Olettekos pitäneet yhteyksiä vanhoihin koulukavereihin vai ovatko jo unohtuneet vuosikymmenten saatossa?
Muutamaa koulukaveria olen nähnyt, mutta suurin osa on, ettei ole senpäin nähnyt tai tavanut.
Yksi ala-asteen koulukavereista kuoli nuorena pian peruskoulun jälkeen.
Muutama vuosi sitten marketin pihalla yksi yläasteen koulukaveri tunnisti meikäläisen ja tuli juttelemaan ja pyysi käymään kylässä ja pari kertaa tuli käytyä.
Saman kadun varrella asuu yksi koulukaveri, nainen, ei ole muuttanut kotoa muualle asumaan.
Facebookista löyin yhden koulukaverin, mut eipä olis kadulla tunnistanut, vaikka olisi tullut vastaan, oli niin mummoontunut.
Yli 95% kouluvacereista ei enää varmaan tunnistaisi, jos tulisi kadulla vastaan ja eikä edes tiedä missä nykyään asuvat.
Yhden koulukaverin olen muutaman kerran kaupassa nähnyt ja heti tunnistin, kun ei ollut muuttunut juuri yhtään ulkonäöltään, mitä oli kouluaikana.
Eilen sitten selasin facebookia ja ajattelin, että mitähän yhdelle koulukaverille kuuluu, kun joskus 3 vuotta sitten viimeksi hänen facebook sivulla olen käynyt.
Aika surullinen toteamuksen jouduin toteamaan, facebook sivu oli mennyt "In memoriam" tilaan eli hän on kuollut parin vuoden sisällä, kun viimeisin kuva oli keväältä 2019, jossa hän oli lomailemassa Kambodzassa ja Thaimaassa.
Yhden kerran hänet kaupungilla näin, mutta siitä on yli 5 vuotta aikaa.
Oliskohan kuollut ryyppäämiseen, kun alkoholin kanssa oli ollut ongelmia ja aikaisemmin meinanut kuolla alkoholin seurauksena, että ei ole alkoholi ihmselle hyväksi.
Koulukaverit/opiskelukaverit mitä kuuluu????
26
1845
Vastaukset
- Anonyymi
No ei pahemmin kiinnosta. Tietysti jos jonkun mukavan ihmisen sattuu kouluajoilta tapaan, niin kyllä siinä vähän kuulumisia tulee vaihdettua.
- Anonyymi
Älä huolestu. Ei me tunneta niin turhaa olla mustasukkainen mistään 😲😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
- Anonyymi
Kun kohtaa kouluaikaisen tutun, niin kyllä juttelemista riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kohtaa kouluaikaisen tutun, niin kyllä juttelemista riittää.
Ihan valtavasti on juttelua, ja juttelu kestäisi vaikka kuinka kauan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan valtavasti on juttelua, ja juttelu kestäisi vaikka kuinka kauan.
Tulee jonkunlaiset puhelinlaskut, jos telefoonilla soittaa.
Moikkaan kyllä ja saatan ruveta juttusille, jos jossain törmään vanhoihin koulukavereihin. Yksi koulukaveri on kulkenut "matkassa" jo 1989 vuodesta saakka ja edelleen ollaan yhteyksissä. Ja aikuisopiskelijana haalin muutaman kaverin lisää "kokoelmaani", joihin pitelen vaihtelevasti yhteyksiä.
- Anonyymi
Netissä on koulukaverit sivusto, jossa voi vanhojen koulukavereiden nimiä löytää, kun eihän niitä enää muista, jos on kulunut toistakymmentä vuotta siitä, kun on koulussa ollut.
Tosin eihän sinne kaikki ole rekisteröityneet ja antaneet nimeään ja asiassa on sekin puoli, että jos nainen avioituu, niin sukunimi vaihtuu.
Yhden kerran oli luokkakokous, mutta oli silloin muuta menoa, että eipä tullut sinne sitten mentyä ja siitä on jo tosi kauan.
Onhan sekin vähän ikävä asia, että jos jonkun luokkakaverin kanssa on suunnitellut, että ottaisi yhteyttä ja kysyisi kuulumisia, niin luokkakaveri onkin kuollut, eikä hänene enää koskaan saa yhteyttä. - Anonyymi
Olen viimeisen kolmen vuoden aikana tavannut noin 20, jotka ovat olleet samalla luokalla, sekä noin 10, jotka ovat olleet rinnakkaisluokalla. Yhteensä noin 30, noin 15 naista ja noin 15 miestä. Vanhojen kouluaikojen muistelu on ollut ihan hauskaa.
Terveisin: Puolireuho- Anonyymi
Siis melko monia olet onnistunut tapaamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis melko monia olet onnistunut tapaamaan.
Nykyaikana vain harvat näkevät koko luokan porukkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyaikana vain harvat näkevät koko luokan porukkaa.
Useimmat ovat tekemisissä vain muutaman entisen luokkatutun kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useimmat ovat tekemisissä vain muutaman entisen luokkatutun kanssa.
Luokkatutut hajaantuneet ympäri Suomea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luokkatutut hajaantuneet ympäri Suomea.
Jotkut jopa muuttaneet ulkomaille.
Muutaman koulukaverin kanssa olen jatkuvasti yhteydessä. Lisäksi joskus näen muitakin silloin tällöin. Vaan puolet entisistä koulututuista ovat jääneet näkymättömiin.
Joskus on ollut luokkatapaamisia. Niissä on ollut hauskaa - ja jatkoilla vielä hauskempaa...
- Anonyymi
En mä halua niiden kanssa viettää vapaa aikaa ja en halua ketään ystäviä edes nähdä ennen kuin olet itse mukana. Jos olet huomannut nii enhän mä mitään kortteja lähetä yhdellekään ystävälle en edes muista milloin niitten synttäreitä on mä haluan vain sun kanssa olla.
- Anonyymi
Miten hauskaa jälkkäri-istujalla on ollut niillä jatkoilla? Uteliaisuuteni heräsi.
Anonyymi kirjoitti:
Miten hauskaa jälkkäri-istujalla on ollut niillä jatkoilla? Uteliaisuuteni heräsi.
Niin hauskaa, että ... nam nam.
- Anonyymi
Jälkkäri-istuja kirjoitti:
Niin hauskaa, että ... nam nam.
Mitä se nam nam tarkoittaa?
- Anonyymi
On pari samalla luokalla ollutta naista kuollut. Toinen kuoli kun jännämies puukotti ja toinen kun veti huumeita. On myös yks amis kaveri mies, kuoli kun veti huumeita. Täs samas kerrostalo asuu kuitenkin yks nainen joka oli samas luokas kun minä ja seurusteltiin nuorena ja on mukava nähdä koska on fiksu nainen eikä sekoillut koskaan jännämiesten kanssa. Muita koulussa tuntemiani en sitten olekkaan nähnyt 20 vuoteen.
- Anonyymi
En pidä yhteyttä. Eivät ole unohtuneet. Jutella voi kun kohdataan mutta ei mitään suurempia ystävyyksiä heidän joukossaan. Lapsuudessa meidän perhe muutti joten sellaisia pidempiaikaisia koulukaverisuhteita ei päässyt muodostumaan ja opiskeluaikana en jaksanut roikkua baareissa enkä ollut uskonnollinenkaan että olis voinut hengailla "sillä puolella"
- Anonyymi
Viinamies kävi koulukavereiden kanssa kylillä juomassa viinaa kouluaikoina. Nämä kaverisuhteet ovat kestäneet koko elämän ja vielä tänäkin päivänä viinamies käy vanhojen koulukavereiden kanssa juomassa baarissa.
Raitis mies näki koulukavereita vain koulussa ja koulun loppumisen jälkeen hän ei ole heistä kuullut.
t. viinamies- Anonyymi
Olen tavannut kouluaikaisia naisia joiden kanssa juotiin viinaa nuorena. Yks nainen asuu tuossa kerrosta alempana.
- Anonyymi
Raitis mies ja raitis nainen näkevät koulukavereita ja muitakin kavereita ihan kivasti vielä yli 50-vuotiainakin.
- Anonyymi
Ahh! Ikävä yhtä ihastusta joka kuoli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361