Sähköautolla pääsee sittenkin Lappiin!

Anonyymi

Haastattelu parista kaverista, jotka ajoivat Hangosta Nuorgamiin sähikäisillä ja simuloitua dieseliä vastaan. Tottakai diesel oli nopeampi, mutta asiallista jutustelua sähköautoista.
Törkeän pitkä video, melkein kolmen vartin turinat:
https://youtu.be/2-vznakcP5E

25

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun sähköautot joutui lataan mäkkärillä, niin simuloitu dieselikin joutui ruuhkan takia oleen sillä mäkkärillä tunnin.
      Kuka polttisautoilija jonottaa tunnin mäkkärillä pitkällä matkalla?

      • Anonyymi

        Koska se ruoan tuleminen pöytään kestää yhtä pitkään ajoit sitten dieselillä, sähköllä tai polkupyörällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska se ruoan tuleminen pöytään kestää yhtä pitkään ajoit sitten dieselillä, sähköllä tai polkupyörällä?

        Mutta polttomoottorilla voi jatkaa matkaa seuraavaan paikkaan, jossa ei ole ruuhkaa. En ole koskaan pitkällä matkalla alkanut odottelemaan jotain ruokaa tunniksi.
        Montako kertaa olet itse odotellut pitkällä matkalla jotain hampurilaista tunnin?


    • Anonyymi

      "Esson baarista löytyy niitä jotka ajavat päivittäin dieselillä Suomen päästä päähän" Ei kuitenkaan saatu tähän testiin mukaan kun ei löytynyt vapaaehtoista osallistumaan.

    • Anonyymi

      Parempi laittaa noi patteripelit VR:n kyytiin niin ei tartte notkua puolta päivää joka toisella huoltsikalla odottelemassa auton lataamista.

      • Anonyymi

        Parempi laittaa noi patteripelit VR:n kyytiin niin ei tartte notkua puolta päivää joka toisella huoltsikalla odottelemassa auton lataamista.

        ***************

        Junakuljetus ei ole ratkaisu pakkassäällä. Kun auto on -25 asteen pakkasessa junavaunussa 800 km matkan, niin akku on niin jäässä, että autoa ei saada kuljetusvaunusta pois kuin nosturiautolla. Akusta ei saa pihaustakaan sähköä, jotta auton voisi ajaa omalla koneella kuljetusvaunusta pois.

        Jos sähköautojen junakuljetuḱset Lappiin lisääntyisivät paljon, niin Rovaniemen asemalle pitäisi rakentaa suunnattoman suuri latausasema akkujen lataamista ja lämmittämistä varten. Valtion pitäisi tietysti maksaa kaikki viulut. Kyllä nämä sähköautohörhöilijät ovat jo aivan sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi laittaa noi patteripelit VR:n kyytiin niin ei tartte notkua puolta päivää joka toisella huoltsikalla odottelemassa auton lataamista.

        ***************

        Junakuljetus ei ole ratkaisu pakkassäällä. Kun auto on -25 asteen pakkasessa junavaunussa 800 km matkan, niin akku on niin jäässä, että autoa ei saada kuljetusvaunusta pois kuin nosturiautolla. Akusta ei saa pihaustakaan sähköä, jotta auton voisi ajaa omalla koneella kuljetusvaunusta pois.

        Jos sähköautojen junakuljetuḱset Lappiin lisääntyisivät paljon, niin Rovaniemen asemalle pitäisi rakentaa suunnattoman suuri latausasema akkujen lataamista ja lämmittämistä varten. Valtion pitäisi tietysti maksaa kaikki viulut. Kyllä nämä sähköautohörhöilijät ovat jo aivan sekaisin.

        Tuossahan VR:lle bisneksen paikka. Jos veturin tehonsyöttö ei riitä, miim rakennetaan muutamaan autovaunuun muuntaja ja virroitin niin voidaan myydä sähköautoihin hidas latausmahdollisuus. Akku latautuu yön aikana ja kysyy lämpimänä. Kysyntää olisi varmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi laittaa noi patteripelit VR:n kyytiin niin ei tartte notkua puolta päivää joka toisella huoltsikalla odottelemassa auton lataamista.

        ***************

        Junakuljetus ei ole ratkaisu pakkassäällä. Kun auto on -25 asteen pakkasessa junavaunussa 800 km matkan, niin akku on niin jäässä, että autoa ei saada kuljetusvaunusta pois kuin nosturiautolla. Akusta ei saa pihaustakaan sähköä, jotta auton voisi ajaa omalla koneella kuljetusvaunusta pois.

        Jos sähköautojen junakuljetuḱset Lappiin lisääntyisivät paljon, niin Rovaniemen asemalle pitäisi rakentaa suunnattoman suuri latausasema akkujen lataamista ja lämmittämistä varten. Valtion pitäisi tietysti maksaa kaikki viulut. Kyllä nämä sähköautohörhöilijät ovat jo aivan sekaisin.

        "Junakuljetus ei ole ratkaisu pakkassäällä. Kun auto on -25 asteen pakkasessa junavaunussa 800 km matkan, niin akku on niin jäässä, että autoa ei saada kuljetusvaunusta pois kuin nosturiautolla. Akusta ei saa pihaustakaan sähköä, jotta auton voisi ajaa omalla koneella kuljetusvaunusta pois."

        Olipa tarina. Kaikki tosin täyttä paskapuhetta, ei jälkeäkään totuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Junakuljetus ei ole ratkaisu pakkassäällä. Kun auto on -25 asteen pakkasessa junavaunussa 800 km matkan, niin akku on niin jäässä, että autoa ei saada kuljetusvaunusta pois kuin nosturiautolla. Akusta ei saa pihaustakaan sähköä, jotta auton voisi ajaa omalla koneella kuljetusvaunusta pois."

        Olipa tarina. Kaikki tosin täyttä paskapuhetta, ei jälkeäkään totuudesta.

        Ei ole paskapuhetta. Jopa -10° sähköautoille liikaa. Autolla ei pääse enää kuin 1/4 luvatusta matkasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole paskapuhetta. Jopa -10° sähköautoille liikaa. Autolla ei pääse enää kuin 1/4 luvatusta matkasta.

        -35C puolittaa rangen. -10C ei vielä kummoinen ongelma ole sähköautolle.


    • Anonyymi

      annappa niitä käyttökokemuksia kun tulee -40

      bensiiniautoa ikävä?

      • Anonyymi

        Ei tule meidän elinaikana -40. Joutuu vartoomaan muutaman sukupolven.


      • Anonyymi

        -40C ei ole mikään ongelma sähköautoille. 5 minuutissa lämpiää ( 21C) sisällä.

        Tässä yövytään sähköautoissa -36C lämpötilassa ( 22C sisällä) ja lähdetään aamulla liikkeelle.

        Teepä sama bensiiniautolla perässä!

        https://www.youtube.com/watch?v=capOgUHPz9Q


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -40C ei ole mikään ongelma sähköautoille. 5 minuutissa lämpiää ( 21C) sisällä.

        Tässä yövytään sähköautoissa -36C lämpötilassa ( 22C sisällä) ja lähdetään aamulla liikkeelle.

        Teepä sama bensiiniautolla perässä!

        https://www.youtube.com/watch?v=capOgUHPz9Q

        Tuossa videossa aamulla liikkeelle lähtiessä -38C. Sähköautot ovat parhaita talviautoja, ainakin jos mukavuudesta välittää.


      • Anonyymi

        "annappa niitä käyttökokemuksia kun tulee -40

        bensiiniautoa ikävä?"

        Haloo? Ei todellakaan!

        En ymmärrä, miten kukaan haluaisi koskeakaan bensa- tai dieselautoon talvella, kun on kokenut miten paljon parempia sähköautot ovat kylmässä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "annappa niitä käyttökokemuksia kun tulee -40

        bensiiniautoa ikävä?"

        Haloo? Ei todellakaan!

        En ymmärrä, miten kukaan haluaisi koskeakaan bensa- tai dieselautoon talvella, kun on kokenut miten paljon parempia sähköautot ovat kylmässä!

        Siinä mielessä nämä pakkasjutut kertovat vain siitä kuinka pihalla nämä polttisjäärät ovat. Sähkömoottorit ja akut toimivat moitteetta satelliiteissa joiden lämpötila on alimmillaan reilu 270 astetta pakkasella. Siinä on omat syynsä miksi vaikeissa olosuhteissa käytetään ain asähkömoottotreita, ei polttiksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa videossa aamulla liikkeelle lähtiessä -38C. Sähköautot ovat parhaita talviautoja, ainakin jos mukavuudesta välittää.

        Tuo ajo tehtiin syyskesästä, ei todellakaan ollut pakkasta etelässä 38 astetta. Miksi kommentoida videota, jota ei ole edes katsonut?


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Tuo ajo tehtiin syyskesästä, ei todellakaan ollut pakkasta etelässä 38 astetta. Miksi kommentoida videota, jota ei ole edes katsonut?

        "Model X extreme testing in -36°C/-33°F"

        Onko kahalla nyt kaikki muumit laaksossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Model X extreme testing in -36°C/-33°F"

        Onko kahalla nyt kaikki muumit laaksossa?

        Ei ole koskaan ollut...


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Model X extreme testing in -36°C/-33°F"

        Onko kahalla nyt kaikki muumit laaksossa?

        Kommentoit eri videota, minä kommentoin ketjun alussa olevaa videota. Suomalaista videota, joka tehtiin nyt syksyllä, edelleen kysyn miksi kommentoida, jos ei edes tiedä, mistä puhutaan.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Kommentoit eri videota, minä kommentoin ketjun alussa olevaa videota. Suomalaista videota, joka tehtiin nyt syksyllä, edelleen kysyn miksi kommentoida, jos ei edes tiedä, mistä puhutaan.

        Postauksesi oli suora vastaus viestiin jossa oli linkki tuohon -36 astetta videoon. Tuon pakkasvideosta on hyvin helppo nähdä ettei Suomessa ole sellasia pakkasia jotka aiheuttaisivat edes ongelmia sähköautolle.
        Se on loogista koska sähkömoottori itsessään on täysin tunteeton kylmälle ja akut ovat eristetty ja lämmitetyt. Sähköauto ei toimi kovassa pakkasessa mitenkään eri tavalla kuin muulloinkaan.
        Sähköä kuluu TM:n testin mukaan 25% enemmän kuin kesällä, mutta sähköähän riittää tässä maailmassa vaikka hevoset söisi.


    • Anonyymi

      Sähköautot sopii parhaiten perheen kakkos autoksi, siis pelkäksi kauppakassiksi.

      Tesla S jolla pitäisi päästä 400km. Talvella -10° ja sillä ei pääse edes 100km.

      • Anonyymi

        Täyttä puppua joka sana.


    • Anonyymi

      Kyllähän sähköautolla Lappiin pääsee kun vaan malttaa hyäksyä ajan kulumisen.
      Kevään lasketteluhangille pitää lähteä heti joulun jälkeen ja ruskaretkelle viimeistään elokuussa. Ja muutamat maksulliset latauspisteet tulevat yhtä kalliiksi kuin bensamittarista saatu menovesi polttikseen.

      • Anonyymi

        Onpahan taas säälittävää soperrusta ja täysin omasta päästä vedettyä dissausta. Näistä jälkeenjääneistä jupinoista ei ole oikeastaan mitään huvia kenellekään.

        Tästä voi katsoa miten ID.3:lla ajaa 1.000km reilussa kymmenessä tunnissa.
        https://www.youtube.com/watch?v=koPcwHJ4aSk&t=3s
        Jos tuo on liian hidasta niin Finnair auttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3015
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2113
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1688
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1550
    5. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1301
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1297
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1206
    8. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1160
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1127
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

      miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1011
    Aihe