Mistä syystä seurustelun pitäisi alkaa?

Anonyymi

Mitä ovat ns. "väärät syyt" olla jonkun kanssa?

11

668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Noo kai jos sinusta tuntuu että olet rakastumassa toiseen tai tykkäät jostain tosi paljon niin silloin. Myöskin yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat ja jos sinusta tuntuu siltä että haluat jakaa elämäsi tämän ihmisen kanssa.

• Anonyymi

Eikai käytännössä mitään vääriäkään syitä ole.. mutta tuntuisihan se inhottavalta itsestä jos joku olisi kanssani vain kun ei osaa olla yksin tai ei olisi ikänä tuntenut minua kohtaan mitään. Ja antanut niin olettaa esim. Tai jos joku alkaisi seurustelemaan kanssani tehdäkseen exänsä kateelliseksi että käyttäisi minua laastarina

• Tietenkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikai käytännössä mitään vääriäkään syitä ole.. mutta tuntuisihan se inhottavalta itsestä jos joku olisi kanssani vain kun ei osaa olla yksin tai ei olisi ikänä tuntenut minua kohtaan mitään. Ja antanut niin olettaa esim. Tai jos joku alkaisi seurustelemaan kanssani tehdäkseen exänsä kateelliseksi että käyttäisi minua laastarina

Minä vain tarkoitin että on ihan ok. Seurustella.

• Anonyymi

Kaikki syyt, jota liittyvät johonkin muuhun kuin siihen kumppaniin.

Vääriä syitä:
      - halu rikkaisiin naimisiin
      - halu nostaa omaa statusta
      - ei osaa olla yksinkään
      - äiti pakotti (!)
      - pakottava halu saada lapsi(a)
      - kumppani on julkkis
      - kun kumppani omistaa jotakin haluttua (kesämökki, auto, karjaa tms)
      - tottumus
      - kulissit on tärkeämpi kuin suhde
      - pelko (kun ei uskalla erota väkivaltaisesta kumppanista)
      - jne

• Eivät välttämättä aina.

• Anonyymi

Vääristä syistä kyse varmaan silloin kun molemmat eivät ole samoin syin suhdetta aloittamassa. Ei rahan tms takia yhteenmeno ole väärin, jos molemmat niin haluaa.

• Anonyymi

Mietin myös että kumoaako "väärä syy" suhteen onnistumisen mahdollisuuden. Ei kai periaatteessa. Mutta tarkemmin ajateltuna se, että aikoo sitoutua toiseen alun alkaen esim. juuri asemansa pönkittämiseksi joillain suhteen ulkopuolisilla tahoilla kertoo jo sen verran että kyseinen tapaus ei ole kiinnostunut itse suhteesta ehkä lainkaan tai vain vähän. Se joku muu asia, se väärä syy on tärkeämpi kuin se toinen ihminen.

• Anonyymi

Kokemukseni mukaan se, että suhteen molemmilla osapuolilla on vaikkapa samat väärät syyt olla suhteessa lisää ehkä suhteen vetovoimaa ja kestoa, mutta sellainen suhde on täynnä heikkouksia. Heikkouksien vuoksi suhteen voi rikkoa joku todellisemman tuntuinen ihminen ajan kanssa.

• Ei seurusteluun ole vääriä syitä. Kaikilla eivät aina vaan kemiat kohtaa.

• Anonyymi

Toinen tai molemmat varattuja. Eikä aikomustakaan jättää puolisoa/kumppania.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      107
      4927
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      426
      1566
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      191
      1138
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      111
      1123
    5. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      17
      1036
    6. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1020
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      931
    8. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      931
    9. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      886
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      826
    Aihe