Eli miten palstalaiset viettävät itsenäisyyspäivää? Juhlistatteko, vai ette?
Itse vietän kotosalla. Omiin itsenäisyyspäivän perinteisiin on jo lapsesta kuulunut joulun ensimmäisten piparkakkujen leipominen ja se tehdään oman muksun kanssa tänäkin jouluna. Nyt ei vaan ole serkut seurana, kun ei viitsi kasata isoa porukkaa. Siskon porukkaa leipoo omassa kotonaan. Suomikynttilää tietysti poltetaan ja varmaan telkkari on sivussa auki. En ole vielä edes katsonut huomisen ohjelmatarjonta, mutta jos ei tänä vuonna olis pelkkää sotaa. Lapsi on vielä niin pieni, että ei niitä kaikkia viitsi vielä sen silmille näyttää, mutta jos nyt ainakin saisi sille Porilaisten marssit ja muut helpolla kuuntelutettua 😛. Äitini tulee meille syömään ja tein tuossa valmiiksi oikein kunnon palapaistin. Harvoin tulee tehtyä, mutta osasin sentään vielä. Tosi harvoin tässä talossa punasta lihaa syödään, mutta oli aina edesmenneen isäni itseisyyspäiväbravuuri. Äiti kuulosti jopa vähän liikuttuneelta, kun pyytelin seuraksi syömään.
Miten juhlistatte itsenäisyyspäivää?
36
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kunnon kånnilä.
Ihan normisti, paitsi kiljun tilalla suomi-viinaa.
- Anonyymi
No onhan se hyvä (kai) tuokin.
En tiedä miksi, mutta Katja-vainaa tuli yllättäen jälleen mieleen. Muistan kun olin kaupassa ja hän soitti perääni, että tuothan samalla laatikon.
Mikäs minä olen ketään neuvomaan ja raahasin lootan mukaani. Muistaakseni kerkesin juoda siitä 4 olut tölkkiä itse, samalla kun valmistin einestä. En sen kummempaa kuin tonnikalakiusausta chilillä höystettynä.
Hän oli kuitenkin ihan rehellinen alkoholisti, eikä kaappijuoppo mitä näkee nykyään yllättävän paljon.- Anonyymi
Idari kirjoitti:
En tiedä miksi, mutta Katja-vainaa tuli yllättäen jälleen mieleen. Muistan kun olin kaupassa ja hän soitti perääni, että tuothan samalla laatikon.
Mikäs minä olen ketään neuvomaan ja raahasin lootan mukaani. Muistaakseni kerkesin juoda siitä 4 olut tölkkiä itse, samalla kun valmistin einestä. En sen kummempaa kuin tonnikalakiusausta chilillä höystettynä.
Hän oli kuitenkin ihan rehellinen alkoholisti, eikä kaappijuoppo mitä näkee nykyään yllättävän paljon.Tuohon on paha sanoa mitään. Itse kun en juo mitään kahvia vahvempaa.
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon on paha sanoa mitään. Itse kun en juo mitään kahvia vahvempaa.
Kahvi on pahasta. Muistan kun aikoinaan osastonjohtaja oli tupakoimishuoneessa kanssamme, Siinä Pera pieraisi ja Matti heti perään. Itsekin annoin pahan hengen tulla ulos. Suuri osaston johtajamme tuumasi: No kyllä minäkin.
Aikansa hän pinnisti ja tulikin kunnon miehekäs pieru. Sitten hän lähti vaihtamaan housuja.- Anonyymi
Idari kirjoitti:
Kahvi on pahasta. Muistan kun aikoinaan osastonjohtaja oli tupakoimishuoneessa kanssamme, Siinä Pera pieraisi ja Matti heti perään. Itsekin annoin pahan hengen tulla ulos. Suuri osaston johtajamme tuumasi: No kyllä minäkin.
Aikansa hän pinnisti ja tulikin kunnon miehekäs pieru. Sitten hän lähti vaihtamaan housuja.Voihan se olla pahastakin, jos liikaa juo. Niinhän kaikki.
- Anonyymi
Vedän venäjä-mielisiä pataan.
- Anonyymi
Mistäs sinä heitä etsit/löydät?
- Anonyymi
Idari kirjoitti:
Ihanaa, että vajaat teinitkin saavat valvoa ilman isiä.
Sinä olet yksi niistä.
-sivusta Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet yksi niistä.
-sivustaKuule poika. Minulla on varmasti työelämää enemmän takana kuin sinulla on koko elämää.
- Anonyymi
Idari kirjoitti:
Kuule poika. Minulla on varmasti työelämää enemmän takana kuin sinulla on koko elämää.
Mutta oikeaa elämää paljon vähemmän, poikaseni mun joka olet kaukaa lakeuksien takaa ja rekattu nimimerkkisi on seudulta jota kohden koet alemmuudentoa kun olet hukassa vielä, poika. :)
- Anonyymi
Näin eurostoliiton osavaltioon kuuluvana, hyvää itsenäisyyden muistopäivää. Arkisen oloinen päivä sinänsä, ei poikkeavaa tunnelmaa. - cu- *oluen ja musiikin kyllästämä*
- Anonyymi
Vielä, apn sydämellisen oloiseen aloitukseen hyvää jatkoa. :) - cu- *viimeinen olut*
- Anonyymi
Samoin minulla on tänään itsenäisyyden muistopäivä, ei itsenäisyyspäivä, joten tavallinen sunnuntai tämä on ohjelmaltaan.
Irti Euvostoliitosta, irti €urosta!
Oma maa, oma valuutta!
Suomi suomalaisille! - Anonyymi
Itänaapurissa on putlerin valta alkanut murentua kaukoidän suunnasta vahvimmin, samanlaista on pitkin rybylää ja lähellä rybyjen pääkaupunkiakin.
Valko-Venäjän väestö näyttää hyvää esimerkkiä ja itäisempi ihana väestö seuraa perässä kohti meitä. :)
Suomemme on itsenäinen. :) Ei varmaan veteraanit arvanneet, että joku päivä Suomi luopuisi itsenäisyydestä vapaaehtoisesti.
- Anonyymi
Miten korona-aika ja kokoontumiset???
- Anonyymi
Jos minulta kysyt, niin mitkä ihmeen kokoontumiset? Kolme ihmistä ei liene järin valtava "kokoontuminen".
-ap-
- Anonyymi
Aamukahvin jälkeen pientä siivoilua.
Teemme tänään pipareita ja torttuja. Maistelemme niitä sitten uunituoreina. Asuntoon tulee joulun tuoksu. Näinkin voi juhlia.
AsianVierestä- Anonyymi
Aloitin aamun kuuntelemalla mieleeni jääneen hienon esityksen kulynneelta vuodelta.
https://www.youtube.com/watch?v=wAvr7fcVJBE
Isänmaallista mutta myös rauhaisaa elämää arvostavaa.
AsianVierestä
- Anonyymi
Panen tyttöystävää, juodaan viiniä ja olutta sekä pelataan pleikkaria.
- Anonyymi
suunnittelen tulevaa
Öööööm.....Kirkasvalolampulla? 🤔
- Anonyymi
Vedet tuli silmistä, muutamat aivastukset ja limat nenästä, mitä tein?
AsianVierestä En mitenkään. Lämmöllä muistan veteraaneja, siinä se.
Eipä oikein ole tullut vietettyä itsenäisyyspäivä.
- Anonyymi
En oikein tiedä miksi itsenäisyyspäivää juhlitaan. Ei kai maata voida sanoa itsenäiseksi jos se ei pysty määräämään edes kellonaikaa haluamakseen.
- Anonyymi
Ihan kohta kaksi kynttilää ikkunaan(kannattaa muuten perehtyä miksi), Finlandiaa kuuntelemalla, parempaa ruokaa ja kaunis kattaus, kauniit vaatteet. Joulutorttuja ja karjalanpiirakoita munavoilla. Aina pitää juhlistaa kun aihetta on 💙❤
- Anonyymi
Kuulostaa hyvältä. Olen tosiaan samaa mieltä, aina kannattaa juhlistaa ☺. Perinteisiin ja syihin niiden takana kannattaa tosiaan aina tutustua. Vaikka niitä ei ehkä tuliskaan itse noudatettua. Itsellä tuo kynttiläperinne oli lapsena tosi tärkeä. Nykyään itsellä tuo kahden kynttilän perinne on keittiön pöydällä. Asuin niin kauan asunnossa, jossa ei ollut ikkunalautoja ja ehkä myös paloturvallisuudenkin takia poltan mielummin pöydällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä. Olen tosiaan samaa mieltä, aina kannattaa juhlistaa ☺. Perinteisiin ja syihin niiden takana kannattaa tosiaan aina tutustua. Vaikka niitä ei ehkä tuliskaan itse noudatettua. Itsellä tuo kynttiläperinne oli lapsena tosi tärkeä. Nykyään itsellä tuo kahden kynttilän perinne on keittiön pöydällä. Asuin niin kauan asunnossa, jossa ei ollut ikkunalautoja ja ehkä myös paloturvallisuudenkin takia poltan mielummin pöydällä.
Kyllä, juhlistaminen katkaisee arjen. Eikä siihen välttämättä hirveästi rahaakaan mene, tunnelman saa luotua pienelläkin.
Joskus jossain oli tarina naisesta, jolla oli kaunis astiasto jota säästeli erityistilaisuuksiin. No hänet ehti kuolema korjata ennen kuin tuli tarpeeksi erityinen juhla...siksi asioista pitäis nauttia heti kun siltä tuntuu!
- Anonyymi
Kynttilä palamaan ikkunalle, justiinsa laitoin. Nyt katsomaan ei-niin-perinteisiä linnanjuhlia.
- Anonyymi
Kunnollisesti ja kiltisti, ilman naista ja rakkautta. Ihan niinkuin jouluakin ja muita päiviä.
Naisille ei kelpaa kunnollinen ja kiltti mies. Ei edes itsenäisyyspäivänä. - Anonyymi
Tuntematonta katsellen , mutta , mutta , meni ihan fiilis pois kun sen jälkeen tuli heti venäjänkieliset uutiset , ja vielä itsekin saan tapella näitten kanssa asumisrauhasta nykypäivänäkin , eli en näe syytä juhlia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382292Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671557Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 631124
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171108TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852