Miten juhlistatte itsenäisyyspäivää?

Anonyymi

Eli miten palstalaiset viettävät itsenäisyyspäivää? Juhlistatteko, vai ette?

Itse vietän kotosalla. Omiin itsenäisyyspäivän perinteisiin on jo lapsesta kuulunut joulun ensimmäisten piparkakkujen leipominen ja se tehdään oman muksun kanssa tänäkin jouluna. Nyt ei vaan ole serkut seurana, kun ei viitsi kasata isoa porukkaa. Siskon porukkaa leipoo omassa kotonaan. Suomikynttilää tietysti poltetaan ja varmaan telkkari on sivussa auki. En ole vielä edes katsonut huomisen ohjelmatarjonta, mutta jos ei tänä vuonna olis pelkkää sotaa. Lapsi on vielä niin pieni, että ei niitä kaikkia viitsi vielä sen silmille näyttää, mutta jos nyt ainakin saisi sille Porilaisten marssit ja muut helpolla kuuntelutettua 😛. Äitini tulee meille syömään ja tein tuossa valmiiksi oikein kunnon palapaistin. Harvoin tulee tehtyä, mutta osasin sentään vielä. Tosi harvoin tässä talossa punasta lihaa syödään, mutta oli aina edesmenneen isäni itseisyyspäiväbravuuri. Äiti kuulosti jopa vähän liikuttuneelta, kun pyytelin seuraksi syömään.

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kunnon kånnilä.

    • Ihan normisti, paitsi kiljun tilalla suomi-viinaa.

      • Anonyymi

        No onhan se hyvä (kai) tuokin.


      • En tiedä miksi, mutta Katja-vainaa tuli yllättäen jälleen mieleen. Muistan kun olin kaupassa ja hän soitti perääni, että tuothan samalla laatikon.

        Mikäs minä olen ketään neuvomaan ja raahasin lootan mukaani. Muistaakseni kerkesin juoda siitä 4 olut tölkkiä itse, samalla kun valmistin einestä. En sen kummempaa kuin tonnikalakiusausta chilillä höystettynä.

        Hän oli kuitenkin ihan rehellinen alkoholisti, eikä kaappijuoppo mitä näkee nykyään yllättävän paljon.


      • Anonyymi
        Idari kirjoitti:

        En tiedä miksi, mutta Katja-vainaa tuli yllättäen jälleen mieleen. Muistan kun olin kaupassa ja hän soitti perääni, että tuothan samalla laatikon.

        Mikäs minä olen ketään neuvomaan ja raahasin lootan mukaani. Muistaakseni kerkesin juoda siitä 4 olut tölkkiä itse, samalla kun valmistin einestä. En sen kummempaa kuin tonnikalakiusausta chilillä höystettynä.

        Hän oli kuitenkin ihan rehellinen alkoholisti, eikä kaappijuoppo mitä näkee nykyään yllättävän paljon.

        Tuohon on paha sanoa mitään. Itse kun en juo mitään kahvia vahvempaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon on paha sanoa mitään. Itse kun en juo mitään kahvia vahvempaa.

        Kahvi on pahasta. Muistan kun aikoinaan osastonjohtaja oli tupakoimishuoneessa kanssamme, Siinä Pera pieraisi ja Matti heti perään. Itsekin annoin pahan hengen tulla ulos. Suuri osaston johtajamme tuumasi: No kyllä minäkin.

        Aikansa hän pinnisti ja tulikin kunnon miehekäs pieru. Sitten hän lähti vaihtamaan housuja.


      • Anonyymi
        Idari kirjoitti:

        Kahvi on pahasta. Muistan kun aikoinaan osastonjohtaja oli tupakoimishuoneessa kanssamme, Siinä Pera pieraisi ja Matti heti perään. Itsekin annoin pahan hengen tulla ulos. Suuri osaston johtajamme tuumasi: No kyllä minäkin.

        Aikansa hän pinnisti ja tulikin kunnon miehekäs pieru. Sitten hän lähti vaihtamaan housuja.

        Voihan se olla pahastakin, jos liikaa juo. Niinhän kaikki.


    • Anonyymi

      Vedän venäjä-mielisiä pataan.

      • Anonyymi

        Mistäs sinä heitä etsit/löydät?


      • Ihanaa, että vajaat teinitkin saavat valvoa ilman isiä.


      • Anonyymi
        Idari kirjoitti:

        Ihanaa, että vajaat teinitkin saavat valvoa ilman isiä.

        Sinä olet yksi niistä.
        -sivusta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet yksi niistä.
        -sivusta

        Kuule poika. Minulla on varmasti työelämää enemmän takana kuin sinulla on koko elämää.


      • Anonyymi
        Idari kirjoitti:

        Kuule poika. Minulla on varmasti työelämää enemmän takana kuin sinulla on koko elämää.

        Mutta oikeaa elämää paljon vähemmän, poikaseni mun joka olet kaukaa lakeuksien takaa ja rekattu nimimerkkisi on seudulta jota kohden koet alemmuudentoa kun olet hukassa vielä, poika. :)


    • Anonyymi

      Näin eurostoliiton osavaltioon kuuluvana, hyvää itsenäisyyden muistopäivää. Arkisen oloinen päivä sinänsä, ei poikkeavaa tunnelmaa. - cu- *oluen ja musiikin kyllästämä*

      • Anonyymi

        Vielä, apn sydämellisen oloiseen aloitukseen hyvää jatkoa. :) - cu- *viimeinen olut*


      • Anonyymi

        Samoin minulla on tänään itsenäisyyden muistopäivä, ei itsenäisyyspäivä, joten tavallinen sunnuntai tämä on ohjelmaltaan.

        Irti Euvostoliitosta, irti €urosta!

        Oma maa, oma valuutta!
        Suomi suomalaisille!


      • Anonyymi

        Itänaapurissa on putlerin valta alkanut murentua kaukoidän suunnasta vahvimmin, samanlaista on pitkin rybylää ja lähellä rybyjen pääkaupunkiakin.

        Valko-Venäjän väestö näyttää hyvää esimerkkiä ja itäisempi ihana väestö seuraa perässä kohti meitä. :)

        Suomemme on itsenäinen. :)


      • Ei varmaan veteraanit arvanneet, että joku päivä Suomi luopuisi itsenäisyydestä vapaaehtoisesti.


    • Anonyymi

      Miten korona-aika ja kokoontumiset???

      • Anonyymi

        Jos minulta kysyt, niin mitkä ihmeen kokoontumiset? Kolme ihmistä ei liene järin valtava "kokoontuminen".

        -ap-


    • Anonyymi

      Aamukahvin jälkeen pientä siivoilua.
      Teemme tänään pipareita ja torttuja. Maistelemme niitä sitten uunituoreina. Asuntoon tulee joulun tuoksu. Näinkin voi juhlia.

      AsianVierestä

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Panen tyttöystävää, juodaan viiniä ja olutta sekä pelataan pleikkaria.

    • Anonyymi

      suunnittelen tulevaa

    • Öööööm.....Kirkasvalolampulla? 🤔

      • Ranskalaisilla perunoilla, jotka on kasvanu Suomessa?


    • Anonyymi

      Vedet tuli silmistä, muutamat aivastukset ja limat nenästä, mitä tein?

      AsianVierestä

    • En mitenkään. Lämmöllä muistan veteraaneja, siinä se.

    • Eipä oikein ole tullut vietettyä itsenäisyyspäivä.

    • Anonyymi

      En oikein tiedä miksi itsenäisyyspäivää juhlitaan. Ei kai maata voida sanoa itsenäiseksi jos se ei pysty määräämään edes kellonaikaa haluamakseen.

    • Anonyymi

      Ihan kohta kaksi kynttilää ikkunaan(kannattaa muuten perehtyä miksi), Finlandiaa kuuntelemalla, parempaa ruokaa ja kaunis kattaus, kauniit vaatteet. Joulutorttuja ja karjalanpiirakoita munavoilla. Aina pitää juhlistaa kun aihetta on 💙❤

      • Anonyymi

        Kuulostaa hyvältä. Olen tosiaan samaa mieltä, aina kannattaa juhlistaa ☺. Perinteisiin ja syihin niiden takana kannattaa tosiaan aina tutustua. Vaikka niitä ei ehkä tuliskaan itse noudatettua. Itsellä tuo kynttiläperinne oli lapsena tosi tärkeä. Nykyään itsellä tuo kahden kynttilän perinne on keittiön pöydällä. Asuin niin kauan asunnossa, jossa ei ollut ikkunalautoja ja ehkä myös paloturvallisuudenkin takia poltan mielummin pöydällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä. Olen tosiaan samaa mieltä, aina kannattaa juhlistaa ☺. Perinteisiin ja syihin niiden takana kannattaa tosiaan aina tutustua. Vaikka niitä ei ehkä tuliskaan itse noudatettua. Itsellä tuo kynttiläperinne oli lapsena tosi tärkeä. Nykyään itsellä tuo kahden kynttilän perinne on keittiön pöydällä. Asuin niin kauan asunnossa, jossa ei ollut ikkunalautoja ja ehkä myös paloturvallisuudenkin takia poltan mielummin pöydällä.

        Kyllä, juhlistaminen katkaisee arjen. Eikä siihen välttämättä hirveästi rahaakaan mene, tunnelman saa luotua pienelläkin.
        Joskus jossain oli tarina naisesta, jolla oli kaunis astiasto jota säästeli erityistilaisuuksiin. No hänet ehti kuolema korjata ennen kuin tuli tarpeeksi erityinen juhla...siksi asioista pitäis nauttia heti kun siltä tuntuu!


    • Anonyymi

      Kynttilä palamaan ikkunalle, justiinsa laitoin. Nyt katsomaan ei-niin-perinteisiä linnanjuhlia.

    • Anonyymi

      Kunnollisesti ja kiltisti, ilman naista ja rakkautta. Ihan niinkuin jouluakin ja muita päiviä.

      Naisille ei kelpaa kunnollinen ja kiltti mies. Ei edes itsenäisyyspäivänä.

    • Anonyymi

      Tuntematonta katsellen , mutta , mutta , meni ihan fiilis pois kun sen jälkeen tuli heti venäjänkieliset uutiset , ja vielä itsekin saan tapella näitten kanssa asumisrauhasta nykypäivänäkin , eli en näe syytä juhlia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      29
      2055
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      170
      1487
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1455
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      1189
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1159
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      894
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      870
    8. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      765
    9. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      277
      724
    10. Oletko mustasukkainen luonne?

      Tai ylipäätään millaisia tunteita herättää, jos kaivattuasi liehittelee joku muu tai hän deittailee jonkun muun kanssa?
      Ikävä
      80
      695
    Aihe