10kWh /100km vaatimus sähköautoille heti voimaan

Anonyymi

Eko pakko syythän katalysaattorienkin tarkoitus on. Miksi nyt on 20-30kWh/100km kulutusellisia pätkä ajoon soveltuvia saastuttavia sähköautoja ja mikään ei kiellä saastuttamista!!!

5

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

VIHREÄT !!! NYT ASIALLE!!!!

• Anonyymi

Bensa- ja dieselautoille pitää saada myös vastaava ehdottomasti. 10 kWh/100 km taitaa vastata jotain 0.5l kulutusta. Ollaan armollisia, ja pistetään raja reilusti 0.8l/100 km.

• Anonyymi

Tiedätkö että pieni polttomoottoriauto kuluttaa kaupunkiajossa noin 6l/100km eli 60kWh/100km energiaa. 2 kertaa suurempi 600hv Tesla kuluttaa samassa ajossa 20 kWh /100km.
      Motarinopeudella 120 km/h iso Tesla kuluttaa 20-30kWh/100km, mutta se pieni polttis kuluttaakin 8l/100km eli 80kWh/100km.
      Mihin tutkittuun tietoon perustat olettamuksesi sähköauton ajonaikaisesta saastuttamisesta?

• Anonyymi

Hiilidioksidipäästöt olisivat noin 170–180 grammaa, jos sähköautoa ajaisi puhtaasti hiilisähköllä”, varoittaa Tammi.

• Anonyymi

Ja jos lehmät lentäisi...

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/artikkeli-1.225745

Polttis ( 2018) yli 250g
        Nykytiedon mukaan polttikseen pitää lisätä 30% CO2 päästöjä jokaiseen autoon polttoaineen valmistuksen päästöjä , 2018 arvio oli 12%.

Akkujen valmistuksen päästöt pudonneet puoleen 2018 jälkeen ja edelleen pienenee.
        Akut voidaan lisäksi kierrättää 100%.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      277
      2885
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      47
      2280
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      347
      1987
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      113
      1717
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1644
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1365
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1307
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1243
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1179
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1161
    Aihe