Pyöränkuljetuslaukku junaan ja laivaan

Tarkoitus olisi löytää pyöränkuljetuslaukku tai kassi. Ajatus olisi kuljettaa kokoon taitettavaa pyörää kassissa käsimatkatavarana matkustettaessa junassa tai laivassa. Perillä sitten pyörärä alle kupyöränkuljetuslaukku reppuun. Siis pyöränkuljetuslaukun tai kassin pitäisi taittua pieneen kasaan. Jäykkähän sen ei tarvitse olla. Pääasia että peittää pyörän matkalla.

23

746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ainakin Bromtonilla on omia laukkuja lisävarusteena. Pikaisella googletuksella, kun tarkastin että niitä on saatavissa, tuli vastaan video jossa pyörä oli taiteltu IKEAn kassiin.

    • Anonyymi

      Turskakaupassa on mustan perjantain ( IRAn eräs Lontoon metron pommipäivä) kunniaksi 149, pitäkää kiirettä.

      • Kiitos vinkistä mutta...
        Perillä sitten pyörä alle ja pyöränkuljetuslaukku reppuun.
        -
        Ajattelin kesällä Tallinnaan tai Pietariin. Ajelisin sielä ja illalla takaisin.


      • Anonyymi
        jormalaiset kirjoitti:

        Kiitos vinkistä mutta...
        Perillä sitten pyörä alle ja pyöränkuljetuslaukku reppuun.
        -
        Ajattelin kesällä Tallinnaan tai Pietariin. Ajelisin sielä ja illalla takaisin.

        Kokemukseni mukaan ei tarvitse mitään kassia kunhan pyörä on siisti, jätesäkki mukaan varalta. Vahattu ketju auttaa ettei tarttuvaa likaa ole.


    • Anonyymi

      Nykyisin lentoyhtiöt (siis jos niitä enää edes on, no joku kiinalainen ja jenkkiyhtiö saattaa selvitä tästä Mariinintaudista eli pelosta) vaativat polkupyörän kuljetukseen avattavan pyörälaukun, jotta se voidaan turvatarkastaa.

      Jos olette lukeneet vanhoja pyöräilykirjoja, niin niissä mankeli pakattiin pahveihin. Se ei enää käy.

      • Anonyymi

        Pyörälle voi ommella itse kassin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyörälle voi ommella itse kassin.

        Jatkoa. Amazon.de löytyy kasseja haulla folding bike bag. Mutta ainakin osa myytävistä kasseissa saattaa olla tilaavieviä. Kassin voi itse ommella, vaikka huonekalu- tai työvaatekankaasta. Kassin ei tarvise olla vedenpitävä. Itse kuljetan kassia tarakalla. Laiskuutani jätin pois kantohihnat ja kassin kuljettaminen tarakalla on helpompaa, kun eivät hihnat roiku. Itse tehty on myös konepestävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkoa. Amazon.de löytyy kasseja haulla folding bike bag. Mutta ainakin osa myytävistä kasseissa saattaa olla tilaavieviä. Kassin voi itse ommella, vaikka huonekalu- tai työvaatekankaasta. Kassin ei tarvise olla vedenpitävä. Itse kuljetan kassia tarakalla. Laiskuutani jätin pois kantohihnat ja kassin kuljettaminen tarakalla on helpompaa, kun eivät hihnat roiku. Itse tehty on myös konepestävä.

        Vau. Onko kaavat tallessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vau. Onko kaavat tallessa?

        Kassi pitää tehdä pyörän mittojen mukaan. Dahonin 20 " kassi koostuu kahdesta 69x83 palasta ja sivuja ja pohjaa varten noin 215x22 kaista, joka antaa muotoa ja syvyyttä. Vetoketjuksi löysin vahvan 98 cm:n haalariketjun. Saumoihin pitää listä mittoihin noin 1,5 cm.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vau. Onko kaavat tallessa?

        Pitää kokeilla. Kevääseen on vielä aikaa.


    • Anonyymi

      Jos pyörä joutuu lastinkäsittelyyn, pitää se pakata kiinteään käsittelyä kestävään pakkaukseen.

      • Anonyymi

        Aloittaja kirjoitti "käsimatkatavarana matkustettaessa junassa tai laivassa".


    • Anonyymi

      IC-junissa on kaksi paikkaa polkupyörälle, joihin pyörää ei pureta. Laivan autokannella pyörät kuljetetaan kokonaisina. Bussiyhtiöiden käytännöt ovat bordelli. Jokainen tekee oman maun mukaan.

      • Anonyymi

        Olen ymmärtänyt, että pääsääntöisesti linja-autoon saa ottaa mukaan kaksi kassia; pienen laukun, jonka vie mukanaan matkustamoon ja toisen matkalaukun sellaisen, jota pystyy kantamaan. Iso laukku kulkee alhaalla, matkatavaratilassa.
        Pakattu, pieni taittopyörä kulkee ilmaiseksi tai ainakin pitäisi.
        Yhden kerran kuljettaja pyysi polkupyörämaksua taittopyörästäni. Hämmästyin ja poistuin autosta ja ajoin pikkupyörällä kotiin asti.
        Kotiin päästyäni lähetin asiakaspalveluun sähköpostia. Laitoin tarkkaan vuoron ja ajan.


    • Anonyymi

      Pendoliinoihin ei saa tuoda polkupyörää. Ei missään muodossa. Näin se on VR päättänyt.

      • Anonyymi

        Koskeeko myös taittopyöriä ja jos koskee, niin miten perustelevat? Brompton siistissä laukussa on kyllä niin huomaamaton, ettei konnari sitä erota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskeeko myös taittopyöriä ja jos koskee, niin miten perustelevat? Brompton siistissä laukussa on kyllä niin huomaamaton, ettei konnari sitä erota.

        Jos ei ole epäilyä, että laukun sisällöstä on yleistä vaaraa, niin ei kai konnarilla ole oikeutta tutkia laukun sisältöä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole epäilyä, että laukun sisällöstä on yleistä vaaraa, niin ei kai konnarilla ole oikeutta tutkia laukun sisältöä?

        Pendolinestä löysin: "Ilman erillistä maksua saa kuljettaa pienet käsimatkatavarat ja kaksi matkalaukkua." Niin ei kai matkalaukun sisältöä kysytä ja tutkita?


      • Anonyymi

        Ihan avoimesti ilman mitään laukkua on ollut taittopyörä mukana Pendolinossa useamman kerran.


    • Anonyymi

      Matkavaruste verkkokaupalla löytyy myös.

    • Biltemassa oli ainakin yhdessä vaiheessa taittopyörän kantokasseja.

    • Anonyymi

      Toihan hyvä, ei tarvii ajaa sillä ...tanan jyystötahkolla kun voi kantaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1595
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1429
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1337
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1325
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      34
      1266
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1208
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe