"uusi elämä" valvottaa

Palsta oli aktiivinen vielä puoli tuntia sitten. Nyt taisi jäädä jo nukkumaan ihmiset.
Uusi elämä... Liikuntaa neljästi viikossa, ateriarytmi, vettä litra per päivä, tupakoinnin lopetuspäivä sovittu lääkärin kanssa. Hoitaja seuraa edistymistäni ja tavataan perjantaisin. Alkoa vain tilipäivänä, kerran kuussa.
Näin Halloweenina.. Mietin kaksi vuotta sitten kuollutta miestäni. Kuinka heti sen jälkeen mut raiskattiin. En nähnyt missä mennään.
Neljä kuukautta sitä seksi kesti ennen ku aloin puhumaan tekijälle seuraamusvaarasta. Sen jälkeen ollaan oltu kavereita.
Nyt, jos luoja suo ja elän, pyristelen tuosta edesmennyttä aviomiestäni vihaavasta miehestä eroon.
Ongelma on vain siinä että olen kestänyt häntä kun muita ei ole ollut. Kissakin kaipaa seuraa.

5

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos tumppaisit tupakan tarkoituksella, tavallaan tässä ja nyt.
      Siitä silleen pääsee eroon, eikä anna mielelle ikäänkuin lupaa, että silloin ja tuolloin.
      Aikoinaan poltin 30- savuketta päivässä, olin ketjupolttaja, intissäkin olin jonkun vuoden. Kun sitten vaihdoin alaa- yritystekemisiin ja tarvittiin fysiikkaa, meinasin tukehtua limaan. Katsoin sitä, että työ on tehtävä, sitten katsoin sormenpaksusta Norttia, että sinäkö pidät minua kiinni, tuon paksunen ja kokonen. Tumppasin panin tupakit pois ja nyt on aika pitkä aika - 1974 tumpattu- tähänpäivään.
      Eli . se on tavallaan sitä, että ei huijaa itseään.
      Ei se elämän muutos ole helpompi, jos hiljaa puukottaa itseään hengiltä, että sattuu vähemmän, pienellä huumorilla. Eli panee heti homman poikki ja tekee todella elämästä uuden.
      Sen voi tehdä yhdessä, sun toisessa. Pääsuunta pitää olla, että tekee, se motivoi.

      • No tietenkin sinulla on sinun tie. Mutta onnittelut! Teit oikean päätöksen 😉
        Mä pidän tästä kiinni, jonka koen johdatukseksi. Mulle sattui niin hyvä lääkäri, joka kuunteli, kun sanoin vähentäneeni tupakanpolttoa... Hän tarttui siihen ja lähdin vastaanotolta paperinipun ja uuden ajan kanssa. Labran löydökset ei ilahduttaneet, kolesterolia ja sokereita. Mulla on ylipainoa.
        Nyt olen sen vuoksi... No tälleen näin. Kuten kuvasin.
        Ei mulla ole tarkoitus.. Että " sattuu vähemmän".. Kyllä tää ihan intensiivistä työtä on ollut.
        Ja tulee olemaan. Olen niin innoissani etten saa unta, nyt kun olen huomannut että tähän auttaa!
        Kiitos


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        No tietenkin sinulla on sinun tie. Mutta onnittelut! Teit oikean päätöksen 😉
        Mä pidän tästä kiinni, jonka koen johdatukseksi. Mulle sattui niin hyvä lääkäri, joka kuunteli, kun sanoin vähentäneeni tupakanpolttoa... Hän tarttui siihen ja lähdin vastaanotolta paperinipun ja uuden ajan kanssa. Labran löydökset ei ilahduttaneet, kolesterolia ja sokereita. Mulla on ylipainoa.
        Nyt olen sen vuoksi... No tälleen näin. Kuten kuvasin.
        Ei mulla ole tarkoitus.. Että " sattuu vähemmän".. Kyllä tää ihan intensiivistä työtä on ollut.
        Ja tulee olemaan. Olen niin innoissani etten saa unta, nyt kun olen huomannut että tähän auttaa!
        Kiitos

        Kolestoroli ja sydämesi takia, savuke on jopa vaarallinen. Huonekaveri vietiin Meilahteen ohitusleikkaukseen, lääkäri kolmekertaa elvytti matkalla. Tämä kertoi, että kun tarvittiin uutta verisuonta ohitukseen sydämeen, kädestä ja jalasta, niin tuli ongelma.
        Tupakka aiheutti sen, että se verisuoni meni umpeen, suppuun, sitä ei voinut käyttää ja hyvä kun hänelle löydettiin se tai ne korvaussuonet.
        Siksi se tupakanlopetus on haasteenakin tarpeen, että jos joutuu terveydellisistä syistä leikkauspöydälle, niin siitä selviää. Sitä jos menehtyy tuon ongelman ääreen, niin jos sillä ei ole väliä, niin ok. Mutta, jos tuntuu halullisuus elämään, niin voihan sitä sen tähden yrittää.
        Elämästähän siinä on kiinni ja tarjolla, ottaako, tai jättää.
        Mutta, minä lähden nyt emännänviereen maate. Käyhän sinäkin nukkumaan ja onnistumista siihen että todella ottaa asian lopettaakseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kolestoroli ja sydämesi takia, savuke on jopa vaarallinen. Huonekaveri vietiin Meilahteen ohitusleikkaukseen, lääkäri kolmekertaa elvytti matkalla. Tämä kertoi, että kun tarvittiin uutta verisuonta ohitukseen sydämeen, kädestä ja jalasta, niin tuli ongelma.
        Tupakka aiheutti sen, että se verisuoni meni umpeen, suppuun, sitä ei voinut käyttää ja hyvä kun hänelle löydettiin se tai ne korvaussuonet.
        Siksi se tupakanlopetus on haasteenakin tarpeen, että jos joutuu terveydellisistä syistä leikkauspöydälle, niin siitä selviää. Sitä jos menehtyy tuon ongelman ääreen, niin jos sillä ei ole väliä, niin ok. Mutta, jos tuntuu halullisuus elämään, niin voihan sitä sen tähden yrittää.
        Elämästähän siinä on kiinni ja tarjolla, ottaako, tai jättää.
        Mutta, minä lähden nyt emännänviereen maate. Käyhän sinäkin nukkumaan ja onnistumista siihen että todella ottaa asian lopettaakseen.

        Hyvää yötä


    • Anonyymi

      Jer.14:17 Ja sano heille tämä sana: Minun silmistäni vuotavat kyyneleet yötä päivää, eivät lakkaa; sillä neitsyt, tytär, minun kansani, on raskaasti runneltu, ylen kipeällä iskulla. Val.2:18 Heidän sydämensä huutaa Herran puoleen. Sinä, tytär Siionin muuri, anna kyyneleesi virrata vuotaa yötä päivää! Älä suo itsellesi lepoa, älköön silmäteräsi ummistuko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe