Mikä on kerskaamisesi aihe?

Anonyymi

Onko se kenties jokin kokemuksesi, tai saavutuksesi tai kokin muu aikaansaannoksesi?
Onko se jotain, josta sinä ITSE saat kunnian ja kiitoksen? Onko se sinun elämäsi tarkoitus?
Onko toinen motiivisi, itsesi ylentämisen ohella, toisten panettelu ja halveksiminen ja vähättely?

Onko rukouksesikin tämän kaltainen?
Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.’

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ”Mutta joka kerskaa, hänen kerskauksenaan olkoon Herra.”
      2 Kor 10:17

      • Anonyymi

        Paavali oli käsittänyt ydinasian, jota monet eivät koskaan tajua.


    • Anonyymi

      Mua ainakin etoo sellaset uskovat, jotka pitää itseään muita parempina. Lapsena aina sanottiin, että ”omakehu haisee”. Niin se haisee vieläkin.

      • Anonyymi

        Narsisteja on uskovissakin. Tai ainakin sanovat olevansa uskovia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsisteja on uskovissakin. Tai ainakin sanovat olevansa uskovia...

        Jep


    • Anonyymi

      Jeesuksen loppuarviointi näistä kahdesta:
      ” Minä sanon teille: tämä ( publikaani ) meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen ( fariseus ); sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
      Lisäsin itse suluissaolevat.

      • Anonyymi

        Niinpä!


    • Anonyymi

      On semmoisia kristittyjä, jotka on kokeneet jotain hienoa, mutta sitten käy niin, että ne alkaa pitämään itseään muita parempana sen kokemuksen perusteella. Mutta eihän se niin mene. Ne ei tajuu, että kaikki on lahjaa ja armoa!

      • Anonyymi

        Se on just noin!


    • Anonyymi

      Vuosia sitten silloisessa asunnossani tehtiin kylppärisaneeraus ja kuivamassa olleeseen seinälaastiin oli tekeytynyt yön aikana uskonnollisia kuvia.
      Se oli uskonnollinen silmin havaittava ihme, joka peitettiin sitten pintamateriaalilla, mutta tapahtuma olisi hyvin voitu dokumentoida ja paavi kutsua todistamaan kyseinen erittäin vaikuttava tapahtuma.

    • Anonyymi

      Kerskaaminen eli leuhkiminen, sehän on vain sen hetkisen tilanteen herra.
      Ei kukaan voi pidempään kerskailla, väärä valinta on väistämätöntä.

    • Anonyymi

      KirkkoRaamattu 1933/-38, Jeremia 9:22-24
      Puhu:
      Näin sanoo Herra:
      Ihmisten ruumiita makaa maassa niin kuin lantaa vainiolla,
      niinkuin lyhteitä leikkaajan jäljessä,
      eikä ole niitten korjaajaa.
      Näin sanoo Herra:
      Älköön viisas kerskatko viisaudestansa,
      älköön väkevä kerskatko väkevyydestänsä,
      älköön rikas kerskatko rikkaudestansa;
      vaan joka kerskaa,
      kerskatkoon siitä,
      että hän on ymmärtäväinen
      ja tuntee minut:
      että minä,
      Herra,
      teen laupeuden,
      oikeuden
      ja vanhurskauden maan päällä.
      Sillä senkaltaisiin minä mielistyn,
      sanoo Herra.

      Joten saapa nyt nähdä kuinka corona rokotus rokotteen tulee käymään, sillä Jeremia jatkaa: Mutta lue itse Raamatustasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      299
      3418
    2. 202
      2941
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2524
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      233
      1992
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1415
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1308
    9. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      167
      1289
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    Aihe