Mistä syystä seurustelun pitäisi alkaa?

Anonyymi

Mitä ovat ns. "väärät syyt" olla jonkun kanssa?

11

620

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noo kai jos sinusta tuntuu että olet rakastumassa toiseen tai tykkäät jostain tosi paljon niin silloin. Myöskin yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat ja jos sinusta tuntuu siltä että haluat jakaa elämäsi tämän ihmisen kanssa.

      • Anonyymi

        Eikai käytännössä mitään vääriäkään syitä ole.. mutta tuntuisihan se inhottavalta itsestä jos joku olisi kanssani vain kun ei osaa olla yksin tai ei olisi ikänä tuntenut minua kohtaan mitään. Ja antanut niin olettaa esim. Tai jos joku alkaisi seurustelemaan kanssani tehdäkseen exänsä kateelliseksi että käyttäisi minua laastarina


      • Tietenkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikai käytännössä mitään vääriäkään syitä ole.. mutta tuntuisihan se inhottavalta itsestä jos joku olisi kanssani vain kun ei osaa olla yksin tai ei olisi ikänä tuntenut minua kohtaan mitään. Ja antanut niin olettaa esim. Tai jos joku alkaisi seurustelemaan kanssani tehdäkseen exänsä kateelliseksi että käyttäisi minua laastarina

        Minä vain tarkoitin että on ihan ok. Seurustella.


    • Anonyymi

      Kaikki syyt, jota liittyvät johonkin muuhun kuin siihen kumppaniin.

      Vääriä syitä:
      - halu rikkaisiin naimisiin
      - halu nostaa omaa statusta
      - ei osaa olla yksinkään
      - äiti pakotti (!)
      - pakottava halu saada lapsi(a)
      - kumppani on julkkis
      - kun kumppani omistaa jotakin haluttua (kesämökki, auto, karjaa tms)
      - tottumus
      - kulissit on tärkeämpi kuin suhde
      - pelko (kun ei uskalla erota väkivaltaisesta kumppanista)
      - jne

      • Eivät välttämättä aina.


    • Anonyymi

      Vääristä syistä kyse varmaan silloin kun molemmat eivät ole samoin syin suhdetta aloittamassa. Ei rahan tms takia yhteenmeno ole väärin, jos molemmat niin haluaa.

      • Anonyymi

        Mietin myös että kumoaako "väärä syy" suhteen onnistumisen mahdollisuuden. Ei kai periaatteessa. Mutta tarkemmin ajateltuna se, että aikoo sitoutua toiseen alun alkaen esim. juuri asemansa pönkittämiseksi joillain suhteen ulkopuolisilla tahoilla kertoo jo sen verran että kyseinen tapaus ei ole kiinnostunut itse suhteesta ehkä lainkaan tai vain vähän. Se joku muu asia, se väärä syy on tärkeämpi kuin se toinen ihminen.


    • Anonyymi

      Kokemukseni mukaan se, että suhteen molemmilla osapuolilla on vaikkapa samat väärät syyt olla suhteessa lisää ehkä suhteen vetovoimaa ja kestoa, mutta sellainen suhde on täynnä heikkouksia. Heikkouksien vuoksi suhteen voi rikkoa joku todellisemman tuntuinen ihminen ajan kanssa.

    • Ei seurusteluun ole vääriä syitä. Kaikilla eivät aina vaan kemiat kohtaa.

    • Anonyymi

      Toinen tai molemmat varattuja. Eikä aikomustakaan jättää puolisoa/kumppania.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      80
      3339
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1982
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1881
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1385
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1048
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe