Välit poikki

Anonyymi

Ystäväni lopetti minulle puhumisen kerrottuani hänelle, että etsin hengellistä sisältöä elämääni hindulaisuudesta. Hän on kasvanut fundamentalistisen kristillisyyden riivaamassa perheessä ja kärsii sen aiheuttamista ongelmista edelleen. Hän ei ilmeisesti voi kuitenkaan hyväksyä edelleenkään muita ajatusmalleja. Fundamentalistikristittyjen käytös on saanut minut vakavasti epäilemään, että heidän jumalansa ei ole mikään jumala, vaan Abrahamin autiomaassa kohtaama hiekkademoni, jonka tarkoitus on saattaa koko maailma suuren kärsimyksen alaiseksi.

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi

Kyllä minäkin katkaisisin välini tuollaiseen sikaan!

• Anonyymi

Kyllä, hihhulit on ihan selvästi riivattuja, niillä on hullun kiilto silmissäki. Eivät mitään jumalan tähden houkkia ole, kyllä tuo meno on ihan saatanasta. Nämä ravistukset, kaatumakohtaukset ja kielilläpuhumiset ovat hirveää katsottavaa.

• Anonyymi

Minä tutustuin uuteen ihmiseen harrastuspaikalla.
      Juttelimme paljon maalatessamme.
      Vaihdoimme puh.nrot ja kävimme lenkkeilemässä.
      Kaikki oli hyvin, uusi ystävyys oli alkanut, kunnes kerroin kuuluvani Helluntaiseurakuntaan.
      Uusi ystäväni alkoi kartella minua ja suorastaan pelkäsi minua, eikä vastannut tiedusteluihini
      että mikä mättää,
      kunnes vaatimalla vaadin häntä kertomaan mitä olin tehnyt väärin ja
      hän vaikeana kertoi, että oli kysynyt oman seurakuntansa vanhimmiston jäseneltä lupaa kaveerata kanssani ja arvostettu henkilö oli kieltänyt kaiken yhteydenpidon, koska kaikilla helluntailaisilla on tarttuvia "helluntain henkiä".
      Se siitä ystävyydestä.

• Anonyymi

helluntailaisuudessa kylläkin "kasvaa" melko arvaamattomia persoonia, sielä kai se opetus sen verran fundamentaalista (yli äyräiden), että on syytä olla varovainen, se "pieni etäisyys" on paikallaan, nehän hengellistää lähes kaikki asiat, ja ovat kaikessa "mustavalkoisia", ja suhtauvat KAIKKEEN, kuten: "asia on jumalasta, asia on paholaisesta . . . " voi hyvää päivää !!

• Anonyymi

Miksi täytyy olla noin tiukkapipo?
      Miksi sinunkin täytyy epäillä ja suhtautua noin vihamielisen tietämättomästi muihin uskontoihin?

Uskonto on hyvin henkilökohtainen asia. Siitä on jo aikojen alusta saakka haettu tukea, jokainen omalla tahollaan, ympäri maailman.
      Uskonnolla on monen monta eri nimeä, kaikille kuitenkin on yhteistä: hiljentyminen, meditointi ja syvällisemmän olemuksen etsintä, parantaa omaa minäänsä ja (usein )olla avuksi muille.

Fanaatikkoja on myös aina ollut. Niin uskontoon, rahamaailmaan, voimanhallintaan jne jne.. He ovat asia erikseen ja he mesovat omalla tavallaan. Onneksi he ovat hyvin pieni vähemmistö kokonaismittakaavassa!

Joten, Sinä vedät paljon pidemmän korren korjaamalla suhtautumistasi muihin uskontoihin, kristinusko mukaanlukien.

• Anonyymi

kunpa helluntailaisetkin ymmärtäisivät, että : henk.kohtainen usko on myös henkilökohtainen , vaikka ei "niinkuin he" ??
        monilla palstoilla, ja käännyttäjät vaahtoo: "oletko antanut elämäsi jeesukselle", jne.
        Jeesus sanoi raamatussa: "monta tulee minun nimessäni" . . .

• Anonyymi

5/5. Asiasisällöstä ja kieliasusta täydet pisteet.

• Anonyymi

Toivottavasti tämä ei liity mitenkään siihen että miksi ihmeessä mun ystävät fb eivät ole halunnut vastata mun viesteihin.

• Anonyymi

Hindulaisuuteen kuuluu että kaikki tavat kohdata henk.koht. Jumala ovat oikeita ja väärää jumalaa ei ole. Eli helluntalaiset ovat Hinduja kanssa. Siitä saa hauskan keskustelun että jos Helluntalainen uskoo Jumalaan hän on Hindu.

• Anonyymi

"Fundamentalistikristittyjen käytös on saanut minut vakavasti epäilemään, että heidän jumalansa ei ole mikään jumala"

No tietenkään sinä et usko Raamatussa itsensä ilmoittavaan Jumalaan, kun kerran hindu olet. Te uskotte eri Jumalaan/jumaluuteen, ei siinä sen kummempaa ole. Se, voitteko olla ystäviä, on eri asia. Riippuu siit tuletteko toimeen ja kunnioitatteko toisianne ihmisinä kaikesta huolimatta.

• Anonyymi

Tutustu vaan Hindu uskontoon saat läheiset välit itse saatanan kanssa sellainenko tosiaan kiinnostaa?
      Pääsi menee vain sekaisten.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3336
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1848
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1556
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      77
      1169
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      972
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      806
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe