Äkäinen mies

Anonyymi

Olen ollut yhdessä puolisen vuotta miehen kanssa, joka on perusäkäinen koko ajan. Aluksi tuo ominaisuus jopa viehätti, mutta nyt alkanut aina vaan enemmän ottamaan päähän.

Tunnen että minun tehtäväni on tehdä hänet hyväntuuliseksi, mutten edes onnistu tässä. En saa enää juuri kehuja mistään, tai hyvin nihkeästi saattaa sanoa että ruoka oli ihan hyvää, on ihan asiallinen jne. kaikki alisanat mitä vaan keksii.

Olemus on koko ajan kärsivä ja hiukan arvosteleva. Mutta silti sanoo rakastavansa. Niin olen sanonut itsekin, mutten enää kohta usko tätä itsekään. Voinko välittää ihmisestä joka seurassa tulee aina ajoittain todella paska olo. Olen tästä jo aikaisemminkin puhunut hänelle. Turhaan, ehkä tuo on perusolemuksessa.

Todella patti tilanne, ja tiedän että asiasta on puhuttava. Mietin vaan, jos on hankalaa puolen vuoden jälkeen, miten sitten tästä pidemmälle. Kohta pidän jo kurjaa oloa täysin vakiona.

12

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko hän masentunut? Minkä ikäisiä olette?

• Anonyymi

Näitten tietojen mukaan täällä vain kerran eletään! Älä haaskaa ainutlaatuista aikaasi ihmiseen joka ei tee sinua onnelliseksi.

• Anonyymi

Äkäinen mies tietää sulle loppua. Äkäiset miehet on arvaamattomia ja väkivaltaisia. Niin moni nuori nainen kuollut äkäisen miehen kanssa seurustellessa.

• Anonyymi

jos mies on itse äkäinen, eikä pidä naista äkäisenä, niin.....
      ehkä mies on kuten saatana, mikä joutui jo muinaisaikoina eroon äidistään, sinne ylhäälle helvettiinsä, sielähän se paskiainen ränkkää, joo ei se pukupelle ole meikäläistä tullut vastaan, kurkusta kiinni, niin päähän ite saatanaltakin lähtee irti, perkele....
      tämä on kuitenkin Suomi.fi
      rauhallista illanjatkoa, turvallista
      https://www.youtube.com/watch?v=bkYVr9ZVxfw

• Anonyymi

Kesäni muuttui vuosien kuluessa äkäiseksi. Riiteli joka asiasta, myös muiden läheisten kuin minun kanssa. Olisi saanut varmaan riidan yksinkin aikaiseksi. Lääkäri ehdotti hänelle kerran muun käynnin yhteydessä masennuslääkkeitä, mutta ei hän niitä halunnut syödä .

Sinuna kertoisin mielipiteeni asiasta ja antaisin ehkä hänelle mahdollisuuden korjata käytöstään, jos asiat muuten hyvin. Älä katso kuitenkaan liian pitkään asiaa. Jos tilanne ei muutu, eroa. Vaikka ei olis väkivaltaakaan, muuta äksyilyä vaan, ei se ole mukavaa sinullekaan ja mahdollisille lapsille

• Anonyymi

Eksäni muuttui ... (ei kesäni)

• Anonyymi

Ehkä miehellä on jokin asia tai asioita menneisyydessä, jotka ovat käsittelemättä. Saattaa olla sen myötä masennusta. Hänen kannattaisi käydä niitä läpi ja sitä kautta tulla enemmän sinuiksi itsensä kanssa. Elämänlaatu paranisi ja parisuhteella olisi mahdollisuus voida paremmin. Tietysti hänen itse täytyisi olla valmis käsittelemään asioita. Voisi varata ajan esim. terveysaseman psykiatriselle sairaanhoitajalle. Mielenterveysjärjestöillä on nettisivustoja, heillä on tarjolla tukea esim. keskusteluapua, chat, vertaisryhmät. Kannattaa myös katsoa: mielenterveystalo.fi
      Jos on masennusta niin siihen on tärkeä saada apua mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Tsemppiä teille! Toivottavasti saatte asiasta rauhallisen, hyvän keskustelun aikaan.

• Anonyymi

Äkäisyys voi johtua masennuksesta tai äkkipikaisuus.

• Anonyymi

Äkäisyyshän paranee, ei niinkään vaihtaminen.

• Anonyymi

Voisiko olla masennusta tai työuupumusta. Oli miten tahansa, hänen pitäisi itse alkaa selvittää tilannetta, koska suhteenne ei voi hyvin. Eihän tuota kukaan pidemmän päälle jaksa.

• Anonyymi

Juoko alkoholia paljon, sekin syy.

• Anonyymi

Stressi ja epävarmuus seikat voivat aiheuttaa äkäisyyttä? Pettymysten pelko. Oletko toimillasi voinut olla syypää toisen äkäisyyteen, kysy jollet ole varma? Kysy vaikka olisitkin varma, ettet ole? Ehkä toinen helpommin avautuu, jos kokee, et olet huolestunut ja valmis syyttömänä jopa ottamaan osa syytä niskoillesi hänen käytöksestään?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      127
      2832
    2. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      56
      1855
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      80
      1795
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      297
      1733
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      20
      1624
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      29
      1312
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      29
      1299
    8. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      111
      1176
    9. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1092
    10. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1052
    Aihe