Aihe

Uutinen: Vanhojen polttomoottoriautojen arvo nousee rytinällä

Anonyymi

33

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkäpä se kuitenkin johtuu siitä, ettei uusiin polttomoottoriautoihin enää haluta investoida edullisia sähköautoja odotellessa.

      Olisi nimittäin hölmöä ostaa uusi bensa- tai dieselkone, jonka arvo murenee käsiin.

    • Anonyymi

      Jos ostat sähköhärpäkeauton niin kolmenvuoden päästä siinä on vanhaa tekniikkaa ja viat laitetaan sen piikkiin. Arvo laskee ja tietämättömät ostaa auton, joka voi laueta käsiin minä hetkenä yleensä.

      • Anonyymi

        Siinäpä vakuuttava kommentti. Perusteettomia uskomuksia, mutua ja höpinää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä vakuuttava kommentti. Perusteettomia uskomuksia, mutua ja höpinää.

        Kyllä tuossa on logiikka. Varmaan erinäköiset sähkökinnerit ovat yleisiä joskus 10-20 vuoden päästä mutta tällä hetkellä ne on ylihintaisia protoja. Mutta onhan se hyvä että jotkut maksaa niiden kehittämisen.


    • Anonyymi

      Minulla on hyväkuntoinen 5 vuotta vanha vähäpäästöinen bensakoneella varustettu auto. Missä vaiheessa sen hinta sitten romahtaa? En viitsisi hyväkuntoisesta autosta pilkkahinnalla luopua.

      • Anonyymi

        Nythän sitten kannattaa vaihtaa sähkikseen kun vanhasta vielä jotain saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän sitten kannattaa vaihtaa sähkikseen kun vanhasta vielä jotain saa.

        Ehkä kuitenkin on viisainta ajaa bensalla ja jopa dieselillä 5-10 vuotta ja sen jälkeen ostaa kehittynyt ja edullinen sopiva sähköauto tai joku hybrid. Nyt ei voi vielä tietää mikä tekniikka tulee oleman hyvää ja pidempi aikainen ja käytännössä paras.
        Kaasu hybrid on ainakin tulossa ja se on puhdas ja edullinen polttoaine.


      • Anonyymi

        Ei hyväkuntoista toimivaa laitetta tarvitse mihinkään vaihtaa. Senkun ajelee vain.


    • Anonyymi

      Volvo ainakin kehittää kokonaan uudet sähkömoottorit autoihinsa, onkohan niissä vanhoissa sitten jotain vikaa tai huonoja, ehkä sopivat paremmin yhteen uudenlaisten akkujen kanssa. Teknologia kehittyy koko ajan, ollaan vsta alkutaipaleilla sähköautojen kehityksessä.

      • Anonyymi

        Kaikki varteenotettavat valmistajat ovat kehittäneet oman sähkömoottorin. Markkinoilla ei ole mitään hyvää tuohon tarkoitukseen sopivaa. Teslalla ja Lucidilla on parhaat moottorit, erittäin korkea hyötysuhde.


    • Anonyymi

      muutaman tonnin katiskojen kysyntä on kasvanut kohisten Koronan vuoksi ympäri maailmaan. Kun rokotteet saadaan jakoon ja pandemia nurin, tilanne muuttuu ja noista tulee ongelmajätettä.

    • Anonyymi

      koronakaarat

    • Anonyymi

      Mahtavauutinen, nyt Siomen kansa vaurastui kerta heitolla, kun ei nuo autota käyttämällä uudemmiksi muutu, kymmenen vuoden päästä voi jäädä omavaraisekssi, kun myy sijoitus toyotansa pois.

      Mahtavaa!!!!

    • Anonyymi

      Sähkö ja hybridi autot ovat kalliita ostaa ja niiden toimivuudesta ei oikein vielä ole pitkäaikaisia kokemuksia, varsinkin ns. kansanautojen ja ne koetaan vikaherkiksi, varsinkin käytetyt. Siksi tavallinen kansa ostaa käytettyjä autoja ja tuo myös ulkomailta ja odottaa tuleeko niistä sähkö ja hybridi autoista kunnon käyttöautoja. Teslat jne. kalliit sähkikset ovat asia erikseen, niihin ei tavallisella pulliaisella ole varaa. Voi olla, että sähkö ja hybridi autojen myynti putoaa kuin seinään ensi vuonna. kansaa ei kiinnosta pätkääkään.

    • Anonyymi

      Selvä merkki siitä, että täyssähköautoja odotetaan. Ei kukaan halua vaivoiksensa uutta polttomoottoriautoa, jolla ei ole mitään jälleenmyyntiarvoa.

    • Anonyymi

      Kaikista kannattavinta on nyt ajaa käytetyllä polttomoottoriautolla ja katsoa miten sähköautot kehittyy ja pääsee vertailemaan merkkejä keskenänsä. Jos joku sähköauto tai hybridi osoittautuu huonoksi, se ei taida edes kelvata vaihdossa se jää käsiin.

    • Anonyymi

      hienoa

      touranista 2004 tdi heti pyynti 6000e

    • Anonyymi

      eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    • Anonyymi

      Saat auton jossa vähemmän vikoja nyt ja 300 000km taulussa kuin uusissa ja todella pieni euromäärä kiinni. On helppoja pitää kunnossa, kannattaa hankkia vaikka yksi tai pari itselle jemmaan ja seisontaan.

      Eikä ole tekniikkaa, joka hajoessaan on erittäin kallista esim juuri näissä akkusähkä hybrideissä. volvolla v60 diesel hybrideissä on joku osa hajonnut miksi ovat joutuneet uusimaan ilmastointikompressoria uudehkoissa autoissa, hinta tuollaiselle remontille on yhtä korkea kuin meidän auton korjaus ja kaikki huoltokulut 15 vuoden ajalta eli alle 2000€

      Iso riski kun hybridin sähköjärjestelmään tulee vika ja jos valmistaja on suunnitellut auton että antaa vikakoodia ja vaikuttaa toimintaa. Jokainen tietää että minkäälaisia akkuja ei valmistajat tue että niitä on saatavilla tuoreena nyt tai myöhemmin. Suurella todennäköisyydellä hybdirien matka loppuu johonkin sellaiseen vikaan, akun heikentyessä kuljetat lisäpainoa mukana ja maksat sen korkeampana kulutuksena jos käyttö mahdollista yleensäkin.

      • Anonyymi

        Niin autokaupoista maksat ylihintaa reilusti eli hanki aina suoraan omistajalta. Tuo mtv juttu loppaa vain kauppaa.

        Joka voi itse korjata ja huoltaa ( suurin osa voisi jos kokeilee kerran ) niin käyntihäiriöiset, jakohihnan uusimiset, jarruremontit, laturi ym pikkuvikaiset, pienet kolaroidut auto on parasta/hinta laatua hankkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin autokaupoista maksat ylihintaa reilusti eli hanki aina suoraan omistajalta. Tuo mtv juttu loppaa vain kauppaa.

        Joka voi itse korjata ja huoltaa ( suurin osa voisi jos kokeilee kerran ) niin käyntihäiriöiset, jakohihnan uusimiset, jarruremontit, laturi ym pikkuvikaiset, pienet kolaroidut auto on parasta/hinta laatua hankkia.

        Unohdin vielä lisätä että en hankkisi myöskään autoja joissa kaikenlaista aktiiviohjauksia, alustan säätöjä, ilma-alustoja ja muuta sellaista turhaa tekniikkaa koska vikaantuvat. esim vaikka 10 vuotinen 5 sarjan bemari tai vanhempi tai uudempi, sama koskee audeja, mb joissa samanlaista tekniikkaa lisäilty, joissakin vikoja ohjausvaihteissa/hammastangossa, tehostimissa.


    • Anonyymi

      Moni polttis on juuri sisään ajettu ja motor on timangis kondiksessa!

    • Anonyymi

      Aivan. Kansa ostaa käytetyn siksi aikaa, että tulee budjettiin sopiva täyssähköauto markkinoille. Ei uutta polttista ole enää mitään järkeä ostaa. Ei edes hybridiä.

      • Anonyymi

        " Ei uutta polttista ole enää mitään järkeä ostaa. "

        Et kuule ymmärrä asiasta yhtään mitään, menee pitkä aika ennen kuin sähköautot ovat pääosassa markkinoita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ei uutta polttista ole enää mitään järkeä ostaa. "

        Et kuule ymmärrä asiasta yhtään mitään, menee pitkä aika ennen kuin sähköautot ovat pääosassa markkinoita!

        "Et kuule ymmärrä asiasta yhtään mitään, menee pitkä aika ennen kuin sähköautot ovat pääosassa markkinoita!"

        Sanovat öljyfirmat, korjaamot ja muut joilla on käsi autoilijoiden lompakossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Et kuule ymmärrä asiasta yhtään mitään, menee pitkä aika ennen kuin sähköautot ovat pääosassa markkinoita!"

        Sanovat öljyfirmat, korjaamot ja muut joilla on käsi autoilijoiden lompakossa.

        Suurin uusien autojen rekistöröinti Suomessa on vuodelta 2018 n. 120000 kpl ja henkilöautojen määrä oli n. 2,7 milj.

        Vaikka kaikki uudet auto olisivat sähköautoja niin kymmenen vuoden päästä niitä olisi vain vähän reilu kolmannes.

        Tästä voimme päätellä ettei siirtyminen sähköiseen autoiluun ole niin nopeaa kuin sähköautointoilijat antavat ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin uusien autojen rekistöröinti Suomessa on vuodelta 2018 n. 120000 kpl ja henkilöautojen määrä oli n. 2,7 milj.

        Vaikka kaikki uudet auto olisivat sähköautoja niin kymmenen vuoden päästä niitä olisi vain vähän reilu kolmannes.

        Tästä voimme päätellä ettei siirtyminen sähköiseen autoiluun ole niin nopeaa kuin sähköautointoilijat antavat ymmärtää.

        "Tästä voimme päätellä ettei siirtyminen sähköiseen autoiluun ole niin nopeaa kuin sähköautointoilijat antavat ymmärtää."

        Tuosta ei voi päätellä mitään, olettaa korkeintaan.

        Jää nähtäväksi. En ymmärrä mitä merkitystä vanhoilla vuotuisilla myyntiluvuilla on, muuta kuin korkeintaan suuntaa-antavaa.


    • Anonyymi

      Ei ihme että käytetyllä autolla on kysyntää, uudet Golffit ja Corollat maksaa lähes 30 000 Euroa.

      • Anonyymi

        Täh? Puhut ikään kuin 30 000€ olisi suurikin raha?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh? Puhut ikään kuin 30 000€ olisi suurikin raha?

        On se golfista ja corollasta. 2 vuotta vanhan alle 100aj E malli Mersun saa samaan hintaan.

        115 tonniakaan ei absoluuttisesti ole vielä paljon, mutta jos joku sen maksaa Teslasta, se on paljon.


    • Anonyymi

      hieno-taas TDI kaupaksi

    • Anonyymi

      osakkeiden ostoon siis

      kamux

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riinan oudot selitykset

      Riina sanoo iltiksen haastattelussa että avioliiton ongelmat johtuvat siitä ettei häntä katsottu tai hänestä kiinnostuttu kun liikkuivat Kallen kanssa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      10108
    2. Elina Lepomäen vetäytyminen kova isku

      "Petteri Orpon joukkueen epäonni jatkuu – Elina Lepomäen vetäytyminen kova isku". https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/0c6c716d-c8eb-4c01-aaf7-3626832
      Maailman menoa
      83
      3559