Tesla Model 3 (2020) - kantama puolittuu miedoissakin talvioloissa

Anonyymi

WLTP on 409km mutta ruotsalaisten testissä etelä-Ruotsin hyvin miedoissa talvioloissa, kantama oli korkeintaan 200km. 700km matkalla Tukholma-Malmö joutuivat pysähtymään latamaan 3 kertaa. Ja nyt puhutaan alueesta missä on miedommat talvet kuin etelä-suomessa.

https://www.vibilagare.se/test/langtest/langtest-tesla-model-3-2020

"På en resa mellan Stockholm och Malmö kom jag knappt 20 mil mellan de av bilens navigator rekommenderade stoppen, det blev totalt tre stopp över cirka 70 mils körning. "

32

3536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli talvella sähköautokuskit joutuvat pitämään niitä kahden tunnin kusitaukojaan tuplasti useammin kuin kesällä.

      • Anonyymi

        Älä valehtele. Aloituskin valehtelee.


    • Anonyymi

      WLTP lukemiin pääsee kesäkelissä n. 60km/h tasaisella nopeudella, eli käytännön liikenteessä siihen ei pääse millään autolla.
      Tukholma-Malmö väli on melkein koko matkan moottoritietä eli ei tuossa ole mitään ihmettelemistä autolla jossa on 50kWh akku.

      • Anonyymi

        Kyllä tuossa talvikin selkeästi vaikuttanut
        "Det räcker i vardagen men på längre vinterresor blir det tätt mellan laddningarna."

        Samoinhan Suomessakin testatiin että e-golf toimintamatka puolittuu jo pikkupakkasessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuossa talvikin selkeästi vaikuttanut
        "Det räcker i vardagen men på längre vinterresor blir det tätt mellan laddningarna."

        Samoinhan Suomessakin testatiin että e-golf toimintamatka puolittuu jo pikkupakkasessa.

        Toki on kelillä merkitystä, kesälläkin pouta/sadekeli kulutuslukemat erilaiset samoissa lämäötiloissa, ja pätee myös polttiksiin.

        "Samoinhan Suomessakin testatiin että e-golf toimintamatka puolittuu jo pikkupakkasessa."
        Puolittuu mistä? VLTP.stä kyllä. jopa polttiksella kuluu huonolla kelillä motarilla tuplamäärä bensaa VLTP.hen verrattuna. Mitä uutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki on kelillä merkitystä, kesälläkin pouta/sadekeli kulutuslukemat erilaiset samoissa lämäötiloissa, ja pätee myös polttiksiin.

        "Samoinhan Suomessakin testatiin että e-golf toimintamatka puolittuu jo pikkupakkasessa."
        Puolittuu mistä? VLTP.stä kyllä. jopa polttiksella kuluu huonolla kelillä motarilla tuplamäärä bensaa VLTP.hen verrattuna. Mitä uutta?

        Tuplamäärä? No ei nyt naurettavuuksiin mennä, polttiksen tuplakulutukseen tarvittaisi 10cm. hanki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuplamäärä? No ei nyt naurettavuuksiin mennä, polttiksen tuplakulutukseen tarvittaisi 10cm. hanki.

        Helposti polttiksella 3-kertainen kulutus ensimmäisellä 5 km. Vltp saattaa olla 4l mutta 7-8 litraa saattaa mennä helposti motarilla ja kaupunkiajossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helposti polttiksella 3-kertainen kulutus ensimmäisellä 5 km. Vltp saattaa olla 4l mutta 7-8 litraa saattaa mennä helposti motarilla ja kaupunkiajossa.

        Niin, motariajollahan tyypillisesti viitataan sihen, että ajetaan alle 5 km matkoja.


    • Anonyymi

      Litiumakulla on erittäin huono pakkaskestävyys ja lyijyakku taas painaa paljon joka olisi parempi..

      • Anonyymi

        No jopa oli taas kommentti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jopa oli taas kommentti...

        Makita-porakoneen käyttöohjeessa Li-Ion akkua kielletään lataamasta alle 10 asteen lämpötilassa. Minä kuitenkin yritin 7 asteen lämpötilassa. Tulos oli se että laturi latasi puolityhjää akkua noin minuutin ja ilmoitti akun olevan täynnä. Lataaminen loppui. Toin samaisen akun ja laturin sisälle lämpimään. Tunnin verran sisällä lämmenneenä laturi latasi akkua kymmenen minuuttia. Johtopäätös se että Li-Ionakun varauksen vastaanottokyky on heikko jo alla 10 asteen lämpötiloissa. Olkaa hyvät ja kiistäkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makita-porakoneen käyttöohjeessa Li-Ion akkua kielletään lataamasta alle 10 asteen lämpötilassa. Minä kuitenkin yritin 7 asteen lämpötilassa. Tulos oli se että laturi latasi puolityhjää akkua noin minuutin ja ilmoitti akun olevan täynnä. Lataaminen loppui. Toin samaisen akun ja laturin sisälle lämpimään. Tunnin verran sisällä lämmenneenä laturi latasi akkua kymmenen minuuttia. Johtopäätös se että Li-Ionakun varauksen vastaanottokyky on heikko jo alla 10 asteen lämpötiloissa. Olkaa hyvät ja kiistäkää.

        Olen sanaton.

        Etkö todellakaan ymmärrä miten sähköautojen akkujen lämmönhallinta toimii? Sähköauto pystyy helposti säätelemään akun lämpötilaa! Käytössä se pysyy melko vakiona riippumatta ulkoilman lämpötilasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sanaton.

        Etkö todellakaan ymmärrä miten sähköautojen akkujen lämmönhallinta toimii? Sähköauto pystyy helposti säätelemään akun lämpötilaa! Käytössä se pysyy melko vakiona riippumatta ulkoilman lämpötilasta.

        "Käytössä se pysyy melko vakiona riippumatta ulkoilman lämpötilasta."

        Eli kuluttaa sähköä aina myös seisoessaan tyhjän panttina parkkipaikalla ja pakkasella vielä enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sanaton.

        Etkö todellakaan ymmärrä miten sähköautojen akkujen lämmönhallinta toimii? Sähköauto pystyy helposti säätelemään akun lämpötilaa! Käytössä se pysyy melko vakiona riippumatta ulkoilman lämpötilasta.

        Valistapa meitä, joita pidät itseäsi tyhmempinä miten patteriauton Li-Ion patteri pysyy lämpimänä parkkipaikalla 23 h/vrk seistessä ja kauanko ottaa ajoakun lämpeneminen, sanotaan nollakelillä ajoon lähtiessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sanaton.

        Etkö todellakaan ymmärrä miten sähköautojen akkujen lämmönhallinta toimii? Sähköauto pystyy helposti säätelemään akun lämpötilaa! Käytössä se pysyy melko vakiona riippumatta ulkoilman lämpötilasta.

        Pystyy pystyy, mutta osa tolpasta otettavasta energiasta menee silloin akun lämmittämiseen. Tarkoittaa, että latausaika pitenee. Tulee ongelma, jos ladataan vain sillä 8 A mikävaanshukopistorasia -latauksella. Olikosenyt niin, ettei Teslan lataus pakkasella edes onnistunut tällä tavalla - 8 A kun ei riitä sekä lämmitykseen että lataukseen.

        Samoin patteriauton toimintasäteestä lähtee pois iso siivu, jos pitää tehdä kylmäkäynnistys eli lähdetään liikkeelle ilman, että auto on ennen käynnistystä a) ollut tolpassa kiinni ja b) auto on ajastettu lämmittämään itsensä lähtökuntoon. Akkua ohjaamoa pystyy lämmittämään akun energialla, mutta kilometrien päälle moinen käy.


    • Anonyymi

      Todistaa hyvin kuinka sähköautot eivät sovellu talveen. Vetyyn taas pakkanen ei vaikuta mitenkään vaan toimintamatka säilyy. Siksi vety on ylivertainen vaihtoehto akkuautoihin verrattuna, tuhat kertaa nopeampi tankata/"ladata", ja soveltuuu pakkaseen. Vetyverkoston rakentaminenkaan ei ole kalliimpaa kuin latauspisteen rakentaminen jokaiselle 3 miljoonalle autolle. Vetyasemaa ei tarvi yhtä jokaista autoa kohden kuten latauspistettä.

      • Anonyymi

        Yksi miljoonan euron vetyasema tankkaa ehkä 20 autoa päivässä. Vety on muutenkin vain aivan h****tin kallis akku. Mutta ehkäpä jotkut haluavat maksaa triplahintaa?


      • Anonyymi

        Jaaha taas.
        Polttokenno ei käynnisty pakkasessa ilman tehokasta esilämmitystä eli kadunvarresta pakkasyön jälkeen se ei lähde minnekään ilman suurikokoista vähintään 20kWh akkua, jonka täytyy olla täysi. Pakokaasuksi muodostuu silkkaa vettä joka laitetaan minne? Tiellekö jäätymään?
        Voikoski ilmoitti yhden vetyaseman maksavan miljoona euroa, sellaisen kun rakentaa jokaiselle huoltoasemalle niin... Sähkölataus pisteitä suomessa on valmiina noin kaksi miljoonaa odottaen niitä autoja...
        Vedyn tankkaus on vaarallista jo sen 300 barin paineistuksen vuoksi, rähähdysherkkyys lisänä.
        Vetyautossa tankin on kestettävä 300 bar. Eli tankki on uusittava 5-vuoden välein kuten painesäiliöt muussakin käytössä.
        Vety maksaa saman kuin bensa, sähkö vain viidesosan.

        Täytyy sähköautokammo olla suurta jos vetyauton perään haikailee, saattaa aika käydä pitkäksi odotellessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaaha taas.
        Polttokenno ei käynnisty pakkasessa ilman tehokasta esilämmitystä eli kadunvarresta pakkasyön jälkeen se ei lähde minnekään ilman suurikokoista vähintään 20kWh akkua, jonka täytyy olla täysi. Pakokaasuksi muodostuu silkkaa vettä joka laitetaan minne? Tiellekö jäätymään?
        Voikoski ilmoitti yhden vetyaseman maksavan miljoona euroa, sellaisen kun rakentaa jokaiselle huoltoasemalle niin... Sähkölataus pisteitä suomessa on valmiina noin kaksi miljoonaa odottaen niitä autoja...
        Vedyn tankkaus on vaarallista jo sen 300 barin paineistuksen vuoksi, rähähdysherkkyys lisänä.
        Vetyautossa tankin on kestettävä 300 bar. Eli tankki on uusittava 5-vuoden välein kuten painesäiliöt muussakin käytössä.
        Vety maksaa saman kuin bensa, sähkö vain viidesosan.

        Täytyy sähköautokammo olla suurta jos vetyauton perään haikailee, saattaa aika käydä pitkäksi odotellessa.

        Toivottavasti VAIN vetyautoilua kaipaavat joutuvat sillä ajamaan. Muuten loppuu autoilu, sähköllä ajamisen kustannuksissa on sentäs vielä joku tolkku.

        Vedyn kustannukset ovat helposti tuplat sähköautoiluun verrattuna. 3-5x kalliimpi polttoaine ja kalliimpi auto jonka tankki ja polttokenno pitää uusia säännöllisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi miljoonan euron vetyasema tankkaa ehkä 20 autoa päivässä. Vety on muutenkin vain aivan h****tin kallis akku. Mutta ehkäpä jotkut haluavat maksaa triplahintaa?

        Kyllä mielikuvitusasemalla saa tankattua mielikuvituksellisen määrän mielikuvitusautoja!


    • Anonyymi

      Mitään merkitystä asialla jos ei omista Teslaa!
      Turhan jauhantaa riittää ja riittää ja riittää ja rii........

      • Anonyymi

        Patteripetteri on kuin muutkin uskovaiset. Sokean uskon voimalla valikoidaan vain oman uskon mukaiset uutiset ja kaikki muu on harhaoppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patteripetteri on kuin muutkin uskovaiset. Sokean uskon voimalla valikoidaan vain oman uskon mukaiset uutiset ja kaikki muu on harhaoppia.

        Ainakaan "patteripetterit" eivät keksi vääriä väitteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan "patteripetterit" eivät keksi vääriä väitteitä.

        > Ainakaan "patteripetterit" eivät keksi vääriä väitteitä.

        Ai ei vai? Miten on

        - kustannukset vain pari euroa/100 km (unohdettiin 40 000 € auton hankitakulut, rengaskulut, vakutukset ym)

        - höötystä jostain automaattisesta hätäjarrutuksesta ja adaptiivisesta vakkarista pelkästään patteriautojen ominaisuutena

        - höpötystä siitä, miten patteriauto pitää akkunsa lämpimänä parkissa seistessään... joo, varmaan pitää silloinkin, kun ei ole lataustolppaan kytkettynä

        - valheita siitä, miten kolmasosa autoista jo pattteriautoja

        Todellisuudessa patteriautoja on reilusti alle 1 % autokannasta. Uusista autoista kolmannes on sähköautoja silloin, kun sähköautoiksi lasketaan myös lataushybridit, Mutta patteripetteri valehtelee sujuvasti, että kolmasosa autoista on päästöttömiä patteriautoja.

        Todellisuudessa täyssähköautojen osuus uusista autoista on ollut huikea 3 % ja 30 % on ollut isolla polttomoottorilla ja pienellä akulla varustetuja lataushybridejä. Jotka patteripetteri valehtelee tässähköautoiksi, koska 33 % kuulostaa paremmalta kuin 3 %.

        Patteriuskovien mielestä on ihan OK valehdella silloin, kun valehtelu edistää patteripetterin asiaa. Näin toimivat kaikki uskikset.

        Koska patteiautoja on myyty vasta muutama tuhat, niin on helppo keulia sillä, miten myynti kasvaa 100 % vuodessa. Tälläkin kasvuvauhdilla menee vielä monta vuotta, ennen kuin on edes joka kymmenes uusi auto patteriauto. Sen jälkeen menee vielä monta vuotta ennen kuin on edes 10 % autokannasta patteriautoja. Silti patteripetteri valehtelee, että polttomootoriautot katoavat vuoteen 2030 mennessä.

        Erityisen kiusallisia patteripettereille ovat kaasuautot. Patteripettereille on liian kova pala nieltäväksi, että kaasuautoja on Suomessa kaksinkertainen määrä patteriautoihin verrattuna. Patteripetterit yrittävät kovasti valehdella, että kaasuautojen aika on jo ohi, kaasuasemat katoavat pian jne.

        Patteripetterit yrittävät valehdella, ettei kalliille patteriautoille ole tarjolla mitään vaihtoehtoja.


        No


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Ainakaan "patteripetterit" eivät keksi vääriä väitteitä.

        Ai ei vai? Miten on

        - kustannukset vain pari euroa/100 km (unohdettiin 40 000 € auton hankitakulut, rengaskulut, vakutukset ym)

        - höötystä jostain automaattisesta hätäjarrutuksesta ja adaptiivisesta vakkarista pelkästään patteriautojen ominaisuutena

        - höpötystä siitä, miten patteriauto pitää akkunsa lämpimänä parkissa seistessään... joo, varmaan pitää silloinkin, kun ei ole lataustolppaan kytkettynä

        - valheita siitä, miten kolmasosa autoista jo pattteriautoja

        Todellisuudessa patteriautoja on reilusti alle 1 % autokannasta. Uusista autoista kolmannes on sähköautoja silloin, kun sähköautoiksi lasketaan myös lataushybridit, Mutta patteripetteri valehtelee sujuvasti, että kolmasosa autoista on päästöttömiä patteriautoja.

        Todellisuudessa täyssähköautojen osuus uusista autoista on ollut huikea 3 % ja 30 % on ollut isolla polttomoottorilla ja pienellä akulla varustetuja lataushybridejä. Jotka patteripetteri valehtelee tässähköautoiksi, koska 33 % kuulostaa paremmalta kuin 3 %.

        Patteriuskovien mielestä on ihan OK valehdella silloin, kun valehtelu edistää patteripetterin asiaa. Näin toimivat kaikki uskikset.

        Koska patteiautoja on myyty vasta muutama tuhat, niin on helppo keulia sillä, miten myynti kasvaa 100 % vuodessa. Tälläkin kasvuvauhdilla menee vielä monta vuotta, ennen kuin on edes joka kymmenes uusi auto patteriauto. Sen jälkeen menee vielä monta vuotta ennen kuin on edes 10 % autokannasta patteriautoja. Silti patteripetteri valehtelee, että polttomootoriautot katoavat vuoteen 2030 mennessä.

        Erityisen kiusallisia patteripettereille ovat kaasuautot. Patteripettereille on liian kova pala nieltäväksi, että kaasuautoja on Suomessa kaksinkertainen määrä patteriautoihin verrattuna. Patteripetterit yrittävät kovasti valehdella, että kaasuautojen aika on jo ohi, kaasuasemat katoavat pian jne.

        Patteripetterit yrittävät valehdella, ettei kalliille patteriautoille ole tarjolla mitään vaihtoehtoja.


        No

        -Myös yli 40 000€ hintaisia polttomoottorillisia autoja ostetaan aika paljon. Esim. Teslaa vastaava polttis maksaa enemmän.
        -Noita automaattijuttuja on kaikissa autoissa, ei kaikki patteripetteritkään kaikkea tiedä tai olet tulkinnut jotain väärin.
        -Melkein kaikki patteriautot ei päästä akkua jäätymään alle -20 asteiseksi vaan lämmittää sitä tarvittaessa jos akussa on virtaa. Leaf saattaa olla poikkeus?
        -Tulkinta että ladattavat hybridit kuuluvat ryhmään "sähköautot" tulevat ihan mediasta jossa näin tulkitaan.
        -Jos sähköautojen myynti on oikeasti kasvanut 100% niin onko se vale??
        Kaasuautot ovat ihan ok. mutta ongelma on se että niitä ei enää juurikaan valmisteta. Maakaasukin on fossiilinen tuote jolla on suuret co2 päästöt. Biokaasua voit ostaa mutta saat silti tankkiisi 70% maakaasua.
        Vaihtoehtoja on kaikki autot, joillekin julkinen tai fillari. Riippuu mistä asiasta milloinkin puhutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Ainakaan "patteripetterit" eivät keksi vääriä väitteitä.

        Ai ei vai? Miten on

        - kustannukset vain pari euroa/100 km (unohdettiin 40 000 € auton hankitakulut, rengaskulut, vakutukset ym)

        - höötystä jostain automaattisesta hätäjarrutuksesta ja adaptiivisesta vakkarista pelkästään patteriautojen ominaisuutena

        - höpötystä siitä, miten patteriauto pitää akkunsa lämpimänä parkissa seistessään... joo, varmaan pitää silloinkin, kun ei ole lataustolppaan kytkettynä

        - valheita siitä, miten kolmasosa autoista jo pattteriautoja

        Todellisuudessa patteriautoja on reilusti alle 1 % autokannasta. Uusista autoista kolmannes on sähköautoja silloin, kun sähköautoiksi lasketaan myös lataushybridit, Mutta patteripetteri valehtelee sujuvasti, että kolmasosa autoista on päästöttömiä patteriautoja.

        Todellisuudessa täyssähköautojen osuus uusista autoista on ollut huikea 3 % ja 30 % on ollut isolla polttomoottorilla ja pienellä akulla varustetuja lataushybridejä. Jotka patteripetteri valehtelee tässähköautoiksi, koska 33 % kuulostaa paremmalta kuin 3 %.

        Patteriuskovien mielestä on ihan OK valehdella silloin, kun valehtelu edistää patteripetterin asiaa. Näin toimivat kaikki uskikset.

        Koska patteiautoja on myyty vasta muutama tuhat, niin on helppo keulia sillä, miten myynti kasvaa 100 % vuodessa. Tälläkin kasvuvauhdilla menee vielä monta vuotta, ennen kuin on edes joka kymmenes uusi auto patteriauto. Sen jälkeen menee vielä monta vuotta ennen kuin on edes 10 % autokannasta patteriautoja. Silti patteripetteri valehtelee, että polttomootoriautot katoavat vuoteen 2030 mennessä.

        Erityisen kiusallisia patteripettereille ovat kaasuautot. Patteripettereille on liian kova pala nieltäväksi, että kaasuautoja on Suomessa kaksinkertainen määrä patteriautoihin verrattuna. Patteripetterit yrittävät kovasti valehdella, että kaasuautojen aika on jo ohi, kaasuasemat katoavat pian jne.

        Patteripetterit yrittävät valehdella, ettei kalliille patteriautoille ole tarjolla mitään vaihtoehtoja.


        No

        "- höpötystä siitä, miten patteriauto pitää akkunsa lämpimänä parkissa seistessään... joo, varmaan pitää silloinkin, kun ei ole lataustolppaan kytkettynä"

        Tesla Model 3:sta ei tietääkseni saa lämmittämään akkuaan paikallaan ollessa. Varmaan se lämmittää hieman, mutta ei riittävästi että regen toimisi välittömästi kun lähdetään liikkeelle. Tietysti kabiinin lämmöt voi laittaa täysille, se varmaan auttaisi jos ihan välttämättä haluaa kaiken lämpimäksi.

        Liikkeellä ollessa akun saa lämpiämään nopeasti ainakin laittamalla superchargerin navigaattorin kohteeksi.

        "Todellisuudessa täyssähköautojen osuus uusista autoista on ollut huikea 3 % ja 30 % on ollut isolla polttomoottorilla ja pienellä akulla varustetuja lataushybridejä. Jotka patteripetteri valehtelee tässähköautoiksi, koska 33 % kuulostaa paremmalta kuin 3 %."

        Tässä on ongelmana se, että eri ihmisillä tuntuu olevan eri käsitys mikä on sähköauto ja mikä ei ole. Itse en pidä mitään hybrideitä sähköautoina, mutta paha tapella vastaan.

        Terveisin Tesla Model 3 LR AWD:tä ajava "patteripetteri".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -Myös yli 40 000€ hintaisia polttomoottorillisia autoja ostetaan aika paljon. Esim. Teslaa vastaava polttis maksaa enemmän.
        -Noita automaattijuttuja on kaikissa autoissa, ei kaikki patteripetteritkään kaikkea tiedä tai olet tulkinnut jotain väärin.
        -Melkein kaikki patteriautot ei päästä akkua jäätymään alle -20 asteiseksi vaan lämmittää sitä tarvittaessa jos akussa on virtaa. Leaf saattaa olla poikkeus?
        -Tulkinta että ladattavat hybridit kuuluvat ryhmään "sähköautot" tulevat ihan mediasta jossa näin tulkitaan.
        -Jos sähköautojen myynti on oikeasti kasvanut 100% niin onko se vale??
        Kaasuautot ovat ihan ok. mutta ongelma on se että niitä ei enää juurikaan valmisteta. Maakaasukin on fossiilinen tuote jolla on suuret co2 päästöt. Biokaasua voit ostaa mutta saat silti tankkiisi 70% maakaasua.
        Vaihtoehtoja on kaikki autot, joillekin julkinen tai fillari. Riippuu mistä asiasta milloinkin puhutaan.

        > -Myös yli 40 000€ hintaisia polttomoottorillisia autoja ostetaan aika paljon.

        Kyllä, mutta vaihtoehdot ovat aika vähissä, jos budjetti on tuota pienempi ja pitäisi silti saada auto, millä pystyy ajelemaan kaupunkien ulkopuolellakin.

        > Noita automaattijuttuja on kaikissa autoissa, ei kaikki patteripetteritkään kaikkea tiedä

        Nimenomaan ei tiedä. Mutta julistaa silti. Tietämättömyyden suomalla varmuudella.

        > -Tulkinta että ladattavat hybridit kuuluvat ryhmään "sähköautot" tulevat ihan mediasta jossa näin tulkitaan.

        Menee kyllä tietämättömyydenkin piikkiin. Luetaan vain otsikot ja keuliminen käyntiin. tosin osin myös tahallista kusetusta. Puhutaan kolmasosa autoista, vaikka kyseessä vain kolmasosa uutena myydyistä, ei koko autokannasta. Ihan selkeää kusetusta, kun seuraavassa lauseessa vihjaillaa, että tätä vauhtia polttomoottoriautot katoavat parissa vuodessa. Tai voi olla sitä tietämättömyyttäkin. jos ja kun asialla 1. autostaan haaveileva teinit. Ja tosiaan iloisesti lasketaan lataushybridit sähköautoiksi, kun puhutaan määristä, mutta kun puhutaan päästöistä, niin kaikki sähköautot ovat päästöttömiä.

        Loppujen lopuksi on se ja sama, valehteleeko patteripetteri tyhmyyttään vai tarkoituksella. Aina pukkaa valheita, kun patteripetteri suunsa avaa.

        >-Jos sähköautojen myynti on oikeasti kasvanut 100% niin onko se vale??

        Noniin, siinä se taas tuli. Jos yhtenä vuotena myydään 1 auto ja seuraavana 2, niin myynnin kasvu on 100 %. Jep jep, mutku koko autokannasta ollaan silti parin promillen tasolla ja uusistakin 3 % tasolla. Marginaalista nappikauppaa edelleen.

        > Biokaasua voit ostaa mutta saat silti tankkiisi 70% maakaasua.

        Ja kun tankkaat patteriautosi, niin tuot hiililauhdevoimaa koko energiapotin edestä, eikös vaan. Vaikka olisitkin yrittänyt viherpesua tekemällä sopimuksen tuulivoimasta niin silti töpselistä tulee hiilivoimaa tai venäläistä ydinvoimaa.

        Näin metsä vastaa, kuten sinne huutaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > -Myös yli 40 000€ hintaisia polttomoottorillisia autoja ostetaan aika paljon.

        Kyllä, mutta vaihtoehdot ovat aika vähissä, jos budjetti on tuota pienempi ja pitäisi silti saada auto, millä pystyy ajelemaan kaupunkien ulkopuolellakin.

        > Noita automaattijuttuja on kaikissa autoissa, ei kaikki patteripetteritkään kaikkea tiedä

        Nimenomaan ei tiedä. Mutta julistaa silti. Tietämättömyyden suomalla varmuudella.

        > -Tulkinta että ladattavat hybridit kuuluvat ryhmään "sähköautot" tulevat ihan mediasta jossa näin tulkitaan.

        Menee kyllä tietämättömyydenkin piikkiin. Luetaan vain otsikot ja keuliminen käyntiin. tosin osin myös tahallista kusetusta. Puhutaan kolmasosa autoista, vaikka kyseessä vain kolmasosa uutena myydyistä, ei koko autokannasta. Ihan selkeää kusetusta, kun seuraavassa lauseessa vihjaillaa, että tätä vauhtia polttomoottoriautot katoavat parissa vuodessa. Tai voi olla sitä tietämättömyyttäkin. jos ja kun asialla 1. autostaan haaveileva teinit. Ja tosiaan iloisesti lasketaan lataushybridit sähköautoiksi, kun puhutaan määristä, mutta kun puhutaan päästöistä, niin kaikki sähköautot ovat päästöttömiä.

        Loppujen lopuksi on se ja sama, valehteleeko patteripetteri tyhmyyttään vai tarkoituksella. Aina pukkaa valheita, kun patteripetteri suunsa avaa.

        >-Jos sähköautojen myynti on oikeasti kasvanut 100% niin onko se vale??

        Noniin, siinä se taas tuli. Jos yhtenä vuotena myydään 1 auto ja seuraavana 2, niin myynnin kasvu on 100 %. Jep jep, mutku koko autokannasta ollaan silti parin promillen tasolla ja uusistakin 3 % tasolla. Marginaalista nappikauppaa edelleen.

        > Biokaasua voit ostaa mutta saat silti tankkiisi 70% maakaasua.

        Ja kun tankkaat patteriautosi, niin tuot hiililauhdevoimaa koko energiapotin edestä, eikös vaan. Vaikka olisitkin yrittänyt viherpesua tekemällä sopimuksen tuulivoimasta niin silti töpselistä tulee hiilivoimaa tai venäläistä ydinvoimaa.

        Näin metsä vastaa, kuten sinne huutaa.

        Jatkuvasti näillä palstoilla tulee vastaan bensiinipellen valheita esim. näistä aiheista:
        https://10myyttiasahkoautoilusta.fi/

        Ilmeisesti Sinä tuot esiin valheen että sähköautoilija haluaa ilmaisia latureita. Tuo on niin suurta roskaa ja valetta että ei mitään rajaa, päinvastoin sähköautoilijat eivät oikeasti tykkää ilmaisista latauspaikoista (kuten lidl) koska niitä käytetään väärin. Kun julkinen lataus maksaa, niitä käytetään vain tarpeen mukaan, ei "ilmaisten ämpärien" metsästämiseen.

        Sähkö ei riitä, ym. huuhaata joka on sähkömarkkinoita ja jakeluverkkoa myöden kiistetty,

        Bensiinipetteri valehtelee aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -Myös yli 40 000€ hintaisia polttomoottorillisia autoja ostetaan aika paljon. Esim. Teslaa vastaava polttis maksaa enemmän.
        -Noita automaattijuttuja on kaikissa autoissa, ei kaikki patteripetteritkään kaikkea tiedä tai olet tulkinnut jotain väärin.
        -Melkein kaikki patteriautot ei päästä akkua jäätymään alle -20 asteiseksi vaan lämmittää sitä tarvittaessa jos akussa on virtaa. Leaf saattaa olla poikkeus?
        -Tulkinta että ladattavat hybridit kuuluvat ryhmään "sähköautot" tulevat ihan mediasta jossa näin tulkitaan.
        -Jos sähköautojen myynti on oikeasti kasvanut 100% niin onko se vale??
        Kaasuautot ovat ihan ok. mutta ongelma on se että niitä ei enää juurikaan valmisteta. Maakaasukin on fossiilinen tuote jolla on suuret co2 päästöt. Biokaasua voit ostaa mutta saat silti tankkiisi 70% maakaasua.
        Vaihtoehtoja on kaikki autot, joillekin julkinen tai fillari. Riippuu mistä asiasta milloinkin puhutaan.

        Maakaasu on fossiilinen polttoaine, jolla on PIENET co2 päästöt, johtuen kaasun pienestä hiilipitoisuuudesta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eipä paljoa kiinnosta koska perille pääsee joka tapauksessa. Kotona yön aikana latautuu sitten vähän enemmän sähköä mutta joka tapauksessa paljon halvempaa kuin bensan polttaminen.


      • Anonyymi

        Noita - 29 asteen lukemiahan meillä suomessa on läpi talven, ainakin täällä eteläsuomessa...
        Viime talvena taisi olla harvinaista - 5.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4578
    2. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3572
    5. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2784
    7. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2113
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

      Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

      Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      110
      1316
    Aihe