Ihmisestä miehestä ja naisesta

Anonyymi

Vähän vakavampaa keskustelua erilaisista tahdoista parisuhteeseen alkamisesta.

Jospa nyt ei arvosteltaisi ja ei niitä"vitsejä" joiden alle mielestäni suomalaiset hautaavat tärkeimmät sanottavansa ja tunteensa. Tai ainakin vähätellään täällä muiden mielipiteitä, en pidä siitä, että ihmisiä yritetään kloonata toistensa kaltaisiksi.

Toivon että miehet rehellisesti kertoisivat syyn parisuhteeseen ja mitä perhe heille merkitsee.
Tämän saman toivon naistenkin tekevän.

Itse uskon, että jokaisessa meissä elää lapsi koko elämän, eli äidin ja isän läheisyys säilyy mielessä ja nämä muistot mukana. Eikä se ole ainakaan minun mielestäni väärin. Elämme kuitenkin muuttuvassa maailmassa, joten emme voi niitä sellaisinaan kuljettaa omiin perheisiimme, vaan joudumme suodattamaan tämän päivän elämään osan, koska yhteiskunta on muuttunut, se ettämiten kodissa elettiin on suuresti muuttunut päreiden ajasta tänne.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse en halua parisuhdetta joten en osaa vastata miksi joku haluaa.
      Omaa haluttomuuttani en osaa selittää, se on vain aina ollut näin. Tiesin jo lapsena etten halua koskaan miestä enkä perhettä. Sanoin sen vanhemmilleni 9-vuotiaana.

      Nyt en sitten tiedä saisinko edes vastata koko kysymykseen, mutta mielestäni tämäkin puoli ansaitsee tulla kuulluksi.
      Olen toki seurustellut, mutta jotenkin en pysty sitoutumaan enkä siedä sitomista ja kontrollia ja vapauden menetystä johon se johtaa. En halua olla häkkilintu, haluan lentää täysin vapaana. Ja koska olen vastuuni tunteva olen aina tehnyt selväksi että mihinkään vakavampaan ja syvempään en ryhdy. En ole antanut vääriä odotuksia, vaan miehellä on aina ollut vapaus perääntyä.

      Mielestäni ainoa syy parisuhteeseen ja varsinkin perheen parustamiseen pitäisi olla todellinen ja rehellinen halu sitoutua juuri siihen henkilöön lopuksi ikää ja kantamaan täysi vastuu perheestä ja lapsista jos niitä ilmaantuu. Oltava valmis siihen että suhteen eteen täytyy tehdä jotain, on oltava vilpitön halu pitää se koossa ja tehdä kaikkensa sen eteen.
      Siksi katson kauhulla tätä nykymeininkiä kun suhteeseen syöksytään hetken mielijohteesta ja lapsi hankitaan täysin harkitsemattomasti. Yli puolet Suomessa solmittujen avioliittojen määrästä päätyy eroon vuosittain, se puhuu jo omaa karua kileltään. Ihmisten pahoinvointi näkyy niin monella tapaa, vellotaan levottomasti harkitsemattomasti suhteisiin ja niistä pois, elämä on vailla minkäänlaista pohjaa ja varmuutta. Ja siinä kärsivät viattomat eli lapset.

    • Anonyymi

      Eivät kaikki ihmiset halua parisuhdetta, toista ihmistä elämäänsä koskaan.
      Myös he jotka ovat, sen eläneet / kokeneet ja siitä pois lähteneet kuten itselleni näin tapahtui. Ehkä meitä on helpompi ymmärtää?
      Yksin eläminen, itsenäinen elämä, mitä pidempään näin elää .
      Tähän asiaan mieltyy / ajan kanssa tottuu meistä monet ihmiset.
      Kysymys kuuluu? Miksi ottaisin elämääni ihmisen, jota kohtaan en tunne mitään vetovoimaa en koe, että muutenkaan olisin niin samoilla ajatuksilla.
      Että se takaisi jutun toimivuuden. Miksi tuoda omaan elämääni ja toisen ihmisen elämään moninkertaisen ongelmavyyhdin ja tuhlata viimeisiä vuosikymmeniä aikaa, saada joko ihme juttu toimimaan jonkun toisen ihmisen kanssa.
      Kun selviän tästä arjesta kohtuullisesti yksinkin, ilman parisuhdetta.
      Näkemykseni mukaan säästyn näin, monelta harmilta ja mielen pahoittamiselta / tuon toisen ihmisen mielen pahoittamiselta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      271
      3037
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      23
      2554
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      129
      1811
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      20
      1773
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      100
      1522
    6. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      25
      1362
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1340
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1093
    9. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1083
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      1038
    Aihe