Olen super introvertti ja vähän ujokin. Rakastan olla kotona ja tehä mitä huvittaa, enimmäkseen kotona, mutta kyllä myös muuallakin. Olen kyllä sosiaalinen, mutta tarvitsen aina palautumisaikaa, muuten väsyn pahasti.
Mutta miten ihmeessä voisin päätyä ikinä parisuhteeseen? Haluaisin sitä, mutta ei yhtään kiinnosta etsiä suhdetta. Ehkä kuvittelen että mies kävelee kotiovelle tai ruokakaupassa vastaan ja tadaa, yhtäkkiä ollaan suoraan aviopari tai jotain.. :D
En tykkää tutustua missään tinderissä tai vastaavissa. Kerran päädyin tuttavan kautta viestittelemään ja juttuun yhen miehen kanssa. Viestittely sujui yms, mutta kun aloimme tapailemaan tajusin aika pian, että hän ei ymmärrä tippaakaan introverttiyttä ja en todellakaan mahtunut hänen naisystävämuottiin. Keskustelimme erilaisuudestamme ja yhteinen päätös oli, että suhde pannaan poikki. Näin kuitenkin helpotuksen hänestä. Se satutti, joten siinä vielä yks kynnys lisää. En kelpaa tälläisenä kellekään.
No, kyllähän sitä nyt varmaan on aika tylsä, jos viihdyn kotona kirjan ääressä enemmän kuin aamusta iltaan jossain menossa. Karu totuus, se ei vain vedä puoleensa ketään.
Luulen, että olen ihan ok näkönen. Ja olen mielestäni ystävällinen, mukava tyyppi ja esim. töissä todella helposti lähestyttävä. Tai niin ainakin luulen, koska moni uusi työntekijä tai opiskelija tuntuu "turvautuvan" usein minuun (välillä toivoisin, että johonkuhun muuhun).
Mutta luulen, että syvemmin tutustuessa, mun lähelle ei niin vaan pääsekään. Ex sanoikin, että haluaisi päästä joskus pääni sisään jos olin hiljaa (hän ei oikein sietänyt hiljaisuutta). Itse rakastan sitä että voi olla myös hiljaa ja myös pään sisällä hiljaa, tarviiko aina ajatella mitään ihmeellisempää kuin että "ihana kun aurinko paistaa". Toisaalta pään sisällä saatan olla joskus niin jossain kaukana haaveissa tai mietin vain jotain, että en edes tajua että joku haluaa koko ajan raporttia siitä.
Tykkään kyllä kokeilla eri asioita, esim. urheilujuttuja, mutta tarviin yleensä jonkun tutun ja turvallisen henkilön minun kanssa tekemään niitä. Että periaatteessa jos oikea tyyppi löytyis ja tuntisin oloni tarpeeksi turvalliseksi, hyväksytyksi juuri sellaisena kuin on, niin voisin tehdä vaikka mitä hänen kanssaan. En jäisi välttämättä tylsäksi kirjan lukijaksi. (Parhaan ystävän kanssa näin onkin ja arvostan häntä siksi todella paljon. Hän ymmärtää millon kuitenkin on "aika olla introvertti".) Yksin pelkästään en lähe tekemään kauppareissua/lenkkiä yms kummempaa. En tunne oloani aina turvalliseksi, kotoisaksi. Jos mukana on kotoisa ihminen, jolle voin olla se mitä olen, asia on eri. En tiedä miksi, olen kai kummallinen.
No siinäpä tuli ajatuksia vain huvikseen. En odota vastaustulvaa. Enkä tiedä samaistuuko kukaan.
Toisaalta olen tyytyväinen yksineloonkin, mutta välillä sitä kaipaa läheisyyttä, hellyyttä ja rakkautta. Toisaalta ehkä myös joku ekstrovertimpi voisi tuoda eloa elämään, jos vain ymmärtää introverttiyttä. Hyväksyy sellaisena kuin on.
Kelpaako kummallinen introvertti
23
876
Vastaukset
Miehistä vain introvertit kelpaa parisuhteeseen. Ekstovertti kelpaa kaveriksi kyllä.
Mutta nyt sinne suihkuun:)Mutta nyt on kyse ilmeisestikin _niin_ introvertista, että pitäisi käydä himastaan hakemassa rientoihin, kun ei käy juuri missään, eikä ole mitenkään esim. somessakaan tavattavissa.
Suosittelen kyllä vaikka Tinderiä tai muuta netin treffipaikkaa, jos ei baariin halua tai uskalla mennä "tyrkylle".
Ei Tinderkään pelkkä iskupaikka tietääkseni ole, jos ottaa asiakseen itse lukea toisten tekstejä, tykätä syvällisistä viesteistä välittämättä kirjoittajan ulkonäöstä ja asettamalla kriteereikseen vain toisen älyllisen viestinnän ja jonkun realistisen ikähaarukan.
Tottakai tulee silti pettymyksiä, mutta edes muutamasta takaiskusta ei saa lannistua, vaan uutta matoa vaan koukkuun! :DKollimaattori kirjoitti:
Mutta nyt on kyse ilmeisestikin _niin_ introvertista, että pitäisi käydä himastaan hakemassa rientoihin, kun ei käy juuri missään, eikä ole mitenkään esim. somessakaan tavattavissa.
Suosittelen kyllä vaikka Tinderiä tai muuta netin treffipaikkaa, jos ei baariin halua tai uskalla mennä "tyrkylle".
Ei Tinderkään pelkkä iskupaikka tietääkseni ole, jos ottaa asiakseen itse lukea toisten tekstejä, tykätä syvällisistä viesteistä välittämättä kirjoittajan ulkonäöstä ja asettamalla kriteereikseen vain toisen älyllisen viestinnän ja jonkun realistisen ikähaarukan.
Tottakai tulee silti pettymyksiä, mutta edes muutamasta takaiskusta ei saa lannistua, vaan uutta matoa vaan koukkuun! :DMä en itse ole ollut sinkkuna nettiaikana, mutta introverttina arvioisin, ettei se nettikään ole ihanteellisin tutustumispaikka introvertille. Netti antaa puolin ja toisin helposti väärää signaalia. Ja kun suhde harvoin etenee netissä. Live -kohtaaminen ainakin mahdollisimman nopeasti olis tärkeä. Toinen voi selittää netissä, että joo, minäkin kaipaan omaa tilaa enkä ole mikään suunapäänä- tyyppi, mutta totuus voi olla toinen. Ja usein introverttia ahdistaa muutenkin sellainen kymmenen viestiä-päivässä tyyli ja keskinäinen some-hössötys. Sen voi sitten viimeistään onneksi lopettaa kun suhde alkaa:)
Mitäs kummallista tässä / sinussa nyt sitten oli?
Introverttien kohtaaminen on aina ollut haasteellista. Nykymaailmassa siihen on kuitenkin vähän enemmän keinoja kuin lehtien palstoilla ilmoittelu.
Luulisin tietäväni, että moni poika olisi aivan otettu, jos saisi sinuun tutustua.- Anonyymi
Unohda suosiolla ekstrovertit. He eivät siedä sinua etkä sinä heitä. 🤓 Muiden introjen mielestä et ole yhtään kummallinen.
Sosiaaliset taidot on hyvä olla kunnossa kaikilla, mutta muuten introt elävät ihan eri maailmassa kuin ekstrot.
Erityisesti lukemisen halveksujat ovat saatanasta. 😈😂 - Anonyymi
Ambivertti voisi sinua ymmärtää ja tuoda myös palan extrovertteyttä mukanaan.
Olen kutakuinkin samalla tasolla kuin sinä, mutta minua ei haittaa erityisemmin olla itsekseni. Kokeilin kanssa jotain nettideitti paikkoja joskus kun kaikki muutkin sitä teki ja yleispainostuksesta. Oli kyllä aika turhaa juttua. Huomasin, että vaikea tutustua keneenkään ihmiseen jos nidien maali on alkujaan seurustelu ym. sellainen suhde. Pitäisi lähteä jostain muusta asiasta kuin siitä suhde käyntiin.
Kummallisena on ihan hyvä olla niin kauan kun huolehtii itsestään ja pärjää yksinäänkin. Ei tästä varmaan mitään apua ollut, mutta meinaan, että ei tarvitse pitää itseään muita huonompana, vaikka olisikin introvertti, ujo ja ei parisuhteessa. Varmuuden vuoksi sanon, ettet vain vahingossa ala miettimään liikaa, että et ole tarpeeksi hyvä tai riittävä jossain ja masennu.
Tiedän, että sanoit ettet uskalla oikein yksin lähteä mihinkään uuteen harrastukseen, mutta suosittelen silti kokeilemaan kun korona sallii. Sitä kautta minä ainakin super introverttinä aloin sosiaalistumaan IRL muiden kanssa enemmän ja harrastuksissa on se hyvä puoli, että sinun ei ole pakko jaksaa olla sosiaalinen muuta kuin sen ajan. Joten ei väsy niin pahasti ja ei tunnu siltä, että pakko jaksaa niin kuin jossain juhlissa tai baarissa.- Anonyymi
Introverttiys ei ole sama asia kuin ujous. Ujo ei uskalla mennä sosiaalisiin tilanteisiin, introvertti ei suuremmin halua mennä niihin.
Ärsyttää suunnattomasti, että nämä kaksi asiaa sekoitetaan.
Ujo varmasti tarvitseekin itselleen jonkun, joka toimii rohkaisijana sosiaalisissa tilanteissa. Pelkkä introvertti sen sijaan ei sellaista tarvitse, koska ei introverttiys johda sosiaalisten tilanteiden pelkoon.
Introvertti ja ekstrovertti eivät voi viihtyä keskenään, elleivät he vietä suurta osaa ajastaan toisistaan erillään: toinen sosiaalisissa tilanteissa ja toinen niiden ulkopuolella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Introverttiys ei ole sama asia kuin ujous. Ujo ei uskalla mennä sosiaalisiin tilanteisiin, introvertti ei suuremmin halua mennä niihin.
Ärsyttää suunnattomasti, että nämä kaksi asiaa sekoitetaan.
Ujo varmasti tarvitseekin itselleen jonkun, joka toimii rohkaisijana sosiaalisissa tilanteissa. Pelkkä introvertti sen sijaan ei sellaista tarvitse, koska ei introverttiys johda sosiaalisten tilanteiden pelkoon.
Introvertti ja ekstrovertti eivät voi viihtyä keskenään, elleivät he vietä suurta osaa ajastaan toisistaan erillään: toinen sosiaalisissa tilanteissa ja toinen niiden ulkopuolella.En misssään vaiheessa sanonut, että introvertti ja ujo on sama asia. Aloittaja itse sanoi, että on molempia, laittaen ne eroon toisistaan, ja sinä vedät pultit jostain tyhjästä.
Vastasin suoraan aloituksen tekstiin ja siinä oleviin asioihin.
Tsekkaa harhasi ennen kuin päättelet muiden tekstistä omia vainoharhoja ja mitä he muka mielestäsi sanovat. Vai oletko vain tällainen mielensäpahoittaja soturi joka saa hyvän olon siitä kun pahoittaa mielensä kaikkien muiden puolesta tällaiseksi harrastukseksi?
Kun aloit vain huutamaan ilman, että sillä on mitään syy-yhteyttä minun vastaukseeni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En misssään vaiheessa sanonut, että introvertti ja ujo on sama asia. Aloittaja itse sanoi, että on molempia, laittaen ne eroon toisistaan, ja sinä vedät pultit jostain tyhjästä.
Vastasin suoraan aloituksen tekstiin ja siinä oleviin asioihin.
Tsekkaa harhasi ennen kuin päättelet muiden tekstistä omia vainoharhoja ja mitä he muka mielestäsi sanovat. Vai oletko vain tällainen mielensäpahoittaja soturi joka saa hyvän olon siitä kun pahoittaa mielensä kaikkien muiden puolesta tällaiseksi harrastukseksi?
Kun aloit vain huutamaan ilman, että sillä on mitään syy-yhteyttä minun vastaukseeni.Kyllä, kyse oli harrastuksena harjoitetusta kärjistämisestä, mikä on toisinaan perin mukavaa. En myönnä pahoittaneeni mieltäni asiasta.
Sinun tekstistäsi sai kuvan, että yhdistät toisiinsa introverttiyden ja ujouden. Aloittajan tekstistä sitä kuvaa ei saanut. Ratkaiseva kohta on tämä: "...ei tarvitse pitää itseään muita huonompana, vaikka olisikin introvertti, ujo ja ei parisuhteessa."
Jos tavoitteena oli pitää erillään ujous ja introverttiys, sanojen "introvertti" ja "ujo" välissä tulisi olla pilkun sijaan "tai"-sana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, kyse oli harrastuksena harjoitetusta kärjistämisestä, mikä on toisinaan perin mukavaa. En myönnä pahoittaneeni mieltäni asiasta.
Sinun tekstistäsi sai kuvan, että yhdistät toisiinsa introverttiyden ja ujouden. Aloittajan tekstistä sitä kuvaa ei saanut. Ratkaiseva kohta on tämä: "...ei tarvitse pitää itseään muita huonompana, vaikka olisikin introvertti, ujo ja ei parisuhteessa."
Jos tavoitteena oli pitää erillään ujous ja introverttiys, sanojen "introvertti" ja "ujo" välissä tulisi olla pilkun sijaan "tai"-sana.Ei pidä, koska aloittaja itse sanoi olevansa introvertti _JA_ ujo. Se on lista asioista sen mukaan mitä informatiota sain. Vai sinäkö kiellät, että introvertit ei koskaan saa olla ujoja? Ujous kielletty introverteiltä, koska se antaa introverteille huonon maineen ja ei saa olla ujo!
Ujous on jokaisen oma persoonaan liittyvä asia ja tällä hetkellä vain sinä streotypioit introvertteyden ja ujouden samaksi asiaksi eikä kukaan muu.
Et tainnut ollenkaan lukea aloitusta tai minun tekstiä kunnolla. Sisältäsi kaivoit omia traumoja mnähden asian vain niiden kautta. Kuvitellen mitä on sanottu ja kirjoitettu.
Hmm.. tai taidan ruokkia vain trollia, koska ei kukaan ole niin tyhmä, että jättää lukematta aloituksen ensimmäisen lauseen - ellei tee niin tarkoituksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä, koska aloittaja itse sanoi olevansa introvertti _JA_ ujo. Se on lista asioista sen mukaan mitä informatiota sain. Vai sinäkö kiellät, että introvertit ei koskaan saa olla ujoja? Ujous kielletty introverteiltä, koska se antaa introverteille huonon maineen ja ei saa olla ujo!
Ujous on jokaisen oma persoonaan liittyvä asia ja tällä hetkellä vain sinä streotypioit introvertteyden ja ujouden samaksi asiaksi eikä kukaan muu.
Et tainnut ollenkaan lukea aloitusta tai minun tekstiä kunnolla. Sisältäsi kaivoit omia traumoja mnähden asian vain niiden kautta. Kuvitellen mitä on sanottu ja kirjoitettu.
Hmm.. tai taidan ruokkia vain trollia, koska ei kukaan ole niin tyhmä, että jättää lukematta aloituksen ensimmäisen lauseen - ellei tee niin tarkoituksella.Toivoisin, ettet väittäisi minun tuntevan aivan niin laajaa kirjoa tunteita kuin mitä viesteissäsi ehdotat minulla olevan.
Milloin pahoitan mieleni, milloin huudan, milloin kärsin väitetyistä traumoista. Jopa soturiksi minua ehdit nimittää. 😂 Totuus on, ettei tämä keskustelu herätä minussa juuri muita tunteita kuin lievää huvittuneisuutta. Minä en ole lähellekään niin tunteellinen henkilö kuin näytät kuvittelevan.
Jokainen saa täysin vapaasti ja ilman maineen haitan pelkoa olla ujo. Siitä ei kai ole haittaa kuin ujolle henkilölle itselleen, jos hänellekään.
Saatan tulkita tekstejä hieman liikaa niiden konteksteista erillisinä. Sinä olisit voinut minunlaisiani väärinymmärtäjiä helpottaaksesi tehdä lainaamassani tekstinkohdassa selväksi, että puhut nimenomaan ketjun aloittajasta etkä introverteistä yleensä.
- Anonyymi
Et tykkää tutustua "tinderissä tai vastaavassa", mutta netti on silti vastaus. Ei läheskään kaikki treffipalvelut ole "tindereitä".
- Anonyymi
"Kummallinen introvertti"?
Ennemminkin sinulla kuten valtaosalla ihmisiä tuntuu olevan kummallinen käsitys introvertista.
Introvertti ei välttämättä ole mikään omituinen erakko joka pakenee ihmisiä luolansa pimentoon. Introvertti voi olla ja on useinkin myös sosiaalinen ja kaipaa seuraa - tietyssä määrin. Introvertti väsyy helpommin ja nopeammin seurassa ja tarvitsee yksinoloa ja rauhaa akkujensa lataamiseen.
Tässä infoa siitä mitä on introversio:
https://www.introvertit.net/index.php/harhaluuloja-introverteista
Olen itse introvertti ja olen ollut kolmessa pidemmässä ja muutamassa lyhyemmässä parisuhteessa, kaipaaan seuraa tietyissä määrin mutta haluan elää yksin sillä tarvitsen paljon tilaa ja aikaa itselleni. työskentelen hyvinkin sosiaalisessa ammatissa sillä olen sairaanhoitaja.
En ole ujo, päin vastoin enkä arka. Seuraani en ole koskaan hakenut netistä tms. vaan ehdottomasti haluan kohdata ihmisen ja tehdä ensivaikutelman ihan luonnossa.
Totta kai introverteissakin on erilaisia ihmsiä, mutta käsitys että he ovat kaikki jotain arkoja hiiriä ja mumisevia erakoita on täysin väärä.- Anonyymi
Hyvä kirjoitus ja hyvä tuo juttu "harhaluuloja introvertistä".
- Anonyymi
Näin on! Introvertti vain viihtyy kaikista parhaiten omassa seurassaan ja rauhassa & tyyneydessä ilman muiden ympärillä hässäköintiä, mutta se ei tosiaan tarkoita mitään komeroon piiloon-ujoutta - se on halu rauhoittua ja kuunnella oman pääänkin sisäistä maailmaa ja ilman sitä rauhaa luhistuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on! Introvertti vain viihtyy kaikista parhaiten omassa seurassaan ja rauhassa & tyyneydessä ilman muiden ympärillä hässäköintiä, mutta se ei tosiaan tarkoita mitään komeroon piiloon-ujoutta - se on halu rauhoittua ja kuunnella oman pääänkin sisäistä maailmaa ja ilman sitä rauhaa luhistuu.
Introvertti viihtyy yksin, kyllä. Mutta voi introvertti kaivata sosiaalisuuttakin, mutta se on toisenlaista silloin, kun niin käy. Introvertti yleensä enemmän tarkkailee muita kuin haluaa olla siinä sosiaalisen hässäkän keskipisteenä.
Itse introverttinä nautin kesäisin esim. kahviloissa istuskelusta ja ihmisten seuraamisesta, että mitä puuhailevat. Se on tosi virkistävää itse asiassa! Mutta en toivoisi, että joku tulisi juttelemaan ja "pilaamaan" hyvää tarkkailusessiotani.
Ja sitten jos haluan ottaa kontaktia johonkuhun, mielellään tekisin sen "syvällisemmin" kuin vain hyvää päivää ja kirvesvartta -metodilla. Helposti se ei onnistu, mutta toisaalta moni haluaa avautua minulle sitten, kun juttuun paremmin tullaan. "Olipa helppo jutella kanssasi", on usein kuulemani kommentti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Introvertti viihtyy yksin, kyllä. Mutta voi introvertti kaivata sosiaalisuuttakin, mutta se on toisenlaista silloin, kun niin käy. Introvertti yleensä enemmän tarkkailee muita kuin haluaa olla siinä sosiaalisen hässäkän keskipisteenä.
Itse introverttinä nautin kesäisin esim. kahviloissa istuskelusta ja ihmisten seuraamisesta, että mitä puuhailevat. Se on tosi virkistävää itse asiassa! Mutta en toivoisi, että joku tulisi juttelemaan ja "pilaamaan" hyvää tarkkailusessiotani.
Ja sitten jos haluan ottaa kontaktia johonkuhun, mielellään tekisin sen "syvällisemmin" kuin vain hyvää päivää ja kirvesvartta -metodilla. Helposti se ei onnistu, mutta toisaalta moni haluaa avautua minulle sitten, kun juttuun paremmin tullaan. "Olipa helppo jutella kanssasi", on usein kuulemani kommentti.No näin on, ei mitään lisättävää. En ehkä osannut kuvailla sitä noin. Joo parasta on tarkkailla. Se on hauskaa. Ja läheiset tutustumiset sitten ihan eri intensiteetillä kuin tyhjänläpätyksillä. On kiva, että on tapahtumia kunhan niihin ei tarvitse laittaa liikaa eforttia :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten jos haluan ottaa kontaktia johonkuhun, mielellään tekisin sen "syvällisemmin" kuin vain hyvää päivää ja kirvesvartta -metodilla. Helposti se ei onnistu, mutta toisaalta moni haluaa avautua minulle sitten, kun juttuun paremmin tullaan. "Olipa helppo jutella kanssasi", on usein kuulemani kommentti.Mieti maailmaa ja miten vaikea on tosiaan tietää etukäteen mitä kukakin sisuksissaan on? Se on haastavaa tutustumisrintamalla. Ehdotan intro-, ekstro- ja ambipaitoja.
- Anonyymi
Ex oli ekstrovertti ja joka vknloppu olisi pitänyt lähteä ulos milloin mihinkin. Introvertille sellainen on yhtä tuskaa. Hän ei kyennyt käsittämään ollenkaan sitä, että kolusin mieluummin nettiä tai laitoin pihaa.
- Anonyymi
Juu, kuhan ei ahdistu satunnaisissa sosiaalisissa tilanteissa. Ja toki on tärkeää ymmärtää se kummallisena introverttina, että jos minä tarvitsen oma tilaa, niin minä myös tarkoitan sitä. Silloin ei ole edes kummalliselle introvertille tilaa vieressäni. Silloin on ainoastaan minä ja minun maailmani... :)
- Anonyymi
No sen käsityksen sain että olet normaali nainen jollaista jokainen mies hakee vaimokseen eli kotona ja perheensä kanssa viihtyvä eli heidän kanssaan yhdessä tehden kaikkea eli kaltaiseesi naiseen haluaisin tutustua
- Anonyymi
"Kummallinen introvertti" voi lohduttautua sillä että kuuluu melko hyvään seuraan:
Clint Eastwood, Cristina Aquillera, Harrison Ford, Julia Roberts, Bill Gates ovat myöntäneet olevansa introvertteja.
Samoin Mark Zuckerberg, Hillary Clinton, Clen Close, Elon Musk,Lady Gaga, Michael Jordan, Leonardo Di Caprio joitain mainitaksemme.
Joten olkaamme ylpeitä omina itsenämme itse kukin, niin introvertit kuin ekstroverititkin. Kaikilla meillä on jotain annettavaa ja jokaisella oma paikkansa ja tehtävänsä tässä maailmassa! - Anonyymi
Tyttö näyttelijöistä tämä joka oli elokuvassa: https://www.imdb.com/name/nm3185774
Wonder Womaniksi olisi sopinut aika hyvinkin tuo ehkä kauniinpikin ja tietokoneidern taistelupeleissäkin on ollut mm. Mortal Kombat tuo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1856533Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto965449Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1243421Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT2433295Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat862398Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku32125Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne191776Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val481721Läppärit kahviloissa
Aika omituista nykyään, että mennään ”trendikkäästi” tekemään lämppärillä töitä kahviloihin ja viedään moneksi tunniksi471614- 981376