Lännen lahkot jakoivat markkinat

Anonyymi

Jehovat,hellarit,mormonit,adventistit

Kyllä nuo Amerikkalaiset lahkojohtajat jo 1800-luvun lopussa tunsivat toistensa opit hyvin kun sorvasivat omia oppejaan avoimiin markkinarakoihin, joilla yrittävät kristittyjä eksyttää liittymään lahkoihinsa seuraajikseen. Suomenkin helluntaijohtajat kävivät 1920-luvulla ahkerasti Amerikassa saamassa lisäoppia lahkojen perustamiseen ja oppien levittämiseen.

Ylivainio kävi Australiassa asti aboriginaalien opissa hakemassa kaatajanvoimansa.
Kaataminen onnistui, mutta kukaan ei parantunut Ylivainion kokouksissa (Lääk.tri Miettisen väitöskirjan mukaan)

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Seuraatko sinä Jeesusta ? Jeesus meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita.
      Jeesus ei syönyt saastaisia eläimiä kuten sikaa, syötkö sinä ?

      Jeesus sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt. Pidätkö sinä kymmenenkäskyn lakia kasvattajana Kristukseen, kumoamatta yhtäkään niistä ?

      1234567---

      • Anonyymi

        Oletko katsonut naista/miestä himoiten?


      • Anonyymi

        Nykyään elintarvikehygienia on Suomessa niin korkealla tasolla, että täällä voit syödä sianlihaankin ihan turvallisin mielin.


      • Anonyymi

        Jumala sanoi Paavalille, ettei mikään Hänen puhdistama ole saastainen, kun unessa Paavalin eteen laskettiin ns. Paavalin mielenmukaan saastaisia eläimiä.

        Kymmenen käskyä on väärin suomennettu, joka tarkoittaa Kymmenen elämänohjetta.

        Älä Tapa on paremmin käännettynä älä murhaa, joka koskee myös mielenaluetta. Aiheuttamalla toisille mielenmurhia, olet jo rikkonut tätä ohjetta. Elämässä kun et voikkaan mielyttää kaikkia, joten se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko katsonut naista/miestä himoiten?

        Ei ole mitään tarvetta moiseen katselemiseen.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala sanoi Paavalille, ettei mikään Hänen puhdistama ole saastainen, kun unessa Paavalin eteen laskettiin ns. Paavalin mielenmukaan saastaisia eläimiä.

        Kymmenen käskyä on väärin suomennettu, joka tarkoittaa Kymmenen elämänohjetta.

        Älä Tapa on paremmin käännettynä älä murhaa, joka koskee myös mielenaluetta. Aiheuttamalla toisille mielenmurhia, olet jo rikkonut tätä ohjetta. Elämässä kun et voikkaan mielyttää kaikkia, joten se siitä.

        Apostolien teot. 10: siitä selviää mitä näky tarkoittaa. Ei suinkaan sitä, että tässä nyt aletaan syömään kaikenlaisia matelijoita käärmeistä lähtien. Kaikista ei ole näkyjen ymmärtäjiksi.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään elintarvikehygienia on Suomessa niin korkealla tasolla, että täällä voit syödä sianlihaankin ihan turvallisin mielin.

        Jumala on jaotuksen tehnyt ja siinä on pitäytyminen, ei mitään vesityksiä tarvita. Nykyään saastutetaan puhtaitakin eläimiä ihmisen toimesta, kuten hullunlehmäntauti.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on jaotuksen tehnyt ja siinä on pitäytyminen, ei mitään vesityksiä tarvita. Nykyään saastutetaan puhtaitakin eläimiä ihmisen toimesta, kuten hullunlehmäntauti.

        1234567---

        Raamatun eläinten syömissäännöt perustuivat sen ajan viisaisiin terveysturvallisuus näkökohtiin. Raadonsyöjiä ei saa syödä nykyisinkään, eikä sian kieltä ja nielua (trikini yms.bakteerit) muut sian osat ovat täysin syömäkelpoisia. Ei saastuta ihmistä mikä menee suusta sisään, vaan se mikä tulee sinun suustasi ulos (Ellen G.Whiten keksimät valheet).

        1. Kor. 10:25

        Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun eläinten syömissäännöt perustuivat sen ajan viisaisiin terveysturvallisuus näkökohtiin. Raadonsyöjiä ei saa syödä nykyisinkään, eikä sian kieltä ja nielua (trikini yms.bakteerit) muut sian osat ovat täysin syömäkelpoisia. Ei saastuta ihmistä mikä menee suusta sisään, vaan se mikä tulee sinun suustasi ulos (Ellen G.Whiten keksimät valheet).

        1. Kor. 10:25

        Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

        Jumala on kaikkien ihmisten yläpuolella. Mitä Jumala sanoo se pitää. En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt. Minä tulin tietämään, että kaikki, mitä Jumala tekee, pysyy iäti. Ei ole siihen lisäämistä eikä siitä vähentämistä. Ja Jumala on sen tehnyt, että häntä peljättäisiin.

        Ymmärtämättömiä niitä riittää. Elleni ymmärsi, että Jumalan jaottelemat eläimet eivät ruuaksi kuulu, kuten siat, hiiret, rotat, sivettikissat, koirat, lepakot, käärmeet, kamelit, hevoset, jänikset, kilpikonnat, karhut, sitsontiaiset, ravut, leijonat, norsut , murmelit, jne...

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on kaikkien ihmisten yläpuolella. Mitä Jumala sanoo se pitää. En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt. Minä tulin tietämään, että kaikki, mitä Jumala tekee, pysyy iäti. Ei ole siihen lisäämistä eikä siitä vähentämistä. Ja Jumala on sen tehnyt, että häntä peljättäisiin.

        Ymmärtämättömiä niitä riittää. Elleni ymmärsi, että Jumalan jaottelemat eläimet eivät ruuaksi kuulu, kuten siat, hiiret, rotat, sivettikissat, koirat, lepakot, käärmeet, kamelit, hevoset, jänikset, kilpikonnat, karhut, sitsontiaiset, ravut, leijonat, norsut , murmelit, jne...

        1234567---

        Ellenin ymmärrys oli aikalailla rajattua siihen aikaan. Älä siihen luota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ellenin ymmärrys oli aikalailla rajattua siihen aikaan. Älä siihen luota.

        Ellenin ymmärrys laajeni kun sai tietoa ymmärtäväiseltä Lutherilta, mitä tulee Ilmestyskirjan petoon antikristukseen paaviin, josta 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat.

        Kolmannen enkelin varoitussanoma onkin tärkeää tälle ajalle.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ellenin ymmärrys laajeni kun sai tietoa ymmärtäväiseltä Lutherilta, mitä tulee Ilmestyskirjan petoon antikristukseen paaviin, josta 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat.

        Kolmannen enkelin varoitussanoma onkin tärkeää tälle ajalle.

        1234567---

        Tiesitkö muuten, että Jehovantodistajien lahko on yksi 7pv.adventistien lahkosta irtaantunut haara. Eli samoilla vesillä kalastelevat sieluja jehovat,hellarit,mormonit ja adventistit. Riitaisia lahoja, mutta kaikilla yksi ja sama tavoite: kalastaa kristittyjä haaveihinsa ja temmata pois heitä lapsen uskosta ja saada heidät kiroamaan lapsena saatu kristillinen kaste. Se on heillä kaikilla jenkkilahkoilla yhteinen tavoite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesitkö muuten, että Jehovantodistajien lahko on yksi 7pv.adventistien lahkosta irtaantunut haara. Eli samoilla vesillä kalastelevat sieluja jehovat,hellarit,mormonit ja adventistit. Riitaisia lahoja, mutta kaikilla yksi ja sama tavoite: kalastaa kristittyjä haaveihinsa ja temmata pois heitä lapsen uskosta ja saada heidät kiroamaan lapsena saatu kristillinen kaste. Se on heillä kaikilla jenkkilahkoilla yhteinen tavoite.

        Ei kiinnosta kalastelu. Uskokoon kukin totuuteen omissa kirkoissaan, se on tärkeintä. Samasta suusta älköön lähtekö kiitos ja kirous.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolien teot. 10: siitä selviää mitä näky tarkoittaa. Ei suinkaan sitä, että tässä nyt aletaan syömään kaikenlaisia matelijoita käärmeistä lähtien. Kaikista ei ole näkyjen ymmärtäjiksi.

        1234567---

        Ruoka ei lähennä Jumalaan.
        Adventistit eivät tätä usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruoka ei lähennä Jumalaan.
        Adventistit eivät tätä usko.

        Jumalan sanaa: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Tulee aika, että minä kokoan kaikki kansat ja kielet ja he tulevat ja näkevät minun kunniani.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan sanaa: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Tulee aika, että minä kokoan kaikki kansat ja kielet ja he tulevat ja näkevät minun kunniani.

        1234567---

        Mark7:18 Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa?
        7:19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.
        7:20 Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.


    • Anonyymi

      Mitä pitää sisällään lahko, hellari? Sanan lohko tiedän. Esim. laivanrakennuksessa sitä käytetään. Helloja on edelleen monenlaisia. 60-luvulla oli yleinen porinmatti. On varmaan jossain mökissä vieläkin toimiva. Miksi elät täysin 110-vuotta vanhoissa muistoissa? Etkö muita väittelynaiheita enää keksi? Olet täysi pelle. Vielä 90-luvulla puhuttiin aika lailla Viipurin herätyksestä. Siitä ei puhu enää kukaan.

    • Anonyymi

      Joten? Oletko katkera?

    • Anonyymi

      Raamatun mukaan ainoa herätys kuolleesta hengellisestä tilasta ihmiselle tapahtuu, kun ihminen kastetaan kristillisellä kasteella, joka on käytössä vanhoilla kirkkokunnilla. "kasteessa,jossa" kaikki tämä tapahtuu kasteessa,jossa Jumalan antama lahjausko ihmiselle annetaan ja Pyhän Hengen sinetti kuulumisesta Jumalanlapseksi.

      • Anonyymi

        Mormonin kirjassa on kohta, jossa vanhempia uhataan kuolemalla ja helveltillä, jos vievät lalpsensa kastettaviksi kristityiksi. Hellareilla on samanlainen oppi käytössä.


    • Anonyymi

      Lännen lahkot kävivät yhdessä 1900-luvun alussa Saatanan armolahjaosastolla hakemassa voimavaikutuksia, kuinka yhdessä voisivat mahdollisimman monta sielua eksyttää. (vrt.lusteenkylvö jälkikäteen)

      • Anonyymi

        Taisit itse olla samalla osastolla töissä, kun tiedät asian noin tarkkaan.


    • Anonyymi

      Hellarit eroaa noista muista ryhmistä siten, että sitä ei ole perustettu minkään jääräpäisen opin mukaan, vaan se seurausta Hengen ilmentymistä. Oli ne sitten totta tai ei, niin siinä ainakin auttavasti oletettu, että Raamattu on totta siinä mitä se sanoo Pyhästä Hengestä. Toisin kuin nuo muut lahkot, jotka pitävät Pyhää Henkeä melkein vihollisenaan kun se ei alistu heidän opillisiin jankutuksiinsa.

      • Anonyymi

        Maailmaan lähetetty eksytys !


    • Anonyymi

      Tuo aloittaja ei ymmärrä, että ei uskonasioissa ole kysymys markkinaraoista vaan kysynmys on sielujen pelastuksesta. Valtiokirkkolaitokset eivät ole koskaan julistaneet evankeliumia vaan ne ovat tyytyneet valehtelemaan, että kirkon jäsenyys, verojen maksaminen ja vauvakaste pelastavat. Valheen avulla ne ovat hallinneet kalliita ihmissieluja.

      Myöskään jehovat tai adventistit tai unitaristit eivät julista evankeliumia vaan niillä on omat oppinsa. Parasta pysyä erossa sellaisesta.

      • Anonyymi

        Laki on Hyvä Laki on Pyhä ja evankeelinen.

        1234567---


      • Anonyymi

        paska puhetta, toi edellinenkin, vaan kun lahkolaiset eivät ole KOSKAAN edes tutustuneet, useimmiten "omaan kirkkoonsa", (useimmat entisiä luterilais-kirkon jäseniä) ja lahkot houkuttelee "Amerikan-valheellisuudella", ainahan ihmisiä on kiinnostanu ja kiehtonu enemmän valhe, kuin selkeä EVANKELIUMI !

        lahkot: "laittavat raskaita taakkoja ihmisten harteille, joihin eivät itse tahdo sormellaankaan koskea", ja paljon muuta, "ihan omia sääntöjä" lisäksi, jäsentensä yksityisasioihin, avioliitot, ystävät, sukulaiset, jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        paska puhetta, toi edellinenkin, vaan kun lahkolaiset eivät ole KOSKAAN edes tutustuneet, useimmiten "omaan kirkkoonsa", (useimmat entisiä luterilais-kirkon jäseniä) ja lahkot houkuttelee "Amerikan-valheellisuudella", ainahan ihmisiä on kiinnostanu ja kiehtonu enemmän valhe, kuin selkeä EVANKELIUMI !

        lahkot: "laittavat raskaita taakkoja ihmisten harteille, joihin eivät itse tahdo sormellaankaan koskea", ja paljon muuta, "ihan omia sääntöjä" lisäksi, jäsentensä yksityisasioihin, avioliitot, ystävät, sukulaiset, jne.

        Mitä kuuluu raskaisiin taakkoihin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kuuluu raskaisiin taakkoihin ?

        Raskaat synnit, kuten murhat.

        1234567---


      • Anonyymi

        >>>>On omat oppinsa<<<< Sapatin alku on paratiisissa. Niinkuin alussa ollut on, nyt on ja aina iankaikkisesta iankaikkiseen AAMEN AAMEN.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raskaat synnit, kuten murhat.

        1234567---

        Näin todellakin raskas taakka tulee murhan tehneelle.


    • Anonyymi

      Irrallinen sielu -käsitehän tuli vasta kreikkalaisesta filosofiasta paavalin mukana uuteen testamenttiin.

      VT:ssa sielulla tarkoitetaan koko ihmistä, body, spirit=sielu.

    • Anonyymi

      Näinhän Vartiotorni opettaa. Brooklynin kahdeksan viisaan miehen uusinta uutta asiaan liittyvää muunnosta odotellessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      412
      4377
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      241
      2151
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1590
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1401
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      260
      1159
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1087
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      949
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    Aihe