Kehtaanko hakea uudestaan?

Anonyymi

Hei

Hain yhtä työpaikkaa ja minulle tuli ilmoitus , että paikka on täytetty ja minua ei ole valittu.

Tuosta kului aikaa joku 2-viikkoa ja sitten se aivan sama työpaikka tuli uudestaan hakuun .

Kehtaanko hakea uudestaan tuonne töihin? Mietin vain, että jos en kerta päässyt ekalla kierroksella edes haastatteluun, niin taitaa oll aika olematon mahdollisuus tälläkin kertaa, mutta mietin kuitenkin sitä " entäpä jos?" .

14

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hae uudestaan, mutta ei ne sua valitse. Laittavat kolmannen kerran saman paikan hakuun. Jos haet taas uudestaan niin laittavat neljännen kerran saman paikan hakuun jne.

    • Anonyymi

      Kannaataa yrittää😊

    • Anonyymi

      samaan firmaan kannattaa ja pitääkin hakea moneen kertaan. Etenkin jos kyseinen firma on se mihin ehdottomasti haluaa hommiin. Kehtaamisella ole mitään tekemistä työn haussa. Eikä muutenkaan elämässä. Mitä usammin "pommittaa" samaa luukkua sitä todennäköisempää että luukku aukeaa. Se että hakee vain kerran ja sitten ei koskaan osoittaa sitkeyden puutetta. Kouluesimerkki. Jos kokeissa saa huonon numeron ja siitä vetää johtopäätöksen että on osaamaton puupää ja lopettaa yrittämisen. Toinen taas saa huonosta numerosta inspiraation yrittää ja rutistaa kovemmin. Kaveri haki raksahommiin aikoja sitten ja samaan firmaan. Aluksi heittivät ulos mutta kymmenennen hakukerran jälkeen palkkasivat. Naama tuli tutuksi. Nimenomaan juuri nyt haet samaan firmaan ja samaa duunia. Paras ohje on. Kysy,etsi,koputa.

    • Anonyymi

      Nimenomaan joku tuttunaama valitaan. Hakemukset menee silppuriin.

    • Anonyymi

      älä vaivaa ketään isolla CV:llä sitten

    • Anonyymi

      Kuulostaa tosiaan, että hakevat jotain tuttua ja pyörittävät tietyissä porukoissa tuota homma. Tai muuten työpaikan sisällä on ongelmia jos sama työpaikka meni noin nopeasti uudestaan hakuun. Joskus ihan pelkästään ilmoitusta lukiessa pystyy näkemään ja poimimaan, että haetaan tiettyä henkilö tai muuten jokin mättää.

      Harvemmin nykypäivänä kertoo mitään hyvää tuollainen. Ehkä yksi sadasta voi olla, että palkattu työntekijä sai koeajalla toisen työtarjouksen ja se sitten hoidettiin asiallisesti yms. Epäilen, että näin on käynyt, etenkin kun korona on verottanut työpaikkojen määrä vielä lisää niin vaikea uskoa kenenkään muun kuin jonkun harvinaisen spesialistin saavan tupla tarjouksia.

      • Anonyymi

        Itselläni aikoinaan kävi noin. Kävin muutaman kerran samassa työpaikassa haastattelussa eri tehtäviin ja sitten minut palkattiin. Kuitenkin jo heti kun olin aloittanut, toimari alkoi haastatella uusia henkilöitä minun paikalleni, koska oli varma etten kovin kauaa siinä pysy. Lopulta kuitenkin tarjosi jatkoa minulle, mutta itseltäni oli luottamus jo mennyt kyseiseen paikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni aikoinaan kävi noin. Kävin muutaman kerran samassa työpaikassa haastattelussa eri tehtäviin ja sitten minut palkattiin. Kuitenkin jo heti kun olin aloittanut, toimari alkoi haastatella uusia henkilöitä minun paikalleni, koska oli varma etten kovin kauaa siinä pysy. Lopulta kuitenkin tarjosi jatkoa minulle, mutta itseltäni oli luottamus jo mennyt kyseiseen paikkaan.

        Jatkan vielä sen verran, että ei kovin hyvää kuvaa anna työnantajasta jos näkyvästi jo alkaa haastatella uutta vaikka juuri uusi on aloittanut eikä vielä edes ehtinyt osoittaa onko työssään hyvä vai huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä sen verran, että ei kovin hyvää kuvaa anna työnantajasta jos näkyvästi jo alkaa haastatella uutta vaikka juuri uusi on aloittanut eikä vielä edes ehtinyt osoittaa onko työssään hyvä vai huono.

        Juuri näin. Kertoo kyllä millainen firma kyseessä jos noin toimitaan yleisestikin. Ei ihme ettei siellä kukaan kauaa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Kertoo kyllä millainen firma kyseessä jos noin toimitaan yleisestikin. Ei ihme ettei siellä kukaan kauaa ole.

        Tuo, että samaan vakanssiin haetaan lyhyen ajan sisällä uudelleen ei itsessään tarkoita mitään. On mahdollista, että valittu henkilö ei syystä tai toisesta voinut aloittaa uudessa paikassa ja aiemmassa haussa ei ole ollut toista sopivaa. Näin on käynyt omallakin työpaikalla, siinä ei ollut mitään dramaattista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo, että samaan vakanssiin haetaan lyhyen ajan sisällä uudelleen ei itsessään tarkoita mitään. On mahdollista, että valittu henkilö ei syystä tai toisesta voinut aloittaa uudessa paikassa ja aiemmassa haussa ei ole ollut toista sopivaa. Näin on käynyt omallakin työpaikalla, siinä ei ollut mitään dramaattista.

        Kertoo vaan rekrytoijan paskuudesta jos samaan paikkaan haetaan uudestaan porukkaa. Onhan niillä ne edellisen kerran hakijoiden tiedot tallessa. Toiseksi parhaalle kandidaatille vaan soittoa jos ei se eka tullutkaan.


    • Anonyymi

      Jos työpaikka on mielestäsi kiinnostava niin aina haku päälle yhä vain uudestaan.
      Se että jo 2vk sisälle tehdäänkin uuttahakua niin firmassa ei välttämättä kaikki ole ihan ok....tai mokasivat hakijan suhteen pahasti!...hmmm?

      Itse aikoinaan hain teittyyn firmaan ja tehtävään johon todella halusin 3kk välein n. 1,5v ajan. Lopulta pääsin ja siellä oltu sen 30v.
      Olin haku aikana toisessa firmassa työssä eli en työtön hetkeäkään vaan kyseessä työpaikan vaihtamisen idea jota todellakin halusin.

    • Anonyymi

      Missit ja kansanedustajatkin hakevat monta kertaa, kunnes tärppää.

    • Anonyymi

      Kyllä se on hakijan kiusaamista juoksuttaa monta kertaa samassa paikassa haastattelussa. Kannattaa lopettaa ajoissa. Sitten palkataan joku, joka höpöttää höpöjuttuja asiakkaalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe