Voiko politiikka vaikuttaa parisuhteesen

Anonyymi

Minä olen reilu 50v ja kannattanut ja äänestänyt perussuomalaisia useita vuosia, vaimoani on vaikeampi hahmottaa, naista ei politiikka sinällään kiinnosta mutta jotakin on mielen päällä koska on viime vuosina äänestää myös perussuomalaisia. Kerran tuli toki kahnausta kun oli pressan vaalit, kumpikin täysin eri henkilön kannalla ja siitä kinattiin ja tilanne äityi ja nukuttiin muutama yö eri huoniessakin. Tulee mieleen "iso arska" ja ex vaimonsa, jotka nukkui ennen vaaleja eri huoneissa kun arska äänesti rebublikaaneja ja vaimonsa demokraatteja, oli sanonut että arskalla ei ole asiaa makkariin ennen kuin vaalit ohi. No avioliittokin siiten loppui.

79

4513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Epäilen että olet vihreä oikealle vahvastikin suuntautunut. Ikää tulee viisaus karttuu.

      • Anonyymi

        Näin se normaalisti menee koska olet rikkaampi hyvässä asemassa.


      • Anonyymi

        Nykyäänhän on jo havaittavissa kiinnostava uusi ilmiö, että korkeakoulutus on alkanut korreloida positiivisesti aatteellisen idiotismin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se normaalisti menee koska olet rikkaampi hyvässä asemassa.

        Mee töihin niin sinustaki tulee rikas.
        Niin minä olen teheny, helepottaa kummasti elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mee töihin niin sinustaki tulee rikas.
        Niin minä olen teheny, helepottaa kummasti elämää.

        Olen tehnyt sol siivoojana kovasti töitä ,jos oli liian hidas niin loput joutui tekemään palkattomasti loppuun kun aika ei riittänyt.
        Vaikka kuinka raadoin niin en rikastunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tehnyt sol siivoojana kovasti töitä ,jos oli liian hidas niin loput joutui tekemään palkattomasti loppuun kun aika ei riittänyt.
        Vaikka kuinka raadoin niin en rikastunut.

        Tekstin rakentelu heikko. Ei selviä siivoatko vielä vai saitko lopputilin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tehnyt sol siivoojana kovasti töitä ,jos oli liian hidas niin loput joutui tekemään palkattomasti loppuun kun aika ei riittänyt.
        Vaikka kuinka raadoin niin en rikastunut.

        SOL rikastui sinä et. Pitäisi siivoojille maksaa kunnon palkkaa työstä, jota toiset ei halua tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SOL rikastui sinä et. Pitäisi siivoojille maksaa kunnon palkkaa työstä, jota toiset ei halua tehdä.

        Suomessa pärjää aina, jos ei laiskottele. Osaava ja ahkera siivooja saa aina töitä ja siitä pidetään kiinni. Luuta heilumaan ja hyvä tulee .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mee töihin niin sinustaki tulee rikas.
        Niin minä olen teheny, helepottaa kummasti elämää.

        Töitä olet kyllä tehnyt, mutta huonolla menestyksellä. Vai mairitteleeko sinua ulosottomies ovellasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyäänhän on jo havaittavissa kiinnostava uusi ilmiö, että korkeakoulutus on alkanut korreloida positiivisesti aatteellisen idiotismin kanssa.

        Minäkin olen ihmetellyt mistä niitä vihreiden, sdp:n ja vasemmistoliiton äänestäjiä sikiää.


      • Anonyymi

        Kyllä Perus On Paras !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mee töihin niin sinustaki tulee rikas.
        Niin minä olen teheny, helepottaa kummasti elämää.

        ONNEKSI EI ÄÄNESTÄ MYRKYNVIHREITÄ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mee töihin niin sinustaki tulee rikas.
        Niin minä olen teheny, helepottaa kummasti elämää.

        JOO, mun akka oli Vihreä ja se nii sitä häpes että hyppäs järveen


    • No sinänsä se voi. Jos kumppanini äänestäisi persuja, tai KD:tä, niin olisin kyllä yllättynyt ja miettisin aika pitkään, että mikä hänen todellinen arvomaailmansa on. Olisiko hän ollut samaa mieltä kanssani vain myötäilläkseen minun mielipiteitä.

      • Anonyymi

        Entäpä jos puoliso ei kerro ketä äänestää tai valehtelee mitä puoluetta äänestää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä jos puoliso ei kerro ketä äänestää tai valehtelee mitä puoluetta äänestää?

        Ei tarvitse kertoa se on ihan ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä jos puoliso ei kerro ketä äänestää tai valehtelee mitä puoluetta äänestää?

        Tuleehan se arvomailma esille muutenkin kuin kertomalla ketä äänestää. Eihän ihmisen kanssa voi elää tuntematta häntä, kai parisuhteessa keskustellaan kaikenlaisista asioista, politiikasta, maailman menosta, taloudesta. Omalta kohdalta ollaan oltu vaimon kanssa ydessä puoli vuosisataa, eipä tuo ole koskaan suoraan sanonut ketä änestää, mutta kyllä minä tiedän mihin laitaan poliittisella kentällä hänen ajatusmaailma kallistuu. En pystyisi elämään kovin vasemmistolaisesti ajattelevan ihmisen kanssa.


      • Anonyymi

        Puolisosi ajattelee itse, eikä mene vain virran viemänä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse kertoa se on ihan ok.

        Itse olen samaa mieltä,ei tietenkään ole mikään pakko kertoa saatika kannattaa samaa puoletta,se on jokaisen oma asia.Ei se riko parisuhdetta jos äänestää eri puoluetta,pelkästään hyvä asia jos uskaltaa kertoa omat mielipiteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolisosi ajattelee itse, eikä mene vain virran viemänä?

        Eihän sitä tarvi ajatella antaa politikkojen ajatella ja menee virran mukana ja maksaa siitä hyvästä vähän reilummin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä jos puoliso ei kerro ketä äänestää tai valehtelee mitä puoluetta äänestää?

        Ei tarvitse kertoa, ja saattaahan hän valehdellakin. Jos nyt sitten sattuisi jäämään kiinni valehtelusta, niin sitten kyse olisi ENEMMÄN valehtelusta, kuin hänen poliittisesta vakaumuksestaan.

        En usko, että voisin elää valehtelijan kanssa, vaikka ehkä voisin vaikkapa persun tai kristillisdemokraatin kanssa, jos eivät ole ihan äkkiväärintä puolueensa osaa.


    • Anonyymi

      Voi, en voisi koskaan olla poroporvarin eli ison rahan lakeijan kanssa.

      • Anonyymi

        Tarkoitat mitä? Et halua puolisoa, jolla rahaa ja omaisuutta?


      • Anonyymi

        Sitä se heikko itsetunto teettää....


    • Anonyymi

      Voi tottakai vaikuttaa, kuten kaikki muutkin arvokysymykset. Se on sitten eri asia millä tavalla ja kuinka paljon vaikuttaa.

      • Anonyymi

        Just näin. Olisi sietämätöntä ja epänormaalia, jos molemmat on samaa mieltä kaikesta siis ihan kaikesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just näin. Olisi sietämätöntä ja epänormaalia, jos molemmat on samaa mieltä kaikesta siis ihan kaikesta.

        Mutta juuri niinhän se avio entisaikoina meni; naisen oli oltava samaa mieltä kuin perheen pää. Jos ei ollut, sitä ei sanottu eikä kerrottu ääneen. - Nm. S-tanan surullista


    • Anonyymi

      Tietysti se voi. Onhan näitä nähtykin.

      Omalla kohdallani en usko, että vaikuttaisi. En ottaisi miestä jolla olisi kovin kärkevät mielipiteet, mihinkään suuntaan. Tai saahan niitä mielipiteitä olla, mutta ei kaikkea tarvitse aina tuoda esille. Varsinkaan rumaa kielenkäyttöä ja epäkunnioittavaa käytöstä en jaksaisi katsella. Asiallisesti puhuttaessa eivät suuretkaan mielipide-erot ole ongelma.

    • Anonyymi

      Kyllä voi ja vaikuttaakin yleensä. Poliittiset kannat heijastavat arvomaailmaa ja asemaa yhteiskunnassa, jos ne ovat hyvin erilaiset ei ole juurikaan yhteistä.

    • Anonyymi

      Mua alkoi kiinnostaa yhteiskunalliset asiat kuten politiikka vasta 35 ikävuoden jälkeen, siinä vaiheessa olin ollut jo suhteessa noin 13 vuotta. Naisen vanhemmat oli toki rikkaampia kuin mun vanhemmat ja arvomaailmakin vähän erkani toisistaan.

    • Anonyymi

      Olen jo suhteen alussa kysynyt äänestääkö kumppani vihreitä. Jos olisi ollut näin, suhdetta ei olisi kannattanut jatkaa.

      • Anonyymi

        Joku vihervasemmistolainen suvakkinainen, jolla on lisäksi feministin vikaa, voi olla niin pöhkö ja todellisuudesta irrallaan, ettei sellaisen kanssa ajatellakaan kumppanuutta. Ei vaikka olen itse kasvisruokaa suosiva eettisistä syistä ja monissa asioissa liberaali ajatuksiltani.


      • Anonyymi

        Tuo on hyvä pointti... viherhipin kanssa normaalista elämisestä tulee helvetti.


    • Anonyymi

      Jos poliittiset mielipide-erot on liian suuret, ja naisen pää ei ole käännettävissä tietyissä asioissa, suhdetta ei kannata jatkaa

      • Anonyymi

        Toivottavasti naisia, joiden päät ovat käännettävissä, on tulevaisuudessa aina vain vähemmän, kunnes kuolevat sukupuuttoon. - Nm. Mieäs ei ole naisen pää


    • Anonyymi

      Pitääkö kertoa ketä äänestää??

    • Anonyymi

      Tekaistu tarina, lisäksi naisen käsialaa selvästi. Mies ei tuollaisia asioita pohdi. Joku vihervasemmustolainen hörhelö kalastelee vaan ihmisiä kirjoittamaan jotain ikävää muista puolueista ja naisista, jotta voi sitten piipittää miten kauheita noi persut on . Ja salaa kuitenkin toivoo persujen saavan kunnon voiton ja vetävän rajat kiinni.

      • Anonyymi

        Sä oot jauhopää jo valmiiksi.


    • Anonyymi

      Olen kanssa presu. Vaimoni kanssa meilä on hyvä suhde. Mutta ei me kyllä olla poliitikasta samaa mieltä. Minä syön ja vaimo tekee ruokaa. nIIN se on aina ollut. Vaimo on vaimo vain sille omalle miehelleen. Jussi hallaaholle annan ääneni nyt ja iänkaikkisesti. Aamen.

    • Anonyymi

      Moni haukkuu perussuomalaisia, johtuneeko siitä että ovat monessa asiassa oikeessa ja sehän harmittaa muita puolueita ja tahoja. Itse olen äänestänyt perussuomalaisia jo kolmissa vaaleissa ja sama jatkuu. Myös vaimoni on perussuomalaisten kannattaja ja sitä paitsi ps puolue pitää sisällään ihmisiä yhteiskunnan eri aloilta, on hoitajia, lekureita, lakimiehiä, poliiseja jne.

      • Anonyymi

        EI eduskunnassa ole olut montakaan järkevää. Ei muuten olisi älyttömiä taksilakeja , jätelakeja.
        ja muitakin älyttömiä kuten 90 luvulla jos työytön otti töitä niin hänen jo kertynyt eläkkeensä leikkautui niin kuin nyt leikataan työeläkkeitä kyllä tulee konkurssi koko suomelle. Laittakaa muistiin mitä sanoin olen väiteeni todistanut vaikka uhattiin poliisilla mutta totuus olikin siinä
        Nyt nuorisoa ei saa töihin tein työtä 14v- 64 v . ja politikot varasti eläkkeeni 23 vuoteen asti.
        ja tämän piti olla hyvinvointi valtio .


    • Anonyymi

      Aloittajalle. Kuten näet itsekin tilanteen missä PS- aatetta (=autoritaarisuuden tuomista demokratian keinoin demokratian tilalle) ei järkevät ihmiset todellakaan kannata. Suosittelisin keskustelua vaimosi kanssa.

      • Anonyymi

        Eiks vihreillä ole kaikkein auktoritäärisin meno?
        Kaikki pitää tehdä juuri niin kuin he haluavat ja jos olet edes eri mieltä, sinut blokataan keskustelusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiks vihreillä ole kaikkein auktoritäärisin meno?
        Kaikki pitää tehdä juuri niin kuin he haluavat ja jos olet edes eri mieltä, sinut blokataan keskustelusta.

        Kyllä,osuit asian ytimeen.Se on juuri noin.


    • Anonyymi

      Kuulutko "Suomi-mafiaan", eli siis näihin sairaisiin poliiseihin jotka huumaa lapsia ja parittaa niitä itä-mafiaan? Näin sitä Suomen valtiossa jo useita vuosikymmeniä ... uhreja riittää.

      Järvenpään marjaanat ne Karjalasta Perus munaa löysi

      • Anonyymi

        Nämä sekoomusloisten ja kepuloisten kiukuttelut on aina sitte piristäviä, sitä kun on toinen nuollut natseja edestä ja takaa, ja toinen on imenyt EK:oota saman verran, niin eipä juuri muuta voi odotellakkaan, paitsi tietty niitä korruptio ja kähmintä juttuja noiden lisäksi, ynnä muuta valehtelua kansalle.


    • Anonyymi

      Mä en pysty elään vihervassarin kanssa. Aikanaan en ollut varma ketä rouva äänestää ja hän olisi kyllä pystynyt huijaamaan. Sitten keksin pyytää ottamaan valokuvan äänestyslipusta joten ei voi ainakaan enään huijata. Tilanne on meillä sillai että ollaan samaa puolta tai muussa tapauksessa hän voi muuttaa muualle.

    • Anonyymi

      kannattaa olla samaa mieltä asioista niin ei tule riitaa. riita kun ei ole hyvästä. voihan sitä silti äänestää mitä haluaa, kunhan muistaa välttää riitaa ja olla samaa mieltä. kaikkea ei kannata sanoa niin että tulee riitaa. jos ny vaikka äänestää persuja ja vaimo tietty viherkommari niin puhuu vaan persujen huonousta puolista niinku juntteja, kaljuja ja kaljamahoja sovinisteja jne. sit vahingos äänestää persuja mut ei muista sanoa sitä. sillai ei tuu riitaa.

      • Anonyymi

        Aika lammas taidat olla


    • Anonyymi

      Ääri ihmiset taitaa olla hulluja.

    • Anonyymi

      Meidän perheessä on öyhötys valehtelu kielletty sen takia me emme äänestä persuja.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Politiikka ei voi olla avioeron syy. Syyt on syvemmällä jos eri mielipiteitä ei kestä.
      Ei ole kahta samanlaista ihmistä ajatusmaailmaltaan.

      • Anonyymi

        Varmasti on, jos alkaisin kommunistiksi, vaimo heittäisi ulos. Jos vaimo alkaisi perussuomalaiseksi, tulos olisi sama.

        Muutaman kerran on maata vaihdettu sen vuoksi, ettei kestetty harjoitettua politiikaa. Tosin USA:sta lähdettiin paljon ennen Trumppia. Fasismi oli tosin silloin jo nähtävissä.


      • Anonyymi

        No jos puoliso alkaisi kovasti ihannoimaan Donald Trumpia ja olisi sitä mieltä, että kyllä on tehty törkeä rikos, kun vaalit on peukaloitu, niin alkaisin kyllä miettimään. Sama kiihkoilu kun jatkuisi vaan, niin jo kohta voisi todeta, että eiköhän lähdetä kulkemaan eri teitä.


    • Anonyymi

      Politiikasta ja parisuhteista ei voi tällä hetkellä oikein muuta sanoa kuin että se joka keksi rahan , keksi myös rasismin. Ja jos rahalla asioiden arvottaminen jatkuu maailman tappiin asti niin jatkuu myös rasismi ja ihmisten luokittaminen, piste

      • Anonyymi

        Rasismilla ja rahalla ei ole tekemistä keskenään. piste. Rasismi on jokaisen omassa päässä, raha kukkarossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rasismilla ja rahalla ei ole tekemistä keskenään. piste. Rasismi on jokaisen omassa päässä, raha kukkarossa.

        Uskot toisia kaltaiseksesi!


    • Anonyymi

      Monesti käy niin, että nainen on fiksumpi ja ajattelee itse poliittisen kantansa.
      Miehet menevät enemmän vain kavereiden perässä. Näin persuihin mennään, kun muutkin essonbaarin miehet on siellä.

      • Anonyymi

        Olen perussuomalainen ja ylpeä siitä. Ajatusmaailmani on Suomi ensin ja suomalaiset ja vaimokin on tismalleen samaa mieltä. Haittamaahanmuutto on veronmaksajien kuppaamista ja yhteiskunnan syöpä. Ollaan jo peruuttamattomasti Ruotsin tiellä josta ei ole paluuta normaaliin. Sitäkö halutaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen perussuomalainen ja ylpeä siitä. Ajatusmaailmani on Suomi ensin ja suomalaiset ja vaimokin on tismalleen samaa mieltä. Haittamaahanmuutto on veronmaksajien kuppaamista ja yhteiskunnan syöpä. Ollaan jo peruuttamattomasti Ruotsin tiellä josta ei ole paluuta normaaliin. Sitäkö halutaan?

        Suomalaista viljelijää joka ruokkii meidät voi kuka tahnsa haukkua ja tölväistä tukijussiksi ja ties millä haukkumanimellä seurauksia pelkäämättä mutta siivellä loisivaa paperitonta matua ei saa arvostella vieraslajiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen perussuomalainen ja ylpeä siitä. Ajatusmaailmani on Suomi ensin ja suomalaiset ja vaimokin on tismalleen samaa mieltä. Haittamaahanmuutto on veronmaksajien kuppaamista ja yhteiskunnan syöpä. Ollaan jo peruuttamattomasti Ruotsin tiellä josta ei ole paluuta normaaliin. Sitäkö halutaan?

        Sulla on käynyt hyvätuuri vaimon suhteen, noin se pitää ollakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen perussuomalainen ja ylpeä siitä. Ajatusmaailmani on Suomi ensin ja suomalaiset ja vaimokin on tismalleen samaa mieltä. Haittamaahanmuutto on veronmaksajien kuppaamista ja yhteiskunnan syöpä. Ollaan jo peruuttamattomasti Ruotsin tiellä josta ei ole paluuta normaaliin. Sitäkö halutaan?

        Sama täällä ja myös vaimoni on kallistunut äänestämään perussuomalaisia. Suomalaisuudesta saa olla ylpeä, täällä on tehty rajusti hommia että maa on saatu jaloilleen sodan jälkeisinä vuosikymmeninä, siinä ei ole tarvittu eikä tarvita ns. rättipäitä Lähi-idästä eikä somaleita loisimaan isiemme maaperällä.


    • Anonyymi

      En ikinä olisi viher-ituhippi-lattenlitkijä -naisen kanssa. Haluan pysytellä reaalimaailmassa.

    • Anonyymi

      Oli aivan ihanaa kuulla vaimoni käsitys siitä, mitä Hgin jengiongelmalle ja raiskaajille tulisi tehdä. Piti ihan muistuttaa, että ehei, Suomi on oikeusvaltio ja ei noin saa tehdä vaan pitää paapoa.

      • Anonyymi

        Joo, vaimoni on myös sanonut mielipiteensä mitä matu raiskaajille pitäis tehdä, taitaa olla painokelvotonta tekstiä, olen samaa mieltä toimista.


    • Anonyymi

      Ei tarvita muuta kuin PS se on suomen tulevaisuus ja valitettavasti muut puolueet on väärässä eli lopettakaa turha rimpuilu pian suomi on puhdas ja ylimääräinen kuona rajojen ulkopuolella samoin kuin ongelmatkin!!

      • Anonyymi

        Kaikki puolueet ovat "väärässä" ihan pelkästään siitä syystä, että puoluepolitiikka on persheestä. - Nm. Pölhöjen potaskanjauhantaa


    • Anonyymi

      En vois kuvitellakkaan olevani naisen kanssa joka on kokoomus, viher, vasuri tai demari kannattaja eikä tarviikkaan. Yllättävän moni nainenkin suomessa kannattaa perussuomalaisia ja määrä nousee samoin kuin puolueen kannatus. Onneksi perheemme äänestää samaa puoluetta, ehdokkaat toki vaihtelee. Joten on turha väittää että vain miehet on ps kanattajia.

    • Diktatuuri on paras hallintomuoto

      • Anonyymi

        Tervemenoa. Älä tule takaisin. - Nm. Ei junalauta


    • Anonyymi

      Luin sitten ensiksi, että "Voiko pontikka vaikuttaa parisuhteeseen". Kyllä se varmasti voi vaikuttaa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe