Ylöstempaus oppi raamatussa täällä

Anonyymi

84

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EVVK.

      • Ei ole oikea. Mitään ylös ottoa ei ole. Eikä sanaa tuhatvuotinen valtakunta ole Raamatussa.

        Jos uskotte, että ylös oton jälkeen tulee Juutalaiset Kristityiksi? Kuka heille sitten opettaa, jos seurakunta on pois?


    • Anonyymi

      Aloituksessa olevaa Petri Paavolan opetusvideota ei kannata katsoa. Siinä on paljon väärää opetusta.

      Paavolan opetuksissa on yksi ratkaiseva virhe, minkä takia ne kaikki menevät väärin.

      Petri Paavola luulee, että Paavali puhuu 2 Tess 2:1 tempauksesta. Paavali ei puhu siinä jakeessa mitään tempauksesta vaan uskovien kokoamisesta yhteen, millä Paavali viittaa Jesajan kirjan jakeeseen 66:18, joka kertoo, miten Jeesus tulee kokoamaan omat yhteen, mutta ei tempaamalla vaan haetuttamalla heidät maailman ääristä ajoneuvoilla. Kun Jeesus tulee Öljymäelle, Sakarjan mukaan silloin ei ketään temmata, koska Jeesuksen kanssa palaavat takaisin ne, jotka temmattiin turvaan ennen Antikristuksen tulemista ja elossa oleva jäännös pakanee sotaa omilla jaloilla ei tempaamalla.

      2 Tess 2:1 Otamme nyt puheeksi Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemisen ja sen, että meidät kootaan hänen luokseen.

      Jes 66:18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
      19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani.
      20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen.

      2 Tess 1:7 kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta
      8 tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille.

      Jes 66:15 Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä.
      16 Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä:
      17 nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra.
      18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.

      Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
      4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
      5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

    • Anonyymi

      Petri Paavola ei opeta kreikkalaista sanaa apostasia oikein. Apostasiaa käytetään UT:n teksteissä siinä yhteydessä, kun puhutaan luopumisesta lain noudattamisesta, kuten esim. näissä jakeissa on sana apostoasia.

      Ap.t 21:21 Mutta heille on kerrottu sinusta, että sinä opetat kaikkia pakanain seassa asuvia juutalaisia luopumaan Mooseksesta ja kiellät heitä ympärileikkaamasta lapsiaan ja vaeltamasta säädettyjen tapojen mukaan.

      2 Tess 2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,

      Sen takia Paavali puhuu myös laittomuuden ihmisestä, koska hän on luopunut lain noudattamisesta. Laista luopuminen on kyllä eräällä tavalla myös uskosta luopumista, koska Jeesus käski noudattaa lakia. Kun rakkaus kylmenee, niin laittomuus lisääntyy.

    • Anonyymi

      Pertri Paavola opettaa, että Ilm 12:5 ei tarkoittaisi seurakunnan tempausta vaan Jeesuksen nousemista taivaaseen. Minun mielestä ei voida sulkea pois seurakunnan tempausta pois tämän jälkeen osalta, koska Ilmestyskirjan alku kertoo kirjan olevan ennustus tulevasta.

      Ilm 12:
      5 Ja hän synnytti poikalapsen, joka on kaitseva kaikkia pakanakansoja rautaisella valtikalla; ja hänen lapsensa temmattiin Jumalan tykö ja hänen valtaistuimensa tykö.

      Itse asiassa Jesajan kirja selittää, että temmattavalla poikalapsella tarkoitetaan Israelin kansaa. Kyseeseen voisi tulla esim. 144000 todistajaa 12 Israelin sukukunnasta. Raamatussa on myös jae-viittaus Ilmestyskirjan 12-lukuun.

      Jes 66:7 Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. [Ilm. 12:2,5]
      8 Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa.
      9 -- Minäkö avaisin kohdun suun saattamatta synnytystä päätökseen? kysyy Herra. -- Minä, joka ohjaan synnyttäjää, estäisinkö minä häntä synnyttämästä? kysyy sinun Jumalasi.

      Paavola opettaa tämänkin asian ihan väärin.

    • Anonyymi

      Petri Paavolan opetuksesta löytyy koko ajan virheitä.

      Hän väittää jopa sellaista, ettei Mooseksen sydämessä ollut Pyhä Henki. Paavola kirjoittaa: -ei sydämessä, eikä Mooseksen sisällä asumassa

      En tiedä, mihin tuo Paavola oikein pyrkii, mutta hän kieroilee ja venkoilee koko ajana. Raamattu ilmoittaa täysin selvästi, että Mooseksen sydämessä oli Pyhä Henki.

      Jes 66:
      11 Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä;

      Paavola on erittäin epäluotettava julistaja, joka tehtailee koko ajan virheellistä opetusta.

    • Anonyymi

      Tempaus menee näin:

      1) Seitsemän vuoden alussa Herra Jeesus tulee temppeliinsä ja hänen harvat omansa temmataa tuliin ja pilviin häntä vastaan.

      1 Tess 4:17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.

      Hes 43:4 Ja Herran kunnia kulki temppeliin sen portin kautta, jonka etupuoli oli itää kohden.
      5 Ja henki nosti minut ja vei minut sisempään esipihaan. Ja katso: Herran kunnia täytti temppelin.
      6 Ja minä kuulin jonkun puhuttelevan minua temppelistä; mutta mies seisoi minun vieressäni.
      7 Se ääni sanoi minulle: "Ihmislapsi, tämä on minun valtaistuimeni sija ja minun jalkapohjaini sija, jossa minä tahdon asua israelilaisten keskellä iankaikkisesti.

      2) Setsenvuotiskauden puolessa välissä Herra Jeesus vie seurakuntansa Karitsan häihin taivaaseen.

      Joh 14:2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
      3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.

      Ilm 12:5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,

      Ilm 3:10 Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat.

      3) Antikristus tulee temppeliin seuraaviksi 3,5 vuodeksi ja tuhoutuu tämän jakson lopulla, kun Jeesus tulee Öljymäelle enkeleittensä kanssa. Silloin ei ketään temmata Jeesusta vastaan, vaan Jeesuksen omat pakenevat Jerusalemista Öjymäen laaksoa pitkin. Sen jälkeen Jeesuksen omat kootaan yhteen Jeesuksen luokse.

      Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
      4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
      5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun

      Petri Paavola erehtyy sekoittamaan kaikki em. asiat yhteen, minkä takia hän ei opeta oikein tempausta.

      • Anonyymi

        Olemme menossa kohti Uutta Maailmanjärjestystä. Ja sitten kohti aikaa kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi, ennen Jeesuksen toista tulemista.

        Toisessa tulemisessa Jeesus vie pelastuneet adventistit 1000 vuodeksi taivaaseen.

        1234567---


      • Anonyymi

        3,5 vuotta taakse jäänyttä elämää.

        1234567---


    • Anonyymi

      Jeesus kertoi, että hän tulee noutamaan omansa. Kukaan ei tiedä milloin, joten on on oltava valmiina. Se riittää. Ei siinä sen kummempaa oppia tarvita.

      • Anonyymi

        Juuri näin, siksipä nukunkin aina vaatteet päälläni, sekä kengät jalassani visusti nauhoinettuna, eli pauloitettuna, koska ylöstempaus todellakin voi tulla milloin tahansa, jopa yölläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, siksipä nukunkin aina vaatteet päälläni, sekä kengät jalassani visusti nauhoinettuna, eli pauloitettuna, koska ylöstempaus todellakin voi tulla milloin tahansa, jopa yölläkin.

        Olet ymmärtänyt pukukoodin täysin väärin. Tässä on ohjeet Karitsan häihin pukeutumiseen.

        Ilm 7:13 Yksi vanhimmista kysyi minulta: "Keitä nämä valkeavaatteiset ovat? Mistä he ovat tulleet?"
        14 Minä vastasin: "Herra, sinä sen tiedät." Hän sanoi minulle: -- Nämä ovat päässeet suuresta ahdingosta. He ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
        15 Sen tähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä hänen pyhäkössään päivin ja öin, ja hän, joka istuu valtaistuimella, on levittänyt telttansa heidän ylleen.

        Ilm 19:7 Iloitkaamme ja riemuitkaamme, antakaamme hänelle kunnia! Nyt on tullut Karitsan häiden aika. Hänen morsiamensa on valmiina,
        8 hänen ylleen on puettu hääpuku, hohtavan valkea pellavapuku. Se pellavapuku tarkoittaa pyhien vanhurskaita tekoja.
        9 Enkeli sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaita ne, jotka on kutsuttu Karitsan hääaterialle." Ja hän jatkoi: "Nämä ovat tosia Jumalan sanoja.

        Matt 22:8 Sitten kuningas sanoi palvelijoilleen: 'Kaikki on valmiina hääjuhlaa varten, mutta kutsutut eivät olleet juhlan arvoisia.
        9 Menkää nyt teille ja toreille ja kutsukaa häihin keitä vain tapaatte.'
        10 Palvelijat menivät ja keräsivät kaikki, jotka he tapasivat, niin pahat kuin hyvät, ja häähuone täyttyi aterialle tulleista.
        11 "Kun kuningas tuli sisään katsomaan juhlavieraitaan, hän näki siellä miehen, jolla ei ollut hääpukua.
        12 Hän kysyi tältä: 'Ystäväni, kuinka saatoit tulla tänne ilman häävaatteita?' Mies ei saanut sanaa suustaan.
        13 Silloin kuningas sanoi palvelijoilleen: 'Sitokaa hänet käsistä ja jaloista ja heittäkää ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita.
        14 Monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valittuja.'"

        Ilm 3:3 Muista, kuinka kuulit sanan ja otit sen vastaan, tarkkaa sitä ja tee parannus. Ellet ole hereillä, minä tulen kuin varas, yllätän sinut hetkellä, jota et aavista.
        4 "Muutamia sinulla sentään on Sardeksessa, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan. He saavat käyskennellä minun seurassani valkeissa vaatteissa; he ovat sen arvoisia.
        5 Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä


    • Anonyymi

      Näin raamatussa. Ensin tulloo antikristus ja sitte Jeesus. Ja odotamme Jeesusta.

      • Anonyymi

        Ensin tulee Jeesus hakemaan omansa häihin, sitten tulee Antikristus ja lopuksi Jeesus tulee temmattujen kanssa takaisin Öljymäelle kukistamaan Antikristuksen. Näin lukee Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin tulee Jeesus hakemaan omansa häihin, sitten tulee Antikristus ja lopuksi Jeesus tulee temmattujen kanssa takaisin Öljymäelle kukistamaan Antikristuksen. Näin lukee Raamatussa.

        Väärä järjestys !

        Ensin ilmestyy kadotuksen lapsi, joka temppelissä julistautuu Jumalaksi !

        Sitten Herran tulemuksessa morsian temmataan Häntä VASTAAN YLÄILMOIHIN !

        Sitten Herra vasta tuhoaa TULEMUKSESSAAN kadotuksen lapsen ja astuu öljymäelle, joka halkeaa.

        Tämä on täsyin selvästi sanottu:

        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla.
        !!!
        Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        !!!

        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,

        !!!
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärä järjestys !

        Ensin ilmestyy kadotuksen lapsi, joka temppelissä julistautuu Jumalaksi !

        Sitten Herran tulemuksessa morsian temmataan Häntä VASTAAN YLÄILMOIHIN !

        Sitten Herra vasta tuhoaa TULEMUKSESSAAN kadotuksen lapsen ja astuu öljymäelle, joka halkeaa.

        Tämä on täsyin selvästi sanottu:

        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla.
        !!!
        Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        !!!

        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,

        !!!
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        !!!

        Ensin tulee Jeesus hakemaan omansa häihin, sitten tulee Antikristus ja lopuksi Jeesus tulee temmattujen kanssa takaisin Öljymäelle kukistamaan Antikristuksen ja vapauttamaan elossa olevan jäännökisen. Niin lukee Raamatussa.

        Tempaus menee näin:

        1) Seitsemän vuoden alussa Herra Jeesus tulee temppeliinsä ja hänen harvat omansa temmataa tuliin ja pilviin häntä vastaan.

        1 Tess 4:17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.

        Hes 43:4 Ja Herran kunnia kulki temppeliin sen portin kautta, jonka etupuoli oli itää kohden.
        5 Ja henki nosti minut ja vei minut sisempään esipihaan. Ja katso: Herran kunnia täytti temppelin.
        6 Ja minä kuulin jonkun puhuttelevan minua temppelistä; mutta mies seisoi minun vieressäni.
        7 Se ääni sanoi minulle: "Ihmislapsi, tämä on minun valtaistuimeni sija ja minun jalkapohjaini sija, jossa minä tahdon asua israelilaisten keskellä iankaikkisesti.

        2) Setsenvuotiskauden puolessa välissä Herra Jeesus vie seurakuntansa Karitsan häihin taivaaseen.

        Joh 14:2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
        3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.

        Ilm 12:5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,

        Ilm 3:10 Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat.

        3) Antikristus tulee temppeliin seuraaviksi 3,5 vuodeksi ja tuhoutuu tämän jakson lopulla, kun Jeesus tulee Öljymäelle enkeleittensä kanssa. Silloin ei ketään temmata Jeesusta vastaan, vaan Jeesuksen omat pakenevat Jerusalemista Öjymäen laaksoa pitkin. Sen jälkeen Jeesuksen omat kootaan yhteen Jeesuksen luokse.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun

        Petri Paavola erehtyy sekoittamaan kaikki em. asiat yhteen, minkä takia hän ei opeta oikein tempausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin tulee Jeesus hakemaan omansa häihin, sitten tulee Antikristus ja lopuksi Jeesus tulee temmattujen kanssa takaisin Öljymäelle kukistamaan Antikristuksen. Näin lukee Raamatussa.

        Kylläpäs sinä julistat suuren suurta harhaa !

        1234567---


    • Anonyymi

      Ps.68:16-17 Baasanin vuori on Jumalan vuori, Baasanin vuori on monihuippuinen vuori. Miksi te, monihuippuiset vuoret, karsaasti katsotte vuorta, jolla Jumala on mielistynyt asumaan? Totisesti, Herra asuu siellä iankaikkisesti. Ps.48:3. Ps.132:13-14 Sillä Herra on valinnut Siionin, halunnut sen asunnoksensa: Tämä on minun leposijani iankaikkisesti, tässä minä asun, sillä tänne on minun haluni ollut. Jes.2:2 Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne. Miik.4:1 Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, ja se on oleva korkein kukkuloista, ja sinne virtaavat kansat. Sak.8:20-23

      • Anonyymi

        Ensin tulee Jeesus hakemaan omansa häihin, sitten tulee Antikristus ja lopuksi Jeesus tulee temmattujen kanssa takaisin Öljymäelle kukistamaan Antikristuksen ja vapauttamaan elossa olevan jäännökisen. Niin lukee Raamatussa.

        Tempaus menee näin:

        1) Seitsemän vuoden alussa Herra Jeesus tulee temppeliinsä ja hänen harvat omansa temmataa tuliin ja pilviin häntä vastaan.

        1 Tess 4:17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.

        Hes 43:4 Ja Herran kunnia kulki temppeliin sen portin kautta, jonka etupuoli oli itää kohden.
        5 Ja henki nosti minut ja vei minut sisempään esipihaan. Ja katso: Herran kunnia täytti temppelin.
        6 Ja minä kuulin jonkun puhuttelevan minua temppelistä; mutta mies seisoi minun vieressäni.
        7 Se ääni sanoi minulle: "Ihmislapsi, tämä on minun valtaistuimeni sija ja minun jalkapohjaini sija, jossa minä tahdon asua israelilaisten keskellä iankaikkisesti.

        2) Setsenvuotiskauden puolessa välissä Herra Jeesus vie seurakuntansa Karitsan häihin taivaaseen.

        Joh 14:2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
        3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.

        Ilm 12:5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,

        Ilm 3:10 Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat.

        3) Antikristus tulee temppeliin seuraaviksi 3,5 vuodeksi ja tuhoutuu tämän jakson lopulla, kun Jeesus tulee Öljymäelle enkeleittensä kanssa. Silloin ei ketään temmata Jeesusta vastaan, vaan Jeesuksen omat pakenevat Jerusalemista Öjymäen laaksoa pitkin. Sen jälkeen Jeesuksen omat kootaan yhteen Jeesuksen luokse.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun

        Petri Paavola erehtyy sekoittamaan kaikki em. asiat yhteen, minkä takia hän ei opeta oikein tempausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin tulee Jeesus hakemaan omansa häihin, sitten tulee Antikristus ja lopuksi Jeesus tulee temmattujen kanssa takaisin Öljymäelle kukistamaan Antikristuksen ja vapauttamaan elossa olevan jäännökisen. Niin lukee Raamatussa.

        Tempaus menee näin:

        1) Seitsemän vuoden alussa Herra Jeesus tulee temppeliinsä ja hänen harvat omansa temmataa tuliin ja pilviin häntä vastaan.

        1 Tess 4:17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.

        Hes 43:4 Ja Herran kunnia kulki temppeliin sen portin kautta, jonka etupuoli oli itää kohden.
        5 Ja henki nosti minut ja vei minut sisempään esipihaan. Ja katso: Herran kunnia täytti temppelin.
        6 Ja minä kuulin jonkun puhuttelevan minua temppelistä; mutta mies seisoi minun vieressäni.
        7 Se ääni sanoi minulle: "Ihmislapsi, tämä on minun valtaistuimeni sija ja minun jalkapohjaini sija, jossa minä tahdon asua israelilaisten keskellä iankaikkisesti.

        2) Setsenvuotiskauden puolessa välissä Herra Jeesus vie seurakuntansa Karitsan häihin taivaaseen.

        Joh 14:2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
        3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.

        Ilm 12:5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,

        Ilm 3:10 Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat.

        3) Antikristus tulee temppeliin seuraaviksi 3,5 vuodeksi ja tuhoutuu tämän jakson lopulla, kun Jeesus tulee Öljymäelle enkeleittensä kanssa. Silloin ei ketään temmata Jeesusta vastaan, vaan Jeesuksen omat pakenevat Jerusalemista Öjymäen laaksoa pitkin. Sen jälkeen Jeesuksen omat kootaan yhteen Jeesuksen luokse.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun

        Petri Paavola erehtyy sekoittamaan kaikki em. asiat yhteen, minkä takia hän ei opeta oikein tempausta.

        Ketkä ovat Jumalan omia ? Tietysti ne, jotka pitävät Hänen käskynsä.

        Jumalan viha tulee kohtaamaan niitä, jotka petoa kumartavat ja pitävät pedon käskyn.

        1234567---


    • Anonyymi

      Tässä on pari osuvaa komenttia Mauno Mattilalta. Ei kannata seurata Petri Paavolaa ollenkaan.

      Mauno Mattila ( Ingenjör_81 ) on kommentoinut, miten Petri Paavola elää salaliittoteorioiden maailmassa:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16598476/petri-paavola-elaa-salaliittojen-maailmassa#comment-104500956

      Tämä lisäksi Mattila on aiemmin kommentoinut Petri Paavolan toista oppia seuraavasti:

      "Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä."

      Lähde: https://keskustelu.suomi24.fi/t/16546741/petri-paavola-kieltaa-uskonsa-jeesukseen-kristukseen#comment-104042136

    • Anonyymi

      Ps.132:14 Biblia (1776) Tämä on minun leponi ijankaikkisesti: tässä minä tahdon asua; sillä se minulle kelpaa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Petri Paavolan opetusvideoita ei kannata katsoa. Paavola on tullut tunnetuksi salaliittoteorioista, mitä ei kannata uskoa. Paavolalla on lähtenyt opetus ihan käsistä.

        Petri Paavola on katkeroitunut entinen vapaakirkon saarnaaja. Hän purkaa omaa turhautumista arvostelemalla koko ajan muita kilpailijoitaan kovasanaisesti.

        Petri Paavola puhuu yhtä, mutta tekee toista. Vaikka Petri Paavola arvostelee Jehovan todistajia, niin hän itse opettaa Jehovan todistajien oppeja. Paavolalla on tapana peittää omat eksytyksensä haukkumalla muita, jotta seurakunta ei huomaa Paavolan opettavan myös väärin.

        Paavola on kirjoittanut, että Isä, Poika ja Pyhä Henki on lukuna yksi, mutta sitten Paavola selittää, ettei Poika ole Isä. Hän selittää aivan ihmeellisiä. Paavola opettaa Jehovan todistajien ja unitaarien oppeja. Jesajan kirjassa muuten lukee, että Jumalan Poika on Isä, joten Paavola kannattaa heti hylätä.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Petri Paavola on kirjoittanut artikkelin Jeesus ei ole Isä. Paavola kirjoittaa kuin Jehovan todistaja:

        "Jeesuksen asemasta on paljon kiistaa ja väittelyä. Toiset sanovat Jeesuksen olevan luotu, jotkut sanovat Jeesuksen olevan Isä ja jotkut kiistävät kokonaan Jeesuksen Jumaluuden. Raamattu opettaa selkeästi, että Jeesus on Jumala, mutta ei Isä... Näet silloin, että Jeesus on Jumala, mutta ei Isä ja samalla Jumalan Poika... Tässä kirjoituksessa käsittelen harhaoppia, joka opettaa Jeesuksen olevan Isä Jumala. Tämä aihe on todella tärkeä, koska Jeesus on isä harhaopissa piilee suuri vaara harhautua pois uskosta. Tästä opista on monenlaisia variaatioita mm. Jeesus yksin harhaoppi jne. Raamatun opetus on kristallinkirkas ettei Jeesus ole Isä... Jos uskot Jeesuksen olevan Isä, niin silloin et tunnusta Jumaluudessa olevaa Poikaa ja Isää. Olet silloin vaarassa eksyä pois pelastuksesta, koska hylkäät kokonaan Herran Jeesuksen olemassaolon Jumalan Poikana ja teet Hänet toiseksi, joka Hän ei kuitenkaan ole."

        Tosin sanoen, jos tunnustat Jeesuksen Kristuksen Isä Jumalaksi, niin et voi Paavolan mukaan pelastua. Tämä on täyttä huuhaa kirjoittelua Paavolalta ja Jehovan todistajien harhaoppien levittelyä. Tuomas sanoi, että Jeesus Kristus on Herra ja Jumala, joten asia on aivan selvä. Jeesus on Isä, kuten Jesajakin kirjoitti. Paavali opetti, että Isää kunnioitetaan tunnustamalla Jeesus Kristus Herraksi.

        Joh 17:11 "Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.

        Joh 20:28,29 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Fil 2:10,11 Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."

        Petri Paavola on yrittänyt selitellä, että hän uskoo Jumalan olevan kolmiyhteinen, mutta kun hän alkaa käsittelemään asiaa lähemmin, niin sitten Paavola alkaa puhumaan Jehovan todistajien oppeja. Paavolan puheet ovat todella kieroa eksytystä.


    • Anonyymi

      petsku paavola kertoo vapiskirkko ajoistaan ja kertoo elämästään. Toi kannattaa kuunnella nii saat tietää ettei petskua oo erotettu vapiksesta eikä ole lähtenyt riidellen. Nyt on alkuseurakunnan aika sanoi ja perustelee raamatulla.
      https://www.youtube.com/watch?v=g4pHQlDd2HY

      • Anonyymi

        Petri Paavolan opetusvideoita ei kannata katsoa. Paavola on tullut tunnetuksi salaliittoteorioista, mitä ei kannata uskoa. Paavolalla on lähtenyt opetus ihan käsistä.

        >>Toi kannattaa kuunnella nii saat tietää ettei petskua oo erotettu vapiksesta eikä ole lähtenyt riidellen. <<

        Ja hahahah. Miksi Paavola lähti vapaakirkosta? Kyllä siihen on syynsä.


      • Anonyymi

        PP:llä on valtavan suuri pätemisen tarve, minkä takia hän on joutunut ristiriitoihin toisten kanssa. PP on niin ylpeä, ettei edes näe omian virheitään, mitä tehtaileen koko ajan.

        Helluntaikirkko on lausunut, ettei Petri Paavola nauti helluntaiseurakuntien luottamusta, minkä takia hän ei voi olla työyhteydessä enää seurakuntien kanssa.

        "Paavola ei nauti helluntaiseurakuntien luottamusta."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15498711/petri-paavolan-mukaan-temppeli-ei-ollut-korkeimmalla-paikalla#comment-97474700

        "Paavola tavoite on saada korvasyyhyynsä itselleen opettaajaa etsivät ihmiset oman vallan alle. Siksi hän ei voi olla Helluntaikirkon työyhteydessä."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15624050/miksi-kielletty#comment-97266557


    • Anonyymi

      Amen raamatun totuudellle.

    • Anonyymi

      Mitään fyysistä ylöstempausta ei tule.
      Fyysisyys on vain katoavan pieni siivu kokonaisuudessa nimeltä ihminen.
      Ihmisen kielikuvat kuvaavat vain fyyssitä maailmaa ja ne ovat sopimattomia kuvaamaan ihmisen vaihtuvia tajunnantiloja.
      Tämän asianlaidan huomasi myös Paavali, kun hän kertoi ja yritti kuvata "matkaansa" "kolmanteen taivaaseen", eikä tuntunut löytävän kokemuksensa kuvaamiseen sopivia sanoja.
      Hänen ei tarvinnut lähteä tai lentää fyysisesti yhtään minnekään, mutta hän joutui kuvaamaan kokemuksiaan fyysisin termein.
      No miten on käynyt? Koko kristikunta ja varsinkin äärikarismaatinen puoli on ymmärtänyt asian niin, että odotellaan aikaan, jossa osa ihmisistä alkaisi lennellä kohti pilviä?

      Mitä tulee ilmestyskirjan kertomuksiin ja kuvauksiin samasta asiasta, niin ilmestyskirjassa koko kristikunta on kompastunut jo ensimmäiseen kynnykseen, kuvaukseen lopunajan seurakunnista.
      Yksikään pastori tai lopunajoista perinteisellä tavalla, tai perinteisiin odotuksiin nojaten kertova tai kirjoittava opettaja, ei ole kyennyt avaamaan ilmestyskirjasta edes ensimmäistäkään sinettiä.
      Suurin ja pahin ongelma on se, että tässä perustaksi ja eläväksi sanonutussa kirjassa on tekaistu historia.

      Mutta elämme kuitenkin mielenkiintoisia aikoja... eipä tässä tämän enempää...

      • Anonyymi

        PP:llä on valtavan suuri pätemisen tarve, mutta valhemessiaanisella pakanalla on vielä suurempi pätemisen tarve.


    • Anonyymi

      Joh 6:39,40:ssa Jeesus sanoi herättävänsä kuolleista viimeisenä päivänä sen ihmisen, joka uskoo Häneen. Jeesuksen tulemuksessa kun ylöstempaus tapahtuu, niin Jumalassa kuolleet nousevat ensin ja heti sen jälkeen välittömästi maan päällä olevaa seurakunta temmataan tuuliin ja pilviin Herraa vastaan. Johanneksen luvun 6 opetuksen mukaan seurakunta on maan päällä tämän armotalouskauden loppuun asti. Matt 28 luvussa Herra Jeesus sanoi olevansa opetuslapsiensa kanssa maailman loppuun asti (tämän armotalouskauden loppuun asti). Matt 28 ja Joh 6 ovat yhtäpitäviä, sillä molemmista kohdista tulee esille se kuinka seurakunta on maan päällä maailman loppuun (tämän armotalouskauden loppuun asti), joka tarkoittaa sitä, että seurakunnan ylöstempaus tapahtuu vaivanajan jälkeen.

      Matt 28 ja Joh 6 kumoavat sen väärän opetuksen, joka sanoo Jeesuksen tulevan ennen vaivan aikaa ja sen jälkeen Pyhä Henki otettaisiin maan päältä pois joksikin aikaa, kunnes Pyhä Henki sitten palaisi takaisin ja juutalaisten jäännös pelastuu ja sitten voi vielä pakanatkin lopunajan vaivanajassa pelastua marttyyrikuoleman kautta. Matt 28 tarkoittaa sitä, että Herra Jeesus on Pyhässä Hengessä opetuslastensa kanssa maailmanloppuun asti (tämän armotalouskauden loppuun asti), viimeiseen päivään asti, jolloin tapahtuu Jumalassa kuolleiden ylösnousemus ja seurakunnan ylöstempaus.

      Tosin tarkkaa päivää (päivämäärä) ja hetkeä emme voi tietää etukäteen, mutta lupauksensa mukaan Jeesus herättää Jumalassa kuolleet viimeisenä päivänä (tämän armotalouskauden viimeisenä päivänä), jolloin myös tapahtuu Jeesuksen tulemus ja seurakunnan ylöstempaus, jonka päivämäärää ja hetkeä emme voi kuitenkaan etukäteen tietää. Jos Herra Jeesus on itse luvannut olla opetuslastensa kanssa maailmanloppuun asti (tämän armotalouskauden loppuun asti), joka tapahtuu Pyhän Hengen kautta, niin se tarkoittaa sitä, että ylöstempaus ei voi tapahtua ennen vaivan aikaa, vaan vaivanajan jälkeen. Tämä Raamatun kohta, jossa Herra Jeesus lupaa olla opetuslastensa kanssa maailmanloppuun asti (tämän armotalouskauden loppuun asti), on Herran Jeesuksen todistuksena vastaansanomaton sekä samalla on täydellisesti linjassa sen kanssa, kun Jeesus sanoi Matt 24 luvussa tulevansa suuren ahdistuksen jälkeen, jonka jälkeen suuren pasuunan äänen kuuluessa tapahtuu seurakunnan ylöstempaus.

      Joh 6:39,40 ei puhu suuren ahdistuksen ajasta, eikä antikristuksesta, mutta koska Jeesus sanoi Jumalassa kuolleiden nousevan kuolleista viimeisenä päivänä ja Jumalassa kuolleiden ylösnousemus tapahtuu samana päivänä kuin ylöstempaus, niin se tarkoittaa sitä, että ennen Jeesuksen tulemusta ja ylöstempausta suuri ahdistus on alkanut maan päällä ja antikristus on ilmestynyt. Jeesus ei puhu näissä jakeissa (Joh 6:39,40) kirjaimellisesti suuresta ahdistuksesta ja antikristuksesta, mutta sanoessaan kuolleiden ylösnousemuksen tapahtuvan viimeisenä päivänä, niin kuitenkin suuri ahdistus (vaivan aika) ja antikristuksen ilmestyminen ovat tapahtuneet jo sitä ennen.

      Herra Jeesus sanoi Martalle, että hänen kuollut veljensä (Lasarus) on nouseva ylös, jolla Hän tarkoitti kuolleista heräämistä. Herra Jeesus herätti Lasaruksen kuolleista. Martta sanoi tietävänsä Lasaruksen nousevan kuolleista ylösnousemuksessa viimeisenä päivänä (tämän armotalouskauden viimeisenä päivänä). Herra Jeesus ei kumonnut Martan sanoja, koska Jeesus itse opetti Jumalassa kuolleiden ylösnousemuksen tapahtuvan viimeisenä päivänä (tämän armotalouskauden viimeisenä päivänä). Raamattu sanoo kaikkien Jumalassa kuolleiden ylösnousemuksen tapahtuvan samana päivänä kun tapahtuu Herran Jeesuksen tulemus ja seurakunnan ylöstempaus.

      Kun Herra Jeesus sanoi (Jumalassa) kuolleiden ylösnousemuksen tapahtuvan tämän maailmanajan viimeisenä päivänä (tämän armotalouskauden viimeisenä päivänä), niin Herra Jeesus ei opettanut, että me jokainen tulemme kohtaamaan lihassamme viimeisen päivän silloin kun itse kukin kuolemme silloin kun kuolemme (sekin kyllä tapahtuu), vaan Herra Jeesus puhui ja opetti tietystä ja erityisestä päivästä, tämän maailmanajan viimeisestä päivästä, jolloin kaikki Jumalassa kuolleet ihmiset nousevat kuolleista samana päivänä, joka on sama päivä kuin ylöstempauksen päivä. Herran Jeesuksen opettama viimeinen päivä, jolloin Jumalassa kuolleet nousevat kuolleista (on myös sama päivä kuin Jeesuksen tulemus ja ylöstempaus) tulee tapahtumaan tämän maailmanajan viimeisenä päivänä, jonka jälkeen alkaa tuhannenvuoden rauhanvaltakunnan aika. Herra Jeesuksen opettama viimeinen päivä, jolloin Jumalassa kuolleet nousevat kuolleista ei tapahdu tuhatvuotisen rauhanvaltakunnan lopussa, vaan tämän maailmanajan ja armotalouskauden lopussa, jota me nyt Jumalan armosta elämme.

      Tämän maailmanajan ja armotalouskauden viimeisenä päivänä (Jeesuksen tulemus ja ylöstempaus) vain Jumalassa kuolleet nousevat kuolleista ja jumalattomina kuolleet nousevat kuolleista viimeiselle tuomiolle, joka tapahtuu tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen.

      • Anonyymi

        >>Matt 28 ja Joh 6 kumoavat sen väärän opetuksen, joka sanoo Jeesuksen tulevan ennen vaivan aikaa ja sen jälkeen Pyhä Henki otettaisiin maan päältä pois joksikin aikaa, kunnes Pyhä Henki sitten palaisi takaisin ja juutalaisten jäännös pelastuu ja sitten voi vielä pakanatkin lopunajan vaivanajassa pelastua marttyyrikuoleman kautta.<<

        Tuo on täysin väärä johtopäätös. Mitä ihmettä kirjoittelet?

        Raamattu ilmoittaa ihan selvästi, ettei Herran omat joudu vihan aikaan Antikristuksen kanssa, vaan heidät temmataan Karitsan häihin ennen sitä. Herra Jeesus palaa takaisin kaksi kertaa. Ensin hän hakee omansa Karitsa häihin. Siitä kertää noin 3,5 vuotta, niin Herra Jeesus palaa takaisin uudelleen temmattujen kanssa sotimaan Antikristusta vastaan.

        Joh 14:2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
        3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.

        Ilm 12:5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,

        Ilm 3:10 Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat.

        1 Tess 5:9 Jumala ei ole tarkoittanut, että saisimme osaksemme vihan vaan että pelastuisimme Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

        1 Tess 1:10 ja odottamaan taivaasta hänen Poikaansa, jonka hän herätti kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevalta vihalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Matt 28 ja Joh 6 kumoavat sen väärän opetuksen, joka sanoo Jeesuksen tulevan ennen vaivan aikaa ja sen jälkeen Pyhä Henki otettaisiin maan päältä pois joksikin aikaa, kunnes Pyhä Henki sitten palaisi takaisin ja juutalaisten jäännös pelastuu ja sitten voi vielä pakanatkin lopunajan vaivanajassa pelastua marttyyrikuoleman kautta.<<

        Tuo on täysin väärä johtopäätös. Mitä ihmettä kirjoittelet?

        Raamattu ilmoittaa ihan selvästi, ettei Herran omat joudu vihan aikaan Antikristuksen kanssa, vaan heidät temmataan Karitsan häihin ennen sitä. Herra Jeesus palaa takaisin kaksi kertaa. Ensin hän hakee omansa Karitsa häihin. Siitä kertää noin 3,5 vuotta, niin Herra Jeesus palaa takaisin uudelleen temmattujen kanssa sotimaan Antikristusta vastaan.

        Joh 14:2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
        3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.

        Ilm 12:5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,

        Ilm 3:10 Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat.

        1 Tess 5:9 Jumala ei ole tarkoittanut, että saisimme osaksemme vihan vaan että pelastuisimme Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

        1 Tess 1:10 ja odottamaan taivaasta hänen Poikaansa, jonka hän herätti kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevalta vihalta.

        Ei täältä niinvain lähdetä Jeesuksen mukaan, kun tulee noutamaan omiansa, sillä pedostakin tulee saada voitto. Kolmannen enkelin varoitussanoma.

        1234567---


    • Anonyymi

      Apostoli Paavali (Raamattu - Jumalan sana) opettaa, että Herran Jeesuksen tulemuksessa Kristuksessa (Jumalassa) kuolleet nousevat ylös ensin ja sitten maan päällä oleva seurakunta temmataan yhdessä heidän kanssaan Herraa vastaan pilviin ja yläilmoihin. Tämä on sama opetus kuin Herra Jeesus sanoi herättävänsä Jumalassa kuolleet viimeisenä päivänä kuolleista, joka tapahtuu samana päivänä kun tapahtuu Jeesuksen tulemus ja seurakunnan ylöstempaus. Tämä on todella selkeä Raamatun opetus ja siksi en usko ylöstempaukseen ennen vaivan aikaa, vaan vaivanajan (suuren ahdistuksen) jälkeen.

      • Anonyymi

        Raamattu puhuu ensimmäisestä ylösnousemuksesta ja toisesta ylösnousemuksesta. Herra Jeesus palaa takaisin kaksi kertaa. Ensin hän hakee omansa Karitsa häihin. Siitä kertää noin 3,5 vuotta, niin Herra Jeesus palaa takaisin uudelleen temmattujen kanssa sotimaan Antikristusta vastaan. Silloin ei temmata ketään tuliin ja pilviin, vaan enkelit hakevat jäännökisen toisella tavalla.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu puhuu ensimmäisestä ylösnousemuksesta ja toisesta ylösnousemuksesta. Herra Jeesus palaa takaisin kaksi kertaa. Ensin hän hakee omansa Karitsa häihin. Siitä kertää noin 3,5 vuotta, niin Herra Jeesus palaa takaisin uudelleen temmattujen kanssa sotimaan Antikristusta vastaan. Silloin ei temmata ketään tuliin ja pilviin, vaan enkelit hakevat jäännökisen toisella tavalla.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

        Pelastetut adventistit Sapatin Herra Jeesus vie 1000 vuodeksi taivaaseen.

        1234567---


    • Anonyymi

      Herra Jeesus opetti Matt 24 ja Luuk 21 kohdissa tulemuksestaan ja ylöstempauksesta. Matt 24:ssa Herra Jeesus sanoo, että ahdistusten päivien (suuri ahdistus Matt 24:21;29) jälkeen tapahtuu Hänen tulemuksensa ja ylöstempaus. Herran Jeesuksen toinen tulemus ja ylöstempaus on julkinen ja yksivaiheinen ja tapahtuu vain kerran, jonka kaikki sukukunnat maan päällä näkevät.

      Luuk 21 luvussa 36 on kreikankielen sana ekfeugo, joka tarkoittaa pakenemista ja karkaamista. Strongsin sanakirja antaa sanalle ekfeugo merkityksen: to flee out (paeta), escape (päästä pakoon, karata, paeta), flee (paeta). Novumin sanakirja sanoo ekfeugo sanan tarkoittavan paeta, karata, päästä.

      Luuk 21:36:ssa kehotetaan valvomaan joka aika ja rukoilemaan, että saisimme voimaa paetaksemme kaikkea, mikä tuleva on. Tällä mikä tuleva on tarkoitetaan sitä paulaa, ansaa ja eksytystä, joka tulee tapahtumaan lopunajan viimeisinä päivinä antikristuksen ja synnin laittomuuden kautta. Meidän uskovien tulee paeta, eli karttaa synnin laittomuutta ja elää jumalisesti ja elää Jumalan sanan totuuden mukaan. Pakenemis-sana ei tarkoita ylöstempausta ennen vaivan aikaa, koska Raamattu sanoo Luuk 21:36, että meillä tulee olla voimaa ja halua paeta tätä kaikkea mikä tuleva on. Jos Luuk 21:36 puhuisi ylöstempauksesta, niin jae ei sanoisi, että uskovien tulee paeta (vältellä, välttää) sitä kaikkea (synnin laittomuutta), mikä on tuleva maailmaan. Jos Luuk 21:36 puhuisi ylöstempauksesta, niin se ei kehottaisi välttelemään ja pakenemaan sitä lopunajan eksytyksen paulaa, joka tulee antikristuksen kautta, vaan sanoisi ettette tule sitä näkemään, eikä teidän silloin tarvitse vältellä ja paeta sitä mitä ette joudu kohtaamaan, mutta Herra Jeesus sanonut näin, vaan käski pakenemaan synnin laittomuutta.

      Kun ylöstempaus tapahtuu, niin silloin uskova otetaan pois maan päältä, eikä hän enää silloin pakene ja välttele synnin laittomuutta. Kehotus pakenemaan ja välttelemään paulaa (synnin laittomuutta), joka on tuleva ja saavuttava kaikki, jotka asuvat maan päällä (paitsi ei Jeesusta totuudessa rakastavia uskovia) todistaa sen ettei ole kyse ylöstempauksesta, sillä niin Matt 24 kuin Luuk 21 opettavat samaa asiaa, Herran Jeesuksen tulemusta ja seurakunnan ylösottoa, joka tapahtuu suuren ahdistuksen ajan jälkeen.

      Herra Jeesus sanoi tulemuksensa ja ylöstempauksen tapahtuvan suuren ahdistuksen (vaivan aika) jälkeen. Tämän Herra Jeesus sanoi Matt 24:21-31 jakeissa. Matt 24:21:ssa Herra Jeesus puhui suuresta ahdistuksesta, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti, eikä milloinkaan tule. Sitten Herra Jeesus sanoi Matt 24:29:ssa, että niiden päivien ahdistuksen jälkeen tarkoittaen sitä suurta ahdistusta (Matt 24:21) aurinko pimenee, kuu ei anna valoansa, tähtiä putoilee taivaalta ja taivaitten voimat järkkyvät ja silloin Ihmisen Pojan (Jeesuksen) merkki näkyy taivaalla ja kaikki ihmiset näkevät julkisesti Herran Jeesuksen tulevan taivaan pilvien päällä ja suuren pasuunan pauhatessa tapahtuu ylöstempaus ja Jeesuksen opetuslapset kootaan ylöstempauksessa kaikkialta maailmasta.

      Matt 24:21-31 jakeet kertovat Jeesuksen tulemuksen ja ylöstempauksen tapahtuvan vaivanajan jälkeen, jonka vahvistaa suuri pasuunan ääni, sillä se on sama Jumalan pasuunan ääni, josta 1 Tess 4:15-18 kertoo, joka tapahtuu silloin kun tapahtuu seurakunnan ylöstempaus. 1 Tess 4:15-18 kertoo lohdullisen sanoman siitä, että meidän ei tarvitse olla tietämättömiä ja murheellisia Herrassa poisnukkuneiden tähden, sillä he tulevat nousemaan kuolleista ennen ylöstemmattavaa seurakuntaa Jumalan pasuunan äänen kuuluessa. Näin saamme olla kaikki yhdessä Herran kanssa ja siksi me voimme lohduttaa toinen toisiamme näiden sanojen kautta.

      • Anonyymi

        Paavolan opetuksissa on yksi ratkaiseva virhe, minkä takia se menee väärin.

        Petri Paavola luulee, että Paavali puhuu 2 Tess 2:1 tempauksesta. Paavali ei puhu siinä jakeessa mitään tempauksesta vaan uskovien kokoamisesta yhteen, millä Paavali viittaa Jesajan kirjan jakeeseen 66:18, joka kertoo, miten Jeesus tulee kokoamaan omat yhteen, mutta ei tempaamalla vaan haetuttamalla heidät maailman ääristä ajoneuvoilla. Kun Jeesus tulee Öljymäelle, Sakarjan mukaan silloin ei ketään temmata, koska Jeesuksen kanssa palaavat takaisin ne, jotka temmattiin turvaan ennen Antikristuksen tulemista ja elossa oleva jäännös pakanee sotaa omilla jaloilla ei tempaamalla. Kun enkelit kokoavat uskovien jäännöksen yhteen, se ei aina tarkoita tempaamista, vaan voi tarkoittaa heidän hakemista muulla tavalla. Tätä Paavola ei ymmärrä, minkä takia hän ei pysy totuudessa.

        2 Tess 2:1 Otamme nyt puheeksi Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemisen ja sen, että meidät kootaan hänen luokseen.

        Jes 66:18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
        19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani.
        20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen.

        2 Tess 1:7 kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta
        8 tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille.

        Jes 66:15 Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä.
        16 Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä:
        17 nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra.
        18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.


    • Anonyymi

      Jotkut opettavat sanoen, että ylöstempaus on jo tapahtunut ennen vaivan aikaa ja että Matt 24 luvun Jeesuksen tulemus tarkoittaisi sitä tapahtumaa kun Jeesus tulee uudestaan maan päälle suuren ahdistuksen ajan jälkeen, jolloin Jeesus tulisi seurakuntansa kanssa, eikä enää seurakuntaa varten, koska ylöstempaus olisi jo tapahtunut.

      Raamattu kumoaa edellä olevan väärän teorian. Matt 24 luvussa Jeesus puhuu tulemuksensa ja ylöstempauksen tapahtuvan suuren ahdistuksen jälkeen ja silloin kuuluu suuren pasuunan ääni. Suuren pasuunan ääni, Jumalan pasuunan ääni, viimeisen pasuunan ääni kuuluu vain Jeesuksen tulemuksen ja seurakunnan ylöstempauksen yhteydessä ja sen on kerrottu tapahtuvan Matt 24 luvussa suuren ahdistuksen jälkeen. Jumalan pasuunan äänen kuuluessa maan päällä oleva seurakunta ylöstemmataan Herraa vastaan. Opetus, joka sanoo Matt 24 luvussa tapahtuvan Jeesuksen uusi tulemus seurakuntansa kanssa maan päälle on väärä opetus, koska Matt 24 luku kytkee Jeesuksen tulemuksen yhteen Jumalan pasuunan äänen kanssa, joka tarkoittaa seurakunnan ylöstempausta. Jumalan pasuunan ääni ja ylöstempaus ovat erottamattomat ja ne kuuluvat yhteen ja näin tapahtuu Matt 24 luvussa. Matt 24 luvussa oleva sanonta suuri pasuuna, tarkoittaa viimeistä pasuunaa ja ylöstempauksen pasuunan ääntä. Sanat suuri pasuuna korostavat sitä, että kyseessä on nimenomaan ylöstempaukseen kuuluva Jumalan pasuuna.

      • Anonyymi

        >>Matt 24 luvussa Jeesus puhuu tulemuksensa ja ylöstempauksen tapahtuvan suuren ahdistuksen jälkeen ja silloin kuuluu suuren pasuunan ääni. <<

        Matteuksen evankeliumin luvussa 24 ei ole tuollaista kronologista järjestystä. Tempauksesta kerrotaan, että se tapahtuu rauhan aikana hetkellä, mitä kukaan ei osannut aavistaa. Suuren ahdistuksen ajan loppu ei täytä tätä vaatimusta, koska Herran toinen tuleminen voidaan laskea siitä, milloin Antikristus tuli temppeliin.

        Teet myös sen virheen, ettet ymmärrä sitä, että Raamattu puhuu kahdesta Herra Jeesuksen paluusta. Herra palaa ensin hakemaan omansa tempaamalla heidät vastaansa ja viemälle heidät Jerusalemiin, ei vielä taivaaseen. Sitä tarkoittaa korppikotkien kokoontuminen raadolle. He ovat Jerusalemissa 3,5 vuotta ja sen jälkeen Herra Jeesus vie seurakuntansa taivaaseen Karitsan häihin, minkä jälkeen Antikristus tulee temppeliin. 3,5 vuotta kestää tätä Antikristuksen ajan kauhua, minkä jälkeen Herra Jeesus palaa temmattujen kanssa takisin ja kukistaa Antikristuksen.


      • Anonyymi

        >>>Raamattu kumoaa edellä olevan väärän teorian. Matt 24 luvussa Jeesus puhuu tulemuksensa ja ylöstempauksen tapahtuvan suuren ahdistuksen jälkeen ja silloin kuuluu suuren pasuunan ääni. <<<

        Tuo on täysin väärä johtopäätös. Mitä ihmettä kirjoittelet?

        Raamattu ilmoittaa ihan selvästi, ettei Herran omat joudu vihan aikaan Antikristuksen kanssa, vaan heidät temmataan Karitsan häihin ennen sitä. Herra Jeesus palaa takaisin kaksi kertaa. Ensin hän hakee omansa Karitsa häihin. Siitä kertää noin 3,5 vuotta, niin Herra Jeesus palaa takaisin uudelleen temmattujen kanssa sotimaan Antikristusta vastaan.

        Joh 14:2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
        3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.

        Ilm 12:5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,

        Ilm 3:10 Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat.

        1 Tess 5:9 Jumala ei ole tarkoittanut, että saisimme osaksemme vihan vaan että pelastuisimme Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

        1 Tess 1:10 ja odottamaan taivaasta hänen Poikaansa, jonka hän herätti kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevalta vihalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Raamattu kumoaa edellä olevan väärän teorian. Matt 24 luvussa Jeesus puhuu tulemuksensa ja ylöstempauksen tapahtuvan suuren ahdistuksen jälkeen ja silloin kuuluu suuren pasuunan ääni. <<<

        Tuo on täysin väärä johtopäätös. Mitä ihmettä kirjoittelet?

        Raamattu ilmoittaa ihan selvästi, ettei Herran omat joudu vihan aikaan Antikristuksen kanssa, vaan heidät temmataan Karitsan häihin ennen sitä. Herra Jeesus palaa takaisin kaksi kertaa. Ensin hän hakee omansa Karitsa häihin. Siitä kertää noin 3,5 vuotta, niin Herra Jeesus palaa takaisin uudelleen temmattujen kanssa sotimaan Antikristusta vastaan.

        Joh 14:2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
        3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.

        Ilm 12:5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,

        Ilm 3:10 Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat.

        1 Tess 5:9 Jumala ei ole tarkoittanut, että saisimme osaksemme vihan vaan että pelastuisimme Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

        1 Tess 1:10 ja odottamaan taivaasta hänen Poikaansa, jonka hän herätti kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevalta vihalta.

        Olemme menossa kohti Uutta Maailmanjärjestystä, ja sitten aikaa kohti kun peto saa vallan ja voima yhdeksi hetkeksi, ennen Jeesuksen toista tulemista. Viimeinen vaino tulee pedon ja pedon kumartajien taholta, ennen Jeesuksen toista tulemista.

        Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti.
        Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran ja vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen.

        1234567---


    • Anonyymi

      Aamenia raamatun totuudesta.

      • Anonyymi

        Paavola ei opeta totuutta eikä myöskään oikein Raamattua.


      • Anonyymi

        Paavolan opetuksen on moni havainnut virheelliseksi.

        Helluntaikirkko on lausunut, ettei Petri Paavola nauti helluntaiseurakuntien luottamusta, minkä takia hän ei voi olla työyhteydessä enää seurakuntien kanssa.

        "Paavola ei nauti helluntaiseurakuntien luottamusta."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15498711/petri-paavolan-mukaan-temppeli-ei-ollut-korkeimmalla-paikalla#comment-97474700

        "Paavola tavoite on saada korvasyyhyynsä itselleen opettaajaa etsivät ihmiset oman vallan alle. Siksi hän ei voi olla Helluntaikirkon työyhteydessä."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15624050/miksi-kielletty#comment-97266557


    • Anonyymi

      Matt 24- Jeesus puhuu vain tulemuksestaan Öljymäelle pyhinensä.

    • Anonyymi

      Petri Paavola on väärässä.

      Nämä jakeet todistavat, että Herran oma kansa pelastetaan Antikristuksen vainon alta temppaamalla heidät taivaaseen Jumalan valtaistuimen eteen. Tempauksen jälkeen alkaa 3,5 vuotta kestävä ankaran ahdistuksen aika Israelissa. Sinä aikana esikoiset viettävät juhlaa Karitsan häissä taivaassa, jossa he ovat turvassa Antikristuksen vainoilta.

      Ilm 12:4 Pyrstöllään se pyyhkäisi pois kolmanneksen taivaan tähdistä ja sinkosi ne maahan. Lohikäärme asettui synnyttävän naisen eteen nielaistakseen lapsen heti kun se syntyy.
      5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,
      6 ja nainen pakeni autiomaahan. Jumala on sinne valmistanut hänelle turvapaikan, missä hänestä pidetään huolta tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää.
      ---
      13 Kun lohikäärme huomasi, että se oli syösty maahan, se lähti ajamaan takaa naista, joka oli pojan synnyttänyt.
      14 Mutta naiselle annettiin suuren kotkan siivet, jotta hän lentäisi turvapaikkaansa autiomaahan. Siellä hän on suojassa käärmeeltä, ja hänestä pidetään huolta vuosi, kaksi vuotta ja puoli vuotta.
      15 Käärme syöksi kidastaan naisen perään vesivirran, jotta virta veisi hänet mennessään,
      16 mutta maa auttoi naista: se avasi suunsa ja nielaisi virran, jonka lohikäärme oli syössyt kidastaan.
      17 Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle

      Jes 66:7 Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. [Ilm. 12:2,5]
      8 Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa.
      9 -- Minäkö avaisin kohdun suun saattamatta synnytystä päätökseen? kysyy Herra. -- Minä, joka ohjaan synnyttäjää, estäisinkö minä häntä synnyttämästä? kysyy sinun Jumalasi.
      10 Iloitkaa Jerusalemin kanssa, riemuitkaa kaupungin tähden, te kaikki, jotka sitä rakastatte! Juhlikaa riemuiten sen kanssa, te kaikki, jotka sitä suritte.

      Heb 12:22 Ei, te olette tulleet Siionin vuoren juurelle, elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin luo. Teidän edessänne on tuhansittain enkeleitä
      23 ja juhlaa viettävä esikoisten seurakunta, ne, joiden nimet ovat taivaan kirjassa. Siellä on Jumala, kaikkien tuomari, siellä ovat perille päässeiden vanhurskaiden henget,
      24 ja siellä on uuden liiton välimies Jeesus ja vihmontaveri, joka huutaa, mutta ei kostoa niin kuin Abelin veri.

      • Anonyymi

        Huomatkaa jae Ilm 12:5, jossa kerrotaan poikalapsesta, joka temmattiin Jumalan valtaistuimen eteen. Jesajan kirjan luku 66 kertoo kyseessä olevan kansasta, joka syntyy ja jota lohikäärme ei ehdi nielaista, koska se kansa temmataan pois lohikäärmeen kidan edestä.


      • Anonyymi

        Kolmet ja puolet vuodet ovat menneen talven lumia !

        Olemme menossa kohti Uutta Maailmanjärjestystä, ja aikaa kohti kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi, ennen Jeesuksen toista tulemista. Vastakkain tulevat olemaan pedonmerkki sunnuntai ja Jumalan merkki sapatti.

        Vielä muistutukseksi:Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran ja vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen

        1234567---


    • Anonyymi

      Matteuksen evankeliumin luvussa 24 opetuslapset kysyivät Jeesukselta mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun (maailmanaikakauden vaihtumisen) merkki? Herra Jeesus vastasi antaen monenlaisia merkkejä, jotka edeltävät Hänen tulemustaan. En tässä käy läpi jokaista merkkiä, vaan tuon esille mielestäni oleellisimpia Jeesuksen antamia merkkejä, joista käy ilmi se että Herran Jeesuksen tulemus tapahtuu tämän maailmanaikakauden lopussa, joka tarkoittaa sitä että antikristus tulee ennen Jeesuksen tulemusta. Ennen kuin Herra Jeesus tulee ja tapahtuu ylöstempaus, niin sitä ennen tapahtuu uskovien suuri luopumus totuudesta (tulee paljon vääriä profeettoja) ja alkaa maailmanlaajuinen vaino uskovia kohtaan Jeesuksen nimen ja totuudesta kiinni pitämisen tähden. Ennen Herran Jeesuksen tulemusta tapahtuu suuri ahdistus, jota ei ole ennen ollut eikä tule olemaan tässä maailmanajassa, mutta joka lyhennetään valittujen (seurakunnan) tähden, koska he ovat maan päällä loppuun saakka siihen saakka kunnes Herra Jeesus tulee. Ahdistusten päivien jälkeen tapahtuu Jeesuksen tulemus, jonka näkevät kaikki sukukunnat maan päällä. Jeesuksen sanojen mukaan ylöstempaus ei ole salainen, vaan julkinen tapahtuma. Suuri pasuuna soi ja tapahtuu ylöstempaus aivan tämän maailmanaikakauden lopussa. Herra Jeesus sanoi hakevansa omansa pois Hänen tulemuksensa päivänä, joka tarkoittaa sitä, että Jeesuksen toinen tulemus kun Hän ylöstempaa seurakunnan on kertaluontoinen tapahtuma, eikä se tapahdu kuin kerran tämän maailmanaikakauden lopussa.

      Matteuksen evankeliumissa luvussa 25 Herra Jeesus jatkoi puhettaan tulemuksestaan, jossa Hän puhui viidestä viisaasta ja tyhmästä neitsyestä. Kun Herra Jeesus opetti Yljästä ja neitseistä, niin Hän tarkoitti Yljällä itseään ja opetti Ylkä ja neitsyt vertauksen kautta tulemisestaan. Tyhmillä neitseillä ei ollut öljyä lampuissaan, mutta viisailla neitseillä oli öljyä (Pyhä Henki) lampuissaan (Lamppu - Jumalan sana) ja kun Ylkä (Jeesus) tuli, niin vain valmiina olevat viisaat neitsyet pääsivät häihin ja ovi suljettiin, eikä sitä enää avattu kenellekään. Tyhmät neitsyet jäivät ulos Karitsan häistä. Herra Jeesus sanoi, valvokaa sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä, tarkoittaen ettemme voi tietää päivää ja hetkeä milloin Jeesus tulee. Valmiina tulee olla koko ajan.

      Kun Herra Jeesus puhui tulemuksestaan Ylkä ja neitsyt vertauksessaan, niin Jeesus sanoi, että Hänen tulemuksensa jälkeen ovi suljettiin eikä kukaan enää päässyt häihin ja voinut pelastua. Tämä tarkoittaa sitä, että Herran Jeesuksen tulemuksen ja ylöstempauksen jälkeen kukaan ei voi enää pelastua. Herra Jeesus itse oman opetuksensa kautta kumoaa sellaisen opetuksen, joka sanoo, että Jeesuksen tulemuksen kautta on vielä mahdollisuus pelastua marttyyrikuoleman kautta jne.

      Luukkaan evankeliumi luvussa 17 Herra Jeesus puhui tulemuksestaan, että kun Hän ilmestyy, niin sinä päivänä (Jeesuksen tulemus) käy samoin kuin kävi sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, jolloin satoi tulta ja tulikiveä taivaasta ja se hukutti Sodoman väen, mutta Loot pelastui sinä samana päivänä Sodoman tuhosta. Sodoman tuho ja Lootin lähteminen pois Sodomasta tapahtui saman päivän aikana, ja koska Herra Jeesus otti Lootin Sodomasta lähdön esimerkiksi Hänen tulemuksestaan, niin se tarkoittaa sitä, että Herran Jeesuksen tulemus tapahtuu tämän maailmanaikakauden lopussa, jolloin tapahtuu ylöstempaus sekä heti sen jälkeen synnin ja jumalattomuuden tuomitseminen maan päällä.

      Luukkaan evankeliumin luvun 17 lopussa Herra Jeesus jatkoi puhettaan tulemuksestaan ja ylöstempauksesta sanoen: Sinä yönä on kaksi (alkutekstin mukaan kaksi, eikä kaksi miestä) samalla vuoteella, toinen otetaan, toinen jätetään. Jeesus jatkoi edelleen puhettaan sanoen: Kaksi naista on yhdessä jauhamassa, toinen otetaan, toinen jätetään. Jeesus jatkoi vieläkin puhettaan sanoen: Kaksi miestä on pellolla, toinen otetaan, toinen jätetään. Kun opetuslapset kuulivat tämän he kysyivät: Missä, Herra? Opetuslapset tarkoittivat kysymyksellään, että missä tällainen tapahtuu. Herra Jeesus vastasi: Missä on raato, sinne korppikotkat kokoontuvat. Herran Jeesuksen vastaus kertoo sen, että kun ylöstempaus tapahtuu ja toinen otetaan ja toinen jätetään, niin se joka jätetään löytyy kuolleena pellolta. Miksi Jeesus sanoi ylöstempauksesta pois jäävän löytyvän kuolleena pellolta? Koska Raamattu opettaa, että Herran Jeesuksen tulemuksen ja ylöstempauksen jälkeen synti ja jumalattomuus tuomitaan maan päällä. Ylöstempauksen jälkeen ei kukaan voi enää pelastua, koska sen jälkeen kaikki synti ja jumalattomuus tuomitaan maan päällä. Raamatun opetus ylöstempauksesta on koko ajan sama ja yhtäpitävä kaikkien asiasta opettavien Raamatun kohtien kanssa, ylöstempaus tapahtuu tämän aikakauden ihan lopussa.

      • Anonyymi

        Paavolan opetuksissa on yksi ratkaiseva virhe, minkä hänen koko opetuksensa tempauksesta menee ihan väärin.

        Petri Paavola luulee, että Paavali puhuu 2 Tess 2:1 tempauksesta. Paavali ei puhu siinä jakeessa mitään tempauksesta vaan uskovien kokoamisesta yhteen, millä Paavali viittaa Jesajan kirjan jakeeseen 66:18, joka kertoo, miten Jeesus tulee kokoamaan omat yhteen, mutta ei tempaamalla vaan haetuttamalla heidät maailman ääristä ajoneuvoilla. Kun Jeesus tulee Öljymäelle, Sakarjan mukaan silloin ei ketään temmata, koska Jeesuksen kanssa palaavat takaisin ne, jotka temmattiin turvaan ennen Antikristuksen tulemista ja elossa oleva jäännös pakanee sotaa omilla jaloilla ei tempaamalla. Kun enkelit kokoavat uskovien jäännöksen yhteen, se ei aina tarkoita tempaamista, vaan voi tarkoittaa heidän hakemista muulla tavalla. Tätä Paavola ei ymmärrä, minkä takia hän ei pysy totuudessa.

        2 Tess 2:1 Otamme nyt puheeksi Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemisen ja sen, että meidät kootaan hänen luokseen.

        Jes 66:18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
        19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani.
        20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen.

        2 Tess 1:7 kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta
        8 tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille.

        Jes 66:15 Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä.
        16 Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä:
        17 nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra.
        18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.


      • Anonyymi

        Petri Paavola on väärässä.

        Raamattu ilmoittaa ihan selvästi, ettei Herran omat joudu vihan aikaan Antikristuksen kanssa, vaan heidät temmataan Karitsan häihin ennen sitä. Herra Jeesus palaa takaisin kaksi kertaa. Ensin hän hakee omansa Karitsa häihin. Antikristuksen aika kestää noin 3,5 vuotta, minkä jälkeen Herra Jeesus palaa takaisin uudelleen temmattujen kanssa sotimaan Antikristusta vastaan.

        Joh 14:2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
        3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.

        Ilm 12:5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,
        6 ja nainen pakeni autiomaahan. Jumala on sinne valmistanut hänelle turvapaikan, missä hänestä pidetään huolta tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää.

        Ilm 3:10 Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat.

        1 Tess 5:9 Jumala ei ole tarkoittanut, että saisimme osaksemme vihan vaan että pelastuisimme Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

        1 Tess 1:10 ja odottamaan taivaasta hänen Poikaansa, jonka hän herätti kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevalta vihalta.


    • Anonyymi

      Matteuksen evankeliumissa luvussa 13 Herra Jeesus puhui vertauksen Taivasten valtakunnasta, joka on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa. Ihmisten nukkuessa miehen vihamies tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois. Laihon kasvaessa ja tehdessä hedelmää myös luste tuli näkyviin. Silloin perheenisännän palvelijat sanoivat: Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta? Hän sanoi heille: ‘Sen on vihamies tehnyt’. Niin palvelijat sanoivat hänelle: ‘Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen? Mutta hän sanoi: ‘En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin. Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.

      Herran Jeesuksen opetuslapset kysyivät: "Selitä meille vertaus pellon lusteesta? Herra Jeesus sanoi hyvän siemenen kylväjän olevan Ihmisen Poika (Jeesus) ja pellon olevan maailma sekä hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset. Herra Jeesus jatkoi sanoen: Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit.

      Herra Jeesus sanoi, että lusteen (pahan lapset - perkeleen lapset) ja hyvän siemenen (Jumalan lapset) tulee kasvaa yhdessä (elää tässä maailmassa) elonleikkuuseen asti, joka on maailman lopussa, jolloin luste (pahan lapset) sidotaan poltettaviksi ja nisu (Jumalan lapset) korjataan Jumalan aittaan. Herran Jeesuksen sanojen mukaan Jumalan lapsia ei oteta pois maailmasta ja eroteta jumalattomista ennen kuin vasta maailman lopussa, koska Herran Jeesuksen tulemus tapahtuu tämän maailmanaikakauden loppuhetkillä. Jeesuksen sanojen mukaan uskovia ei oteta pois maailmasta (ylöstempaus), niin että jumalattomat jäisivät elämään sen jälkeen maan päälle muutaman vuoden ajaksi, vaan erotus (ylöstempaus) tapahtuu vasta maailmanaikakauden lopussa, jonka jälkeen synti ja jumalattomuus tuomitaan maan päällä. Kun uskovien erotus (ylöstempaus) jumalattomista tapahtuu maailmanaikakauden ihan lopussa, niin sen jälkeen ei voi enää kukaan pelastua.

      Matteuksen evankeliumin luvussa 28 Herra Jeesus antoi opetuslapsilleen lähetys- ja kastekäskyn, jonka lisäksi Herra Jeesus käski opetuslapsiaan opettamaan heitä kaiken minkä Hän oli käskenyt heidän opettaa. Tämän jälkeen Herra Jeesus sanoi olevansa opetuslastensa kanssa joka päivä maailman loppuun asti. Kun Herra Jeesus sanoi olevansa opetuslastensa kanssa maailman loppuun asti, niin näin sanoessaan ja tämän tapahtuman hetkellä Herra Jeesus oli noussut kuolleista. Herra Jeesus on opetuslastensa kanssa Pyhässä Hengessä maailman loppuun asti. Koska Herra Jeesus sanoi olevansa opetuslastensa kanssa (tapahtuu Pyhässä Hengessä) maailman lopuun asti, niin se tarkoittaa myös sitä, että Herra Jeesus tulee aivan tämän maailmanaikakauden lopussa, tämän maailmanaikakauden viime metreillä.

      Tämä Herran Jeesuksen opetus kumoaa väärän opetuksen, joka sanoo, että kun ylöstempaus tapahtuu, niin Pyhä Henki otetaan pois maan päältä ja sen jälkeen vielä maailmanaikakausi jatkuu muutaman vuoden ajan. Herra Jeesus sanoi olevansa (Pyhässä Hengessä) opetuslasten kanssa maailman loppuun asti, jolloin Jeesuksen tulemuksen ja ylöstempauksen jälkeen tämä maailmanaikakausi päättyy, eikä sen jälkeen enää ole vuosia jäljellä tässä maailmanaikakaudessa. Pyhä Henki (Jeesus Pyhässä Hengessä) on maailmassa maailman loppuun asti, koska ylöstempaus tapahtuu aivan tämän maailmanaikakauden lopussa.

      • Anonyymi

        >>Tämä Herran Jeesuksen opetus kumoaa väärän opetuksen, joka sanoo, että kun ylöstempaus tapahtuu, niin Pyhä Henki otetaan pois maan päältä ja sen jälkeen vielä maailmanaikakausi jatkuu muutaman vuoden ajan.<<

        Tämä teksti on katkelma Petri Paavolan opetuksesta. Siinä on merkittävä asiavirhe. Raamattu ei ilmoita missään, että Pyhä Henki otettaisiin pois maan päältä. Ilmestyskirja ilmoittaa, että Jumalan seitsemän Henkeä on lähetetty kaikkeen maailmaan, joten Pyhä Henki ei poistu maailmasta vaan näkee ja vaikuttaa kaikkialla Jumalan tahdon mukaisesti.

        Ilm 5:6 Ja minä näin, että valtaistuimen ja neljän olennon edessä vanhinten keskellä seisoi karitsa. Se oli kuin teurastettu, ja sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää -- ne Jumalan seitsemän henkeä, jotka on lähetetty kaikkialle maailmaan.


      • Anonyymi

        Petri Paavola on hyvin epäluotettava opettaja. Hän on väittänyt väärin, ettei Mooseksessa ollut Pyhää Henkeä.

        Petri Paavola kirjoittaa: -Tämä Raamatun kohta avaa hyvin sen mitä tarkoittaa Jumalan Hengen vaikutus vanhan liiton ajassa. Biblia kääntää 4 Moos 11:25 alkutekstin mukaisesti sanoen, että Herran Henki oli Mooseksen päällä (ei sydämessä, eikä Mooseksen sisällä asumassa). Samoin Jumalan Henki oli 70 vanhimman päällä, ei heidän sisimmässään. Vanhan liiton aikana Jumalan Henki oli ihmisen päällä vaikuttamassa, mutta ei ihmisen sisällä, koska VL:ssa laki oli kirjoitettu kiveen, ei sydämeen (uudestisyntyminen).

        Petri Paavola on väärässä.

        Raamattu ilmoittaa täysin selvästi, että Mooseksessa oli Pyhä Henki sisällä sydämessä asumassa. Samoin Raamattu ilmoittaa, että Daavidissa oli Pyhä Henki ja laki sydämessään.

        Jes 63:11 Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä;

        Ps 40:1 Laulunjohtajalle. Daavidin psalmi.
        ---
        7 Siksi minä sanoin: "Nyt olen tullut, Herra. Kirjaan on kirjoitettu, mitä minun pitää tehdä.
        8 Jumalani, minä täytän mielelläni tahtosi, sinun lakisi on minun sydämessäni."


    • Anonyymi

      2 Tess 2:
      1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja kokoontumiseemme hänen luokseen, me pyydämme teitä, veljet,

      2 ettette anna minkään hengen tai sanan tai minkään muka meidän lähettämämme kirjeen pelästyttää itseänne, niin että heti menetätte malttinne, ikään kuin Herran päivä olisi jo käsillä.

      3 Älkää antako kenenkään millään tavoin eksyttää (exapatao) itseänne. Ensin näet tapahtuu luopumus (apostasia) ja ilmestyy laittomuuden ihminen, kadotuksen lapsi,

      4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai palvottavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

      5 Ettekö muista, että puhuin teille tästä, kun vielä olin luonanne?

      6 Ja te tiedätte, mikä häntä nyt pidättää, niin että hän vasta ajallaan ilmestyy.

      7 Laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa, kunhan vain poistuu tieltä se, joka sitä on vielä pidättämässä.

      8 Silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa kirkkaudella. Raamattu Kansalle

      2 Tess 2 luku opettaa selkeästi Raamatullisen järjestyksen antikristuksen ja Herran Jeesuksen tulemuksista. 2 Tess 2:1 jakeessa puhutaan Herran Jeesuksen tulemuksesta ja ylöstempauksesta, josta tässä jakeessa käytetään sanontaa kokoontumiseemme Hänen (Jeesus) luokseen. 2 Tess 2:2 jakeessa tuodaan esille ettei mikään hengen ilmoitus, sana tai apostolin lähettämä kirje saa pelästyttää uskovia, ikään kuin Herran päivä olisi jo käsillä. Herran päivällä tässä yhteydessä asia- ja tekstiyhteyden mukaan tarkoitetaan Herran Jeesuksen tulemusta ja seurakunnan ylöstempausta.

      2 Tess 2:3 on alkutekstissä sana exapatao (sanan perusmuoto), joka tarkoittaa eksyttää, pettää ja vietellä. Exapatao sanan syvin merkitys on pettää ja eksyttää ja sana exapatao esiintyy UT:ssa 5 kertaa. Esimerkiksi King James Version Bible kääntää exapatao sanan neljä kertaa sanalla deceive (eksyttää, pettää). Tess 2:3 jakeessa Paavali tuo esille ettei kukaan saa eksyttää uskovia millään tavalla, koska ensin tapahtuu luopumus ja laittomuuden ihminen ilmestyy (antikristus). Paavali opetti ettei Herran Jeesuksen tulemus ja seurakunnan ylöstempaus tapahdu ennen kuin ensin tapahtuu luopumus ja antikristuksen ilmestyminen.

      2 Tess 2:3 jakeessa Paavali opetti, ettei Herran päivä, eli Jeesuksen tulemus ja seurakunnan ylöstempaus tapahdu ennen kuin ensin on tapahtunut luopumus ja antikristuksen ilmestyminen. Paavalin kirjoittamasta tekstistä tulee selkeästi esille se, että Paavali piti eksytyksenä ja petoksena sellaista hengen ilmoitusta ja sanaa (opetusta), joka sanoo, että Jeesuksen tulemus ja seurakunnan ylöstempaus voisi tapahtua ennen luopumusta ja antikristuksen ilmestymistä maan päälle. Samalla tavalla meidänkin tulee suhtautua ja pitää kaikkia hengen ilmoituksia ja sanan opetuksia eksytyksinä ja petoksena, jotka sanovat Jeesuksen tulemuksen ja seurakunnan ylöstempauksen tapahtuvan ennen luopumuksen ja antikristuksen ilmestystä. Tämä ei ole minun sanani ja opetus, vaan Raamatun opetus.

      2 Tess 2:3 jakeessa oleva kreikankielen sana apostasia tarkoittaa luopumus ja uskottomuus. UT:ssa apostasia sana esiintyy kaksi kertaa ja tarkoittaa luopumusta. Apostasia sana esiintyy juutalaisten hepreasta kreikaksi kääntämässä Septuagintan vanhan testamentin tekstissä 7 kertaa ja se tarkoitta Septiagintassa luopumusta, uskottomuutta ja erokirjaa, joka yleensä kirjoitettiin aviorikoksen tähden (luopumus, uskottomuus). Raamatun kielen käytössä apostasia sanalla ei ole muuta merkitystä kuin luopumus ja uskottomuus.

      Jotkut uskovat opettavat, että apostasia sana tarkoittaisi pois lähtemistä, fyysistä pois lähtemistä, joka sitten tarkoittaisi tempausta. Tällä tavalla ajateltuna Raamattu opettaisi heidän mielestään, ettei Jeesuksen tulemus (ja ylöstempaus) tapahdu ennen kuin ensin on tapahtunut tempaus ja antikristuksen ilmestyminen. Asia ei ole kuitenkaan näin, koska apostasia sana tarkoittaa luopumusta, jonka takia 2 Tess 2 luku opettaa ettei Jeesuksen tulemus ja seurakunnan ylöstempaus tule tapahtumaan ennen kuin ensin on tapahtunut luopumus ja antikristuksen ilmestyminen.

      Apostoli Paavali Pyhän Hengen johdatuksessa ja ohjaamana sanoi (2 Tess 2:3) kuinka todellakin sellainen hengen ilmoitus tai sana (opetus), joka sanoo Herran Jeesuksen tulemuksen ja ylöstempauksen tapahtuvan ennen kuin ensin on tapahtunut luopumus ja antikristuksen ilmestyminen, niin se on eksytys. Tässä täytyy ymmärtää, että on monia vilpittömiä uskovia, joita on tällä alueella johdettu harhaan ja sydämessään he eivät ole eksyttäjiä, vaan petoksen ja eksytyksen uhreja. Sitten on ikävä kyllä sellaisia uskovia, jotka tietoisesti vääristelevät Jumalan sanan ilmoitusta Jeesuksen tulemuksen ja ylöstempauksen opetuksessa, että he "saisivat" näin oman oppinsa pysymään kasassa. Jotkut uskovat tietoisesti vääristelevät esim. 2 Tess 2:3 apostasia sanan merkitystä, sanoen sen tarkoittavan fyysistä pois lähtemistä (tempaus).

      • Anonyymi

        Paavolan opetuksissa on yksi ratkaiseva virhe, minkä takia se menee väärin.

        Petri Paavola luulee, että Paavali puhuu 2 Tess 2:1 tempauksesta. Paavali ei puhu siinä jakeessa mitään tempauksesta vaan uskovien kokoamisesta yhteen, millä Paavali viittaa Jesajan kirjan jakeeseen 66:18, joka kertoo, miten Jeesus tulee kokoamaan omat yhteen, mutta ei tempaamalla vaan haetuttamalla heidät maailman ääristä ajoneuvoilla. Kun Jeesus tulee Öljymäelle, Sakarjan mukaan silloin ei ketään temmata, koska Jeesuksen kanssa palaavat takaisin ne, jotka temmattiin turvaan ennen Antikristuksen tulemista ja elossa oleva jäännös pakanee sotaa omilla jaloilla ei tempaamalla. Kun enkelit kokoavat uskovien jäännöksen yhteen, se ei aina tarkoita tempaamista, vaan voi tarkoittaa heidän hakemista muulla tavalla. Tätä Paavola ei ymmärrä, minkä takia hän ei pysy totuudessa.

        2 Tess 2:1 Otamme nyt puheeksi Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemisen ja sen, että meidät kootaan hänen luokseen.

        Jes 66:18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
        19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani.
        20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen.

        2 Tess 1:7 kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta
        8 tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille.

        Jes 66:15 Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä.
        16 Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä:
        17 nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra.
        18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.


      • Anonyymi

        Petri Paavola on väärässä.

        Raamattu ilmoittaa selvästi, ettei Herran omat joudu vihan aikaan Antikristuksen kanssa, vaan heidät temmataan Karitsan häihin ennen sitä. Herra Jeesus palaa takaisin kaksi kertaa. Ensin hän hakee omansa Karitsa häihin. Antikristuksen aika kestää noin 3,5 vuotta, minkä jälkeen Herra Jeesus palaa takaisin temmattujen kanssa sotimaan Antikristusta vastaan, jolloin ei enää ketään temmata ilmaan uudelleen.

        Kiinnittäkää erityistä huomiota lukuun Ilm 12, jossa kerrotaan tempausjärjestys. Ensin temmataan Kristuksen omat turvaan ja sitten tulee Antikristus 3,5 vuodeksi.

        Ilm 12:5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,
        6 ja nainen pakeni autiomaahan. Jumala on sinne valmistanut hänelle turvapaikan, missä hänestä pidetään huolta tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää.
        ---
        13 Kun lohikäärme huomasi, että se oli syösty maahan, se lähti ajamaan takaa naista, joka oli pojan synnyttänyt.
        14 Mutta naiselle annettiin suuren kotkan siivet, jotta hän lentäisi turvapaikkaansa autiomaahan. Siellä hän on suojassa käärmeeltä, ja hänestä pidetään huolta vuosi, kaksi vuotta ja puoli vuotta.

        Jes 66:7 Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. [Ilm. 12:2,5]
        8 Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa.
        9 -- Minäkö avaisin kohdun suun saattamatta synnytystä päätökseen? kysyy Herra. -- Minä, joka ohjaan synnyttäjää, estäisinkö minä häntä synnyttämästä? kysyy sinun Jumalasi.

        Joh 14:2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
        3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.

        Ilm 3:10 Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat.

        1 Tess 5:9 Jumala ei ole tarkoittanut, että saisimme osaksemme vihan vaan että pelastuisimme Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

        1 Tess 1:10 ja odottamaan taivaasta hänen Poikaansa, jonka hän herätti kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevalta vihalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola on väärässä.

        Raamattu ilmoittaa selvästi, ettei Herran omat joudu vihan aikaan Antikristuksen kanssa, vaan heidät temmataan Karitsan häihin ennen sitä. Herra Jeesus palaa takaisin kaksi kertaa. Ensin hän hakee omansa Karitsa häihin. Antikristuksen aika kestää noin 3,5 vuotta, minkä jälkeen Herra Jeesus palaa takaisin temmattujen kanssa sotimaan Antikristusta vastaan, jolloin ei enää ketään temmata ilmaan uudelleen.

        Kiinnittäkää erityistä huomiota lukuun Ilm 12, jossa kerrotaan tempausjärjestys. Ensin temmataan Kristuksen omat turvaan ja sitten tulee Antikristus 3,5 vuodeksi.

        Ilm 12:5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,
        6 ja nainen pakeni autiomaahan. Jumala on sinne valmistanut hänelle turvapaikan, missä hänestä pidetään huolta tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää.
        ---
        13 Kun lohikäärme huomasi, että se oli syösty maahan, se lähti ajamaan takaa naista, joka oli pojan synnyttänyt.
        14 Mutta naiselle annettiin suuren kotkan siivet, jotta hän lentäisi turvapaikkaansa autiomaahan. Siellä hän on suojassa käärmeeltä, ja hänestä pidetään huolta vuosi, kaksi vuotta ja puoli vuotta.

        Jes 66:7 Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. [Ilm. 12:2,5]
        8 Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa.
        9 -- Minäkö avaisin kohdun suun saattamatta synnytystä päätökseen? kysyy Herra. -- Minä, joka ohjaan synnyttäjää, estäisinkö minä häntä synnyttämästä? kysyy sinun Jumalasi.

        Joh 14:2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
        3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.

        Ilm 3:10 Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat.

        1 Tess 5:9 Jumala ei ole tarkoittanut, että saisimme osaksemme vihan vaan että pelastuisimme Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

        1 Tess 1:10 ja odottamaan taivaasta hänen Poikaansa, jonka hän herätti kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevalta vihalta.

        Pelastetut adventistit Jeesus vie 1000 vuodeksi taivaaseen.

        Suotakoon rauha niille, jotka 1000 vuotista valtakuntaa viettävät maanpäällä.

        1234567---


    • Anonyymi

      Dan 8:
      19 Sitten hän sanoi: "Katso, minä ilmoitan sinulle, mitä on tapahtuva viimeisenä vihan aikana; sillä lopun aikaa tämä tarkoittaa.
      ............................
      23 Ja heidän valtansa lopulla, kun luopiot ovat täyttäneet syntiensä mitan, nousee kuningas, kasvoilta röyhkeä ja juonissa taitava.

      2 Tess 2 luvun jakeet 6 ja 7 kertovat pidättäjästä, joka estää antikristuksen ilmestymistä, mutta kun pidättäjä poistuu, niin antikristus ilmestyy. Raamattu puhuu näissä jakeissa laittomuuden salaisuuden vaikuttaneen jo Paavalin aikana, joka on yhteydessä antikristuksen ilmestymiseen.

      Danielin kirjan 8 luku jakeesta 19 jakeeseen 23 kertoo meille sen mikä pidättää antikristuksen tulemista ja miten pidättäjä poistuu, joka johtaa antikristuksen ilmestymiseen maan päälle. Dan 8:19 puhuu ja opettaa lopunajan viimeisestä vihan ajasta, eli siitä ajasta kun antikristus vihaa ja vainoaa Jeesuksen opetuslapsia sekä Israelin kansaa maan päällä. Dan 8:23 sanoo kuinka sen jälkeen kun luopiot (luopumus uskovien keskuudessa) ovat täyttäneet syntiensä mitan, niin silloin ilmestyy antikristus, jota sanotaan tässä yhteydessä kuninkaaksi, koska hän matkii ja väittää olevansa Jeesuksen tulemus, sillä Jeesus on kuningasten Kuningas ja herrojen Herra.

      Danielin kirjan 8 luvusta näemme, että kun Herraan Jeesuksen uskovien ihmisten keskuudessa luopumus on edennyt siihen pisteeseen, että synnin mitta on tullut täyteen, niin silloin poistuu pidättäjä ja antikristus ilmestyy ja ottaa vallan maan päällä. Jumalan seurakunnan, uskovien vanhurskaus ja totuudessa eläminen estää ja pidättää antikristuksen ilmestymistä, mutta kun uskovien keskuudessa luopumus on täyttänyt synnin mitan, niin pidättäjä poistuu ja antikristus ilmestyy. Tässä ei ole ristiriitaa sanoa, että seurakunnan vanhurskaus estää viimeisen antikristuksen ilmestymistä ja kun luopumuksen seurauksena uskosta luopuneiden synnin mitta on tullut täyteen, niin silloin pidättäjä poistuu ja antikristus ilmestyy.

      Koska uskosta luopuneiden synnin mitan täyttyminen poistaa pidättäjän, niin se tarkoittaa silloin sitä, että Jumalan seurakunnan vanhurskaus ja totuudessa vaeltaminen estää antikristuksen ilmestymistä. Mutta silloin kun uskosta luopuneiden synnin mitta on täyttynyt, niin silloin laittomuus on edennyt siihen pisteeseen, että pidättäjä poistuu ja antikristus ilmestyy. Jotkut uskovat, jotka ymmärtävät Jeesuksen tulevan ensin ja sitten antikristuksen näkevät tässä "ristiriidan", vaikka siinä ei ole minkäänlaista ristiriitaa. Jos ymmärrämme tämän asian oikein, niin silloin ymmärrämme ettei siinä ole mitään ristiriitaa, että Jumalan seurakunnan vanhurskaus estää ja pidättää antikristuksen ilmestymistä ja kun uskosta luopuneiden luopumus täyttää synnin mitan, niin silloin pidättäjä poistuu ja antikristus ilmestyy.

      2 Tess 2:8 sanoo kuinka Herra Jeesus surmaa ja tuhoaa antikristuksen, kun Hänen tulemuksensa, Hänen kirkkaudessaan tulee tapahtumaan. Raamattu opettaa Jeesuksen toisen tulemuksen tapahtuvan yhden kerran, jolloin tapahtuu kuolleiden ylösnousemus ja seurakunnan ylöstempaus sekä antikristuksen surmaaminen ja tuhoaminen.

      Silloin kun Jeesus tulemuksessaan surmaa ja tuhoaa antikristuksen, niin se on Jumalan vihan viimeinen vuodatus maan päälle, jossa seurakunta ei ole enää maan päällä, koska seurakunta on temmattu pois maan päältä. Jumalan kansaa ei ole määrätty tähän viimeiseen Jumalan vihan vuodatukseen maan päälle.

      • Anonyymi

        >>>Danielin kirjan 8 luvusta näemme, että kun Herraan Jeesuksen uskovien ihmisten keskuudessa luopumus on edennyt siihen pisteeseen, että synnin mitta on tullut täyteen, niin silloin poistuu pidättäjä ja antikristus ilmestyy ja ottaa vallan maan päällä. Jumalan seurakunnan, uskovien vanhurskaus ja totuudessa eläminen estää ja pidättää antikristuksen ilmestymistä, mutta kun uskovien keskuudessa luopumus on täyttänyt synnin mitan, niin pidättäjä poistuu ja antikristus ilmestyy.<<<

        Petri Paavola opettaa taas väärin.

        Paavali puhuu pidättäjästä, joka estää Antikristuksen tulemisen, jonka täytyy poistua, jotta Antikristus voi tulla temppeliin. Petri Paavolan mukaan pidättäjä on seurakunta, mikä on väärää opetusta.

        Paavalin tekstissä pidättäjä on yksikkömuodossa oleva maskuliinen persoonapronomini. Se on siis yksi mies. Seurakunta on kreikaksi ekklesia, mutta sana kuuluu femiinisukuun, joten Paavali ei missään nimessä voi tarkoittaa seurakuntaa.

        Petri Paavola teki taas kerran olennaisen virheen.


    • Anonyymi

      Jes 26:
      19 Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille.
      20 ¶ Mene, kansani, kammioihisi ja sulje ovet jälkeesi, lymyä hetkinen, kunnes viha on ohitse mennyt.
      21 Sillä katso, Herra lähtee asuinsijastaan kostamaan maan asukkaille heidän pahat tekonsa, ja maa paljastaa verivelkansa eikä surmattujansa enää peitä."

      Jes 27:1 ¶ Sinä päivänä Herra kostaa kovalla, suurella ja väkevällä miekallansa Leviatanille, kiitävälle käärmeelle, ja Leviatanille, kiemurtelevalle käärmeelle, ja tappaa lohikäärmeen, joka on meressä.

      Isa 26:20 Come, my people, enter thou into thy chambers, and shut thy doors about thee; hide thyself for a little moment, until the indignation be overpast Jewish Publication Society Bible 1917

      Isa 26:20 Go, my people, enter your chambers, And lock your doors behind you. Hide but a little moment, Until the indignation passes. The Israel Bible

      Ilm 12:17 Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.

      Ilm 13:1 ¶ (12:18) Ja se asettui seisomaan meren hiekalle. (13:1) Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä.

      Jesajan kirja niin kuin kaikki Raamatun kirjat ja kirjeet ovat kirjoitettu alunperin ilman lukuja ja jakeita, jotka ovat jälkikäteen lisätty Raamattuun, Raamatun lukemisen helpottamiseksi ja Raamatun kohtien löytymiseksi vaivattomasti.

      Jesajan kirjasta luvusta 26 ja jakeesta 19 kerrotaan kuinka lopunaikana tulee tapahtumaan Jumalassa kuolleitten ylösnousemus, joka tapahtuu Jeesuksen tulemuksessa ja edeltää seurakunnan ylöstempausta. Jes 26:20 kerrotaan lopunajan vihan ajasta, missä Jumalan kansa menee kammioihinsa lymyämään hetkisen kunnes vihan aika mennyt ohitse. Esille ottamani juutalaisten hepreasta englantiin kääntämät käännökset sanovat Jes 26:20:ssa kuinka Jumalan kansa menee kammioihinsa ja sulkee ovensa ja piiloutuu (kätkeytyy) vähäksi aikaa kunnes viha on mennyt ohitse. Jes 26:20 kertoo lopunajan vihanajasta, kun antikristus vainoaa ja vihaa Jumalan seurakuntaa sekä juutalaisia. Samoin tämä jae kertoo meille sen, että Jumalan seurakunta on antikristuksen ajassa.

      Jes 26:21 kertoo kuinka Herra kostaa maan asukkaille heidän pahat tekonsa. Tämä tarkoittaa tapahtumaa, joka tapahtuu Herran Jeesuksen toisessa tulemuksessa.

      Jes 27:1, joka on suoraa jatkoa Jes 26 luvulle sanoo, kuinka sinä päivänä, joka on viittaus siihen kun sinä päivinä Jumalassa kuolleet nousevat ylös ja tapahtuu seurakunnan ylöstempaus Jeesuksen tulemuksessa, niin sinä samana päivänä Jumala kostaa kiemurtelevalle käärmeelle ja tappaa lohikäärmeen, joka on meressä. Tämä on se tapahtuma, josta 2 Tess 2:8 puhuu, kun Jeesus tulemuksessaan tuhoaa ja surmaa antikristuksen. Miksi Jesajan kirjassa antikristusta sanotaan lohikäärmeeksi, sillä lohikäärme tarkoittaa Ilmestyskirjassa saatanaa? Siksi, koska saatana antaa vallan ja voiman antikristukselle, niin siksi Jes 27:1 puhuu antikristuksesta lohikäärmeenä.

      Jes 26 ja 27 luvuista näemme kuinka se puhuu ja opettaa samaa asiaa kuin 2 Tess 2 luku. Ensin tulee luopumus ja antikristus, mutta kun Herran Jeesuksen tulemus tapahtuu, niin Jumalassa kuolleet nousevat kuolleista ensin ja sen jälkeen seurakunta temmataan tuuliin ja pilviin, jonka jälkeen Jeesus tuhoaa ja surmaa antikristuksen sekä monet antikristuksen kannattajat. Jesajan kirjan luvut 26 ja 27 opettavat antikristuksen ja Jeesuksen tulemusten järjestyksen olevan sellainen, missä ensin ilmestyy antikristus ja Herra Jeesus surmaa ja tuhoaa antikristuksen tulemuksessaan.

      1 Kor 15:
      51 ¶ Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
      52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
      53 Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.

      1 Tess 4:
      15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
      16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
      17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

      1 Kor 15 ja 1 Tess 4 luvut opettavat, että Herran Jeesuksen tulemuksessa Jumalassa kuolleet nousevat ylös ensin ja sen jälkeen heti maan päällä oleva seurakunta temmataan tuuliin ja pilviin. Jes 26 puhui samasta asiasta jakeessa 19.

      • Anonyymi

        Raamattu ilmoittaa selvästi, ettei Herran omat joudu vihan aikaan Antikristuksen kanssa, vaan heidät temmataan Karitsan häihin ennen sitä. Herra Jeesus palaa takaisin kaksi kertaa. Ensin hän hakee omansa Karitsa häihin. Antikristuksen aika kestää noin 3,5 vuotta, minkä jälkeen Herra Jeesus palaa takaisin temmattujen kanssa sotimaan Antikristusta vastaan, jolloin ei enää ketään temmata ilmaan uudelleen.

        Kiinnittäkää erityistä huomiota lukuun Ilm 12, jossa kerrotaan tempausjärjestys. Ensin temmataan Kristuksen omat turvaan ja sitten tulee Antikristus 3,5 vuodeksi.

        Ilm 12:5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,
        6 ja nainen pakeni autiomaahan. Jumala on sinne valmistanut hänelle turvapaikan, missä hänestä pidetään huolta tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää.
        ---
        13 Kun lohikäärme huomasi, että se oli syösty maahan, se lähti ajamaan takaa naista, joka oli pojan synnyttänyt.
        14 Mutta naiselle annettiin suuren kotkan siivet, jotta hän lentäisi turvapaikkaansa autiomaahan. Siellä hän on suojassa käärmeeltä, ja hänestä pidetään huolta vuosi, kaksi vuotta ja puoli vuotta.

        Jes 66:7 Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. [Ilm. 12:2,5]
        8 Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa.
        9 -- Minäkö avaisin kohdun suun saattamatta synnytystä päätökseen? kysyy Herra. -- Minä, joka ohjaan synnyttäjää, estäisinkö minä häntä synnyttämästä? kysyy sinun Jumalasi.

        Joh 14:2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
        3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.

        Ilm 3:10 Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat.

        1 Tess 5:9 Jumala ei ole tarkoittanut, että saisimme osaksemme vihan vaan että pelastuisimme Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

        1 Tess 1:10 ja odottamaan taivaasta hänen Poikaansa, jonka hän herätti kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevalta vihalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ilmoittaa selvästi, ettei Herran omat joudu vihan aikaan Antikristuksen kanssa, vaan heidät temmataan Karitsan häihin ennen sitä. Herra Jeesus palaa takaisin kaksi kertaa. Ensin hän hakee omansa Karitsa häihin. Antikristuksen aika kestää noin 3,5 vuotta, minkä jälkeen Herra Jeesus palaa takaisin temmattujen kanssa sotimaan Antikristusta vastaan, jolloin ei enää ketään temmata ilmaan uudelleen.

        Kiinnittäkää erityistä huomiota lukuun Ilm 12, jossa kerrotaan tempausjärjestys. Ensin temmataan Kristuksen omat turvaan ja sitten tulee Antikristus 3,5 vuodeksi.

        Ilm 12:5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,
        6 ja nainen pakeni autiomaahan. Jumala on sinne valmistanut hänelle turvapaikan, missä hänestä pidetään huolta tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää.
        ---
        13 Kun lohikäärme huomasi, että se oli syösty maahan, se lähti ajamaan takaa naista, joka oli pojan synnyttänyt.
        14 Mutta naiselle annettiin suuren kotkan siivet, jotta hän lentäisi turvapaikkaansa autiomaahan. Siellä hän on suojassa käärmeeltä, ja hänestä pidetään huolta vuosi, kaksi vuotta ja puoli vuotta.

        Jes 66:7 Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. [Ilm. 12:2,5]
        8 Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa.
        9 -- Minäkö avaisin kohdun suun saattamatta synnytystä päätökseen? kysyy Herra. -- Minä, joka ohjaan synnyttäjää, estäisinkö minä häntä synnyttämästä? kysyy sinun Jumalasi.

        Joh 14:2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
        3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.

        Ilm 3:10 Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat.

        1 Tess 5:9 Jumala ei ole tarkoittanut, että saisimme osaksemme vihan vaan että pelastuisimme Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

        1 Tess 1:10 ja odottamaan taivaasta hänen Poikaansa, jonka hän herätti kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevalta vihalta.

        Kirjoituksesi ei tule pitämään paikkaansa !

        Olemme menossa kohti Uutta Maailmanjärjestystä, jossa sunnuntai tulee entistä enemmän esille.
        Kolmannen enkelin varoitussanoma on nyt tärkeintä, sillä Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia, josta kolmas enkeli varoittaa.

        Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . Jumalan merkki on sapatti.

        1234567---


    • Anonyymi

      Uuden Testamentin teksti- ja asiayhteys todistaa selkeästi apostasia sanana tarkoittavan luopumusta.

      Ac 21:21 κατηχηθησαν δε περι σου οτι αποστασιαν <apostasia> διδασκεις απο μωυσεως τους κατα τα εθνη παντας ιουδαιους λεγων μη περιτεμνειν αυτους τα τεκνα μηδε τοις εθεσιν περιπατειν

      Apt 21:21 Mutta heille on kerrottu sinusta, että sinä opetat kaikkia pakanain seassa asuvia juutalaisia luopumaan (apostasia) Mooseksesta ja kiellät heitä ympärileikkaamasta lapsiaan ja vaeltamasta säädettyjen tapojen mukaan.

      Apostolien tekojen 21 luvun 21 jae kertoo kuinka juutalaiset sanoivat Paavalin opettavan pakanoiden seassa asuvia juutalaisia luopumaan uskosta Moosekseen (vanhan liiton järjestys Jumalaan uskominen). Tässäkään ei ole kyse fyysisestä pois lähtemisestä jne. vaan uskosta luopumisesta.

      2 Tess 2:3 μη τις υμας εξαπατηση κατα μηδενα τροπον οτι εαν μη ελθη η αποστασια <apostasia> πρωτον και αποκαλυφθη ο ανθρωπος της αμαρτιας ο υιος της απωλειας

      2 Tess 2:3 ¶ Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,

      Paavali opetti uskovien luopumuksesta (luopuvat uskosta Raamatun Jumalaan) ja antikristuksen ilmestymisestä maan päälle. Tässäkään kohdassa Raamattu ei opeta fyysistä pois lähtemistä, vaan uskon luopumuksesta, uskovien luopumisesta uskosta Raamatun Jumalaan.

      Uusi Testamentti vahvistaa Septuaginta käännöksen mukaisen apostasia sanan merkityksen, joka tarkoittaa uskottomuutta ja uskosta luopumista. Sellainen uskova, joka sanoo 2 Tess 2 luvun 3 jakeen apostasia sanan tarkoittavan fyysistä erkaantumista ja poistumista valehtelee joko tietämättään tai tietoisesti, ettei hänen tarvitsisi tehdä parannusta uskomastaan ja opettamastaan väärästä opetuksesta koskien ylöstempauksen ja antikristuksen sekä Herran Jeesuksen tulemuksia, josta kirjoitan seuraavan otsikon alla.

      2 Tess 2:3:ssa apostasia sanan yhteydessä on määräävä artikkeli, joka tarkoittaa Novum sanakirjan selityksen mukaan sitä, että asia (luopumus) oli tuttu kirjeen lukijoille. Paavali opetti myös muissa kirjeissä uskovien luopumuksesta lopunajassa (1 Tim 4 luku) ja Herra Jeesus opetti uskovien luopumuksesta esim. Matteuksen evankeliumin luvussa 24. Uskovien keskuudessa tapahtuva suuri luopumus lopunajassa oli alkuseurakunnan tiedossa ja siten heille tuttu asia ja siksi apostasia sanan edessä 2 Tess 2:3:ssa on määräävä artikkeli.

      Jotkut ihmiset, jotka vääristävät apostasia sanan merkityksen sanovat KJV 1611 vanhemmissa englanninkielisissä käännöksissä apostasia sanan olevan käännetty sanalla departure (lähtö). Alkutekstin sanan merkitys määrittää sen mitä se tarkoittaa, ei käännös. Jos käännös olisi määräävä tekijä sille mitä tietyt sanat merkitsevät, niin silloin esimerkiksi, joku voisi puolustaa 1992 väännöksen selkeiden väärin käännettyjen kohtien olevan aitoja ja alkuperäisiä. Kun katsomme KJV 1611 vanhempia käännöksiä, niin nekin puoltavat sitä, että apostasia sanan tulkitseminen lähdöksi on virheellinen ja valheellinen väite.

      • Anonyymi

        Paavolan opetuksissa on yksi ratkaiseva virhe, minkä takia se menee väärin.

        Petri Paavola luulee, että Paavali puhuu 2 Tess 2:1 tempauksesta. Paavali ei puhu siinä jakeessa mitään tempauksesta vaan uskovien kokoamisesta yhteen, millä Paavali viittaa Jesajan kirjan jakeeseen 66:18, joka kertoo, miten Jeesus tulee kokoamaan omat yhteen, mutta ei tempaamalla vaan haetuttamalla heidät maailman ääristä ajoneuvoilla. Kun Jeesus tulee Öljymäelle, Sakarjan mukaan silloin ei ketään temmata, koska Jeesuksen kanssa palaavat takaisin ne, jotka temmattiin turvaan ennen Antikristuksen tulemista ja elossa oleva jäännös pakanee sotaa omilla jaloilla ei tempaamalla. Kun enkelit kokoavat uskovien jäännöksen yhteen, se ei aina tarkoita tempaamista, vaan voi tarkoittaa heidän hakemista muulla tavalla. Tätä Paavola ei ymmärrä, minkä takia hän ei pysy totuudessa.

        2 Tess 2:1 Otamme nyt puheeksi Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemisen ja sen, että meidät kootaan hänen luokseen.

        Jes 66:18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
        19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani.
        20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen.

        2 Tess 1:7 kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta
        8 tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille.

        Jes 66:15 Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä.
        16 Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä:
        17 nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra.
        18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.


    • Anonyymi

      >>>Danielin kirjan 8 luvusta näemme, että kun Herraan Jeesuksen uskovien ihmisten keskuudessa luopumus on edennyt siihen pisteeseen, että synnin mitta on tullut täyteen, niin silloin poistuu pidättäjä ja antikristus ilmestyy ja ottaa vallan maan päällä. Jumalan seurakunnan, uskovien vanhurskaus ja totuudessa eläminen estää ja pidättää antikristuksen ilmestymistä, mutta kun uskovien keskuudessa luopumus on täyttänyt synnin mitan, niin pidättäjä poistuu ja antikristus ilmestyy.<<<

      Petri Paavola opettaa taas väärin.

      Paavali puhuu pidättäjästä, joka estää Antikristuksen tulemisen, jonka täytyy poistua, jotta Antikristus voi tulla temppeliin. Petri Paavolan mukaan pidättäjä on seurakunta, mikä on väärää opetusta.

      Paavalin tekstissä pidättäjä on yksikkömuodossa oleva maskuliinen persoonapronomini. Se on siis yksi mies. Seurakunta on kreikaksi ekklesia, mutta sana kuuluu femiinisukuun, joten Paavali ei missään nimessä voi tarkoittaa seurakuntaa.

      Petri Paavola teki taas kerran olennaisen virheen.

      • Anonyymi

        Monta antkrsitusta on jo tullut, että lopeta jo herrasi odottaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monta antkrsitusta on jo tullut, että lopeta jo herrasi odottaminen.

        Ilmestyskirjan peto antikristus paavi, josta 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi.
        Yhä räyskytään, sillä monet julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.

        1234567---


    • Anonyymi

      Matteuksen evankeliumin luvussa 24 Herra Jeesus sanoi mitkä merkit edeltävät Hänen tulemustaan. Herra Jeesus puhui monista ajanmerkeistä, jotka edeltävät Hänen tulemustaan, mutta tuon esille kirjoituksessani ihan viimeiset ajanmerkit, jotka edeltävät Herran Jeesuksen tulemusta.

      Herra Jeesus sanoi, että ennen kuin Hän tulee, niin silloin oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule. Ennen Jeesuksen tulemusta Matt 24:n kertoma suuri ahdistus tarkoittaa antikristuksen vihan aikaa sekä taivasten voimien järkkymisen aikakautta. Herra Jeesus sanoi, että ne päivät (suuren ahdistuksen päivät) lyhennetään valittujen tähden, joka on Jumalan seurakunta. Jeesuksen sanojen mukaan valitut, Jumalan seurakunta on maan päällä suuren ahdistuksen aikana.

      Sitten Herra Jeesus sanoi, että nousee vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja, jotka tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, ja nämä väärät kristukset ja profeetat eksyttävät jos mahdollista myös joitakin Jeesuksen opetuslapsia. Se miksi nämä jotkut uskovat eksyvät lopunaikana johtuu siitä, että heidän keskipiste oli ihmeet ja tunnusteot ja rakkaus valheeseen, mutta ei rakkaus Jumalan sanan totuuteen.

      Herra Jeesus myös sanoi, että katso olen tämän edeltäpäin sanonut ja Hän jatkaa sanoen: Sentähden, jos teille sanotaan: ‘Katso, hän on erämaassa’, niin älkää menkö sinne, tahi: ‘Katso, hän on kammiossa’, niin älkää uskoko. Tässä Messias Jeesus puhuu antikristuksesta, johon Hänen opetuslapsensa eivät saa uskoa. Kammio on alkutekstissä tameio, joka tarkoittaa salaista huonetta ja sellainen huone oli Jerusalemin temppelissä, jossa salaisesti lahjoitettiin rahaa köyhille. Jeesus oli erämaassa ennen kuin aloitti julkisen toimintansa Messiaana ja antikristus matkii Jeesusta ja hänellä on jonkinlainen erämaa vaiheensa. Sen lisäksi antikristus julistaa olevansa Jumala ja sen hän julistaa monessa paikassa myös Jerusalemiin rakennettavassa kolmannessa temppelissä.

      Herra Jeesus varoitti Matt 24:26:ssa ettei Hänen opetuslapsensa saa uskoa antikristukseen, sillä antikristus sanoo olevansa Jeesuksen toinen tulemus. Tämä käy esille siitä, kun Matt 24:26 Jeesus varoitti omia opetuslapsiaan etteivät he saa uskoa antikristukseen, ja Jeesus jatkaa sanoen, sillä niin kuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus, jolla Hän viittasi siihen kun Hän tulee toisen kerran, niin Hän tulee pilvissä suurella voimalla ja kunnialla, eikä Hän yhtäkkiä ilmesty maan päälle kävelemään ja julistamaan, mitä antikristus tekee. Toisin sanoen, Jeesuksen sanoista näemme, että antikristus pyrkii sanomaan olevansa Jeesuksen tulemuksen, mutta Jeesus ei yhtäkkiä ilmesty maan päälle ja mene Jerusalemin temppeliin jne. vaan kun Hän tulee, niin Hän tulee pilvissä ja kaikki maan päällä olevat ihmiset tulevat näkemään sen.

      Raamattu sanoo (Matt 24:29) kuinka kohta niiden päivien ahdistuksen (suuri ahdistus) jälkeen taivaitten voimat järkkyvät, ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat, ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

      Raamatun opetuksen mukaan Herra Jeesus tulee suuren ahdistuksen jälkeen, jolloin suuren pasuunan pauhatessa tapahtuu seurakunnan ylöstempaus, josta Matt 24:31 käyttää sanontaa suuren pasuunan pauhatessa Jeesuksen valitut kootaan neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. Jeesus itse opetti maan päällä ollessaan, että Hän tulee toisen kerran takaisin suuren ahdistuksen ajan jälkeen. Tämä on Raamatun selvääkin selvempi opetus, jonka sinettinä on Jeesuksen oma todistus, kun Hän vaelsi lihassa maan päällä.

      • Anonyymi

        Paavolan opetuksissa on yksi ratkaiseva virhe, minkä takia se menee väärin.

        Petri Paavola luulee, että Paavali puhuu 2 Tess 2:1 tempauksesta. Paavali ei puhu siinä jakeessa mitään tempauksesta vaan uskovien kokoamisesta yhteen, millä Paavali viittaa Jesajan kirjan jakeeseen 66:18, joka kertoo, miten Jeesus tulee kokoamaan omat yhteen, mutta ei tempaamalla vaan haetuttamalla heidät maailman ääristä ajoneuvoilla. Kun Jeesus tulee Öljymäelle, Sakarjan mukaan silloin ei ketään temmata, koska Jeesuksen kanssa palaavat takaisin ne, jotka temmattiin turvaan ennen Antikristuksen tulemista ja elossa oleva jäännös pakanee sotaa omilla jaloilla ei tempaamalla. Kun enkelit kokoavat uskovien jäännöksen yhteen, se ei aina tarkoita tempaamista, vaan voi tarkoittaa heidän hakemista muulla tavalla. Tätä Paavola ei ymmärrä, minkä takia hän ei pysy totuudessa.

        2 Tess 2:1 Otamme nyt puheeksi Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemisen ja sen, että meidät kootaan hänen luokseen.

        Jes 66:18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
        19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani.
        20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen.

        2 Tess 1:7 kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta
        8 tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille.

        Jes 66:15 Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä.
        16 Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä:
        17 nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra.
        18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

        >>>Danielin kirjan 8 luvusta näemme, että kun Herraan Jeesuksen uskovien ihmisten keskuudessa luopumus on edennyt siihen pisteeseen, että synnin mitta on tullut täyteen, niin silloin poistuu pidättäjä ja antikristus ilmestyy ja ottaa vallan maan päällä. Jumalan seurakunnan, uskovien vanhurskaus ja totuudessa eläminen estää ja pidättää antikristuksen ilmestymistä, mutta kun uskovien keskuudessa luopumus on täyttänyt synnin mitan, niin pidättäjä poistuu ja antikristus ilmestyy.<<<

        Petri Paavola opettaa taas väärin.

        Paavali puhuu pidättäjästä, joka estää Antikristuksen tulemisen, jonka täytyy poistua, jotta Antikristus voi tulla temppeliin. Petri Paavolan mukaan pidättäjä on seurakunta, mikä on väärää opetusta.

        Paavalin tekstissä pidättäjä on yksikkömuodossa oleva maskuliinen persoonapronomini. Se on siis yksi mies. Seurakunta on kreikaksi ekklesia, mutta sana kuuluu femiinisukuun, joten Paavali ei missään nimessä voi tarkoittaa seurakuntaa.

        Petri Paavola teki taas kerran olennaisen virheen.


      • Anonyymi

        Ilmestyskirjan luku 12 on ensisijaisesti profetiaa tulevasta, koska Ilmestyskirja kertoo tulevaisuudesta. Luku ei ole vain historiallinen selvitys, koska se kertoo selvästi viimeisen vuosiviikon ajasta. Ilm 12:5 jakeessa mainittu poikalapsi mainitaan Jesajan kirjan luvussa 66 selittäen sen olevan pelastettavien kansa.

        Raamattu ilmoittaa selvästi, ettei Herran omat joudu vihan aikaan Antikristuksen kanssa, vaan heidät temmataan Karitsan häihin ennen sitä. Herra Jeesus palaa takaisin kaksi kertaa. Ensin hän hakee omansa Karitsa häihin. Antikristuksen aika kestää noin 3,5 vuotta, minkä jälkeen Herra Jeesus palaa takaisin temmattujen kanssa sotimaan Antikristusta vastaan, jolloin ei enää ketään temmata ilmaan uudelleen.

        Kiinnittäkää erityistä huomiota lukuun Ilm 12, jossa kerrotaan tempausjärjestys. Ensin temmataan Kristuksen omat turvaan ja sitten tulee Antikristus 3,5 vuodeksi.

        Ilm 12:5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,
        6 ja nainen pakeni autiomaahan. Jumala on sinne valmistanut hänelle turvapaikan, missä hänestä pidetään huolta tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää.
        ---
        13 Kun lohikäärme huomasi, että se oli syösty maahan, se lähti ajamaan takaa naista, joka oli pojan synnyttänyt.
        14 Mutta naiselle annettiin suuren kotkan siivet, jotta hän lentäisi turvapaikkaansa autiomaahan. Siellä hän on suojassa käärmeeltä, ja hänestä pidetään huolta vuosi, kaksi vuotta ja puoli vuotta.

        Jes 66:7 Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. [Ilm. 12:2,5]
        8 Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa.

        Joh 14:2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
        3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.

        Ilm 3:10 Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat.

        1 Tess 5:9 Jumala ei ole tarkoittanut, että saisimme osaksemme vihan vaan että pelastuisimme Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

        1 Tess 1:10 ja odottamaan taivaasta hänen Poikaansa, jonka hän herätti kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevalta vihalta.


    • Anonyymi

      Raamattu sanoo, että Herra Jeesus herättää (nostaa) kuolleista viimeisenä päivänä kaikki ne ihmiset, jotka ovat uskoneet Häneen. Tämäkin Raamatun opettama asia todistaa sen, että Herran Jeesuksen tulemus ja ylöstempaus tapahtuvat vasta suuren ahdistuksen ajan jälkeen.

      Joh 6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
      40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
      .........
      44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä

      Olen kuullut sellaisen selityksen, että kun Jeesus sanoi herättävänsä kuolleista ihmiset, jotka ovat uskoneet Häneen, niin se tarkoittaisi sitä, että kun ihminen kuolee milloin tahansa, niin Hän silloin kohtaa Jeesuksen, eikä tämä viimeinen päivä tarkoittaisi ihmiskunnan viimeistä päivää. Edellä oleva tulkinta on väärä tulkinta, jonka kautta ihminen pyrkii vääristelemään Jumalan sanaa ettei hänen tarvitsisi uskoa siihen, että Jeesus tulee vasta suuren ahdistuksen jälkeen.

      Joh 11:
      23 Jeesus sanoi hänelle: "Sinun veljesi on nouseva ylös".
      24 Martta sanoi hänelle: "Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä".
      25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

      Joh 11:24 puhuu viimeisen päivän ylösnousemuksesta, joka tarkoittaa tämän armotalouskauden viimeistä päivää, jolloin tulee tapahtumaan Jumalassa kuolleiden ylösnousemus.

      Matt 28:
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      Matt 28:20 todistaa sen, että Jumalassa kuolleet tulevat nousemaan kuolleista tämän armotalouskauden viimeisenä päivänä. Herra Jeesus sanoi olevansa opetuslastensa kanssa joka päivä maailman loppuun asti, jolla Hän tarkoitti tämän armotalouskauden viimeistä päivää. Messias Jeesus on Pyhässä Hengessä joka päivä opetuslastensa kanssa aina tämän armotalouskauden viimeiseen päivään asti, jolloin Hän tulee. Me emme kuitenkaan voi tietää etukäteen mikä on se hetki ja mikä päivä on tämän armotalouskauden viimeinen päivä. Tämän armotalouskauden viimeisenä päivänä Herra Jeesus tulee, ja silloin tapahtuu Jumalassa kuolleiden ylösnousemus sekä seurakunnan ylöstempaus.

      1 Tess 4:
      15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
      16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
      17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

      1 Tess 4 luvun jakeet 15-17 sanoo, että kun Jeesus tulee (toinen tulemus), niin silloin kuuluu Jumalan pasuunan ääni ja Kristuksessa (kaikkien aikojen Jumalassa kuolleet) kuolleet nousevat ensin (Jumalassa kuolleiden ylösnousemus) ja sen jälkeen maan päällä oleva seurakunta temmataan pilvissä Herraa vastaan. Raamattu opettaa tässä kohdassa, että Jumalassa kuolleiden ylösnousemus tapahtuu silloin kun Herra Jeesus tulee ja tapahtuu seurakunnan ylöstempaus. Raamatun selvääkin selvempi opetus on, että ensin tapahtuu luopumus ja antikristus ilmestyy, jonka jälkeen Herra Jeesus tulee.

      • Anonyymi

        Seurakunta odottaa vaan ylöstempausta, mutta Julistaako seurakunta kolmannen enkelin varoitussanomaa ? Jumalan vihahan tulee kohtaamaan pedon kumartajia.

        1234567---


      • Anonyymi

        Paavolan johtopäätökset asiasta ovat väärät.

        Ilmestyskirjan luku 12 on ensisijaisesti profetiaa tulevasta, koska Ilmestyskirja kertoo tulevaisuudesta. Luku ei ole vain historiallinen selvitys, koska se kertoo selvästi viimeisen vuosiviikon ajasta, joka on tulevaisuudessa. Ilm 12:5 jakeessa mainittu poikalapsi mainitaan Jesajan kirjan luvussa 66 selittäen sen olevan pelastettavien kansa, joka ei ole vielä syntynyt.

        Raamattu ilmoittaa selvästi, ettei Herran omat joudu vihan aikaan Antikristuksen kanssa, vaan heidät temmataan Karitsan häihin ennen sitä. Herra Jeesus palaa takaisin kaksi kertaa. Ensin hän hakee omansa Karitsa häihin. Antikristuksen aika kestää noin 3,5 vuotta, minkä jälkeen Herra Jeesus palaa takaisin temmattujen kanssa sotimaan Antikristusta vastaan, jolloin ei enää ketään temmata ilmaan uudelleen.

        Kiinnittäkää erityistä huomiota lukuun Ilm 12, jossa kerrotaan tempausjärjestys. Ensin temmataan Kristuksen omat turvaan ja sitten tulee Antikristus 3,5 vuodeksi.

        Ilm 12:5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,
        6 ja nainen pakeni autiomaahan. Jumala on sinne valmistanut hänelle turvapaikan, missä hänestä pidetään huolta tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää.
        ---
        13 Kun lohikäärme huomasi, että se oli syösty maahan, se lähti ajamaan takaa naista, joka oli pojan synnyttänyt.
        14 Mutta naiselle annettiin suuren kotkan siivet, jotta hän lentäisi turvapaikkaansa autiomaahan. Siellä hän on suojassa käärmeeltä, ja hänestä pidetään huolta vuosi, kaksi vuotta ja puoli vuotta.

        Jes 66:7 Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. [Ilm. 12:2,5]
        8 Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa.

        Joh 14:2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
        3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.

        Ilm 3:10 Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat.

        1 Tess 5:9 Jumala ei ole tarkoittanut, että saisimme osaksemme vihan vaan että pelastuisimme Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

        1 Tess 1:10 ja odottamaan taivaasta hänen Poikaansa, jonka hän herätti kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevalta vihalta.


      • Anonyymi

        >>>Danielin kirjan 8 luvusta näemme, että kun Herraan Jeesuksen uskovien ihmisten keskuudessa luopumus on edennyt siihen pisteeseen, että synnin mitta on tullut täyteen, niin silloin poistuu pidättäjä ja antikristus ilmestyy ja ottaa vallan maan päällä. Jumalan seurakunnan, uskovien vanhurskaus ja totuudessa eläminen estää ja pidättää antikristuksen ilmestymistä, mutta kun uskovien keskuudessa luopumus on täyttänyt synnin mitan, niin pidättäjä poistuu ja antikristus ilmestyy.<<<

        Petri Paavola opettaa taas väärin.

        Paavali puhuu pidättäjästä, joka estää Antikristuksen tulemisen, jonka täytyy poistua, jotta Antikristus voi tulla temppeliin. Petri Paavolan mukaan pidättäjä on seurakunta, mikä on väärää opetusta.

        Paavalin tekstissä pidättäjä on yksikkömuodossa oleva maskuliinen persoonapronomini. Se on siis yksi mies. Seurakunta on kreikaksi ekklesia, mutta sana kuuluu femiinisukuun, joten Paavali ei missään nimessä voi tarkoittaa seurakuntaa.

        Petri Paavola teki taas kerran olennaisen virheen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavolan johtopäätökset asiasta ovat väärät.

        Ilmestyskirjan luku 12 on ensisijaisesti profetiaa tulevasta, koska Ilmestyskirja kertoo tulevaisuudesta. Luku ei ole vain historiallinen selvitys, koska se kertoo selvästi viimeisen vuosiviikon ajasta, joka on tulevaisuudessa. Ilm 12:5 jakeessa mainittu poikalapsi mainitaan Jesajan kirjan luvussa 66 selittäen sen olevan pelastettavien kansa, joka ei ole vielä syntynyt.

        Raamattu ilmoittaa selvästi, ettei Herran omat joudu vihan aikaan Antikristuksen kanssa, vaan heidät temmataan Karitsan häihin ennen sitä. Herra Jeesus palaa takaisin kaksi kertaa. Ensin hän hakee omansa Karitsa häihin. Antikristuksen aika kestää noin 3,5 vuotta, minkä jälkeen Herra Jeesus palaa takaisin temmattujen kanssa sotimaan Antikristusta vastaan, jolloin ei enää ketään temmata ilmaan uudelleen.

        Kiinnittäkää erityistä huomiota lukuun Ilm 12, jossa kerrotaan tempausjärjestys. Ensin temmataan Kristuksen omat turvaan ja sitten tulee Antikristus 3,5 vuodeksi.

        Ilm 12:5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,
        6 ja nainen pakeni autiomaahan. Jumala on sinne valmistanut hänelle turvapaikan, missä hänestä pidetään huolta tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää.
        ---
        13 Kun lohikäärme huomasi, että se oli syösty maahan, se lähti ajamaan takaa naista, joka oli pojan synnyttänyt.
        14 Mutta naiselle annettiin suuren kotkan siivet, jotta hän lentäisi turvapaikkaansa autiomaahan. Siellä hän on suojassa käärmeeltä, ja hänestä pidetään huolta vuosi, kaksi vuotta ja puoli vuotta.

        Jes 66:7 Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. [Ilm. 12:2,5]
        8 Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa.

        Joh 14:2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
        3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.

        Ilm 3:10 Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat.

        1 Tess 5:9 Jumala ei ole tarkoittanut, että saisimme osaksemme vihan vaan että pelastuisimme Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

        1 Tess 1:10 ja odottamaan taivaasta hänen Poikaansa, jonka hän herätti kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevalta vihalta.

        Kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi, ennen Jeeuksen toista tulemista, niin ainakin sapatin pyhittäjät joutuvat pedon vihan kohteeksi, heitä ei temmata mihinkään. Heistä tulee viimeiset marttyyrit, ennen Jeesuksen toista tulemista. Jeesuksen toinen tuleminen katkaisee heidän vihansa ja vainonsa. Jeesus vie heidät 1000 vuodeksi taivaaseen.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi, ennen Jeeuksen toista tulemista, niin ainakin sapatin pyhittäjät joutuvat pedon vihan kohteeksi, heitä ei temmata mihinkään. Heistä tulee viimeiset marttyyrit, ennen Jeesuksen toista tulemista. Jeesuksen toinen tuleminen katkaisee heidän vihansa ja vainonsa. Jeesus vie heidät 1000 vuodeksi taivaaseen.

        1234567---

        Sunnuntain pyhittäjillä ei siis mitään hätää, kun peto ei heitä vainoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi, ennen Jeeuksen toista tulemista, niin ainakin sapatin pyhittäjät joutuvat pedon vihan kohteeksi, heitä ei temmata mihinkään. Heistä tulee viimeiset marttyyrit, ennen Jeesuksen toista tulemista. Jeesuksen toinen tuleminen katkaisee heidän vihansa ja vainonsa. Jeesus vie heidät 1000 vuodeksi taivaaseen.

        1234567---

        Kun peto ottaakin käyttöön pakollisen lauantaisapatin, niin mumerorivi on onnesta sykkyrällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun peto ottaakin käyttöön pakollisen lauantaisapatin, niin mumerorivi on onnesta sykkyrällä.

        Peto ottaa esiin sunnuntain, kun saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sunnuntain pyhittäjillä ei siis mitään hätää, kun peto ei heitä vainoa.

        Pedon ja pedon kumartajien vaino kohdistuu niihin, jotka pitävät Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä, kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi.

        1234567---


    • Anonyymi

      Mitä ne pasuunat ja sinetit joita on 7 ovat?

    • Anonyymi

      Nyt tiedätte sen että Sanna Marin on eräs antikristuksen lonkeroista, jos häntä ei pudoteta vallasta eikä kannataan, suuriin huora maailmassa ja Jumalan pilkkaaja tämä Sanna Marin.

    • Anonyymi

      Luuk 17:
      28 Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat,
      29 mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
      30 samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.

      Herra Jeesus tuo selkeästi esille kuinka Lootin lähteminen pois Sodomasta on esikuvaa Hänen tulemuksestaan. Herra Jeesus sanoi, että sinä samana päivänä. kun Loot lähti Sodomasta, niin taivaasta satoi tulta ja tulikiveä, hukuttaen kaikki sodomalaiset ja tuhoten koko Sodoman. Herra Jeesus sanoi, että kun Hän tulee (toisen kerran, yksiosainen tulemus), niin tulee käymään samalla tavalla kuin kävi sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta. Herran Jeesuksen sanojen mukaan Hänen tulemuksensa käynnistää Jumalan tuomiot maan päällä, eikä tämän jälkeen enää kukaan voi pelastua tässä maailmanajassa, kun Jeesuksen tulemus ja seurakunnan ylösotto on tapahtunut. Juutalaisten kolmasosa on jo pelastunut ennen Jeesuksen tulemusta ja lähtee ylöstempauksessa tuuliin ja pilviin.

      Matt 25:10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.

      Matteuksen evankeliumin 25 luvussa Herra Jeesus sanoi, että kun Ylkä tuli (Jeesus puhui omasta tulemuksestaan), niin vain valmistautuneet viisaat neitsyet pääsivät häihin ja häähuoneen ovi suljettiin. Jeesus sanoi Luuk 17:29,30, että niin kuin sinä päivänä, kun Loot lähti Sodomasta ja Sodoma tuhoutui, niin käy myös sinä päivänä, kun tapahtuu Hänen tulemuksensa. Häähuoneen ovi sulkeutui sen tähden, koska Jeesuksen tulemuksen jälkeen suuren ahdistuksen jälkeen kukaan ihminen ei voi enää pelastua sen jälkeen tässä maailmanajassa. Herran Jeesuksen koko morsian on valmistanut itsensä häihin, eli tullut pelastukseen ja siksi häähuoneen ovi suljetaan, eikä kukaan enää voi sen jälkeen pelastua tässä maailmanajassa.

      2 Tess 2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,

      Apostoli Paavalin opetuksen mukaan ennen Jeesuksen tulemusta ja seurakunnan ylösottoa tapahtuu luopumus ja laittoman (antikristuksen) ilmestyminen. Herra Jeesus tuhoaa tulemuksessaan antikristuksen ja toimittaa maan päällä tuomion (vrt. Sodoman tuho samanä päivänä, kun Loot lähti Sodomasta). Tämän tähden Herran Jeesuksen tulemuksessa häähuoneen ovi suljetaan, koska Herran Jeesuksen tulemus tulee tapahtumaan aivan tämän maailmanajan loppuhetkissä. Päivää ja hetkeä, emme voi tietää, mutta aikain merkeistä seuraamalla voimme ymmärtää Herran Jeesuksen tulemuksen olevan lähellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe