Mies asuu yksin - "voi kauheeta"

Anonyymi

Tällä palstalla lässytetään usein sellaista oletusta, että yksin asuvien miesten elämä on "ankeaa" ja ihan "kauheeta". Todellisuudessa taitaa olla niin, että yksin asuminen ei ole mikään ongelma yksin asuvalle, mutta varsinkin alkeellisilla paikkakunnilla jonkun henkilön yksin asuminen on ongelma ainoastaan yksin asumisen ihmettelijöille.

88

1324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä kummajainen se mies on etteikö voisi yksin asua ja pärjätä vallan mainiosti!
      Oma veljeni asuu yksin ja on hyvin tyytyväinen elämäänsä.
      Hänellä on vaki työ ja tienaa ihan mukavasti, käy joka kesä pitkällä Lapin reissulla sekä Suomen Lapissa että Norjan puolella Finnmarkissa. Kerran vuokrasi jostain Pohjoiskarjalasta kokonaisen saarenkin ihan omaan käyttöön.
      Hänellä on ystäviä, on välillä naisystäviä mutta sitoutua ei halua. On oma hyvin viihtyisä koti johon olen kovasti tykästynyt ja melkein kade, niin mukavasti hän on elämänsä järjestänyt.
      Ei mies ole sen avuttomampi tai kädettömämpi kuin nainenkaan jos niin haluaa. Jos mies elää vapaaehtoisesti yksin, se on ihan yhtä normaalia kuin naisenkin yksin asuminen. Probleema löytyy sieltä ulkopuolisten korvien välistä. Kun ei ole omassa elämässä sisältöä niin toisen elämän kyttääminen voi nousta vallan tärkeäksi ja etualalle.

      • Anonyymi

        Yes, yksin asuva on usein onnellisempi kuin kulissiavioliitossa onnellista näyttelevä äijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yes, yksin asuva on usein onnellisempi kuin kulissiavioliitossa onnellista näyttelevä äijä.

        Kulissiavioliittoja on jonkun verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yes, yksin asuva on usein onnellisempi kuin kulissiavioliitossa onnellista näyttelevä äijä.

        miehet eivät ole yhtä seuralisia kuin naiset, sukulais naiset ihmettelevät miten viihdyt yksin asuvana vailla seuraa,


    • Anonyymi

      En tiedä onko muut yksinelävät miehet oikeasti tyytyväisiä. Omalta kohdalta voin sanoa että olen onnellinen elämään, vakiduuni, hyvä palkka sekä karvaista seuraa. Mutta oikeasti sisältö puuttuu elämältä. En nyt tarkoita että olisin masentunut ja vetämässä ranteita auki, mutta tiedän todella pitkän parisuhteen jälkeen kuinka paljon parempaa elämä olisi kumppanin kanssa.

      Voin olettaa että jotkut pitkien parisuhteiden jälkeen elää menetettyä nuoruutta ja nauttivat hetken siitä kun pääsee useassa kukassa käymään (jos onnistuu siinä). Mutta ajan myötä voisin kuvitella että he alkavat myös kaipaamaan henkilöä jonka kanssa jakaa elämää.

      Ikisinkut voivat olla eritarina. Osa ei osaa kuvitella mitä parisuhde tuo joten he varmasti osaavat oikeasti nauttia ja olla kaipaamatta toista. Taas osa ikisinkuista haaveilee todella paljon kumppanista ja ovat piirtäneet kuvan vaaleanpunaiset lasit päässä millaista elämä on... Ja heille on varmasti aivan kauheata ja ankeata yksin asuessa.

      Mutta siis omalta kohdalta ei ole kauheata mutta kyllä ajoittain on todella ankeata. Saisihan ankeuden korjattua todella helposti, niin että hankkisi kämppiksen. Kumppani tuo oikeasti vain kirsikan kakun päälle (fyysisen läheisyyden ja seksin).

      • Anonyymi

        Ei fyysiseen läheisyyteen ja seksiin kumppania tarvita, noita saa ihan satunnaisilta yhden yön hoidoiltakin. Jos parisuhteen ainoa arvo on säännöllinen seksi, niin kannattaa jäädä sinkuksi. Miehillä tuntuu vaan olevan kovin köykäinen käsitys suhteesta ja siitä, mitä se paitsi antaa, niin myös vaatii. Omasta kokemuksesta miehet ovat suhteissa aina enemmän ottavana osapuolena ja siksi naiset eivät mielellään enää suhteisiin lähde. Onhan se tutkittukin, että parisuhde lisää miehen hyvinvointia, mutta laskee naisen hyvinvointia. En usko, että tämä tulee muuttumaan ennen kuin tämän päivän lapsukaiset pääsevät pariutumisikään. Keski-ikäiset miehet ovat menetetty sukupolvi, koska heillä on kivikautiset asenteet naisia kohtaan ja naurettavan epärealistinen käsitys omasta upeudestaan.

        En kaipaa suhdetta koskaan suhteen takia, vaan ainoastaan, jos todella ihastun ja rakastun johonkin tiettyy ihmiseen. Koska tätä tapahtuu todella harvoin, niin olen oikein mielelläni yksikseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei fyysiseen läheisyyteen ja seksiin kumppania tarvita, noita saa ihan satunnaisilta yhden yön hoidoiltakin. Jos parisuhteen ainoa arvo on säännöllinen seksi, niin kannattaa jäädä sinkuksi. Miehillä tuntuu vaan olevan kovin köykäinen käsitys suhteesta ja siitä, mitä se paitsi antaa, niin myös vaatii. Omasta kokemuksesta miehet ovat suhteissa aina enemmän ottavana osapuolena ja siksi naiset eivät mielellään enää suhteisiin lähde. Onhan se tutkittukin, että parisuhde lisää miehen hyvinvointia, mutta laskee naisen hyvinvointia. En usko, että tämä tulee muuttumaan ennen kuin tämän päivän lapsukaiset pääsevät pariutumisikään. Keski-ikäiset miehet ovat menetetty sukupolvi, koska heillä on kivikautiset asenteet naisia kohtaan ja naurettavan epärealistinen käsitys omasta upeudestaan.

        En kaipaa suhdetta koskaan suhteen takia, vaan ainoastaan, jos todella ihastun ja rakastun johonkin tiettyy ihmiseen. Koska tätä tapahtuu todella harvoin, niin olen oikein mielelläni yksikseni.

        Mutta ei satunnaiset seksikumppanit anna mitään tulee vain hyväksi käytetty olo kyllä jokainen normaali ihminen haluaa suhteen ja yhden kumppanin ja oikean rakkauden ja koskee kumpaakin sukupuolta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei satunnaiset seksikumppanit anna mitään tulee vain hyväksi käytetty olo kyllä jokainen normaali ihminen haluaa suhteen ja yhden kumppanin ja oikean rakkauden ja koskee kumpaakin sukupuolta

        Ei ehkä tule hyväksikäytetty olo, jos tietää mitä tahtoo, ja saa sen.

        Lähtökohtaisesti kyllä ihminen haluaa enemmän rakkautta, kumppanuutta ja hyvää oloa toisen ihmisen kanssa. Seksi tulee siihen päälle.

        love 😍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ehkä tule hyväksikäytetty olo, jos tietää mitä tahtoo, ja saa sen.

        Lähtökohtaisesti kyllä ihminen haluaa enemmän rakkautta, kumppanuutta ja hyvää oloa toisen ihmisen kanssa. Seksi tulee siihen päälle.

        love 😍

        Kyllä tulee no olen mies enkä tiedä miten naiset mutta ei miehenä kivaa ole esim tyydytät tuntemattoman naisen ja nainen sanoo joko 300 euroa kiitos tai voit lähteä ehkä joskus voidaan samoissa merkeissä tavata tai ei tavata toiste niin kyllä siinä hyväksikäytetty olo tulee eikä kovin montaa kertaa sellaista halua niin voin olla että itse olen jotenkin vammainen tai outo mutta kyllä itse haluan sitten suhteen ja sekstailla joka päivä eli seurustella niin kyllä naisesta pidän silloin jos sen haluan tyydyttää niin minulle yhden yön juttu ei anna mitään eli miten sen sanois jos kävisin maksullisella niin ihastuisin silloin häneen ja haluaisin seurustella tai oliko tyhmä esimerkki niin en ole koskaan käynyt maksullisella ja minulle tulee maksullisista ja tinderitytöistä ja monien miesten naisesta heti mieleen sukupuolitautinen enkä halua edes pussata häntä vaikka olis kuinka kaunis ja seksikäs vaan näen ja kuulen hänessä vain aidsinen ehkä olen omalaatuinen mies niin kyllä minä etsin sitä yhtä eli neiti oikeaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei fyysiseen läheisyyteen ja seksiin kumppania tarvita, noita saa ihan satunnaisilta yhden yön hoidoiltakin. Jos parisuhteen ainoa arvo on säännöllinen seksi, niin kannattaa jäädä sinkuksi. Miehillä tuntuu vaan olevan kovin köykäinen käsitys suhteesta ja siitä, mitä se paitsi antaa, niin myös vaatii. Omasta kokemuksesta miehet ovat suhteissa aina enemmän ottavana osapuolena ja siksi naiset eivät mielellään enää suhteisiin lähde. Onhan se tutkittukin, että parisuhde lisää miehen hyvinvointia, mutta laskee naisen hyvinvointia. En usko, että tämä tulee muuttumaan ennen kuin tämän päivän lapsukaiset pääsevät pariutumisikään. Keski-ikäiset miehet ovat menetetty sukupolvi, koska heillä on kivikautiset asenteet naisia kohtaan ja naurettavan epärealistinen käsitys omasta upeudestaan.

        En kaipaa suhdetta koskaan suhteen takia, vaan ainoastaan, jos todella ihastun ja rakastun johonkin tiettyy ihmiseen. Koska tätä tapahtuu todella harvoin, niin olen oikein mielelläni yksikseni.

        Ei saa. Naiselle yhden yön"seksi"on lähinnä surkeaa rynkytystä ja fyysistä läheisyyttä ei saa ollenkaan. Mies toki voi rynkyttää itsensä laukeamiseen eli käyttää naista masturbointivälineenään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ehkä tule hyväksikäytetty olo, jos tietää mitä tahtoo, ja saa sen.

        Lähtökohtaisesti kyllä ihminen haluaa enemmän rakkautta, kumppanuutta ja hyvää oloa toisen ihmisen kanssa. Seksi tulee siihen päälle.

        love 😍

        nainen joka lähtee baarista jonkun pantavaksi on huora. Nainen siis haluaa huoran maineen, no sen nainen kyllä saa mutta hyvä seksi jää kaukaiseksi haaveeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tulee no olen mies enkä tiedä miten naiset mutta ei miehenä kivaa ole esim tyydytät tuntemattoman naisen ja nainen sanoo joko 300 euroa kiitos tai voit lähteä ehkä joskus voidaan samoissa merkeissä tavata tai ei tavata toiste niin kyllä siinä hyväksikäytetty olo tulee eikä kovin montaa kertaa sellaista halua niin voin olla että itse olen jotenkin vammainen tai outo mutta kyllä itse haluan sitten suhteen ja sekstailla joka päivä eli seurustella niin kyllä naisesta pidän silloin jos sen haluan tyydyttää niin minulle yhden yön juttu ei anna mitään eli miten sen sanois jos kävisin maksullisella niin ihastuisin silloin häneen ja haluaisin seurustella tai oliko tyhmä esimerkki niin en ole koskaan käynyt maksullisella ja minulle tulee maksullisista ja tinderitytöistä ja monien miesten naisesta heti mieleen sukupuolitautinen enkä halua edes pussata häntä vaikka olis kuinka kaunis ja seksikäs vaan näen ja kuulen hänessä vain aidsinen ehkä olen omalaatuinen mies niin kyllä minä etsin sitä yhtä eli neiti oikeaa

        🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei fyysiseen läheisyyteen ja seksiin kumppania tarvita, noita saa ihan satunnaisilta yhden yön hoidoiltakin. Jos parisuhteen ainoa arvo on säännöllinen seksi, niin kannattaa jäädä sinkuksi. Miehillä tuntuu vaan olevan kovin köykäinen käsitys suhteesta ja siitä, mitä se paitsi antaa, niin myös vaatii. Omasta kokemuksesta miehet ovat suhteissa aina enemmän ottavana osapuolena ja siksi naiset eivät mielellään enää suhteisiin lähde. Onhan se tutkittukin, että parisuhde lisää miehen hyvinvointia, mutta laskee naisen hyvinvointia. En usko, että tämä tulee muuttumaan ennen kuin tämän päivän lapsukaiset pääsevät pariutumisikään. Keski-ikäiset miehet ovat menetetty sukupolvi, koska heillä on kivikautiset asenteet naisia kohtaan ja naurettavan epärealistinen käsitys omasta upeudestaan.

        En kaipaa suhdetta koskaan suhteen takia, vaan ainoastaan, jos todella ihastun ja rakastun johonkin tiettyy ihmiseen. Koska tätä tapahtuu todella harvoin, niin olen oikein mielelläni yksikseni.

        Saa jos olet nainen tai hyvännäköinen mies. Lopuille: Onnea yritykselle.

        Monelle miehelle parisuhde on ainot keino saada fyysiset tarpeensa tyydytetyiksi. Maksullisiin naisiin ei ehkä ole rahaa tai niihin ei halua koskea pitkällä tikullakaan. Jos et halua kärvistellä puutteessa niin saat luvan alkaa seurustelemaan. Luulen, että tämä on paljon yleisempää kuin ymmärretäänkään. Näihin kuulunevat kaikki väkivaltaiset, vässykät ja muut vietävissä olevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ehkä tule hyväksikäytetty olo, jos tietää mitä tahtoo, ja saa sen.

        Lähtökohtaisesti kyllä ihminen haluaa enemmän rakkautta, kumppanuutta ja hyvää oloa toisen ihmisen kanssa. Seksi tulee siihen päälle.

        love 😍

        "Lähtökohtaisesti kyllä ihminen haluaa enemmän rakkautta, kumppanuutta ja hyvää oloa toisen ihmisen kanssa. Seksi tulee siihen päälle."

        Äläs yleistä omia mielipiteitäsi, ei se noinpäin kaikilla mene.


        "Mutta ei satunnaiset seksikumppanit anna mitään tulee vain hyväksi käytetty olo". Älä sinäkään yleistä! Ei mulle ainakaan tule mikään hyväksikäytetty olo oletusarvoisesti. Molemmat lähtee siihen vapaaehtoisesti, molemmat antaa ja saa.
        Voi tietysti tulla hyväksikäytetty olo, jos vastapuoli käyttäytyy tietyllä tavalla. Jos tämä toistuu, niin silloin pitää katsoa peiliin ja miettiä mikä on homman nimi. Ehkä hakea välillä toisen tyyppistä seuraa?

        "...kyllä jokainen normaali ihminen haluaa suhteen ja yhden kumppanin ja oikean rakkauden ja koskee kumpaakin sukupuolta"
        Jokainen = 100%. Hmmm... mitäs siitä yleistämisestä sanottiin? Olisiko parempi jos: "kyllä useimmat naiset ja monet miehet haluaa..."


        En nyt halua niuhottaa sanamuodoista, mutta kun täällä niin tosissaan tiedetään, mitä jokainen tuntee ja haluaa, niin haluan vain sanoa, että meitä on moneksi eikä elämä ole niin mustavalkoista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tulee no olen mies enkä tiedä miten naiset mutta ei miehenä kivaa ole esim tyydytät tuntemattoman naisen ja nainen sanoo joko 300 euroa kiitos tai voit lähteä ehkä joskus voidaan samoissa merkeissä tavata tai ei tavata toiste niin kyllä siinä hyväksikäytetty olo tulee eikä kovin montaa kertaa sellaista halua niin voin olla että itse olen jotenkin vammainen tai outo mutta kyllä itse haluan sitten suhteen ja sekstailla joka päivä eli seurustella niin kyllä naisesta pidän silloin jos sen haluan tyydyttää niin minulle yhden yön juttu ei anna mitään eli miten sen sanois jos kävisin maksullisella niin ihastuisin silloin häneen ja haluaisin seurustella tai oliko tyhmä esimerkki niin en ole koskaan käynyt maksullisella ja minulle tulee maksullisista ja tinderitytöistä ja monien miesten naisesta heti mieleen sukupuolitautinen enkä halua edes pussata häntä vaikka olis kuinka kaunis ja seksikäs vaan näen ja kuulen hänessä vain aidsinen ehkä olen omalaatuinen mies niin kyllä minä etsin sitä yhtä eli neiti oikeaa

        Onko herra kuullut tämmöisistä merkeistä: .,-() ja vielä kerran . ?
        Eihän tommosta jorinaa jaksa hullukaan lukea, kun ei ole päätä eikä häntää.


    • Anonyymi

      Sen tiedän, että jos asuisin yksin, olisi ruokavalioni huomattavasti epäterveellisempi kun nyt, kun on naisen kurissa ja nuhteessa.
      Luinkin jonkun artikkelin, jossa todettiin yksin asuvien miesten kuolevan vuosia aikaisemmin kuin suhteessa olevat.
      Voin huomata että söisin kyllä jotakin aivan muuta kun näitä terveysruokia jos yksin asuisin. Ja tietenkin kuolisin aiemmin huonon ruokailuni ja kaljan takia.

      • Anonyymi

        Minusta tullut yksin asuvana pääosin keittoruokia syövä sinkkumies. Ei alkoholia, eikä tupakkaa, reilun 7h yöunet joka yö. Suhteessa ollessa jäisi turha mässäily ehkä pois, pieni paheeni, näin toivoisin ainakin? Liikun paljon ja harrastan monipuolisesti liikuntaa. Jokainen toimii niinkuin parhaimmaksi näkee tai kokee?


      • Anonyymi

        Juuri noinhan se valitettavasti menee.
        Tulevaisuudessa miehet jäävät yksin entistä enemmän, elleivät osaa huolehtia itsestään. Se on aivan saamarin mälsää naisen kannalta yrittää hoitaa miehen terveyttä, kun tämä ei siitä piittaa.

        Itse kehotin exää huolehtimaan paremmin mitä syö ja liikkumaan. Ei herkkuja (suklaata, pullaa pellilisiä kerralla). Ruuaksi jotain muuta kuin leipää. Sanoin muutamia kymmeniä kertoja vakavastikin. Tulee diabetes. Tulee verenpaine. No sitten vähän ajan päästä tulikin. Hän tiesi itse olevansa "tunnesyöjä", mutta kun ei tehnyt asialle mitään. Söi vain.

        Erotessa ajattelin, ettei sellainen uusi mies käy, joka syö huonosti, (juo liikaa/usein alkoholia) ja on lihava. Miehellä pitää olla oma elämä, jota hän osaa hoitaa ja huoltaa. Omat harrastukset, ystävät. Siivous pyykinpesu hanskassa. Tällaisen löysinkin. Silti kun lukee näitä juttuja täällä, niin todella hämärää miksei miehet ota elämäänsä omaan haltuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noinhan se valitettavasti menee.
        Tulevaisuudessa miehet jäävät yksin entistä enemmän, elleivät osaa huolehtia itsestään. Se on aivan saamarin mälsää naisen kannalta yrittää hoitaa miehen terveyttä, kun tämä ei siitä piittaa.

        Itse kehotin exää huolehtimaan paremmin mitä syö ja liikkumaan. Ei herkkuja (suklaata, pullaa pellilisiä kerralla). Ruuaksi jotain muuta kuin leipää. Sanoin muutamia kymmeniä kertoja vakavastikin. Tulee diabetes. Tulee verenpaine. No sitten vähän ajan päästä tulikin. Hän tiesi itse olevansa "tunnesyöjä", mutta kun ei tehnyt asialle mitään. Söi vain.

        Erotessa ajattelin, ettei sellainen uusi mies käy, joka syö huonosti, (juo liikaa/usein alkoholia) ja on lihava. Miehellä pitää olla oma elämä, jota hän osaa hoitaa ja huoltaa. Omat harrastukset, ystävät. Siivous pyykinpesu hanskassa. Tällaisen löysinkin. Silti kun lukee näitä juttuja täällä, niin todella hämärää miksei miehet ota elämäänsä omaan haltuun.

        Koska se on työlästä ja vaatii vastuunkantoa. Miehet kun ovat asennoituneet siten, että kaikki mälsät ja tylsät hommat on naisten hommia, naisten kuuluu hoivata myös aikuisia miehiä ja ennen kaikkea naisten tulee kantaa vastuu. Onhan se paljon helpompaa elää kuin sika pellossa ja sitten syyttää naisia, kun oma elämä on pilalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska se on työlästä ja vaatii vastuunkantoa. Miehet kun ovat asennoituneet siten, että kaikki mälsät ja tylsät hommat on naisten hommia, naisten kuuluu hoivata myös aikuisia miehiä ja ennen kaikkea naisten tulee kantaa vastuu. Onhan se paljon helpompaa elää kuin sika pellossa ja sitten syyttää naisia, kun oma elämä on pilalla.

        Ennen vanhaan oli paljon enemmän sellaisia kotitöitä jotka luokiteltiin miesten töiksi.

        Nykyajan kaupungissa niitä ei käytännössä ole ollenkaan. Miesten puuhat ovat muuttuneet harrastuksiksi/leikiksi ja naiset odottaa ehkä siksi, että mies antaa rahaa, koska ei tee muita miesten töitä, kun omia töitään. Naisia voi jopa ärsyttää ne puuhat jotka saa miehen tuntemaan miehisyyttä, esim pelaaminen, liikuntaharrastus, kaverit. Tuntuu, että monet naiset odottaa miehen olevan kokoajan vierellä, käytettävissä, mies kulkee naisen vierellä kuin lyhyessä talutushihnassa.

        Naisten töitä töitä taas kaupungissa on peräti enemmän: enemmän paineita ulkonäöstä, vaatteista, kodin yleisilmeestä, sosiaalisuudesta, lasten asioista jne.

        Yhteiskunta muuttuu ja on kyettävä sopeutumaan tai muuten joutuu riitelemään ja olemaan yksin.


    • Anonyymi

      Minä olen siinä uskossa, että tämän palstan valittajat valittavat ihan aidosti omaa yksinäisyyttään ja surkeuttaan.

      • Anonyymi

        Onko aitoa vai ei ? En osaa sanoa.


    • Kylmä totuushan on, että tilastojen mukaan yksinäisillä miehillä on todella paljon vaikeuksia elämässään, joista on vaikea sanoa, johtuvatko vaikeudet elämässä yksin elämisestä vai yksin eläminen vaikeuksista elämässä. Onhan meitä tilastopoikkeuksia, mutta sitä en kiistä, etteikö monilla miehillä olisi todella vaikeaa yksin.

      On viinamiehiä, on katkeruuttaan naisille somessa purkavia, on koko yhteiskuntaa vihaavia, on mielikuvitusystävillä tyhjyytensä täyttäviä jne. jne.

      Näkeehän sen...

      • Anonyymi

        Joillakin yksinäisillä miehillä on vaikeuksia, joo, ja joillakin parisuhteessa elävillä miehillä on myös vaikeuksia. Kaikenlaisia tyyppejä on, riippumatta siitä, onko parisuhteessa vai ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin yksinäisillä miehillä on vaikeuksia, joo, ja joillakin parisuhteessa elävillä miehillä on myös vaikeuksia. Kaikenlaisia tyyppejä on, riippumatta siitä, onko parisuhteessa vai ei.

        Varmaan niin, mutta tilastot ovat murhaavat.

        Yksittäinen tupakoija esimerkiksi voi elää 92 -vuotiaaksi kärytellen kaksi toppaa päivässä ja sitten pudota katolta, mutta tilastot osoittavat niin tupakoinnin kuin miesten asumisen yksin olevan erittäin vaarallista.


      • Anonyymi

        Mitä vikaa on mielikuvitusystävissä? Parempi se kuin ei mitään.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Varmaan niin, mutta tilastot ovat murhaavat.

        Yksittäinen tupakoija esimerkiksi voi elää 92 -vuotiaaksi kärytellen kaksi toppaa päivässä ja sitten pudota katolta, mutta tilastot osoittavat niin tupakoinnin kuin miesten asumisen yksin olevan erittäin vaarallista.

        Yksin asuminen "erittäin vaarallista". Omituisesti oletettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksin asuminen "erittäin vaarallista". Omituisesti oletettu.

        Ei ole oletus.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Varmaan niin, mutta tilastot ovat murhaavat.

        Yksittäinen tupakoija esimerkiksi voi elää 92 -vuotiaaksi kärytellen kaksi toppaa päivässä ja sitten pudota katolta, mutta tilastot osoittavat niin tupakoinnin kuin miesten asumisen yksin olevan erittäin vaarallista.

        Naisille taas on vaarallisempaa asua parisuhteessa.


      • Anonyymi

        Niin no. Myös monilla naisilla on vaikeaa. Yksinelävillä ja etenkin parisuhteessa olevilla. Naisten kurjuutta vain ei huomata, koska he käyttäytyvät vähemmän aggressiivisesti. Siksi, koska heillä on vähemmän päihdeongelmia tai vakavia päihdeongelmia. Ja jos ongelmia on, he hakevat apua useammin kuin miehet. Nuorissa miehissä etenkin avunhakeminen on nousussa, mutta silti vähäisempää kuin naisten kohdalla.

        Yksinäiset miehet taas ovat yksin siksi, että heillä on vakava päihdeongelma ja muita mielenterveyden ongelmia. Eihän kukaan tervepäinen nainen halua räyhämiestä riesakseen.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Varmaan niin, mutta tilastot ovat murhaavat.

        Yksittäinen tupakoija esimerkiksi voi elää 92 -vuotiaaksi kärytellen kaksi toppaa päivässä ja sitten pudota katolta, mutta tilastot osoittavat niin tupakoinnin kuin miesten asumisen yksin olevan erittäin vaarallista.

        Toisaalta... hyvin monet kuolevat nuorena (niin miehet kuin naiset) pari-kolmekymppisenä päihteiden käytön seurauksena tai seurauksiin.

        Niinpä juurikin yksi nuori hyppäsi katolta huumeissa. Tuosta tupakoinnista yleensä kaikki lähtee. En tiedä yhtäkään tupakoitsijaa, joka ei käyttäisi alkoholia, eikä muita päihteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksin asuminen "erittäin vaarallista". Omituisesti oletettu.

        Ei ole oletus. Jo pelkästään asuminen on vaarallista. Yksinasuminen on miehille vaarallista. Naisille taas parisuhteessa asuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta... hyvin monet kuolevat nuorena (niin miehet kuin naiset) pari-kolmekymppisenä päihteiden käytön seurauksena tai seurauksiin.

        Niinpä juurikin yksi nuori hyppäsi katolta huumeissa. Tuosta tupakoinnista yleensä kaikki lähtee. En tiedä yhtäkään tupakoitsijaa, joka ei käyttäisi alkoholia, eikä muita päihteitä.

        Minä taas tunnen montakin tupakoitsijaa, jotka eivät käytä alkoholia eivätkä varsinkaan muitakaan päihteitä. Se oma suppea perspektiivi ei siis riitä sinun eikä minun kohdalla tekemään yleistyksiä kaikista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole oletus. Jo pelkästään asuminen on vaarallista. Yksinasuminen on miehille vaarallista. Naisille taas parisuhteessa asuminen.

        Elämä on vaarallista. Ei kannata syntyä elämään, siinä voi käydä huonosti ja kuolla


    • Anonyymi

      Täytyyhän sitä äiti tai muu orja olla tekemässä kotityöt kun ei itse niin millään halua ja sitten koko pskainen kämppä sekä se yksinasuminen masentaa. Kiukutellaan vain täällä kun sen ajan voisi käyttää taloudenhoidon oppimiseen niin elämäntasokin paranisi. Harvemmin ne valittaa, jotka on ajoissa edes hieman opetelleet pyykkäämään ja pitäämään kotiaan edes puoliksi jotenkin järjestyksessä.

      Pätee kyllä ihan sama juttu mihin tahansa sukupuoleen, yleensä vain poikien annetaan yhä edelleen lipsua näissä hommissa eikä ajoissa puututa asiaan, että heidänkin pitää nämä jutut osata. En sano, että aina on kaikki kiillotettuna vaan; Edes jollain perustasolla koti pysyy eikä kahlaa aina vain läävässä samalla kun mikron seinille kasaantuneessa ruskeassa laastissa kasvaa ihan uudet mikrobit.

      Ei ihmekään, että on ankeaa ja masentaa kun sellaisen synkeän luolan itselleen järjestää ja sitten vain odottaa jotain ulkopuolista pelastajaa.
      Aloittaa itse pienestä, tiskaa vaikka tiskivuoren ämpärissä tai/ja kylppärin lattialla samalla kun käy suihkussa. Siinä saa useamman asian hoidettua kerralla ja on aloittanut jo jostain kotinsa hoitamista.

      Tottakai ennen tiskaamista on hyvä varmistaa, että kylppäri on pinnoiltaan vielä riittävän siistissä kunnossa ja kaivo ei ole tukossa. Muuten on aika inhottavat tiskaus-olot. Etenkin jos on pissinyt vain pitkin pönttöä/kaakeleita ja kylppäri ihan tahmea, kun ei ole koskaan jälkiään siivonnut. :D
      Mutta mutta... Ei kai kukaan äijä kumminkaan niin pskainen kotona ole ja tällaiset inhot jätetään vain työpaikan siivoojalle kärsittäväksi?

      • Anonyymi

        Ei poikamiehillä mitään "paskaista" kämppää yleensä ole. Muistan, kun joskus vierailin 26-vuotiaan poikamiehen kaksiossa. Oli erittäin siistiä. Ylimääräistä tavaraa ei ollut. Muutaman vuoden päästä poikamies avioitui, ja uudessa kodissa oli edelleenkin siistiä, mutta tietysti tavaroiden määrä oli lisääntynyt.
        J.S.V.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei poikamiehillä mitään "paskaista" kämppää yleensä ole. Muistan, kun joskus vierailin 26-vuotiaan poikamiehen kaksiossa. Oli erittäin siistiä. Ylimääräistä tavaraa ei ollut. Muutaman vuoden päästä poikamies avioitui, ja uudessa kodissa oli edelleenkin siistiä, mutta tietysti tavaroiden määrä oli lisääntynyt.
        J.S.V.

        Se riippuu ihan ihmisestä. Huomannut, että poikamiehien kohdalla on usein nämä kaksi ääripäätä, todella siisti ja täysin avuton kodinhoidossa. Mikä olisi ihan mielenkiintoinen tutkimuksen aihe, että mikä tähän ääripäiden syntyyn oikein vaikuttaa.
        Miesvaltaisilla työpaikoilla sekä siivoojana töissä ollessani en kyllä yhtäkään siistiä miesten vessaa nähnyt. Katto taisi olla ainoa mistä ei tahmeaa kusta ja pallikarvoja löytänyt.
        Olisi kiva jos näitä siistejä poikamiehiä näkyisi työelämässäkin. Vai menevätkö töissä massan mukana, kun muiden "miehisyys" ei kestä siisteyttä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se riippuu ihan ihmisestä. Huomannut, että poikamiehien kohdalla on usein nämä kaksi ääripäätä, todella siisti ja täysin avuton kodinhoidossa. Mikä olisi ihan mielenkiintoinen tutkimuksen aihe, että mikä tähän ääripäiden syntyyn oikein vaikuttaa.
        Miesvaltaisilla työpaikoilla sekä siivoojana töissä ollessani en kyllä yhtäkään siistiä miesten vessaa nähnyt. Katto taisi olla ainoa mistä ei tahmeaa kusta ja pallikarvoja löytänyt.
        Olisi kiva jos näitä siistejä poikamiehiä näkyisi työelämässäkin. Vai menevätkö töissä massan mukana, kun muiden "miehisyys" ei kestä siisteyttä?

        Työelämässä on siistejä poikamiehiä, mutta epäsiistejä myös on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se riippuu ihan ihmisestä. Huomannut, että poikamiehien kohdalla on usein nämä kaksi ääripäätä, todella siisti ja täysin avuton kodinhoidossa. Mikä olisi ihan mielenkiintoinen tutkimuksen aihe, että mikä tähän ääripäiden syntyyn oikein vaikuttaa.
        Miesvaltaisilla työpaikoilla sekä siivoojana töissä ollessani en kyllä yhtäkään siistiä miesten vessaa nähnyt. Katto taisi olla ainoa mistä ei tahmeaa kusta ja pallikarvoja löytänyt.
        Olisi kiva jos näitä siistejä poikamiehiä näkyisi työelämässäkin. Vai menevätkö töissä massan mukana, kun muiden "miehisyys" ei kestä siisteyttä?

        " mikä tähän ääripäiden syntyyn oikein vaikuttaa."

        Lapsuudenkoti.
        Meillä töissä miehet osaavat pissata pönttöön ja olla muutenkin siistejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " mikä tähän ääripäiden syntyyn oikein vaikuttaa."

        Lapsuudenkoti.
        Meillä töissä miehet osaavat pissata pönttöön ja olla muutenkin siistejä.

        Eräässä työpaikassa muutamalla nuorella miehellä oli ällöttävä tapa: He syljeskelivät.
        Jotkut oli poikamiehiä, jotkut taas ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräässä työpaikassa muutamalla nuorella miehellä oli ällöttävä tapa: He syljeskelivät.
        Jotkut oli poikamiehiä, jotkut taas ei.

        Hyi helvata. Miten voi olla noin kamalaa käytöstä työpaikalla? Todella härskiä ja epäkunnioittavaa käytöstä muita kohtaan.


    • Anonyymi

      Kauheesti tarvitaan asuntoja kun kaikki asuu sinkkuna, mää voisin muuttaa hippi kommuuniin californiaan!🌻🌻🌻

    • Anonyymi

      Sitä se lässytys on, kun kerran uskoo kaiken maailman stereotypioita. Eivät nuo lässyttelijät kykene monimuotoisempaan ajatteluun, mielikuviensa orjia kun ovat.

      • Anonyymi

        Eräässä koulussa, kun olin nuori opettaja n. 35 vuotta sitten, oli yksi n. 30-vuotias neitiopettaja, jolla oli sairaalloinen tarve jankuttaa minulle, että "poikamiehen elämä on ankeaa..." ---
        Hohhoijaa, mitä järkeä siinä jankutuksessa oli ??


    • Anonyymi

      Asun miehen kanssa. Yksin asuessa en tehnyt ruokaa itse juuri ollenkaan. Mies sanoi että sitten valmisruokia osteta eikä tuoda kotiin koska tekee itse kun korkeintaan maksalaatikkoa. Olen sitten oppinut tekemään ruokaa enkä ennen ollut kovin hyvä kokki.

    • Anonyymi

      Yksin asuminen on helpompaa kuin naisen kanssa asuminen. Yksin eläminen on kuitenkin vaikeampaa kuin naisen kanssa eläminen.

      • Anonyymi

        Miten niin yksin eläminen vaikeampaa ? Yksin eläminen on vapaata ja helppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin yksin eläminen vaikeampaa ? Yksin eläminen on vapaata ja helppoa.

        Yksin eläminen on liian vapaata, rakkaudetonta ja yksinäistä.


    • Anonyymi

      Eipä se yksin asuminen tosiaan tarkoita, etteikö mies olisi parisuhteessa/ harrastaisi intiimiasioita ilman parisuhdetta tmv. Ei ne harrastukset, työt, kaverisuhteet ymv vaadi kenenkään nurkissa asumista.

    • Anonyymi

      Nyt ollaan asian ytimessä. Minähän olen jo vuosia yrittänyt syrjäytyä rauhassa, niin aina joku tulee muka "piristämään" minua.

      Sitten, kun yrittää olla ihminen, niin joku vitun anonyymi anaaliinottaja tulee haukkumaan ihan fyysisistä terveydellisistä asioista.

      Sekin vitun ihmisen irvikuva on varmasti persu ja halveksuu 80% Suomalaisista. Sitten tämä idari luulee, että moisella käyttäytymisellä aukeaa hallitus ja taivaspaikat.

      Mokomat haukkujat jotka ovat niin yksinkertaisia, että hokevat sitä samaa koko ajan ovat arvoasteikkoni alapään pohjamudissa. Kyllä, hampaani tulehtui ja tulehdus levisi, joka vaati erikoissairaanhoitoa.

      Onko se hyvä peruste vittuilla ilkkuen joka ikiseen asiaan? Lessupersupaska isän raiskaamana taitaa vain yrittää siirtää pahaa oloansa muille.

    • Anonyymi

      Jos nainen asuu yksin ja hänellä on lapsia, huhutaan: tällä on varmastikin aids, kun mieskin on hyljännyt ja lapsiinsa on tartuttanut sen aivan varmasti...

      • Anonyymi

        Häh, eikö sulla muka ole? Siinä tapauksessa lähdetään panemaan?


    • Anonyymi

      Yksin asuessa on rauhallista ja kaikki helppoo mutta nainen tuo kyllä äksöniä ja vipinää elämään no ei ainakaan ole tylsää

    • Anonyymi

      Ei kannata miettiä mitä muut ajattelee.

      • Anonyymi

        Niin. Suomalainen pohtii turhan paljon sitä, mitä muut ajattelevat, vaikka sillä ei ole merkitystä edes ollenkaan.


    • Anonyymi

      ihan samoin ajatellaan, yksinasuvien, - naisten kohdalla, niin se on, että "yksinelävä, asuva, on vielä nykyisinkin jokin "kummajainen" ??
      tavannut tässä ikääntyneempänä joitakin aviossa olevia tuttavia, ja mistäpä ne muusta puhuu, kuin, että me "Matin" kanssa syödään tänään x x x, ja "Matti ottaa päivätorkut, jne. ja vieä mitä !
      Itse tavataan ystävien kanssa silloin tällöin, käydään kahviloissa, oluella, tms. Soitellaan jutellaan, vaikkapa ostoksista / tai kirparikierroksesta, kesällä tapahtumia, joihin osallistuu, vaan nyt on tämä korona-aika rajoittanut "kiitettävästi", niin enempi yksin liikkunut, sen mikä pakko on.
      Ainahan sitä kanssaihmisille on outoa, jos jollakin jokin toisenlainen elämäntapa, kuin itsellä, niin se vaan on, - ihmetelkööt sitten, jos ei heillä tärkeämpää ihmettelemistä maailmassa.

    • Anonyymi

      Mua huvittaa. nää naisten kommentit, miesten yksin asumisesta.

      Mun koti ainakin on siisti. Teen myös varmasti parempaa ruokaa, kuin keskiverto nainen.
      Jokin aika sitten kyselin:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16636453/umami-jerk-piripiri-jeera-masala---

      Ei kelleen ollut tuttuja. Ilmeisesti maukas ruoka ei paljon kiinnosta.

      Housujen prässääminen vie kohtuuttomasti aikaa, muuten taloustyöt sujuu.

      Saan myös päättää, kenen kanssa aikaani vietän. Kavereistanikin puolet vähintään on naisia.
      Alkoholia käytän vajaat puolet siitä mitä exäni käytti.

      Ehkä tuhlaan liikaa rahaa vaatteisiin, matkailuun, hyvinvointipalveluihin, mut tykkään mukavasta elämästä.

      Toki 200 neliötä on hieman reilu yhdelle miehelle, mutta, en missään asuisi näin halvalla.

      Itsekin ajattelin masentuvani, jäätyäni yksin, mut elänkin elämäni parasta aikaa.

      Rahaa jää säästöönkin.

      • Anonyymi

        Yksin asumisessa on runsaasti myönteisiä puolia. Asiaa eivät tosin nuoret ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksin asumisessa on runsaasti myönteisiä puolia. Asiaa eivät tosin nuoret ymmärrä.

        Avioliitosta eronneet ymmärtävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avioliitosta eronneet ymmärtävät.

        Eron jälkeen moni mies/nainen on helpottunut.


      • Anonyymi

        Onneksi ajan mersulla, ei olis kyllä varaa mennä millään Nissanilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi ajan mersulla, ei olis kyllä varaa mennä millään Nissanilla

        Minäpä kuljen usein Volvolla. On meinaan linja-autossa Volvon alusta.
        t. Hassuäijä


    • Anonyymi

      Oikeisiin asuntoihin jos mennään, niin noin 2000 neliötä, on aamulla imuroimista ennen töihinlähtiö, en tiedä ehtiikö ollenkaan siivotakaan kokonaan...

    • Anonyymi

      En tiedä mikä olisi toinen vaihtoehto, yksin asunut jo n. 30-vuotta, en koe olevani mielenterveden osalta rikki? Mut kohdannut olen sellaisia miehiä ja tuntunut monet kohtaamistani naisistakin herättävän ainakin epäilyjä siitä, et mieli järkkyy? Itselläkin tuntuisi järkkyvän, jos pitemmän aikaa sitä viettäisin heidän seurassaan?

      Miettinyt olen monesti, mistä jään paitsi? Varmaan jään monestakin, ehkä olisin enemmän uskaltavampikin kuin nyt sinkkuna ollessa? Ei ole ketään tsemppaamassa ja kannustamassa arjessa. Yhdessä olisi kiva reissata ja harrastaa asioita, mut sen toteuttaminen vaatii paljon onnistuakseen. Enemmän pelkoa kuin uskoa mielitietyn olemassa olosta?

      Ehkä nauttisin hyvästä seurasta, jossa kunnioitus ja arvostus olisi yhteistä? Sellaista vaikea löytää markkinoilta, tuntunut täällä asioita lukiessa, et arki suhteessa ollessa aika haastavaa yleensä, joten tuntuu enemmän todennäköiseltä minunkin kohdalla, siksi parempi yksin kuin kaksin, siltä tuntunut ja tuntuu tällä hetkellä.

    • Anonyymi

      Onhan yksin asuvan miehen yksin-asuminen kauheeta naisen mielestä, joka haluaisi tehdä tuttavuutta yksin asuvan miehen kanssa.

      • Anonyymi

        Miehen yksin asuminen tuskin naiselle on ongelma - vaan se mies. Jos sekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehen yksin asuminen tuskin naiselle on ongelma - vaan se mies. Jos sekään.

        Se mies lienee naiselle ongelma, jos se mies ei suostu tekemään tuttavuutta naisen kanssa...


      • Anonyymi

        Miksi nainen haluaisi tehdä tuttavuutta "yksin asuvan miehen kanssa"? Mistä nainen tuntee miehen, niin että tietää haluavansa tehdä tuttavuutta? Kenen kanssa miehen pitäisi asua, ellei yksin? Voisiko nainen silloin paremmin tehdä tuttavuutta, jos mies asuisi esim. kimppakämpässä?

        Summasummarum: harvemmin nainen haluaa tehdä tuttavuutta yhdenkään miehen asunnossa, ei omassakaan, vaan ihan jossain muualla. Minulle ei avautunut ajatuksen kulkusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mies lienee naiselle ongelma, jos se mies ei suostu tekemään tuttavuutta naisen kanssa...

        Mitä ongelmaa tuossa? Jos miestä ei kiinnosta niin nainen menee eteenpäin. Heippahei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehen yksin asuminen tuskin naiselle on ongelma - vaan se mies. Jos sekään.

        Mies ei ole ongelma naiselle jos mies ei edes ole tekemisissä naisen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ongelmaa tuossa? Jos miestä ei kiinnosta niin nainen menee eteenpäin. Heippahei.

        Mies ei aina automaattisesti ole kiinnostunut ensimmäisestä vastaantulevasta naisesta, vaikka jossain Kajaanin metsässä jotkut naiset niin kuvittelevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi nainen haluaisi tehdä tuttavuutta "yksin asuvan miehen kanssa"? Mistä nainen tuntee miehen, niin että tietää haluavansa tehdä tuttavuutta? Kenen kanssa miehen pitäisi asua, ellei yksin? Voisiko nainen silloin paremmin tehdä tuttavuutta, jos mies asuisi esim. kimppakämpässä?

        Summasummarum: harvemmin nainen haluaa tehdä tuttavuutta yhdenkään miehen asunnossa, ei omassakaan, vaan ihan jossain muualla. Minulle ei avautunut ajatuksen kulkusi.

        Miksi nainen haluaisi tehdä tuttavuutta "yksin asuvan miehen kanssa"?

        No kun ei kannata sotkeentua naimisissa oleviin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies ei aina automaattisesti ole kiinnostunut ensimmäisestä vastaantulevasta naisesta, vaikka jossain Kajaanin metsässä jotkut naiset niin kuvittelevat.

        No kyllä se on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä se on

        Ei varmasti ole ! Mies valitsee, kenet haluaa. Siinäpä on Kajaanin tai Kemijärven naisille ihmettelemisen aihetta, kun mies vaatii naiselta tasokkuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmasti ole ! Mies valitsee, kenet haluaa. Siinäpä on Kajaanin tai Kemijärven naisille ihmettelemisen aihetta, kun mies vaatii naiselta tasokkuutta.

        Siellä metsän korvessa porojen seurana lienee vähän omalaatuinen ajatustoiminta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä metsän korvessa porojen seurana lienee vähän omalaatuinen ajatustoiminta.

        Joo, oon havainnut. Siitä ajatustoiminnasta ei ota selvää.


    • Kauheeta se on. On se kauheeta. Muakin pelottaisi asua ihan yksin. 😲

      • Anonyymi

        Oletko koskaan asunut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan asunut?

        Olen.


      • Gaylord_Focker kirjoitti:

        Olen.

        Siitä on tosin aikaa, kun viimeksi olen asunut yksin (ainoana ihmisenä) vuonna 2003.


    • Anonyymi

      Olet oikeassa mutta tuo ihmettely pätee myös naisiin näillä alkeellisilla kunnilla. Kokemusta on.

    • Anonyymi

      No kyllä se todellisuudessa ON juuri sellaista ankeaa

      • Anonyymi

        Riippuu asenteesta, onko vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu asenteesta, onko vai ei.

        Niin, kannattaa omaksua myönteinen asenne.


    • Anonyymi

      Suurin osa tästä paskasta on vain ihmisten päässä oleva kuvitelma, moni ihminen kuvittelee asioita ja luulee niitä todeksi. On typerää olettaa, että yksin oleminen, olisi kuten polttaisi askin tupakkaa päivässä. Ehkä läheisriippuvaiselle, mutta muutoin päinvastoin.

      Yksin oleminen opettaa sinut olemaan nahoissasi, opettaa sinut tuntemaan itsesi, tiedostamaan asioita ympärilläsi jne. Yksin oleminen on opettavaista, ei sen tarvitse olla negatiivistä, tai vaikuttaa elämääsi negatiivisesti.

      Kaikilla on murheita ja huolia, se taas johtuu meidän yhteiskunnasta, eikä aina ihmisistä itsestään. Kun joku sanoo, että ihminen on lauma eläin, niin näin teidät on haluttu opettaa olemaan. Maailmassa kun ihmisillä ei ole väliä, vaan systeemillä.

      Ei systeemi halua ihmisiä, jotka ajattelisivat asioita itse laatikon ulkopuolelta, vapaamielisyys on kaikkea systemaattista opetusta vastaan.

      • Anonyymi

        Yksin asuessa oppii varmasti huolehtimaan asioista.


    • Ei nainen ole kiinnostunut siitä, asuuko joku mies yksin. Nainen kiinnittää huomiota miehen puheilmaisutaitoon ja ystävällisyyteen.

    • Anonyymi

      Miten joku voi sellaista ihmetellä. Suomessa on ainakin miljoona yksin eläjää, eiköhän siinä ole mukana paljon miehiäkin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe