällä kotona on patja ja kirjotuspöytä lapsuuden kodista. En ikinä osta ruokaa tänne, en käyttötavaraa, ei mulla ole edes astioita. Toinen makuuhuone ja olohuone on täysin tyhjä. Ei ole autoa, vaan kuljen bussilla. Ei tämä ole mikään talous. Ei joka ikinen patja voi olla oma taloutensa. Kertokaa viisaammat mitä tällä tarkotetaan. Että jos pystytän teltan, onko sekin talous?
Mikä on yhden hengen talous
34
162
Vastaukset
- Anonyymi
Katsos meitä on maailmassa muitakin kuin sinä.
Minäkin elän yksin. Ostin asunnon muutama vuosi sitten ja olen kalustanut ja varustanut sen mieleisekseni. Käyn töissä, ostan ruokaa ja maksan laskuja. Asun ja elän mukavasti asunnossani. Se on minun kotini ja se on yhden ihmisen talous.
-sinkkunainen-- Anonyymi
Mitäs sitten kun luoksesi saapuu mies ja rakkaus mutta miehestä ei ole kodikas vaan hänen tavaransa puuttuu sieltä tai yhdessä hankitte uudet yhteiset tavarat yhteiseen kotiinne
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs sitten kun luoksesi saapuu mies ja rakkaus mutta miehestä ei ole kodikas vaan hänen tavaransa puuttuu sieltä tai yhdessä hankitte uudet yhteiset tavarat yhteiseen kotiinne
Sehän se monesti on se ongelma, kun yritetään sovittaa kahden aikuisen sinkun talouksia yhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän se monesti on se ongelma, kun yritetään sovittaa kahden aikuisen sinkun talouksia yhteen.
No mikä ongelma siinä on kun rakastuvat niin kumpikin haluaa sitä eli mikä ongelma yhteisen kodin perustamisessa on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mikä ongelma siinä on kun rakastuvat niin kumpikin haluaa sitä eli mikä ongelma yhteisen kodin perustamisessa on
Tarkotin nyt lähinnä sitä, että ne miehen (tai siis sen toisen) tavarat puuttuu sieltä. Eikö ne kaikki mahdu millään, jos ei toisella oo paljon isompi kämppä. Kahdella aikusella sinkulla on yleensä kaikkea kaksin kappalein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkotin nyt lähinnä sitä, että ne miehen (tai siis sen toisen) tavarat puuttuu sieltä. Eikö ne kaikki mahdu millään, jos ei toisella oo paljon isompi kämppä. Kahdella aikusella sinkulla on yleensä kaikkea kaksin kappalein.
No eikö yleensä silloin etsitä yhdessä uusi yhteinen koti eli kumpikin luopuu sinkkukämpistään tai voihan aluksi muuttaa jompi kumpi toisen sinkkukämppään eli ei tarvi maksaa kahta vuokraa ja siitäkin muutetaan yhdessä etsittyyn uuteen yhteiseen kotìin ja tavaroissa sitten yhdessä miettivät mitkä jää ja mitkä roskiin ja mitä uutta tarvitaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eikö yleensä silloin etsitä yhdessä uusi yhteinen koti eli kumpikin luopuu sinkkukämpistään tai voihan aluksi muuttaa jompi kumpi toisen sinkkukämppään eli ei tarvi maksaa kahta vuokraa ja siitäkin muutetaan yhdessä etsittyyn uuteen yhteiseen kotìin ja tavaroissa sitten yhdessä miettivät mitkä jää ja mitkä roskiin ja mitä uutta tarvitaan
Jotkut varmaan nlinkin. Näin ei ole kuitenkaan alkuvaiheessa tehnyt yksikään tuollainen pari, jonka itse tiedän. Kaikki ovat muuttaneet jomman kumman asuntoon. Toisella on voinut olla se oma ns. varalla jonkin aikaa ja sitten se on joko annettu pois (jos on ollut vuorka-asunto) tai myyty tai vuokrattu. Niitä yhteisiä isompia on katseltu vasta kun perhe joko kasvaa, tai on oltu jo pidempään yhdessä, että suhde on vakaalla pohjalla. Tai jos taloustilanne on yhtäkkiä parantunut reilusti tai vastaavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut varmaan nlinkin. Näin ei ole kuitenkaan alkuvaiheessa tehnyt yksikään tuollainen pari, jonka itse tiedän. Kaikki ovat muuttaneet jomman kumman asuntoon. Toisella on voinut olla se oma ns. varalla jonkin aikaa ja sitten se on joko annettu pois (jos on ollut vuorka-asunto) tai myyty tai vuokrattu. Niitä yhteisiä isompia on katseltu vasta kun perhe joko kasvaa, tai on oltu jo pidempään yhdessä, että suhde on vakaalla pohjalla. Tai jos taloustilanne on yhtäkkiä parantunut reilusti tai vastaavaa.
Niin yhdessä etsitty ja hankittu on paras koti ja toisen luo muutetaan yleensä väliaikaisesti kunnes löydetään yhteinen yhdessä hankittu koti niin sille joka muuttaa toisen luo niin ei se kämppä ole hänelle mitään ehkä tavaroita ja sänky ja patjat on hänen entisensä hankkinut ja sohvassa entisen ym perseen hajua niin ei se sille toiselle ole mitään mutta kun yhdessä hankitaan yhteinen koti niin se on se kummankin koti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin yhdessä etsitty ja hankittu on paras koti ja toisen luo muutetaan yleensä väliaikaisesti kunnes löydetään yhteinen yhdessä hankittu koti niin sille joka muuttaa toisen luo niin ei se kämppä ole hänelle mitään ehkä tavaroita ja sänky ja patjat on hänen entisensä hankkinut ja sohvassa entisen ym perseen hajua niin ei se sille toiselle ole mitään mutta kun yhdessä hankitaan yhteinen koti niin se on se kummankin koti
Riippuu tietysti asunnosta. Aika monilla aikuisilla sinkuilla on sellaiset asunnot, että kyllä niihin kaksikin hyvin mahtuu. Siinä asunnossahan on sitten sen asukkaan tavarat. Sinne sitten sovitellaan se mitä mahtuu ja neuvotellaan mitä voisi pistää pois. Yleensä tuo ei ole ihan kivutonta ja kiistoja tulee varmasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"luoksesi saapuu mies". Kyllä voi saapua käymään, mutta ei asumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse ainakaan en helposti muuttaisi. Tämä asunto on täydellinen monin tavoin ja helposti tänne toinenkin mahtuisi asumaan. Saahan sitä aina etsiä, mutta vaikea olisi löytää parempaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kamalaa! Minulla taas kukaan tuntemista ystävistäni ei ole muuttanut jommankumman asuntoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kamalaa! Minulla taas kukaan tuntemista ystävistäni ei ole muuttanut jommankumman asuntoon.
Kummallisia ystäviä sulla. Heti vaan yhteiset pankkilainat, vaikkei edes tiedetä pystytäänkö asumaan yhdessä. Jokainen tavallaan.
- Anonyymi
Asia on ruukattu yhteen sanaan, mikä kiteyttää kaiken kiusaamisen.
- Anonyymi
"Mitäs sitten kun luoksesi saapuu mies ja rakkaus mutta miehestä ei ole kodikas vaan hänen tavaransa puuttuu sieltä tai yhdessä hankitte uudet yhteiset tavarat yhteiseen kotiinne"
Minun asuntooni ei mahdu yhdenkään miehen tavarat - paitsi kissani joka on urospuolinen. Raapimispuu ja lelut saa viedä tilaa ja lojua pitkin lattioita, kissa kuuluu kiinteästi talouteeni. Mies tänne ei mahdu eikä tule. Piste.
Minun kotini, ihan itse hankkimani ja ostamani, itse maksan lainaa, itse määrään ja hallitsen. Se juna meni jo ajat sitten, nyt nautin elämästä!- Anonyymi
Ei mahdu miehen tavarat tännekään - eikä niin ole tarkoitettu. Asun erillissuhteessa. Tämä hyvä.
- Anonyymi
Sulla on osoite, jossa on kirjoilla yksi ihminen - sinä = yhden hengen talous.
xLiner - Anonyymi
Sulla on tuollainen yhden hengen talous. Niin se vain on.
- Anonyymi
Yhden hengen talous olet sinä itse. Käyt töissä, josta saat talouteesi tarvittavan pääoman, eli rahoituksen. Sulla on asunto ja meno erä siitä kuukausittain.
Syot töissä ja juot kahvit ärrällä, eli olet ulkoistanut ruokahuollon muiden tehtäväksi, jolloin omalta osaltasi työllistät muita ihmisiä.
Käyttö tavaroihin liitetään myös vaatteet... ja uskoisin sun käyttävän sellaisia.
Vaatehuollon olet myös ehkä ulkoistanut, pesulalle tai käyt taloyhtiön pesulassa, josta maksat jonkinlaista kulukorvausta. Palkastasi verottaja vie oman osuutensa, josta taas Kela vie oman osansa.
Niin ett olet yks pieni osanen tässä yhteisössä joka pyörittää maamme taloutta.
Koska ansaitset rahaa ja myös kulutat; olet selvästikin yhden hengen talous.
Kaiken lisäksi olet ns. ekolokinen ihminen, koska sulla ei ole omistus autoa, vaan kuljet bussilla.
trollikka - Anonyymi
Joopa joo... nuorten naisten höpöttelyt höperöittävät, välillä pitää ollakin hauskaa, mutta silloin tällöin pitää hoitaa oikeitakin asioita, kuten esimerkiksi vaatteiden mustan laatikon avaamista. Nitor-vaatteiden musta värilaatikko, pitäisi käyttää mutta ei tällä sekunnilla.
Kun noita aikoja muuttelevat, mikähän on Intergqalaktinen reaaliaika, eli universumin reaaliaika, kaikissa galakseissa sama aika? Sana "talous" on johdettu sanasta talo, mutta ei tarkoita sitä, että taloudessa tarvitsisi olla taloa, tai edes kotia. Vankilassa tai laitoksessa pysyvästi viruva sinkku ei vissiin kuitenkaan ole yhden hengen talous?
Jos yhden hengen taloutesi häiritsee, muuta kommuuniin, jossa on yhteiset käyttövarat, omaisuus, oleskelutilat, pesuhuone, keittiö ja jääkaappi. Vaikka sinulla siellä olisi oma punkka ja jopa oma huone, et enää asuisi yhden hengen taloudessa. ; )
"Aito" kommuuni on varmaan muuten käsitteellinen painajainen niin Kelalle kuin sieltä tukea hakevallekin.- Anonyymi
Talous on nykylyhennelmä kotitaloudesta. Talous viittaa rahaan/tuloihin.
Siel on vaan yks gummitus..😱
- Anonyymi
Yhden kummituksen yhteiskunta, on asunto, jossa mahtuu yksi olio hengittämään.
Valkonaaman tärkeimmät asiat mitä kuuluu lompakon sisältää: kondomi sekä ku klux klanin käyntikortti, kun toinen valkonaama huomaa kkk-kortin hän auttaa toista valkonaamaa mielin määrin iloisesti. - Anonyymi
Mikäs juttu tämäkin on.
(Koti)talouksia on erilaisia, alkaen yhden hengen talouksista. Yhden hengen talouksiakin on erilaisia 🤓 (kuten kaikkia muitakin).
Sinulla on koti, vakituinen osoite, jossa asut yksin, joten se on yhden hengen kotitalous. Riippumatta siitä kuinka monta patjaa, huonekalua tms kotonasi on. Ilmeisesti tykkäät elää kovin askeettisesti. En viihtyisi. - Anonyymi
Omakotitalo ei ole oma jos on pankissa asuntolainaa, silloin sen talon omistaa kyllä pankki kunnes koko laina on maksettu, se on lainatalo, lainaomakotitalo,
- Anonyymi
Kumpi olisi parempi: yhden hengen talous vai kahden kummituksen kaksio?
- Anonyymi
Yhden on parempi, kuin seitsemän pahemman kaa. Oon testannu.
- Anonyymi
Tuollainen juttu, noniin jos on joku tytteli sitten hääräämässä ja auttamassakin asioissa, mutta joku riita että: ei noin kannattaisi tehdä... on huono idea lähteä tekemään tuo juttu (eli esim. ostamaan jotain laitonta asetta yksin Bandidoksen kerhotiloista)...
sitten nuori nainen eli tyttö: sinunkaan ideasi eivät ole kovin hyviä: mikä tämäkin Giganttimainen mainoselokuva norjalaisten ja Gigantin kanssa, eipä tuokaa kovin viisaalle kuulosta :D - Anonyymi
Suomessa yhden hengen talouksia lähes 45%, eli 1.,2 miljoonas ihmistä, ja lisääntyy koko ajan.
- Anonyymi
Tuli sääli sua 🥺
- Anonyymi
Kyllä se on talous, se on sun KOTI!
- Anonyymi
Kun ihminen hengittää huoneessa, se on talous.
- Anonyymi
Trolli?
Kun on koti, on talous. Kun asuu kodissa yksin, on yhden hengen talous. Jos ei ole kotia, on koditon. Kodittomalla ei ole taloutta.
Teet töitä aikas pitkiä päiviä.. Miksi elät isossa kodissasi noin askeettisesti? Entä jos sairastut, vaikka koronaan. Kaksi viikkoa karanteenissa kotona ilman ruokaa, astioita... Yritähän hallita elämääsi hiukan paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202293Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3061262- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53825J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35737Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33662