Avioero vammautumisen jälkeen.

Anonyymi

Olin kaksi vuotta sitten hyvässä kunnossa, kroppa timmissä kunnossa, kaunis ja huoliteltu.
Sitten yhtenä aamuna heräsin sekavana ja ambulanssilla vietiin Töölöön. Olin saanut aivoinfarktin. Pitkän sairaalajakson jälkeen kotiin palasi kömpelö, hidas nainen.
Pystyn nyt liikkumaan omin avuin. Olin ennen temperamenttinen ja nyt toimin kuin minulle olisi tehty lobotomia. Temperamentti muuttui sairauden myötä täysin. Olen lihonut ja varmaan vastenmielinen.
Jossain vaiheessa huomasin puolisoni muuttuneen. Hän kiukutteli ja kiroili; oli vittuuntuneen oloinen. Kotona alkoi pikkuhiljaa olla aika ikävä fiilis. Vuoden vaihteessa hän alkoi tarjoamaan minulle rahaa, jos muuttaisin pois.
Viikonloppuna tein päätöksen, että muutan pois. En voi kotona enää olla, koska en kestä näin vihamielistä ympäristöä.
Hän tarjoaa minulle 50000 € ja ajattelin suostua tähän, vaikka yhteinen omaisuutemme on ainakin puoli miljoonaa( talo, mökki jne). Minulla ei ole oikein kapasiteettia lähteä riitelemään hänen kanssaan. Lähimuistini on huono jne.
Nyt pelottaa hirveästi miten tulen pärjäämään. Minulla ei ole säästöjä juurikaan, koska tyttäreni (ei yhteinen) harrastus on syönyt käteisvarani pitkän sairasloman aikana. Eläke on surkea. Olen elänyt jo jonkin aikaa siten, että ole käyttänyt luottokortteja, jotka olen saanut silloin kun olin työssä.
Nyt pitäisi siis aloittaa elämä yksinhuoltajana.
En usko, että 50t riittää kaun.
En vaan pysty elämään tässä nöyryyttävässä suhteessa.
Onko täällä kohtalotovereita. Miten olette pärjänneet?

25

834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tässäpä juuri se syy, miksi en ikinä ikinä ikinä koskaan tule huolimaan miestä, joka tahtoisi minut ulkoisten avujeni takia. Ottajia riittäisi, mutta heti kun huomaan mihin mies oikeasti on tykästynyt, niin nousee niskavillat pystyy.

      Aloittajalle ... en siis sano, että vika olis miesvalinnassasi. Eipä noista ukoista aina voi tietää, vaikka kuinka yrittäis varoa. Eikö sinulla juuri ole ketään, joka voisi pitää puoliasi tuossa omaisuusasiassa? Kuullostaa puhtaasti tilasi hyväksikäyttöyritykseltä ukkosi puolelta. Ota nyt edes lakimies tueksi. Meneehän siihen rahaa, mutta jo pelkkä lakimiehen läsnäolo saattais saada miehen lopettamaan kusetusyrityksen.

      • Anonyymi

        Samoin. Mielummin keittelen kahvit itselleni ja menen yksin nukkumaan, kun seurustelisin miehen kanssa, jolle ulkoinen status on kaikki kaikessa. Niitä on Tinder täynnä. Mannekiinimiehiä punttisalilla.


    • Anonyymi

      Todellakin asianajajan hankit ihan heti!!!!

      • Anonyymi

        Niin--millähän rahalla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin--millähän rahalla...

        Jos sitä omaisuutta kerta on, niin sillä siis. Kyllä se asianajaja nämä jutut kertoo. Reippaasti juttusille vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin--millähän rahalla...

        Pelottaa ihan hirveästi. Jo laskujen maksaminen ja sellainen on hiton vaikeaa.
        Jotenkin kun katsoo tuota viimeisen päälle treenattua, menestyvää miestä tuossa, tulee sellainen hirveä häpeä. Haluaisi vajota maan alle. Hänen halveksuntansa tuntee ja näkee. Olen vaan itse niin väsynyt, että ei jaksa tehdä oikein kotihommia saatikka pitää huolta itsestäni. Tuli fatiikkikin sairauden mukana.
        Rehellisesti sanottuna- vetäisin ranteeni auki ellei olisi lapsia, joista pitää yrittää pitää huolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelottaa ihan hirveästi. Jo laskujen maksaminen ja sellainen on hiton vaikeaa.
        Jotenkin kun katsoo tuota viimeisen päälle treenattua, menestyvää miestä tuossa, tulee sellainen hirveä häpeä. Haluaisi vajota maan alle. Hänen halveksuntansa tuntee ja näkee. Olen vaan itse niin väsynyt, että ei jaksa tehdä oikein kotihommia saatikka pitää huolta itsestäni. Tuli fatiikkikin sairauden mukana.
        Rehellisesti sanottuna- vetäisin ranteeni auki ellei olisi lapsia, joista pitää yrittää pitää huolta.

        Sairastuminen ei ole häpeä. Se ei ole sinun syy. Pidä se mielessä.

        Ero sinänsä varmaan on järkevä ratkasu, jos tilanne on noin paha. Se, että toinen yrittää vedättää itelleen etua sun sairauden varjolla, on kuitenki törkeetä. Tiedät varmaan itekin, että miehen tarjous ei ole kovin reilu. Se on ihan hänen vikansa, ei sinun. Erota voi haluta, mutta mikään ei pakota yrittämään kusettaa.

        Asianajaja nyt vaan kuvion mukaan ja asiallinen omaisuudenjako. Ymmärrän, että se tuntuu varmasti rankalta. Menet nyt kuitenkin pikapuolin juttelemaan, niin saat selvän kuvan tilanteesta. Jos sulla on ketään, kehen voisit vähän nojata, niin otat heti yhteyttä ja pyydät apua. Mikäli miehes ottaa nopsasti järjen käteen ja lakkaa yrittämästä vedätystä, niin ei pelkät omaisuudenjakopaperit tule mitenkään erityisen kalliiksi. Hyvin mahollista, että kokeilee kepillä jäätä, jos sait sut vaan helposti myöntymään. Yksinään ei kannata alkaa vääntämään, vaan selvität nyt sen lakipuolen ja saat siitä mustaa valkoselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairastuminen ei ole häpeä. Se ei ole sinun syy. Pidä se mielessä.

        Ero sinänsä varmaan on järkevä ratkasu, jos tilanne on noin paha. Se, että toinen yrittää vedättää itelleen etua sun sairauden varjolla, on kuitenki törkeetä. Tiedät varmaan itekin, että miehen tarjous ei ole kovin reilu. Se on ihan hänen vikansa, ei sinun. Erota voi haluta, mutta mikään ei pakota yrittämään kusettaa.

        Asianajaja nyt vaan kuvion mukaan ja asiallinen omaisuudenjako. Ymmärrän, että se tuntuu varmasti rankalta. Menet nyt kuitenkin pikapuolin juttelemaan, niin saat selvän kuvan tilanteesta. Jos sulla on ketään, kehen voisit vähän nojata, niin otat heti yhteyttä ja pyydät apua. Mikäli miehes ottaa nopsasti järjen käteen ja lakkaa yrittämästä vedätystä, niin ei pelkät omaisuudenjakopaperit tule mitenkään erityisen kalliiksi. Hyvin mahollista, että kokeilee kepillä jäätä, jos sait sut vaan helposti myöntymään. Yksinään ei kannata alkaa vääntämään, vaan selvität nyt sen lakipuolen ja saat siitä mustaa valkoselle.

        Ja oikeusaputoimistosta saat aluksi vaikka ilmaista neuvontaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin--millähän rahalla...

        Olet sairaseläkkeellä, ota yhteys ensin oikeusavustajaan.


    • Anonyymi

      Olit väsynyt tai et, sinun on aivan kuoleman pakolla otettava lakimies. Tietenkin se maksaa, mutta jäät tvysin tyhjvn päälle ilman lakia-apua. 50t hupenee alle parissa vuodessa! Jos olet täysin kuntoutunut siihen mennessä, hyvä. Voit jatkaa tyotäsi ja saada palkka jolla elää.

      Mutta, ellet olekkaan vielä vuoden päästä tyokunnossa? Missä aiot sitten elää? Veneen allako? Sairaana ja huonokuntoisena?

      Nyt suoraan lakitoimistoon hakemaan ammattiapua! Olette laillisessa liitossa, mies ei voi laillisesti heittää sinua muutamalla pennillä ulos sinulle kuuluvasta osuudesta!

    • Anonyymi

      Jos olet jäämässä yksinhuoltajaksi, _tietenkin_ otat puolet yhteisestä omaisuudesta, ellei avioehdolla muuta ole sovittu. Asianajaja riitelee puolestasi tarvittaessa. 10% omaisuudesta on varsin röyhkeä ehdotus.

    • Onko teillä avioehto, joka on rekisteröity maistraattiin?

      • Anonyymi

        Ei ole avioehtoa.


    • Anonyymi

      Jos teillä ei ole avioehtoa avioliittonne kesto on pidempi kuin muutama vuosi, niin omaisuuden jako on 50/50 periaatteella. Kun omaisuuden arvo on puoli milliä, niin kai sillä neljännesmiljoonalla nyt jo yhden avioerojuristin palkkion maksaisi.

    • Anonyymi

      Kerron sulle näin:Ei se ole sinua ikinä rakastanut koska noin tekee,itselläni vaimo sairastui aivoverenvuotoon joka leikattiin ja lähimuisti hävisi ja lopuksi haimasyöpä tuli puun takaa mutta silti rakastin häntä ja olin omaishoitaja lopun aikaa.Oikeasti voimia sinne!

      • Anonyymi

        Hirvittää, koska en saa tselleni asuntoa ostettua.
        Olemme olleet 13 v yhdessä. Meillä ei ole avioehtoa. Meillä ei ole yhteisiä lapsia, mutta minulla on 17 ja 18 v edellisestä liitostani. Lasten isä on maksanut elarit, mutta muuten ei osallistu kustannuksiin. Kahden lukiolaisen kirjat maksavat ja harrastukset yms.
        Säästöni ovat menneet pitkän sairasloman aikana.
        Ei nuo rahat kauaa kestä ja minä en palaudu työkykyiseksi ikinä. Niin paljon kuoliota on aivoissa.
        Olen vaan niin huono hoitamaan asioitani.
        Isäntä on printannut valmiiksi ositussopimuksen, jossa saan 50t. Hän saa 200 t mökin ja 350t talon. Meillä on myös muutama arvotaulu, joiden hinta on ainakin 50t. Allekirjoitukseni puuttuu vielä. Tuntuu niin hirveän epäoikeudenmukaiselta. Hän väittää, ettei nyt pysty maksamaan enempää. No eipä siinä mitään. Elämä ei ole aina oikeudenmukaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirvittää, koska en saa tselleni asuntoa ostettua.
        Olemme olleet 13 v yhdessä. Meillä ei ole avioehtoa. Meillä ei ole yhteisiä lapsia, mutta minulla on 17 ja 18 v edellisestä liitostani. Lasten isä on maksanut elarit, mutta muuten ei osallistu kustannuksiin. Kahden lukiolaisen kirjat maksavat ja harrastukset yms.
        Säästöni ovat menneet pitkän sairasloman aikana.
        Ei nuo rahat kauaa kestä ja minä en palaudu työkykyiseksi ikinä. Niin paljon kuoliota on aivoissa.
        Olen vaan niin huono hoitamaan asioitani.
        Isäntä on printannut valmiiksi ositussopimuksen, jossa saan 50t. Hän saa 200 t mökin ja 350t talon. Meillä on myös muutama arvotaulu, joiden hinta on ainakin 50t. Allekirjoitukseni puuttuu vielä. Tuntuu niin hirveän epäoikeudenmukaiselta. Hän väittää, ettei nyt pysty maksamaan enempää. No eipä siinä mitään. Elämä ei ole aina oikeudenmukaista.

        Olipa surullinen tarina. Tuntuu pakosti että tässä ei ole rehellisesti kerrottu aivan kaikkea,niin uskomattomalta se kuulostaa.. Siltä varalta että asiat kuitenkim olisi kerrotun lailla..Älä missään nimessä luovu omaisuudestasi noin helpolla. Ota kuka tahansa asianajaja,googlaa netistä ja varaa aika! Lupaathan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirvittää, koska en saa tselleni asuntoa ostettua.
        Olemme olleet 13 v yhdessä. Meillä ei ole avioehtoa. Meillä ei ole yhteisiä lapsia, mutta minulla on 17 ja 18 v edellisestä liitostani. Lasten isä on maksanut elarit, mutta muuten ei osallistu kustannuksiin. Kahden lukiolaisen kirjat maksavat ja harrastukset yms.
        Säästöni ovat menneet pitkän sairasloman aikana.
        Ei nuo rahat kauaa kestä ja minä en palaudu työkykyiseksi ikinä. Niin paljon kuoliota on aivoissa.
        Olen vaan niin huono hoitamaan asioitani.
        Isäntä on printannut valmiiksi ositussopimuksen, jossa saan 50t. Hän saa 200 t mökin ja 350t talon. Meillä on myös muutama arvotaulu, joiden hinta on ainakin 50t. Allekirjoitukseni puuttuu vielä. Tuntuu niin hirveän epäoikeudenmukaiselta. Hän väittää, ettei nyt pysty maksamaan enempää. No eipä siinä mitään. Elämä ei ole aina oikeudenmukaista.

        Teet valtavan rikoksen itseäsi kohtaan jos allekirjoitat nuo typerät ja täysin laittomat "Isännän printtaamat ositussopimukset" Isäntä saa väittää aivan mitä haluaa, mutta se ei tee oikeaksi ja rehelliseksi asiaa :

        Sinulle kuuluu kaikesta omaisuudesta puolet!

        Ellei isännällä ole varaa maksaa sinun osuutta 250.00 euroa, niin sitten omaisuus myyntiin, Sieltähän se sinulle kuuluva osuus tulee!
        Väsymys ei todellakaan ole tarpeeksi hyvä syy sinun luopua oikeuksistasi!

        Hanki lakiapua, ellet itse kykene pitämään oikeuksistasi puolta! Heti nyt, maanataina otat yhteyttä lähimpään lakitoimistoon ( osaathan sinä jo käyttvä nettiä: Googeloi!) ja kysyt kuka sieltä voisi auttaa.


    • Anonyymi

      Ota yhteys oikeusaputoimistoon. Sieltä saat lakimiehen apua ilmaiseksi tai pientä maksua vastaan.

    • Anonyymi

      Älä anna periksi. Itse pelkään eniten niitä miehiä, jotka kehuvat kauniiksi. Kyllä olen kaunis, mutta se on katoavaista. Rakkaus on kokonaisvaltaista, eikä ulkonäköön perustuvaa. Oma mieheni osasi rakastaa minua kokonaisena. Hän sairastui syöpään muutama vuosi sitten. Oli sitä ennen kovapalkkainen mies. Minusta tuli meidän perheen pääelättäjä ja omaishoitaja. En ikinä olisi voinut hyljätä häntä. Meillä oli yhteinen rakkaus. Saattohoidossa mieheni totesi, että hänestä ei ole enää mihinkään ja ei ole ihmisarvoa. Halasin häntä ja sanoin, että arvo vaan kasvaa meidän suhteessa.
      Nyt leskenä mietin, miten sain kokea jotain niin kaunista. Pelkään miehiä, jotka palvovat naisen ulkonäköä, koska tiedän sisäisen kauneuden olevan hyvän avioliiton salaisuus. Siksipä olen loppuelämäni yksin.

      Lähde pois miehesi luota, jos hän ei sinua rakasta. Olet oikeutettu puoleen teidän omaisuudesta. Jos et itse jaksa, niin palkkaa juristi.

      • Anonyymi

        Katuu vielä vanhana, miten rumasti kohteli vaimoaan. Älä jää kynnysmatoksi.


    • Anonyymi

      Olipa kerran maatalon tyttö joka kouluttautui s-hoitajaksi, tutustui linja-auto kuskiin, menivät avioon ja ostivat syytinki sopparilla sen maatilan josta tytär oli saanut puolet isänsä kuoltua.
      elämä soljui 15 v eteenpäin ja linja kuski oli ollu isäntänä tuon ajan.
      naisen koko palkka meni yhteiselle tilille jota mies hallinnoi ja kyttäs tietsikallaan, naisen työhön meno ja paluu oli kellotettu minuutilleen. no tämä piika filkan asema alkoi närästää naista ja hän kaipasi hellää kosketusta jne..
      asiat ajatui eroon, ja nainen sai sen 50.000.

      joka mies oli ottanut pankista lainana, no nainen joutui maksaan tuosta 60 prosenttia veroo.

      Ja nin meni koko tila arvoltaan n.680.000. plus yhteinen pankki tili jossa oli n.150.000
      kunnes isäntä siirsi varat omalle tililleen.

      Huom, naisella oli juristi. joka veloitti silloin n.8000.

      Nainen joutui ojasta allikkoon ja menetti kaiken ja jäi vero velkaa, lopulta nainen ei enää kestänyt vaan kuoli ennen aikojaan.

      Jk. tuo nainen koitti hakee ystävänä pitämältään tukea, joka löi oven kiinni ja ei halut olla tekemisissä, koska tämän naisen status oli muuttunut.

      Suomi on täynä surullisia asioita ja oikeutta ei saa.

    • Anonyymi

      Avioliitto lupaus, rakastaa niin myötä kuin vast...........

      • Anonyymi

        Niin ja lapsetkin perinteisesti huolehtineet vanhenevista ja mahdollisesti sairaista vanhemmistaan. Monet ei kuitenkaan nykypäivänä enää lapsia tee. Ei miettiä kuin oman elämän helppoutta lapsettomuuden kanssa ja hups sit kun tarvittaisiin apua, niin ei sitä sit oo ja sen perään huudellaan. Mutta eihän semmosia ikäviä asioita kuin sairaudet viitsitä miettiä, ei ne koske minua. Oikeesti sairaan puolisokin vierellä eläminen ei oo niin kovin helppoo, mutta eipä sitäkään moni sellainen tajua, joka ei oo ite kokenut tai ihan läheltä nähnyt.


    • Anonyymi

      Jos miehesi olisi välittänyt sinusta syvemmin hän olisi tukenut kuntoutumistasi, eihän tällaisia voi koskaan täysin ennustaa mutta ennaltaehkäisevänä toimena kannattaa valita kumppani huolella eikä haltioitua liikaa pinnallisista asioista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe