En onnistu ikinä

En ole kylläkään ennen yksin juonut. Kerran viikossa pitää saada rentoutua. On ollut mun motto. St, harmi että lähdet palstalta. Olet ollut sen väriläiskä!

98

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onneksi on kissa kaverina 😻

      • Mulla on sellainen tunne ettei kissa tykkää kun juon. Tuskin se mitään ymmärtää. Armi on mun aarre. Se nukkuu vaan nyt. Ei saa häiritä.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mulla on sellainen tunne ettei kissa tykkää kun juon. Tuskin se mitään ymmärtää. Armi on mun aarre. Se nukkuu vaan nyt. Ei saa häiritä.

        Tottakai eläin "ymmärtää" jos ihminen haisee pahalle ja antautuu pahuuden nautintoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai eläin "ymmärtää" jos ihminen haisee pahalle ja antautuu pahuuden nautintoihin.

        Ei kissa mitään muuta ymmärrä, kun oman etunsa. Ruokaa, eikä pidä kovaa ääntä niin se riittää. Alkoholisti sanoisi että haisee hyvälle, olet sinä uskovainen saatanan tyhmä.


    • Anonyymi

      Kunhan jostain tulisi sitä tervettä järkeä vielä.

      • Anonyymi

        Sillähän on ei juo kun kerran viikossa.


    • Jos on pakko niin se on alkoholismia.

      • Anarkisti apostoli. Tänään kävin kokouksessa ja ihan kiltisti taas...


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Anarkisti apostoli. Tänään kävin kokouksessa ja ihan kiltisti taas...

        Faijani kävi kans, oli rapajuoppo joka joi vaikka toisten oksennuksia jos sisälsi viinaa.
        Oli kuitenkin ilman n. 40v lopun kaiken eikä juonut kun lapsi olin 👍


      • AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Faijani kävi kans, oli rapajuoppo joka joi vaikka toisten oksennuksia jos sisälsi viinaa.
        Oli kuitenkin ilman n. 40v lopun kaiken eikä juonut kun lapsi olin 👍

        Hyi saatana. Yäk yäk yäk. Joiko putkia? Samoin oma isäni joi. Tosin hoiti työnsä insinöörinä.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Hyi saatana. Yäk yäk yäk. Joiko putkia? Samoin oma isäni joi. Tosin hoiti työnsä insinöörinä.

        Varmasti meni joskus kuukausiakin putkeen ja sammumisia useampi päivään.
        Kyllähän tuokin töitä teki ja ruuan pöytään hommasi 👍


      • AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Varmasti meni joskus kuukausiakin putkeen ja sammumisia useampi päivään.
        Kyllähän tuokin töitä teki ja ruuan pöytään hommasi 👍

        No hyvä että sinä selvisit! Mulla on varmaan joku malli isältä. Se oli raivostuttavan puhelias kännissä. Tauotta jonninjoutavia tarinoita. Kerran lukittiin siskon kanssa se yhteen huoneeseen kun saatiin tarpeeksi sen höpötyksestä.
        Siksi musta tuli hiljainen.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        No hyvä että sinä selvisit! Mulla on varmaan joku malli isältä. Se oli raivostuttavan puhelias kännissä. Tauotta jonninjoutavia tarinoita. Kerran lukittiin siskon kanssa se yhteen huoneeseen kun saatiin tarpeeksi sen höpötyksestä.
        Siksi musta tuli hiljainen.

        On sitä kaikkea tullu kokeiltua ja faijani faija oli sodassa joten sieltä varmasti traumoja perheeseen livennyt enemmänkin vaikkei niitä sillee tiedostakaan.
        Näillä mennään mitä on 🙌☀️


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        No hyvä että sinä selvisit! Mulla on varmaan joku malli isältä. Se oli raivostuttavan puhelias kännissä. Tauotta jonninjoutavia tarinoita. Kerran lukittiin siskon kanssa se yhteen huoneeseen kun saatiin tarpeeksi sen höpötyksestä.
        Siksi musta tuli hiljainen.

        Se ei uskaltanut selvin päin höpistä ja siksi otti rohkaisua.


    • Anonyymi

      Mulla on ongelma. Juon lähes joka päivä. Pelkään suolistosyöpää mutta en pysty lopettamaan. Kivut ovat liian suuria olla selvin päin eikä kipulääkkeet sovi. Tuska kasvaa iltaisin.

      • Varmasti ahdistaa.. Verinen, tumma uloste on oire, ei niinkään kivut. Toivon ja rukoilen ettei se ole sitä. Vaan saat aloittaa alusta. Toivon sitä samaa itselleni.
        Minulla on myös voimakkaasti tuo Vatsasyövän pelko. Olen uskaltautunut lääkäriinkin. Ei se ollut sitä.
        Nyt liikun, poltan vähemmän ja noudatan ateriarytmiä. Aikeissa lopettaa kokonaan. Ei tosin sen viimeisen portin kautta.. Kuten jo uskoin.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Varmasti ahdistaa.. Verinen, tumma uloste on oire, ei niinkään kivut. Toivon ja rukoilen ettei se ole sitä. Vaan saat aloittaa alusta. Toivon sitä samaa itselleni.
        Minulla on myös voimakkaasti tuo Vatsasyövän pelko. Olen uskaltautunut lääkäriinkin. Ei se ollut sitä.
        Nyt liikun, poltan vähemmän ja noudatan ateriarytmiä. Aikeissa lopettaa kokonaan. Ei tosin sen viimeisen portin kautta.. Kuten jo uskoin.

        Niin, ei ne kivut ole suolistossa vaan selkärangassa. Kiitos rukouksestasi.


      • Anonyymi

        Kyllä se on maksasi, joka pettää jos päivittäin kippailee 20-30v


    • Anonyymi

      Saarn.5:17 Katso, minkä minä olen tullut näkemään, on hyvää ja kaunista syödä ja juoda ja nauttia hyvää kaiken vaivannäkönsä ohessa, jota ihminen itseänsä vaivaa auringon alla lyhyinä elämänsä päivinä, jonka Jumala on hänelle antanut; sillä se on hänen osansa. Saarn.9:7 Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvällä mielin, sillä aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.

      • Anonyymi

        Minä en juo viiniä, sillä se on jeesuksen verta ja maistuu paskalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en juo viiniä, sillä se on jeesuksen verta ja maistuu paskalta.

        Viini on Jeesuksen verta vain kirkossa sakramenttina ehtoollisessa. Muuten sen nauttiminen on täysin Raamatun mukaista, ja tekihän Jeesus vedestä viintä niin, että kaikille riitti. Ei ryyppääminen syntiä ole, mutta humalassa tehdyt temput saattavat olla. Ryyppääväthän myös papit ja piispat, ja olen minäkin sen tehnyt suurehkon seurakunnan kirkkoherran kanssa. Kotikuntani historia kertoo, että kirkonmiehet perustivat kapakoita kirkon läheisyyteen. Juopua sai, mutta häiriköinnistä sakotettiin.
        Nooa kun joi viininsä, hän juopui ja makasi alastomana majassansa (1 Mooses 20), mutta Kungfutse saarnasi kohtuutta.
        Ja aina kun alkoholia nauttii, niin juopuu enemmän tai vähemmän. Jos ei, niin viinassa on jotakin vikaa.


    • Anonyymi

      Eikö hellari seurakunta ole täynnä juoppoja tai ex-sellaisia, joilta Jumala yhtäkkiä mystisesti poisti alkoholismin? Mikset kysy apua sieltä?

      • Käyn kyllä helluntaiseurakunnassa.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Käyn kyllä helluntaiseurakunnassa.

        Eli olet niitä ylistäjiä 🤣


    • Anonyymi
      • Ei raamatussa lue noin... "älkää päihtykö alkoholista". Lue tuosta jonkun laittamasta ylläolevasta viestistä raamatun pätkä. Ja muitakin r-kohtia löytyy, tosin on myös vastaan kohtia.
        Olenkohan minä edes juomari kun olen ottanut vain kerran viikossa?!
        Ehkä kuitenkin olen.. Mutta sinä olet tuomitsija. Tiedätkö mitä raamattu sanoo tuomareille?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei raamatussa lue noin... "älkää päihtykö alkoholista". Lue tuosta jonkun laittamasta ylläolevasta viestistä raamatun pätkä. Ja muitakin r-kohtia löytyy, tosin on myös vastaan kohtia.
        Olenkohan minä edes juomari kun olen ottanut vain kerran viikossa?!
        Ehkä kuitenkin olen.. Mutta sinä olet tuomitsija. Tiedätkö mitä raamattu sanoo tuomareille?

        Ymmärrät varoittavan kirjoitukseni kieroutuneesti ja valheellisesti syyttäen tuomitsijaksi.

        Tiedätkö, mitä Raamattu sanoo kieroonkasvaneista valehtelijoista?

        Aika lailla samaa kuin juomareista.

        Tuomareiden tulee tuomita oikein. Omat synnit tulee tuomita ja synti sanoa synniksi.

        Kaltaisia vääristelijöitä maailmassa riittää. Oletko liberaaliteologien seurakunnassa? Kysy känniseuraa seurakunnastasi kun yksin juominen ei ole sinusta kivaa kännäämistä?

        Iljettävää...

        Commandohauis


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei raamatussa lue noin... "älkää päihtykö alkoholista". Lue tuosta jonkun laittamasta ylläolevasta viestistä raamatun pätkä. Ja muitakin r-kohtia löytyy, tosin on myös vastaan kohtia.
        Olenkohan minä edes juomari kun olen ottanut vain kerran viikossa?!
        Ehkä kuitenkin olen.. Mutta sinä olet tuomitsija. Tiedätkö mitä raamattu sanoo tuomareille?

        Ja ei ihmisten tarvihe tuomita toinen toistaan. Jumalan Sana tuomitsee ihmisen kun hän seisoo , toistan sulle , Jumalan Sanan tuomittavana vimeisellä tuomiolla.

        On väärin koittaa hirttää evankeliumin viestin tuojaa tuomitsemisen hirsipuuhun.

        Jumalan Sana osoittaa niin oikean kuin vääränkin. Sitä päätöstä eivät tee palstan selkääntaputtaja jumalattomat , jotka tukevat synnintekijää jatkamaan synnintekoa.
        Asiaankuuluva on että minun on varoittaman ja parannuksentekoon synnistä evankeliumin viestin mukaan kehottain.

        Katson asian loppuunkäsitellyksi osaltani.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ei ihmisten tarvihe tuomita toinen toistaan. Jumalan Sana tuomitsee ihmisen kun hän seisoo , toistan sulle , Jumalan Sanan tuomittavana vimeisellä tuomiolla.

        On väärin koittaa hirttää evankeliumin viestin tuojaa tuomitsemisen hirsipuuhun.

        Jumalan Sana osoittaa niin oikean kuin vääränkin. Sitä päätöstä eivät tee palstan selkääntaputtaja jumalattomat , jotka tukevat synnintekijää jatkamaan synnintekoa.
        Asiaankuuluva on että minun on varoittaman ja parannuksentekoon synnistä evankeliumin viestin mukaan kehottain.

        Katson asian loppuunkäsitellyksi osaltani.

        Commandohauis

        Ottaisko kaljan? Tai kaks...

        AuroraKaljaKorilis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ei ihmisten tarvihe tuomita toinen toistaan. Jumalan Sana tuomitsee ihmisen kun hän seisoo , toistan sulle , Jumalan Sanan tuomittavana vimeisellä tuomiolla.

        On väärin koittaa hirttää evankeliumin viestin tuojaa tuomitsemisen hirsipuuhun.

        Jumalan Sana osoittaa niin oikean kuin vääränkin. Sitä päätöstä eivät tee palstan selkääntaputtaja jumalattomat , jotka tukevat synnintekijää jatkamaan synnintekoa.
        Asiaankuuluva on että minun on varoittaman ja parannuksentekoon synnistä evankeliumin viestin mukaan kehottain.

        Katson asian loppuunkäsitellyksi osaltani.

        Commandohauis

        Hyvä, että tulin kurkkaamaan, ollaanko täällä kiltisti.
        Mitä ihmettä tolleen meet laukomaan. Kyllä sinulla oikeesti pitäisi olla se nainen!!
        Anna olla viimone kerta, että menet naiselle tuollain räkyttämään.
        Js minunkin osalrani on asia loppuun käsitelty.

        Arska. Kirjoitit, ettet onnistu. Minä uskon, että onnistut. Kyllä onnistut.

        Ja nyt pois. Ei täällä jaksa olla. Kurja palsta pahanen.

        ST


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei raamatussa lue noin... "älkää päihtykö alkoholista". Lue tuosta jonkun laittamasta ylläolevasta viestistä raamatun pätkä. Ja muitakin r-kohtia löytyy, tosin on myös vastaan kohtia.
        Olenkohan minä edes juomari kun olen ottanut vain kerran viikossa?!
        Ehkä kuitenkin olen.. Mutta sinä olet tuomitsija. Tiedätkö mitä raamattu sanoo tuomareille?

        Jumalan edessä tuomari ja juomari ovat samassa asemassa.


      • Anonyymi

        Niinkö? Sittenhän Nooa, Joosef yms eivät voi pelastua, koska he päihtyivät. Entä miten noudattaa Jumalan käskyä juoda väkijuomaa ja viiniä temppelissä tai nykyisin ehkä enemmin kirkossa, jos siitä ei saa päihtyä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, että tulin kurkkaamaan, ollaanko täällä kiltisti.
        Mitä ihmettä tolleen meet laukomaan. Kyllä sinulla oikeesti pitäisi olla se nainen!!
        Anna olla viimone kerta, että menet naiselle tuollain räkyttämään.
        Js minunkin osalrani on asia loppuun käsitelty.

        Arska. Kirjoitit, ettet onnistu. Minä uskon, että onnistut. Kyllä onnistut.

        Ja nyt pois. Ei täällä jaksa olla. Kurja palsta pahanen.

        ST

        No tää on vähän tällainen. Vastustusviestejä tulee jokaiselle tasaiseen tahtiin. Kiitos kun puolustat mua commandolta!


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        No tää on vähän tällainen. Vastustusviestejä tulee jokaiselle tasaiseen tahtiin. Kiitos kun puolustat mua commandolta!

        Onko se ottanut sen siitä elokuvasta Commando eikös se tullut just telkkarista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se ottanut sen siitä elokuvasta Commando eikös se tullut just telkkarista.

        Kyllä, iso Arska commandohauiksineen vaikutti nimimerkin valintaani. Se vaan tuli mieleen juuri sillä siunaamalla hetkellä. Yhtä hyvin nimimerkkini voisi olla jokin muu sankariutta ilmentävä nimimerkki.

        Olenhan se mikä olen. Rohkea mies,nöyrä sankari.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, iso Arska commandohauiksineen vaikutti nimimerkin valintaani. Se vaan tuli mieleen juuri sillä siunaamalla hetkellä. Yhtä hyvin nimimerkkini voisi olla jokin muu sankariutta ilmentävä nimimerkki.

        Olenhan se mikä olen. Rohkea mies,nöyrä sankari.

        Commandohauis

        Mikä on paras Arskan elokuva?

        Identtiset kaksoset voisi olla hyvä, mie oon se pätkä, ole sie iso Arska. 😊

        Oliko lastentarhakyttäkin Arskan elokuvia?

        LS


    • Anonyymi

      Kyllä sinä onnistut.

      • Kiitos. Ihana zemppiviesti..


      • Anonyymi

        Ei juomista tarvitse lopettaa, jos juo vain kerran viikossa.


      • auroraboreallis
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei juomista tarvitse lopettaa, jos juo vain kerran viikossa.

        Mä aioin olla peräti kuukauden ilman ja paras mihin mä oon päässy on kahdeksan raitista päivää. Nyt on jälleen kahdeksas päivä... 22 rp jäljellä?


    • Anonyymi

      Jeesus nousi veneeseen ja hänen opetuslapsensa seurasivat Häntä.

      Seuraa sinäkin Jeesusta niin olet turvassa kun myrsky nousee.

      Myrsky: Viinan himo, ahdingon hetki,aika

      Jeesus sanoi myrskylle : annahan olla, opetuslapsia pelottaa, tyynny?

      Sanoa voi jokainen Jumalan oma Jeesukseen turvaten omassa ahdingossaan oman rukouksensa ja uskoa Jeesuksen apuun. Itselläni on pitkä lista avunpyyntöjä enkä ole missään jäänyt apua saamatta.

      Kielillä puhumisen lahjaa en ole saanut mutta se ei ole minulle tarpeen ollakseni tyytyväinen, sillä olen Herralta saanut jo uskoontuloni hetkessä enemmän hyvyyttä osakseni kuin osasin toivoa. Uskoni on arvolahja. Kalliimpi vaimoa, kalliimpi Joulukinkkua, Kalliimpi omistusasuntoa. Kalliimpi kultaa. Kalliimpi elämääni. Kalliimpi mitään maailmassa.

      Uskoni Jeesukseen on arvokkainta maailmassa. Uskosi Jeesukseen on arvokkainta mitä sinulla on. Ilman uskoa Jeesukseen elät rauhattomuudessa. Eri asia myönnätkö sen, mutta jos olet hiljaisuudessa vuorokauden ajatuksinesi niin leimaako rauha vai rauhattomuus mieltäsi?

      Commandohauis

      • Anonyymi

        Kaltaisia vääristelijöitä maailmassa riittää. Oletko liberaaliteologien seurakunnassa? Kysy känniseuraa seurakunnastasi kun yksin juominen ei ole sinusta kivaa kännäämistä?

        Iljettävää...

        Commandohauis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaltaisia vääristelijöitä maailmassa riittää. Oletko liberaaliteologien seurakunnassa? Kysy känniseuraa seurakunnastasi kun yksin juominen ei ole sinusta kivaa kännäämistä?

        Iljettävää...

        Commandohauis

        Kyllä seurakunnissa juodaan mutta salaa. Saisin heti sieltä mukaani parikin mutten tahdo heitä vietellä..Sain seuraa sinä iltana kun join. Ihan turhaan sillä asialla ilkeilet.
        Samalla mitalla.. En usko että sinulle on Jeesus joulukinkkua tärkeämpi.. Hihih.. . Ihan tosi, Mika...


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kyllä seurakunnissa juodaan mutta salaa. Saisin heti sieltä mukaani parikin mutten tahdo heitä vietellä..Sain seuraa sinä iltana kun join. Ihan turhaan sillä asialla ilkeilet.
        Samalla mitalla.. En usko että sinulle on Jeesus joulukinkkua tärkeämpi.. Hihih.. . Ihan tosi, Mika...

        Mikä on tämä Mika, joka on vuosia ollut palstalla. Käsitän, että ateisti, joka haluaa leikkiä uskovaisten kanssa ja hänestä on kiva höynäyttää heitä. Sellaisen kuvan olen saanut. Tämä Mika nimi on ollut vuosia sitten jo esillä.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on tämä Mika, joka on vuosia ollut palstalla. Käsitän, että ateisti, joka haluaa leikkiä uskovaisten kanssa ja hänestä on kiva höynäyttää heitä. Sellaisen kuvan olen saanut. Tämä Mika nimi on ollut vuosia sitten jo esillä.

        LS

        Sorry, mä en muista. Entinen sheriffi murtsi-67oli myös Mika nimeltään. Sinä oot ollut kyllä aika kauan, muistatko kuinka kauan? Mä aloitin v.2006.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Sorry, mä en muista. Entinen sheriffi murtsi-67oli myös Mika nimeltään. Sinä oot ollut kyllä aika kauan, muistatko kuinka kauan? Mä aloitin v.2006.

        Varmaan samoihin aikoihin on liikuttu palstoilla, Suomi24:lle olen varmaan kirjoitellut noihinkin aikoihin. En kuitenkaan helluntailaisuuspalstalla niin kauan ole ollut. En muista milloin tänne eksyin, tarkalleen ottaen... olisikohan voinut olla niihin aikoihin, kun antoivat bannit uskonaskeleesta...mikähän vuosi se sitten on ollutkaan, eipä näitä muista. En muista, ehkä se murtsi oli vielä silloin valvojana tai sitten ei...mutta on nimimerkkintutun kuuloinen...oikeaa nimeä en ole tiennyt, jokin Mika nimi palstalla välillä on seikkaillut ihan kummallisissa yhteyksissä...mutta olen luullut jostain syystä olevan jokin ateisti...

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Sorry, mä en muista. Entinen sheriffi murtsi-67oli myös Mika nimeltään. Sinä oot ollut kyllä aika kauan, muistatko kuinka kauan? Mä aloitin v.2006.

        Ihana kappale. Behm -frida.
        Tuli radiossa tänään, piti etsii youtubesta.

        Millaista musiikkia aurorab kuuntelee?

        😊

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihana kappale. Behm -frida.
        Tuli radiossa tänään, piti etsii youtubesta.

        Millaista musiikkia aurorab kuuntelee?

        😊

        LS

        Kävin hiukan kuuntelemassa behm bridaa. Kaunis lauluääni oli.
        Mä tykkään kaikesta suomalaisesta gospelista, kuuntelen sanotuksia. Esim. Jää hiljaisuus Hanna ekola on sattuva juuri minulle koska olen leski.
        Tietenkin kaikkeen kyllästyy, ei aina tarvitse olla niin raskasta. Miten sinä suhtaudut hengelliseen musiikkiin?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kävin hiukan kuuntelemassa behm bridaa. Kaunis lauluääni oli.
        Mä tykkään kaikesta suomalaisesta gospelista, kuuntelen sanotuksia. Esim. Jää hiljaisuus Hanna ekola on sattuva juuri minulle koska olen leski.
        Tietenkin kaikkeen kyllästyy, ei aina tarvitse olla niin raskasta. Miten sinä suhtaudut hengelliseen musiikkiin?

        En ehkä osaa kuunnella hengellistä musiikkia, mutta niissäkin on joukossa helmiä. Niissäkin varmasti vaikuttaa suurelta osin sovitus, sanoitus, laulajan ääni...kokonaisuus. usein hengellinen musiikki on tylsää ja huonosti tuotettua, tämä on tietysti minun mielipiteeni, ei ne suuremmin kosketa tai kerro ihmisen todellisesta elämästä.

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kävin hiukan kuuntelemassa behm bridaa. Kaunis lauluääni oli.
        Mä tykkään kaikesta suomalaisesta gospelista, kuuntelen sanotuksia. Esim. Jää hiljaisuus Hanna ekola on sattuva juuri minulle koska olen leski.
        Tietenkin kaikkeen kyllästyy, ei aina tarvitse olla niin raskasta. Miten sinä suhtaudut hengelliseen musiikkiin?

        Helluntailaiset Tuksu esiintyy ,Toosa TV Tuksun karaoke jotain .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ehkä osaa kuunnella hengellistä musiikkia, mutta niissäkin on joukossa helmiä. Niissäkin varmasti vaikuttaa suurelta osin sovitus, sanoitus, laulajan ääni...kokonaisuus. usein hengellinen musiikki on tylsää ja huonosti tuotettua, tämä on tietysti minun mielipiteeni, ei ne suuremmin kosketa tai kerro ihmisen todellisesta elämästä.

        LS

        Nicole C.Mullen Redeemer


    • 'En ikinä onnistu'

      Kun tuohon asti on päästy,
      niin olemme Voiton puolella.
      Tiedät Sanasta,
      että Jeesus on Voittaja,

      Tarkkaan ottaen nimi Jeesus
      tarkoittaa Vapauttajaa.
      Vapauttajaa tarvitsee orja.

      "Totisesti, totisesti sanon teille:
      jokainen, joka syntiä harjoittaa,
      on synnin orja
      ...
      Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi,
      olette totisesti vapaat."

      Lainaus oli
      Aapeli Saarisalon käännöksestä.

      Tiedän jopa saarnaajia,
      jotka ovat joutuneet kulkemaan
      pitkän matkan,
      ennenkuin ovat päässeet
      yhtä pitkälle kuin Sinä
      tämän keskustelun otsikossa,
      jos sen oikein ymmärsin.

      • Jaa. Aika kulkee niin hitaasti. Tämä on vasta kolmas päivä raittiina. Ja kun olen ollut kaksi viikkoa raitis sekin on vielä liian vähän. Miten, kalamos, tästä eteenpäin? Kysyn koska kunnioitan kuitenkin sinun uskoasi.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Jaa. Aika kulkee niin hitaasti. Tämä on vasta kolmas päivä raittiina. Ja kun olen ollut kaksi viikkoa raitis sekin on vielä liian vähän. Miten, kalamos, tästä eteenpäin? Kysyn koska kunnioitan kuitenkin sinun uskoasi.

        Isäni oli ollut voimallinen
        Herran palvelija.
        Myös äitini oli
        Pyhällä Hengellä täytetty
        Herran palvelijatar.
        Tuolta ajalta lapsuuskotiini
        oli jäänyt paljon hengellisiä kirjoja.
        Yhtä kirjaa aina jopa useita kappaleita.
        Liittyi isän palvelutehtävään.

        En kerro asiasta enempää
        tällä foorumilla.
        Tiedätkin, millä foorumilla
        voimme keskustella syvällisemmin.
        Mutta joka tapauksessa kävi niin,
        että nämä Herran palvelijat
        joutuivat erämaahan pitkäksi aikaa.

        Tuohon tyhjyyteen isä
        alkoi sitten valmistaa itselleen
        omat simat,
        kun äidille ja minulle tehtiin oma.
        Vähän ihmettelin.

        Tuli päivä,
        jolloin minun ikäiseni lapsi
        valaisi minua:
        'Sinun isäsi on juovuksissa'.

        Minä itkin ja huusin,
        että minun isäni ei juopottele.
        Olin monta kertaa nähnyt,
        kuin mustamaija oli vienyt
        erään naapurinsedän,
        kun oli yhteisellä pihallamme hörissyt.

        Tupakkaa meni niin paljon,
        että se rasitti köyhän perheen kukkaroa.
        Tilanne paheni vuosi vuodelta.
        Mutta Jumala ei hylkää lastaan.
        Pyhä Henki alkoi kolkuttaa isän sydämellä.

        Isä alkoi lukea Raamattua.
        Sitten hän rohkeni rukoilla.
        Ja kohta hän alkoi puhua kielillä
        ihan niinkuin ennen vanhaan.
        Hän sulki suunsa välittömästi.
        Hän ajatteli,
        että tämä ei voi olla Herrasta.

        Mutta kyllä se oli.
        Pyhä Henki rukoili sanoilla,
        joita isä ei olisi osannut käyttää.

        Eräänä päivänä,
        kun tulin opiskelija-asunnostani
        kotiin, meillä oli vieras.

        Isä selitti tälle jotakin hengellistä.
        Minä olin ihmeissäni.
        Ja kysyin tyhmiä.
        'Etkö Sinä polta enää ollenkaan'.

        Isä uudistui uskossaan
        niin totaalisesti,
        että hän ei enää koskaan
        vetänyt yhtään sauhua,
        lukuunottamatta
        kahta henkosta,
        jotka oli pakko ottaa,
        kun sydän olisi muuten pysähtynyt.

        Eikä hän koskaan juonut enää
        pisaraakaan mitään juovuttavaa.

        Hän oli mies,
        joka ei vanhanakaan pelännyt mitään.
        Hän meni alueille,
        joiden läpi minä en uskaltanut kulkea.
        Ja jakoi hengellistä materiaalia.
        Eräs nuori kaunis romaaninainen
        oli sanonut vanhalle isälleni,
        että ei hän osaa lukea.
        Siihen toinen oli sanonut,
        että kyllä hän lukee tuolle lukutaidottomalle.
        Isällä oli hätä hukkuvista sieluista.

        Siis mitä tapahtui.
        Sen tyhjiön,
        jonka täytti viinanhöyryt
        syrjäytti Pyhä Henki uudelleen.

        Isä eli siis täysin raittiina
        tuon uudistumisen jälkeen
        vuosikymmeniä ja kuoli
        sitten noin satavuotiaana.

        En ole koskaan ollut juovuksissa,
        mutta silminnäkijätodistajana
        voin sanoa,
        että kyllä se rentoutus,
        jota juopuminen tarjoaa,
        on todella laiha korvike,
        sille mitä Jumalalla on tarjota.

        "Älkääkä juopuko viinistä,
        sillä siitä tulee irstas meno,
        vaan täyttykää Hengellä,
        puhuen keskenänne
        psalmeilla ja kiitosvirsillä
        ja hengellisillä lauluilla,
        veisaten ja laulaen
        sydämessänne Herralle,
        kiittäen aina
        Jumalaa ja Isää kaikesta
        meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä."

        Tee noin.

        Ja ihan ensiksi,
        jos sinulla on viinaksia kaapissa,
        kaada ne maahan.

        Jos joku tarjoaa Sinulle,
        niin kysy,
        saatko tehdä tälle mitä haluat.
        Ja luvan saatuasi tee sille samoin.


      • kalamos kirjoitti:

        Isäni oli ollut voimallinen
        Herran palvelija.
        Myös äitini oli
        Pyhällä Hengellä täytetty
        Herran palvelijatar.
        Tuolta ajalta lapsuuskotiini
        oli jäänyt paljon hengellisiä kirjoja.
        Yhtä kirjaa aina jopa useita kappaleita.
        Liittyi isän palvelutehtävään.

        En kerro asiasta enempää
        tällä foorumilla.
        Tiedätkin, millä foorumilla
        voimme keskustella syvällisemmin.
        Mutta joka tapauksessa kävi niin,
        että nämä Herran palvelijat
        joutuivat erämaahan pitkäksi aikaa.

        Tuohon tyhjyyteen isä
        alkoi sitten valmistaa itselleen
        omat simat,
        kun äidille ja minulle tehtiin oma.
        Vähän ihmettelin.

        Tuli päivä,
        jolloin minun ikäiseni lapsi
        valaisi minua:
        'Sinun isäsi on juovuksissa'.

        Minä itkin ja huusin,
        että minun isäni ei juopottele.
        Olin monta kertaa nähnyt,
        kuin mustamaija oli vienyt
        erään naapurinsedän,
        kun oli yhteisellä pihallamme hörissyt.

        Tupakkaa meni niin paljon,
        että se rasitti köyhän perheen kukkaroa.
        Tilanne paheni vuosi vuodelta.
        Mutta Jumala ei hylkää lastaan.
        Pyhä Henki alkoi kolkuttaa isän sydämellä.

        Isä alkoi lukea Raamattua.
        Sitten hän rohkeni rukoilla.
        Ja kohta hän alkoi puhua kielillä
        ihan niinkuin ennen vanhaan.
        Hän sulki suunsa välittömästi.
        Hän ajatteli,
        että tämä ei voi olla Herrasta.

        Mutta kyllä se oli.
        Pyhä Henki rukoili sanoilla,
        joita isä ei olisi osannut käyttää.

        Eräänä päivänä,
        kun tulin opiskelija-asunnostani
        kotiin, meillä oli vieras.

        Isä selitti tälle jotakin hengellistä.
        Minä olin ihmeissäni.
        Ja kysyin tyhmiä.
        'Etkö Sinä polta enää ollenkaan'.

        Isä uudistui uskossaan
        niin totaalisesti,
        että hän ei enää koskaan
        vetänyt yhtään sauhua,
        lukuunottamatta
        kahta henkosta,
        jotka oli pakko ottaa,
        kun sydän olisi muuten pysähtynyt.

        Eikä hän koskaan juonut enää
        pisaraakaan mitään juovuttavaa.

        Hän oli mies,
        joka ei vanhanakaan pelännyt mitään.
        Hän meni alueille,
        joiden läpi minä en uskaltanut kulkea.
        Ja jakoi hengellistä materiaalia.
        Eräs nuori kaunis romaaninainen
        oli sanonut vanhalle isälleni,
        että ei hän osaa lukea.
        Siihen toinen oli sanonut,
        että kyllä hän lukee tuolle lukutaidottomalle.
        Isällä oli hätä hukkuvista sieluista.

        Siis mitä tapahtui.
        Sen tyhjiön,
        jonka täytti viinanhöyryt
        syrjäytti Pyhä Henki uudelleen.

        Isä eli siis täysin raittiina
        tuon uudistumisen jälkeen
        vuosikymmeniä ja kuoli
        sitten noin satavuotiaana.

        En ole koskaan ollut juovuksissa,
        mutta silminnäkijätodistajana
        voin sanoa,
        että kyllä se rentoutus,
        jota juopuminen tarjoaa,
        on todella laiha korvike,
        sille mitä Jumalalla on tarjota.

        "Älkääkä juopuko viinistä,
        sillä siitä tulee irstas meno,
        vaan täyttykää Hengellä,
        puhuen keskenänne
        psalmeilla ja kiitosvirsillä
        ja hengellisillä lauluilla,
        veisaten ja laulaen
        sydämessänne Herralle,
        kiittäen aina
        Jumalaa ja Isää kaikesta
        meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä."

        Tee noin.

        Ja ihan ensiksi,
        jos sinulla on viinaksia kaapissa,
        kaada ne maahan.

        Jos joku tarjoaa Sinulle,
        niin kysy,
        saatko tehdä tälle mitä haluat.
        Ja luvan saatuasi tee sille samoin.

        Tuo vähän selittää miksi olet ollu ikäsi absolutisti. Mistä aiheesta ajattelit että foorumillasi sitten keskustelisimme?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Tuo vähän selittää miksi olet ollu ikäsi absolutisti. Mistä aiheesta ajattelit että foorumillasi sitten keskustelisimme?

        Känniin juottamisestasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Känniin juottamisestasi.

        Kalamos on absolutisti.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Tuo vähän selittää miksi olet ollu ikäsi absolutisti. Mistä aiheesta ajattelit että foorumillasi sitten keskustelisimme?

        Yritin vastata Sinulle kysymykseesi
        'Miten tästä eteenpäin'
        kertomalla hiukan isästäni.
        Sen enempää en ainakaan
        tällä foorumilla halua
        isästäni ja äidistäni kertoa.
        Mutta tuon kirjoitin,
        koska siinä oli mielestäni
        vastaus kysymykseesi.
        Miten koit vastaukseni?

        PS

        Tuo anonyymi ei ehkä
        heittänyt herjaa,
        kun puhui känniin juottamisesta.
        Suomen ilmaisu
        kännissä olemisesta
        tullee ruotsin kielestä
        'vara i känning'.
        Ja siitähän minäkin kirjoitin:
        "Älkääkä juopuko viinistä,
        sillä siitä tulee irstas meno,
        vaan täyttykää Hengellä".
        Ja kun nuo 120 tämän kokivat,
        niin he käyttäytyivät tavalla,
        joka sai ulkopuoliset olettamaan
        heidän olevan täynnä makeata viiniä.

        PPS

        Tuolla toisella foorumilla
        voimme keskustella
        ihan mistä asiasta tahansa.
        Siellä on myös osioita,
        jotka näkyvät vain
        rekisteröityneille käyttäjille,
        niin rukousaiheissa
        kuin kiitosaiheissa
        ja ihan vaan
        sydämeltä sydämelle keskustelussa.
        Samoin arkisto on avoin vain
        rekisteröityneille käyttäjille.
        Ja pienempiäkin keskusteluryhmiä
        voidaan muodostaa toivomusten mukaan.


      • kalamos kirjoitti:

        Yritin vastata Sinulle kysymykseesi
        'Miten tästä eteenpäin'
        kertomalla hiukan isästäni.
        Sen enempää en ainakaan
        tällä foorumilla halua
        isästäni ja äidistäni kertoa.
        Mutta tuon kirjoitin,
        koska siinä oli mielestäni
        vastaus kysymykseesi.
        Miten koit vastaukseni?

        PS

        Tuo anonyymi ei ehkä
        heittänyt herjaa,
        kun puhui känniin juottamisesta.
        Suomen ilmaisu
        kännissä olemisesta
        tullee ruotsin kielestä
        'vara i känning'.
        Ja siitähän minäkin kirjoitin:
        "Älkääkä juopuko viinistä,
        sillä siitä tulee irstas meno,
        vaan täyttykää Hengellä".
        Ja kun nuo 120 tämän kokivat,
        niin he käyttäytyivät tavalla,
        joka sai ulkopuoliset olettamaan
        heidän olevan täynnä makeata viiniä.

        PPS

        Tuolla toisella foorumilla
        voimme keskustella
        ihan mistä asiasta tahansa.
        Siellä on myös osioita,
        jotka näkyvät vain
        rekisteröityneille käyttäjille,
        niin rukousaiheissa
        kuin kiitosaiheissa
        ja ihan vaan
        sydämeltä sydämelle keskustelussa.
        Samoin arkisto on avoin vain
        rekisteröityneille käyttäjille.
        Ja pienempiäkin keskusteluryhmiä
        voidaan muodostaa toivomusten mukaan.

        Niin miten koin? Että on hieno juttu myös sinulle että isäsi raitistui.
        Ja kun kerroit, että pyhä Henki syrjäytti päihteet niin tietenkin haluan samaa.
        Olen nyt jonkun aikaa käynyt seurakunnassa. Uskovien foorumi voisi olla tässä tilanteessa hyvä.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Niin miten koin? Että on hieno juttu myös sinulle että isäsi raitistui.
        Ja kun kerroit, että pyhä Henki syrjäytti päihteet niin tietenkin haluan samaa.
        Olen nyt jonkun aikaa käynyt seurakunnassa. Uskovien foorumi voisi olla tässä tilanteessa hyvä.

        Minua ilahduttaa aina
        tuo kissasi kuva.

        Mutta nyt tällä kertaa
        kuten jo totesinkin,
        minua erityisesti kosketti
        keskustelun otsikko.

        Se kertoo janoisesta sydämestä
        ja mielen uudistuksesta.

        "Älkääkä mukautuko
        tämän maailmanajan mukaan,
        vaan muuttukaa
        mielenne uudistuksen kautta,
        tutkiaksenne,
        mikä on Jumalan tahto,
        mikä hyvää ja otollista ja täydellistä."

        Jos astia ei olisi tyhjä,
        niin ei siihen myöskään voisi kaataa
        mitään uutta.

        Ja siksi rohkenin myös ohjeistaa,
        kun kysyit
        'miten tästä eteenpäin'
        että kaada viinakset maahan.
        Älä salli niitä kattosi alla.

        Mutta vaikka pullon kaataa tyhjäksi,
        ne viinan höyryt jäävät silti sisälle.

        Mutta kun astian täyttää
        jollain muulla juotavalla,
        niin sitten ne höyrytkin katoavat
        sen sisältä.

        Ja tämän ihmeen Jumala tekee.
        Täyttää astian vedellä,
        josta tulee elävä vesi, hyvä viini.

        Ja tuossa aiemmassa vastauksessani
        kerroin, miten isäni kohdalla
        tapahtui uudistuminen.

        Jeesus oli lähestynyt isää
        jollain salatulla tavalla.
        Isässä oli syntynyt jano
        elävän veden puoleen.

        Ja niin hän alkoi lukea Jumalan Sanaa
        samassa saunakamarissa,
        jossa aiemmin aina joskus teki kiljua.

        Sitten hän rukoili.
        Ja pian hän sai
        täyttyä Pyhällä Hengellä.

        "Älkääkä juopuko viinistä,
        sillä siitä tulee irstas meno,
        vaan täyttykää Hengellä,
        puhuen keskenänne
        psalmeilla ja kiitosvirsillä
        ja hengellisillä lauluilla,
        veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
        kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta
        meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä."

        Kun 'aika kulkee hitaasti'
        niinkuin totesit,
        niin alapa ylistää Herraa
        vaikkapa hengellisillä lauluilla.

        Ja kun jatkuvasti täytymme
        Pyhällä Hengellä,
        niin voimme myös jatkuvasti
        vaeltaa Hengessä.

        "vaeltakaa Hengessä,
        niin ette lihan himoa täytä.
        Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan,
        ja Henki lihaa vastaan"

        Eli taistelu ei loppujen lopuksi
        ole Sinun vaan Herran.
        Henki sotii lihaa vastaan.

        PS

        Tuo foorumi ei oikeastaan
        ole tarkoitettu uskovaisten
        keskinäiseksi foorumiksi
        vaan se on ihan tavallisten ihmisten
        tuulessa huojuvien
        heiveröisten ruokojen
        keskustelufoorumi.
        Siitä nimi kalamos.

        PPS

        Muistatko vielä salasanasi.
        Jos et niin voin laittaa
        väliaikaisen salasanan
        sähköpostiosoitteeseen,
        jolla olet rekisteröitynyt
        tuolle foorumille.

        Sinne voi kirjoittaa
        myös kirjautumatta,
        mutta silloin viesti
        ei tule heti näkyviin.

        Minun täytyy ensin tarkistaa
        kirjautumatta kirjoitetut viestit,
        koska ulkomailta tunkee
        koko ajan asiattomia viestejä.

        Siunaten
        Kάλαμος

        Yksi ruoko suuressa kaislameressä,
        jota Tuuli huojuttaa


      • kalamos kirjoitti:

        Minua ilahduttaa aina
        tuo kissasi kuva.

        Mutta nyt tällä kertaa
        kuten jo totesinkin,
        minua erityisesti kosketti
        keskustelun otsikko.

        Se kertoo janoisesta sydämestä
        ja mielen uudistuksesta.

        "Älkääkä mukautuko
        tämän maailmanajan mukaan,
        vaan muuttukaa
        mielenne uudistuksen kautta,
        tutkiaksenne,
        mikä on Jumalan tahto,
        mikä hyvää ja otollista ja täydellistä."

        Jos astia ei olisi tyhjä,
        niin ei siihen myöskään voisi kaataa
        mitään uutta.

        Ja siksi rohkenin myös ohjeistaa,
        kun kysyit
        'miten tästä eteenpäin'
        että kaada viinakset maahan.
        Älä salli niitä kattosi alla.

        Mutta vaikka pullon kaataa tyhjäksi,
        ne viinan höyryt jäävät silti sisälle.

        Mutta kun astian täyttää
        jollain muulla juotavalla,
        niin sitten ne höyrytkin katoavat
        sen sisältä.

        Ja tämän ihmeen Jumala tekee.
        Täyttää astian vedellä,
        josta tulee elävä vesi, hyvä viini.

        Ja tuossa aiemmassa vastauksessani
        kerroin, miten isäni kohdalla
        tapahtui uudistuminen.

        Jeesus oli lähestynyt isää
        jollain salatulla tavalla.
        Isässä oli syntynyt jano
        elävän veden puoleen.

        Ja niin hän alkoi lukea Jumalan Sanaa
        samassa saunakamarissa,
        jossa aiemmin aina joskus teki kiljua.

        Sitten hän rukoili.
        Ja pian hän sai
        täyttyä Pyhällä Hengellä.

        "Älkääkä juopuko viinistä,
        sillä siitä tulee irstas meno,
        vaan täyttykää Hengellä,
        puhuen keskenänne
        psalmeilla ja kiitosvirsillä
        ja hengellisillä lauluilla,
        veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
        kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta
        meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä."

        Kun 'aika kulkee hitaasti'
        niinkuin totesit,
        niin alapa ylistää Herraa
        vaikkapa hengellisillä lauluilla.

        Ja kun jatkuvasti täytymme
        Pyhällä Hengellä,
        niin voimme myös jatkuvasti
        vaeltaa Hengessä.

        "vaeltakaa Hengessä,
        niin ette lihan himoa täytä.
        Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan,
        ja Henki lihaa vastaan"

        Eli taistelu ei loppujen lopuksi
        ole Sinun vaan Herran.
        Henki sotii lihaa vastaan.

        PS

        Tuo foorumi ei oikeastaan
        ole tarkoitettu uskovaisten
        keskinäiseksi foorumiksi
        vaan se on ihan tavallisten ihmisten
        tuulessa huojuvien
        heiveröisten ruokojen
        keskustelufoorumi.
        Siitä nimi kalamos.

        PPS

        Muistatko vielä salasanasi.
        Jos et niin voin laittaa
        väliaikaisen salasanan
        sähköpostiosoitteeseen,
        jolla olet rekisteröitynyt
        tuolle foorumille.

        Sinne voi kirjoittaa
        myös kirjautumatta,
        mutta silloin viesti
        ei tule heti näkyviin.

        Minun täytyy ensin tarkistaa
        kirjautumatta kirjoitetut viestit,
        koska ulkomailta tunkee
        koko ajan asiattomia viestejä.

        Siunaten
        Kάλαμος

        Yksi ruoko suuressa kaislameressä,
        jota Tuuli huojuttaa

        Aloituksesta on nyt viikko. Olen ollut selvinpäin ja aion pysyäkkin. Olen pari kertaa tehnyt aloituksen jossa kerrotaan onnistumisestani... Viestejä ei ole tullut yhtä tai Kahta viestiä enempää... Tämä epäonnistumista kuvaava viesti sai noin 50vastausta.miksi näin?
        Olen huomannut saman monta kertaa. Ilmiö ei liity minuun henkilökohtaisesti vaan kertoo ihmisten luonteista jotain.. Kalamos, mikä sen sun foorumin osoite on?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Aloituksesta on nyt viikko. Olen ollut selvinpäin ja aion pysyäkkin. Olen pari kertaa tehnyt aloituksen jossa kerrotaan onnistumisestani... Viestejä ei ole tullut yhtä tai Kahta viestiä enempää... Tämä epäonnistumista kuvaava viesti sai noin 50vastausta.miksi näin?
        Olen huomannut saman monta kertaa. Ilmiö ei liity minuun henkilökohtaisesti vaan kertoo ihmisten luonteista jotain.. Kalamos, mikä sen sun foorumin osoite on?

        Dapadapaduu, dapadapaduu, dapadapaduu...


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Aloituksesta on nyt viikko. Olen ollut selvinpäin ja aion pysyäkkin. Olen pari kertaa tehnyt aloituksen jossa kerrotaan onnistumisestani... Viestejä ei ole tullut yhtä tai Kahta viestiä enempää... Tämä epäonnistumista kuvaava viesti sai noin 50vastausta.miksi näin?
        Olen huomannut saman monta kertaa. Ilmiö ei liity minuun henkilökohtaisesti vaan kertoo ihmisten luonteista jotain.. Kalamos, mikä sen sun foorumin osoite on?

        Joku venäläinen naisporukka varasteli koiria jotain 20-18 vuotta sitten lähiöissä esiintymällä lahkolaisina kuten vapareina . Myös muuta varasteli mukana hellareita . Kai se nyt on tullut selväksi että varastaminen on syntiä ???


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Aloituksesta on nyt viikko. Olen ollut selvinpäin ja aion pysyäkkin. Olen pari kertaa tehnyt aloituksen jossa kerrotaan onnistumisestani... Viestejä ei ole tullut yhtä tai Kahta viestiä enempää... Tämä epäonnistumista kuvaava viesti sai noin 50vastausta.miksi näin?
        Olen huomannut saman monta kertaa. Ilmiö ei liity minuun henkilökohtaisesti vaan kertoo ihmisten luonteista jotain.. Kalamos, mikä sen sun foorumin osoite on?

        Kysyit foorumini osoitetta.
        Linkki löytyy myös profiilistani.

        https://kalamos.foorumi.eu


      • Kάλαμος
        on UT:n kreikan kieltä,
        ja on suomennettuna
        Ruoko.

        Jeesus kysyi Johannes Kastajaan liittyen:

        "Mitä te lähditte erämaahan katselemaan?
        Ruokoako, jota tuuli huojuttaa?"

        Kάλαμος tarkoittaa ruokoa myös kynänä.
        Opetuslapsi Johannes
        tervehtii kirjeensä vastaanottajaa näin:

        "Minulla olisi paljon kirjoittamista sinulle,
        mutta en tahdo kirjoittaa sinulle
        musteella ja ruo'olla"

        Lainaten Vanhan Testamentin Messias-ennustusta
        Jeesus sanoi:

        "Särjettyä ruokoa hän ei muserra,
        ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta"

        Kάλαμος tarkoittaa tässä ruokopilliä.
        Lampaita paimentavat käyttivät sellaista
        vaikkapa lampaita koolle kutsuessaan.
        Jos ruokopilli särkyi,
        niin se ei enää antanut selvää ääntä,
        vaan korkeintaan rätisi inhottavasti.
        Ja silloin se tietenkin heitettiin pois,
        ja tehtiin uusi pilli.
        Ruokoahan on paljon.
        Mutta Jeesus on Hyvä Paimen,
        joka ei heitä pois särkynyttäkään ruokoa.

        Kάλαμος on siis hyvin tärkeä
        sana Raamatun ilmoituksessa.

        https://kalamos.foorumi.eu/viewtopic.php?f=382&t=64

        Ja kun minä haluan niin täällä
        kuin kaikilla muillakin foorumeilla
        keskustella vain Raamatun ilmoituksen pohjalta,
        niin olen valinnut nimimerkikseni
        tuon sanan kalamos.

        Ja kun tuo oma foorumini
        on nimeltään
        'Raamattu on Jumalan omasivu'
        niin senkin osoitteeksi
        sopii erittäin hyvin
        kalamos.foorumi.eu

        Olet sydämellisesti tervetullut
        mukaan Anonyymi,
        eikä ole pakko edes rekisteröityä.

        Siellä kukaan ei sivalla ketään,
        vaan keskustelemme aina
        Rakkauden ilmapiirissä
        Jumalaa ja lähimmäistämme kunnioittaen.

        PS

        Mainitsemasi Galapagos saari
        sijaitsee ihan toisaalla kuin Kalamos,
        joka on saari Kreikassa.

        Kummassakaan en ole käynyt.


    • Anonyymi

      Eli olette alkoholisteja ja rosvoja, jotka kuvittelevat pelastuvansa 🤣

      • Emme kuvittele pelastuvamme.

        "Sillä armosta te olette pelastetut
        uskon kautta,
        ette itsenne kautta
        - se on Jumalan lahja"

        Siis olemme pelastetut!

        "Sillä kaikki,
        joita Jumalan Henki kuljettaa,
        ovat Jumalan lapsia.
        Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä
        ollaksenne jälleen pelossa,
        vaan te olette saaneet lapseuden hengen,
        jossa me huudamme: 'Abba! Isä!'
        Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa,
        että me olemme Jumalan lapsia."


    • Anonyymi

      Tämä on vähän kuin katsoisi jotain jännää formaattia

      Tuleekohan aurorasta kalamossaaren asukki? 😊

      LS

      • Anonyymi

        Hei taas. Kuule, se oli myös pitkälle edennyt perniöösinanemia. Otatin kokeet itsemaksavana labrassa. B 12 nollissa.
        Ilmoitin tuloksen tk. n. Nyt odotan mitä lekuri on mieltä.
        Kroppa pettämässä.
        Turtana jäsenet. Jalat pettää alta. Huimaa. Vapisuttaa, heikottaa.
        Jatkuvat kivut. Näköhäiriöt.


        Sivusta ST


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei taas. Kuule, se oli myös pitkälle edennyt perniöösinanemia. Otatin kokeet itsemaksavana labrassa. B 12 nollissa.
        Ilmoitin tuloksen tk. n. Nyt odotan mitä lekuri on mieltä.
        Kroppa pettämässä.
        Turtana jäsenet. Jalat pettää alta. Huimaa. Vapisuttaa, heikottaa.
        Jatkuvat kivut. Näköhäiriöt.


        Sivusta ST

        Nuo oireet kertoo sen että sä joudut vitamiinikuurille. Ei hätää st.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei taas. Kuule, se oli myös pitkälle edennyt perniöösinanemia. Otatin kokeet itsemaksavana labrassa. B 12 nollissa.
        Ilmoitin tuloksen tk. n. Nyt odotan mitä lekuri on mieltä.
        Kroppa pettämässä.
        Turtana jäsenet. Jalat pettää alta. Huimaa. Vapisuttaa, heikottaa.
        Jatkuvat kivut. Näköhäiriöt.


        Sivusta ST

        No onpa hurjaa.

        Voinko mitenkään auttaa?

        Mutta kunhan saat ne arvot kuntoon niin on parempi olo.

        ♥️

        LS


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Nuo oireet kertoo sen että sä joudut vitamiinikuurille. Ei hätää st.

        Ps. Varmuuden vuoksi voisit jo ennen tk-lääkärin neuvontaa käydä apteekista niitä vitamiineja mm b12, jotka sulta puuttuu vai haittojen ne jo?
        Kirjoitan, koska isällä puuttui nimenomaan toi vitamiini liian kauan joten hänellä todettiin korsakowin syndrooma eikä se selvinnyt siitä koskaan. Täysin muistisairas, paskat housuissa istuva, harhainen otus alle 60v.sairastui.
        Äkkiä nyt vaan vitamiineja vielä kun sulla näköjään järki kulkee.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Ps. Varmuuden vuoksi voisit jo ennen tk-lääkärin neuvontaa käydä apteekista niitä vitamiineja mm b12, jotka sulta puuttuu vai haittojen ne jo?
        Kirjoitan, koska isällä puuttui nimenomaan toi vitamiini liian kauan joten hänellä todettiin korsakowin syndrooma eikä se selvinnyt siitä koskaan. Täysin muistisairas, paskat housuissa istuva, harhainen otus alle 60v.sairastui.
        Äkkiä nyt vaan vitamiineja vielä kun sulla näköjään järki kulkee.

        Siis haitko ne jo? Piti kysyä.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ps. Varmuuden vuoksi voisit jo ennen tk-lääkärin neuvontaa käydä apteekista niitä vitamiineja mm b12, jotka sulta puuttuu vai haittojen ne jo?
        Kirjoitan, koska isällä puuttui nimenomaan toi vitamiini liian kauan joten hänellä todettiin korsakowin syndrooma eikä se selvinnyt siitä koskaan. Täysin muistisairas, paskat housuissa istuva, harhainen otus alle 60v.sairastui.
        Äkkiä nyt vaan vitamiineja vielä kun sulla näköjään järki kulkee.

        Oliko isäsi alkoholisti?

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Nuo oireet kertoo sen että sä joudut vitamiinikuurille. Ei hätää st.

        Uskoisin, että saan pistoksina kun oli niin nollissa ja oireet kinkkiset .kiitos Arska 😘
        Touvon ettei olisi jäänyt pysyviä hermostollisia vikoja.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onpa hurjaa.

        Voinko mitenkään auttaa?

        Mutta kunhan saat ne arvot kuntoon niin on parempi olo.

        ♥️

        LS

        Autoit jo, vastaamalka. kiitos 😘

        ST


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Siis haitko ne jo? Piti kysyä.

        Juu, tänään hain. Ajattelin, etten ala odottamaan.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, tänään hain. Ajattelin, etten ala odottamaan.

        ST

        Mulla tuon vatsan kanssa ongelmia niin ei ilmeisesti imeydy.

        ST


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko isäsi alkoholisti?

        LS

        Oli.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Oli.

        Samoin minun iskä.

        ST


    • Anonyymi

      Iloitsen Arska, ettet ole juonut 🧡

      ST

      • Kiitos😂😇


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kiitos😂😇

        No, mikä naurattaa 😆

        ST


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, mikä naurattaa 😆

        ST

        Mä kyllä valitsin ton hymiön koska siinä oli kyyneleet. Ulosanti huonoa mulla. Liikuttavaa aina kun huomaa jonkun välittävän.
        Yleensä en viikkoa kauempaa ole selvinpäin. Nyt on 8.päivä.vaikeutuu...


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mä kyllä valitsin ton hymiön koska siinä oli kyyneleet. Ulosanti huonoa mulla. Liikuttavaa aina kun huomaa jonkun välittävän.
        Yleensä en viikkoa kauempaa ole selvinpäin. Nyt on 8.päivä.vaikeutuu...

        Ihana kuulla, että oot pystynyt tuohon. Se alkoholi on niin myrkkyä. Jokainen päivä ilman on hyväksi sun elimistölle.

        ST


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihana kuulla, että oot pystynyt tuohon. Se alkoholi on niin myrkkyä. Jokainen päivä ilman on hyväksi sun elimistölle.

        ST

        Se on niin että hoitaja ajattelee jo luonnostaan tietyllä tavalla. Kyllä huomaa sustakin. Sehän oot hoitaja.
        Mä oon tässä viinalaakossa juurikin mun terveyden vuoksi.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mä kyllä valitsin ton hymiön koska siinä oli kyyneleet. Ulosanti huonoa mulla. Liikuttavaa aina kun huomaa jonkun välittävän.
        Yleensä en viikkoa kauempaa ole selvinpäin. Nyt on 8.päivä.vaikeutuu...

        Luulisi olon helpottuvan mitä kauemmaksi riippuvuutta aiheuttavan aineen käyttö jää.

        Commandohauis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi olon helpottuvan mitä kauemmaksi riippuvuutta aiheuttavan aineen käyttö jää.

        Commandohauis

        Niin. Tämä on ollu tähän asti aikaa jolloin olen ottanut. Mutta eiköhän se tästä. Kiitos commandolle viestistä.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Se on niin että hoitaja ajattelee jo luonnostaan tietyllä tavalla. Kyllä huomaa sustakin. Sehän oot hoitaja.
        Mä oon tässä viinalaakossa juurikin mun terveyden vuoksi.

        Niin mutta ajattelen eniten sinun oloasi. En haluaisi, että voisit huonosti.
        Hirvittää ihmisten kärsimys ja se, mitä he joutuvat kestämään.
        Ja palstatuttuhan sinä olet muutoinkin💓

        ST


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Se on niin että hoitaja ajattelee jo luonnostaan tietyllä tavalla. Kyllä huomaa sustakin. Sehän oot hoitaja.
        Mä oon tässä viinalaakossa juurikin mun terveyden vuoksi.

        Miltä se tuntuu olla ilman?

        ST


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miltä se tuntuu olla ilman?

        ST

        No mä olen tähän asti juonutkin vain noin kerran viikossa, koska tykkään että selvinpäin on kivempaa.
        Kysymykseesi vastaan että en tiedä mitä on olla raittiina yli viikko. Kun tää tahti on pitänyt 30vuotiaasta tähän päivään. Ja täytän joulukuussa 47v.
        Jo on aikakin raitistua.
        Etkö sinä juo ollenkaan? Tietenkään kipeänä ei voi...


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        No mä olen tähän asti juonutkin vain noin kerran viikossa, koska tykkään että selvinpäin on kivempaa.
        Kysymykseesi vastaan että en tiedä mitä on olla raittiina yli viikko. Kun tää tahti on pitänyt 30vuotiaasta tähän päivään. Ja täytän joulukuussa 47v.
        Jo on aikakin raitistua.
        Etkö sinä juo ollenkaan? Tietenkään kipeänä ei voi...

        En juo. En tykkää siittä olotilasta ja tunnen olevani ihan tarpeeksi tyhmä ilman viinaakin.
        Nuorena join muutamia kertoja ja toikkaroin. Päätin ettei ole minun juttuni.
        Tulin ihan tyhmäksi alkoholista.

        ST


    • Anonyymi

      Ihan hyvältä, en ole ikinä juonut mitään päätä sekottavaa !

      ei juonut isäni eikä hänen isänsä, suvussa ei juopotella.

    • Anonyymi

      Onkos Arskalle AA tuttu? Nimettömät Alkoholistit / Alcoholics Anonymous?

      https://www.aa.fi/tietoa

      Voit soittaa AA:n auttavaan puhelimeen ja saada tietoa mm. asuinpaikkakuntasi AA-ryhmistä.

      Itseäni AA on aikoinaan auttanut. Mielestäni sinne ei kuitenkaan pidä vuosiksi jumittua. Elämä jatkuu.

      Mutta kukin tavallaan.

      Soffiina ~🌸

      • Kirjoitin pitkän viestin mutta ei pystynyt lähettämään sitä sinulle. Onnistuisiko tämä... Niin. Mä olen a-klinikalla tehnyt sellaisen suunnitelman että juon kerran kuukaudessa.
        Aa:ssa pääsyvaatimus on lopettaa kokonaan.
        Kiitos muuten linkistä. Ihan hyviä kertomuksia.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kirjoitin pitkän viestin mutta ei pystynyt lähettämään sitä sinulle. Onnistuisiko tämä... Niin. Mä olen a-klinikalla tehnyt sellaisen suunnitelman että juon kerran kuukaudessa.
        Aa:ssa pääsyvaatimus on lopettaa kokonaan.
        Kiitos muuten linkistä. Ihan hyviä kertomuksia.

        AA:ssa ei ole muuta pääsyvaatimusta kuin "halu lopettaa juominen".

        Kokemus on opettanut alkoholisteille, että raitistuakseen ei pidä ottaa sitä "ensimmäistä huikkaa". Alkoholistia ei auta kuin täysi raittius. Kerran alkoholisoituneesta ei enää koskaan tule kohtuukäyttäjää. Tämä on karmea tosiasia. Alkoholismiin liittyy paljon karmeita asioita, joista (vielä) iloisella (tai sitä teeskentelevällä) kupin kallistelijalla saattaa olla vasta hämärä aavistus.

        Alkoholisti saattaa jonkin aikaa onnistua tuolla "vain kerran kuukaudessa", mutta: kuinka pitkäksi ajaksi? Onko "kerran kuukaudessa" esim: "yhtenä iltana, 6 tuntia"? Vai: "kerran kuukaudessa koko viikonloppu, alkaa pe klo 18, päättyy sunn. klo 23:30."?

        Alkoholistilla kerran kuukaudessa yleensä menee tähän: koko kuukausi yhtä pötköä ja sitten voikin jo ottaa kerran, seuraavassa kuussa. 😵

        "12 kertaa vuodessa" on suhteellinen määritelmä, kuinka sen ottaa. Sama kuin: 1 kerran vuodessa = koko vuosi yhtä pötköä, niin, ettei selvää päivää näe. Alkoholihan säilyy veressä vielä seuraavanakin päivänä, vaikkei olisi nimenomaisessa humalassa. Jos taas työpäivän päälle ottaa uutta juomaa, näin on jatkuvasti, jopa "tietämättään", alkoholin vaikutuksen alainen.

        Sitä ei tiedä mihin on ryhtynyt, ennenkuin on liian myöhäistä. Alkoholismista ei voi parantua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AA:ssa ei ole muuta pääsyvaatimusta kuin "halu lopettaa juominen".

        Kokemus on opettanut alkoholisteille, että raitistuakseen ei pidä ottaa sitä "ensimmäistä huikkaa". Alkoholistia ei auta kuin täysi raittius. Kerran alkoholisoituneesta ei enää koskaan tule kohtuukäyttäjää. Tämä on karmea tosiasia. Alkoholismiin liittyy paljon karmeita asioita, joista (vielä) iloisella (tai sitä teeskentelevällä) kupin kallistelijalla saattaa olla vasta hämärä aavistus.

        Alkoholisti saattaa jonkin aikaa onnistua tuolla "vain kerran kuukaudessa", mutta: kuinka pitkäksi ajaksi? Onko "kerran kuukaudessa" esim: "yhtenä iltana, 6 tuntia"? Vai: "kerran kuukaudessa koko viikonloppu, alkaa pe klo 18, päättyy sunn. klo 23:30."?

        Alkoholistilla kerran kuukaudessa yleensä menee tähän: koko kuukausi yhtä pötköä ja sitten voikin jo ottaa kerran, seuraavassa kuussa. 😵

        "12 kertaa vuodessa" on suhteellinen määritelmä, kuinka sen ottaa. Sama kuin: 1 kerran vuodessa = koko vuosi yhtä pötköä, niin, ettei selvää päivää näe. Alkoholihan säilyy veressä vielä seuraavanakin päivänä, vaikkei olisi nimenomaisessa humalassa. Jos taas työpäivän päälle ottaa uutta juomaa, näin on jatkuvasti, jopa "tietämättään", alkoholin vaikutuksen alainen.

        Sitä ei tiedä mihin on ryhtynyt, ennenkuin on liian myöhäistä. Alkoholismista ei voi parantua.

        Tuttuni tuli uskoon ja vastenmielisyys alkoa kohtaan alkoi siittä hetkestä. Tippaakaan ei tehnyt mieli sen jäljeen.20v ehti kulkea uskossa ja sai Jumalanlapsena nukahtaa tänä vuonnakun syöpä viimein lopetti tämän maan kärsimykset. Jälleen näkemisen toivossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttuni tuli uskoon ja vastenmielisyys alkoa kohtaan alkoi siittä hetkestä. Tippaakaan ei tehnyt mieli sen jäljeen.20v ehti kulkea uskossa ja sai Jumalanlapsena nukahtaa tänä vuonnakun syöpä viimein lopetti tämän maan kärsimykset. Jälleen näkemisen toivossa.

        Tuo on totta, että uskovaisella "tekee pahaa" kaikki alkoholismiin liittyvä: alkoholistinen elämäntapa edustaa kaikkea mahdollista likaa ja nuhruisuutta, pahaa hajua, surkeutta, rikollisuutta, syntiä, köyhyyttä...

        Alkoholismi on "fyysinen, psyykinen, sosiaalinen ja hengellinen tunne-elämän sairaus".

        Tätä voi verrata mielisairauteen. Tämä on siis paljon enemmän ja pahempaa kuin vain se, että "henkilö juo". Kaikki alkoholin käyttäjät eivät ole nimenomaisia alkoholisteja.

        Uskoontulo useimmiten saa aikaan äkkiraitistumisen. Jos henkilö ei koskaan ollut nimenomainen alkoholisti, hän alkaa varmasti pärjätä paremmin, asiat järjestyvät ja uskonelämä on tässä suhteessa seesteistä.

        Mutta alkoholismisairautta uskoontulo ei yleensä paranna. Raitistuminen on eri asia kuin, alkoholismissa tässä kohdin: psyykisestä sairaudesta parantuminen. Kerran alkoholisoitunut tulee myös raittiina ja uskossa kohtaamaan monia, tähän sairauteen liittyviä, lukemattomia ongelmia, erityisesti henkisellä tasolla.

        Raitistunut alkoholisti voi nk. "toipua alkoholismista", mutta itse henkinen, nimenomaan TUNNE-ELÄMÄN sairaus voi hiljaa jäytää taustalla. Alkoholismin alalajeja on käsittääkseni kaksi erilaista: aikuisiällä, "itse juomalla hankittu alkoholismi". Sitten myös toinen, nk. "nuoruusiän aggressiivinen alkoholismi", jonka puhkeamiseen vaikuttavat mm. perintötekijät. Näitä, ll-tyypin, aggressiivisia alkoholisteja, on n. 15% alkoholisteista.

        "Viha on "ylellisyyttä", johon alkoholistilla ei olisi varaa."

        "Alkoholismi on etenevä ja tappava tunne-elämän sairaus, josta (sen kerran puhjettua) ei voi parantua, mutta asiaan puuttuen ja sitä hoitaen: voi toipua."

        Alkoholismin tappavuus ilmenee mm. erilaisina väkivallantekoina, kuten esim. tappoina, itsemurhina, muina mielisairauksina, onnettomuusaltiutena. Alkoholismi aiheuttaa monia sisäelinvaurioita (maksa, haima, sydän, aivot...), alkoholimyrkytyksiä ja voi näin lyhentää ikää. Eli: näitä ei olisi tapahtunut ilman alkoholismin myötävaikutusta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe