Vanhempien "hylkääminen"

Anonyymi

Minulla on tilanne jossa kummatkin vanhemmistani ovat alkoholisteja ja työttömiä. Olen kokenut erittäin rankan lapsuuden, jossa on ollu mukana henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja jatkuvaa alentamista. Nykyään olen reilu parikymppinen, elämässäni menee muuten hyvin, mutta vanhempieni tilanne ahdistaa minua. Olen kokenut koko elämäni ajan riittämättömyyden tunnetta ja olen kaikella tavalla yrittänyt olla tarpeeksi vanhemmilleni. Olen lainannut rahaa ja ostanut heille ruokaa, lainattuja rahoja en ole saanut takaisin. Olen opiskelija ja tiedän heidän käyttävän rahani vain juomiseen. Olen auttanut heitä aivan kaikessa, se on mennyt lähes päivä työstä. Kunnes alkoholismi, minun polkeminen rakoon ja manipulointi paheni. Nyt en ole ollut yhteydessä vanhempiini, koska kerrankin uskalsin sanoa heille vastaan, mutta tulos oli se että olen jälleen paska, eikä meillä ole välejä. Minua vain mietityttää se että voiko näin jatkua loppuelämän, kannattaako minun hylätä vanhempani? Tämä asia vaikuttaa omaan jaksamiseen (painajaiset, huonosti nukutut yöt, mielialan vaihtelut) ja myös parisuhteeseeni(puran pahaa oloani ja olen uupunut). On selvää että manipulointia on tapahtunut hyvin pienestä lähtien, koska koen pakottavaa tarvetta miellyttää muita, ei mitään normaalia vaan aivan uudella levelillä. Mietin että kadunko päätöstäni myöhemmin, mikä ikinä se sitten onkin.

5

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Välien katkominen ei ole vaikeaa... Välien pitäminen se vasta vaikeaa onkin. Ehkä on hyvä pitää etäisyyttä vanhemmistasi, keskittyä elämäsi rakentamiseen... Ja kun vanhempasi haluavat olla yhteydessä kanssasi, niin teet heille selväksi että ryyppääminen saa loppua. Aikuisten ihmisten on aika kasvaa aikuisiksi.