Liika vanhurskauden hajoitta minen

Matt. 6:1
"Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
Matt. 7:12

Kertokaa mielipiteitänne tuosta Jeesuksen lausumasta jakeesta.

Onke se liikaa ihmisille julistamista uskosta, uskostanne tai muusta uskonne harjoittamisesta julkisilla paikoilla? Mitä tuo jae oikeammin olisi sinun uskomisesi harjoittamiselle? Olisiko se tuttaville liikaa sellaista uskonne puhumista tai keskustelua jne...?

40

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeesuksen sanat ovat tarkoitettu fariseuksille, jotka kiihkoilivat sapatista, jotka olivat vienneet lain kirjaimen kautta omavanhurskauden huippuunsa ja jotka tulivat tuomitsemaan Jeesuksen sapattirikkomuksista. Joiden mielestä vain heillä oli oikea usko ja muut olivat laittomuuden tekijöitä.

Kun ihmiset kertoivat iloisesti Jeesuksesta tai metelöitsivät sen vuoksi, ei Jeesus sitä tuominnut, vaan päinvastoin sanoi, että jos nämä olisivat hiljaa, kivet huutaisivat.

Oman itsensä korostaminen, oman uskonsa, oppinsa tai jopa seurakuntansa korostaminen menee tuohon omavanhurskauteen, mutta ei mikään jossa kerrotaan Jeesuksesta, iloitaan Hengessä ja ollaan valmiit kertomaan siitä miten Hengen elämä oikeasti kaikessa voimassaan on.

• Laatu ja määrä. Toinkin tuon ateisti ystäväni esille tuonnin esimerkkinä. Moni uskova on liikaa tuonut esille uskoa puheissa työpaikoilla, ystävyys suhteissa, kotona. kaveri porukoissa ja saanut huonon maineen jopa uskovana siten tominnallaan. Uskottavuus kärsii ja oma uskokin kärsii sitten kun on innostuksissaan touhunnut liikoja. Moniko saarnaaja on saanut epäluotettavan leiman etenkin uskomattomien taholta ja uskovienkin taholta. Kyllä Jumala antaa viisautta vaikka tunnemmekin HÄNTÄ vain hitusen. Emmekä koskaan tule tuntemaankaan Jumalaa kuin vähän.

Ainakin foorumilla näkyy vaikuttavan eräs joka pitää minua ala-arvoisena ja ei uskovana. Hänkään ei vuoria siirrä paikaltaan, miksi. koska ei ole uskoa. Pitäisi ehkä uskoa enemmän jos meistä itsekukin pystyisi Jeesuksen lupauksia saamaan uskomme tueksi, eikö niin?

Meillähän on evankeliumi Jeesuksesta ja ne lupaukset jotka kuuluvat uskoville jos Häneen uskomme. sairaat paranevat, kuolleet heräävät, ihmeitä tapahtuu kauttamme vielä enemmän mitä Herramme teki. Nyt kysynkin kuka ihminen voi mitata uskoamme onko sitä meissä riittävästi, onko tietoa, laatua, onko ymmärrystä?

• Anonyymi
        tomumaja- kirjoitti:

Laatu ja määrä. Toinkin tuon ateisti ystäväni esille tuonnin esimerkkinä. Moni uskova on liikaa tuonut esille uskoa puheissa työpaikoilla, ystävyys suhteissa, kotona. kaveri porukoissa ja saanut huonon maineen jopa uskovana siten tominnallaan. Uskottavuus kärsii ja oma uskokin kärsii sitten kun on innostuksissaan touhunnut liikoja. Moniko saarnaaja on saanut epäluotettavan leiman etenkin uskomattomien taholta ja uskovienkin taholta. Kyllä Jumala antaa viisautta vaikka tunnemmekin HÄNTÄ vain hitusen. Emmekä koskaan tule tuntemaankaan Jumalaa kuin vähän.

Ainakin foorumilla näkyy vaikuttavan eräs joka pitää minua ala-arvoisena ja ei uskovana. Hänkään ei vuoria siirrä paikaltaan, miksi. koska ei ole uskoa. Pitäisi ehkä uskoa enemmän jos meistä itsekukin pystyisi Jeesuksen lupauksia saamaan uskomme tueksi, eikö niin?

Meillähän on evankeliumi Jeesuksesta ja ne lupaukset jotka kuuluvat uskoville jos Häneen uskomme. sairaat paranevat, kuolleet heräävät, ihmeitä tapahtuu kauttamme vielä enemmän mitä Herramme teki. Nyt kysynkin kuka ihminen voi mitata uskoamme onko sitä meissä riittävästi, onko tietoa, laatua, onko ymmärrystä?

Mitä sinä TAAS sekoilet !

" Ainakin foorumilla näkyy vaikuttavan eräs joka pitää minua ala-arvoisena ja ei uskovana. Hänkään ei vuoria siirrä paikaltaan, miksi. koska ei ole uskoa. Pitäisi ehkä uskoa enemmän jos meistä itsekukin pystyisi Jeesuksen lupauksia saamaan uskomme tueksi, eikö niin? "

En minä pidä sinua ala-arvoisena, vaan minä en pidä sinua Hengellisenä, eli uudestisyntyneenä.

Siis sinun pitäisi tajuta se ero, mikä on Jumalan synnyttämällä eli todelliselle Uskolla, ja sitten tapakristityn OMALLA USKOTTELULLA !

Ei ole kyse uskon määrästä, vaan siitä, että onko sitä Jumalan synnyttämää uskoa ollenkaan !

Nähdäkseni sinulla sitä todellista Uskoa ei ole, koska et ole keskustelujmme perusteella uudestisyntynyt, kun et siitä osaa edes kertoa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Ainakin foorumilla näkyy vaikuttavan eräs joka pitää minua ala-arvoisena ja ei uskovana. Hänkään ei vuoria siirrä paikaltaan, miksi. koska ei ole uskoa. Pitäisi ehkä uskoa enemmän jos meistä itsekukin pystyisi Jeesuksen lupauksia saamaan uskomme tueksi, eikö niin? "

En minä pidä sinua ala-arvoisena, vaan minä en pidä sinua Hengellisenä, eli uudestisyntyneenä.

Siis sinun pitäisi tajuta se ero, mikä on Jumalan synnyttämällä eli todelliselle Uskolla, ja sitten tapakristityn OMALLA USKOTTELULLA !

Ei ole kyse uskon määrästä, vaan siitä, että onko sitä Jumalan synnyttämää uskoa ollenkaan !

Nähdäkseni sinulla sitä todellista Uskoa ei ole, koska et ole keskustelujmme perusteella uudestisyntynyt, kun et siitä osaa edes kertoa !

Olet aivan oikeassa. Tomumaja näyttää olevan jotenkin noiduttu. Häneltä on viety jonnekin se vähäinenkin ymmärrys ja hän on oppinut matkimaan helluntailaisia. Liekö on sotkeutunut salaoppeihin tai viihtynyt lapin noitien kanssa?

• Anonyymi kirjoitti:

>>>>Ei minun tarvitse tehdä tomumajasta hengellistä ruumiinavausta<<<<

En malta olla tuomatta tähän erään viesiä, joka oli juuri sulle tarkoitettu ja miksei hyvin osuvastikkin ilmaistu "hengelinen ruumiinavaus". Lähinnä kirjoituksesi muistuttaa tuota hengellistä ruumiinavausta jota koitat tehhä mulle ja muutamille muillekkin uskovalle.

Jeesuksella on vain valtuudet annettu meidän sisimpään tutkia ja tuomita, onneksemme. Parantaa, eheyttää, auttaa ja siunata ja Hän tietää mitä tekoa olemme itsekukin miehiäänpja naisiaan, lapsiaan. ei ihminen ole mikään jumala vaikka koitatkin sellaisia valtuuksia ottaa ja mennä jopa pitemmällekkin .

• Anonyymi kirjoitti:

Kerro sinä oma uudestisyntymisesi ihan sanotaa kunnollinen selostus, jätä paikkakunta ja nimet mainitsematta, joitakin jos siihen liittyy. Seurakunnat voi mainita vapaasti jo haluat.
        Lupaan varmasti kertoa oman uudestisyntymiseni miten se tapahtui ja koska ja mitä siihen sitten liittyi, samoin kasteasiat selostan ja jopa vaelluksenikin vuosien saatossa. jookos?

• Anonyymi
        tomumaja- kirjoitti:

Kerro sinä oma uudestisyntymisesi ihan sanotaa kunnollinen selostus, jätä paikkakunta ja nimet mainitsematta, joitakin jos siihen liittyy. Seurakunnat voi mainita vapaasti jo haluat.
        Lupaan varmasti kertoa oman uudestisyntymiseni miten se tapahtui ja koska ja mitä siihen sitten liittyi, samoin kasteasiat selostan ja jopa vaelluksenikin vuosien saatossa. jookos?

Kerro nyt ITSE vihdoin se SINUN OMA uudestisyntymisesi ja miten se sinuun vaikutti !!!

Tässä ei ole ollut ollenkaan kyse minun uskoontulostani, vaan sinun !!!

Mutta sitähän et ole suostunut kunnolla kertomaan, ja vaikeaa se olisikin sinulle, kun et ole Hengestä syntynyt etkä tiedä siksi sitä, että mitä siinä tapahtuu oikeasti !!!

• Keskustelin tänään ateisti ystäväni kanssa juuri tuosta uskon julistamisesta ( hänen mielestään toitottamisesta liikaa). Liikaa julistaminen voi olla vain huonommaksi niin omaa uskoa esille tuominen kuin sitä julistaminenkin. ainakin jos ollaan porukoissa keskenään ja jossa on uskomattomia henkilöitä. Tuo ateisti kertoikin että kun antaa omalla elämällään todistusta mitä on se on jotenkin hyväkin. Jeesus vaatiikin myöskin tekoja uskovilta, auttaa köyhiä, sairaita, olla iloinen, rehellinen, työtä tekevä, ei laiska, ei tuomitseva jne....

• Anteeksi paha moka aloituksessani, näkö petti, piti olla " Liika vanhurskauden harjoittaminen".

• Anonyymi

Jeesus puhui motiiveista, ei niinkään määrästä. Lauseen avain on tuo "että he teitä katselisivat". Ei se, että joku eläisi liian vanhurskaasti. Puhuminen on helppoa, vanhurskas elämä on vaikeaa. Paavali kehotti uskovaisia vaimoja elämään uskomattoman miehensä kanssa niin, "että heidät sanoittakin voitettaisiin". Siinä ollaan vanhurskauden ytimessä.

• Anonyymi

Paavali on vähän kurja käännös Saul Paul PAULUS . paav Ali siinä on vähän tota arabien Al jumalaa . Saulus ja Paulus . ( Pappi ja paavi on piispa suomeksi ).

• Anonyymi

Matt.6:2-5 Sentähden, kun annat almuja, älä soita torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisitä. Totisesti minä sanon teille; he ovat saaneet palkkansa. Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee, että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle. Ja kun rukoilette, älkää olko kuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.

• Anonyymi

Ootteko koskaan ajatellut . Että mitä Jeesus opetti ennen ristiä ristillä ja SEN JÄLKEEN . YLÖSNOUSEMUKSESSA OPIT muuttui . Lähdettiin evankeliumia julistamaan hyvästä sanomasta eikä kiroamaan muita .

• Anonyymi

Jeesus näki, kun rikkaat panivat uhriarkkuun suureleisesti liiastaan, mutta kun köyhä leski tuli ja pani osaltaan kaksi ropoa, niin Jeesus sanoi, että hän pani enemmän kuin nuo rikkaat, sillä hän pani uhriarkkuun koko elämänsä. Uskon, että Jeesus siunasi tuota köyhää leskeä hänen loppuelämänsä ajan, ettei häneltä leipää ja särvintä puuttunut.

• Anonyymi

Tässä aloituksessa näkyy TAAS kerran tomumajan totaalinen ymmärtämättömyys !!!

Tuossa Raamatunkohdassa ei puhuta määrästä !!!

Vaan laadusta !!!

Mutta sitäkään ei tomumaja raukka ymmärrä, Hengellisesti umpisokea kun hän on, ja siten ymmärtämätön.

• No nyt sullekkin raaskin vastata tai myöskin kysyä pikemminkin. Pidätkö keskusteluasi (kirjoituksiasi) laadukkaana ja kun tuottosi on aika suurissa määrin, onkohan liikaa tuotosta itsesi mielestä? Laatua kirjoituksistasi en arvioi mitenkään ainakaan ääneen, kun ei ole annettu sellaisia valtuuksia ja ei saa tuomita koska moittiminenkin helposti on tuomioksi menevää. Parannuksen paikalle kylläkin sinuna menisin tuon kirjoitus laatusi vuoksi (uudestisyntyneet, helluntailaisuus), se olisi aiheellista varmaan monen muunkin mielestä jotka lukevat täällä kirjoituksiasi.

• Anonyymi
        tomumaja- kirjoitti:

No nyt sullekkin raaskin vastata tai myöskin kysyä pikemminkin. Pidätkö keskusteluasi (kirjoituksiasi) laadukkaana ja kun tuottosi on aika suurissa määrin, onkohan liikaa tuotosta itsesi mielestä? Laatua kirjoituksistasi en arvioi mitenkään ainakaan ääneen, kun ei ole annettu sellaisia valtuuksia ja ei saa tuomita koska moittiminenkin helposti on tuomioksi menevää. Parannuksen paikalle kylläkin sinuna menisin tuon kirjoitus laatusi vuoksi (uudestisyntyneet, helluntailaisuus), se olisi aiheellista varmaan monen muunkin mielestä jotka lukevat täällä kirjoituksiasi.

Mitä ihmettä oikein yrität sanoa ?

Mitä tässä esim. yrität sanoa ?

" Pidätkö keskusteluasi (kirjoituksiasi) laadukkaana ja kun tuottosi on aika suurissa määrin, onkohan liikaa tuotosta itsesi mielestä? "

Tuo on todella sekavaa sepustusta, mitä siis yritit sanoa ?

Entäpä tämä:

" Parannuksen paikalle kylläkin sinuna menisin tuon kirjoitus laatusi vuoksi Parannuksen paikalle kylläkin sinuna menisin tuon kirjoitus laatusi vuoksi (uudestisyntyneet, helluntailaisuus) "

Mitä ihmettä ?

Miten tuokin " (uudestisyntyneet, helluntailaisuus) " liittyi mihinkään ?

• Anonyymi kirjoitti:

" Pidätkö keskusteluasi (kirjoituksiasi) laadukkaana ja kun tuottosi on aika suurissa määrin, onkohan liikaa tuotosta itsesi mielestä? "

Entäpä tämä:

" Parannuksen paikalle kylläkin sinuna menisin tuon kirjoitus laatusi vuoksi Parannuksen paikalle kylläkin sinuna menisin tuon kirjoitus laatusi vuoksi (uudestisyntyneet, helluntailaisuus) "

Mitä ihmettä ?

Eikö tuo aloituksessa esiin tuotu jae tarkoita sitä että hengellisessä elämässä täytyisi ajatella ensin omaa suhdetta Jumalaan ja vasta toiseksi sitä mitä se Jumalasuhde näyttää ulospäin ihmisille.
        Tomumaja laittoikin erään ajattelemani raamatunkohdan johonkin että suun tunnustuksella pelastutaan.
        Jos pitäisi siis miettiä puhunko liikaa.. Se on ristiriidassa raamatun kanssa.
        "astu esiin sopivalla ja sopimattomalla hetkellä. "eli ei uskovien kuuluisi raamatun mukaan ajatella lainkaan sitä miltä hänen uskontunnustus kuulostaa ateistista.

• Anonyymi kirjoitti:

Entäpä tämä:

Mitä ihmettä ?

No suomennetaan sitten. Pidätkö omia kirjoituksiasi hyvinä kirjoituksina jotka kohdistuvat täällä kirjoittaviin helluntailaisiin ja muihinkin uudestisyntyneisiin uskoviin. Edustaako kirjoitustyylisi sitä mitä Raamatussa kehoitetaan, eli onko keskustelusi ystävällisiä? Onko niissä rakkautta. pitkämielisyyttä, laupeutta? Haluatko siunauksia tyylilläsi keskustella foorumilaisille? Siksi kysyn, koska tunnut pitävän uskoasi riittävänä ja mulla sitä ei ole mielestäsi lainkaan

Riita kumppania minusta et valitettavasti saa.

• Anonyymi
        tomumaja- kirjoitti:

No suomennetaan sitten. Pidätkö omia kirjoituksiasi hyvinä kirjoituksina jotka kohdistuvat täällä kirjoittaviin helluntailaisiin ja muihinkin uudestisyntyneisiin uskoviin. Edustaako kirjoitustyylisi sitä mitä Raamatussa kehoitetaan, eli onko keskustelusi ystävällisiä? Onko niissä rakkautta. pitkämielisyyttä, laupeutta? Haluatko siunauksia tyylilläsi keskustella foorumilaisille? Siksi kysyn, koska tunnut pitävän uskoasi riittävänä ja mulla sitä ei ole mielestäsi lainkaan

Uudestisyntymä . Ne kun kääntyy muista jumalista uskonnoista kristyiksi niille se on sitä mutta ei niitä jotka jo on kristittyjä tarvi kääntää kristityksi . Tolkkua päähän .

• Anonyymi
        tomumaja- kirjoitti:

Ensinnäkin:

1) Moniko täällä kirjoittava on oikeasti uudestisyntynyt ???

2) Moniko on oikeasti vain uskosta osaton joka esittää uskovaa tai kuvittelee olevansa uskova, vaikka ei ole koskaan uudestisyntynyt ja siten ei Jumala ole heissä sitä Uskoa synnyttänyt ???

3) Käskeekö Jeesus sanoillaan ja omalla esimerkillään vain paapomaan valheiden leivttäjiä ja eksyttäjiä, entäpä Paavali ???

Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

4) Miten Jumala suhtautuu eksyttäjiin ???

2. Sam. 22:27 puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.

Ps. 18:26 (18:27) puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.

Mutta tomumaja sinun kaltaisesi ns. "suvakki" siis itse suvaitsee kaikkinaista vääryyttä ja valhetta, kun itsekin sitä paljon kylvät !

Room. 1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

Sitten tuo sinun säälittävä:

" Riita kumppania minusta et valitettavasti saa. "

Minä en riitele, vaan kerron vain sinusta ja sinulle ikävän totuuden !!!

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Eikö tuo aloituksessa esiin tuotu jae tarkoita sitä että hengellisessä elämässä täytyisi ajatella ensin omaa suhdetta Jumalaan ja vasta toiseksi sitä mitä se Jumalasuhde näyttää ulospäin ihmisille.
        Tomumaja laittoikin erään ajattelemani raamatunkohdan johonkin että suun tunnustuksella pelastutaan.
        Jos pitäisi siis miettiä puhunko liikaa.. Se on ristiriidassa raamatun kanssa.
        "astu esiin sopivalla ja sopimattomalla hetkellä. "eli ei uskovien kuuluisi raamatun mukaan ajatella lainkaan sitä miltä hänen uskontunnustus kuulostaa ateistista.

Hyvä kommentti. Tomumaja ei ole saanut kuntoon Jumala suhdettaan koska hän pyrkii miellyttämään lähimmäisiään jotka tekemisten tähden arvostaisivat tomumajaa. Sama pätee sitä tomumajan Jumala suhdetta. Uskoa ei ole valitettavasti. Toisten syntejä levittelee yleisesti. Niin toimii paha parjaaja joka ystävykset erottaa. Mohikaani vainaan baarikaappi piti tuoda jokaisen luettavaksi. Tuskin Mohis kylillä ja kaupungilla juovuksissa kulkisi remuten palstalla kuten tomumaja.

• Anonyymi
        tomumaja- kirjoitti:

Asiallisia kysymyksiä teit "tomumaja-".

Ja aloituksesi ovat aivan kelvollisia aloituksia, pohdintaa Raamatun ilmoituksen pohjalta.

Tänään on uutisissa ollut juuri puhetta some-keskusteluiden koventuneesta ilmiöstä.
        Sinulla on "tomumaja-" täysi oikeus keskustella täällä ja kuten mainitsin aloituksesi ovat hyvin tähän osioon sopivia.

Toivottavasti kysymyksiisi tulee asialliset vastaukset, joista Hengen hedelmä tulee ilmi.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudestisyntymä . Ne kun kääntyy muista jumalista uskonnoista kristyiksi niille se on sitä mutta ei niitä jotka jo on kristittyjä tarvi kääntää kristityksi . Tolkkua päähän .

Mitä sekoilet ?

Nimikristitty ei ole uudestisyntynyt !

• Anonyymi kirjoitti:

Ensinnäkin:

1) Moniko täällä kirjoittava on oikeasti uudestisyntynyt ???

2) Moniko on oikeasti vain uskosta osaton joka esittää uskovaa tai kuvittelee olevansa uskova, vaikka ei ole koskaan uudestisyntynyt ja siten ei Jumala ole heissä sitä Uskoa synnyttänyt ???

3) Käskeekö Jeesus sanoillaan ja omalla esimerkillään vain paapomaan valheiden leivttäjiä ja eksyttäjiä, entäpä Paavali ???

Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

4) Miten Jumala suhtautuu eksyttäjiin ???

2. Sam. 22:27 puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.

Ps. 18:26 (18:27) puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.

Mutta tomumaja sinun kaltaisesi ns. "suvakki" siis itse suvaitsee kaikkinaista vääryyttä ja valhetta, kun itsekin sitä paljon kylvät !

Room. 1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

Sitten tuo sinun säälittävä:

" Riita kumppania minusta et valitettavasti saa. "

Minä en riitele, vaan kerron vain sinusta ja sinulle ikävän totuuden !!!

Ei edellenkään mitään riitaa.. Mutta kysyn ihan vakavalla mielellä hiukan hymyillen kuitenkin kun kirjoitan näitä kysymyksiä sulle???

>>Mutta tomumaja sinun kaltaisesi ns. "suvakki" siis itse suvaitsee kaikkinaista vääryyttä ja valhetta, kun itsekin sitä paljon kylvät !<<

Minkälaisia vääryyksiä suvaitsen? Entä mitä valheita? Mitä valheita olen kylvänyt? Kuulema paljon.

• Anonyymi
        tomumaja- kirjoitti:

Ei edellenkään mitään riitaa.. Mutta kysyn ihan vakavalla mielellä hiukan hymyillen kuitenkin kun kirjoitan näitä kysymyksiä sulle???

>>Mutta tomumaja sinun kaltaisesi ns. "suvakki" siis itse suvaitsee kaikkinaista vääryyttä ja valhetta, kun itsekin sitä paljon kylvät !<<

Minkälaisia vääryyksiä suvaitsen? Entä mitä valheita? Mitä valheita olen kylvänyt? Kuulema paljon.

Tässä niitä on jo nippu !

" Pidätkö omia kirjoituksiasi hyvinä kirjoituksina jotka kohdistuvat täällä kirjoittaviin helluntailaisiin ja muihinkin uudestisyntyneisiin uskoviin. Edustaako kirjoitustyylisi sitä mitä Raamatussa kehoitetaan, eli onko keskustelusi ystävällisiä? Onko niissä rakkautta. pitkämielisyyttä, laupeutta? Haluatko siunauksia tyylilläsi keskustella foorumilaisille? "

Uskovia sekä halluntailaisia täällä on hyvin vähän !

Edustaako kirjoitustyylinin sitä, mihin Raamatussa kehoitetaan ?

Sinun mukaasi siis ei, mutta Raamatun mukaan kyllä !

Sinun kaltaistesi vuoksi voi seurakunnissa ja uskovaksi itseään nimittävien joukossa levittää valheita ja harhaoppeja määrättömästi ja vapaasti, kun sinun "suvakki" oppisi mukaan ketään ei muka saa nuhdella tai tuomita, joka sekin on vastoin Raamatun selvääkin selvempää opetusta:

1. Kor. 5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?

31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
        32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

Mutta näitä ja monen monia muita vastaavia Raamatunpaikkoja siis sinä et edes halua löytää Raamatustasi !

Siis valhetta ja Raamatun selvää vääristelyä ovat viestisi pullollaan !!!

Ja tässäkin oli nyt vain hyvin pieni otos !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja aloituksesi ovat aivan kelvollisia aloituksia, pohdintaa Raamatun ilmoituksen pohjalta.

Tänään on uutisissa ollut juuri puhetta some-keskusteluiden koventuneesta ilmiöstä.
        Sinulla on "tomumaja-" täysi oikeus keskustella täällä ja kuten mainitsin aloituksesi ovat hyvin tähän osioon sopivia.

Toivottavasti kysymyksiisi tulee asialliset vastaukset, joista Hengen hedelmä tulee ilmi.

Usko Toivonen

Voi Usko Toivonen, yhäkö vain näin sokea ?

Vai eikö se ole väärin, että uskosta osaton esittää uskovaa ?

Sekö on täysin hyväksyttävää ja hyvää ?

Kehoittaako Sana Jumalan lasta rakentumaan uskosta osattomien kanssa ?

14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

Sinä käsittääkseni olet jo pidempään ollut uskossa !?

Sinun ITSESI siis tulisi paljastaa nämä uskoviksi tekeytyvät uskosta osattomat, ja siten suojella nuorempia uskovia näiden valheilta ja harhaopeilta ja eksytyksiltä !

Miksi et sitä tee, vaan suvaitset näitä uskovaa esittäviä ???

En voi kuin ihmetellä nyt U.T. !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko Toivonen

Niin ja "Usko Toivonen" sen verran vielä !

Oliko aloitus asiallinen ???

Luetaan se yhdessä !!!

Otsikko siis kuului:

" Liika vanhurskauden harjoittaminen "

Sitten on tämä Raamatunpaikka siihen liitettynä:

" Matt. 6:1
        Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa. "

Onko "Usko Toivonen" tässä Raamatunpaikassa kyse LIIASTA vanhurskauden harjoittamisesta ???

Oletko näin sokea "Usko Toivonen", että en näe ristiriitaa ???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja "Usko Toivonen" sen verran vielä !

Oliko aloitus asiallinen ???

Luetaan se yhdessä !!!

Otsikko siis kuului:

Sitten on tämä Raamatunpaikka siihen liitettynä:

" Matt. 6:1
        Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa. "

Onko "Usko Toivonen" tässä Raamatunpaikassa kyse LIIASTA vanhurskauden harjoittamisesta ???

Oletko näin sokea "Usko Toivonen", että en näe ristiriitaa ???

Kuten totesin, "tomumajan" aloitukset sopivat hyvin tälle palstalle.

Uskovatkin tekevät erilaisia tulkintoja Raamatun tekstistä.

Ja hänellä on siihen täysi oikeus, ei hän kirjoita Herraan Jeesukseen uskomista vastaan!

Jos edellytät mielestäsi täydellistä aloitusta, niin ehkäpä tekisit itse sellaisen, niin voisimme sitten keskustella aloituksestasi.

Tai jos olet joskus tehnyt aloituksen palstalla, niin antaisitko siihen linkin.

Usko Toivonen

• Anonyymi kirjoitti:

Tässä niitä on jo nippu !

" Pidätkö omia kirjoituksiasi hyvinä kirjoituksina jotka kohdistuvat täällä kirjoittaviin helluntailaisiin ja muihinkin uudestisyntyneisiin uskoviin. Edustaako kirjoitustyylisi sitä mitä Raamatussa kehoitetaan, eli onko keskustelusi ystävällisiä? Onko niissä rakkautta. pitkämielisyyttä, laupeutta? Haluatko siunauksia tyylilläsi keskustella foorumilaisille? "

Uskovia sekä halluntailaisia täällä on hyvin vähän !

Edustaako kirjoitustyylinin sitä, mihin Raamatussa kehoitetaan ?

Sinun mukaasi siis ei, mutta Raamatun mukaan kyllä !

Sinun kaltaistesi vuoksi voi seurakunnissa ja uskovaksi itseään nimittävien joukossa levittää valheita ja harhaoppeja määrättömästi ja vapaasti, kun sinun "suvakki" oppisi mukaan ketään ei muka saa nuhdella tai tuomita, joka sekin on vastoin Raamatun selvääkin selvempää opetusta:

1. Kor. 5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?

31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
        32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

Mutta näitä ja monen monia muita vastaavia Raamatunpaikkoja siis sinä et edes halua löytää Raamatustasi !

Siis valhetta ja Raamatun selvää vääristelyä ovat viestisi pullollaan !!!

Ja tässäkin oli nyt vain hyvin pieni otos !!!

>>>>Sinun kaltaistesi vuoksi voi seurakunnissa ja uskovaksi itseään nimittävien joukossa levittää valheita ja harhaoppeja määrättömästi ja vapaasti, kun sinun "suvakki" oppisi mukaan ketään ei muka saa nuhdella tai tuomita, joka sekin on vastoin Raamatun selvääkin selvempää opetusta:<<<<

Kyllähän nuo viestisi alkaavat hipomaan jo rikollisuuttakin ne voidaan luokitella kiusaamiseksikin ja uskon rauhan rikkomisiksi onhan sellainenkin laki olemassa. Kun tuota vain jatkunut vuosia toistuvasti kun vain teen aloituksen.

Mutta en välitä koska Jeesus on Herrani ja piiruakaan et voi uskoni Häneen himmentää kirjoituksilasi. Voinet ehkä manipuloida muita minua vastaan ja ehkä onnistunutkin siinä ainakin eenokki taas nosti päättään rinnallesi tänäkin iltana viestillään ja herjallaan valehdellen. Anteeksi vain eenokki piti kuitenkin totuus sanoa.
        kohdallani
        Milloin alat selkeästi toteuttamaan raamatun kohtaa ; Tit. 3:10
        Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti. Olisiko se pari kertaa mennyt jo. Itse en ole voinut sinua harhaopista varoittaa kun jo parikin kertaa ja syntiä tehden sen ylitinkin kun pyysin jättämään Jumalan seurakuntiin kuuluvien kisaamiset ja tuomitsemiset. Olen koittanut karttaa sinua, mutta turhaan, aina tulet vain häiritsemään minua viesteilläsi. Pyydänkin karta tästä lähtien minua. MINÄ PYYDÄN SITÄ JÄTÄ MINUT RAUHAAN! Nyt lepäämään on nukkumaan menon hetki. Hyvää yötä ja Jukka veljen sanoin muistellen Jeesus myötä!

• Anonyymi
        tomumaja- kirjoitti:

>>>>Sinun kaltaistesi vuoksi voi seurakunnissa ja uskovaksi itseään nimittävien joukossa levittää valheita ja harhaoppeja määrättömästi ja vapaasti, kun sinun "suvakki" oppisi mukaan ketään ei muka saa nuhdella tai tuomita, joka sekin on vastoin Raamatun selvääkin selvempää opetusta:<<<<

Kyllähän nuo viestisi alkaavat hipomaan jo rikollisuuttakin ne voidaan luokitella kiusaamiseksikin ja uskon rauhan rikkomisiksi onhan sellainenkin laki olemassa. Kun tuota vain jatkunut vuosia toistuvasti kun vain teen aloituksen.

Mutta en välitä koska Jeesus on Herrani ja piiruakaan et voi uskoni Häneen himmentää kirjoituksilasi. Voinet ehkä manipuloida muita minua vastaan ja ehkä onnistunutkin siinä ainakin eenokki taas nosti päättään rinnallesi tänäkin iltana viestillään ja herjallaan valehdellen. Anteeksi vain eenokki piti kuitenkin totuus sanoa.
        kohdallani
        Milloin alat selkeästi toteuttamaan raamatun kohtaa ; Tit. 3:10
        Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti. Olisiko se pari kertaa mennyt jo. Itse en ole voinut sinua harhaopista varoittaa kun jo parikin kertaa ja syntiä tehden sen ylitinkin kun pyysin jättämään Jumalan seurakuntiin kuuluvien kisaamiset ja tuomitsemiset. Olen koittanut karttaa sinua, mutta turhaan, aina tulet vain häiritsemään minua viesteilläsi. Pyydänkin karta tästä lähtien minua. MINÄ PYYDÄN SITÄ JÄTÄ MINUT RAUHAAN! Nyt lepäämään on nukkumaan menon hetki. Hyvää yötä ja Jukka veljen sanoin muistellen Jeesus myötä!

Jos haluat minusta rauhaan, niin pysy pois täältä !

Sillä minä kirjoitan täällä niin kauan, kuin Herra minua ei täältä siirrä.

Sinä ITSE olet moneen kertaan jo sanonut poistuvasi täältä, ja pysyväsi pois täältä !!!

Mutta aina vain sinä palaat takaisin !

MIKSI IHMEESSÄ ???

Eli jos sinä vastoin omia sanojasi tulet takaisin tännne, niin varaudu siihen, että minä puutun sinun valheisiisi ja vääriin oppeihisi ja Raamatun vääristelyihisi !

Lisäksi minä paljastan sen totuuden, että et sinä mikään oikea uskova ole, eli et ole uudestisyntynyt, vaan oikeasti vain uskosta osaton tapa "kristitty", joka on menossa siksi juuri kadotukseen, sillä Jeesus itse sanoi näin:

3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        !!!
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        !!!
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten totesin, "tomumajan" aloitukset sopivat hyvin tälle palstalle.

Uskovatkin tekevät erilaisia tulkintoja Raamatun tekstistä.

Ja hänellä on siihen täysi oikeus, ei hän kirjoita Herraan Jeesukseen uskomista vastaan!

Jos edellytät mielestäsi täydellistä aloitusta, niin ehkäpä tekisit itse sellaisen, niin voisimme sitten keskustella aloituksestasi.

Tai jos olet joskus tehnyt aloituksen palstalla, niin antaisitko siihen linkin.

Usko Toivonen

Oletko sokea ja täysin ymmärtämätön "Usko Toivonen" ?

Siis Tomumaja yhdisteli mielivaltaisesti 2 aivan eri asiaa, eli ei ole kyse tulkinnasta, vaan Raamatun sanoman VÄÄRISTELYSTÄ !!!

KERRATAAN:
        ------------------------------------
        Otsikko eli sanoma oli:

Siihen Tomumaja mielivaltaisesti yhdisti tämän Raamatunpaikan:

Matteus 6
        1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
        2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
        4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
        8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.

-----------------------------

Onko "Usko Toivonen" tässä siis mahdollista tulkita tämä Raamatunpaikka niin, että on kyse LIIASTA vanhurskauden harjoittamisesta, vai ihan jostain muusta ???

Vastaa edes tähän kysymykseeni !!!

Äläkä sinäkin heittäänny kieroksi, kun menit tyhmyyksissäsi Tomumajaa puolustelemaan !

Miksi edes teit niin ?

Onko hän sinun kaverisi / ns. "hyvä veli" ?

Vai mistä tuo sinun väärä Tomumajan puolustelusi vastoin Totuutta johtui / johtuu ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sokea ja täysin ymmärtämätön "Usko Toivonen" ?

Siis Tomumaja yhdisteli mielivaltaisesti 2 aivan eri asiaa, eli ei ole kyse tulkinnasta, vaan Raamatun sanoman VÄÄRISTELYSTÄ !!!

KERRATAAN:
        Otsikko eli sanoma oli:

Siihen Tomumaja mielivaltaisesti yhdisti tämän Raamatunpaikan:

Matteus 6
        1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
        2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
        4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
        8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.

-----------------------------

Onko "Usko Toivonen" tässä siis mahdollista tulkita tämä Raamatunpaikka niin, että on kyse LIIASTA vanhurskauden harjoittamisesta, vai ihan jostain muusta ???

Vastaa edes tähän kysymykseeni !!!

Äläkä sinäkin heittäänny kieroksi, kun menit tyhmyyksissäsi Tomumajaa puolustelemaan !

Miksi edes teit niin ?

Onko hän sinun kaverisi / ns. "hyvä veli" ?

Vai mistä tuo sinun väärä Tomumajan puolustelusi vastoin Totuutta johtui / johtuu ?

Onhan tässä tähän ikään mennessä tullut vastaan hyvin paljonkin erilaisia tulkintoja Raamatun tekstikohdista.

Tälläkin palsatalla tulee vastaan paljon kirjoituksia, jotka perustuvat yhden jakeen tai tai jopa jakeen osan pohjalta tehtyyn tulkintaan huomioimatta asiayhteyttä.

En siis pidä "tomumajan" tulkintaa tuon käännöksen ( KR 33/38 ) pohjalta vääränä ajatuksena. Ja sopii mielestäni aivan hyvin tälle palstalle keskustelun aiheeksi.
        Tällä palsatalla vaan ei ole välttämättä toistaan kunnioittava ilmapiiri, jossa keskusteluja käydään.

Jokainen Jeesukseen uskova on minun veljeni / sisareni uskon perusteella, ei sen perusteella onko kysymyksessä täysin täydellinen Raamatun ilmoituksen tuntija ja aina oikeassa oleva. Ei, vaan sen vuoksi, että Herra Jeesus Kristus on kuollut hänenkin tähtensä.

Pyysin sinua tekemään oman aloituksen palstalle malliksi, minkälainen on sinun mielestäsi oikea aloitus, täydellinen aloitus, mistä käy ilmi Hengen hedelmä.

Tai jos olet joskus aloituksia tehnyt, niin voit antaa linkit niihin.

Usko Toivonen

• Anonyymi

On helppo vedota rehellisyyteen, mutta elämän lunnaita ei maksa kukaan. Eläkekin on kurja ilman kehuja tosi hyvin tehdystä työstä. Tiedetään, että maailma ilmaantuu syyttämällä, kuten on kirjoitettukin.

• Anonyymi

Höpö höpö. Nostan eläkkeeni enkä odota minkäänlaista kiitosta mistään.

• Anonyymi

Suomenkielinen käännös on väärin tehty ja siksi tulkinta on täysin väärä.

Englanniksi:
      Be careful that you don't do your charitable. giving before men, to be seen by them, or else. you have no reward from your Father who is in heaven.

Siis Älä tee lahjoituksia vain sen vuoksi, että muut sen näkevät ....

• Anonyymi

Ei se ole TÄYSIN väärä, kyllä siitä selviää se, että ei pidä harjoittaa tieten tahtoen muiden silmien edessä hyväntekeväisyyttä / tehdä hyvää kuuluttaen kovaan äänneen.

Niin ja jos Tomumaja ja sinäkin olisitte lukeneet edes vähän eteenpäin, olisi asia ollut teillekin selvä:

• Anonyymi

> Kertokaa mielipiteitänne tuosta Jeesuksen lausumasta jakeesta

Kohta tarkoittaa sitö, ettei pidä tehdä hyvää, vanhurskautta, muiden ihmisten ihailun vuoksi. Se ei tarkoita, ettei pidä tehdä vanhurskautta ollenkaan, vaan sitä, että motiivi ei pidä olla väärä. Ja oikeastaan, jos tekee oikein vain muiden ihmisten ihailun vuoksi, se ei edes aidosti ole vanhurskasta.

• Anonyymi

Hyviä aloituksia . Aloituksen tekijä ei kerro yleensä omaa kantaansa vaan kysyy foorumilaisilta. Nytkin halu keskustella ylievankelioinnista ja mitkä voivat olla siitä seuraukset uskomattomille.

Hän kuitenkin saa syyt niskoilleen kuten tässäkin mainiossa aloituksessaan.

• Anonyymi

Matt.12:4 pala lintuja pallata kukkia ja aamulla meille nänniesi pihat puhuvat omaa kieltään! Totisesti aamen!
      Matt.12:5 kavahtakaa,kyntäkää ja kuksikaa niin paikka on teidän eikä teidän tarvi aamulla pissalla käydä..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3136
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2573
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      51
      2561
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      240
      2228
    5. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      480
      1924
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      110
      1881
    7. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      252
      1855
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1704
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1627
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      24
      1482
    Aihe