Maanantaina 16.11 alkaa lomautus ja kestää helmikuulle! Tämä on "elämän tilaisuus" toteuttaa asioita päivällä jota ei voi muutoin ikinä tehdä, koska päivätyöt elämisen haittana.
Perhokoukut ja uistimen koukut sekä jigit teroitettu, retki varusteet tarkistettu, puukot teroitettu, käsi GPS-paikantimen kartat uusittu, kuvausvälineet varmistettu, kiikarit kiillotettu, kotiteatteri asennettu, sähkömaasto-pyörä huollettu, auto huollettu....eli nyt kohti kokemuksia sekä relax oleiluakin väliin.
"Lomautus" on pieni sana yhteiskunnalle, mutta suuri kokemus ihmiselle.
Lomautus on kaunis sana.
10
89
Vastaukset
- Anonyymi
Ei siihen oleiluun mitään lomautusta tartte. Vapaa maa ja niin edelleen. Toki jos on aina pakko tehdä niin kuin ylhäältä käsketään niin mikäs siinä. lol
- Anonyymi
Jotkut elää vielä tuota Stasi/DDR-aikaa vaikka Itä-ja Länsi-Saksan yhdistymisestäkin on jo aikaa..
- Anonyymi
Onnittelut! Nauti, aika menee nopeasti.
- Anonyymi
Ajattelen omalla kohdallani juuri noin. Olen myös osa-aikaisesti lomautettu ja palkan pienentymisen kompensoin nauttimalla lisääntyneestä vapaa-ajasta.
- Anonyymi
Lomautusta pukkaa tännekkin ja eipä haittaa suuremmin, päinvastoin.
Nyt jatkoaikaa mökillä olemiselle ja kalastelulle. - Anonyymi
Täälläkin nautittu lomautuksesta, vaikkaajottain iskeekin tekemisen puute. Mutta kyllätää tekee henkisesti hyvää kun monta vuotta paukuttanut kiireesssä.
- Anonyymi
Aloituksesta saa sen kuvan, että työ on joku pakollinen orjuuden kaltainen tilanne, eikä ole muuta valintaa.
- Anonyymi
Tuon voi tulkita monen tavoin. Joillakin työ on pakkopullaa, joillekin se muuttuu vuosien aikana pakkopullaksi ja osa saattaa nauttia lomautuksesta vaikka työstä nauttisi. Itse tiedän työstäni monia, jotka nauttii lomautuksista kun vapaata on ollut muuten vaikea saada.
Itse jouduin pitämään kaikki vapaat joita oli kertynyt useamman kuukauden. Ikävää tietty se ettei itse saaa päättää koska pitää vapaansa vaan tää pandemia loi mahdollisuuden sille. - Anonyymi
Eikö se ole pakollinen, vaikka Suomen hallitus siitä vuosikymmenet jauhanut ja edelleenkin yöt palaveeraan työllistämisen ideoita?
- Anonyymi
Lomautus velalla eläville on hyvä ravistus todellisuuteen!
Idio...eikun ravistettavia riittää!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631473Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271291Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681284Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151154- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3171019Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241012- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että277928- 72915