Onko Taivaassa eläimiä ja kasveja?

Yksinkertainen kysymys, johon alustavasti veikkaan vastattavan kiertelyllä, kaartelulla ja maalitolppien siirtelyllä. Tuodaan myös esille erilaisia lahko-oppeja, joissa ”Taivas” onkin oleva tavalla tai toisella Maassa.

Taivastahan on usein kuvattu vehreäksi paratiisiksi ajattelematta asiaa ilmeisesti lainkaan pitemmälle. Eli siis sitä, mitä vehreä paratiisi edellyttää.

Yllättäkää minut!

149

948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö se olekkaan pilvilinna??

    • Taivaasta taitaa olla yhtä monta kuvausta, kuin on siellä väittämänsä mukaan käyneitäkin.

      Toisen taivaassa on kultaa ja timantteja, toisen taivaassa leijonan märehtii ruohikolla.

      Mutta dinoja ei monessakaan taivaassa taisa olla ja esi-isiämme, homo habilis ym. sinne ei kaiketi kelpuuteta.
      Monelle se oma koira on rakkaampi kuin koko ihmiskunta, olkoot aitouskovia tai ei.
      Olisiko siellä koirakielto?

      • "Toisen taivaassa on kultaa ja timantteja..."

        Materialistin taivas: kultaa, jalo- ja puolijalokiviä tulvillaan. Kuin jostakin sadusta. Ai niin, sehän onkin.


      • a-teisti kirjoitti:

        "Toisen taivaassa on kultaa ja timantteja..."

        Materialistin taivas: kultaa, jalo- ja puolijalokiviä tulvillaan. Kuin jostakin sadusta. Ai niin, sehän onkin.

        Rauta on Jeesuksen valtakunnassa niin harvinaista, että sen haltija lienee rikas. Kultaa taas on kaikkialla, joten se on menettänyt arvonsa.


      • Anonyymi

        <Olisiko siellä koirakielto?>

        Koirat näytetään laskettavan pahantekijöiden joukkoon

        Ilm 22:15 "Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <Olisiko siellä koirakielto?>

        Koirat näytetään laskettavan pahantekijöiden joukkoon

        Ilm 22:15 "Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."

        Helpottava tieto. Jos joudun taivaaseen niin voin kuitenkin olla varma että fundamentalisteja siellä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <Olisiko siellä koirakielto?>

        Koirat näytetään laskettavan pahantekijöiden joukkoon

        Ilm 22:15 "Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."

        Arameassa ei mainita koirista:

        Ja haureelliset ja murhaajat, ja epäjumalien palvojat jäävät ulkopuolelle, ja saastaiset ja noidat, ja kaikki näkijät ja valheiden
        tekijät.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        "Toisen taivaassa on kultaa ja timantteja..."

        Materialistin taivas: kultaa, jalo- ja puolijalokiviä tulvillaan. Kuin jostakin sadusta. Ai niin, sehän onkin.

        Ilmestyskirjan 21 luvussa puhutaan ajasta, jolloin vanha maa on kadonnut. "Uusista taivaista ja uudesta maasta" sekä "taivaasta ihmisten keskelle laskeutuvasta Uudesta Jerusalemista", jonka perustukset ovat jalokivistä:

        "21:19 Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi,
        21:20 viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.

        Eläimistä ei puhuta mitään, mutta aiempaa tuhatvuotista valtakuntaa kuvattiin rauhan symbolina paikkana, jossa leijona ja lammas käyskentelevät yhdessä. Olisihan se kiva, jos taivaassa saisi rapsuttaa jellonan korvaa, eikä se olisi moksiskaan. Tai ratsastaa vaikka tiikerillä, joka on maailman kaunein eläin.

        Eräs mummeli kysyi pastorilta, että pääseekö hänen rakastamansa lemmikkikoira myös taivaaseen. Pastori sanoi mummolle: rouva hyvä, jos te vielä taivaassa kaipaatte koiraanne, niin olen aivan varma, että se on siellä.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <Olisiko siellä koirakielto?>

        Koirat näytetään laskettavan pahantekijöiden joukkoon

        Ilm 22:15 "Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."

        Paavali kirjoitti myös "varokaa koiria". Lähi-idässä koira on vääräuskoista kuvaava haukkumasana. Niin uskomatonta kuin se onkin, jotkut ovat ottaneet senkin kirjaimellisesti.

        Minulla oli kaksi pikkuruista yorkia. Otin ne pari kertaa töihin, kun olin viemässä niitä eläinlääkärille. Työkavereista ne olivat suloisia. Paitsi yhdestä, joka pakeni kauhuissaan. Hän oli kirjoitukset vakavasti ottava muslimi. Pyysin anteeksi, koska en tajunnut. Hän oli valmis joustamaan, kunhan vain varoitan etukäteen. Olen sittemmin tavannut muutamia kristittyjäkin, joiden koirapelko perustuu raamattuun.


      • Anonyymi

        Minun kaikki lemmikkini, mm. 3 koiraani ovat kaikki Taivaassa! Muu ei käy päinsä. 😡

        Itseasiassa Paavalin kirje roomalaisille, 8:n luvun loppuosa antaa tästä viitteitä.

        Kun viimeisin koirani kuoli, kuljin tyhjä flexi kädessäni ulkoilualueella ja itkin. Vastaani tuli toinen koiranomistaja. Hän sanoi olevansa ortodoksi ja että ortodoksit uskovat myös eläinten pääsevän Taivaaseen: "henki palaa Jumalan luo, joka on sen antanutkin".

        Minusta tuli välittömästi, ainakin tässä asiassa ortodoksi, kiinnostuin ortodoksisesta uskosta ja tutustuinkin ortodokseihin. Viimeksi olen ollut kirkossa pari vuotta sitten Pietarin Lavrassa, Aleksanteri Nevskin luostarissa (vastapäätä Hotelli Moskovaa, jos ei atte satu tietämään).

        Jos / kun kerran astelen sisään Taivaan suuresta Helmiportista, sen sisäpuolella haluan ensimmäisenä nähdä kolme koiraani hillitysti istumassa (yritin opettaa niille hyviä tapoja), kiinteästi minua tuijottaen ja hakaten hännällään nurmikkoa. Päästän kiljaisun ja sen jälkeen pyörimmekin maassa, kaikki neljä yhdessä sykkyrässä! Tämä on Taivas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali kirjoitti myös "varokaa koiria". Lähi-idässä koira on vääräuskoista kuvaava haukkumasana. Niin uskomatonta kuin se onkin, jotkut ovat ottaneet senkin kirjaimellisesti.

        Minulla oli kaksi pikkuruista yorkia. Otin ne pari kertaa töihin, kun olin viemässä niitä eläinlääkärille. Työkavereista ne olivat suloisia. Paitsi yhdestä, joka pakeni kauhuissaan. Hän oli kirjoitukset vakavasti ottava muslimi. Pyysin anteeksi, koska en tajunnut. Hän oli valmis joustamaan, kunhan vain varoitan etukäteen. Olen sittemmin tavannut muutamia kristittyjäkin, joiden koirapelko perustuu raamattuun.

        "Olen sittemmin tavannut muutamia kristittyjäkin, joiden koirapelko perustuu raamattuun."

        Oikeasti? Kuulostaapa merkilliseltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun kaikki lemmikkini, mm. 3 koiraani ovat kaikki Taivaassa! Muu ei käy päinsä. 😡

        Itseasiassa Paavalin kirje roomalaisille, 8:n luvun loppuosa antaa tästä viitteitä.

        Kun viimeisin koirani kuoli, kuljin tyhjä flexi kädessäni ulkoilualueella ja itkin. Vastaani tuli toinen koiranomistaja. Hän sanoi olevansa ortodoksi ja että ortodoksit uskovat myös eläinten pääsevän Taivaaseen: "henki palaa Jumalan luo, joka on sen antanutkin".

        Minusta tuli välittömästi, ainakin tässä asiassa ortodoksi, kiinnostuin ortodoksisesta uskosta ja tutustuinkin ortodokseihin. Viimeksi olen ollut kirkossa pari vuotta sitten Pietarin Lavrassa, Aleksanteri Nevskin luostarissa (vastapäätä Hotelli Moskovaa, jos ei atte satu tietämään).

        Jos / kun kerran astelen sisään Taivaan suuresta Helmiportista, sen sisäpuolella haluan ensimmäisenä nähdä kolme koiraani hillitysti istumassa (yritin opettaa niille hyviä tapoja), kiinteästi minua tuijottaen ja hakaten hännällään nurmikkoa. Päästän kiljaisun ja sen jälkeen pyörimmekin maassa, kaikki neljä yhdessä sykkyrässä! Tämä on Taivas.

        Roomalaiskirje 8: 16-25
        16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
        17 Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.
        18 Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.

        19 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
        20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle-ei omasta tahdostaan, vaan alistajan-kuitenkin toivon varaan,
        21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen. !!!!!!!!!!
        22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
        23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.

        24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
        25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.

        Aamen. 🐕🐾🐩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun kaikki lemmikkini, mm. 3 koiraani ovat kaikki Taivaassa! Muu ei käy päinsä. 😡

        Itseasiassa Paavalin kirje roomalaisille, 8:n luvun loppuosa antaa tästä viitteitä.

        Kun viimeisin koirani kuoli, kuljin tyhjä flexi kädessäni ulkoilualueella ja itkin. Vastaani tuli toinen koiranomistaja. Hän sanoi olevansa ortodoksi ja että ortodoksit uskovat myös eläinten pääsevän Taivaaseen: "henki palaa Jumalan luo, joka on sen antanutkin".

        Minusta tuli välittömästi, ainakin tässä asiassa ortodoksi, kiinnostuin ortodoksisesta uskosta ja tutustuinkin ortodokseihin. Viimeksi olen ollut kirkossa pari vuotta sitten Pietarin Lavrassa, Aleksanteri Nevskin luostarissa (vastapäätä Hotelli Moskovaa, jos ei atte satu tietämään).

        Jos / kun kerran astelen sisään Taivaan suuresta Helmiportista, sen sisäpuolella haluan ensimmäisenä nähdä kolme koiraani hillitysti istumassa (yritin opettaa niille hyviä tapoja), kiinteästi minua tuijottaen ja hakaten hännällään nurmikkoa. Päästän kiljaisun ja sen jälkeen pyörimmekin maassa, kaikki neljä yhdessä sykkyrässä! Tämä on Taivas.

        Ei minullakaan olisi mitään sitä vastaa, jos yorkshiren terrierit juoksisivat kieli pitkällä vastaan, ja kilpailisivat sylipaikasta kissan kanssa. Sen jälkeen voisin käydä rapsuttamassa niitä leijonan korvia. Voi tietenkin olla, että minulla olisi ensin muuta ihmettelemistä.:)


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        "Olen sittemmin tavannut muutamia kristittyjäkin, joiden koirapelko perustuu raamattuun."

        Oikeasti? Kuulostaapa merkilliseltä.

        Oikeasti. Kaikenlaiseen maailmassa törmää.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arameassa ei mainita koirista:

        Ja haureelliset ja murhaajat, ja epäjumalien palvojat jäävät ulkopuolelle, ja saastaiset ja noidat, ja kaikki näkijät ja valheiden
        tekijät.

        Astral TV.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        "Toisen taivaassa on kultaa ja timantteja..."

        Materialistin taivas: kultaa, jalo- ja puolijalokiviä tulvillaan. Kuin jostakin sadusta. Ai niin, sehän onkin.

        Onko toi kohta virhe että samarialainen nainen sanoo juutalaista jaakoppia isäkseen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arameassa ei mainita koirista:

        Ja haureelliset ja murhaajat, ja epäjumalien palvojat jäävät ulkopuolelle, ja saastaiset ja noidat, ja kaikki näkijät ja valheiden
        tekijät.

        Astral TV.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <Olisiko siellä koirakielto?>

        Koirat näytetään laskettavan pahantekijöiden joukkoon

        Ilm 22:15 "Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."

        Kuka on valehtelija eikö se joka kieltää Pojan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <Olisiko siellä koirakielto?>

        Koirat näytetään laskettavan pahantekijöiden joukkoon

        Ilm 22:15 "Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."

        Oisko täs nyt joku alkukielen kännösjippo? Ehkä sillä tarkoitetaan kuvainnollisesti ilkeää ihmistä.


    • Anonyymi

      Taivaassa on kaikkea sellaista ihanaa, jota sinä et kykene edes kuvittelemaan.
      Älä siis yritäkään kuvitella mitä taivaassa on ja mitä siellä ei ole. Et tiedä.

      Jos pääsisit vilkaisemaan taivaan ihanuutta edes mutaman sekunnin, sinä
      tahtoisit sinne heti. Tämän maan kauneinkin luonto kalpenisi sinun silmissäsi.

      1 Kor 6Me puhumme kyllä viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailmanajan viisautta emmekä tämän maailmanajan kukistuvien hallitsijoiden viisautta. 7 Me puhumme Jumalan salattua, kätkettyä viisautta, jonka Jumala on jo ennen maailmanaikoja määrännyt meidän kirkkaudeksemme. 8 Sitä ei kukaan tämän maailmanajan hallitsijoista ole tuntenut, sillä jos he olisivat sen tunteneet, he eivät olisi ristiinnaulinneet kirkkauden Herraa. 9 Mutta, niin kuin on kirjoitettu: ”Mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut, minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat”, 10 sen Jumala on meille ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaiken, Jumalan syvyydetkin.
      11 Kuka muu tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Kukaan ei myöskään tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki. 12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, jotta tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut. 13 Siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamin sanoin vaan Hengen opettamin, selittäen hengelliset asiat hengellisesti. 14 Sielullinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä on Jumalan Hengestä, sillä se on hänelle hullutusta, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska sitä on tutkittava hengellisesti. 15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkii kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkimaan. 16 Sillä kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä? Mutta meillä on Kristuksen mieli.

      • No mitä siellä Taivaassa sitten on? Avauksen kysymys jäi vastaamatta, joten et kai sitten vain tiedä.

        Nimenomaan en yritä kuvitella mitään, ja siksi kysyin.


      • Anonyymi
        Repe_Ruutikallo kirjoitti:

        No mitä siellä Taivaassa sitten on? Avauksen kysymys jäi vastaamatta, joten et kai sitten vain tiedä.

        Nimenomaan en yritä kuvitella mitään, ja siksi kysyin.

        Voiko lintu olla sekarotuinen?


      • Repe_Ruutikallo kirjoitti:

        No mitä siellä Taivaassa sitten on? Avauksen kysymys jäi vastaamatta, joten et kai sitten vain tiedä.

        Nimenomaan en yritä kuvitella mitään, ja siksi kysyin.

        Älä kysele kun et kuitenkaan ymmärrä 🤗


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Älä kysele kun et kuitenkaan ymmärrä 🤗

        Linnuistako?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Linnuistako?

        Kai se sentään niistä jotain tietää 😸


    • Anonyymi

      Tuonpioleisessa on vain valoa ja valoa hohtavi astraaliolentoja, siis sieluja. Sielulla ei myöskään ole sukupuolta. Vain täällä ajassa maan päällä meillä on sukupuolet. Siellä kyllä voidaan kommunikoida ajatuksen voimalla sillä astraaliolennolla/sielulla ei ole puhumiseen tarvittavia elimiä.

      • Jassoo. Ovatko kaikki samaa mieltä?


      • Anonyymi
        Repe_Ruutikallo kirjoitti:

        Jassoo. Ovatko kaikki samaa mieltä?

        Jos se perustellaan raamatun paikalla.


      • Anonyymi

        Uskontunnustuksessamme sanotaan: uskon ruumiin ylösnousemisen. Joten kyllä taivaassa ovat ruumiit mukana. Sielu ei voi olla olemassa ilman ruumista.
        Taivaassa on jatkuva musiikki, soittimena ovat harput.


      • Anonyymi
        Repe_Ruutikallo kirjoitti:

        Jassoo. Ovatko kaikki samaa mieltä?

        En minä tiedä. Tiedän vain sen mitä raamattu sanoo. Jeesus kertoi, että minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa ja minä menen edeltä valmistamaan niitä teille. Kun Jumala puhui uusista taivaista ja uudesta maasta, niin Hän sanoi: katso uudeksi minä teen kaikki. Jos siellä on raamatun mukaan kaupunkeja, asuntoja, kristallivirtoja ja hedelmäpuita, niin miksi siellä ei olisi eläimiäkin.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskontunnustuksessamme sanotaan: uskon ruumiin ylösnousemisen. Joten kyllä taivaassa ovat ruumiit mukana. Sielu ei voi olla olemassa ilman ruumista.
        Taivaassa on jatkuva musiikki, soittimena ovat harput.

        >>Taivaassa on jatkuva musiikki, soittimena ovat harput.<<

        Ei helvetti, sitäkö ikuisuus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskontunnustuksessamme sanotaan: uskon ruumiin ylösnousemisen. Joten kyllä taivaassa ovat ruumiit mukana. Sielu ei voi olla olemassa ilman ruumista.
        Taivaassa on jatkuva musiikki, soittimena ovat harput.

        Paavali tarkensi: "kylvetään ajallinen ruumis, nousee hengellinen ruumis". (1 Kor. 15: 44-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Taivaassa on jatkuva musiikki, soittimena ovat harput.<<

        Ei helvetti, sitäkö ikuisuus?

        Tai sitten siellä on Lennonin ja Elviksen ilmaiskonsertteja.


    • Anonyymi

      Onhan siellä kasveja, joiden lehtiä käytetään lääkkeinä. Eli jonkinlaisia sairauksiakin on.

      Ilm. 22:2

      Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.

      • Anonyymi

        Bibliassa:

        Keskellä hänen katuansa ja molemmilla puolilla virtaa seisoi elämän puu, joka kantoi kaksitoistakymmeniset hedelmät, ja antoi hedelmänsä kunakin kuukautena, ja puun lehdet pakanain terveydeksi.


      • Anonyymi

        Raamatun mukaan ei ole kipua (tai sairautta) . Ehkä puiden lehdet sisältävät ikuisen elämän eliksiiriä, jota täällä maailmassa on turhaan etsitty, tms. Jeesuksen mukaan taivaassa ollaan kuin enkeleitä, eli henkiolentoja. Ne eivät käsittääkseni muutenkaan sairastu.

        Ilmestyskirja 21:
        4 Ja Hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt. 5
        Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki".


      • "puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi."

        Tämä on kieltämättä aika mystinen kohta, josta olisi mielenkiintoista kuulla joskus opetusta. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan ei ole kipua (tai sairautta) . Ehkä puiden lehdet sisältävät ikuisen elämän eliksiiriä, jota täällä maailmassa on turhaan etsitty, tms. Jeesuksen mukaan taivaassa ollaan kuin enkeleitä, eli henkiolentoja. Ne eivät käsittääkseni muutenkaan sairastu.

        Ilmestyskirja 21:
        4 Ja Hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt. 5
        Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki".

        >Jeesuksen mukaan taivaassa ollaan kuin enkeleitä, eli henkiolentoja.

        Perhe-Raamatussani on oikein silminnäkijän piirtämä kuva, jossa Jaakob painii enkelin kanssa kreikkalais-roomalaista painia. Ei ole henkiolento.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIIo kirjoitti:

        >Jeesuksen mukaan taivaassa ollaan kuin enkeleitä, eli henkiolentoja.

        Perhe-Raamatussani on oikein silminnäkijän piirtämä kuva, jossa Jaakob painii enkelin kanssa kreikkalais-roomalaista painia. Ei ole henkiolento.

        Enkelit joutuivat ottamaan maan päällä ihmisen muodon. Tulivat esim. muukalaisina kertomaan asioita, kuten Aabrahamille tapahtui. Room. 12: 13 Paavali kehottaa sekä pitämään huolta pyhien tarpeista että tavoittelemaan sellaista vieraanvaraisuutta, että otamme luoksemme vieraat ja muukalaiset ja pidämme heistä huolta. Heprealaiskirjeessä kehotetaan samaan, ja vielä todetaan, että näin tehden jotkut ovat saaneet tietämättään pitää enkeleitä vierainaan. UT:ssa on muukalaisten rakastamiselle oma termikin - filoxenia.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        "puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi."

        Tämä on kieltämättä aika mystinen kohta, josta olisi mielenkiintoista kuulla joskus opetusta. :)

        En minäkään ole kuullut opetusta, mutta olen lukenut kommentaareja. Yleensä englanniksi. Tällaista olen niistä saanut irti.

        Elämän puu on sama puu, joka jäi paratiisiin, kun ihmiset syntiinlankeemuksen seurauksena karkotettiin. Puu piti sisällään hyvän ja pahan tiedon sekä ikuisen elämän ja terveyden salaisuudet. Jumala ei halunnut ilmoittaa niitä siinä vaiheessa ihmisille, jotta he eivät kuvittelisi olevansa Jumalan kaltaisia, joten Hän kielsi syömästä puusta. Ihminen söi puusta, mutta ei saanut kaikkea tietoa, koska hän söi vain hedelmän.

        Elämän puun lehtien vaikutuksesta käytetään kreikan sanaa "terapeia", joka tarkoittaa sekä fyysisen että psyykkisen terveyden edistämistä tai parantamista. Taivaassa puun antimia saa nauttia mielin määrin, koska siellä ei ole enää syntiä, eikä ihminen voi käyttää tietoa väärin. "Kansat" tarkoittanee tekstissä vain sitä, että Kristuksen morsian koostuu kaikista kansoista.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        "puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi."

        Tämä on kieltämättä aika mystinen kohta, josta olisi mielenkiintoista kuulla joskus opetusta. :)

        Ei ollenkaan mystistä kun kuuntelee mitä Raamatun opettaja Norvanto asiasta sanoo.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIIo kirjoitti:

        >Jeesuksen mukaan taivaassa ollaan kuin enkeleitä, eli henkiolentoja.

        Perhe-Raamatussani on oikein silminnäkijän piirtämä kuva, jossa Jaakob painii enkelin kanssa kreikkalais-roomalaista painia. Ei ole henkiolento.

        Paini Jumalan kanssa . Eikä ne silti usko Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollenkaan mystistä kun kuuntelee mitä Raamatun opettaja Norvanto asiasta sanoo.

        Onko Norvanto saanut suoraan JWHW:lta mitä se on -tietoa vai mikä tekee hänestä erityisen raamatunselittäjän? Innokkuusko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkelit joutuivat ottamaan maan päällä ihmisen muodon. Tulivat esim. muukalaisina kertomaan asioita, kuten Aabrahamille tapahtui. Room. 12: 13 Paavali kehottaa sekä pitämään huolta pyhien tarpeista että tavoittelemaan sellaista vieraanvaraisuutta, että otamme luoksemme vieraat ja muukalaiset ja pidämme heistä huolta. Heprealaiskirjeessä kehotetaan samaan, ja vielä todetaan, että näin tehden jotkut ovat saaneet tietämättään pitää enkeleitä vierainaan. UT:ssa on muukalaisten rakastamiselle oma termikin - filoxenia.

        "Room. 12: 13 Paavali kehottaa sekä pitämään huolta pyhien tarpeista että tavoittelemaan sellaista vieraanvaraisuutta, että otamme luoksemme vieraat ja muukalaiset ja pidämme heistä huolta. Heprealaiskirjeessä kehotetaan samaan, ja vielä todetaan, että näin tehden jotkut ovat saaneet tietämättään pitää enkeleitä vierainaan. UT:ssa on muukalaisten rakastamiselle oma termikin - filoxenia."

        Siinä on hyvä kristillinen periaate suhtautumisessa mm. pakolaisiin.


    • Anonyymi

      Taivaassa ei ole muuta kuin henkiä, sillä ruumis on mädännyt haudassa. Onko eläimillä henkiä siitä on kysymys. Tuskinpa kasveilla on henkiä, sillä elääkseen ne tarvitsevat vettä ja happea.

      • Anonyymi

        Itseasiassa kasvit tarvitsevat hiilidioksidia.


      • Anonyymi

        Toiset taas väittävät että olisi jokin ylösnousemusruumis? Ketä uskoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset taas väittävät että olisi jokin ylösnousemusruumis? Ketä uskoa?

        Ylösnousemusruumiskin tarvitsee saunaa. Taivas ilman saunaa on helvetti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylösnousemusruumiskin tarvitsee saunaa. Taivas ilman saunaa on helvetti.

        Kai siellä sitten on saunan päälle kylmää olutta, ettei mene pelkän viinin litkimiseksi.
        Hyväähän sekin, mutta että saunan päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset taas väittävät että olisi jokin ylösnousemusruumis? Ketä uskoa?

        Jos pitää valita ketä uskoa, niin Jeesusta. Hän sanoi, ettei taivaassa ollaan kuin enkeleitä. Eikä siellä sen vuoksi esim. mennä naimisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos pitää valita ketä uskoa, niin Jeesusta. Hän sanoi, ettei taivaassa ollaan kuin enkeleitä. Eikä siellä sen vuoksi esim. mennä naimisiin.

        Kyllä se varmaan kannattaa nuo naimahommat hoitaa jo maallisen vaelluksen aikana ja tuossa aikasemmin joku huolehti, että onko sauna kaljaa vai ainoastaan viiniä tuossa pätee varmaan sama. Kannattaa varmuudeksi kipata ennen lähtöä, ettei sitten tule pahaa pettymystä.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Kyllä se varmaan kannattaa nuo naimahommat hoitaa jo maallisen vaelluksen aikana ja tuossa aikasemmin joku huolehti, että onko sauna kaljaa vai ainoastaan viiniä tuossa pätee varmaan sama. Kannattaa varmuudeksi kipata ennen lähtöä, ettei sitten tule pahaa pettymystä.

        Jeesuksen kanssa juodaan hyvää viiniä, kunhan se aika koittaa. (ja varmaan on oluttakin saatavilla)

        Matt. 26:29

        Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

        Mark. 14:25

        Totisesti minä sanon teille: minä en juo enää viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena Jumalan valtakunnassa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen kanssa juodaan hyvää viiniä, kunhan se aika koittaa. (ja varmaan on oluttakin saatavilla)

        Matt. 26:29

        Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

        Mark. 14:25

        Totisesti minä sanon teille: minä en juo enää viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena Jumalan valtakunnassa."

        Jeesuksen häissä juodaan hyvää eli korkean alkoholiprosentin viinejä. Niitä kutsutaan hyviksi viineiksi, mitä enemmän prosentteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen häissä juodaan hyvää eli korkean alkoholiprosentin viinejä. Niitä kutsutaan hyviksi viineiksi, mitä enemmän prosentteja.

        Vinetto on parasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa kasvit tarvitsevat hiilidioksidia.

        Kasvit tarvitsevat yhteyttämisreaktioon valoa, hiilidioksidia ja vettä. Sen kautta ne tuottavat ravinnokseen sokeria ja ilmakehään happea.


      • Anonyymi

        No niinhän ihminenkin tarvitsee.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Kyllä se varmaan kannattaa nuo naimahommat hoitaa jo maallisen vaelluksen aikana ja tuossa aikasemmin joku huolehti, että onko sauna kaljaa vai ainoastaan viiniä tuossa pätee varmaan sama. Kannattaa varmuudeksi kipata ennen lähtöä, ettei sitten tule pahaa pettymystä.

        Kyl täs on kippailtu ja oltu kippailematta.


    • Anonyymi

      Taivas on mielentila

      • Anonyymi

        Terveen ihmisen mielentilat vaihtelee tilanteen mukaan. Paitsi psykopaatti on aina paha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveen ihmisen mielentilat vaihtelee tilanteen mukaan. Paitsi psykopaatti on aina paha.

        Psykopaatit ylenee työelämässä ja seurakunnissa nopeasti esimies- ja johtotehtäviin. Sieltä niitä löytyy paljon.


      • Anonyymi

        Tuossa on ajatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykopaatit ylenee työelämässä ja seurakunnissa nopeasti esimies- ja johtotehtäviin. Sieltä niitä löytyy paljon.

        Totta tämäkin.


    • Anonyymi

      Tuonpuoleisessa ei voi olla mitään lihaa(ihmisiä) tavaraa, syötävää, maisemia, taloja kaupunkeja. Se on valon astraalimaailma. Kuka ne sinne olisi laittanut kun sielulla ei ole liharuumista, käsiä millä rakentaa. Ehkä sielut muisttelevat vain mennyttä elämäänsä tai sitten ovat kurkkineet meidän maan matosten maailmaa tai jopa toidia rinnakkaismaailmoja.. Sillä sielulla on tietoisuus tallella ja havaintokyky vaikka ei ole silmiä. Ihmeellistä.

      • Anonyymi

        Onhan siellä vaikka mitä. Jeesuskin meni rakentamaan taloja ja ratsastaa valkoiselle hevosella.
        On eläimiä, kasveja katuja kaupunkeja jne.


      • Anonyymi

        Taivaassa ei ole myöskään aikaa, on vain olen ja me kaikki olemme. Siellä näemme Taivaallisen Isämme ja Jeesuksen sekä vanhempamme, sukulaisemme, syntyneet ja syntymättömät. Olemme kun enkelit, jotka täällä ajassa on ilmestynyt monille normaalina ihmisinä, tai kirkkaina henkiolentoina. Kyllä Jumala on tehnyt kaiken kauniiksi aikanansa, myös iankaisuuden Hän laittanut sydämeemme asumaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan siellä vaikka mitä. Jeesuskin meni rakentamaan taloja ja ratsastaa valkoiselle hevosella.
        On eläimiä, kasveja katuja kaupunkeja jne.

        Ei Jumalan tarvitse rakentaa mitään, Hänhän vain luo. Hänen ei myöskään tarvitse käyttää kulkuneuvoja, ei etenkään antiikin ajan sellaisia.


      • Repe_RuutikaIIo kirjoitti:

        Ei Jumalan tarvitse rakentaa mitään, Hänhän vain luo. Hänen ei myöskään tarvitse käyttää kulkuneuvoja, ei etenkään antiikin ajan sellaisia.

        Nytkö kelpaa jo luominenkin 😸?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan siellä vaikka mitä. Jeesuskin meni rakentamaan taloja ja ratsastaa valkoiselle hevosella.
        On eläimiä, kasveja katuja kaupunkeja jne.

        Siellä ei ole maata johon vousi tehdä rakennuksen oerustan tai jossa hevosen kavio kapsaisi.
        Olette lapsellisia niinkuin Einsteinin Alperttikin sanoi.


      • aito.Iainen kirjoitti:

        Nytkö kelpaa jo luominenkin 😸?

        Yritän opettaa teille oman oppinne logiikkaa, kun se valuu jatkuvasti käsistänne eikä pysy kasassa ollenkaan. Logiikkahan on lahjomaton. 😎


      • Repe_RuutikaIIo kirjoitti:

        Yritän opettaa teille oman oppinne logiikkaa, kun se valuu jatkuvasti käsistänne eikä pysy kasassa ollenkaan. Logiikkahan on lahjomaton. 😎

        Älä suotta, et kuitenkaan opi 😸


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIIo kirjoitti:

        Ei Jumalan tarvitse rakentaa mitään, Hänhän vain luo. Hänen ei myöskään tarvitse käyttää kulkuneuvoja, ei etenkään antiikin ajan sellaisia.

        Antiikin ajan kärryissä oli tyyliä (paitsi ne neliskanttiset pyörät), mielelläni lisäisin eläinkatraaseeni hevosen. Haluaisin ratsastaa ja tietty omistaa kohtalaiset rattaat, joilla muiden elukoitteni kanssa sitten kiertelisin Taivaan mantuja, käyn etsimässä ja moikkailemassa kavereita. 🐎

        Luultavasti siellä on tietokone, josta voi katsoa, ketkä pääsivät Taivaan puolelle, osoitteet... jne.

        Onkohan Taivaassa autoja, ratikoita, junia...? Epäilenpä vahvasti. Siellä voidaan siirtyä paikasta toiseen myös pelkän ajatuksen voimalla.


      • Anonyymi
        aito.Iainen kirjoitti:

        Älä suotta, et kuitenkaan opi 😸

        Voisitko ystävällisesti pitää suusi kiinni?
        Jos atte hyvää hvyyttään mainitsee luomisen, niin sinä paska pilkkaat!

        On siinäkin evankelista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antiikin ajan kärryissä oli tyyliä (paitsi ne neliskanttiset pyörät), mielelläni lisäisin eläinkatraaseeni hevosen. Haluaisin ratsastaa ja tietty omistaa kohtalaiset rattaat, joilla muiden elukoitteni kanssa sitten kiertelisin Taivaan mantuja, käyn etsimässä ja moikkailemassa kavereita. 🐎

        Luultavasti siellä on tietokone, josta voi katsoa, ketkä pääsivät Taivaan puolelle, osoitteet... jne.

        Onkohan Taivaassa autoja, ratikoita, junia...? Epäilenpä vahvasti. Siellä voidaan siirtyä paikasta toiseen myös pelkän ajatuksen voimalla.

        Lapsena olisin halunnut oppia ratsastamaan, mutta äiti kielsi.

        Taivaassa saan oman hevosen ja sitten jonain kesä iltana karautetaankin yhdessä kohti hiljaisia jokia ja aroja, poljushka poleja, niin että kopse käy!

        "Minä hevoselleni soitan harmonikkaa":
        https://youtu.be/dG18YjFOgSc
        .


      • aito.Iainen kirjoitti:

        Älä suotta, et kuitenkaan opi 😸

        Ettehän te opi, mutta lähinnä muita varten muistuttelen logiikasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä ei ole maata johon vousi tehdä rakennuksen oerustan tai jossa hevosen kavio kapsaisi.
        Olette lapsellisia niinkuin Einsteinin Alperttikin sanoi.

        Sinäkö tiedät?


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIIo kirjoitti:

        Ei Jumalan tarvitse rakentaa mitään, Hänhän vain luo. Hänen ei myöskään tarvitse käyttää kulkuneuvoja, ei etenkään antiikin ajan sellaisia.

        Lues uudestaan Mooseksen kirjan alkua! Tällä kertaa kiinnität huomiota sanavalintoihin!!!


      • Anonyymi

        Jeesus nousi kuolleista, jolloin hän oli samassa muodossa, kuten uskovat ovat ikuisessa elämässä. Jeesus "oli aterialla heidän kanssaan, hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen heille". Luukas 24:30. Joh. 21:12 "Jeesus sanoi heille: "Tulkaa aamiaiselle". Luukas 24:35 "He puolestaan kertoivat, mitä heille oli tapahtunut ja miten he olivat tunteneet Jeesuksen, kun hän mursi leivän".

        Tuhatvuotisen valtakunnan aikana saatana on sidottu, eikä se voi villitä ihmiskuntaa. Sen jälkeen saatana päästetään vapaaksi, jolloin se välittömästi alkaa eksyttämään kansoja ja kansojen sotajoukot ovat jälleen valmiit hyökkäämään Jerusalemia vastaan. Silloin "taivaasta lankeaa tuli ja tuhoaa ne. Paholainen, niiden eksyttäjä heitetään siihen tuli- ja rikkijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja niitä piinataan yöyä päiväää, aina ja ikuisesti" Joh. ilm. 20:9-10.

        M iten käy silloin niille, jotka eivät täällä tule uskoon
        Jeesukseen? Sana sanoo Joh.ilm. 20:15: "Ja jos jonkun nimeä ei löytynyt elämän kirjaan kirjoitettuna, hänet heitetään tuliseen järveen". Olemme tulleet aikaan, että maallinen laki alkaa määräämään. mitä Raamatusta saa kertoa tai kirjoittaa. Sanotaan, että Raamattua saa siteerata, mutta jos on samaa mieltä, se voi olla rikos. Siis uskonvainot ilmeisesti tulevat Suomeen. Pirkko Räsänen on jo saanut olle ainakin neljä kertaa poliisikuulustelussa, koska ajatellaan Pirkon rikkonut Suomen lakia. Jossakin valtiossa muutetaan Raamatun tekstiä samasta syystä. Ihmiset eivät kestä, että syntejä selvitetään ja niistä varoitetaan. Elämme lopun aikaa.

        Viimeine tuomio joka tapauksessa toteutuu, vaikka Suomen eduskunta kuinka on eri mieltä. Hän on viisas, joka tekee asiat Jumalan kanssa selviksi ja täällä tekee parannuksen ja näin perii ikuisen elämän.


    • Anonyymi

      Ehkäpä taivaassa - tuonpuoleisessa tai miten vain - ei ole samoja lainalaisuuksia kuin täällä materian maailmassa.

    • Anonyymi

      Tottakai. Lentokoneissa kaiken aikaa.

    • Raamatussa ei puhuta mitään eläinten ylösnousemuksesta. Ne lakkaavat olemasta kuollessaan. Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan. Uskoisin, että tällöin luodaan uudet eläimetkin, sillä siellä "vasikka ja leijonanpentu syövät yhdessä ja pikkupoika on niiden paimenena".

      Uudessa taivaassa ja maassa on kasveja, mutta erilaisia kuin kuin nykymaailmassa auringon alla. Kerrotaan, että elämän puun kahdettoista hedelmät sisältävät niitä elintärkeitä aineksia, joita ihmissuku on ollut vailla Eedenistä karkoituksen jälkeen. Jesajan mukaan uudessa maassa istutetaan viinitarhoja, miksi ei myös puutarhoja ja viljavainioita?

      Ilmestyskirjassa kuvataan romanttisesti Uuden Jerusalemin kauneutta. Kaupunki on niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten.

      • Mutta kun ikuisuutta ei vietetä taivaassa vaan maan päällä uudelleen luodussa maassa 😸
        Jumalan lumistyö palautettaan ennelleen ja siellä on myös eläimiä.

        Jeesus palaa maanpäälle, miksi siis hänen seurakuntansa olisi taivaassa?


      • aito.Iainen kirjoitti:

        Mutta kun ikuisuutta ei vietetä taivaassa vaan maan päällä uudelleen luodussa maassa 😸
        Jumalan lumistyö palautettaan ennelleen ja siellä on myös eläimiä.

        Jeesus palaa maanpäälle, miksi siis hänen seurakuntansa olisi taivaassa?

        Näin se luultavasti on, että ikuisuutta vietetään uudessa maassa. Pietari ja Johannes kuvaavat, miten vanha maa puhdistetaan tulella kaikesta saastasta ja sitten uudistetaan. Tämä maa on uusi siinä merkityksessä, että Jumala poistaa siitä kaikki synnin aiheuttamat vauriot. Kirjoitin edellä vähän ympäripyöreästi, kun aloituksessa epäiltiin tuotavan esille erilaisia lahko-oppeja siitä mitä Taivaalla tarkoitetaan. Toisaalla puhutaan kuitenkin Taivasten valtakunnasta ja kolmannesta taivaasta. Taivaskin uuden maan ympärillä uudistetaan: enää ei tarvita auringon tai kuun valoa, koska Jumalan kirkkaus valaisee eikä ole yötä.

        Jeesus ei palaa enää takaisin tämän vanhan maan päälle. "Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin, sitten meidät, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin, ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. "


      • Petri.Helsinki kirjoitti:

        Näin se luultavasti on, että ikuisuutta vietetään uudessa maassa. Pietari ja Johannes kuvaavat, miten vanha maa puhdistetaan tulella kaikesta saastasta ja sitten uudistetaan. Tämä maa on uusi siinä merkityksessä, että Jumala poistaa siitä kaikki synnin aiheuttamat vauriot. Kirjoitin edellä vähän ympäripyöreästi, kun aloituksessa epäiltiin tuotavan esille erilaisia lahko-oppeja siitä mitä Taivaalla tarkoitetaan. Toisaalla puhutaan kuitenkin Taivasten valtakunnasta ja kolmannesta taivaasta. Taivaskin uuden maan ympärillä uudistetaan: enää ei tarvita auringon tai kuun valoa, koska Jumalan kirkkaus valaisee eikä ole yötä.

        Jeesus ei palaa enää takaisin tämän vanhan maan päälle. "Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin, sitten meidät, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin, ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. "

        Sinä kuvaat tuossa seurakunnan ylöstempausta missä Jeesus ei vielä palaa maan päälle eikä edes astu sille. Jeesus palaa aikanaan Öljymäelle mistä taivaaaseen nousikin ja silloin alkaa tuhatvuotinen valtakunta.


      • aito.Iainen kirjoitti:

        Mutta kun ikuisuutta ei vietetä taivaassa vaan maan päällä uudelleen luodussa maassa 😸
        Jumalan lumistyö palautettaan ennelleen ja siellä on myös eläimiä.

        Jeesus palaa maanpäälle, miksi siis hänen seurakuntansa olisi taivaassa?

        Teillä näitä keskenään täysin ristiriitaisia oppeja riittää, ja jokainen on Pyhän Hengen todeksi vahvistama. 😀

        >lumistyö palautettaan ennelleen

        Yrittäisit nyt vähän katsoa mitä tänne räävit. Eihän tuo ole mitään kieltä.


      • aito.Iainen kirjoitti:

        Sinä kuvaat tuossa seurakunnan ylöstempausta missä Jeesus ei vielä palaa maan päälle eikä edes astu sille. Jeesus palaa aikanaan Öljymäelle mistä taivaaaseen nousikin ja silloin alkaa tuhatvuotinen valtakunta.

        Öljymäellähän on amerikkalaiset riistakameratkin tätä varten. Toistaiseksi ei hälytystä, eikä tule kyllä vastakaan.


    • Anonyymi

      Kyllä vain eläimiä, mutta vain homo sapienseja.
      Baarmoja sekä hyttysiä ynnä vastaavia ei tietenkään ole, kuten muita vastaavia saatanan belsebuubeja.

      Kasveina seurakuntien jäsenet.

    • Anonyymi

      Raamatussa on selvästi kerrottu eräitä asioita. Mutta on parempi ,että etsit itse ne paikat, niin ainakin silloin tutustut Raamatun ihmeisiin. Lopullinen Jumalan valtakunta on kuitenkin maan pinnalla.Itse Isä Jumalamme laskeutuu UudenJerusalemin mukana alas taivaasta. Uuden Jerusalemin mitat on n. 2300x2300xx2300 km. Eli lähes Euroopan kokoinen. Muut mitat ja ulkonäön voit lukea ilmestyskirjasta. Ilmestyskirja ei avaudu sinulle,mutta voit saada opetusta TV7 Baruch Korman ilmestyskirja.

      • Anonyymi

        Sitten arkeologit tekevät kaivauksia uuden Jerusalemin alueella ja löytävät muinaisen euroopan aikaisia aarteita. Ihmisten luitakin.


    • Anonyymi

      Taivaalla on lintuja, mutten ole nähnyt ainuttakaan lentävää kasvia.

    • Anonyymi

      "Vasikka ja leijonpentu syövät yhdessä j a pikkupoika on paimenena" Mitähän se lihansyöjä leijonanpentu oikein syö? Paloiteltua vasikkaa? Leijona on lihansyöjä.

      • Ja miksi se pikkupoika paimentaa? Paimenhan pitää laumaa koossa ja ajaa petoja pois.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIIo kirjoitti:

        Ja miksi se pikkupoika paimentaa? Paimenhan pitää laumaa koossa ja ajaa petoja pois.

        Paimen pitää lauman koossa ja ohjaa sitä kuten Jeesus tekee. Amen


    • Kaverin koira jouduttiin joitain aikoja sitten lopettamaan varsin nuorena parantumattoman sairauden vuoksi. Pohdimme, että kuka tietää, vaikka ihminen saisi taivaassa kohdata rakkaimmat lemmikkinsä, mutta ehkä on niin, että vain hän ja läheisensä näkevät nämä lemmikit, eikä siellä ole siten suunnaton eläinarmeija jokaista ihmistä vastaanottamassa.. Taivaassahan ei Raamatun mukaan ole esim. aikaa, joten kenties muutkaan luonnonlait eivät päde samoin kuin maan päällä palloillessamme. :)

      • Anonyymi

        Ihmisten ja koirien välinen rakkaus on sallittua poikkeuksellisesti, Jumala ei ole mustasukkainen tässä asiassa, vaikka Jeesus on rakkaus.


      • Taivaassa ei siis voi sopia tapaavansa jonkun jossain johonkin aikaan. En ymmärrä miten kanssakäyminen hoituu ilman aikaa. Ilmeisesti kaikkia tavataan koko ajan. 😮


    • Anonyymi

      Oiskohan neitsyitä........miehille.

      • Anonyymi

        Ei montaa mutta yksi jokaiselle, joka tässä maailman ajassa luopui naimisiinmenosta.

        Ja vielä 100x parempi kuin parhainkaan tässä maailmassa.

        Luuk. 18:29


      • Anonyymi

        Ei riitä kolme. Se on rekannut niitä kymmeniä
        .
        Sai jo kahdella bannit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä kolme. Se on rekannut niitä kymmeniä
        .
        Sai jo kahdella bannit.

        Niitä tulee, vaikka ei riko sääntöjä.
        Kirjoitukset jäävät keskusteluihin samalla!


      • Anonyymi

        Sä et ainakaan ole taivaassa ikinä.


    • Anonyymi

      Kunka moni haluaa tavata kaikki ennen kuolleet sukulaisensa uudelleen taivaassa? Ja viettää ikuisuuden heidän seurassaan? Eikö kuullostakin ihanalta?

      • Anonyymi

        Aikaa on rajattomasti kymmenien tuhansien tapaamiset kyllä hoituu.


      • Mutta kun ne mukavimmat sukulaiset eivät olleet uskovaisia, ja muiden kanssa iäisyyden vietto olisi painajaista.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIIo kirjoitti:

        Mutta kun ne mukavimmat sukulaiset eivät olleet uskovaisia, ja muiden kanssa iäisyyden vietto olisi painajaista.

        Ne mukavimmat uskottomat sukulaiset on jumala paiskannut tulijärveen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne mukavimmat uskottomat sukulaiset on jumala paiskannut tulijärveen.

        Ja kaikkein ikävimpien kanssa vietettävä iäisyys on ”palkinto” sille joka uskoo.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIIo kirjoitti:

        Ja kaikkein ikävimpien kanssa vietettävä iäisyys on ”palkinto” sille joka uskoo.

        Tulee mieleen Pravdan kirjoituskilpailu aiheesta "Paras vitsi kommunismista".

        1. palkinto : Viikon loma Albaniassa
        2. palkinto: 2 viikon loma Albaniassa
        3. palkinto: Toimiva kuulakärkikynä


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIIo kirjoitti:

        Ja kaikkein ikävimpien kanssa vietettävä iäisyys on ”palkinto” sille joka uskoo.

        No mites sitten suu pannaan jos taivaassa on ainakin puoli miljardia naista jotka rakastavat sydämensä pohjasta sinua ja haluavat näyttää sitä ilman minkäänlaisia rajoitteita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee mieleen Pravdan kirjoituskilpailu aiheesta "Paras vitsi kommunismista".

        1. palkinto : Viikon loma Albaniassa
        2. palkinto: 2 viikon loma Albaniassa
        3. palkinto: Toimiva kuulakärkikynä

        Erikoisia palkintoja. Sinänsä plussan puolella kaikki.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIIo kirjoitti:

        Mutta kun ne mukavimmat sukulaiset eivät olleet uskovaisia, ja muiden kanssa iäisyyden vietto olisi painajaista.

        "Mutta kun ne mukavimmat sukulaiset eivät olleet uskovaisia, ja muiden kanssa iäisyyden vietto olisi painajaista."

        Ok - ei siinä mitään. Olet määrittänyt paikkasi.


      • Anonyymi

        Ilmari Helimäki kertoi Helsingin Saalemissa taivasmatkasta, jonka hän koki eräänä iltana. Siitä on kasetteja varmaankin eri puolilla Suomea. Siilinjärven Vapaakirkon pastorin vaimo kävi taivaassa noin 2 vuotta sitten. He ovat usein kertoneet matkasta TV7:n lähetyksessä. Tauno Keltakangas kertoi samasta matkasta vuosikymmeniä. Matka tapahtui 1950-luvulla.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIIo kirjoitti:

        Mutta kun ne mukavimmat sukulaiset eivät olleet uskovaisia, ja muiden kanssa iäisyyden vietto olisi painajaista.

        Pelastumattomat joutuvat kadotukseen ja uskovat uuteen Jerusalemiin. uskova ihminen ymmärtää täydellisestI, nyt vajavaisesti. Siellä ei ole murheita, eikä siellä enää surra jumalattomien sukulaisten osaa. Mikään ei voi uskovaa siellä vaivata, siellä on ikuinen lepo ja rauha.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pelastumattomat joutuvat kadotukseen ja uskovat uuteen Jerusalemiin. uskova ihminen ymmärtää täydellisestI, nyt vajavaisesti. Siellä ei ole murheita, eikä siellä enää surra jumalattomien sukulaisten osaa. Mikään ei voi uskovaa siellä vaivata, siellä on ikuinen lepo ja rauha.

        Äärimmäisessä tylsyydessä siis ollaan. Normaali utelias ja tiedonhaluinen ihminen ei mitenkään voi kaivata ikuista lepoa ja rauhaa ilman muistoja, sehän olisi yhdenlainen helvetti sekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta kun ne mukavimmat sukulaiset eivät olleet uskovaisia, ja muiden kanssa iäisyyden vietto olisi painajaista."

        Ok - ei siinä mitään. Olet määrittänyt paikkasi.

        Ei jumalaton ihminen mihinkään häivy, se on kadotuksessa. Tulijärvi ei tapa, sillä ihminen on sielläkin kuolematon. Siellä on kyllä kavereita, mutta kaikilla on sama ikuinen tuska päällä. Siellä syytetään tuttuja, että olet johdattanut minutkin kadotukseen. Maan päällä käytiin syntiretkillä ja oli niin mukavaa, jopa uskovia pilkattiin. Mutta kaikki onkin muuttunut. Järkyttävää, ei koskaan, ei ikuisuudessa voi tilanne korjata. Tämä armonaika livahti tämän maailman humuun ja nyt armonaika päättyi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmari Helimäki kertoi Helsingin Saalemissa taivasmatkasta, jonka hän koki eräänä iltana. Siitä on kasetteja varmaankin eri puolilla Suomea. Siilinjärven Vapaakirkon pastorin vaimo kävi taivaassa noin 2 vuotta sitten. He ovat usein kertoneet matkasta TV7:n lähetyksessä. Tauno Keltakangas kertoi samasta matkasta vuosikymmeniä. Matka tapahtui 1950-luvulla.

        "Ilmari Helimäki kertoi Helsingin Saalemissa taivasmatkasta, jonka hän koki eräänä iltana. "

        Olen kuunnellut myös netistä tämä Helimäen iskevän ja tarkan raportin hänen taivasmatkastaan. Pysähdyttävä!! Ei jätä edes jumalattomia ja liberaalejakaan kylmäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ilmari Helimäki kertoi Helsingin Saalemissa taivasmatkasta, jonka hän koki eräänä iltana. "

        Olen kuunnellut myös netistä tämä Helimäen iskevän ja tarkan raportin hänen taivasmatkastaan. Pysähdyttävä!! Ei jätä edes jumalattomia ja liberaalejakaan kylmäksi.

        Kyseessä on Kalevi Helimäki!!!

        Hän kävi unessa taivaassa kuten Paavali aikoinaan ja siellä hänelle näytettiin asioita, joita edes me uskovatkaan ole nähneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on Kalevi Helimäki!!!

        Hän kävi unessa taivaassa kuten Paavali aikoinaan ja siellä hänelle näytettiin asioita, joita edes me uskovatkaan ole nähneet.

        Löytyy helposti kun googlettaa "Kalevi Helimäki"!!


    • Anonyymi

      On kasveja ja eläimiä ehkä biljoonia kertoja enemmän kuin nykyään ja lisäksi asioita joita emme voi edes kuvitella. Lisäksi on ainakin miljardi ihmistä jotka rakasta minua ilman minkäänlaisia rajoitteita vuosisadasta toiseen.

      Ym ym ym ...

      • Anonyymi

        "Lisäksi on ainakin miljardi ihmistä jotka rakasta minua ilman minkäänlaisia rajoitteita vuosisadasta toiseen."

        Oho! Meinaat että rajoittamatonta non stop orgiaa miljoonakimpassa!
        :O


    • Taivaassa on ainakin hevosia:

      Ilmestyskirja
      19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
      19:14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.

      • Totisen tyypin alaisuudessa pitää siis iäisyytensä viettää, Taivaaseen jos joutuu. Onneksi hän on sentään edes Uskollinen.

        Tässä maallisessa demokratiassa huipulle ei pääse ilman huumorintajua. Kansallissosialistisessa systeemissä taas se on edellytys johtoon nousulle.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIIo kirjoitti:

        Totisen tyypin alaisuudessa pitää siis iäisyytensä viettää, Taivaaseen jos joutuu. Onneksi hän on sentään edes Uskollinen.

        Tässä maallisessa demokratiassa huipulle ei pääse ilman huumorintajua. Kansallissosialistisessa systeemissä taas se on edellytys johtoon nousulle.

        Totinen tarkoittaa tässä yhteydessä, että elämme tinkimättömän totuudellisessa ajassa toisin kuin nykyään missä valhe ja propaganda paaluttaa ihmisten mielet.


      • Anonyymi

        Aikamoista rasismia kun vain valkoiset hevoset pääsevät taivaaseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totinen tarkoittaa tässä yhteydessä, että elämme tinkimättömän totuudellisessa ajassa toisin kuin nykyään missä valhe ja propaganda paaluttaa ihmisten mielet.

        Totinen tarkoittaa sitä mitä se kielitoimiston mukaan tarkoittaa, ei sitä mitä helluntailaiset keksivät.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIIo kirjoitti:

        Totinen tarkoittaa sitä mitä se kielitoimiston mukaan tarkoittaa, ei sitä mitä helluntailaiset keksivät.

        Jumalan Sanassa totinen tarkoittaa, että elämme tinkimättömän totuudellisessa ajassa toisin kuin nykyään missä valhe ja propaganda paaluttaa ihmisten mielet



        Ps. 51:6
        Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.

        Joh. 1:14
        Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.


        Sak. 8:19
        Näin sanoo Herra Sebaot: Neljännen kuun paasto ja viidennen paasto ja seitsemännen paasto ja kymmenennen paasto on oleva Juudan heimolle ilo ja riemu ja mieluinen juhla. Mutta rakastakaa totuutta ja rauhaa.


        Mutta mikä on tilanne ateistien, liberaalien, tavallisten ihmisten, vihervassareiden ja vallan- ja rahanhimoisten kohdalla. He elävät erilaisten identitettipolitiikkojen, propagandojen ja oman vihansa, ahneuksien, himoijen ja raivojensa riivaamina alvariinsa kuten Jeesus tyypilleen iskevästi esiintuo .,,

        Joh. 8:44
        Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Manipuloiva propaganda, valheet ja disinformaatio ovat asioita joiden kourissa tämä kamala porukka suoltaa vihaansa, kuka mitäkin kohtaan, päivät pitkät - - kunnes kuolevat.


      • Anonyymi

        Rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto!! Amen


    • Anonyymi

      Voi ihminen, luterilainen, vaikka et voikaan pelastaa sieluasi vauvakasteen avulla, pelasta kuitenkin lompakkosi valtiokirkkolaitoksen kynsistä. Jos olet rikas ja hyväpalkkainen, sinä maksat veroja, kastemaksuja, häämaksuja ja hautauskuluja yhteeensä ainkin 40 000 euroa elämäsi aikana. Sillä saisi jo hyvän hybridiauton. Miksi sinä luovuttaisit autosi kirkon homojen ja pedofiilien käyttöön.

      • Anonyymi

        Kyllä noi rikkaat ne hybridiautot ostavat muutenkin.


      • Mitä minä teen hybridiautolla elämäni lopussa tienattuani sen 40 000 ??????
        :D


      • Anonyymi

        Olet ymmärtänyt väärin. Me otetaan kaikki, ajellaan hienoilla autoilla ja muutenkin rullaa . Ei tosin maksella kasteista, häistä tai hautajaisista , eli jos sinun lahkosaarnaaja kerää rahaa tuolla tekosyyllä pohjattomiin taskuihin niin Bro sua on kusetettu.

        Tämä autohomma on vissin sulla aika vaikea, ei ne mitään yhteishyviä ole kuten teini-ikäiset tyttäret teillä lahkoissa. Jokainen polkee siis vain omaa autoaan.

        Joten kannattaa vähän miettiä vaikka seuraavan kerran kun käyt hakemassa sen diakonian ruokakassin sillä ikivanhalla tunturillasi jossa vannne vippaa alamäessä


    • Anonyymi

      Vehreä paratiisi viittaa kasveihin ja eläimiin.

      • Anonyymi

        No"vehreä" viittaa ainakin klorofylliin eli auringonvaloa tarvitaan edelleen eivätkä kasvit siis pelkällä pyhällä hengellä elä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No"vehreä" viittaa ainakin klorofylliin eli auringonvaloa tarvitaan edelleen eivätkä kasvit siis pelkällä pyhällä hengellä elä...

        Oisko siellä höpöheinää silmänkantamattomiin.Vaikuttaa hyvältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oisko siellä höpöheinää silmänkantamattomiin.Vaikuttaa hyvältä.

        Mitä sillä taivaassa tehdään kun olotila on muutenkin autuas ja maksimaalista ihanuutta ja rakkautta tulvillaan. Ei siinä huumausaineiden vaikutusta edes tuntisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oisko siellä höpöheinää silmänkantamattomiin.Vaikuttaa hyvältä.

        Eräs jumalankieltäjä sanoi: " Jos vakaasti uskoisin, kuten miljoonat sanovat uskovansa, että uskonnon tieto ja käytäntö tässä elämässä vaikuttaa kohtaloon toisessa, silloin uskonto merkitsisi minulle kaikkea, Heittäisin pois maalliset nautinnot kuin kuonan, maalliset huolet kuin hulluuden ja maalliset ajatukset ja tunteet kuin turhuuden. Uskonto olisi ensimmäinen ajatukseni herätessäni ja viimeinen mielikuvani ennen kuin vaipuisin uneen. Työskentelisin vain sen takia. En ajattelisi muuta kuin iankaikkisuuden aamua. Pitäisin yhden sielun voittamista taivaaseen elämän kärsimyksen arvoisena. Maalliset seuraukset eivät koskaan viivyttäisi kättäni tai sinetöisi huuliani. Maalliset seuraukset ja sen surut eivät hetkeksikään valtaisi ajatuksiani, Pyrkisin katselemaan yksinomaan iankaikkisuutta ja ympärilläni olevia kuolemattomia sieluja, jotka pian olisivat iankaikkisesti onnellisia tai iankaikkisesti onnettomia. Menisin maailmaan ja saarnaisin sille sopivalla ja sopimattomalla ajalla, ja tekstini olisi: "Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisivat vahingon sielullensa".
        Villiam Mac Donaldin kirjasta: Todellinen opetuslapsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs jumalankieltäjä sanoi: " Jos vakaasti uskoisin, kuten miljoonat sanovat uskovansa, että uskonnon tieto ja käytäntö tässä elämässä vaikuttaa kohtaloon toisessa, silloin uskonto merkitsisi minulle kaikkea, Heittäisin pois maalliset nautinnot kuin kuonan, maalliset huolet kuin hulluuden ja maalliset ajatukset ja tunteet kuin turhuuden. Uskonto olisi ensimmäinen ajatukseni herätessäni ja viimeinen mielikuvani ennen kuin vaipuisin uneen. Työskentelisin vain sen takia. En ajattelisi muuta kuin iankaikkisuuden aamua. Pitäisin yhden sielun voittamista taivaaseen elämän kärsimyksen arvoisena. Maalliset seuraukset eivät koskaan viivyttäisi kättäni tai sinetöisi huuliani. Maalliset seuraukset ja sen surut eivät hetkeksikään valtaisi ajatuksiani, Pyrkisin katselemaan yksinomaan iankaikkisuutta ja ympärilläni olevia kuolemattomia sieluja, jotka pian olisivat iankaikkisesti onnellisia tai iankaikkisesti onnettomia. Menisin maailmaan ja saarnaisin sille sopivalla ja sopimattomalla ajalla, ja tekstini olisi: "Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisivat vahingon sielullensa".
        Villiam Mac Donaldin kirjasta: Todellinen opetuslapsi.

        Näinhän me toimimmekin ja jatkuvasti meitä tästä haukutaan!

        Täytyy kuitenkin tiedostaa, että kunkin uskovan toiminta evankeliumissa on niissä rajoissa, jotka Jumala on määrittänyt ja meille siihen voimia ja taitoa ja viisautta antanut.

        Tuon Williamin vaatimustaso on epäinhimmillinen emmekä siihen mitenkään kykene - mutta Jumala säätää ja auttaa tosi viisaasti. Amen


    • Anonyymi

      Pääseekö lintuhämähäkkini Kristo taivaaseen?
      Haluaisin tavata hänet astuessani taivaanportista iäisyyteen.
      Hän ojentelisi eturaajoillaan vilkuttaen tervetulleeksi autuuteen.

    • Anonyymi

      Toivottavasti ne siat pääsevät taivaaseen joihin Jeesus ajoi leegion pahoja henkiä ja jotka hukkuivat siksi järveen. Eläinrääkkäystä.

    • Anonyymi

      Kyllä on, mutta hyvin harva sinne ihmisistä pääsee, olen haastatellut satoja ihmisiä, noin 95% on ateisteja. Kiva mennä kadotukseen Saatanan seuraksi.

      • Pidätkö Jumalan suunnitelmaa kovinkin onnistuneena mikäli 95% kohderyhmästä ei kykene saavuttamaan asetettuja tavoitteita?


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Pidätkö Jumalan suunnitelmaa kovinkin onnistuneena mikäli 95% kohderyhmästä ei kykene saavuttamaan asetettuja tavoitteita?

        Pidän kiitettävä onnistumisena, sillä Jumala näin onnistuu karsimaan pahuuden lapsista pois 100%, mikä lienee varmaan sinunkin mielestäsi aika hyvä onnistumisprosentti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pidän kiitettävä onnistumisena, sillä Jumala näin onnistuu karsimaan pahuuden lapsista pois 100%, mikä lienee varmaan sinunkin mielestäsi aika hyvä onnistumisprosentti.

        Toki näin on jos onnistumisen mittarina pidetään tuhoon tuomittujen ihmissielujen määrää harvalukuisten pelastettujen sijaan.

        Mutta jotakin kummallista siinä mielestäni kuitenkin vain on, että Jumala luo oman kuvansa, asettaa sille ikuisesti elääkseen niin kohtuuttomat vaatimukset, että vain hyvin harva kykenee ne täyttämään ja ne jotka eivät tästä temppuradasta selviä kokevat sanoinkuvaamattoman karmean kohtalon, jossa kärsimyksen määrä ylittää kaiken inhimillisen käsityskyvyn rajan.

        Asiassa on suuri moraalinen ongelma, eikä ongelman juurisyy ole ihminen.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Toki näin on jos onnistumisen mittarina pidetään tuhoon tuomittujen ihmissielujen määrää harvalukuisten pelastettujen sijaan.

        Mutta jotakin kummallista siinä mielestäni kuitenkin vain on, että Jumala luo oman kuvansa, asettaa sille ikuisesti elääkseen niin kohtuuttomat vaatimukset, että vain hyvin harva kykenee ne täyttämään ja ne jotka eivät tästä temppuradasta selviä kokevat sanoinkuvaamattoman karmean kohtalon, jossa kärsimyksen määrä ylittää kaiken inhimillisen käsityskyvyn rajan.

        Asiassa on suuri moraalinen ongelma, eikä ongelman juurisyy ole ihminen.

        "Toki näin on jos onnistumisen mittarina pidetään tuhoon tuomittujen ihmissielujen määrää harvalukuisten pelastettujen sijaan."

        Pahuuden valtaamia ihmisiä maailmassa kun on noin 20 kertaisesti enemmän kuin Jumalan lapsia. Surulinen fakta siis.


        "Mutta jotakin kummallista siinä mielestäni kuitenkin vain on, että ..."

        Ei ollenkaan huono idea jos asiaa ajatelleen ikuisuuden kannalta. Muutama tuhat vuotta pyhien pelastamista pahuuden riivaamien ihmisten joukossa ja sitten ikuisesti rauhaa, iloa, rakkautta ja täyttä elämää ja toimintaa.

        Tuossa olet täysin väärässä että vain harva kykenee tavoittamaan Jumalan vaatiman pyhyyden. Todellisuudessa tätä ei voi saavuttaa yksikään ihminen. Tähän tarvitaan Jeesus Kristus ja Hänen voimansa.

        PS. Osaatko hahmottaa yhtään kuin pitkä aika on ikuisuus. Minä osaan - osittain.
        Ajatellaas vaikka Himalajan vuoristosta 10 korkeinta vuorta ja otetaan näiden muodostamasta massasta pois 1 mg pois joka 15 miljardisvuosi (= eräs arvio kaikkeuden iästä). Ja sitten kun nämä vuoret ovat kulutetut loppuun merenpinnan tasolle, niin ikuisuudesta on kulunut yksi sekunti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Toki näin on jos onnistumisen mittarina pidetään tuhoon tuomittujen ihmissielujen määrää harvalukuisten pelastettujen sijaan."

        Pahuuden valtaamia ihmisiä maailmassa kun on noin 20 kertaisesti enemmän kuin Jumalan lapsia. Surulinen fakta siis.


        "Mutta jotakin kummallista siinä mielestäni kuitenkin vain on, että ..."

        Ei ollenkaan huono idea jos asiaa ajatelleen ikuisuuden kannalta. Muutama tuhat vuotta pyhien pelastamista pahuuden riivaamien ihmisten joukossa ja sitten ikuisesti rauhaa, iloa, rakkautta ja täyttä elämää ja toimintaa.

        Tuossa olet täysin väärässä että vain harva kykenee tavoittamaan Jumalan vaatiman pyhyyden. Todellisuudessa tätä ei voi saavuttaa yksikään ihminen. Tähän tarvitaan Jeesus Kristus ja Hänen voimansa.

        PS. Osaatko hahmottaa yhtään kuin pitkä aika on ikuisuus. Minä osaan - osittain.
        Ajatellaas vaikka Himalajan vuoristosta 10 korkeinta vuorta ja otetaan näiden muodostamasta massasta pois 1 mg pois joka 15 miljardisvuosi (= eräs arvio kaikkeuden iästä). Ja sitten kun nämä vuoret ovat kulutetut loppuun merenpinnan tasolle, niin ikuisuudesta on kulunut yksi sekunti.

        "PS. Osaatko hahmottaa yhtään kuin pitkä aika on ikuisuus. Minä osaan - osittain.
        Ajatellaas vaikka Himalajan vuoristosta 10 korkeinta vuorta ja otetaan näiden muodostamasta massasta pois 1 mg pois joka 15 miljardisvuosi (= eräs arvio kaikkeuden iästä). Ja sitten kun nämä vuoret ovat kulutetut loppuun merenpinnan tasolle, niin ikuisuudesta on kulunut yksi sekunti."

        Väärä vastaus.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        "PS. Osaatko hahmottaa yhtään kuin pitkä aika on ikuisuus. Minä osaan - osittain.
        Ajatellaas vaikka Himalajan vuoristosta 10 korkeinta vuorta ja otetaan näiden muodostamasta massasta pois 1 mg pois joka 15 miljardisvuosi (= eräs arvio kaikkeuden iästä). Ja sitten kun nämä vuoret ovat kulutetut loppuun merenpinnan tasolle, niin ikuisuudesta on kulunut yksi sekunti."

        Väärä vastaus.

        Mutta tosi hyvä ikuisuuden hahtomus!!

        :)


    • Anonyymi

      No ei ole. Tärähtänyt taidat olla. Eli väännetään rautalangasta: taivaalla on pilviä ja lentokoneita, ei kasveja tai puita.

    • Anonyymi

      Jos on vihreitä kasveja tarvitaan auringon kaltaista säteilyä, jota muutetaan sokeriksi.

    • Anonyymi

      Kyllä on. Ole siunattu!

    • Anonyymi

      On hieman vaikea arvioida paratiisin vihreydestä, tai siellä mahdollisesti olevista kannabistarhoista, mutta helvetin paljon siellä on neitsyeitä, koska kunnon muslimimiestä on aina odottamassa 72 neitsyttä, superpommittajalle, eli marttyyrille jopa 142.

    • Anonyymi

      Pääseekö viljakäärmeeni Viljo taivaaseen?
      Tiedän että he ovat Jumalan epäsuosiossa, mutta vakuutan hänen syönneen vain kuolleita eläimiä, kuten valtaosa meistä kristityistäkin.

    Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2890
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1870
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1532
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1310
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      258
      1144
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      79
      930
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      794
    Aihe