"TUTKIJAT TARKASTELIVAT kokeessa sitä, miten aerosolipisarat voisivat levitä ahtaassa tilassa ja kuinka suurella todennäköisyydellä ne voisivat levittää virusta tilassa oleskelevien ihmisten välillä.
”VAIKKA ILMASSA VIIPYVÄT AEROSOLIPISARAT EIVÄT OLE RISKITTÖMIÄ, NE SISÄLTÄVÄT PIENEN KOKONSA VUOKSI VÄHEMMÄN VIRUSPARTIKKELEITA KUIN SUUREMMAT PISARAT.
Havaintojemme mukaan on verrattain turvallista mennä hyvillä ilmanvaihtojärjestelmillä varustettuihin nykyaikaisiin rakennuksiin, kuten lentokentille, juna-asemille tai nykyaikaisiin toimistoihin, kun asiaa miettii aerosolitartuntojen kannalta”, kertoi tutkijaryhmän jäsen, Amsterdamin yliopiston professori Daniel Bonn tiedotteessa."
https://tekniikanmaailma.fi/tutkimus-pienet-aerosolipisarat-eivat-levita-koronaa-kovin-tehokkaasti-on-verrattain-turvallista-menna-hyvilla-ilmanvaihtojarjestelmilla-varustettuihin-nykyaikaisiin-rakennuksiin/
Liran pullossa on enemmän alkoholia kuin desilitrassa?
Hallelujaa näitä "tutkijoita"
4
74
Vastaukset
- Anonyymi
Oleellista on se, kuinka paljon yhdessä pisarassa on viruksia ja toistaalta kuinka monta virusta tarvitaan tartunnan saamiseen.
Influenssaviruksella tarvitaan noin 1500...2000 virusta jotta puolet altistuneista saisi tartunnan.
Isoissa pisaroissa voi olla 10000 virusta per pisara tai enemmän. Pienissä aerosolipisaroissa tuo määrä on tuhannen luokkaa.
Jos suodattaa isot pisarat pois niin tartunnan todennäköisyys laskee paljon.- Anonyymi
"Oleellista" on se, että tukitaan päivänselvää asiaa - isommassa astiassa on aina enmmän.
- Anonyymi
Entä geenimuunneltu virus,joka on,kuin syöpäsolu,tarvitaanko vain yksi T:hiihtäjä 47 härmästä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oleellista" on se, että tukitaan päivänselvää asiaa - isommassa astiassa on aina enmmän.
Ei ole päivänselvä asia. Pisaran tilavuus ja virusmäärä on verrannollinen sen halkaisijan kolmanteen potenssiin. Pisaran putoamisnopeus sen sijaan on paljon monimutkaisempi asia riippuen voimakkaasti pisaran koosta ja ilmavirran nopeudesta. Tarpeeksi pieni pisara ei putoa käytännössä juuri lainkaan vaan liikkuu ilmavirran mukana.
Tutkimuksessa osoitettiin että jos pisarat ovat niin pieniä että ne eivät pääse putoamaan niin niiden tilavuus on niin pieni että niiden viruskuormasta ei ole vakavaa haittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896062KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3395387Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222717Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512625Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852871912Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1051707- 1141591
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181553seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241474Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351423