Olen ollut vaativissa asiantuntijatehtävissä n 20 v.
Ollut ahkera ja kerännyt aikamoisen omaisuuden jo työllä.
Työ on nykyään kiireistä, hektistä, vaikeaa ja raskasta.
Ikävää ja masentavaa. Huonoa johtamissa useissa paikoissa. Lomat on tosi tiukassa ja niitä on liian vähän.
Keväällä jouduin työttömäksi. Alkoikin toipuminen, virkistyminen ja piristyminen. Olen nauttinut. KOSKA TYÖTÖN ON AINA LOMALLA.
Työttömällä menee kivasti, ei ole kiire eikä ole aikatauluja. ON VAPAA siis.
Mikäpäs tässä nyt siten ollessa ansiosidonnaisella -ilmaista rahaa tulee perusduunarin liksan verran.
Uusia hommia toki löytyy 1 v kuluttua. Usko siihen on vakaa.
Yli 4000 e pitäs saada.
Mutta sitä ennen lepään ja nautin vuoden päivät. Olen ansainnut sen raskaan raatamisen jälkeen. Nyt on MINUN VUORONI huilia, olen maksanut jo liikaakin veroja.
Kiireiset työt väsyttää ihmiset, työtä tulisi jakaa työttömille.
Näin jokainen voittaisi. Nyt on kurjaa ja kiireistä olla töissä.
Työn verotusta tulisi voimakkaasti laskea.
Työttömänä ihanaa vs. työ raskasta
4
163
Vastaukset
- Anonyymi
Onnea! Nauti nyt kun on tullut tehtyä ja vielä tuollaisen ansainnut.
Harva työtön enää pääsee millekään ansiosidonnaiselle asti, korona oli tietenkin joillekin lyhyt työläisille onni, kun kerrankin ehkä viikot riitti, jos kassa kelpuuttaa palkan ja tunnit. (Kun ei kaikilla mene TESin mukaan, vaan usein pitää tyytyä vähempään.)
Sitä työttömätkin ovat yrittäneet sanoa monta kertaa, että selkeästi töitä riittää, mutta kukaan ei heitä kuuntele.
Saman olen huomannut, että aina silloin kun niitä kunnollisia töitä niin pitää pystyä tekemään 3 henkilön hommat - ihan sama, vaikka olisi uusi hommassa tai vain määräaikainen - pitää vain ehtiä ja jaksaa. Sitten työttömänä taas ei millään löydä töitä, vaikka jo kokemuksesta tietää, että moni työpaikoillaan hukkuu työmääränsä alle. (Korona hieman heitti asiat kaaokseen, mutta sekin taas tasaantuu lopulta samaan ongelmaan.)
Tietysti onhan joka työpaikalla ne vanhan kansa makaajat, joilta on ihme jos tekevät edes oman minimi työmääränsä samalla kun nostavat muihin verraten hurjaa palkkaa etuuksineen. Silloin ymmärtää kyllä yrityksien valittamista näistä liian korkeista palkoista ja miksi ei ole rahaa palkata uutta auttamaan työ taakan kanssa. Kun on näitä jotka on aina tottuneet hyvään, eikä ole paljoa tarvinnut sen eteen ainakaan vuosiin tehdä, jos koskaan.
Tuo huono johtaminen on kanssa joku rutto. Hienolta ehkä esimies näyttää papereissa tai suhteilla töitä sai, mutta se kuinka hyvä on papereissa tai loisto tyyppi siviilissä ei kerro mitään esimiestaidoista. Ihan kuin tarkoituksella valittaisin kaikista epäpätevin ihminen esimieheksi ja jätetään se työntekijöiden ongelmaksi/vastuulle. Jotenkin tosi nurinkurista johtamista.- Anonyymi
Näin se on.
Olen ollut nyt AMK-tutkinnon jälkeen noin 20 v työelämässä ja koko ajan on tahti kiristynyt.
Suomalaiset ajaa itsensä ihan piippuun. Ja moni vielä paskalla palkalla eli 1600-2500 e / kk.
Itse sentään oon netonnut hyvin eli 3000, 3500, 4000, 5000 e / kk -toki palkkaa ITSE aina ylös vaatimalla / firmaa vaihtamalla. PALKKA PITÄÄ ITSE OTTAA kukaan ei sitä tule antamaan.
Uskollinen ei kannata olla, jos liksaa = arvostusta ei heru tulee kylmästi vaihtaa firmaa!
Tämä tyyli on toiminut minulla erittäin hyvin,
Tässä nyt lepäilen vielä vuoden, sen olen ansainnut.
Sitten katselen uusia hommia. Ehkäpä mieluummin nyt jatkossa joku helpompi työ kuin kireä/kiireinen vaativa asiantuntijatehtävä.
Liian kiireiset työpaikat ovat ahdistavia, sen hektisyyden ja ihmisten masennuksen yleensä jo aistii toimiston käytävillä...
-alkuperäinen kirjoittaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin se on.
Olen ollut nyt AMK-tutkinnon jälkeen noin 20 v työelämässä ja koko ajan on tahti kiristynyt.
Suomalaiset ajaa itsensä ihan piippuun. Ja moni vielä paskalla palkalla eli 1600-2500 e / kk.
Itse sentään oon netonnut hyvin eli 3000, 3500, 4000, 5000 e / kk -toki palkkaa ITSE aina ylös vaatimalla / firmaa vaihtamalla. PALKKA PITÄÄ ITSE OTTAA kukaan ei sitä tule antamaan.
Uskollinen ei kannata olla, jos liksaa = arvostusta ei heru tulee kylmästi vaihtaa firmaa!
Tämä tyyli on toiminut minulla erittäin hyvin,
Tässä nyt lepäilen vielä vuoden, sen olen ansainnut.
Sitten katselen uusia hommia. Ehkäpä mieluummin nyt jatkossa joku helpompi työ kuin kireä/kiireinen vaativa asiantuntijatehtävä.
Liian kiireiset työpaikat ovat ahdistavia, sen hektisyyden ja ihmisten masennuksen yleensä jo aistii toimiston käytävillä...
-alkuperäinen kirjoittajaSinulla on myös ollut paljon onnea matkassa kun tällainen työpaikoilla ja palkasta toiseen hyppiminen on ollut mahdollista. Se on harvojen herkkua nykypäivänä ja nauretaan vain pihalle jos mitään edes yrittää vaatia, oli kuinka hyvä tekijä tahansa.
Onnea siihen, että löydät työpaikan missä ei ole tahti ihan noin kova, mutta varaudu siihen, ettei sellaista löydy - paitsi jos haet itse esimieheksi jonnekin kaverin firmaan. Ne voi jaaritella mieleistensä työntekijöiden kanssa ja ottaa yleensä aika rennosti, kun ei niiltä esimies taitojen mukaan ainakaan palkata.
Ja siitä tekemättömyydestä voisit saada jopa 4000 euroa kuussa palkkaa. Tietty sitten olisit aikalailla yksi näistä vanhan kansan makaajista.
- Anonyymi
Jos oot 20vuotta jaksanu niin on kyllä aika lepiä hommaa palkkaan nähden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k1673589Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi332784Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.12716Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem572682Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k172539Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️252529Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien872016Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1721968Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun
Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill91958Pesäpallo rulettaa
Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy31693