Miksi työttömät eivät iloitse tilanteestaan?

Anonyymi

Työ ei ole oikeasti herkkua se on yleensä pakkopullaa kesken unien tehtävää harmia.
Työ estää ja pakottaa kesken unien heräämään ja olemaan pakolla koko valoisa aika jossan raatamassa asioita mistä et yleensä pidä tai mielikuvittelet pitäväsi tai olet vaan tyhmä ja yksinkertainen.

Tupakka kuulemma vähentää elämää 4min./ savuke mutta työ vähentää sitä vähintäänkin 8 tuntia joka hiton päivä....siirtymät ja valmistautuminen lisänä....

Iloitkaa työttömät, teillä menee hyvin jos ette ryyppää ja tupakoi rahojanne...

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saan työttömyysturvaa noin 500 euroa/kk

      Siitä pois vuokra ja laskut ja loput pitää sitten riittää ruokaan ja ym.

      Kaikkien pakollisten menojen jälkeen tilille jää noin 40 euroa .

      Muita tukia ja etuuksia en saa , koska en asu yksin.

      En voi oikein harrastaa mitään enkä käydä missään esimerkiksi kahvilla tai pitää koskaan shoppailu päivää .

      Jatkuvasti haen aktiivisesti töitä , mutta oma ala ei työllistä ja ei ole varaa lähteä opiskelemaan.

      Päivät kuluvat kotona miettien mistä hakisi seuraavaksi töitä ja miten saan ostettua kummilapselle joululahjan ja miten rahat saisi riittämään.

      MItä iloitsemistä tässä tilanteessani on?

      • Anonyymi

        Puhumattakaan siitä, että työtön on usein eritetty muusta yhteiskunnasta kokonaan. Etenkin jos ei ole pitkää työuraa takana ja törkeän kokoista ansiosidonnaista, että voi pysyä tietyllä elintasolla. Työttömänä köyhänä jää ulkopuoliseksi yhteiskunnasta sosiaalisesti, varsinkin jos on vielä jotain sairauksia lisänä.

        Sinua ei arvosteta ihmisenä, vaikka et käytä alkoholia yms. ja olet asiallinen. Kyllä sillä on aika paljon merkitystä kaikin puolin, että sinulla on muun yhteiskunnan silmissä jokin ihmisarvo vain, koska he päättävät niin. Suomessa eritetään paljon ihmisiä vain rajoitettuihin lohkoihin ja heillä voi olla ihan erilainen elämä samassa maassa, vain koska ovat eri lohkoissa ja nämä lohkot ei ikinä mene päällekäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhumattakaan siitä, että työtön on usein eritetty muusta yhteiskunnasta kokonaan. Etenkin jos ei ole pitkää työuraa takana ja törkeän kokoista ansiosidonnaista, että voi pysyä tietyllä elintasolla. Työttömänä köyhänä jää ulkopuoliseksi yhteiskunnasta sosiaalisesti, varsinkin jos on vielä jotain sairauksia lisänä.

        Sinua ei arvosteta ihmisenä, vaikka et käytä alkoholia yms. ja olet asiallinen. Kyllä sillä on aika paljon merkitystä kaikin puolin, että sinulla on muun yhteiskunnan silmissä jokin ihmisarvo vain, koska he päättävät niin. Suomessa eritetään paljon ihmisiä vain rajoitettuihin lohkoihin ja heillä voi olla ihan erilainen elämä samassa maassa, vain koska ovat eri lohkoissa ja nämä lohkot ei ikinä mene päällekäin.

        Näin valitettavasti on.

        Itse jouduin vaihtamaan alaa , kun selkäni ei kestänyt enää siinä työssä . Ennen selän menemistä, olin ollut useamman vuoden sen alan töissä. Vaihdoin sitten toiselle alalle ja pääsin opiskelemaan ja alaa mainostettiin silloin hyvin työllistäväksi.

        Valmistumiseni jälkeen en saanut kuitenkaan töitä. Nyt vuosi työttömänä ja alkaa pikku hiljaa pää hajoamaan tähän.

        Olen aktiivisesti hakenut töitä, mutta mihinkään ei pääse, kun ei ole aikaisempaa kokemusta. Pahallahan sitä katsotaan, jos ei ole valmistumisen jälkeen ollut yhtään alansa töissä ja ajatellaan että hakijassa täytyy olla jotain vikaa.

        Muita töitä on vaikea saada, koska noihin siivous ja kassa juttuihin otetaan mieluummin opiskelijoita. Hain yhteen siivousfirmaan töihin ja haastattelussa vain ihemteltiin sitä, että miten korkeastikoulutettu ei saa alansa töitä ja hakee siivous töihin! En saanut sitäkään paikkaa.

        Työkkäri hiillostaa ja kaikenlaisissa kursseilla on käyty, mutta eivät ne ole edistäneet työnhakua eikä niistä mitään työpaikkaa saa.

        Kaverit ym vaan selittää että " no , ei se ole kuin mennä töihin!" tai " kyllä nyt töitä aina saa"
        Sitten ihmetellään kun en ole päässyt töihin ja tuntuu että olen täysi hyödytön ihmisroska . Se halveksunta on jotain aivan käsittämätöntä.

        Minulla on masennus uusiutunut ,mutta se ei vaikuta työntekoon eikä työnsaantiin, mutta käyn välillä juttelemassa psyk.hoitajan kanssa . Hänellä oli minulle hyvä ratkaisu siihen, miten piristyisin : " jos vaikka menisit töihin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin valitettavasti on.

        Itse jouduin vaihtamaan alaa , kun selkäni ei kestänyt enää siinä työssä . Ennen selän menemistä, olin ollut useamman vuoden sen alan töissä. Vaihdoin sitten toiselle alalle ja pääsin opiskelemaan ja alaa mainostettiin silloin hyvin työllistäväksi.

        Valmistumiseni jälkeen en saanut kuitenkaan töitä. Nyt vuosi työttömänä ja alkaa pikku hiljaa pää hajoamaan tähän.

        Olen aktiivisesti hakenut töitä, mutta mihinkään ei pääse, kun ei ole aikaisempaa kokemusta. Pahallahan sitä katsotaan, jos ei ole valmistumisen jälkeen ollut yhtään alansa töissä ja ajatellaan että hakijassa täytyy olla jotain vikaa.

        Muita töitä on vaikea saada, koska noihin siivous ja kassa juttuihin otetaan mieluummin opiskelijoita. Hain yhteen siivousfirmaan töihin ja haastattelussa vain ihemteltiin sitä, että miten korkeastikoulutettu ei saa alansa töitä ja hakee siivous töihin! En saanut sitäkään paikkaa.

        Työkkäri hiillostaa ja kaikenlaisissa kursseilla on käyty, mutta eivät ne ole edistäneet työnhakua eikä niistä mitään työpaikkaa saa.

        Kaverit ym vaan selittää että " no , ei se ole kuin mennä töihin!" tai " kyllä nyt töitä aina saa"
        Sitten ihmetellään kun en ole päässyt töihin ja tuntuu että olen täysi hyödytön ihmisroska . Se halveksunta on jotain aivan käsittämätöntä.

        Minulla on masennus uusiutunut ,mutta se ei vaikuta työntekoon eikä työnsaantiin, mutta käyn välillä juttelemassa psyk.hoitajan kanssa . Hänellä oli minulle hyvä ratkaisu siihen, miten piristyisin : " jos vaikka menisit töihin".

        Tervetuloa tulevaan burn-outtiin. Työnhaussa palaa mielenterveys usein paljon pahemmin kuin töissä. Sama kanssa kuin siinulla, että mielenterveyspuoli sanookin, että minun kriisin ja stressin aiheuttamiin ongelmiin on ratkaisu: Asiallinen työpaikka.

        Tututkin sanoneet aina, että vaikutan hyvinvoivalta joka kerta kun on ollut kunnollisempi työpätkä. Ei se voi olla vain yhteensattumaa. Keskiarvoisesti työ pitää ihmisen terveempänä, fyysiset rajoitteet tai työilmapiiri on sitten oma tekijänsä. Työssä harvemmin mitään haittaa tai vikaa on, jos se tehdään turvallisesti.

        Olet siksi siivoukseen ylikoulutettu, koska monet siivousalan firmat ei halua ottaa liian viisaita töihin senkään takia kun ne näkee laiminlöyntejä paremmin työnanatajan puolesta. Sekä mahdollisesti sinulle kuuluu hieman isompi pohja palkka, riippuu tilanteesta. Riistosopimus firmat on sellaisia, että hakee työntekijöitä joita voi vedättää kaikessa rauhassa. Niitä on siivousalassa ja muissa eri alojen keikkahommissa kuin sieniä sateella - ja vain yksi niistä sienistä ei ole se kärpässieni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhumattakaan siitä, että työtön on usein eritetty muusta yhteiskunnasta kokonaan. Etenkin jos ei ole pitkää työuraa takana ja törkeän kokoista ansiosidonnaista, että voi pysyä tietyllä elintasolla. Työttömänä köyhänä jää ulkopuoliseksi yhteiskunnasta sosiaalisesti, varsinkin jos on vielä jotain sairauksia lisänä.

        Sinua ei arvosteta ihmisenä, vaikka et käytä alkoholia yms. ja olet asiallinen. Kyllä sillä on aika paljon merkitystä kaikin puolin, että sinulla on muun yhteiskunnan silmissä jokin ihmisarvo vain, koska he päättävät niin. Suomessa eritetään paljon ihmisiä vain rajoitettuihin lohkoihin ja heillä voi olla ihan erilainen elämä samassa maassa, vain koska ovat eri lohkoissa ja nämä lohkot ei ikinä mene päällekäin.

        Pidän kuvauksestasi noista erillisistä lohkoista, joihin kansamme yritetään pusertaa. Eri lohkot sitten kolisevat keskenään, syyllistävät toinen toisiaan, eivät tutustu toisiinsa, eivät näe toisiaan ihmisinä. Näin kansaa on helpompi manipuloida lohko kerrallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervetuloa tulevaan burn-outtiin. Työnhaussa palaa mielenterveys usein paljon pahemmin kuin töissä. Sama kanssa kuin siinulla, että mielenterveyspuoli sanookin, että minun kriisin ja stressin aiheuttamiin ongelmiin on ratkaisu: Asiallinen työpaikka.

        Tututkin sanoneet aina, että vaikutan hyvinvoivalta joka kerta kun on ollut kunnollisempi työpätkä. Ei se voi olla vain yhteensattumaa. Keskiarvoisesti työ pitää ihmisen terveempänä, fyysiset rajoitteet tai työilmapiiri on sitten oma tekijänsä. Työssä harvemmin mitään haittaa tai vikaa on, jos se tehdään turvallisesti.

        Olet siksi siivoukseen ylikoulutettu, koska monet siivousalan firmat ei halua ottaa liian viisaita töihin senkään takia kun ne näkee laiminlöyntejä paremmin työnanatajan puolesta. Sekä mahdollisesti sinulle kuuluu hieman isompi pohja palkka, riippuu tilanteesta. Riistosopimus firmat on sellaisia, että hakee työntekijöitä joita voi vedättää kaikessa rauhassa. Niitä on siivousalassa ja muissa eri alojen keikkahommissa kuin sieniä sateella - ja vain yksi niistä sienistä ei ole se kärpässieni.

        Monet siivousalan esimiehet ovat vain peruskoulun käyneitä eivätkä välttämättä läpäise edes siivousalan kouluja kun taas muuten koulutettu menee heittämällä läpi ja onhan se nyt noloa jos alainen on koulutetumpi. Kielitaitokaan ei välttämättä ole kummoinen vaikka pitäisi työskennellä useimmiten maahanmuuttajien kanssa. Yhteinen työkieli kun tuppaa usein olemaan muu kuin suomen kieli.

        Totta myös se, että koulutetumpi näkee helpommin puutteet ja virheet läpi.


      • Anonyymi

        Mietit vääriä asioita. Haaveilet tuhlaamisesta. Pakkolahjan ostamiset olisi sinulle tärkeitä...

        Työ antaisi mahdollisuuden velkaantua ja yllättävän monelle se on vieläkin hankalampaa elämää, koska velka vaatii ja velvoittaa lisää ja se velka elättää velan antajaa.

        Epätoivoinen työnhaku ja sen tekeminen on pahinta koskaan! Reilusti työtön on parempi kuin orjuutettuna raatamassa.

        Pidä huolta itsestäsi yleiskunnolta. Älä mieti työnhakua kotona loikoillen vaan mene maisemaan kävelylle ja mieti siellä ja samalla kuntokin pysyy pirteänä!

        Syötä lintuja matkallasi reitin vareelle, ne kiittää jos ei kukaan muu kiitä.
        Ota kummilapsi mukaan metsään, se on seikkaillua lapselle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin valitettavasti on.

        Itse jouduin vaihtamaan alaa , kun selkäni ei kestänyt enää siinä työssä . Ennen selän menemistä, olin ollut useamman vuoden sen alan töissä. Vaihdoin sitten toiselle alalle ja pääsin opiskelemaan ja alaa mainostettiin silloin hyvin työllistäväksi.

        Valmistumiseni jälkeen en saanut kuitenkaan töitä. Nyt vuosi työttömänä ja alkaa pikku hiljaa pää hajoamaan tähän.

        Olen aktiivisesti hakenut töitä, mutta mihinkään ei pääse, kun ei ole aikaisempaa kokemusta. Pahallahan sitä katsotaan, jos ei ole valmistumisen jälkeen ollut yhtään alansa töissä ja ajatellaan että hakijassa täytyy olla jotain vikaa.

        Muita töitä on vaikea saada, koska noihin siivous ja kassa juttuihin otetaan mieluummin opiskelijoita. Hain yhteen siivousfirmaan töihin ja haastattelussa vain ihemteltiin sitä, että miten korkeastikoulutettu ei saa alansa töitä ja hakee siivous töihin! En saanut sitäkään paikkaa.

        Työkkäri hiillostaa ja kaikenlaisissa kursseilla on käyty, mutta eivät ne ole edistäneet työnhakua eikä niistä mitään työpaikkaa saa.

        Kaverit ym vaan selittää että " no , ei se ole kuin mennä töihin!" tai " kyllä nyt töitä aina saa"
        Sitten ihmetellään kun en ole päässyt töihin ja tuntuu että olen täysi hyödytön ihmisroska . Se halveksunta on jotain aivan käsittämätöntä.

        Minulla on masennus uusiutunut ,mutta se ei vaikuta työntekoon eikä työnsaantiin, mutta käyn välillä juttelemassa psyk.hoitajan kanssa . Hänellä oli minulle hyvä ratkaisu siihen, miten piristyisin : " jos vaikka menisit töihin".

        Tuo duunari-alojen työpaikat eivät toimi korkeasti koulutettujen kanssa, koska ne on lähtövalmiina joka tunti jos tulee omanalan tarjous....menee opastamiset täysin hukkaan joka aina työnlisää, ei palkanlisää!

        Pahimmillaan korkeastikoulutettu vähättelee työporukassa miten matalalla palkalla täällä tehdään ja samalla työmotivaatiota heikentää...


      • Anonyymi

        Omituinen asenne?
        Omituinen tilanne jos ihan jatkuvasti hakee töitä ja ei sitä saa niin pelin eteen ja miettimään onko asiaa hakea lääkäriksi tai lentäjäksi jos ei koulutusta siihen halua suorittaa...

        Päivittäin haet kokoajan töitä mutta se onkin pelkkää miettimistä?....köh köh...prkl teinit.


    • Anonyymi

      Tämä on oikeastaan aika kaksipiippuinen juttu (vai miten se sanonta meni), ja riippuu paljon yksilöstä.

      Itse en ole työhön, vaan teen pienimuotoista työtä yrittäjänä kotoa käsin. Sosiaalisia kontakteja ei kovin paljon ole, enkä niitä kaipaakaan. Muutama läheinen ihminen on, kuten esim. mun lapset.

      Olen ollut monissa työpaikoissa elämäni aikana ja täytyy sanoa että aikamoista pakkopullaahan se touhu on ollut. Aamulla heräät aikaisin, hoidat aamutoimet, menet köröttelemään aamuruuhkaan melkein tunniksi, teet samaa yksitoikkoista työtä ihmisten kanssa joista et välttämättä kovin paljon pidä jne. Tätähän se usein on. Koko elämä pyörii arkisin sen työn ympärillä. Joillekin tämä sopii ja ovat siihen tyytyväisiä, mutta aika monelle ei.

      Rahanpuute voi tietenkin aiheuttaa ongelmia. Tämäkin on aika yksilöllistä. Monet ei välitä / osaa hoitaa talouttaan ollenkaan (tunnen muutamia tuttujakin).

      Mutta kyllähän se toki menee valitettavasti monen kohdalla niin, että jos ei ole rutiinia arjessa jne, niin siitä voi tulla mielenterveysongelmia (varsinkin jos jää ihan yksin), alkoholismia yms. Ymmärrän sen kyllä hyvin.

      Tosta koulutuksesta vielä. Minkäänlainen koulutus ei takaa enää mitään tässä maassa. Valitettavasti niitä työpaikkoja ei riitä kuin pienelle osalle ihmisiä nykyään, ainakaan näin korona-aikana.

      • Anonyymi

        Koulutuksiin pääsykin on mennyt niin mahdottomaksi, että siihenkään ei ole enää mitään takuita. Varasinkin jos uudelleen kouluttautuu tai on sairastunut välissä niin on aika sellaista heittopussi meininkiä kun jopa paikoista mitä ehdotetiin niin tulee hylky. Sitten vain kierros alusta hakemisen suhteen, työjutuissa alkaa olla aika sama homma.


      • Anonyymi

        Hieno palaute!


    • Anonyymi

      Minä pyrin työkyvyttömyyseläkkeelle, koska sillä voisi tehdää omaa työtäänkin. Osa-aikainen oma työ on lähes mahdotonta työttömän aloittaa, koska on se työttömyystoimisto. Jos se 'tapauskohtaisesti' määrittelee puuhastelusi päätoimiseksi yrittämiseksi, menetät työttömyyskorvauksesi eli lähes kaikki tulosi. Ja he eivät paljasta kriteereitään etukäteen. Voisi ehkä yrittää sitä, että neljän kuukauden ajan väittäisi tienanneensa omasta työstään satasen tai pari kuussa, ja katsoisi, minkä tuomion työnestotoimisto antaisi. Siinäkin on kyllä omat riskinsä. Itse haluaisin tehdä omaa työtä. Toisen työläisenä en ole koskaan ollut hyvä.

      Jos joku on iloinen työttömyydestään, kannattaa pitää ilo omana salaisuutenaan, ettei tule seuraamuksia.

      • Anonyymi

        Taitaa olla nämä työttömyyseläkeet jo aikansa menettäneet ja eletään omillaan....


      • Anonyymi

        Mistä tulee seuraamusta, jos on hyvän tuulinen työtön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tulee seuraamusta, jos on hyvän tuulinen työtön?

        Älä mene hymyillen TE toimistoon, napsahtaa pakkohaku 80km päähän kotoa!


    • Anonyymi

      Ota hyvä ihminen lopputili ja liity tähän "iloiseen" joukkoon

    • Anonyymi

      Elämän parasta aikaa on olla työtön ja varakas.

    • Anonyymi

      Kyllä työtön pärjää kun nippu kunnossa eikä kerskakuluta.
      Se nippu pitää ensin säästellä "pahanpäivän" varalle...

    • Anonyymi

      Työttömyys lisää elinaikaodotetta ja terveitä vuosia sieltä loppupäästä. Itse nuorruin 10 vuodella, kun saa levätä, liikkua ja huolehtia itsestään. Kroppa tykkää kovasti tästä työttömyydestä. Stressikin ja jatkuva kiire ovat poistuneet elämästäni, toivottavasti pysyvästi.

      Rahaa ei tule entiseen malliin, mutta ei tarvitsekkaan. Laskut tulee kaikki maksettua.

    • Anonyymi

      Työttömyyden hyvä puoli on se, ettei tarvitse aamuisin herätä ja päivän aikana lähteä mihinkään. Mutta eihän nykyään etätyöntekijöittenkään yms. tarvitse niin tehdä, joten nämä edut ei koske enää vain työttömiä, vaan monia muitakin, jopa työelämässä mukana olevia (työssäkäyviksi ei heitäkään voi siis kutsua).

      Jos vielä nyt olet palkkaa nostava työläinen, niin kannattaa ehdottomasti säästämällä ruveta keräämään itselleen rahaa siitä palkastaan, jotta voi ihan oikeasti työttömäksi heittäytyä, kun työt lopettaa. Työkkäri- ym. tukien kanssa elellessä takaraivossa on aina painostava tietoisuus siitä, että joku ukaasi voi tulla, johon ei halua mennä.

      Omilla säästöillään, sekä väliaikaisilla ja lyhytaikaisilla hanttihommilla ne maailmaa matkaavat reppureissaajatkin elantonsa hankkivat, eivätkä valtion tukia nostamalla.

      Jostain on siis osattava tinkiä ja säästää ja väliaikaisesti edes tehdä jotain työtä, että voi ilman työkkäriä ja tukia taas pärjätä. Edes osan vuodesta.

    • Anonyymi

      Pahimmat työttömät jotka valittaa ettei pärjää, eivät ole koskaa olleet kunolla ansiotyössä ja lapsiakin lattian täydeltä kuitenkin hankittu?
      Hyvät lähtökuopat on tehty ilman mitään harkintaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe