Propral 10mg lääke, mihin olette sitä käyttäneet?

Anonyymi

Hei!
Onko täällä ihmisiä jotka ovat käyttäneet Propral nimistä lääkettä, mihin olette sitä käyttäneet?
Minulle määrättiin kyseinen lääke keväällä paniikkioireiden fyysisiin oireisiin, en kuitenkaan lääkettä ole joutunut ottamaan kun paniikkikohtauksia ei ole tullut,

Nyt kuitenkin viimeisten kuukausien aikana, olen alkanut saamaan
outoja " kohtauksia". Ajattelin ensin että ovat paniikkikohtauksia, mutta eivät kuitenkaan ilmeisesti ole, ero on melko suuri siihen nähden jos vertaan millaisia paniikkikohtaukseni ovat joskus olleet.

Näitä kohtauksia saattaa tulla ihan vain kun sohvalla makoilee illalla kaikessa rauhassa. Ensin tulee todella kummallinen olo, voimaton, tuntuu että heikottaa.
Sitten alkaa tuntua epämukava tunne rinnassa, syke kiihtyy ja tuntuu että pakko päästä nukkumaan.
Nukkumalla olen yleensä tämän olon saanut pois, mutta nyt kun näitä tullut useammin aloin miettimään olisiko tuosta Propral lääkkeestä apua.

Äitini kärsii rytmihäiriöistä johon syö kyseistä lääkettä, häneltä kyselin hieman mistä mahtaa olla kyse, ja hännellä täysin samat oireet mitä minulla on.
Mietin voisiko minulla olla esim, rasitusrintakipu tai rytmihäiriö.

Onko muilla omia kokemuksia?

11

2106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole tuosta olosta kokemusta mutta kannattaisi kokeilla ainakin, jos sinulla myös toimisi.

Itse otan rauhattomaan oloon, jos en kykene esim nukahtamaan tai muuten saa kehoa rennoksi. Minulla tämä oo siis estää nukahtamasta. Psyykkisesti tämä lääke ei vaikuta mitenkään eli mielialavaikutuksia ei tarvitse pelätä. Vain kehoon vaikuttaa jos vaikuttaa. Ei mulla silloin tee mitään jos yritän jaksaa unettoman yön jälkeistä tärinäoloa. Siihen toimisi annos, jonka aikana en kykenisi normaaliin toimintaan sitäkään vähää mitä lääkkeen kanssa.

Onko verensokerisi kunnossa? Ettei vain liittyisi siihen.

• Anonyymi

Äänikirjat ovat oivaa unilääkettä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äänikirjat ovat oivaa unilääkettä

Ei niillä unta saa jos on oikeaa unettomuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niillä unta saa jos on oikeaa unettomuutta.

Pitää olla todella tylsää kuunneltavaa jos äänikirja nukuttaa. Kirjoitan tällä hetkellä tätä viestiä koska en ole saanut enää unta kun heräsin varttia yli neljä (vähän yli 4 tuntia unta). Yritin saada uudelleen unen päästä kiinni, mutta ajatukset lähti laukkaan eikä uni tullut enää. Oletettavasti samoin kävisi äänikirjan kanssa, ajatukset kulkisi kuullun tekstin mukana ja pitäisi hereillä. En ole koskaan lukenut saadakseni unta ja sen ansiosta nukahdan nopeasti, mutta viime vuosina uniaika on alkanut lyhenemään loppupäästä, herään päivittäin hyvin aikaisin (enintään 6 h unta).

• Anonyymi

Propral on beetasalpaaja ja se alentaa sydämen lyöntitiheyttä. Sitä käytetään varsinkin vahvempana versiona verenpainelääkkeenä.

• Anonyymi

Otan satunnaisesti ennen sellaista tilannetta, jossa joudun tekemään jotain tarkempaa ja epäilen , että kädet saattavat vapista.

• Anonyymi

Itse sain Propralia aikoinaan liian nopean sykkeen takia.
      Paniikkihäiriöön sitä kai aika yleisestikin käytetään ja olen kuullut että monet ovat siitä hyötyneetkin.

Taitaa olla niin että Propral ei ole oikein hyvä verenpainelääke koska se on nopeavaikutteinen, vaikutus ei kestä kauaa.
      Verenpaineeseen on muita, parempia lääkkeitä.

• Anonyymi

Kun saa paniikkihäiriökohtauksen sydän alkaa tykyttää "tuhatta ja sataa".
      Propral alentaa sitä tykytystä. Puolikaskin voi auttaa.
      Huono puoli Propralissa on että se vaikuttaa hitaasti
      ja paniikkikohtaus tulee nopeasti.
      Propralin täysvaikutus tulee noin tunnissa.

Olen ottanut sitä ennakoivasti neljänneksen,
      jos tuntuu, että ahdistus pahenee,
      neljänneskin rauhoittaa sydäntä eli pitää sykettä kurissa.
      Psyykenlääke se ei ole.
      Vain sydämen sykettä se hillitsee, ettei syke nouse kamalan korkeaksi.

Propralin vaikutus kestää minulla noin 6-8 tuntia.

• Anonyymi

PS. Sydänultra selvittää, onko itse sydämessä joku joku häikkä.
        Ihmisillä voi olla ns. toiminnallisia sydänhäiriöitä (erilaisia rytmihäiriöitä)
        vaikka sydän on ihan ok.

• Anonyymi

Minulla tuo on sydämen rytmihäiriöihin (ns. lisälyönnit) tarvittaessa

• Anonyymi

Kilpirauhasen liikatoimintaan lääkäri määräsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      101
      6153
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      212
      3406
    3. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      3335
    4. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      66
      3298
    5. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2515
    6. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2494
    7. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2353
    8. Onko 172cm lyhyt?

Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      270
      2081
    9. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1646
    10. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1417
    Aihe