Tuulivoiman hirmuinen mielettömyys

Anonyymi

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/7c6bbe1f-0408-4e4d-8308-0a83412aad6e?ref=ampparit:e4b7
" Suomen kantaverkkoyhtiö Fingridiin on tullut tuulivoimayhtiöiltä hanketiedusteluja 70 000 megawatin verran. Se vastaa karkeasti 44:ää Olkiluoto 3 -yksikköä, mutta tuulivoiman tuotanto on tietenkin riippuvainen säästä ja ydinvoimaa tuotetaan jatkuvasti."

Jos nuo tuulivoimahankkeet toteutettaisiin, tuulisähkön tuotanto voisi ajoittain ylittää Suomen sähköntarpeen ainakin 5-kertaisesti. Ylijäämätuulisähkölle ei olisi vientimarkkinoita, koska Pohjoismaiden sähkömarkkinoilla olisi samanaikaisesti tarjolla liikaa sähköntuotantoa.
Vaikka Suomeen rakennettaisiin 70 000 MW verran tuulisähkökapasiteettia tarvittaisiin edelleenkin varavoimaa sähköntuotannolle. Heikkotuulisina aikoina tuulisähkön tuotanto ei suuresta nimellistehostaan huolimatta riittäisi kattamaan Suomen sähkönkulutusta. Tuulisähkön tuotannon valtava vaihtelu vaatii hirmuisen määrän säätö- ja varavoimaa.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ilmeisesti valtion tuulivoimatuet ovat liian anteliaita ja kahjuja, koska ulkomaisia sijoittajia kyselee sijoituksista. Valtio orjuuttaa kansalaisensa ulkomaisten sijoittajien voittojen maksamiseksi.

      Äänestäkää nyt Herra Jeesus oikein vaaleissa!

      Kunnalisvaaleissa Halla-aho on hyvä valinta, jos on helsinkiläinen äänestäjä kuten minä. Muitakin hyviä ehdokkaita Persuilla on. Itse äänestän Halla-ahoa.

      • Anonyymi

        Minä myös äänestän Halla-Ahoa. Vihreä politiikka ei perustu faktoihin, eikä ole sen takia uskottavaa.


      • Anonyymi

        Persuilla on kummallinen pakkomielle vouhottaa tuulivoimaa vastaan kun oppi-isä ex-demari-työmies on niin heitä opettanut...tämän(KÄÄN) takia en ikinä äänestä PERSUJA.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Siinä varmasti yksi syy, mutta on myös harvoja poliitikkoja, joka on aidosti kiinnostunut kansalaisten hyvinvoinnista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä varmasti yksi syy, mutta on myös harvoja poliitikkoja, joka on aidosti kiinnostunut kansalaisten hyvinvoinnista.

        jOO Kiinnostunut mutta ei tee mitään ja nostaa kovaa palkkaa yhteiskunnalta---hm.


    • Anonyymi

      Niin mikä on argumenttisi - mikä tuossa osoittaa, että ilmainen puhdas sähkö on pahasta verrattuna vaikka Olkiukko-3:n valtaviin viuivästyskustannuksiin?....onko se on "jo" 2022 liitettävissä valtakunnan verkkoon??

    • Anonyymi

      Kivihiiltä saa nykyään hyvin halvalla joten on paras käyttää sitä ettei turvesoita ja metsiä tuhlattaisi. Tuulivoiman varaan ei voi luottaa,tyynellä pakkasäällä ne eivät tuota mitään ja syysmyrskyissä ne ylikuumentuvat ja syttyvät palamaan ja ydinvoiman vaarathan tietävät kaikki.
      Itse henkilökohtaisesti varaan kaukomatkan kun Olkiluodon ydinvoimalan starttinappia painetaan,ei ole luottamusta herättävä kyseinen laitos.

    • Anonyymi

      " Itse henkilökohtaisesti varaan kaukomatkan kun Olkiluodon ydinvoimalan starttinappia painetaan..."

      Kaukomatkailu tuottaa kasvihuonekaasupäästöjä ja edistää ilmastonmuutosta.
      Ehkä et tiennyt, että ydinreaktori ei tuota kasvihuonekaasupäästöjä. Siksi, lisää ydinvoimaloita sähkön ja lämmön tuotantoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      3926
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      13
      2141
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      24
      1638
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1477
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1428
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      19
      1341
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1228
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1154
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 22
      1066
    Aihe