Maailmankatsomus kysely

Typhon

Tervehdys, kirjoitan erinäisten syiden vuoksi julkiselta koneelta, joten kirjoitan nyt vain lyhyesti ja nopeasti.

Jokainen täällä useammin (tai harvemmin) kirjoitteleva voisi kertoa kattavasti itsestään uskontonsa suhteen.

Mihin uskontokuntaan tai lahkoon kuulut, oletko kreationisti vai ateisti? Jos olet kreationisti niin minkä järjestön (YEC, OEC) leiriin katsot kuuluvasi? Kuulutko kirkkoon? -Mihin? Mikä koulutus sinulla on? Oletko töissä vai opiskeletko? -Mitä? Mikä on saanut sinut vakuuttuneeksi omasta vakaudestasi?

Tuossa oli vain suuntaa antavia kysymyksiä, voitte tietysti keksiä vielä itse joitain kohtia minkä voitte itsestänne kertoa. En ehdi itse juuri nyt vastaamaan kysymykseeni, mutta teen sen varmasti ajan ja paikan salliessa.

Kiitoksia ja nähtäillään. :)

8

649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Illuminatus on ateisti, korkeakoulutettu (HY mat.luonnont. - muttei biologia) ja työelämässä.

      En kuulu mihinkään kirkkoon tai uskonnolliseen yhdistykseen, en myöskään vapaa-ajattelijoihin.

    • squirrel

      Olen ateisti ja evolutionisti(mielestäni jaottelu kreationisti/ateisti hieman yksinkertaistamista)

      En kuulu kirkkoon,en edes Semoksen seurakuntaan.
      Koulutuksena luonnonvara-alan amk(meneillään)
      Opiskelen?
      Minut on vakuuttanut kannastani se,että evoluutioteoria nojaa havaintoihin ja kreationismi siihen mitä ei tiedetä.
      Viimeisin vakautus tuli Otto Lapin ihmeellisestä tieteenteorian kurssista.

      • squirrel

        Täytän agnostikon suuntaan kallellani,sillä olen havainnoista valmis muuttamaan kantaani Jumalan olemassaolosta.
        Mutta en epäile mitään "ehkä on".
        ns. epävarmuus olemassaolokysymyksissä ei kuulu tapoihini.
        Periaatteeni on "Ei ole olemassa kunnes toisin todistetaan"


    • Vaihtelee

      Kirjoittelen melkein aina eri nimimerkillä.
      -34-vuotias juristi
      -agnostikko
      -kuulun kirkkoon
      -emme yksinkertaisesti voi tietää

    • Olen kristitty. Uskon yhteen kolmiyhteiseen Jumalaan; Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.

      En kuulu mihinkään uskontoon. Kuulun Jeesukselle. Jeesus ei ole uskonto.

      Uskon, että Jumala loi maailman.

      Mikä on saanut minut vakuuttumaan omasta vakaudestani? Se, että kaikki minun syntini on anteeksiannettu. Jeesus on vastaus kaipaukseeni.

    • järsijä

      No minä olen selainen EU eläkeelle jäänyt lappilainen maan viljeliä. Kommunistihan minä oikeasti olen mutta kyllä sitä uskontoakin on tultu harrasteltua ja kirkossa käytyä vaikken minä nyt kaikea ihhan tosissaan otta. Kansa koulun olen käynyt mitä töiltä isä päästi, traktorit ja muut laitteet kyllä tuli tutuiksi sitä myötä kun niitä hankittiin. Myöhemmin olen käynyt tietokone kurseilla ja tunnen nämä asiat. Olen pienestä asti marjastellut ja metsästellyt luonnossa ja tutkinut asioita ja tunnenen nämä biolokiset asiat.

    • puer86

      Okei. Minä ole kutakuinkin agnostikko. En oikein ole varma mitä nimeä käyttäisi. Toisaalta kun jumalan olemassaolosta ei voi olla täysin varma koskaan. Toisen ulottuvuuden ja henkiolentojen ja jonkinlaisten jumalien olemassaoloa pidän kuitenkin mahdollisena...
      En ole kreationisti. Evoluutio pitää paikkansa, mutta kuka tai mikä laittoi alulle evoluution?
      Alkuräjähdys luultavasti todella tapahtui, mutta mitä oli sitä ennen?
      Lukio menossa. Psykologian aion kirjoittaa. Mikäpä siinä, voi ainakin huomata ihmismielen monimuotoisuuden ja sen kautta miettiä että voiko pelkkä aivofysiologia tuottaa sen, vai onko olemassa sielu...
      Vakaumukseni ei ole - kuten huomaa - erityisen vankka... Oikeastaan on vain yksi asia, josta olen varma: "Mikään ei ole täysin varmaa"

    • heitän linkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe