Ensimetrit

Eräänlainen naistenklinikka

Kauniina ja kuumana kesäyönä alati odottavassa synnytyssalissa puhkesi ilmoille lohduton ja vapiseva rääyntä. Verinen tulokas, vastasyntynyt, kätilön käsissä huusi. Se huusi niin lujaa kuin tämän pienistä keuhkoista ilmaa ulos lähti. Lapsi tärisi ponnistuksesta hänet päästäneen kämmenillä, joka tuijotti vauvaa uskomatta silmiään. Hän ei ollut koskaan ennen, koko työhistoriansa aikana, nähnyt mitään niin rumaa, niin outoa ja vastenmielistä, kuin nyt. Hän pohti, oliko tämä edes ihminen. Kaikki paikalla olijat tuijottivat lasta, jopa lapsen äiti. Sitten tämä pyörtyi valkoiselle tyynyliinalle yhtä valkoisena kuin liina itse. Huuto ei lakannut, ja kätilöt katselivat toisiaan, sillä hän, jolla se käsissään oli, ojensi sitä toisaalle.

- Madre de Dios, joku kuiskasi kämmen suunsa edessä.

(hihitystä)

https://www.youtube.com/watch?v=5ZBgx1NeUWg

17

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mjoo

Siinä on räväkkä alku elämälle. Kaiken lisäksi se on valitettavasti totta. Isänikin (minut nähtyään) pohti, että kieltäisikö lapsen vai ei.

Minä en vain näyttänyt ihmiseltä. Vauvathan ovat somia, kun ne vain ensin huuhtaisee hanan alla ja sitten sujauttaa peiton alle tissien väliin.

Ehei. Ei minua.

(naurua)

• Vahvistukseksi tästä, voin kertoa että minusta ei ole minkäänlaisia dokumentteja olemassa, joita voisi katsella ja varhaista lapsuuttaan muistella. Ei perhealbumeja eikä tervetuliaiskortteja. Se, mitä on, on hiljaiset puheet ja juovuspäissä jälkeenpäin ihmettelyt. Kukaan ei tunnu käsittävän vielä tänäkään päivänä, kuinka joku vastasyntynyt oli voinut olla niin ruma kuin minä olin. Itse en tietenkään voi ottaa kantaa.

Olin siis aivan perseestä.

(naurua)

• Funeau kirjoitti:

Vahvistukseksi tästä, voin kertoa että minusta ei ole minkäänlaisia dokumentteja olemassa, joita voisi katsella ja varhaista lapsuuttaan muistella. Ei perhealbumeja eikä tervetuliaiskortteja. Se, mitä on, on hiljaiset puheet ja juovuspäissä jälkeenpäin ihmettelyt. Kukaan ei tunnu käsittävän vielä tänäkään päivänä, kuinka joku vastasyntynyt oli voinut olla niin ruma kuin minä olin. Itse en tietenkään voi ottaa kantaa.

Olin siis aivan perseestä.

(naurua)

Mutta

Seinällä on suuri kello, joka mittaa aikaa.

Kun olin kahdeksan, niin tapahtui jotain täysin käsittämätöntä: synnyin ikään kuin uudelleen, ja jouduin täysin outoon maailmaan, sillä seinäkellon ääni oli tehnyt minulle jotain odottamatonta. Mitä se tekikin, niin se teki sen hiljaa ja hiiviskellen. Luulen, että se toimi öisin, sillä en huomannut itse mitään, tai minkään muuttuneen.

Suhtautuminen minuun alkoi hiljalleen muuttua.

(hihitystä)

• Funeau kirjoitti:

Mutta

Seinällä on suuri kello, joka mittaa aikaa.

Kun olin kahdeksan, niin tapahtui jotain täysin käsittämätöntä: synnyin ikään kuin uudelleen, ja jouduin täysin outoon maailmaan, sillä seinäkellon ääni oli tehnyt minulle jotain odottamatonta. Mitä se tekikin, niin se teki sen hiljaa ja hiiviskellen. Luulen, että se toimi öisin, sillä en huomannut itse mitään, tai minkään muuttuneen.

Suhtautuminen minuun alkoi hiljalleen muuttua.

(hihitystä)

Nuoruudeksi käsitän peruskoulun 9. luokan. Minusta nuoruus on siinä; ehkä ennen kesälomaa tai välittömästi kesäloman jälkeen syyslukukaudella.

Peruskoulun yhdeksännellä olin luokan vihatuin teini. Kaikki vihasivat minua. Kummallista tässä on se että en ymmärrä miksi. Tai ehkä ymmärrän, mutta jätän käsittämättä.

(naurua)

• Funeau kirjoitti:

Nuoruudeksi käsitän peruskoulun 9. luokan. Minusta nuoruus on siinä; ehkä ennen kesälomaa tai välittömästi kesäloman jälkeen syyslukukaudella.

Peruskoulun yhdeksännellä olin luokan vihatuin teini. Kaikki vihasivat minua. Kummallista tässä on se että en ymmärrä miksi. Tai ehkä ymmärrän, mutta jätän käsittämättä.

(naurua)

Mjoo

Mun pitäs varmaan syvällisemmin lähestyä tätä aihetta ja väsätä omaelämänkerta.

Sehän on, käsittääkseni, trendikästä.

(hirn)

• Funeau kirjoitti:

Mjoo

Mun pitäs varmaan syvällisemmin lähestyä tätä aihetta ja väsätä omaelämänkerta.

Sehän on, käsittääkseni, trendikästä.

(hirn)

Uhriutumista pitää välttää. Se on menossa pois muodista ja kuulostaa aivan dorkalta.

(reps)

• Anonyymi

Naistenkilinikalla syntyy maailmaan ainoastan "ammattikoululaisia" Hankkijan lippis päässä. Oikeat helsinkiläiset ovat syntyneet Helsinkiin kätilöopistolla, kuten toivoryynänen.

Olin odotellut äitini kohdussa turvallisesti mötkötellen odotuksen täyttymystä tullakseni maailmaan ja peräti Suomeen. Sitten se tapahtui vastoin omaa tahtoani - synnytykseni aika. Kuulin kauhean kamalaa tohinaa jostakin oudosta suunnasta kantautuen joka oli aivan erillaista siihen mitä olin aikaisemmin kuullut kun isäni puhui minulle äitini vatsan tuolla puolen. Nyt kuuluvat äänet olivat kovia ja metallisia aikaansaaden kaiun omaisen jälkiääneen. Mitä kamalaa tuo oikein on ? Luulin kuoleman kohtaavan minut ennen kuin pääsen nauttimaan maailmanihanuuksista, kuten seksistä ja viinistä.

Juuri kun olin valmis kohtaamaan oman kuolemani niin viisi suojelusenkeliäni tuli paikalle lohduttamaan minua julmalta kohtaloltani, jolta en voinnut enään perääntyä. Minun oli pakko syntyä tähän maailmaan sillä aborttia ei voinut enään siinä vaiheessa suorittaa.

Kas nyt olin pullahtanut tähän maailmaan eikä tehnyt laisinkaan kipeätä - edes äidilleni. Kuinka kylmissäni olinkaan ja huusin rääkyen sitä kaikkea kovakouraista kohtelua vastaan protestoiden mitä kätilöt kohdistivat minuun. Tunsin kovan kylmän metallin kosketuksen mitä kätilöopiston synnytyshuonessa voi kokea ennen lämpimään kylpyyn pääsyä. Sivuhuomautuksenani minun on pakko mainita jotta lämminvesi ei kylpyhetkeni aikana ollut jatkuvasti tasalämpöistä. Tuo on vastoin lastenoikeuksien sopimusta kun ihmislapsi joutuu vääränlämpöiseen pesuveteen heti syntymänsä jälkeen. Ei, mikään äitiyspaketti ei voi korvata sitä kärsimystä mitä lapsi kokee syntymänsä jälkeen kun palveluskunta ei ole tarpeeksi ammattitaitoista pestäkseen toivoryynäsen lämpimällä pesuvedellä.

• Mjoo

On siinä taas Ryynänen nähnyt vaivaa.

Palatakseni tähän 'klinikkaan', niin en puhunut kuin 'eräänlaisesta' klinikasta, joka on (Ainakin etuliite siihen viittaa) naisten.

(naurua)

• Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

Mjoo

On siinä taas Ryynänen nähnyt vaivaa.

Palatakseni tähän 'klinikkaan', niin en puhunut kuin 'eräänlaisesta' klinikasta, joka on (Ainakin etuliite siihen viittaa) naisten.

(naurua)

Eräänlainen naistenklinikka. Tuo kuulostaa aivan sukupuolenkorjaus puulaakilta. Saako sellaisessa paikassa käynnyt myös takuun toimeenpiteelle. Eli pysyvätkö vermeet paikoillansa ilman Loctite contaktia.

• Anonyymi kirjoitti:

Eräänlainen naistenklinikka. Tuo kuulostaa aivan sukupuolenkorjaus puulaakilta. Saako sellaisessa paikassa käynnyt myös takuun toimeenpiteelle. Eli pysyvätkö vermeet paikoillansa ilman Loctite contaktia.

Mjaa-a

No en ole kokeillut kuin tässä betaversiossa.

Lisäksi on mainittava, että pidän linjakkuudesta. Eli olen varsin tyytyväinen itseeni.

(naurua)

• Anonyymi

Kyllä vauvat näyttävät ihmisiltä. Voi sitä vauvan tuoksua, se on jotain.
      Valokuva albumistani löytyy kolmen eri vauvan syntymän jälkeinen otos 5 minuuttia syntymän jälkeen ja olen siinä valokuvassa se toinen ja toinen kuvattava vaihtuu. Viimeisin vauva oli oikea mötkäle, suuri kuin mikä. Ei tuntunut edes vauvalta. Meinasin ostaa mopon heti ja ajohaalarit.

AsianVierestä

• Anonyymi
      • Mjaa

No ei se nyt mitään "paskaa" ole, vaan eräänlaista improvisointia ilman viitekehystä.

(hihitystä)

• Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

Mjaa

No ei se nyt mitään "paskaa" ole, vaan eräänlaista improvisointia ilman viitekehystä.

(hihitystä)

Funeau, oletko jonkun lapsen isä tai äiti?

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Funeau, oletko jonkun lapsen isä tai äiti?

AsianVierestä

Kuinka niin?

(reps)

• Funeau kirjoitti:

Kuinka niin?

(reps)

Fiktiivisyyteni saattaa olla joillekin hieman ohi mukavuusalueen, mutta yrittäkää nyt vain tottua.

Minä olen (fiktiivisesti) sekä yleisellä asialla, että kuin myös teidän asialla.

(hihitystä)

• Funeau kirjoitti:

Fiktiivisyyteni saattaa olla joillekin hieman ohi mukavuusalueen, mutta yrittäkää nyt vain tottua.

Minä olen (fiktiivisesti) sekä yleisellä asialla, että kuin myös teidän asialla.

(hihitystä)

Tuosta tuli mieleen että sanan yrittää tilalle voisi asetella jomman kumman sanan seuraavista: koittaa tai koettaa.

Yrittäkää.

(hirn)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      53
      3455
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      35
      3147
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2761
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2510
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      53
      1959
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1138
    Aihe