Tähän saa pistää jonoon ärsyttävimpiä oletuksia joihin törmää köyhistä ihmisistä.
Ärsyttävimmät oletukset köyhistä ihmisistä
81
1140
Vastaukset
- Anonyymi
Eihän sitä aina päälle päin nää..Joku voi elää pihisti elämänsä ja olla miljonääri.Tunnen muutaman pihin yksinelämänsä eläneen ukon,kelle ne rahojaan säästää.Niin pihei et ostavat vanhaa ruokaa,ja hyvin palkatussa työssäkin olleet elämänsä.
- Anonyymi
Että ne on köyhiä ja juoppoja. OIkeasti köyhällä ei ole sellaiseen luksukseen varaa.
- Anonyymi
Siis sinusta? Sinä olet täysin idiootti, en käsitä miten voit edes olla täällä? Täällä vaan laiskottelet ja kirjoittelet asiatttomia ajloituksia aamusta iltaan, jatkuvasti, tekisit edes jotain järkevää kuin kuitenkin ymmärrät että olet ärsyttävä, tee asialle jotain.
- Anonyymi
Mua ärsyttää että ne luulee jos työtön ei oo tutkintoa monella on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuommoiset jutut voi jättää omaan arvoonsa. Ihmiset jotka mollaa muita jonkun asian takia, ovat arvottomia ja samassa tilanteessa isekin, kunhan huutelee.
Jokainen elää omaa elämää niinkuin haluaa.
Tuista sen verran että ne ovat haettavissa,niitä ei kukaan saa itsestään, ja ne on laissa määrätty, siinä ei ole mitään hävettävää.
Samanlaisia tukia on lapsilisät, eläkkeet sairaupäivärahat ym, en usko että kukaan huutelija niitä jättää hakematta. Kyllä raha kelpaa kaikille, joten tuollaiset puheet on pelkkää katkeruutta. Ei kannata välittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kullä ikä on se joka ratkisee suomen ikärasismi on eu n pahin vaikka nämä älyttömät politikot ei sitä ymmärrä olen saanut yhdellä uhkauskirjeellä saanut muutettua yhden järjettömän lain. vaikka uhkasivat linnalla mutta kun tutkivat asiaa niin näinhän se oli silloin mmeni luottamus politikoihin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuommoiset jutut voi jättää omaan arvoonsa. Ihmiset jotka mollaa muita jonkun asian takia, ovat arvottomia ja samassa tilanteessa isekin, kunhan huutelee.
Jokainen elää omaa elämää niinkuin haluaa.
Tuista sen verran että ne ovat haettavissa,niitä ei kukaan saa itsestään, ja ne on laissa määrätty, siinä ei ole mitään hävettävää.
Samanlaisia tukia on lapsilisät, eläkkeet sairaupäivärahat ym, en usko että kukaan huutelija niitä jättää hakematta. Kyllä raha kelpaa kaikille, joten tuollaiset puheet on pelkkää katkeruutta. Ei kannata välittää.Ei eläkkeet ole tukia olen 50 vuotta maksanut eläkettä ja nyt maksan veroa enammän kuin työssä ollessani
- Anonyymi
Itse oletan aina, että köyhät ovat tyhmiä. Olen itse aika köyhästä perheestä lähtöisin, mutta aikuisiällä olen onnistunut varastumaan. Köyhien kuulee usein valittavan, että heille ei ole suotu mahdollisuutta vaurastua. Mielestäni jokaisella on se mahdollisuus, mutta monet ovat vain liian tyhmiä tarttuakseen siihen.
- Anonyymi
Tyhmiä ja laiskoja. Pahin mahdollinen yhdistelmä...
- Anonyymi
Joon tuo eka lause on tosi tyypillinen ajatus ja myös se, että jokaisella on mahdollisuus vaurastua. Suomessa on kyllä mahdollista kiivetä ylös todella alhaaltakin, mutta vain jos ei ole mitään merkittäviä sairauksia. Niitä on myös itsellä, mutta mä pystyisin kyllä kognitiivisesti vaativaankin työhön tietyin reunaehdoin ja voisin luvata paljon tehokkaampaa ja laadukkaampaa tekemistä kuin mitä moni muu, jotka edes suhteellisen terveenä eivät jaksa, viitsi, ymnmärrä, välitä tehdä kuten pitää ja kärsivällisyyskin on minuuttiluokkaa eikä oikein oma-alotteisuuttakaan. Helpolla pitäisi saada paljon rahaa törsättäväksi
Olisin todennäköisesti parasta A-ryhmää (on sanottu) ja lisäksi, jossen nyt erityisen rikas, niin ainakin taloudellisesti riippumaton tuista yms. Sosiaalisesti en ole niin hyvä, mutta harvoin tätä on moni muukaan monisairas ja nykyään vielä kun pitäisi olla aina (teko)pirtee ja ulospäinsuuntautunut. Lukuisat sairaudet vaikuttaa, ei niinkään ymmärrys tms. ja olen myös aika varautunut. Kyllähän sitä kaikenlaista "epämääräistä kuiskuttelua" on saanut kuulla myös tyhmyydestä. Joskus olen oikein vaivautunut kysymään tarkemmin mikä nyt on niin tyhmää ja miten sitten pitäisi toimia, mutta eipä sitä ole tullut.
lajijasuris - Anonyymi
"Olen itse aika köyhästä perheestä lähtöisin, mutta aikuisiällä olen onnistunut varastamaan."
Sinäpä sen sanoit. - Anonyymi
Olet onnistunut varastumaan?
Varasteluako tarkoitat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmiä ja laiskoja. Pahin mahdollinen yhdistelmä...
Eihän tääl nyky-yhteiskunnassa kukaan tee mitään mitä ei pakko.Oleilu/sohvailuyhteiskunta.Laiskoja paskiaisia vätyksii näkyy ,avuttomia uusavuttomia!Ahneet käyttää hyväksi näin pääset helpolla nauravat partaansa,mitään enää osata..Mietin miten noi rikkaide kersat ko koulus tartte käydä...Mopo kuskaa lihavaa persettä,liikuta metriikää,autolla kuskataan.Mut kouluun ei tartte mennä??Löysä tarkotti ennenkin jotain ..loista jne kirkonkirjoissakin.Muistakaapa että 2022 vanhanen säästää..sanoi eilön tvssä,eka pumppaa tukii ,vastikkeettomia,sitte,vie heikoilta tietysti.Jatketaan nyt oleilua.
- Anonyymi
Tämä että kaikki periytyy, jopa likaisuus jonkun pöljän mielestä. Parhaat ystävät olleet köyhiä ja puhtaudesta huolehtivia.
- Anonyymi
Väittämä jonka mukaan köyhät haisevat pahalle.
- Anonyymi
Ilmankos sieltä päin löyhkää, itse et siis teidä haisevasi, kuka sitä itseään haistaisi.
- Anonyymi
Vesikin maksaa,kohta onneksi kaikille..
- Anonyymi
Köyhät ovat vähä-älyisiä ja laiskoja.
- Anonyymi
No onneksi olet asiantuntija omasta elämästäsi, siitähän kirjoitit.
- Anonyymi
ei pidä paikkaansa minä aloitin 0 putjetilla ja osti 20 v auton ja siitä aston ollut oma velaton auto mutta kyllä työtäkin on tehty ja älyttömästi kouluttauduttu. sitten huono lääkäri pilasi loppuelämän .
- Anonyymi
nuuuhh
- Anonyymi
Että köyhät ovat köyhiä koska eivät tajua olla rikkaita.
Että köyhät ovat köyhiä siksi koska eivät koe ansaitsevansa vaurautta.
Usein kuulee ajatuksia siitä, että köyhyys on psykologinen ongelma: köyhyys johtuu siitä ettei köyhä tajua että hänellä on oikeus olla rikas.
Köyhä on köyhä koska ei itse usko ansaitsevansa parempaa.
Omanarvontunnottomuus ja huono itsetunto on siis köyhyyden syynä. Kunhan vain joku kertoisi köyhälle että hänelläkin on oikeus vaurastua, niin kyllä jo vain tämän tajuamisella köyhä vaurastuisi. - Anonyymi
Olen köyhä, haisen pahalle koska en juurikaan peseydy. Miksi niin tekisin? Asun yksin, enkä käy missään, paitsi kaupassa kerran viikossa ostamassa 30% alennnusruokia. Turvaväleistä ei minun tarvitse huolehtia, muut tekee sen puolestani.
- Anonyymi
tää samoin,hitot veisaan muista.Oon saakelin pihikin mun pöydäs ei porvaria näy.Eikä kuulu.en elätä ketään ylimäärästä tässä oleilu-yhteiskunnassa .Lopetin olemasta tuottava ihminen..kukaan ei käytä hyväksi enää.
- Anonyymi
Jotain tyhmyyttä köyhyydessä on ihmisessä jos ei halua pois siitä esim, menemällä töihin tai jotain muuta että talous kohenee.Tuhlaa rahansa typeryyksiin,esim hakee maitoa kioskilta.
- Anonyymi
materointia ...
- Anonyymi
Eii,,elättää muita..ei ..kaupasta kaikki,,mikä pakko.Mitään ylim.jaa mihkää...
- Anonyymi
Joo tuhlaa rahasa töihin menoon...alkaa olla huoni vitsi toi
- Anonyymi
Must on kiva oll akäyhä. Ei tarvi tehdä töitä ja raha saa senkun hakemuksen laittaa ja jo tulee taas rahaa tilille. ja se tulee säännöllisesti. Se on parasta. Sohvalla loikoilee ja oottaa koska kilahtaa tilille, Sitten vaan kauppaan ruokaa ostamaan ja taas voi olla kotona, eikä tarvi piittaa ilmoista eikä talvesta, voi nukkua pitkään.
Minusta tämän parempaa elämää ei olekkaan.
Ja se on asia joka töäläisiä kenkuttaa!!!! Kjäh kjäh.... Mä en ainakaan viittis mennä duunaa yhtään mitään, kunr ahaa saa muutenkin. Laskut tulee maksettua toisten rahoilla ja sitä rataa. Miksi raataa kun voi olla kotona, en tajuu?????
uulen kun tyäläiset kihisee taas siellä, tsop sop, älkäähän nyt, kiltisti nyt vaan nukkumaan että jaksatte aamulla herätä, lun ta on siis tulossa... mie käännän kylkee kun työ raa<datte, minunkin eteen rahaa. - Anonyymi
Köyhällä mahdollisuus säästää, pienikin summa 10-50 e.
- Anonyymi
Onko, jos raha ei riitä ruokaan ja laskuihin vaan pitää hakea tt tukea ja muita etuja? Sulla on ilmeisesti kokemusta siitä, kun asut vanhempiesi nurkissa ilmaseksi ja syöt heillä, etkä maksa mitään. Silloin kyllä riittää säästää.
Kokeileppas joskus elättää itsesi ja asua , ja maksaa kaikki kulut, sitten näet pystytkö edes sitä kymmpiä säästämään?????? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko, jos raha ei riitä ruokaan ja laskuihin vaan pitää hakea tt tukea ja muita etuja? Sulla on ilmeisesti kokemusta siitä, kun asut vanhempiesi nurkissa ilmaseksi ja syöt heillä, etkä maksa mitään. Silloin kyllä riittää säästää.
Kokeileppas joskus elättää itsesi ja asua , ja maksaa kaikki kulut, sitten näet pystytkö edes sitä kymmpiä säästämään??????Ihan totta, mutta kyllä pienituloinen pystyy jotain säästään ja olisi tosi hyvä siinä onnistua, koska kaikki menot ei todellakaan jakaudu joka kuulle tasaisesti. Homman juju on niissä laskuissa eli mitä kaikkia niitä tulee ja mitkä on oikeasti välttämättömiä? Sitten kun on vähän säästänyt, voi vaikka ostaa jotain kivaakin, mutta aina pitää pyrkiä kerään puskuria äkillisiin isompiin menoihin.
Ei toimeentulotukea saavan rahatilanne ole sen huonompi kuin kenenkään muun tosi pienituloisen. Itse asiassa se voi olla parempikin, koska "ylimääräiset" laskut (vaikkapa silmälasit tai sähkö!) voi toimittaa Kelan tai sosiaalitoimiston maksettavaksi sekä on lisäksi erilaisia harkinnanvaraisia eriä. Omalla kohdallanikin katsoin jossain kohtaa laskurilla, että minunhan kannattaisi olla tt:n saava. Tiedä sitten oliko virhettä jossain.
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeileppas joskus elättää itsesi ja asua , ja maksaa kaikki kulut, sitten näet pystytkö edes sitä kymmpiä säästämään??????Ei olla asuttu vanhempien nurkissa sen koommin kun sain 1. työpaikan alaikäisenä. Tyrkytin isälle rahaa, hän kielsi. Joten ensimmäisellä palkalla ostin vaatteita.
Ikäihmisenä eletty 850 euron tuloilla, josta osamaksu tietsikasta maksettiin. Usein nähtiin kaksi viikkoa melkein rahattomana. - Anonyymi
Jokainen pystyy säästään 200-500e joka kuukausi. Ihan puppua ettei pysty, mihin ne rahansa kuluttaa???
itse säästä joka kuukauisi lähes tonnin. Jos joku pytyy niin kyllä kaikki pystyy.
Onko pakko ostaa pakastepitsoja joka päivä, mennä kaljalle joka pvä, ostaa merkki vaatteita joka päivä, tai viinaa ja tupakkaa... kyllä pystyy säästää. Minäkin pystyn. On vaan tekosyitä ettei voi laitaa rahaa sivuun, kun se polttaa sormia.
Tuet pois kaikki niin kyllä rahaa säästyy. Tuhlarit hakee tukia.
- Anonyymi
Jos kysyy työkkäristä, ne pitää kaikkia köyhiä alkoholisteina.
- Anonyymi
Ai jaa, ei meillä pidetä. Alkoholistit pitää kaikkia työkkärin väkeä aljoholisteina.
- Anonyymi
Ensin pitäisi määrittää "köyhä"!
Olen tavannut hyvin monen laatuisia vähävaraisia ja sellaisia on myös tuttavapiirissäni.
Hyvin erilaisia ihmisiä. Joku on vähävarainen impulsiivisesta rahan käytöstään johtuen.
Toinen on säästänyt pienestä palkastaan itselleen asunto-osakkeen.- Anonyymi
Vähävarainen on köyhä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähävarainen on köyhä.
Millä mittarilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä mittarilla?
Olenko köyhä vai vähävarainen koska en raaski sekoittaa 50 / 50 yhdistelmää VSOP konjakista ja Amaretosta vaan käytän konjakin asemesta ranskalaista brandyä?
Yhtään perunaa ei jäisi syömättä vaikka valinta kohdistuisi konjakkiinkin.
- Anonyymi
Köyhyys ja tyhmyys.
- Anonyymi
Että köyhä on henkisesti lapsi jota pitäisi holhota. Varakas on vakavasti otettava aikuinen.
- Anonyymi
Köyhät haisee pahalle.
- Anonyymi
On ollut tilanteita varmaa kukkakeppi kaatanut päälleen pullollisen partavettä....hyi mikä katku.Peittänyt hienhajun
- Anonyymi
Jos ei olisi köyhiä, niin ei rikkaitakaan. Tosi rikkaat ovat, useimmiten mukavia ihmisiä.
Rikkaan ja köyhän väliin jää ylimieliset ihmiset. - Anonyymi
Että köyhät tarvitsevat myötätuntoa. Että myötätunto jotenkin auttaa köyhyyden aiheuttamiin ongelmiin.
- Anonyymi
Että köyhä on kommari.
- Anonyymi
Ja että köyhä kommari on ideologisesti köyhä ja ylpeä siitä. Köyhä kommari tykkää ilmaisesta työnteosta ja raatamisesta, koska köyhälle kommarille työ on itsessään palkka.
- Anonyymi
Että köyhyys on itse aiheutettua. Että köyhyys johtuu siitä ettei köyhä ole koskaan yrittänyt mitään.
- Anonyymi
Että kuka tahansa koska tahansa saa puuttua köyhän yksityisasioihin.
Että köyhä on tilivelvollinen elämänvalinnoistaan ulkopuolisille.
Että köyhää eivät koske normaalia ihmistä koskevat oikeudet yksityisyyteen. Että köyhä on velvoitettu selittämään, perustelemaan ja tilittämään jatkuvasti kenelle tahansa sosiaaliraiskarille sitä miksi on köyhä ja mitä on ajatellut asialle tehdä. - Anonyymi
Että köyhyys poistuu töihin menemällä.
- Anonyymi
Että köyhä tarvitsee kuntoutusta ja työkokeiluja. Ja varsinkin mielenterveyspalveluja.
Että köyhyys on mielenterveyshäiriö tai ainakin köyhyys johtuu köyhän henkilön mielenterveyshäiriöistä. - Anonyymi
Että köyhyyteen liittyy jotakin humoristista. Köyhät ovat ihmisiä joiden tilanteella ja joiden kustannuksella voi vapaasti heittää läpändeeriä. Ja jos ei läpändeerit kelpaa niin se on merkki siitä että köyhä huomiohuoraa sääliä, teetä ja sympatiaa.
Köyhä ei ole siis normaali ihminen. - Anonyymi
Että köyhyys ei johdu olosuhteista.
- Anonyymi
Jotkut oikeasti ajattelee ett köyhyys on oma valinta. Muutamat kuvittelee, ett kaikki köyhät varastelee. Mutt joku päivä saattaa se rikaskin köyhtyä, tulee konkurssi tai firma jossa on töissä antaakin potkut.
- Anonyymi
Että köyhyyson ihana olotila, he voivat vaan olla, se on kateuden paikka. Antakaa heille kunnioitusta ja vieköä ruokaa ja auttakaa heitä, he ovat parahait ihjsiä maailmasa.
- Anonyymi
Koronavirus ei tartu köyhiin.
Köyhän voi vapaasti velvoittaa toimeentulotuen leikkauksen (minimistä pois vielä 20%- 40%) kuntouttavaan työtoimintaan, työkokeiluun tai muuhun päivähoitoon menemään altistamaan itsensä hengenvaaralliselle virukselle. - Anonyymi
Että köyhä tarvitsee apua.
- Anonyymi
Että köyhälle kannattaa koko ajan sokkona heittää jotain idioottimaisia neuvoja ja ohjeita ja vinkkejä siitä että kirpparilta muuten saa halvalla tavaroita, ja ruokajonot on olemassa. Koska köyhä ei tiedä tätä.
- Anonyymi
Että etsivä sosiaalityö auttaa köyhyyteen. Että köyhä hyötyy siitä jotenkin että köyhyyden aiheuttaman vitutuksen lisäksi hänet objektisoidaan sosiaaliraiskareiden vainon kohteeksi ja heitä aletaan yhteiskunnan taholta uhriuttamaan oikein järjestelmällisesti. Joku vajakki sosiaalitäti ja setä pääsee ahdistelemaan auttamisen varjolla vähävaraisia yksityishenkilöitä, ja keksimään köyhälle elämänhallinnallisia ongelmia joilla selitetään hänen köyhyytensä.
- Anonyymi
Että köyhät toimeentulotukilaiset eivät tarvitse koronakorvauksia koska korona ei vaikuta köyhiin mitenkään. Sen sijaan menestyneet yrittäjät ja artistit ja kulttuuriväki tarvitsee perustellusti tolkuttomia koronakorvauksia vaikka korona ei bisneksiin olisi todistetusti vaikuttanut mitenkään koska bisneksen voi hoitaa esim virtuaalisesti tai etänä.
- Anonyymi
Köyhiä kuuluu rangaista siitä että he ovat köyhiä. Koska köyhien köyhyys ärsyttää hyvin toimeentulevia. Köyhät ovat köyhiä tahallaan ärsyttääkseen varakkaampia.
- Anonyymi
Että köyhän pitää olla valmis mihin tahansa päästäkseen eroon köyhyydestä. Moraalista ja itsekunnioituksesta viis, pääasia että pääsee köyhyydestä irti. Ja jos köyhä joutuu alistumaan itseään alentaviin toimintoihin selvitäkseen hengissä, katsotaan sen olevan hänen oma valintansa.
Että köyhällä on aina valinnanvaihtoehtoja kuin kenellä tahansa muullakin. - Anonyymi
Että köyhät ovat erityisen jaloja ihmisiä. Minkä varakkuudessa ja materialistisessa hyvinvoinnissa menettää, sen jotenkin hyvyydessä ja moraalisäteilyssä voittaa.
Että köyhä antaa vähästäänkin mutta rikas ei liiastaan. - Anonyymi
Että köyhät tarvitsevat kannustusta ja rohkaisevia esimerkkejä siitä kuinka tuokin köyhä nousi köyhyydestä hyvin toimeentulevaksi kun lopetti vinkumisen ja ryhtyi toimiin. Että muutettuaan elämänasennettaan sai motivaation hakea töitä ja siitä se taloudellinen nousukausi sitten alkoi.
- Anonyymi
Köyhän elämä on mahdollisuuksia täynnä. Ongelma on vain se ettei köyhä tajua tai viitsi ottaa koppia mahdollisuuksista jotka ovat siinä nenän edessä, ja mieluummin haluaa vain jatkaa köyhänä sitkuttelua.
- Anonyymi
Köyhä ei saa pitää huolta itsestään. Jos köyhä on liian terve ja hyväkuntoinen sekä fyysisesti hyvinvoiva, hän on erityisellä tavalla syyllinen köyhyyteensä.
Ja toisaalta köyhä ei milloinkaan saa juoda itseään humalatilaan koska silloin hänen köyhyytensä johtuu alkoholin käytöstä. Köyhän kohdalla känni kerran kuukaudessa on päihderiippuvuus joka selittää hänen köyhyytensä. Varakkaan kohdalla joka viikkoiset humalat ovat normaali. - Anonyymi
Köyhä ei saa milloinkaan juhlia eikä pitää hauskaa.
- Anonyymi
Köyhyys ei aiheuta masennusta. Masennus aiheuttaa köyhyyttä.
Toimelias ihminen ei voi olla köyhä. Varakas on aina toimelias. - Anonyymi
Että eläkeläiset ovat köyhiä. Ja että köyhät eläkeläiset ovat köyhiä ilman omaa syytään olosuhteiden vuoksi.
Nuoret köyhät ovat köyhiä vapaaehtoisesti ja omaa syytään.- Anonyymi
Eläkeläisen seniorin kohdalla köyhyys tarkoittaa että asuu omistusasunnossa, saa alennusta joka helvetin luukulta, maksaa kaikesta vähemmän kuin nuoremmat ja pääsee vain kerran vuodessa etelänlomalle ku ennen vanhan mentiin kaksi kertaa. Kun eläkeläinen ei viitsi pitää huolta terveydestään hänen terveysongelmansa johtuvat liian pienestä eläkkeestä eikä omasta laiskuudesta.
- Anonyymi
Että köyhä naamioi kaikkiin keskusteluihinsa salaisia avunpyyntöjä. Esimerkiksi joku kaveri- työporukka tai sukulaiset pyytävät mukaan elokuviin. Köyhä ilmoittaa ettei voi tulla koska ei ole rahaa. Kaveriporukka tulkitsee tämän rivien väliin naamioiduksi pyynnöksi että 'voisitteko maksaa leffalippuni' vaikka köyhä on vain antanut selityksen sille miksi ei voi tulla elokuviin.
Köyhyys aiheuttaa käytännön ongelmia. Jos ei ole oikeasti rahaa tehdä jotakin, se on hyvin konkreettinen ongelma. Jos ei ole rahaa, sitä rahaa ei ole. Jos köyhä ei pääse kulkemaan työhaastatteluun tai te- toimiston velvoittamaan te- toimiston infotilaisuuteen koska ei oikeasti ole varaa maksaa bussimatkaa, tämä katsotaan tekosyyksi. Koska ei kukaan oikeasti voi olla lottovoittosuomessa niin köyhä etteikö yhteen edestakaiseen bussimatkaan ole varaa. Aivan ennenkuulumatonta on myös ajatus ettei köyhällä välttämättä ole ketään keneltä lainata. Köyhän sosiaalinen verkosto voi koostua muista yhtä köyhistä ihmisistä, tai sitten köyhä on jo ennestään kaikille velkaa. - Anonyymi
Että köyhä ei saa valittaa mistään. Varsinkaan köyhyydestään.
Jos köyhä valittaa köyhyydestään, se tarkoittaa ettei hän ole koskaan tehnyt mitään muuta kuin valittanut.
Köyhän köyhyys johtuu siitä, että köyhä on koko elämänsä vain valittanut ja ulissut siitä ettei rahaa sada taivaalta suoraan syliin tekemättä mitään. - Anonyymi
Että suomalainen köyhyys ei ole oikeaa köyhyyttä. Suomessa ei voi olla oikeasti köyhiä ihmisiä.
Köyhyys on jotakin mitä esiintyy vain afrikassa, aasiassa ja venäjällä. - Anonyymi
Että varakkaiden vanhempien aikuinen lapsi ei voi olla köyhä ilman omaa syytään. Oletusarvoisesti varakkaat vanhemmat aina auttavat lapsiaan ja haluavat heille hyvää.
Ja toisaalta ylisukupolvisen köyhyyden perintöä kantavan köyhän on onnistuttava vaurastumaan siksi koska maailma on täynnä köyhistä oloista nousseita vaurastuneita esimerkkejä. Katso nyt tuota Leevi K. Laitistakin. Kauhea karu ja köyhä lapsuus mutta eipä se häntä estänyt onnistumasta elämässään.
Kyllä sunkin pitää pystyä.
Köyhyys johtuu siitä että köyhä ei pysty, ei osaa eikä kykene. - Anonyymi
Että verorahoilla loisivien köyhien laiskuus ja toimeliaisuuden puute on syyllinen kansantaloudellisiin ongelmiin kuten valtion velkaantumiseen. Ja että tähän ongelmaan tehoaa köyhien pakottaminen ilmaistöihin.
- Anonyymi
Että köyhällä on velvollisuus olla nöyrä ja kiitollinen siitä että hänet pidetään hädin tuskin hengissä tukiorjana vaikka hän toki itse haluaisi ansaita paremman toimeentulon ihan normaalilla omalla työnteollaan.
Että työnteko kannattaa taloudellisesti. - Anonyymi
Että köyhyys ihmeenomaisesti katoaa johonkin vain sillä, että köyhä itse tajuaa ettei köyhyys ole köyhän vika. Kuten nämä kaikki lohduttelijat jotka tulevat vähän väliä kertomaan köyhälle että köyhyys on yhteiskunnallinen ongelma. Koska köyhä ei itse tätä tiedä.
- Anonyymi
Olen kokenut. Opettavainen kokemus, mutta en toivoisi sitä enää omalle kohdalle.
- Anonyymi
Eli _miten_ pääsit köyhyydestä pois?
Opeta meitä.
- Anonyymi
Olen 63v. Äidin kanssa asuttiin pornokaupan takahuoneessa 70-luvulla. Äiti teki parhaansa ja onnistui jotain hanttihommaa saamaan. Minä keräsin jätepaperia oman vapauden takeeksi. Äiti haki sitkeästi töitä ja pääsi painoon töihin ja pisti minut eliittikouluun vapaaoppilaana tosin. Loopulta hän pääsi pankkiin töihin, mutta minusta ei tullut ylioppilasta vaan elektroniikka-asentaja ja nyt olen melko varakas mies. ME EI SAATU MITÄÄN EIKÄ ITKETTY IKINÄ, RYHDISTÄYTYKÄÄ IHMISET. T .YTapsa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822