Kehtaanko hakea uudestaan?

Anonyymi

Hei

Hain yhtä työpaikkaa ja minulle tuli ilmoitus , että paikka on täytetty ja minua ei ole valittu.

Tuosta kului aikaa joku 2-viikkoa ja sitten se aivan sama työpaikka tuli uudestaan hakuun .

Kehtaanko hakea uudestaan tuonne töihin? Mietin vain, että jos en kerta päässyt ekalla kierroksella edes haastatteluun, niin taitaa oll aika olematon mahdollisuus tälläkin kertaa, mutta mietin kuitenkin sitä " entäpä jos?" .

14

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hae uudestaan, mutta ei ne sua valitse. Laittavat kolmannen kerran saman paikan hakuun. Jos haet taas uudestaan niin laittavat neljännen kerran saman paikan hakuun jne.

    • Anonyymi

      Kannaataa yrittää😊

    • Anonyymi

      samaan firmaan kannattaa ja pitääkin hakea moneen kertaan. Etenkin jos kyseinen firma on se mihin ehdottomasti haluaa hommiin. Kehtaamisella ole mitään tekemistä työn haussa. Eikä muutenkaan elämässä. Mitä usammin "pommittaa" samaa luukkua sitä todennäköisempää että luukku aukeaa. Se että hakee vain kerran ja sitten ei koskaan osoittaa sitkeyden puutetta. Kouluesimerkki. Jos kokeissa saa huonon numeron ja siitä vetää johtopäätöksen että on osaamaton puupää ja lopettaa yrittämisen. Toinen taas saa huonosta numerosta inspiraation yrittää ja rutistaa kovemmin. Kaveri haki raksahommiin aikoja sitten ja samaan firmaan. Aluksi heittivät ulos mutta kymmenennen hakukerran jälkeen palkkasivat. Naama tuli tutuksi. Nimenomaan juuri nyt haet samaan firmaan ja samaa duunia. Paras ohje on. Kysy,etsi,koputa.

    • Anonyymi

      Nimenomaan joku tuttunaama valitaan. Hakemukset menee silppuriin.

    • Anonyymi

      älä vaivaa ketään isolla CV:llä sitten

    • Anonyymi

      Kuulostaa tosiaan, että hakevat jotain tuttua ja pyörittävät tietyissä porukoissa tuota homma. Tai muuten työpaikan sisällä on ongelmia jos sama työpaikka meni noin nopeasti uudestaan hakuun. Joskus ihan pelkästään ilmoitusta lukiessa pystyy näkemään ja poimimaan, että haetaan tiettyä henkilö tai muuten jokin mättää.

      Harvemmin nykypäivänä kertoo mitään hyvää tuollainen. Ehkä yksi sadasta voi olla, että palkattu työntekijä sai koeajalla toisen työtarjouksen ja se sitten hoidettiin asiallisesti yms. Epäilen, että näin on käynyt, etenkin kun korona on verottanut työpaikkojen määrä vielä lisää niin vaikea uskoa kenenkään muun kuin jonkun harvinaisen spesialistin saavan tupla tarjouksia.

      • Anonyymi

        Itselläni aikoinaan kävi noin. Kävin muutaman kerran samassa työpaikassa haastattelussa eri tehtäviin ja sitten minut palkattiin. Kuitenkin jo heti kun olin aloittanut, toimari alkoi haastatella uusia henkilöitä minun paikalleni, koska oli varma etten kovin kauaa siinä pysy. Lopulta kuitenkin tarjosi jatkoa minulle, mutta itseltäni oli luottamus jo mennyt kyseiseen paikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni aikoinaan kävi noin. Kävin muutaman kerran samassa työpaikassa haastattelussa eri tehtäviin ja sitten minut palkattiin. Kuitenkin jo heti kun olin aloittanut, toimari alkoi haastatella uusia henkilöitä minun paikalleni, koska oli varma etten kovin kauaa siinä pysy. Lopulta kuitenkin tarjosi jatkoa minulle, mutta itseltäni oli luottamus jo mennyt kyseiseen paikkaan.

        Jatkan vielä sen verran, että ei kovin hyvää kuvaa anna työnantajasta jos näkyvästi jo alkaa haastatella uutta vaikka juuri uusi on aloittanut eikä vielä edes ehtinyt osoittaa onko työssään hyvä vai huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä sen verran, että ei kovin hyvää kuvaa anna työnantajasta jos näkyvästi jo alkaa haastatella uutta vaikka juuri uusi on aloittanut eikä vielä edes ehtinyt osoittaa onko työssään hyvä vai huono.

        Juuri näin. Kertoo kyllä millainen firma kyseessä jos noin toimitaan yleisestikin. Ei ihme ettei siellä kukaan kauaa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Kertoo kyllä millainen firma kyseessä jos noin toimitaan yleisestikin. Ei ihme ettei siellä kukaan kauaa ole.

        Tuo, että samaan vakanssiin haetaan lyhyen ajan sisällä uudelleen ei itsessään tarkoita mitään. On mahdollista, että valittu henkilö ei syystä tai toisesta voinut aloittaa uudessa paikassa ja aiemmassa haussa ei ole ollut toista sopivaa. Näin on käynyt omallakin työpaikalla, siinä ei ollut mitään dramaattista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo, että samaan vakanssiin haetaan lyhyen ajan sisällä uudelleen ei itsessään tarkoita mitään. On mahdollista, että valittu henkilö ei syystä tai toisesta voinut aloittaa uudessa paikassa ja aiemmassa haussa ei ole ollut toista sopivaa. Näin on käynyt omallakin työpaikalla, siinä ei ollut mitään dramaattista.

        Kertoo vaan rekrytoijan paskuudesta jos samaan paikkaan haetaan uudestaan porukkaa. Onhan niillä ne edellisen kerran hakijoiden tiedot tallessa. Toiseksi parhaalle kandidaatille vaan soittoa jos ei se eka tullutkaan.


    • Anonyymi

      Jos työpaikka on mielestäsi kiinnostava niin aina haku päälle yhä vain uudestaan.
      Se että jo 2vk sisälle tehdäänkin uuttahakua niin firmassa ei välttämättä kaikki ole ihan ok....tai mokasivat hakijan suhteen pahasti!...hmmm?

      Itse aikoinaan hain teittyyn firmaan ja tehtävään johon todella halusin 3kk välein n. 1,5v ajan. Lopulta pääsin ja siellä oltu sen 30v.
      Olin haku aikana toisessa firmassa työssä eli en työtön hetkeäkään vaan kyseessä työpaikan vaihtamisen idea jota todellakin halusin.

    • Anonyymi

      Missit ja kansanedustajatkin hakevat monta kertaa, kunnes tärppää.

    • Anonyymi

      Kyllä se on hakijan kiusaamista juoksuttaa monta kertaa samassa paikassa haastattelussa. Kannattaa lopettaa ajoissa. Sitten palkataan joku, joka höpöttää höpöjuttuja asiakkaalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe