"Miehet puhuvat asioista suoraan" ?

En hahmota mihin tuo väite perustuu.. Ainakin tällä palstalla olen huomannut että asia on aivan päinvastoin.. Esim kun mies kokee yksinäisyyttä ja haluaisi tulla hyväksytyksi ja rakastetuksi, hän ilmaisee sen sanomalla haluavansa pillua. Tai jos miehellä on paha olo, tai kokee epävarmuuksia, niin hän projisoi sen naisiin..

Ainoastaan aggressiivisuuden saralla ovat miehet suorempia..

"Pruukin mukaan vieläkin on olemassa ilmiö, jossa aggressiivista naista pidetään outona ja pelottavana. Toisin on miesten laita.

– Jos nainen on avoimesti vihainen, hän saa helposti hankalan akan leiman otsaansa. Samanlainen käytös miehellä katsotaan jämäkkyydeksi ja pätevyydeksi, Pruuki sanoo."
https://yle.fi/uutiset/3-11650013

197

593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Kosseja?
        Skloddeja tai kloddeja, 150-vuotias idari hei.


    • Prinssit uljaat taistoon käy, missään ei prinsessaa taistelukentillä näy.

      Prinsessa nukkuu kammarissaan, tuhatvuotista untaan, kun ovi käy ja prinssi astuu sisään, suutelee kauniin viattoman neidon hereille...

      Oisko syy vaikka niissä tiukoissa sukupuolirooleissa ja ihanteissa?

      • Jep.
        Paljon on paikkansa pitämättömiä stereotypioita..


      • Ser Brienne of Tarth:
        All my life men like you have sneered at me. And all my life I've been knocking men like you into the dust.

        Mun idoli. :)


    • Höpön löpön. Nykyään naisten aggressiivisuus on aivan hyväksyttyä. Kyllähän sen katukuvasta jo näkee, kun yrmyn näköiset rekkalesbot kulkevat kananpersekampauksessaan. Tasa-arvo on täällä. Nyt nähdään millaisia me miehet ollaan, kun naiset peilaavat käytöstämme. Ehkä jos femiinisyydestä tehtäisiin taas hyväksyttävää, naisetkin olisivat taas naisia.

      • Nyt ei ole kyse mistään ulkonäöstä.

        Kuvtelkaapa jos esimTrumppi olisi nainen. Käyttäytyisi ja puhuisi muuten tismalleen samoin.. (paitsi että ne kourimiset kohdistuisi misterkisojen osallistujiin, jonka omistaja hän olisi, yms).


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Nyt ei ole kyse mistään ulkonäöstä.

        Kuvtelkaapa jos esimTrumppi olisi nainen. Käyttäytyisi ja puhuisi muuten tismalleen samoin.. (paitsi että ne kourimiset kohdistuisi misterkisojen osallistujiin, jonka omistaja hän olisi, yms).

        Se olisi voimaantunut, rohkea ja vahva nainen, jota ylistettäisiin mediassa.


      • Bartakaweri kirjoitti:

        Se olisi voimaantunut, rohkea ja vahva nainen, jota ylistettäisiin mediassa.

        En muuten puhu sulle, ennen kuin pyydät yleisesti anteeksi naisten huorittelujasi.

        Ps. Bannattiinko sun ed. nikki.. hah.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        En muuten puhu sulle, ennen kuin pyydät yleisesti anteeksi naisten huorittelujasi.

        Ps. Bannattiinko sun ed. nikki.. hah.

        PSPS. Nikki voi olla väliaikaisesti bannattu, mutta profiiliani ei ole sentään poistettu toisin kuin eräällä.


      • Bartakaweri kirjoitti:

        Se olisi voimaantunut, rohkea ja vahva nainen, jota ylistettäisiin mediassa.

        Kuule, vitun ruma partakaveri. Vaikka kuinka näillä palstoilla vingut kuin sika, niin ei tosiasiat mihinkään muutu. Vaikka persuilet ja väheksyt naisia, niin se ei tee susta yhtään mitään muuta kuin normaalin palstapersun.

        Kaikki nauraa teille vajaille pelleille, jotka yritätte uhoilla. Hyi helvetti, jos tollanen naistenvihaajapersu sattuisi tarpeeksi lähelle, niin ainoastaan toinen kävelisi paikalta pois.

        Persereikäfanina ja Pakkasniityn ihailijana yrität nyt uhota jotain, mutta ketään ei kiinnosta. Pelle mikä pelle.


      • Idari kirjoitti:

        Kuule, vitun ruma partakaveri. Vaikka kuinka näillä palstoilla vingut kuin sika, niin ei tosiasiat mihinkään muutu. Vaikka persuilet ja väheksyt naisia, niin se ei tee susta yhtään mitään muuta kuin normaalin palstapersun.

        Kaikki nauraa teille vajaille pelleille, jotka yritätte uhoilla. Hyi helvetti, jos tollanen naistenvihaajapersu sattuisi tarpeeksi lähelle, niin ainoastaan toinen kävelisi paikalta pois.

        Persereikäfanina ja Pakkasniityn ihailijana yrität nyt uhota jotain, mutta ketään ei kiinnosta. Pelle mikä pelle.

        Mistä moinen kohtaus? Vedä Timo henkeä ja yritä rauhoittua 🙄


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        En muuten puhu sulle, ennen kuin pyydät yleisesti anteeksi naisten huorittelujasi.

        Ps. Bannattiinko sun ed. nikki.. hah.

        Hyvä asenne!
        Varmaan ihan syystä nikki sai bannit, jos kerta tuollaisia on puhunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä asenne!
        Varmaan ihan syystä nikki sai bannit, jos kerta tuollaisia on puhunut.

        PS. En tarkoita että te olisitte huoranneet, vaan naisten ja miesten huoraamista yleensäkin.


      • Idari kirjoitti:

        Kuule, vitun ruma partakaveri. Vaikka kuinka näillä palstoilla vingut kuin sika, niin ei tosiasiat mihinkään muutu. Vaikka persuilet ja väheksyt naisia, niin se ei tee susta yhtään mitään muuta kuin normaalin palstapersun.

        Kaikki nauraa teille vajaille pelleille, jotka yritätte uhoilla. Hyi helvetti, jos tollanen naistenvihaajapersu sattuisi tarpeeksi lähelle, niin ainoastaan toinen kävelisi paikalta pois.

        Persereikäfanina ja Pakkasniityn ihailijana yrität nyt uhota jotain, mutta ketään ei kiinnosta. Pelle mikä pelle.

        Kuule, cool down a little bit ja hengitä välillä ennen kuin saat sydänkohtauksen kesken paasaamisen.


      • Anonyymi
        Idari kirjoitti:

        Kuule, vitun ruma partakaveri. Vaikka kuinka näillä palstoilla vingut kuin sika, niin ei tosiasiat mihinkään muutu. Vaikka persuilet ja väheksyt naisia, niin se ei tee susta yhtään mitään muuta kuin normaalin palstapersun.

        Kaikki nauraa teille vajaille pelleille, jotka yritätte uhoilla. Hyi helvetti, jos tollanen naistenvihaajapersu sattuisi tarpeeksi lähelle, niin ainoastaan toinen kävelisi paikalta pois.

        Persereikäfanina ja Pakkasniityn ihailijana yrität nyt uhota jotain, mutta ketään ei kiinnosta. Pelle mikä pelle.

        Painavaa asiaa💪


      • Ihan_sivusta kirjoitti:

        Kuule, cool down a little bit ja hengitä välillä ennen kuin saat sydänkohtauksen kesken paasaamisen.

        Timo ottaa välillä örrimurrikiljua. 😁

        Timo on Kokkolasta, entinen kemianteollisuuden työ mies. Menettänyt naisensa iäksi ja ollut pahassa kolarissa satuttaen päänsä. Ihan hyvä äijä, mutta toi oli tyypillistä Timoa. 😊

        Vakarit tietää...


      • Disse kirjoitti:

        Timo ottaa välillä örrimurrikiljua. 😁

        Timo on Kokkolasta, entinen kemianteollisuuden työ mies. Menettänyt naisensa iäksi ja ollut pahassa kolarissa satuttaen päänsä. Ihan hyvä äijä, mutta toi oli tyypillistä Timoa. 😊

        Vakarit tietää...

        Rakkaudella se Timo paasaa, vaikka nyt uhkasikin henkeäni ja terveyttä.


      • Bartakaweri kirjoitti:

        Rakkaudella se Timo paasaa, vaikka nyt uhkasikin henkeäni ja terveyttä.

        Tiedäppä hänestä.. 😬


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Timo ottaa välillä örrimurrikiljua. 😁

        Timo on Kokkolasta, entinen kemianteollisuuden työ mies. Menettänyt naisensa iäksi ja ollut pahassa kolarissa satuttaen päänsä. Ihan hyvä äijä, mutta toi oli tyypillistä Timoa. 😊

        Vakarit tietää...

        Onko tuo nyt sitten taas asiallista...vaikka ko.tyyppi oiskin avautunut moisista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo nyt sitten taas asiallista...vaikka ko.tyyppi oiskin avautunut moisista.

        No täysin. En mä halveeraa Timppaa pätkääkään.

        Kerron uudelle kirjoittajalle mistä on kyse.

        Ei minulla Timoa kohtaan mitään pahaa ole. Eiköhän tuo itse tuumis, jos höpertelen omisni? 🤔


    • Se kaiketi tarkoittaa sellaista arkista selkeyttä tms.

      Mutta varmaan tunteitaan mies ei osaa suoraan sanoa, tai käsitellä.

      Siis noin keskimäärin...

      Mutta tuo juuri on jotenkin naisilla omituista, että ei sais hermostua, huutaa tms. Siis he itse pitävät sitä jonkinlaisena mörkönä ja ennemmin ovat hiljaa tms.

      • Eli käytännössä ei yhtään mitään..

        Mä olen aina ajatellut sen tarkoittavan vittuilua..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Eli käytännössä ei yhtään mitään..

        Mä olen aina ajatellut sen tarkoittavan vittuilua..

        No olen yhdeltä jos toiselta naiselta kuullut, että pitävät enempi miesseurasta selkeyden takia, mutta en tiedä sitten mitä se lopulta on... luulisin tuota arkisissa asioissa kaiken helppoutta. Jotkut polttarit vaikka naisporukalla saattaa mennä hirmu säädöksi ja pikkuasioista väännöksi... Sellaista kuvittelen miesten hoitavan paremmin ja selkeämmin...noin esimerkkinä.

        Mitä tarkoitat vittuilulla?


      • Disse kirjoitti:

        No olen yhdeltä jos toiselta naiselta kuullut, että pitävät enempi miesseurasta selkeyden takia, mutta en tiedä sitten mitä se lopulta on... luulisin tuota arkisissa asioissa kaiken helppoutta. Jotkut polttarit vaikka naisporukalla saattaa mennä hirmu säädöksi ja pikkuasioista väännöksi... Sellaista kuvittelen miesten hoitavan paremmin ja selkeämmin...noin esimerkkinä.

        Mitä tarkoitat vittuilulla?

        Sitä että haukkuu päin naamaa..

        En tiedä, mulle tuli mieleen joku jenkkisähläyskomedia tuosta sun polttarikuvailusta..
        Stereotypia, tottakai niitä naisillakin on.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Sitä että haukkuu päin naamaa..

        En tiedä, mulle tuli mieleen joku jenkkisähläyskomedia tuosta sun polttarikuvailusta..
        Stereotypia, tottakai niitä naisillakin on.

        No täällä noi palstasedät on ihan oma lukunsa... eiköhän liene trollaajia suurin osa... viinamiehet jne. Ja varmaan se viron pottukin spämmää omaansa täällä...tuntuu taas kohta viikon spämmänneen kaikenlaista skeidaa ja parhaillaan.. :o/

        No sisko on parista keissistä kertonut, mitä naiset noin pahimillaan saa aikaseks just vouhottamisella... työpaikoillakin osaa olla ihme veivausta. Ja muutamassa vastaavassa olen itsekin ollut mukana, kun olin junnujoukkueen jojona... piti ihan mennä siihen väliin, kun alkoi olla kahvilahommeleissa ilmiriitaa, mitä ja miten tarjoillaan jne. Siis ei varmaan kaikki naiset ole sellaisia, mutta en ole miehissä huomannut ihan samanlaista vouhottamista..se täytyy sanoa kyllä... Ehkä sä sit liikut itse sellaisissa naisporukoissa, että siellä ei mee kaikki säätämiseksi. :o)


      • Disse kirjoitti:

        No täällä noi palstasedät on ihan oma lukunsa... eiköhän liene trollaajia suurin osa... viinamiehet jne. Ja varmaan se viron pottukin spämmää omaansa täällä...tuntuu taas kohta viikon spämmänneen kaikenlaista skeidaa ja parhaillaan.. :o/

        No sisko on parista keissistä kertonut, mitä naiset noin pahimillaan saa aikaseks just vouhottamisella... työpaikoillakin osaa olla ihme veivausta. Ja muutamassa vastaavassa olen itsekin ollut mukana, kun olin junnujoukkueen jojona... piti ihan mennä siihen väliin, kun alkoi olla kahvilahommeleissa ilmiriitaa, mitä ja miten tarjoillaan jne. Siis ei varmaan kaikki naiset ole sellaisia, mutta en ole miehissä huomannut ihan samanlaista vouhottamista..se täytyy sanoa kyllä... Ehkä sä sit liikut itse sellaisissa naisporukoissa, että siellä ei mee kaikki säätämiseksi. :o)

        No en tiedä miksi olisi niin?

        Yhden jutun muistan kyllä ( tutkittua tietoa, oletan), että miesporukoissa on tyypillisempää valita yksi johtaja, jota muut seuraavat, kun taas naisporukka toimii demokraattisemmin.

        Syystä että?

        Koska apinatkin? 🤔😂


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No en tiedä miksi olisi niin?

        Yhden jutun muistan kyllä ( tutkittua tietoa, oletan), että miesporukoissa on tyypillisempää valita yksi johtaja, jota muut seuraavat, kun taas naisporukka toimii demokraattisemmin.

        Syystä että?

        Koska apinatkin? 🤔😂

        Kyllähän mä semmoisen hahmotan, että eri jengit toimivat juurikin noin..

        Eli hierarkisesti. Siis miesjengit.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kyllähän mä semmoisen hahmotan, että eri jengit toimivat juurikin noin..

        Eli hierarkisesti. Siis miesjengit.

        Diktatuuri - miehet

        Demokratia - naiset

        😯


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No en tiedä miksi olisi niin?

        Yhden jutun muistan kyllä ( tutkittua tietoa, oletan), että miesporukoissa on tyypillisempää valita yksi johtaja, jota muut seuraavat, kun taas naisporukka toimii demokraattisemmin.

        Syystä että?

        Koska apinatkin? 🤔😂

        No se voi johtua siitäkin, mutta eipä se demokraattisuuskaan mitään huutoäänestystä ole. :o)
        Joskus jojona opin, että jos laumalle antaa liikaa valtaa, eikä sitä kukaan rajoita, ei tule kuin kaaos. Ja kyllä kuule junnujen äitit ainakin oli aika vauhkoa sakkia. Jokainen ois tehnyt eri juttuja niin ja näin, entäs noin....

        Mutta opin, että esitän maksimissaan 2 vaihtoehtoa, joista toisen sen perusteella mitä ihmiset tuumi. :oD Olin sen verta diktaattori. Ja välillä tosiaan tuntui, että oli apinalauma... kaikki vissiin kuvitteli, että jos mä saan vuoden uurastuksesta t-paidan ja lippiksen seuran logolla, käytän siihen hommaan kaiken vapaa-aikani. :oD

        Joo, mutta ehkä tuo selkeys ja siinä mielessä yksinkertaisuus miehissä on se juttu, miks vaikka jotkut naisetkin tuumaa, että ovat mielummin miesporukassa, kun naisjengissä. :o)


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kyllähän mä semmoisen hahmotan, että eri jengit toimivat juurikin noin..

        Eli hierarkisesti. Siis miesjengit.

        No jos ollaan vaikka isommalla porukalla, missä sällejä on sieltä täältä, niin ei siinä tartte hierarkiaa... tai sitten se lohkeaa iisisti se päällikön paikka sellaiselle, joka sitä haluaa.. Jossain polttariporukassa bestman hoitaa homman ja sanoo mitä tehdään, niin menee sit kaikki energia siihen hauskanpitoon...

        Mä muistan nyt muuten, kun kaveri piti polttareita samaan aikaan kun sen nykyinen vaimo... se josssain vaiheessa soitti, että nyt ensimmäinen itkee....ei ollut mennyt sen pirran mukaan hommat... ja samalla meillä laulettiin jossain paljussa karaokea kalsarit päässä samaan aikaan. :oD


      • Disse kirjoitti:

        No jos ollaan vaikka isommalla porukalla, missä sällejä on sieltä täältä, niin ei siinä tartte hierarkiaa... tai sitten se lohkeaa iisisti se päällikön paikka sellaiselle, joka sitä haluaa.. Jossain polttariporukassa bestman hoitaa homman ja sanoo mitä tehdään, niin menee sit kaikki energia siihen hauskanpitoon...

        Mä muistan nyt muuten, kun kaveri piti polttareita samaan aikaan kun sen nykyinen vaimo... se josssain vaiheessa soitti, että nyt ensimmäinen itkee....ei ollut mennyt sen pirran mukaan hommat... ja samalla meillä laulettiin jossain paljussa karaokea kalsarit päässä samaan aikaan. :oD

        Johtuiskohan muuten armeijasta? Yksi sanelee ja muut tottelee..

        En mä ole itkeviin naisiinkaan törmänny... siis ikinä. Ei niin että siinä pitäis jotain väärää olla, siis tunteiden näyttämisessä.. ( silloin kun meidän koira kuoli kotona hengitysvaikeuksiin, niin itkettiin kumpikin).

        Mä luin kerran mielenkiintoisen jutun nauramisen historiasta. Joskus nauramistakin on pidetty irvokkaana ja naismaisena.. epäsopivana.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No täällä noi palstasedät on ihan oma lukunsa... eiköhän liene trollaajia suurin osa... viinamiehet jne. Ja varmaan se viron pottukin spämmää omaansa täällä...tuntuu taas kohta viikon spämmänneen kaikenlaista skeidaa ja parhaillaan.. :o/

        No sisko on parista keissistä kertonut, mitä naiset noin pahimillaan saa aikaseks just vouhottamisella... työpaikoillakin osaa olla ihme veivausta. Ja muutamassa vastaavassa olen itsekin ollut mukana, kun olin junnujoukkueen jojona... piti ihan mennä siihen väliin, kun alkoi olla kahvilahommeleissa ilmiriitaa, mitä ja miten tarjoillaan jne. Siis ei varmaan kaikki naiset ole sellaisia, mutta en ole miehissä huomannut ihan samanlaista vouhottamista..se täytyy sanoa kyllä... Ehkä sä sit liikut itse sellaisissa naisporukoissa, että siellä ei mee kaikki säätämiseksi. :o)

        (Anteeks wuwwuww, en sotke ketjua tän enempää, mut disseli: yks näistä "trolleista", jotka sua ja muita vakkareita kuumottelee, on nainen eikä kukaan, jota voisit mitenkään tunnistella. Oot myös useasti kehunut kommenttejani ja ollut samaa mieltä. Sama koskee j-76:tta. Silti minä, kuten näemmä monet muutkin hermostuu aiheellisesti teidän tapaan "keskustella". Että fiksuhan tässä vaiheessa ottais vähän happea ja miettisi miten täällä oikein ihmisille puhuu. Ne maneerit, ne maneerit... Peace out!)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (Anteeks wuwwuww, en sotke ketjua tän enempää, mut disseli: yks näistä "trolleista", jotka sua ja muita vakkareita kuumottelee, on nainen eikä kukaan, jota voisit mitenkään tunnistella. Oot myös useasti kehunut kommenttejani ja ollut samaa mieltä. Sama koskee j-76:tta. Silti minä, kuten näemmä monet muutkin hermostuu aiheellisesti teidän tapaan "keskustella". Että fiksuhan tässä vaiheessa ottais vähän happea ja miettisi miten täällä oikein ihmisille puhuu. Ne maneerit, ne maneerit... Peace out!)

        Olen kanssa nainen ja olen samaa mieltä dissen tavasta "keskustella". Minua hän ei ole vielä valittanut suoraan trolliksi, mutta oletettavasti laittaa minut samaan setä kasaan. Kun eihän naiset nyt voi hänen charmiaan vastustaa tai jotain hänen kuvitelmiaan? Hänen uskoaan.
        Aika mielenkiintoista, että tosi moni "trolli" on itsenäisesti tullut about samantyyppisiin johtopäätöksiin dissen kohdalla. Tuskin kaikki niistä esittää eri henkilöitä. Vain yksi tekijä yhdistää.
        Muista nikeistä en osaa sanoa mitään, joten en heistä kommentoikaan suuntaan tai toiseen. Heistä ei ole vielä ainakaan tullut esille selkeää vahingollista kaavaa "keskutella". Dataa ei ole riittävästi, joten olen neutraali enkä ala teorioimaan ilman riittävää aineistoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen kanssa nainen ja olen samaa mieltä dissen tavasta "keskustella". Minua hän ei ole vielä valittanut suoraan trolliksi, mutta oletettavasti laittaa minut samaan setä kasaan. Kun eihän naiset nyt voi hänen charmiaan vastustaa tai jotain hänen kuvitelmiaan? Hänen uskoaan.
        Aika mielenkiintoista, että tosi moni "trolli" on itsenäisesti tullut about samantyyppisiin johtopäätöksiin dissen kohdalla. Tuskin kaikki niistä esittää eri henkilöitä. Vain yksi tekijä yhdistää.
        Muista nikeistä en osaa sanoa mitään, joten en heistä kommentoikaan suuntaan tai toiseen. Heistä ei ole vielä ainakaan tullut esille selkeää vahingollista kaavaa "keskutella". Dataa ei ole riittävästi, joten olen neutraali enkä ala teorioimaan ilman riittävää aineistoa.

        Voi iik! 😱

        Olenko menettänyt kaksi naista palstalta karsealla ulosannillani! 😱

        Itkempä itseni heti ensi yönä uneen. 😥

        😂😂😂


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Voi iik! 😱

        Olenko menettänyt kaksi naista palstalta karsealla ulosannillani! 😱

        Itkempä itseni heti ensi yönä uneen. 😥

        😂😂😂

        Ja hymiöitä taas pukkaa urakalla...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja hymiöitä taas pukkaa urakalla...

        Mielellään sulle gempsukka niitä laitan kun selkeesti tykkäät. Otatko tälläisen jaksuhalin? 🤗

        😙😙😙 muutama pusukin...

        🐒💨 <——- rinkirunkkareiden logo. 😁


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Mielellään sulle gempsukka niitä laitan kun selkeesti tykkäät. Otatko tälläisen jaksuhalin? 🤗

        😙😙😙 muutama pusukin...

        🐒💨 <——- rinkirunkkareiden logo. 😁

        Moni tietää genion tavan lopettaa lause kolmeen pisteeseen ja harhauttavat sinua sillä. Sinä menet joka kerta halpaan...

        Ja nainen olen minäkin.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Voi iik! 😱

        Olenko menettänyt kaksi naista palstalta karsealla ulosannillani! 😱

        Itkempä itseni heti ensi yönä uneen. 😥

        😂😂😂

        Olet menettänyt kaikki seurustelukumppanisi myös samasta syystä. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet menettänyt kaikki seurustelukumppanisi myös samasta syystä. :)

        Voi eiiii... pitäisköhän jo solmia narua kaulaan? 😂😂😂


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Mielellään sulle gempsukka niitä laitan kun selkeesti tykkäät. Otatko tälläisen jaksuhalin? 🤗

        😙😙😙 muutama pusukin...

        🐒💨 <——- rinkirunkkareiden logo. 😁

        (Joo en ole mikään gempsukka. Toi on yks sun maneereita[harhaisuutta] tuo tunnistelu. Defenssejä much? Jälleen,pahoitteluni wuw)


      • Anonyymi kirjoitti:

        (Joo en ole mikään gempsukka. Toi on yks sun maneereita[harhaisuutta] tuo tunnistelu. Defenssejä much? Jälleen,pahoitteluni wuw)

        Jepjep... kiinnostaa aivan hirveesti...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moni tietää genion tavan lopettaa lause kolmeen pisteeseen ja harhauttavat sinua sillä. Sinä menet joka kerta halpaan...

        Ja nainen olen minäkin.

        Minäkin lopetan monesti niin...

        Ollaan gempsukan kaa samiksii.. 🤗


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Jepjep... kiinnostaa aivan hirveesti...

        (Sä yrität riistää esim.mun sanomiselta pohjan alkamalla v*ttuilemaan, mitätöimällä, "huumorilla...ymmärränhän minä että kritiikkiä on vaikea ottaa vastaan, mutta eikö sitä tunnevastuuta olisi pohtia mistä kritiikki kenties kertoo, ja jos ei asiallisesti pysty siitä keskustelemaan, jättää kommentoimatta? Puhut usein tuosta tunnevastuusta ja suoraan sanomisen tärkeydestä ja sitten reagoit näin? Ikinä en ole samoin sinua kohdellut. Joo ja otan vastuun itsestäni, mutta syvästi ihmettelen "aikuista miestä".)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (Sä yrität riistää esim.mun sanomiselta pohjan alkamalla v*ttuilemaan, mitätöimällä, "huumorilla...ymmärränhän minä että kritiikkiä on vaikea ottaa vastaan, mutta eikö sitä tunnevastuuta olisi pohtia mistä kritiikki kenties kertoo, ja jos ei asiallisesti pysty siitä keskustelemaan, jättää kommentoimatta? Puhut usein tuosta tunnevastuusta ja suoraan sanomisen tärkeydestä ja sitten reagoit näin? Ikinä en ole samoin sinua kohdellut. Joo ja otan vastuun itsestäni, mutta syvästi ihmettelen "aikuista miestä".)

        Toisessa aloituksessa Disse väitti kestävänsä itseensä kohdistuvaa suoraa puhetta. Tämän(kin) ketjun perusteella ei kestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        (Sä yrität riistää esim.mun sanomiselta pohjan alkamalla v*ttuilemaan, mitätöimällä, "huumorilla...ymmärränhän minä että kritiikkiä on vaikea ottaa vastaan, mutta eikö sitä tunnevastuuta olisi pohtia mistä kritiikki kenties kertoo, ja jos ei asiallisesti pysty siitä keskustelemaan, jättää kommentoimatta? Puhut usein tuosta tunnevastuusta ja suoraan sanomisen tärkeydestä ja sitten reagoit näin? Ikinä en ole samoin sinua kohdellut. Joo ja otan vastuun itsestäni, mutta syvästi ihmettelen "aikuista miestä".)

        Mitä mun pitäisi sinun tekstiin sitten reagoida sinun mielestä? Kerro toki...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisessa aloituksessa Disse väitti kestävänsä itseensä kohdistuvaa suoraa puhetta. Tämän(kin) ketjun perusteella ei kestä.

        Kerro sinäkin ihmeessä perustelu miksi en kestä?


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Kerro sinäkin ihmeessä perustelu miksi en kestä?

        Menisit joskus edes vähäksi aikaa itseensä eikä palstaan. Saattaisi aueta sinullekin. Keskittyisit enemmän omaan käytökseesi ulkopuoleltasi itseäsi tarkastellen etkä muiden.

        Mutta tätähän tämä. Lähelle näkee aina huonosti. Me muut, jotka seuraamme sinun käytöstäsi palstalla etäämmältä, nähdään se hyvin selvästi. Ilahduttavaa on huomata, että harvempi jos kukaan, vajoaa sun kanssa samalle tasolle.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Mitä mun pitäisi sinun tekstiin sitten reagoida sinun mielestä? Kerro toki...

        (No jos minä toistuvasti saisin vastaavaa palautetta, lukisin läpi omat kommenttini, etenkin ne jotka ovat kritiikinomaista keskustelua herättäneet. Yrittäisin parhaani mukaan katsoa niitä ulkopuolisin silmin-vaikeaa, tiedän- ja jos sieltä löytäisin jotain, jonka huomaisin voitavan tulkita ikävästi, ylimieliseksi tai v*ttuilevaksi,ottaisin onkeeni.
        Itse kyllä pystyn myöntämään jos olen ollut väärässä vaikkei se helppoa aina olekaan, ainakin itselleni. Henk.koht. vain toivoisin että sinä [niin kuin muutkin tietyt vakkarit] hellittäisit hieman ennakko-odotuksistasi ja oletuksistasi ja syntyisi aitoa keskustelua erilaisista näkökulmista. Ja kenties muistaisit useammin että täällä on muitakin aikuisia ihmisiä, joilla on ihan yhtä paljon "viisautta" kuin sinulla.)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Menisit joskus edes vähäksi aikaa itseensä eikä palstaan. Saattaisi aueta sinullekin. Keskittyisit enemmän omaan käytökseesi ulkopuoleltasi itseäsi tarkastellen etkä muiden.

        Mutta tätähän tämä. Lähelle näkee aina huonosti. Me muut, jotka seuraamme sinun käytöstäsi palstalla etäämmältä, nähdään se hyvin selvästi. Ilahduttavaa on huomata, että harvempi jos kukaan, vajoaa sun kanssa samalle tasolle.

        No minulla menee palstan ulkopuolellakin varsin hyvin. Ei ole valittamista. Isäni kunto ja tyttäreni vaikeudet on ihan kartalla. Vaikka huomioin niistä seikkoja mistä laitan palstallekin juttuja, ei tarkoita, ettenkö niitä käsittelisi itse. Olen saanut irl läheisiltä hyvää palautetta niihin liittyen ja tiedän toimivani oikein.

        Täällä meno onkin ihan muuta. Tiedän tasan tarkkaan, että voin ottaa kritiikkiä vastaan vain luotettavalta taholta. Ja sen kyllä huomaan kuka sitä on. Tänään joku (lue gempsu) kyseenalaisti kritiikin trollikalta vs Flowersilta. Trollikka ei oikeasti ole kritisoinut minua paljoakaan, ei koeta olla mikään tietäjä. Eli on aito. Elää omaa elämää ja on läsnä mulle miten voi. Flowers taas on kimpussa... eli tarkoitus ei ole hällä auttaa vaan mustamaalata. Lisäksi hänellä on tarve nousta minun päälle, mikä Trollikalla taas ei ole. 😊

        On aika helppoa oikeastaan nähdä kuka täällä on aito ja oikea. Trollikkakin muuten muuttaa juttujaan ihan oman anonyymiytensä vuoksi, mikä on täällä ihan fiksua. 😀

        Että näin...next...!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        (No jos minä toistuvasti saisin vastaavaa palautetta, lukisin läpi omat kommenttini, etenkin ne jotka ovat kritiikinomaista keskustelua herättäneet. Yrittäisin parhaani mukaan katsoa niitä ulkopuolisin silmin-vaikeaa, tiedän- ja jos sieltä löytäisin jotain, jonka huomaisin voitavan tulkita ikävästi, ylimieliseksi tai v*ttuilevaksi,ottaisin onkeeni.
        Itse kyllä pystyn myöntämään jos olen ollut väärässä vaikkei se helppoa aina olekaan, ainakin itselleni. Henk.koht. vain toivoisin että sinä [niin kuin muutkin tietyt vakkarit] hellittäisit hieman ennakko-odotuksistasi ja oletuksistasi ja syntyisi aitoa keskustelua erilaisista näkökulmista. Ja kenties muistaisit useammin että täällä on muitakin aikuisia ihmisiä, joilla on ihan yhtä paljon "viisautta" kuin sinulla.)

        Viisautta! 😀

        Milloinka minä olen sanonut olevani viisas? 😬

        Tajuatko miten helppo sinä olet luettavaksi? Et osaa pitää tuota erinomaisuuttasi mitenkään piilossa, vaikka kuinka yrittäisit. 😀

        Ei edelleenkään tule sellaista vastetta, mikä pistäisi miettimään, että pitäisikö vaihtaa tapaa kirjoittaa. 😊

        Mut joo... kaikkia en miellytä. 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (Sä yrität riistää esim.mun sanomiselta pohjan alkamalla v*ttuilemaan, mitätöimällä, "huumorilla...ymmärränhän minä että kritiikkiä on vaikea ottaa vastaan, mutta eikö sitä tunnevastuuta olisi pohtia mistä kritiikki kenties kertoo, ja jos ei asiallisesti pysty siitä keskustelemaan, jättää kommentoimatta? Puhut usein tuosta tunnevastuusta ja suoraan sanomisen tärkeydestä ja sitten reagoit näin? Ikinä en ole samoin sinua kohdellut. Joo ja otan vastuun itsestäni, mutta syvästi ihmettelen "aikuista miestä".)

        Äläs nyt. Ei hän pelkästään vit.t.uile. Liian vaikeat aiheet joihin ei voi noin vain v.it.tuilla niin sitten väheksytään kirjoittajaa tai ohitetaan kokonaan.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No minulla menee palstan ulkopuolellakin varsin hyvin. Ei ole valittamista. Isäni kunto ja tyttäreni vaikeudet on ihan kartalla. Vaikka huomioin niistä seikkoja mistä laitan palstallekin juttuja, ei tarkoita, ettenkö niitä käsittelisi itse. Olen saanut irl läheisiltä hyvää palautetta niihin liittyen ja tiedän toimivani oikein.

        Täällä meno onkin ihan muuta. Tiedän tasan tarkkaan, että voin ottaa kritiikkiä vastaan vain luotettavalta taholta. Ja sen kyllä huomaan kuka sitä on. Tänään joku (lue gempsu) kyseenalaisti kritiikin trollikalta vs Flowersilta. Trollikka ei oikeasti ole kritisoinut minua paljoakaan, ei koeta olla mikään tietäjä. Eli on aito. Elää omaa elämää ja on läsnä mulle miten voi. Flowers taas on kimpussa... eli tarkoitus ei ole hällä auttaa vaan mustamaalata. Lisäksi hänellä on tarve nousta minun päälle, mikä Trollikalla taas ei ole. 😊

        On aika helppoa oikeastaan nähdä kuka täällä on aito ja oikea. Trollikkakin muuten muuttaa juttujaan ihan oman anonyymiytensä vuoksi, mikä on täällä ihan fiksua. 😀

        Että näin...next...!!!

        (Ei ollut mikään gempsu[?]vaan minä...aika hyvä esimerkki niistä oletuksista.)


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Voi eiiii... pitäisköhän jo solmia narua kaulaan? 😂😂😂

        Voisi olla viisainta naisten mielenrauhan vuoksi, säästyvät siltä kun taas oli naisissa vika kun suhde loppui.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No minulla menee palstan ulkopuolellakin varsin hyvin. Ei ole valittamista. Isäni kunto ja tyttäreni vaikeudet on ihan kartalla. Vaikka huomioin niistä seikkoja mistä laitan palstallekin juttuja, ei tarkoita, ettenkö niitä käsittelisi itse. Olen saanut irl läheisiltä hyvää palautetta niihin liittyen ja tiedän toimivani oikein.

        Täällä meno onkin ihan muuta. Tiedän tasan tarkkaan, että voin ottaa kritiikkiä vastaan vain luotettavalta taholta. Ja sen kyllä huomaan kuka sitä on. Tänään joku (lue gempsu) kyseenalaisti kritiikin trollikalta vs Flowersilta. Trollikka ei oikeasti ole kritisoinut minua paljoakaan, ei koeta olla mikään tietäjä. Eli on aito. Elää omaa elämää ja on läsnä mulle miten voi. Flowers taas on kimpussa... eli tarkoitus ei ole hällä auttaa vaan mustamaalata. Lisäksi hänellä on tarve nousta minun päälle, mikä Trollikalla taas ei ole. 😊

        On aika helppoa oikeastaan nähdä kuka täällä on aito ja oikea. Trollikkakin muuten muuttaa juttujaan ihan oman anonyymiytensä vuoksi, mikä on täällä ihan fiksua. 😀

        Että näin...next...!!!

        "Trollikka ei oikeasti ole kritisoinut minua paljoakaan, ei koeta olla mikään tietäjä. Eli on aito."

        Eli kirjoittaja, joka kritisoi sinua, ei ole aito?

        I rest my case.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisessa aloituksessa Disse väitti kestävänsä itseensä kohdistuvaa suoraa puhetta. Tämän(kin) ketjun perusteella ei kestä.

        Ainakin yhden kerran disse on todella räjähtänyt palstalla ja oli poissa kuukauden.
        Se siitä kritiikin ottamisesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Trollikka ei oikeasti ole kritisoinut minua paljoakaan, ei koeta olla mikään tietäjä. Eli on aito."

        Eli kirjoittaja, joka kritisoi sinua, ei ole aito?

        I rest my case.

        Voi trollikkakin kritisoida. Osaa sen kyllä. 😊

        Terhakka nsinen, mutta ei pidä sekään sinusta. Sorppa. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin yhden kerran disse on todella räjähtänyt palstalla ja oli poissa kuukauden.
        Se siitä kritiikin ottamisesta.

        Onko sinkkupalsta-addiktiolle katkaisuhoitoa? Jos ei ole, niin jollekin siitä hyvä pisnisidea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin yhden kerran disse on todella räjähtänyt palstalla ja oli poissa kuukauden.
        Se siitä kritiikin ottamisesta.

        Jatkuvaa eikö? 😬 oletko nyt aivsn päivälleen varma, että en kuukauteen ollut palstalla.... 😂


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No minulla menee palstan ulkopuolellakin varsin hyvin. Ei ole valittamista. Isäni kunto ja tyttäreni vaikeudet on ihan kartalla. Vaikka huomioin niistä seikkoja mistä laitan palstallekin juttuja, ei tarkoita, ettenkö niitä käsittelisi itse. Olen saanut irl läheisiltä hyvää palautetta niihin liittyen ja tiedän toimivani oikein.

        Täällä meno onkin ihan muuta. Tiedän tasan tarkkaan, että voin ottaa kritiikkiä vastaan vain luotettavalta taholta. Ja sen kyllä huomaan kuka sitä on. Tänään joku (lue gempsu) kyseenalaisti kritiikin trollikalta vs Flowersilta. Trollikka ei oikeasti ole kritisoinut minua paljoakaan, ei koeta olla mikään tietäjä. Eli on aito. Elää omaa elämää ja on läsnä mulle miten voi. Flowers taas on kimpussa... eli tarkoitus ei ole hällä auttaa vaan mustamaalata. Lisäksi hänellä on tarve nousta minun päälle, mikä Trollikalla taas ei ole. 😊

        On aika helppoa oikeastaan nähdä kuka täällä on aito ja oikea. Trollikkakin muuten muuttaa juttujaan ihan oman anonyymiytensä vuoksi, mikä on täällä ihan fiksua. 😀

        Että näin...next...!!!

        "On aika helppoa oikeastaan nähdä kuka täällä on aito ja oikea. "

        Tässä vänkäämistaidossa disse on aito ja oikea itsensä myös irl. Vika löytyy aina existä.
        Varma tieto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        (Ei ollut mikään gempsu[?]vaan minä...aika hyvä esimerkki niistä oletuksista.)

        Ainnin sinä... just joo... siis sä olit SE anomuumi. 😁

        Sori maalaisuuteni. 😬


      • Anonyymi kirjoitti:

        "On aika helppoa oikeastaan nähdä kuka täällä on aito ja oikea. "

        Tässä vänkäämistaidossa disse on aito ja oikea itsensä myös irl. Vika löytyy aina existä.
        Varma tieto.

        Ja sisälukutaito on kuolevaa kansanperinnettä. 😂


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Voi trollikkakin kritisoida. Osaa sen kyllä. 😊

        Terhakka nsinen, mutta ei pidä sekään sinusta. Sorppa. 😁

        Et nyt kuitenkaan vastannut kysymykseen.

        Onko niin, että jokainen sinua ja sun käytöstä palstalla kritisoiva ei ole aito? Mutta ne, jotka kritisoivat ihan pikkasen tai ei ollenkaan, ovat aitoja?

        Olen aina pitänyt sua aika tyhmänä jantterina, mikä ei sinänsä mikään synti ole. Mutta nyt paljastuit vielä tyhmemmäksi, mitä olen luullut. Ja synti sinun tapauksessa on se, että uskot tyhmyytesi olevan viisautta.

        Trollikka taas. Hän on tavallaan ihan symppis tyyppi, mutta hänen ihmistuntemus ei ole ihan siitä parhaasta päästä. Siitä ollaan saatu lukea myös hänen tarinoissa palstallakin. Miten löydetty elämänsä rakkaus, onni kukoistaa ja lopulta tullut kuitenkin petetyksi. Ja aika nopeastikin vielä sen onnenjulistuksen jälkeen palstalla. Mutta sen annan minäkin trollikalle, että hän ei edes yritä esittää fiksumpaa mitä on, vaan on oma (turhankin) avoin itsensä. Itse neuvoisin häntä olemaan täällä vähemmän avoin omasta elämästä, mutta lopullisen valinnan asiasta tekee kuitenkin hän itse.

        Enkä minä edelleenkään välitä siitä, että pitääkö täällä kukaan minusta tai ei. Jos pitää, se on ihan fine. Jos ei, se ei minun elämääni mihinkään suuntaan keikauta. Tiedätkö, se on aika vapauttavaa. Voi harrastaa sitä suoraa puhetta välittämättä siitä, että pitääkö joku minusta tai ei? :)


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Viisautta! 😀

        Milloinka minä olen sanonut olevani viisas? 😬

        Tajuatko miten helppo sinä olet luettavaksi? Et osaa pitää tuota erinomaisuuttasi mitenkään piilossa, vaikka kuinka yrittäisit. 😀

        Ei edelleenkään tule sellaista vastetta, mikä pistäisi miettimään, että pitäisikö vaihtaa tapaa kirjoittaa. 😊

        Mut joo... kaikkia en miellytä. 😀

        (Mitäh? "Viisautta" oli hipsukoissa juuri siitä syystä, ettei sitä täällä valtavina virtoina esiinny meistä kenelläkään. Ok, lankesin ansaan, luulin että oikeasti halusit keskustella, mutta halusitkin vain hyökätä.
        Kirjoitustapani-jota kutsut huonosti peitellyksi erinomaisuudeksi-on vain seurausta siitä, että yritän ilmaista itseäni mahdollisimman diplomaattisesti, kieli keskellä suuta, jotta itse sanomani asia tulisi ymmärretyksi. Luet rivien välistä jotain mitä siellä ei ole.
        Mutta samapa tuo, sokea mikä sokea. Ymmärrän että fasadit on pidettävä, tuli mikä tuli. Kenties kuitenkin itseksesi näitä mietit ja havaitset jotain itsellesi uutta.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Trollikka ei oikeasti ole kritisoinut minua paljoakaan, ei koeta olla mikään tietäjä. Eli on aito."

        Eli kirjoittaja, joka kritisoi sinua, ei ole aito?

        I rest my case.

        "Otan kritiikkiä vastaan vain luotettavalta taholta." Siinäpä näppärä lause kaikkien käyttöön jos saa ikävää palautetta😂😂😂


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Voi trollikkakin kritisoida. Osaa sen kyllä. 😊

        Terhakka nsinen, mutta ei pidä sekään sinusta. Sorppa. 😁

        Sinusta? Kenestä sinusta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et nyt kuitenkaan vastannut kysymykseen.

        Onko niin, että jokainen sinua ja sun käytöstä palstalla kritisoiva ei ole aito? Mutta ne, jotka kritisoivat ihan pikkasen tai ei ollenkaan, ovat aitoja?

        Olen aina pitänyt sua aika tyhmänä jantterina, mikä ei sinänsä mikään synti ole. Mutta nyt paljastuit vielä tyhmemmäksi, mitä olen luullut. Ja synti sinun tapauksessa on se, että uskot tyhmyytesi olevan viisautta.

        Trollikka taas. Hän on tavallaan ihan symppis tyyppi, mutta hänen ihmistuntemus ei ole ihan siitä parhaasta päästä. Siitä ollaan saatu lukea myös hänen tarinoissa palstallakin. Miten löydetty elämänsä rakkaus, onni kukoistaa ja lopulta tullut kuitenkin petetyksi. Ja aika nopeastikin vielä sen onnenjulistuksen jälkeen palstalla. Mutta sen annan minäkin trollikalle, että hän ei edes yritä esittää fiksumpaa mitä on, vaan on oma (turhankin) avoin itsensä. Itse neuvoisin häntä olemaan täällä vähemmän avoin omasta elämästä, mutta lopullisen valinnan asiasta tekee kuitenkin hän itse.

        Enkä minä edelleenkään välitä siitä, että pitääkö täällä kukaan minusta tai ei. Jos pitää, se on ihan fine. Jos ei, se ei minun elämääni mihinkään suuntaan keikauta. Tiedätkö, se on aika vapauttavaa. Voi harrastaa sitä suoraa puhetta välittämättä siitä, että pitääkö joku minusta tai ei? :)

        No minä en lähde arvostelemaan trollikan suhteita, enkä muidenkaan täällä. Se selvä ero meissä on.

        Mutta se mitä sinä et varmaan ikinä tule ymmärtämään omassa ihanuutesi loistossa on se jokin tapa, millä sellaiset ihmiset kuin vaikka trollikka pyyteettömästi valloittaa ihmiset. Sen näkee vaan ihmiset, jotka antavat tulla toisen lähelle itseään.

        En mä sinulle näitä asioita voi sanoa niin, että ymmärtäisit. Sinä olet niin kaukana niistä. Jotenkin se on sääli... kun tavallaan haluisit olla toisten lähellä, mutta aina luisut pois. 😥

        Mutta kuten Valtis.... ei ole mitään mahkuja tätä kautta auttaa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta? Kenestä sinusta?

        Hengitä.... 😊

        Ei minulla ole hätää. Voin hyvin. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et nyt kuitenkaan vastannut kysymykseen.

        Onko niin, että jokainen sinua ja sun käytöstä palstalla kritisoiva ei ole aito? Mutta ne, jotka kritisoivat ihan pikkasen tai ei ollenkaan, ovat aitoja?

        Olen aina pitänyt sua aika tyhmänä jantterina, mikä ei sinänsä mikään synti ole. Mutta nyt paljastuit vielä tyhmemmäksi, mitä olen luullut. Ja synti sinun tapauksessa on se, että uskot tyhmyytesi olevan viisautta.

        Trollikka taas. Hän on tavallaan ihan symppis tyyppi, mutta hänen ihmistuntemus ei ole ihan siitä parhaasta päästä. Siitä ollaan saatu lukea myös hänen tarinoissa palstallakin. Miten löydetty elämänsä rakkaus, onni kukoistaa ja lopulta tullut kuitenkin petetyksi. Ja aika nopeastikin vielä sen onnenjulistuksen jälkeen palstalla. Mutta sen annan minäkin trollikalle, että hän ei edes yritä esittää fiksumpaa mitä on, vaan on oma (turhankin) avoin itsensä. Itse neuvoisin häntä olemaan täällä vähemmän avoin omasta elämästä, mutta lopullisen valinnan asiasta tekee kuitenkin hän itse.

        Enkä minä edelleenkään välitä siitä, että pitääkö täällä kukaan minusta tai ei. Jos pitää, se on ihan fine. Jos ei, se ei minun elämääni mihinkään suuntaan keikauta. Tiedätkö, se on aika vapauttavaa. Voi harrastaa sitä suoraa puhetta välittämättä siitä, että pitääkö joku minusta tai ei? :)

        Niin ja joku kysymys.

        Jos minä ottaisin kaikkien teidän (liekö montakaan) anonyymien kritiikin vastaan yksilöllisesti, olisin joku sähköjänis. 😁

        Minä otan vastaan sellaisen kritiikin minkä koen ITSE olevan merkityksellistä... siis täällä. Irl otan kaikki huomioon. Täällä käytän järkeä. Koska minulla ontääl anonyymejä perseilijöitä kokoajan persiissä (mm. virolainen alkoholisti raksamies gentsu ja hänen moninaiset sivupersoonat) en ota anonyymien asiallisiltakin kuulostavia kritiikkejä tosissaan) 😊

        Ja tämä on vaan näin. 😁


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No minä en lähde arvostelemaan trollikan suhteita, enkä muidenkaan täällä. Se selvä ero meissä on.

        Mutta se mitä sinä et varmaan ikinä tule ymmärtämään omassa ihanuutesi loistossa on se jokin tapa, millä sellaiset ihmiset kuin vaikka trollikka pyyteettömästi valloittaa ihmiset. Sen näkee vaan ihmiset, jotka antavat tulla toisen lähelle itseään.

        En mä sinulle näitä asioita voi sanoa niin, että ymmärtäisit. Sinä olet niin kaukana niistä. Jotenkin se on sääli... kun tavallaan haluisit olla toisten lähellä, mutta aina luisut pois. 😥

        Mutta kuten Valtis.... ei ole mitään mahkuja tätä kautta auttaa...

        Kenelle sä oikeen puhut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kenelle sä oikeen puhut?

        Itsekseni... paras keskustelukumppani for ever! 😁


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No minä en lähde arvostelemaan trollikan suhteita, enkä muidenkaan täällä. Se selvä ero meissä on.

        Mutta se mitä sinä et varmaan ikinä tule ymmärtämään omassa ihanuutesi loistossa on se jokin tapa, millä sellaiset ihmiset kuin vaikka trollikka pyyteettömästi valloittaa ihmiset. Sen näkee vaan ihmiset, jotka antavat tulla toisen lähelle itseään.

        En mä sinulle näitä asioita voi sanoa niin, että ymmärtäisit. Sinä olet niin kaukana niistä. Jotenkin se on sääli... kun tavallaan haluisit olla toisten lähellä, mutta aina luisut pois. 😥

        Mutta kuten Valtis.... ei ole mitään mahkuja tätä kautta auttaa...

        Ymmärsitkö nyt edes kysymyksiäni? Todennäköisesti et.

        Mikä saa sinut edes luulemaan, että olisin kiinnostunut täällä kummastakaan? Pentutehtailija on mielenvikainen nainen, joka kuuluisi hoitoon eikä pentuja tehtailemaan. Ei pysty huolehtimaan edes itsestä, saatika sitten lapsista. Mutta tehtailee niitä lisää minkä ehtii. Ja pahinta on se, että ne lapset ovat tässä kaikessa täysin viattomia. Ei ole hyvät eväät heillä maailmalle lähtiessä. Harvemmalla on, mutta pentutehtailijan lapsilla ei edes vähääkään. Toivottavasti oppivat vanhemmiltaan sen, miten ei pidä toimia ja mitä ei pidä tehdä.

        Ja niinku ylempänä jo mainitsin. Trollikka ei ole mikään paras mahdollinen ihmistuntija. En kiinnostu sellaisista naisista, vaikka kuin hyvännäköisiä olisivat. Livessä ehkä hetken huviksi, mutten todennäköisesti tässä iässä enää siihenkään. Mutta se ei syö millään tavalla trollikan ihmisarvoa. Annetaan toistemme olla ja hyvä niin.

        Minulla ei todellakaan mene aivan niin huonosti, että sinun tai kenenkään muunkaan lähellä haluaisin olla. Minä voin aika hyvin yksin itsensäkin kanssa. Sitä nyt ei pidä ymmärtää niin, etten nauttisi hyvästä keskustelusta hyvässä seurassa täällä tai reaalielämässä. Sinä tosin et kuulu siihen hyvään keskusteluseuraan. Et minulle ja niin kuin huomaat et monelle muullekaan.

        Sinulle taas hyvä neuvo on palstatauko. Katko. Olet hetken pois ja mietit vähän omaa käytöstäsi ja sitten uusi yritys. Parhaiten tulet onnistumaan uudessa yrityksessä anonyymina ja käytöstapasi parantaneena. Minulla ei tosin siihen uskoa riitä, että onnistuisit. Toiset osaa elää päihteiden kanssa osana elämää ja toisille niistä tulee elämä. Ne, joille siitä tulee elämä, on parempi olla kokonaan ilman. Tai sitten vaan hyväksyy sen, että it is what it is... :)


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No minä en lähde arvostelemaan trollikan suhteita, enkä muidenkaan täällä. Se selvä ero meissä on.

        Mutta se mitä sinä et varmaan ikinä tule ymmärtämään omassa ihanuutesi loistossa on se jokin tapa, millä sellaiset ihmiset kuin vaikka trollikka pyyteettömästi valloittaa ihmiset. Sen näkee vaan ihmiset, jotka antavat tulla toisen lähelle itseään.

        En mä sinulle näitä asioita voi sanoa niin, että ymmärtäisit. Sinä olet niin kaukana niistä. Jotenkin se on sääli... kun tavallaan haluisit olla toisten lähellä, mutta aina luisut pois. 😥

        Mutta kuten Valtis.... ei ole mitään mahkuja tätä kautta auttaa...

        Täällä Turussa ollaan montaa mieltä tuosta "valloittavuudesta", etenkin hoiva-alalla...
        Mutta narsistinen tyyppi(disse) ylentää hoviaan tullessaan uhatuksi eli kritisoiduksi ja samalla alentaa muita. Tiivistää rivejään, kun luulee olevansa hyökkäyksen kohteena ja menee henkilökohtaisuuksiin kun kokee että hänen henkilöään vastaan on hyökätty. Tosiasiallisesti on löhinnä puhuttu tavastaan ilmaista itseään, ei hänestä hahmona...raskas,raskas hahmo.

        El cabarello de la trista figura...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsitkö nyt edes kysymyksiäni? Todennäköisesti et.

        Mikä saa sinut edes luulemaan, että olisin kiinnostunut täällä kummastakaan? Pentutehtailija on mielenvikainen nainen, joka kuuluisi hoitoon eikä pentuja tehtailemaan. Ei pysty huolehtimaan edes itsestä, saatika sitten lapsista. Mutta tehtailee niitä lisää minkä ehtii. Ja pahinta on se, että ne lapset ovat tässä kaikessa täysin viattomia. Ei ole hyvät eväät heillä maailmalle lähtiessä. Harvemmalla on, mutta pentutehtailijan lapsilla ei edes vähääkään. Toivottavasti oppivat vanhemmiltaan sen, miten ei pidä toimia ja mitä ei pidä tehdä.

        Ja niinku ylempänä jo mainitsin. Trollikka ei ole mikään paras mahdollinen ihmistuntija. En kiinnostu sellaisista naisista, vaikka kuin hyvännäköisiä olisivat. Livessä ehkä hetken huviksi, mutten todennäköisesti tässä iässä enää siihenkään. Mutta se ei syö millään tavalla trollikan ihmisarvoa. Annetaan toistemme olla ja hyvä niin.

        Minulla ei todellakaan mene aivan niin huonosti, että sinun tai kenenkään muunkaan lähellä haluaisin olla. Minä voin aika hyvin yksin itsensäkin kanssa. Sitä nyt ei pidä ymmärtää niin, etten nauttisi hyvästä keskustelusta hyvässä seurassa täällä tai reaalielämässä. Sinä tosin et kuulu siihen hyvään keskusteluseuraan. Et minulle ja niin kuin huomaat et monelle muullekaan.

        Sinulle taas hyvä neuvo on palstatauko. Katko. Olet hetken pois ja mietit vähän omaa käytöstäsi ja sitten uusi yritys. Parhaiten tulet onnistumaan uudessa yrityksessä anonyymina ja käytöstapasi parantaneena. Minulla ei tosin siihen uskoa riitä, että onnistuisit. Toiset osaa elää päihteiden kanssa osana elämää ja toisille niistä tulee elämä. Ne, joille siitä tulee elämä, on parempi olla kokonaan ilman. Tai sitten vaan hyväksyy sen, että it is what it is... :)

        Heh...

        Taas näkyy se miksi olet täällä. Kiinnostuksesi ihmisistä liittyy sinuun itseesi. Mitä hyödyt heistä.

        Minä olen toisenlainen ihminen kuin sinä. Nautin ihmisistä toisella tavalla kuin sinä. Tykkään kuula heidän tarinoitaan ja nähdä erilaisia ihmisiä. Ei minun tarvitse hyötyä heistä, mutta silti saan jotain.

        Trollikka ei ole täällä etsimässä ketään, ei moni muukaan, mutta jakaa silti omaa elämää tänne omalla tavallaan. Minä nautin tästä mestasta, sinä et. Tuskastut ihmisiin... minulle taas kaikki on juuri ihan toista.

        Osaan kyllä rajoittaa sellaista elämässäni, mikä ei ole minulle hyvää. Miksi juuri sinä olisit siitä huolissaan? 😊

        Ei tämä palsta mihinkään muutu, jos minä tai joku tuttavistani täältä poistuu. 😁
        Näet vaan meidät sinun esteenä... mutta meitä tulisi aina lisää. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä Turussa ollaan montaa mieltä tuosta "valloittavuudesta", etenkin hoiva-alalla...
        Mutta narsistinen tyyppi(disse) ylentää hoviaan tullessaan uhatuksi eli kritisoiduksi ja samalla alentaa muita. Tiivistää rivejään, kun luulee olevansa hyökkäyksen kohteena ja menee henkilökohtaisuuksiin kun kokee että hänen henkilöään vastaan on hyökätty. Tosiasiallisesti on löhinnä puhuttu tavastaan ilmaista itseään, ei hänestä hahmona...raskas,raskas hahmo.

        El cabarello de la trista figura...

        Väärään kohtaan tuli, sortsa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä Turussa ollaan montaa mieltä tuosta "valloittavuudesta", etenkin hoiva-alalla...
        Mutta narsistinen tyyppi(disse) ylentää hoviaan tullessaan uhatuksi eli kritisoiduksi ja samalla alentaa muita. Tiivistää rivejään, kun luulee olevansa hyökkäyksen kohteena ja menee henkilökohtaisuuksiin kun kokee että hänen henkilöään vastaan on hyökätty. Tosiasiallisesti on löhinnä puhuttu tavastaan ilmaista itseään, ei hänestä hahmona...raskas,raskas hahmo.

        El cabarello de la trista figura...

        Terveisiä turkkuseenkin! 😊👌


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väärään kohtaan tuli, sortsa.

        Nou problemos!


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Niin ja joku kysymys.

        Jos minä ottaisin kaikkien teidän (liekö montakaan) anonyymien kritiikin vastaan yksilöllisesti, olisin joku sähköjänis. 😁

        Minä otan vastaan sellaisen kritiikin minkä koen ITSE olevan merkityksellistä... siis täällä. Irl otan kaikki huomioon. Täällä käytän järkeä. Koska minulla ontääl anonyymejä perseilijöitä kokoajan persiissä (mm. virolainen alkoholisti raksamies gentsu ja hänen moninaiset sivupersoonat) en ota anonyymien asiallisiltakin kuulostavia kritiikkejä tosissaan) 😊

        Ja tämä on vaan näin. 😁

        " en ota anonyymien asiallisiltakin kuulostavia kritiikkejä tosissaan) 😊"

        Aivan niin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        " en ota anonyymien asiallisiltakin kuulostavia kritiikkejä tosissaan) 😊"

        Aivan niin.

        Niin juurikin näin. Poimit juuri ytimen.

        Ja vielä erotit sen minun puolesta. Kiitos. 😊


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Heh...

        Taas näkyy se miksi olet täällä. Kiinnostuksesi ihmisistä liittyy sinuun itseesi. Mitä hyödyt heistä.

        Minä olen toisenlainen ihminen kuin sinä. Nautin ihmisistä toisella tavalla kuin sinä. Tykkään kuula heidän tarinoitaan ja nähdä erilaisia ihmisiä. Ei minun tarvitse hyötyä heistä, mutta silti saan jotain.

        Trollikka ei ole täällä etsimässä ketään, ei moni muukaan, mutta jakaa silti omaa elämää tänne omalla tavallaan. Minä nautin tästä mestasta, sinä et. Tuskastut ihmisiin... minulle taas kaikki on juuri ihan toista.

        Osaan kyllä rajoittaa sellaista elämässäni, mikä ei ole minulle hyvää. Miksi juuri sinä olisit siitä huolissaan? 😊

        Ei tämä palsta mihinkään muutu, jos minä tai joku tuttavistani täältä poistuu. 😁
        Näet vaan meidät sinun esteenä... mutta meitä tulisi aina lisää. 😁

        Kiertelet ja kaartelet vaan, etkä vastaa kysymyksiin. Luulet olevasi fiksu ja uskot ettei kukaan huomaa.

        "Ei tämä palsta mihinkään muutu, jos minä tai joku tuttavistani täältä poistuu. 😁
        Näet vaan meidät sinun esteenä... mutta meitä tulisi aina lisää. 😁"

        Sinun ja Fuckerin ei olisi pitänyt edes tulla tänne. Silloin täällä myös keskusteltaisi. Sen verran tehokkaasti olette onnistuneet myrkyttämän keskusteluilmapiirin täällä.

        Minä en pidä monesta muustakaan sun palstakamusta täällä, mutta he kaikki yhteensäkään eivät ole onnistuneet siinä, missä te kaksi. Ja pertsakin. Se sääti mitä sääti, mutta sekin on aika pikkutekijä teihin verrattuna. Hän addiktioihin taipuvaisena ihmisenä todennäköisesti ymmärsi mitä se liiallinen palstailu teki hänen mielellä ja pisti pelin poikki. Propsit hänelle siitä. Ymmärrän, ettei sellainen ole helppoa.

        Ihan vaan tiedoksesi, että silloin kun tänne vilkaisen, minä mieluummin luen nykyisin kuin kirjoitan. Tänään esimerkiksi osallistuin sen takia, että haluaisin nähdä nimimerkkikentissä muitakin kuin Disse tai Fucker.

        Enkä ole ikinä hakenut mitään hyötyä yhdestäkään ihmisestä. Sellaista velkaa olen aina vältellyt ja tulen myös välttelemään. Sinusta taas en olisi niinkään varma...


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Niin ja joku kysymys.

        Jos minä ottaisin kaikkien teidän (liekö montakaan) anonyymien kritiikin vastaan yksilöllisesti, olisin joku sähköjänis. 😁

        Minä otan vastaan sellaisen kritiikin minkä koen ITSE olevan merkityksellistä... siis täällä. Irl otan kaikki huomioon. Täällä käytän järkeä. Koska minulla ontääl anonyymejä perseilijöitä kokoajan persiissä (mm. virolainen alkoholisti raksamies gentsu ja hänen moninaiset sivupersoonat) en ota anonyymien asiallisiltakin kuulostavia kritiikkejä tosissaan) 😊

        Ja tämä on vaan näin. 😁

        Mutta kun se anonyymienkin kritiikki on aina samoista aiheista! Ei sitä kannattaisi noin vaan sivuuttaa. Ja tuskin sua kukaan ihailusta kiusaa, vaan siksi että herätät ärsytystä kun palstakingi-vaihde rysähtää kunnolla päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiertelet ja kaartelet vaan, etkä vastaa kysymyksiin. Luulet olevasi fiksu ja uskot ettei kukaan huomaa.

        "Ei tämä palsta mihinkään muutu, jos minä tai joku tuttavistani täältä poistuu. 😁
        Näet vaan meidät sinun esteenä... mutta meitä tulisi aina lisää. 😁"

        Sinun ja Fuckerin ei olisi pitänyt edes tulla tänne. Silloin täällä myös keskusteltaisi. Sen verran tehokkaasti olette onnistuneet myrkyttämän keskusteluilmapiirin täällä.

        Minä en pidä monesta muustakaan sun palstakamusta täällä, mutta he kaikki yhteensäkään eivät ole onnistuneet siinä, missä te kaksi. Ja pertsakin. Se sääti mitä sääti, mutta sekin on aika pikkutekijä teihin verrattuna. Hän addiktioihin taipuvaisena ihmisenä todennäköisesti ymmärsi mitä se liiallinen palstailu teki hänen mielellä ja pisti pelin poikki. Propsit hänelle siitä. Ymmärrän, ettei sellainen ole helppoa.

        Ihan vaan tiedoksesi, että silloin kun tänne vilkaisen, minä mieluummin luen nykyisin kuin kirjoitan. Tänään esimerkiksi osallistuin sen takia, että haluaisin nähdä nimimerkkikentissä muitakin kuin Disse tai Fucker.

        Enkä ole ikinä hakenut mitään hyötyä yhdestäkään ihmisestä. Sellaista velkaa olen aina vältellyt ja tulen myös välttelemään. Sinusta taas en olisi niinkään varma...

        Ja sun palstakamuillekin(ei fuckerille) sellainen neuvo, että lukekaa ja miettikää kuin paljon haluatte tämän jälkeen tulla tunnetuksi dissen palstakamuina...? :)


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Heh...

        Taas näkyy se miksi olet täällä. Kiinnostuksesi ihmisistä liittyy sinuun itseesi. Mitä hyödyt heistä.

        Minä olen toisenlainen ihminen kuin sinä. Nautin ihmisistä toisella tavalla kuin sinä. Tykkään kuula heidän tarinoitaan ja nähdä erilaisia ihmisiä. Ei minun tarvitse hyötyä heistä, mutta silti saan jotain.

        Trollikka ei ole täällä etsimässä ketään, ei moni muukaan, mutta jakaa silti omaa elämää tänne omalla tavallaan. Minä nautin tästä mestasta, sinä et. Tuskastut ihmisiin... minulle taas kaikki on juuri ihan toista.

        Osaan kyllä rajoittaa sellaista elämässäni, mikä ei ole minulle hyvää. Miksi juuri sinä olisit siitä huolissaan? 😊

        Ei tämä palsta mihinkään muutu, jos minä tai joku tuttavistani täältä poistuu. 😁
        Näet vaan meidät sinun esteenä... mutta meitä tulisi aina lisää. 😁

        Itse asiassa ketjut joissa disseä ei ole ovat miellyttävämpiä lueskella. Suurta vahinkoa siitä ei tule vaikka disse niissä esiintyykin ja kehuu kaikkia kavereitaan huikeiksi koska yleensä ohitan kaikki dissen kirjoitukset, sama koskee orimattilan transun tekstejä.
        Trollikan tekstit tulee luettua ja saahan niistä sellaisen kuvan ettei äly ole kummoinen mutta se ei haittaa, disse on älyllisesti samalla tasolla.

        Huomattu on dissen hermostumisen olevan linjassa hymiöiden määrään.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No minulla menee palstan ulkopuolellakin varsin hyvin. Ei ole valittamista. Isäni kunto ja tyttäreni vaikeudet on ihan kartalla. Vaikka huomioin niistä seikkoja mistä laitan palstallekin juttuja, ei tarkoita, ettenkö niitä käsittelisi itse. Olen saanut irl läheisiltä hyvää palautetta niihin liittyen ja tiedän toimivani oikein.

        Täällä meno onkin ihan muuta. Tiedän tasan tarkkaan, että voin ottaa kritiikkiä vastaan vain luotettavalta taholta. Ja sen kyllä huomaan kuka sitä on. Tänään joku (lue gempsu) kyseenalaisti kritiikin trollikalta vs Flowersilta. Trollikka ei oikeasti ole kritisoinut minua paljoakaan, ei koeta olla mikään tietäjä. Eli on aito. Elää omaa elämää ja on läsnä mulle miten voi. Flowers taas on kimpussa... eli tarkoitus ei ole hällä auttaa vaan mustamaalata. Lisäksi hänellä on tarve nousta minun päälle, mikä Trollikalla taas ei ole. 😊

        On aika helppoa oikeastaan nähdä kuka täällä on aito ja oikea. Trollikkakin muuten muuttaa juttujaan ihan oman anonyymiytensä vuoksi, mikä on täällä ihan fiksua. 😀

        Että näin...next...!!!

        Kerropa disse, mikä muuttui? Yhdessä hetkessä hehkutit mua ja mun letkauksia osuvina ja nasevina turskina, seuraavassa hetkessä olen sun mielestäsi jotain ihan muuta.

        Mä olen kuitenkin ollut sama persoona koko ajan, käyttäytynyt samalla, itselleni ominaisella tavalla koko ajan. Mikä muuttui?

        Nyt en ole jutellut sun kanssa kuukausiin. Silti sä koet, että olen sun ”kimpussa”. Kuvitteletko itsestäsi pikkusen liikaa vai alkaako pannu keittää jo kunnolla (vainoharhaa?)

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinkkupalsta-addiktiolle katkaisuhoitoa? Jos ei ole, niin jollekin siitä hyvä pisnisidea.

        Kiinassa käytetty sähköshokkeja nettiriippuvuuteen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa disse, mikä muuttui? Yhdessä hetkessä hehkutit mua ja mun letkauksia osuvina ja nasevina turskina, seuraavassa hetkessä olen sun mielestäsi jotain ihan muuta.

        Mä olen kuitenkin ollut sama persoona koko ajan, käyttäytynyt samalla, itselleni ominaisella tavalla koko ajan. Mikä muuttui?

        Nyt en ole jutellut sun kanssa kuukausiin. Silti sä koet, että olen sun ”kimpussa”. Kuvitteletko itsestäsi pikkusen liikaa vai alkaako pannu keittää jo kunnolla (vainoharhaa?)

        -flowersreally-

        Heh, tästä tulikin mieleen...

        Joskus kun disse kirjoitteli vielä tähänsekaappi-nimimerkillä, juteltiin sen kanssa niitä näitä kun se osasi uutena tulokkaana vielä käyttäytyä. Ja kun itse pidin taukoa palstalta ja kirjoittelusta tänne muutaman päivän(kai, en muista tauon pituutta) niin palatessani tänne ja palstaa selanneena huomasin dissen(tähänsekaappi) tehneen oikein aloituksen, missä kaipasi minua(silloin helmiä.sioille) takaisin palstalle kun olin niin mahottoman mukavaa juttuseuraa. Itse aloin taas siinä vaiheessa vältellä disseä, kun alkoi olemaan merkkejä ilmassa, että samanlainen takertuva paskiainen kuin fucker. Välttelen sellaisia ihmisiä kaikkialla... :)


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No minä en lähde arvostelemaan trollikan suhteita, enkä muidenkaan täällä. Se selvä ero meissä on.

        Mutta se mitä sinä et varmaan ikinä tule ymmärtämään omassa ihanuutesi loistossa on se jokin tapa, millä sellaiset ihmiset kuin vaikka trollikka pyyteettömästi valloittaa ihmiset. Sen näkee vaan ihmiset, jotka antavat tulla toisen lähelle itseään.

        En mä sinulle näitä asioita voi sanoa niin, että ymmärtäisit. Sinä olet niin kaukana niistä. Jotenkin se on sääli... kun tavallaan haluisit olla toisten lähellä, mutta aina luisut pois. 😥

        Mutta kuten Valtis.... ei ole mitään mahkuja tätä kautta auttaa...

        Yep. Aina muissa on vikaa. Joka kerta käännettään heidän viaksi kaikki ongelmat joita et pysty ratkaisemaan tai jos joku osoittaa, että itse olet käyttäytynyt huonosti.
        Viimeistään kaikki johtuu muiden ihmisten sairauksista, heikompia kun on helppo syyttää ja manipuloida.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiertelet ja kaartelet vaan, etkä vastaa kysymyksiin. Luulet olevasi fiksu ja uskot ettei kukaan huomaa.

        "Ei tämä palsta mihinkään muutu, jos minä tai joku tuttavistani täältä poistuu. 😁
        Näet vaan meidät sinun esteenä... mutta meitä tulisi aina lisää. 😁"

        Sinun ja Fuckerin ei olisi pitänyt edes tulla tänne. Silloin täällä myös keskusteltaisi. Sen verran tehokkaasti olette onnistuneet myrkyttämän keskusteluilmapiirin täällä.

        Minä en pidä monesta muustakaan sun palstakamusta täällä, mutta he kaikki yhteensäkään eivät ole onnistuneet siinä, missä te kaksi. Ja pertsakin. Se sääti mitä sääti, mutta sekin on aika pikkutekijä teihin verrattuna. Hän addiktioihin taipuvaisena ihmisenä todennäköisesti ymmärsi mitä se liiallinen palstailu teki hänen mielellä ja pisti pelin poikki. Propsit hänelle siitä. Ymmärrän, ettei sellainen ole helppoa.

        Ihan vaan tiedoksesi, että silloin kun tänne vilkaisen, minä mieluummin luen nykyisin kuin kirjoitan. Tänään esimerkiksi osallistuin sen takia, että haluaisin nähdä nimimerkkikentissä muitakin kuin Disse tai Fucker.

        Enkä ole ikinä hakenut mitään hyötyä yhdestäkään ihmisestä. Sellaista velkaa olen aina vältellyt ja tulen myös välttelemään. Sinusta taas en olisi niinkään varma...

        Focker to you, not fucker.

        Mut mulle on aivan sama mitä hienohelmat on mieltä osallistumisestani keskusteluihin. Jos jollain varaa aukoa mulle päätään, pitää olla rankaa kuulla vasta aukomistakin. Koskee hyvin pitkälti juuri sinua Gempsu ja tarharyhmääsi.

        Kehtaan sanoa suoraan siinä missä sinäkin olematta yhtään mulkku muille, kun niille jotka on sitä itsekin käytökseltään.

        Jos joku kokee ettei kykene keskustelemaan mun vuoksi, kannattaa itse mennä sinne terapiaan. Ei pidä lamaantua mun läsnäolosta niin pahasti, muuten on iso vika jossain pöntön puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa disse, mikä muuttui? Yhdessä hetkessä hehkutit mua ja mun letkauksia osuvina ja nasevina turskina, seuraavassa hetkessä olen sun mielestäsi jotain ihan muuta.

        Mä olen kuitenkin ollut sama persoona koko ajan, käyttäytynyt samalla, itselleni ominaisella tavalla koko ajan. Mikä muuttui?

        Nyt en ole jutellut sun kanssa kuukausiin. Silti sä koet, että olen sun ”kimpussa”. Kuvitteletko itsestäsi pikkusen liikaa vai alkaako pannu keittää jo kunnolla (vainoharhaa?)

        -flowersreally-

        Onko dissellä tytär? Aina vain se kehuu poikaansa, kuinka on hyvä poika. Isästäkin kuullut jotain haukun tapaisia, ei kai kelpaa isänä. Tytär? Ainakaan tytärtä ei ole kehuttu hänen puolestaan missään. Kuullut vain tosiaan siitä niin hienosta pojasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsitkö nyt edes kysymyksiäni? Todennäköisesti et.

        Mikä saa sinut edes luulemaan, että olisin kiinnostunut täällä kummastakaan? Pentutehtailija on mielenvikainen nainen, joka kuuluisi hoitoon eikä pentuja tehtailemaan. Ei pysty huolehtimaan edes itsestä, saatika sitten lapsista. Mutta tehtailee niitä lisää minkä ehtii. Ja pahinta on se, että ne lapset ovat tässä kaikessa täysin viattomia. Ei ole hyvät eväät heillä maailmalle lähtiessä. Harvemmalla on, mutta pentutehtailijan lapsilla ei edes vähääkään. Toivottavasti oppivat vanhemmiltaan sen, miten ei pidä toimia ja mitä ei pidä tehdä.

        Ja niinku ylempänä jo mainitsin. Trollikka ei ole mikään paras mahdollinen ihmistuntija. En kiinnostu sellaisista naisista, vaikka kuin hyvännäköisiä olisivat. Livessä ehkä hetken huviksi, mutten todennäköisesti tässä iässä enää siihenkään. Mutta se ei syö millään tavalla trollikan ihmisarvoa. Annetaan toistemme olla ja hyvä niin.

        Minulla ei todellakaan mene aivan niin huonosti, että sinun tai kenenkään muunkaan lähellä haluaisin olla. Minä voin aika hyvin yksin itsensäkin kanssa. Sitä nyt ei pidä ymmärtää niin, etten nauttisi hyvästä keskustelusta hyvässä seurassa täällä tai reaalielämässä. Sinä tosin et kuulu siihen hyvään keskusteluseuraan. Et minulle ja niin kuin huomaat et monelle muullekaan.

        Sinulle taas hyvä neuvo on palstatauko. Katko. Olet hetken pois ja mietit vähän omaa käytöstäsi ja sitten uusi yritys. Parhaiten tulet onnistumaan uudessa yrityksessä anonyymina ja käytöstapasi parantaneena. Minulla ei tosin siihen uskoa riitä, että onnistuisit. Toiset osaa elää päihteiden kanssa osana elämää ja toisille niistä tulee elämä. Ne, joille siitä tulee elämä, on parempi olla kokonaan ilman. Tai sitten vaan hyväksyy sen, että it is what it is... :)

        Ymmärsinkö nyt oikein? Sä siis tulet tänne tekemään diagnooseja muista keskustelijoidta ja ihan tosissasi uskot tietäväsi jokaisen kohdalla millaisia he ovat?

        Okei.

        No millä perusteella sua sitten EI saa kritisoida tai flowersia? Onko teillä joku diplomaattien koskemattomuus, mutta muiden pitää sietää teidän avautumisia itsestään ja muista?

        Narsistisia ominaisuuksia molemmilla teillä, flowerilla kuten sullakin. Sulla G enemmän ja pahemmin.

        Sä olet ilkkunut mua vuosia, miksi? Koska koet jotain ylemmyydentuntoa vai alemmuudentuntoa?

        Äläkä väitä ettet härki millon mistäkin henkilökohtaisesta asiasta, muka poissaolevana. Teit sitä jo miehen logiikassa.

        Voit olla vakuuttava puhuja, mutta surkea valehtelija.


      • Nimimerkki oli tarkoituksella valittu. Gaylord, mähön olen varttihomo ua aatelista sukua, lord. Focker nimenomaan viittaa fuckeriin. Hyvin keksitty. Saat keksin. :)

        Osaatko keskustella kuten miehet ollenkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, tästä tulikin mieleen...

        Joskus kun disse kirjoitteli vielä tähänsekaappi-nimimerkillä, juteltiin sen kanssa niitä näitä kun se osasi uutena tulokkaana vielä käyttäytyä. Ja kun itse pidin taukoa palstalta ja kirjoittelusta tänne muutaman päivän(kai, en muista tauon pituutta) niin palatessani tänne ja palstaa selanneena huomasin dissen(tähänsekaappi) tehneen oikein aloituksen, missä kaipasi minua(silloin helmiä.sioille) takaisin palstalle kun olin niin mahottoman mukavaa juttuseuraa. Itse aloin taas siinä vaiheessa vältellä disseä, kun alkoi olemaan merkkejä ilmassa, että samanlainen takertuva paskiainen kuin fucker. Välttelen sellaisia ihmisiä kaikkialla... :)

        Joo, mullekin se oli jossain vaiheessa vaivaannuttavaa suitsutusta. Oli ihan hyvä vinkki joltain ihan_sivusta -nikille, että ääni kellossa voipi muuttua hyvinkin nopeasti jos et enää sovikaan ”Maestron” harhakuvitelmiin, et ole samaa mieltä hänen kanssaan tai et pidä hänen toimintatavoistaan ja tuot sen esille.

        Mun mielestä hän ei osannut kyllä kaappinakaan käyttäytyä, päällimmäisenä oli exän jatkuva haukkuminen törkeilläkin yksityisyyttä loukkaavilla tavoilla.

        Signaalit oli helppo tunnistaa kun on narsuista kokemusta.

        Sillä on hätä nyt kun moni on nähnyt naamionsa taakse. Pitää taistella vastaan, rakentaa uutta hovia ja yrittää hiljentää kaikki kriitikot. Surullista.

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mullekin se oli jossain vaiheessa vaivaannuttavaa suitsutusta. Oli ihan hyvä vinkki joltain ihan_sivusta -nikille, että ääni kellossa voipi muuttua hyvinkin nopeasti jos et enää sovikaan ”Maestron” harhakuvitelmiin, et ole samaa mieltä hänen kanssaan tai et pidä hänen toimintatavoistaan ja tuot sen esille.

        Mun mielestä hän ei osannut kyllä kaappinakaan käyttäytyä, päällimmäisenä oli exän jatkuva haukkuminen törkeilläkin yksityisyyttä loukkaavilla tavoilla.

        Signaalit oli helppo tunnistaa kun on narsuista kokemusta.

        Sillä on hätä nyt kun moni on nähnyt naamionsa taakse. Pitää taistella vastaan, rakentaa uutta hovia ja yrittää hiljentää kaikki kriitikot. Surullista.

        -flowersreally-

        Noh, fuckerin kanssa hetken hiljaisuus, sen jälkeen uudet nikit kehiin ja sama jatkuu. Mikään ei muutu.

        Öitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mullekin se oli jossain vaiheessa vaivaannuttavaa suitsutusta. Oli ihan hyvä vinkki joltain ihan_sivusta -nikille, että ääni kellossa voipi muuttua hyvinkin nopeasti jos et enää sovikaan ”Maestron” harhakuvitelmiin, et ole samaa mieltä hänen kanssaan tai et pidä hänen toimintatavoistaan ja tuot sen esille.

        Mun mielestä hän ei osannut kyllä kaappinakaan käyttäytyä, päällimmäisenä oli exän jatkuva haukkuminen törkeilläkin yksityisyyttä loukkaavilla tavoilla.

        Signaalit oli helppo tunnistaa kun on narsuista kokemusta.

        Sillä on hätä nyt kun moni on nähnyt naamionsa taakse. Pitää taistella vastaan, rakentaa uutta hovia ja yrittää hiljentää kaikki kriitikot. Surullista.

        -flowersreally-

        Surku, miten sun elämä on luisunut palstalaisten seuraamiseen, ennen niin elävä nikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, fuckerin kanssa hetken hiljaisuus, sen jälkeen uudet nikit kehiin ja sama jatkuu. Mikään ei muutu.

        Öitä.

        Hyvää yötä.

        -flowers-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noh, fuckerin kanssa hetken hiljaisuus, sen jälkeen uudet nikit kehiin ja sama jatkuu. Mikään ei muutu.

        Öitä.

        Mikään muuttuu paitsi Genion perusluonne, narsku poika, joka pätee sitaateilla ja kitaran tapailulla, kun nuotteja ei osaa. Hyvää yötä.


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Nimimerkki oli tarkoituksella valittu. Gaylord, mähön olen varttihomo ua aatelista sukua, lord. Focker nimenomaan viittaa fuckeriin. Hyvin keksitty. Saat keksin. :)

        Osaatko keskustella kuten miehet ollenkaan?

        En osaa. Osaan keskustella kuin ihminen ja antaa muillekin keskustelijoille tilaa keskustella. Sitä et taas sinä osaa. Olit sitten nainen, mies, hetero, lesbo tai transu. Se ei sitä tosiasiaa muuta. Eikä uudet nimimerkitkään. Sinuna muuttaisin sen Fockerinkin Fuckeriksi. Silloin se myös näyttäisi samalta miltä kuulostaa.

        Niin ja Gaylord Fockerin hahmo oli kyllä melko varmasti umpihetero. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surku, miten sun elämä on luisunut palstalaisten seuraamiseen, ennen niin elävä nikki.

        Ei ole luisunut, päinvastoin, luisunut toiseen suuntaan.

        Kiitos kuitenkin huolenpidosta.

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mullekin se oli jossain vaiheessa vaivaannuttavaa suitsutusta. Oli ihan hyvä vinkki joltain ihan_sivusta -nikille, että ääni kellossa voipi muuttua hyvinkin nopeasti jos et enää sovikaan ”Maestron” harhakuvitelmiin, et ole samaa mieltä hänen kanssaan tai et pidä hänen toimintatavoistaan ja tuot sen esille.

        Mun mielestä hän ei osannut kyllä kaappinakaan käyttäytyä, päällimmäisenä oli exän jatkuva haukkuminen törkeilläkin yksityisyyttä loukkaavilla tavoilla.

        Signaalit oli helppo tunnistaa kun on narsuista kokemusta.

        Sillä on hätä nyt kun moni on nähnyt naamionsa taakse. Pitää taistella vastaan, rakentaa uutta hovia ja yrittää hiljentää kaikki kriitikot. Surullista.

        -flowersreally-

        Kritiikki on osa keskustelua, puheenvuoro, eikä tämä ulottuvuus poista sitä, että kritiikki voi parhaimmillaan olla taidetta itsessään. Tämä ei myöskään poista sitä, että tekstin täytyy toimia omana kokonaisuutenaan, eli sen on oltava ymmärrettävä ja sen suhteen maailmaan täytyy olla ymmärrettävä. Jos viittaat toiseen kritiikkiin, kirjoita viittaussuhde auki. Jos kritiikkiin pakkaa paljon taustatietoa, joka ei ole lukijalle ilmeistä, siihen tulee juoruileva tai sisäpiireilevä sävy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, fuckerin kanssa hetken hiljaisuus, sen jälkeen uudet nikit kehiin ja sama jatkuu. Mikään ei muutu.

        Öitä.

        Öitä!

        Kirjoitan enemmän, ettei viesti ole liian lyhyt ja häviä sen takia. :P


      • Anonyymi kirjoitti:

        En osaa. Osaan keskustella kuin ihminen ja antaa muillekin keskustelijoille tilaa keskustella. Sitä et taas sinä osaa. Olit sitten nainen, mies, hetero, lesbo tai transu. Se ei sitä tosiasiaa muuta. Eikä uudet nimimerkitkään. Sinuna muuttaisin sen Fockerinkin Fuckeriksi. Silloin se myös näyttäisi samalta miltä kuulostaa.

        Niin ja Gaylord Fockerin hahmo oli kyllä melko varmasti umpihetero. :D

        Ei vaan keskustelet kuin pikkulapsi. Ihminen lapsikin toki on ja sellaisena sinuun suhtaudunkin, vaikka olet mua mitä vuoden vai kaksi vanhempi?

        Sä et osaa antaa tilaa muille, kun perseennuolijoillesi. On nähty.

        Älä takerru lillukanvarsiin.


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Ei vaan keskustelet kuin pikkulapsi. Ihminen lapsikin toki on ja sellaisena sinuun suhtaudunkin, vaikka olet mua mitä vuoden vai kaksi vanhempi?

        Sä et osaa antaa tilaa muille, kun perseennuolijoillesi. On nähty.

        Älä takerru lillukanvarsiin.

        Aiaiai. Harhoja ja projisointia. Varokaa immeiset, tätä se intterwebbi saa väärinkäytettynä aikaan. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aiaiai. Harhoja ja projisointia. Varokaa immeiset, tätä se intterwebbi saa väärinkäytettynä aikaan. :)

        Tätä juuri tarkoitin. Aikuiset osaa keskustella, sä osaat vain viisastella. Tyyliin murkkuikäiset?

        Rekkaa se nikki, niin osaan tosiaan vältellä sua. Susta saa vatsanväänteitä.


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Ymmärsinkö nyt oikein? Sä siis tulet tänne tekemään diagnooseja muista keskustelijoidta ja ihan tosissasi uskot tietäväsi jokaisen kohdalla millaisia he ovat?

        Okei.

        No millä perusteella sua sitten EI saa kritisoida tai flowersia? Onko teillä joku diplomaattien koskemattomuus, mutta muiden pitää sietää teidän avautumisia itsestään ja muista?

        Narsistisia ominaisuuksia molemmilla teillä, flowerilla kuten sullakin. Sulla G enemmän ja pahemmin.

        Sä olet ilkkunut mua vuosia, miksi? Koska koet jotain ylemmyydentuntoa vai alemmuudentuntoa?

        Äläkä väitä ettet härki millon mistäkin henkilökohtaisesta asiasta, muka poissaolevana. Teit sitä jo miehen logiikassa.

        Voit olla vakuuttava puhuja, mutta surkea valehtelija.

        Pystytkö millään käsittämään että tässä on tuon jonkun lisäksi jonka jollain hämärällä tavalla tunnistat joksikin tietyksi tyypiksi, ainakin 3-4 toisilleenkin tuntematonta kirjoittajaa, jotka jakavat saman käsityksen etenkin sinun ja d:n tavasta keskustella? Vai tuleeko täällä jotain yliluonnollisia kykyjä kun tarpeeksi aikaa viettää?


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Tätä juuri tarkoitin. Aikuiset osaa keskustella, sä osaat vain viisastella. Tyyliin murkkuikäiset?

        Rekkaa se nikki, niin osaan tosiaan vältellä sua. Susta saa vatsanväänteitä.

        Tuo oli kommentti tohon koko pätkään, jonka just uteliaisuudesta luin, vasta äsken 😮Anteeksi vaan teidän kuninkaallinen korkeutenne jos aiheutan vatsanväänteitä ja kommenttini tuli sun kommentin alle 😮 Zeezus....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli kommentti tohon koko pätkään, jonka just uteliaisuudesta luin, vasta äsken 😮Anteeksi vaan teidän kuninkaallinen korkeutenne jos aiheutan vatsanväänteitä ja kommenttini tuli sun kommentin alle 😮 Zeezus....

        Niin ja sivusta, sus siunakkoon!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pystytkö millään käsittämään että tässä on tuon jonkun lisäksi jonka jollain hämärällä tavalla tunnistat joksikin tietyksi tyypiksi, ainakin 3-4 toisilleenkin tuntematonta kirjoittajaa, jotka jakavat saman käsityksen etenkin sinun ja d:n tavasta keskustella? Vai tuleeko täällä jotain yliluonnollisia kykyjä kun tarpeeksi aikaa viettää?

        No tehkääpä palvelus, hommatkaa nimimerkit tai joku syylä merkiksi mistä tietää kuka puskajussi kyseessä kulloinkin. Tyyli on ainakin sama, ähhähää kakaramainen.

        Jos ei ole oikeesti muuta keskusteltavaa, kun rekatut nimimerkit ja heidän olemus on teillä aika huonosti asiat.

        I Rest my case.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pystytkö millään käsittämään että tässä on tuon jonkun lisäksi jonka jollain hämärällä tavalla tunnistat joksikin tietyksi tyypiksi, ainakin 3-4 toisilleenkin tuntematonta kirjoittajaa, jotka jakavat saman käsityksen etenkin sinun ja d:n tavasta keskustella? Vai tuleeko täällä jotain yliluonnollisia kykyjä kun tarpeeksi aikaa viettää?

        Ja mistä sä sen enempää pystyt tietää 3-4 eri anonyymiä? Vitustako tiedät vaikkei ois, kun sinä ja sun lisäksi yksi? Yliluonnollisia kykyjä sulla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli kommentti tohon koko pätkään, jonka just uteliaisuudesta luin, vasta äsken 😮Anteeksi vaan teidän kuninkaallinen korkeutenne jos aiheutan vatsanväänteitä ja kommenttini tuli sun kommentin alle 😮 Zeezus....

        Saat tämän kerran anteeksi, katokkin ettei toistu. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja sivusta, sus siunakkoon!!

        Eieiei, minunhan se tässä pitäisi anteeksi pyytää kun tuolla tavalla ärähdin, kyllähän noita kommentteja itse kullakin väärään paikkaan lipsahtaa. Riitelin vain juuri tuon toisen kanssa. Pahoitteluni! Terv. Fucker


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eieiei, minunhan se tässä pitäisi anteeksi pyytää kun tuolla tavalla ärähdin, kyllähän noita kommentteja itse kullakin väärään paikkaan lipsahtaa. Riitelin vain juuri tuon toisen kanssa. Pahoitteluni! Terv. Fucker

        Just.


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Ja mistä sä sen enempää pystyt tietää 3-4 eri anonyymiä? Vitustako tiedät vaikkei ois, kun sinä ja sun lisäksi yksi? Yliluonnollisia kykyjä sulla?

        Ööö.. Minä olen yksi, vaikka sinusta en ole sanonut mitään, dissestä vain muutaman kommentin. Se jonka kanssa sinä aina väännät on yksi (kaksi). Flower on yksi (kolme). Hän joka sanoi yhden kommentin ja sitten Zeezus saattoi olla yksi, mutta jo ilman häntäkin on jo ainakin se kolme eri anoa kasassa tässä(kin) keskustelussa. Näin nopeasti laskettuna.
        Sulkeet henkilö taisi aloittaa? Eri anoja on siis 3-5.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ööö.. Minä olen yksi, vaikka sinusta en ole sanonut mitään, dissestä vain muutaman kommentin. Se jonka kanssa sinä aina väännät on yksi (kaksi). Flower on yksi (kolme). Hän joka sanoi yhden kommentin ja sitten Zeezus saattoi olla yksi, mutta jo ilman häntäkin on jo ainakin se kolme eri anoa kasassa tässä(kin) keskustelussa. Näin nopeasti laskettuna.
        Sulkeet henkilö taisi aloittaa? Eri anoja on siis 3-5.

        No saahan sitä anonyyminä esittäytyä vaikka 10 eri tyyppinä, mutta noin niin kun mistä tiedät, kun et tiedä? :)

        Mäkin voin yhteen anoon kirjoittaa -jorma-, toiseen -gänämäntti- ja kolmanella leikkiä sua vaikka.

        Et ei nyt oo ihan aukoton toi sun teorias. :)


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        No tehkääpä palvelus, hommatkaa nimimerkit tai joku syylä merkiksi mistä tietää kuka puskajussi kyseessä kulloinkin. Tyyli on ainakin sama, ähhähää kakaramainen.

        Jos ei ole oikeesti muuta keskusteltavaa, kun rekatut nimimerkit ja heidän olemus on teillä aika huonosti asiat.

        I Rest my case.

        Mitäs jos taas noudattaisit ensin itse omaa neuvoasi.

        Mä en ole susta puhunut mitään, sä kylläkin musta. Että aika heikosti on asiat teikäläisellä.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs jos taas noudattaisit ensin itse omaa neuvoasi.

        Mä en ole susta puhunut mitään, sä kylläkin musta. Että aika heikosti on asiat teikäläisellä.

        -flowersreally-

        Ai, tääkö toimii niin etten saa sanoa susta mitään, jos et sä sano ensin musta? Mutta sanoit Dissestä esim. Sitäkö ei saa sitten kritisoida yhtään? Kun hän ei ole mä?

        Kyllä säkin arvostelet nimimerkillisiä, muakin. Joskus aiheestakin, joskus et yhtään aiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa ketjut joissa disseä ei ole ovat miellyttävämpiä lueskella. Suurta vahinkoa siitä ei tule vaikka disse niissä esiintyykin ja kehuu kaikkia kavereitaan huikeiksi koska yleensä ohitan kaikki dissen kirjoitukset, sama koskee orimattilan transun tekstejä.
        Trollikan tekstit tulee luettua ja saahan niistä sellaisen kuvan ettei äly ole kummoinen mutta se ei haittaa, disse on älyllisesti samalla tasolla.

        Huomattu on dissen hermostumisen olevan linjassa hymiöiden määrään.

        Se hyvä puoli noissa nimimerkeissä tosiaan on, että voi suorilta skipata ne joiden lätinät ei puhuttele, ärsyttää tai herättää liian syvää myötähäpeää:)


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Ai, tääkö toimii niin etten saa sanoa susta mitään, jos et sä sano ensin musta? Mutta sanoit Dissestä esim. Sitäkö ei saa sitten kritisoida yhtään? Kun hän ei ole mä?

        Kyllä säkin arvostelet nimimerkillisiä, muakin. Joskus aiheestakin, joskus et yhtään aiheesta.

        Sä totesit, että toisista keskustelevilla on asiat huonosti. Suosittelin ottamaan sen tukin omasta simmusta ekana pois, ehkä sitten näkisitkin kirkkaammin.

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        No saahan sitä anonyyminä esittäytyä vaikka 10 eri tyyppinä, mutta noin niin kun mistä tiedät, kun et tiedä? :)

        Mäkin voin yhteen anoon kirjoittaa -jorma-, toiseen -gänämäntti- ja kolmanella leikkiä sua vaikka.

        Et ei nyt oo ihan aukoton toi sun teorias. :)

        Samoinhan sinä intät tietäväsi kenen nimenomaisen anon kanssa tappelet-aina yhden ja saman kanssa kerrallaan. Mä nyt omat kommenttini toistaiseksi erotan toisten kommenteista, joten 100%varmuudella on enemmän kuin yksi. Tähän vänkkäämiseen oon heittänyt 3-4 komskuu.

        Ellei...mulla oo hel-vetin paha skitsofrenia! Aargh! Entä jos mä oon luonut nää kaikki nikitkin sivupersoonapäissäni ja nyt yötä myötä tappelen itseni kanssa täällä!!! VITSI


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä totesit, että toisista keskustelevilla on asiat huonosti. Suosittelin ottamaan sen tukin omasta simmusta ekana pois, ehkä sitten näkisitkin kirkkaammin.

        -flowersreally-

        Niinno mähän en sitä toisista keskustelua aloittanut. Otin vaan sitten mallia parista anonyymistä, edelläkävijöistä. :)

        Vaan nyt meen nukkumaan. Hyvät yöt anyway.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samoinhan sinä intät tietäväsi kenen nimenomaisen anon kanssa tappelet-aina yhden ja saman kanssa kerrallaan. Mä nyt omat kommenttini toistaiseksi erotan toisten kommenteista, joten 100%varmuudella on enemmän kuin yksi. Tähän vänkkäämiseen oon heittänyt 3-4 komskuu.

        Ellei...mulla oo hel-vetin paha skitsofrenia! Aargh! Entä jos mä oon luonut nää kaikki nikitkin sivupersoonapäissäni ja nyt yötä myötä tappelen itseni kanssa täällä!!! VITSI

        No omas toki tiedät, muttet muiden puolesta voi puhua etkä kyllä edes päätellä. Kun anonyymi voi olla kuka vaan. Tyyliä voi vaihtaa. Ei vaan voi tietää.

        Enhän mäkään tiedä, siksi ne nimimerkit tai joku syylä, mistä tunnistaa. Vaikkei nekään takaa ettei yks kahjo ole monessa takana.


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Niinno mähän en sitä toisista keskustelua aloittanut. Otin vaan sitten mallia parista anonyymistä, edelläkävijöistä. :)

        Vaan nyt meen nukkumaan. Hyvät yöt anyway.

        En mäkään. Disse alko puhumaan musta, johon halusin häneltä selvennystä.

        Sähän olet usein puhunut omasta oikeudestasi kommentoida/puolustautua jos susta puhutaan. Eikö mulla ole mielestäsi samaa oikeutta?

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        No omas toki tiedät, muttet muiden puolesta voi puhua etkä kyllä edes päätellä. Kun anonyymi voi olla kuka vaan. Tyyliä voi vaihtaa. Ei vaan voi tietää.

        Enhän mäkään tiedä, siksi ne nimimerkit tai joku syylä, mistä tunnistaa. Vaikkei nekään takaa ettei yks kahjo ole monessa takana.

        No mistäs minä voin tietää ettet itse anonyyminä heittele kommentteja väliin? Sinä ja Disse täällä niitä vainoja koette, mistäköhän mahtais johtua, jaa-a.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En mäkään. Disse alko puhumaan musta, johon halusin häneltä selvennystä.

        Sähän olet usein puhunut omasta oikeudestasi kommentoida/puolustautua jos susta puhutaan. Eikö mulla ole mielestäsi samaa oikeutta?

        -flowersreally-

        Okei, sitten pyydän anteeksi. Jos Disse aloitti.
        Tottakai sulla on samat oikeudet. Kaikilla täällä on. Pitää ollakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mistäs minä voin tietää ettet itse anonyyminä heittele kommentteja väliin? Sinä ja Disse täällä niitä vainoja koette, mistäköhän mahtais johtua, jaa-a.

        Yritä luottaa mun sanaan. En anomuumeile. Öitä.


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Okei, sitten pyydän anteeksi. Jos Disse aloitti.
        Tottakai sulla on samat oikeudet. Kaikilla täällä on. Pitää ollakin.

        Sitähän minäkin. Saat anteeksi. Hyvää yötä.

        (Ja Jos viitit, säkin saat vastata omasta vinkkelistäsi tohon mun kysymykseen, että mikä muuttui? )

        -flowers-


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Yritä luottaa mun sanaan. En anomuumeile. Öitä.

        Miks ihmeessä pitäis? Vaihtelet nikkejä ja sukupuolta lennossa, samoin kuin periaatteitas. Luottaa suhun, buahhahaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miks ihmeessä pitäis? Vaihtelet nikkejä ja sukupuolta lennossa, samoin kuin periaatteitas. Luottaa suhun, buahhahaa.

        ?????


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän minäkin. Saat anteeksi. Hyvää yötä.

        (Ja Jos viitit, säkin saat vastata omasta vinkkelistäsi tohon mun kysymykseen, että mikä muuttui? )

        -flowers-

        Mikä muuttui meidän palstaväleissäkö? Mä möksähdin sun väitteestä esittää transsukupuolta saadakseni huomiota. Se muuttui, mulle arka asia jonka halusin tuoda julki, koska se tuntui salaisuutena painolastilta.

        Ihan kuten naismaisesti esiintyminenkin keskusteluissa. Joo, se oli oma valinta aikoinaan vaieta ja vetää roolia, juuri siitä syystä että tiedän miten ihmiset suhtautuu asiaan.

        Laukaiseva tekijä tulla ulos kaapista oli myös joidenkin miesoletettujen mun naiseuden kohottaminen, mikä näkyi keskusteluissa mua ärsyttävällä tavalla ja syynkin ehkä osaat päätellä.

        Mä pidän susta edelleen, mutta mä en vaan jaksa kuunnella turhia mutinoita. Ok? Annan palautteen nykyään herkemmin, kun raja on tullu pokkuroinnissa vastaan.


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Mikä muuttui meidän palstaväleissäkö? Mä möksähdin sun väitteestä esittää transsukupuolta saadakseni huomiota. Se muuttui, mulle arka asia jonka halusin tuoda julki, koska se tuntui salaisuutena painolastilta.

        Ihan kuten naismaisesti esiintyminenkin keskusteluissa. Joo, se oli oma valinta aikoinaan vaieta ja vetää roolia, juuri siitä syystä että tiedän miten ihmiset suhtautuu asiaan.

        Laukaiseva tekijä tulla ulos kaapista oli myös joidenkin miesoletettujen mun naiseuden kohottaminen, mikä näkyi keskusteluissa mua ärsyttävällä tavalla ja syynkin ehkä osaat päätellä.

        Mä pidän susta edelleen, mutta mä en vaan jaksa kuunnella turhia mutinoita. Ok? Annan palautteen nykyään herkemmin, kun raja on tullu pokkuroinnissa vastaan.

        Ok. Sun ulostuloon kuitenkin yhdistyi brassailu sillä, miten olet vetänyt eri rooleja vuosikausia ja miten hauskaa on ollut vedättää jengiä, vetää showta jne.

        Siihen nähden herkistely arasta asiasta tuntui musta - noh, vähintäänkin tekopyhältä uhriutumiselta ja tosiaan, huomiohakuisuudelta.

        Mutta mun puolesta voidaan unohtaa toi episodi, jos haluat niin.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Sun ulostuloon kuitenkin yhdistyi brassailu sillä, miten olet vetänyt eri rooleja vuosikausia ja miten hauskaa on ollut vedättää jengiä, vetää showta jne.

        Siihen nähden herkistely arasta asiasta tuntui musta - noh, vähintäänkin tekopyhältä uhriutumiselta ja tosiaan, huomiohakuisuudelta.

        Mutta mun puolesta voidaan unohtaa toi episodi, jos haluat niin.

        -flowersreally-

        No sekin roolien vetämisen brassailukin oli osa sitä, että oikeesti huvitti ettei jotkut tajunnut mun olevan Petezxr, oikeesti aina ajattelin olevani läpinäkyvä.

        Ja sitäkin, että yritin vieläkin vältellä sitä ulostuloa. Jospa sen saisi vielä seliteltyä leikiksi, niin ei tarttekaan kertoa totuutta.

        Kieltämistä?

        Nyt on kaikki luurangot paljastettu. Eikä uusia ole. :)

        Ok. Sopii. 🤝


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        No sekin roolien vetämisen brassailukin oli osa sitä, että oikeesti huvitti ettei jotkut tajunnut mun olevan Petezxr, oikeesti aina ajattelin olevani läpinäkyvä.

        Ja sitäkin, että yritin vieläkin vältellä sitä ulostuloa. Jospa sen saisi vielä seliteltyä leikiksi, niin ei tarttekaan kertoa totuutta.

        Kieltämistä?

        Nyt on kaikki luurangot paljastettu. Eikä uusia ole. :)

        Ok. Sopii. 🤝

        🤝
        -flowers-


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        No saahan sitä anonyyminä esittäytyä vaikka 10 eri tyyppinä, mutta noin niin kun mistä tiedät, kun et tiedä? :)

        Mäkin voin yhteen anoon kirjoittaa -jorma-, toiseen -gänämäntti- ja kolmanella leikkiä sua vaikka.

        Et ei nyt oo ihan aukoton toi sun teorias. :)

        Onko sitten aukoton jos lisää jonkin tägin tekstin perään kuten ehdotit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks ihmeessä pitäis? Vaihtelet nikkejä ja sukupuolta lennossa, samoin kuin periaatteitas. Luottaa suhun, buahhahaa.

        Harhauttaa nikkienvaihdoilla miestään, tulevaa ex-miestään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sitten aukoton jos lisää jonkin tägin tekstin perään kuten ehdotit?

        Ei. Mutta saattaa antaa osviittaa nopeatempoisessa keskustelussa, kelle kulloinkin kommentoi. Ainahan joku dorka voi trollata välissä käyttämällä samaa tägiä.

        Mutta kyllä se joskus toimii hyvinkin. Kun kukaan ei häslää häirikkönä välissä tägi apinoimassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harhauttaa nikkienvaihdoilla miestään, tulevaa ex-miestään.

        Heh, ei tarvetta. J-76 on bannattu, siksi tämä.


      • Gaylord_Focker kirjoitti:

        Ei. Mutta saattaa antaa osviittaa nopeatempoisessa keskustelussa, kelle kulloinkin kommentoi. Ainahan joku dorka voi trollata välissä käyttämällä samaa tägiä.

        Mutta kyllä se joskus toimii hyvinkin. Kun kukaan ei häslää häirikkönä välissä tägi apinoimassa.

        Sikäli sillä kuka keskustelija on ei ole väliä. Mutta joskus jotkut kommentit jättää tulkinnanvaraa, kun ne tyrkkää johonkin väliin etenkin silloin, kun tilanne on "kuuma".

        Saattaa tulla tulkintavirheitä, vaikka kuinka miettii asiasisältöä. Siksi kasvoille on kivempi puhuakin, kun koneille.


      • Gaylord_Focker kirjoitti:

        Sikäli sillä kuka keskustelija on ei ole väliä. Mutta joskus jotkut kommentit jättää tulkinnanvaraa, kun ne tyrkkää johonkin väliin etenkin silloin, kun tilanne on "kuuma".

        Saattaa tulla tulkintavirheitä, vaikka kuinka miettii asiasisältöä. Siksi kasvoille on kivempi puhuakin, kun koneille.

        Vastakeskustelijasta ja hänen mielentilastaan, asenteista yms. muodostaa sekunneissa mielikuvaa. Jolloin anonyymi anonyymin perään äkkiä sekoittuu toisiinsa.

        Etenkin, jos keskustelu on nopeatempoista. Ja tyyli yhtenevä.

        Mä ainakin mietin kaikissa keskusteluissa ikään kuin äänenpainon miten asia mulle esitetään. Ja luon mielikuvan keskustelijan mielialasta, tarkoitusperistä, sanoman sisällöstä hetkessä.

        Ja tutummista tunnistan jo lauserakenteista. Sanojen järjestyksestä. Mutta joskus sitten ei ehdi mukaan, tulee sokea piste.


      • Gaylord_Focker kirjoitti:

        Heh, ei tarvetta. J-76 on bannattu, siksi tämä.

        Miksi muka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mullekin se oli jossain vaiheessa vaivaannuttavaa suitsutusta. Oli ihan hyvä vinkki joltain ihan_sivusta -nikille, että ääni kellossa voipi muuttua hyvinkin nopeasti jos et enää sovikaan ”Maestron” harhakuvitelmiin, et ole samaa mieltä hänen kanssaan tai et pidä hänen toimintatavoistaan ja tuot sen esille.

        Mun mielestä hän ei osannut kyllä kaappinakaan käyttäytyä, päällimmäisenä oli exän jatkuva haukkuminen törkeilläkin yksityisyyttä loukkaavilla tavoilla.

        Signaalit oli helppo tunnistaa kun on narsuista kokemusta.

        Sillä on hätä nyt kun moni on nähnyt naamionsa taakse. Pitää taistella vastaan, rakentaa uutta hovia ja yrittää hiljentää kaikki kriitikot. Surullista.

        -flowersreally-

        Sinä et kyllä narsistia tunnista.. nähtävästi...


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Mikään muuttuu paitsi Genion perusluonne, narsku poika, joka pätee sitaateilla ja kitaran tapailulla, kun nuotteja ei osaa. Hyvää yötä.

        Jännä että flowers on tuolle niin sokea...


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Miksi muka?

        Ai bannattuko? Jaa-a, joku runkutti kaiketi asiaton profiili nappia. Kai mun kiroilu kiukutti jotakuta tai muuten vaan tykkää kiusata.

        Oisko ollut se lakinainen joka esitelmöi mun rikoksista jiipa jaapaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jännä että flowers on tuolle niin sokea...

        Niin, en tiedä onko välttämättä sokea.


    • Mä aattelen asian ehkä niin, että ite kun on sitä kohta keski-ikäistyvää sukupolvea, niin aiemmin silloin kun itse oli nuorempi, ja etenkin omien vanhempien ollessa sen ikäinen mitä olen nyt, tai vielä nuorempia, ei ollut hyväksyttävää että naiset naiset sanoivat rehellisesti muualla kuin perhepiirissä, mitä olivat mieltä jostain asiasta, vaan tukivat puolisoitaan ja korkeintaan saattoivat sanoa jonkin tabuna etenkin naisten suusta kuultuna pidetyn asian verhoten sen toisen asian taakse, sen sijaan että olisi sanonut suoraa mitä tarkoitti.

      Miehillä ei välttämättä ollut samanlaista leimautumisen pelkoa, vaan saattoi sanoa suoraan jostain asiasta mielipiteensä.

      Aina on poikkeuksia käytöksessä ja mielipiteissä oli sitten aihe kuin aihe.

      Vielä kun itse olin lapsi, saatettiin minua siitä kun saatoin laukaista suoraan jostakin aiheesta tai asiasta, mistä ei ollut soveliasta esimerkiksi naista muistuttaa. Kuten lapsettomuus, sairaudet jne, joista piti kysyä kysymättä suoraan, toisin kuin tänä päivänä tarvii tehdä.

      Jotenkin kasvatuksessa, etenkin maaseudulla, oli vielä omassa lapsuudessa ja teini-iässä ollessani selkeästi rajattuna siihen mikä on tytölle soveliasta, ja mikä taas pojalle, niin kuin vanhempieni ja edelleen heidän vanhempien aikana, saati vielä taaksepäin oli totuttu.

      Maatiloilla saattoi vielä omassa nuoruudessa olla kolmekin sukupolvea asua samassa pihapiirissä, ja olla päivittäin keskenään paljonkin tekemisessä.

      Aiemmin oli maatiloilla totuttu, että naiset hoitavat niin lehmät navetassa ruokkimisesta lypsämiseen, kuin muut tuotantoeläinten hoitamisen sen lisäksi, että hoitavat lapset, kodin ja siihen kuuluvat tehtävät, kuten siivouksen, ruuanlaiton ja pyykit, sen lisäksi että leipoivat ja kestitsivät vieraat.

      Miesten tehtäviin kuuluivat peltotyöt, metsätyöt, ja ennen koneita hoitivat hevoset ja niiden tarvikkeet kuten reet, kärryt, suitset, valjaat, länget ja mitä niitä nyt vielä muita oli. Sekä koneiden saavuttua helpottamaan peltotöitä myös niiden korjaaminen.

      Naisten paikka pellolla oli olla mukana vain heinätöissä ja viljaa korjatessa. Mikäli nainen muutoin oli mukana peltotöissä, katsottiin näitä naisia oudoksuen, samoin kuin miehiä heidän hoitaessa lapsia tai tehdessä ruokaa.

      Tämä oli siis lähtötilanne. Kaupungissa tasa-arvoistuttiin nopeammin, koska molemmat sukupuolet saattoivat olla jo aikaisemmin palkkatöissä toisin kuin maalla. Myös miesten osalta.

      Toisaalta miehet puhuivat keskenään suoremmin tietyistä asioista kuin naiset keskenään. Poikkeuksia oli kuitenkin olemassa. Mutta kun keskustelussa oli sekä miehiä että naisia, oletettiin naisten olevan kainoja ja siveellisiä myös sen suhteen miten he olivat pukeutuneet saati sitten miten he puhuivat.

      Mitä enemmän aikaa kuluu siitä kun miehille ja naisille kuuluivat omat tietyt normit ja niiden rajat, sekä katsottiin että kummankin sukupuolen tulee käyttäytyä omien normiensa mukaan, muuttuu myös odotukset siitä miten kummankin sukupuolen pitäisi tai ei pitäisi käyttäytyä, ja vanhat käsitykset menevät romukoppaan. Se vaatii vain aikaa, ja sitä että ihmiset ovat valmiita hyväksymään jokaisen sellaisena kuin tämä on tai itsensä kokee.

      Oman sukupolveni jälkeen on vielä vähemmän oletuksia siitä millaisia toiset ovat perustuen siihen millaiset roolit kenellekin on annettu ja määritelty jo vuosia ennen syntymää. Käsitykset muuttuu, mutta ne vaativat aikaa.

      • Anonyymi

        Kaikki muuttui sodassa, miehet olivat poissa, niin naiset hoitivat kaiken, peltotyöt, metsätyöt, kotityöt, eläimet, lapset - ja lopuksi myös sen sodasta palanneen ihmisrauniomiehensä. Tämä perintö on jossain muodossa kaikissa meissä nykyihmisissä Suomessa.

        -flowersreally-


      • Kyllä, noin juuri. Hyvää pohdintaa sulta.

        Mä taas on tämmöinen toisen polven kaupunkilaiskakara ( ikä 51v ), ja ehkä juuri siitä johtuen en aina hahmota näitä mies-naisjuttuja, ainakaan siten että ne olisi minua tai mun lähipiiriä koskeneet..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki muuttui sodassa, miehet olivat poissa, niin naiset hoitivat kaiken, peltotyöt, metsätyöt, kotityöt, eläimet, lapset - ja lopuksi myös sen sodasta palanneen ihmisrauniomiehensä. Tämä perintö on jossain muodossa kaikissa meissä nykyihmisissä Suomessa.

        -flowersreally-

        Totta. Olet oikeassa. Ilman naisia kotirintama ei olisi kestänyt, ja sitä myöten ei eturintamakaan.
        Sotien jälkeen kuitenkin pääosin työnjako palautui entiselleen. Pari kuukautta sitten menehtynyt mummuni oli kotoisin rajan takaa Kivennavalta, ja joutui kahdesti jättämään kotinsa, sekä aloittamaan kahdesti elämänsä vieraassa paikassa. Hänen puolisonsa ja pappani, oli neljä vuotta rintamalla, saaden omat ahdistuksensa, kunnes hänestä tuli sotien jälkeen alkoholisti. Ei heti, mutta vuosien päästä.

        Nostan hattua tuon ajan miehille ja naisille, he ponnistelivat ja tekivät suuren työn sen mahdollistamiseksi että saamme asua ja olla sellaisia kuin olemme ilman että meitä vainotaan. Vaikka Viro, Latvia, Liettua ja monet muut Neuvostoliittoon kuuluneet maat ovat itsenäistyneet, nostaen itsensä sille tasolle missä ovat tällä hetkellä, on siitä huolimatta Venäjällä sorrettuja ihmisiä, ja vainottuja niin uskontonsa kuin mielipiteidensä saati sitten elintapojensa takia.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kyllä, noin juuri. Hyvää pohdintaa sulta.

        Mä taas on tämmöinen toisen polven kaupunkilaiskakara ( ikä 51v ), ja ehkä juuri siitä johtuen en aina hahmota näitä mies-naisjuttuja, ainakaan siten että ne olisi minua tai mun lähipiiriä koskeneet..

        Sillä se onkin ihmetys miksi joillakin toisilla on erilainen käsitys mitkä luonteenpiirteet kuuluvat miehelle ja mitkä naiselle, koska suurin osa niistä kääntyy maaseudun suuntaan. Monille nuo kertomani ovat tuttuja ja itsestään selvyyksiä, mutta ei kaikille. Ja osalle maalla asuneille ne ovat myös uusia. Riippuu ihan siitä minkä ikäinen itse on, ja etenkin mikä on itsensä ja vanhempiensa ikäero sen suhteen, kuinka modernin tai vanhoillisen katsontokannan itse omaa tai omat vanhemmat omaa.

        Sillä kerroin tarkemmin mitkä kuuluivat naisten ja mitkä miesten rooleihin.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kyllä, noin juuri. Hyvää pohdintaa sulta.

        Mä taas on tämmöinen toisen polven kaupunkilaiskakara ( ikä 51v ), ja ehkä juuri siitä johtuen en aina hahmota näitä mies-naisjuttuja, ainakaan siten että ne olisi minua tai mun lähipiiriä koskeneet..

        Joskus piti muuten sanoakin tuosta, että sulla ei ehke ole näkymää tänne suur-suomen puolelle.

        Jotenkin Helsingin suotu on ihan oma maailmansa. Siellä asuu n. 1/5 suomen ihmisistä, mutta jo Lahtikin on kuin eri maailmasta.

        Minusta tämä muu suomi tulee paljon pääkaupunkiseutua perässä kaikissa asioissa. Ja huomaan, että rannikolla naiset esimerkiksi on paljon valveutuneempia kuin esimerkiksi itä-suomessa.

        Miehien osalta en osaa sanoa... jostain olen saanut käsityksen, että pohjanmaan alueella uskonnollisuus vaikuttaa vielä enempi. 🤔

        Ihan_sivustahan vois tietää siitä, jos vaikuttaa tampesteri-oulu välillä. Ja tais hän asustaa joskus etelässä päinkin. 😊


      • Anonyymi

        Ja jos mennään vielä kauemmas, ihmiskunnan alkuhämäriin, metsästäjä-keräilijäyhteisöihin,naiset ja miehet oli tasa-arvoisia kaikessa työssä koska kaikkien panosta tarvittiin. Kyläyhteisöjen syntyessä viljelyn kehittymisen myötä tasa-arvo alkoi repeillä ja teollistumisen myötä onkin sitten naisen asema vain pahentunut, kunnes alkoi vapautusliikkeet ym. Näin siis länsimaissa.
        On kulttuureja joissa eletään tänä päivänä tuota Suomen historian aikaa, jossa mies on se perheen pää, mutta on myös niitä jossa matriarkka sanoo viimeisen sanan.

        Sukupuolella ei siis ole näissä väliä, vain kulttuurilla.

        Mikä minua hämmästyttää nykyajassa, on käytöstapojen puute. Toisen kunnioitus, hienotunteisuus. Loukkaava puhe naamioidaan "suoruudeksi " ja siitä loukkaantuva on "snowflake" tai "mielensäpahoittaja".

        Itse olen pyörinyt melkoisen tasaisesti sekä nais-että miesryhmissä, enkä suoraan puhumisen tavoissa hahmota juurikaan erilaisuutta, se erilaisuus mitä on ollut, on ollut enemmän juuri ko.ryhmän keskustelukulttuureihin liittyviä.

        Tuosta olen kyllä samaa mieltä että edelleen aggressionsa näyttävä nainen kategorisoidaan hankalaksi, hulluksi, kuukautisvaivoista kärsiväksi.
        Eipä tuosta niin pitkää aikaa ole kun tavalla tai toisella riesaksi koettu nainen passitettiin lääkäriin, lääkäri totesi hysteeriseksi(sana johtaa kohtuun) ja lähetti loppuelämäkseen vaikka Seilin saarelle.
        Niin,kuka käyttää valtaa ja miten ja kehen se kohdistuu 🤔


      • Disse kirjoitti:

        Joskus piti muuten sanoakin tuosta, että sulla ei ehke ole näkymää tänne suur-suomen puolelle.

        Jotenkin Helsingin suotu on ihan oma maailmansa. Siellä asuu n. 1/5 suomen ihmisistä, mutta jo Lahtikin on kuin eri maailmasta.

        Minusta tämä muu suomi tulee paljon pääkaupunkiseutua perässä kaikissa asioissa. Ja huomaan, että rannikolla naiset esimerkiksi on paljon valveutuneempia kuin esimerkiksi itä-suomessa.

        Miehien osalta en osaa sanoa... jostain olen saanut käsityksen, että pohjanmaan alueella uskonnollisuus vaikuttaa vielä enempi. 🤔

        Ihan_sivustahan vois tietää siitä, jos vaikuttaa tampesteri-oulu välillä. Ja tais hän asustaa joskus etelässä päinkin. 😊

        Vissiin sitten niin..

        Mä meen jo nukkumaan..


      • Disse kirjoitti:

        Joskus piti muuten sanoakin tuosta, että sulla ei ehke ole näkymää tänne suur-suomen puolelle.

        Jotenkin Helsingin suotu on ihan oma maailmansa. Siellä asuu n. 1/5 suomen ihmisistä, mutta jo Lahtikin on kuin eri maailmasta.

        Minusta tämä muu suomi tulee paljon pääkaupunkiseutua perässä kaikissa asioissa. Ja huomaan, että rannikolla naiset esimerkiksi on paljon valveutuneempia kuin esimerkiksi itä-suomessa.

        Miehien osalta en osaa sanoa... jostain olen saanut käsityksen, että pohjanmaan alueella uskonnollisuus vaikuttaa vielä enempi. 🤔

        Ihan_sivustahan vois tietää siitä, jos vaikuttaa tampesteri-oulu välillä. Ja tais hän asustaa joskus etelässä päinkin. 😊

        Asun jonkin matkaa Lahdesta Tampereelle päin, ihan Kanta-Hämeessä lapsuuden maisemissa, mutta on myös tullut asuttua Raumalla ja Hyvinkäällä, sekä viimeksi ennen paluumuuttoa Oulussa. Siitäkin on jo 10 vuotta aikaa..

        Oulun lähiössä asuessa ei se uskonnollisuus samalla tavalla näkynyt mitä muualta kuulin, joten en osaa sanoa tarkemmin.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Vissiin sitten niin..

        Mä meen jo nukkumaan..

        No kantsii miettiä tuotakin... se missä miljöössä asut, ei koske suurinta osaa suomalaisia. Tiedän, että näet kaiken omaa elämääsi peilaten, kuitenkin se on aika erilaista 4/5 suomalaisia nähden... ja niistä noin puolet naisia. 😊

        Nämä vanhoillisetkin teesit vaikuttaa täällä muualla suomessa vahvasti vielä pitkään. 🤔

        Mutta olet silti huikea tapaus. 😊 Ja varmaan otat selvää aikanasi. En epäile.

        Hyvää yötä. 😴


      • Ihan_sivusta kirjoitti:

        Asun jonkin matkaa Lahdesta Tampereelle päin, ihan Kanta-Hämeessä lapsuuden maisemissa, mutta on myös tullut asuttua Raumalla ja Hyvinkäällä, sekä viimeksi ennen paluumuuttoa Oulussa. Siitäkin on jo 10 vuotta aikaa..

        Oulun lähiössä asuessa ei se uskonnollisuus samalla tavalla näkynyt mitä muualta kuulin, joten en osaa sanoa tarkemmin.

        Okei...

        Mutta itse olen huomannut, että suomalaisekin on todella erilaista kansaa eripuolella Suomea. Perinteet ja muut vaikuttaa aika paljon.

        Itse asustelen savossa pikkupaikkakunnalla, mutta tämä on vähän spessu mesta... tää on sekoitusta kaikenlaista kulttuureista. Täällä ei väännetä juuri savoa. Paljon saksalaisia sukuja täällä esim. Oma suku idän puolelta on evakkokarjalaisia.

        Jotenkin vieläkin Suomessa perin pienet piirit... sitä ei vaan tule arjessa mietittyä. 😊


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Vissiin sitten niin..

        Mä meen jo nukkumaan..

        Minusta sulla on🤗


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No kantsii miettiä tuotakin... se missä miljöössä asut, ei koske suurinta osaa suomalaisia. Tiedän, että näet kaiken omaa elämääsi peilaten, kuitenkin se on aika erilaista 4/5 suomalaisia nähden... ja niistä noin puolet naisia. 😊

        Nämä vanhoillisetkin teesit vaikuttaa täällä muualla suomessa vahvasti vielä pitkään. 🤔

        Mutta olet silti huikea tapaus. 😊 Ja varmaan otat selvää aikanasi. En epäile.

        Hyvää yötä. 😴

        Ooh, inspiroiduit mun aloituksesta että mistä kukakin on kotoisin! Kiitos ja kumarrus. Aaapee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ooh, inspiroiduit mun aloituksesta että mistä kukakin on kotoisin! Kiitos ja kumarrus. Aaapee

        Ole hyvä! Kyllähän se kieltämättä vähän silmiä avasi että tosiaan, täällähän on ihmisiä ympäri Suomea ja eri ikäluokista, joista jotkut viettää palstalla paljonkin aikaa ja jotkut vain käväisee! Terv. Disse :o)


      • Disse kirjoitti:

        No kantsii miettiä tuotakin... se missä miljöössä asut, ei koske suurinta osaa suomalaisia. Tiedän, että näet kaiken omaa elämääsi peilaten, kuitenkin se on aika erilaista 4/5 suomalaisia nähden... ja niistä noin puolet naisia. 😊

        Nämä vanhoillisetkin teesit vaikuttaa täällä muualla suomessa vahvasti vielä pitkään. 🤔

        Mutta olet silti huikea tapaus. 😊 Ja varmaan otat selvää aikanasi. En epäile.

        Hyvää yötä. 😴

        Toisaalta suurin osa Helsingissä asuvistakin on muualta tulleita, muistaakseni vain kolmasosa on täältä syntyisin..
        Eikä tuo vain Suomea koske että maaseudun asenteet laahaa perässä.. Ehkä ne avarakatseisimmat muuttaa kaupunkeihin. Eikä ihme sekään, että naisista on pulaa..
        https://www.maaseutupolitiikka.fi/paatoksenteontueksi/tietoa/naiset


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Toisaalta suurin osa Helsingissä asuvistakin on muualta tulleita, muistaakseni vain kolmasosa on täältä syntyisin..
        Eikä tuo vain Suomea koske että maaseudun asenteet laahaa perässä.. Ehkä ne avarakatseisimmat muuttaa kaupunkeihin. Eikä ihme sekään, että naisista on pulaa..
        https://www.maaseutupolitiikka.fi/paatoksenteontueksi/tietoa/naiset

        Jep...


    • Anonyymi

      Mun mielestä se menee kyllä niin, että jämäkkää naista pidetään aggressiivisena, mutta aggressiivista miestä jämäkkänä.

      -flowersreally-

      • Oletko alkuperäinen Kukkis? Sinuakin vielä näkee :)


      • Niin, hyvä pointti..


      • Anonyymi
        Bartakaweri kirjoitti:

        Oletko alkuperäinen Kukkis? Sinuakin vielä näkee :)

        Olen. Oletko sä vihdoin alkanut behmentymään?

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen. Oletko sä vihdoin alkanut behmentymään?

        -flowersreally-

        Joo, bannien kautta 😬


      • Anonyymi
        Bartakaweri kirjoitti:

        Joo, bannien kautta 😬

        Arvasinkin, että siihen tarvittiin väkivaltaa.

        -flowers-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arvasinkin, että siihen tarvittiin väkivaltaa.

        -flowers-

        Huusivat oven läpi että "suoli24 avaa ovi". Sisään murtautui hirveä määrä agentteja ja sitten me taistelimme kuin Matrixissa konsanaan.


      • Anonyymi
        Bartakaweri kirjoitti:

        Huusivat oven läpi että "suoli24 avaa ovi". Sisään murtautui hirveä määrä agentteja ja sitten me taistelimme kuin Matrixissa konsanaan.

        Ja sinä otit sinisen pillerin?

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä otit sinisen pillerin?

        -flowersreally-

        Miten niin? Punaisen tottakai ja siksi Wuppiskin poltti nyt mummonpöksynsä.


      • Gaylord_Focker
        Bartakaweri kirjoitti:

        Joo, bannien kautta 😬

        Pystytkö sä kirjoittamaan bannatulla nikillä anonyyminä? Mä pystyn eli vain nikki (näkyvänä)on lukittu.


      • Gaylord_Focker kirjoitti:

        Pystytkö sä kirjoittamaan bannatulla nikillä anonyyminä? Mä pystyn eli vain nikki (näkyvänä)on lukittu.

        En ole kokeillut.


      • Bartakaweri kirjoitti:

        En ole kokeillut.

        Ok.


    • Anonyymi

      Mun kokemuksen mukaan miehet hyvin harvoin puhuvat mistään suoraan. Miehet yksinkertaisesti eivät puhu lainkaan.

      • Mutta murahtelevat suoraan..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mutta murahtelevat suoraan..

        Jos joku sitten kykenee sitä murinaa tulkitsemaan.


    • Anonyymi

      Jep, helkkarin säälittävää käytöstä tuo pahan olon projisointi kuin äitiään apuun huutais🤮

      • Ja niin läpinäkyvää..


    • Anonyymi

      "Miehet puhuvat asioista suoraan" tarkoittaa samaa kuin "Naiset puhuvat asioista suoraan".

      Suoraan = kaunistelematta, "rehellisesti", ilman filttereitä. Ottamatta vastaanottajaa huomioon ja miettimättä yhtään puheensa vaikutuksia ja seurauksia.

      Sanoit hyvän esimerkin: "mies kokee yksinäisyyttä ja haluaisi tulla hyväksytyksi ja rakastetuksi, hän ilmaisee sen sanomalla haluavansa pillua."

      -Sheena

      • Anonyymi

        Tuo oli naisellinen kiertoilmaisu.

        AsianVierestä


      • Anonyymi

        Jos fyysiset tarpeet ei toteudu, on vaikea käsitellä syvempiä kerroksia.

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos fyysiset tarpeet ei toteudu, on vaikea käsitellä syvempiä kerroksia.

        -flowersreally-

        Mitkä 'fyysiset tarpeet' ?

        Ihminen ei tarvitse seksiä. Länsimainen harha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä 'fyysiset tarpeet' ?

        Ihminen ei tarvitse seksiä. Länsimainen harha.

        Ei ehkä elääkseen, mutta täyspainoiseen elämään kyllä:) ja fyysisiä tarpeita on kyllä muitakin kuin seksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ehkä elääkseen, mutta täyspainoiseen elämään kyllä:) ja fyysisiä tarpeita on kyllä muitakin kuin seksi.

        Aseksuaalit on täysipainoisia elämässään yhtälailla kuin muutkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aseksuaalit on täysipainoisia elämässään yhtälailla kuin muutkin.

        Kyllä. Samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aseksuaalit on täysipainoisia elämässään yhtälailla kuin muutkin.

        Puhunkin yleisesti, tulis kommenteista aika pitkiä jos aina erikseen pitäis ottaa huomioon jokainen suuntaus ja fetissi. Ja eiköhän aseksuaalitkin seksuaalista mielihyvää tavalla tai toisella tunne. Et ei nyt ole niin herkkiä yksisarvisia joka välissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhunkin yleisesti, tulis kommenteista aika pitkiä jos aina erikseen pitäis ottaa huomioon jokainen suuntaus ja fetissi. Ja eiköhän aseksuaalitkin seksuaalista mielihyvää tavalla tai toisella tunne. Et ei nyt ole niin herkkiä yksisarvisia joka välissä.

        Kuinka suuri prosenttiosuus on sitä mieltä, että seksin tarve on ihmiselle suurempi juttu kuin vaikkapa henkisen läheisyyden ja ystävyyden tarve?

        Ei tarvitse puhua fetisseistä, jos ei verrata seksiriippuvaista ja aseksuaalia vaan seksiriippuvaista ja keskimääräistä ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka suuri prosenttiosuus on sitä mieltä, että seksin tarve on ihmiselle suurempi juttu kuin vaikkapa henkisen läheisyyden ja ystävyyden tarve?

        Ei tarvitse puhua fetisseistä, jos ei verrata seksiriippuvaista ja aseksuaalia vaan seksiriippuvaista ja keskimääräistä ihmistä.

        En kyllä missään vaiheessa väittänyt että ois suurempi kuin jokin muu tarve, kai sen nyt pöljempikin tajuaa että on pakottavampiakin tarpeita kuin seksi. Fetissit lisäsin koska olen kohtelias:)
        Seksi on silti normoille tärkeä osa kokonaisvaltaista hyvinvointia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä missään vaiheessa väittänyt että ois suurempi kuin jokin muu tarve, kai sen nyt pöljempikin tajuaa että on pakottavampiakin tarpeita kuin seksi. Fetissit lisäsin koska olen kohtelias:)
        Seksi on silti normoille tärkeä osa kokonaisvaltaista hyvinvointia.

        Et voi määritellä normaaliutta itsesi kautta. Mitään ei voi kutsua normaaliksi tai epänormaaliksi esittämättä numeroita.


    • Anonyymi

      Se on raivostuttavaa kun naisena ei koskaan saa olla vihainen mistään. Kauhea hyssyttely jos avoimesti tuo esille asioita mitkä suututtaa. Tiedän pitkään ikään tulleita naisia joille se pakkautunut viha on mennyt mielenterveysongelmaksi ja joutuvat lopun elämää sitä käsittelemään. Mikä on hankalaa, koska heillä on oikeus olla vihainen siitä, että eivät ole saaneet olla vihaisia. Niin on monta kerrosta purettavana.

      • Anonyymi

        Olet niin oikeassa kuin olla ja voi. Naisen negatiiviset tunteet on hankaluutta, seinähulluutta, hysteriaa, kostamista (vihattava ja vähättelevä sana), katkeruutta ja uhriutumista. Jos viha ei lähde mäkeen, niin hajoaa pää ja tulee käkeen.


    • Anonyymi

      No eivätkä puhu! Ne vaikenevat kun eivät uskalla naiselle puhua suoraan. Tai kun pitäisi paljastaa oma synti, kuin muka vaikeneminen ei olisi valehtelemista... Kaikki mun tuntemat miehet.

    • Anonyymi

      Olen miettinyt aloitustasi. En voi puhua muiden miesten kuin itseni puolesta.

      En. En puhu suoraan kovinkaan usein. Harvempi kestää suoraa ja rehellistä puhetta. Olen mieluummin sanomatta. Minusta muutenkin aikuisen ihmisen pitäisi pystyä sen verran säätelemään omaa käytöstä, ettei sellainen suora puhe ole tarpeellinen. Ainakin suhteissa.

      Avaudun suoraan ainoastaan silloin kun muut vaihtoehdot on käytetty. Silloin on muutenkin kertynyt jo riittävästi aineistoa, että sillä suoralla avautumisella pistää vänkäämiset poikki. Ja tämäkin ennen kaikkea suhteissa.

    • Anonyymi

      Saas nähdä miten suorapuheinen Marin on huomenna puhuttaessa joronapiikeistä.
      Moni maa on jo piikittänyt kansalaisiaan ja heillä on jo tarvittavat aineet. Suomi myöhässä, samalla tavalla mitä maskikysymyksessä.

      • Anonyymi

        Osaatko kertoa mitkä maat ovat jo piikittäneet kansalaisiaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko kertoa mitkä maat ovat jo piikittäneet kansalaisiaan?

        Venäjä ja Kiina.
        Unkari ja Puola ostaa aineet Venäjältä vaikka kuuluvat EU alueeseen.


    • Anonyymi

      Totta, jos mies raivoaa hän sanoo suorat sanat, nainen taas on hysteerinen

      Kannattaa siis olla mies tässäkin asiassa.

    • Itse hahmotan tuon kolmella tapaa.
      Ensimmäinen on ratkaisukeskeinen ajatusmalli. Jos nainen sanoo että tuohon seinään sopisi hyllykkä niin mies jo miettii missä on jatkojohto ja porakone vaikka nainen vasta on asian heittänyt ilmaan.

      Toinen asia, hieman aikaisempaan liittyen, on että mies ei oikein halua tai osaaa etsiä viesteistä piilomerkityksiä tai tunnelatauksia.

      Kolmas joka mielestäni on merkittävin löytyy koulutuksesta. Jos peruskoulun jälkeen miehen/pojan sanavarasto on 15t sanan luokkaa ja tytöillä/naisilla 70t sanan luokkaa niin kyllähän itsesuojeluvaistokin sen sanoo että parempi pysyä ytimessä eikä maalailla taivaanrantoja.

      Mitä vihaisuuteen tulee niin ainakaan itse en ole neuvotteluissa huomannut mitään eroa suhtautumisessa, on asiasta tuohtunut sitten mies tai nainen. Parempi vaan pitää taukoa ja jatkaa myöhemmin sillä harvoin asiat etenevät jos jollakulla on agressiivisempi ote asioihin.

    • Anonyymi

      En tiedä, mitä puhut, mutta asiaa siihen nähden mitä jotkut muut tässä aloituksessasi.
      Mikä ihmisiin on mennyt?

      Ollut ilo tuntea suorapuheisia miehiä.

    • Anonyymi

      Ätmit haluaa tulla rakastetuksi ja se onnistuisi parhaiten kun naiset antaisi pillua ätmeille. Kyllä siinä yksinäisyyden tunne pienenisi huomattavan paljon. Vain pillun antaminen parantaa ätmin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe