Slade. Kuunteleeko kukaan tämän bändin musiikkia?

24

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noddy oli kanssa aikoinaan yks parhaimpia rocklaulajia. Tykkään hänen raspisesta äänestään. En muistanutkaan miten hieno bändi tämä Slade on. En ollut pitkään aikaan kuunnellu. Olen viimeaikoina kuunnellut erilaisia laulajia, esim. David Coverdale, Paul Rodgers, Robert Plant, Glenn Hughes, Rob Halford, Miljenco Matijevic (Steelheart), Paul McCartney ja tällä hetkellä vuorossa Noddy. Täytyy sanoa, että ennen oli paljon hyviä laulajia, eikä pelkästään rockin kentältä, mutta rockin kentältä tuli monet parhaimmista.

      Tässä myös yksi hyvä Slade-biisi.
      https://www.youtube.com/watch?v=aqPatSkkZEo

    • Mun mielestä yksi rockhistorian suurimmista vääryyksistä on se, ettei Sladesta tullut isompi bändi. Se oli yks 1970-luvun ja varsinkin vuosikymmenen alkupuolen suosituimmista bändeistä Britanniassa ja ylipäätään Euroopassa, mutta ettei kohonnut yhdeksi suurimmista esim. Usassa, kun Zeppelin ja myöhemmin kasarina Priest saivat paljon suosiota juuri Usassa.

      Toinen vääryys on se, ettei Whitesnaken alkuvuosien kokoonpano (David Coverdale kaikissa kokoonpanoissa) DC-Moody-Marsden-Lord- Paice-Murrey saanut suurta näkyvyyttä Usassa. Heistä oli tulossa kokoajan suurempia ja suurempia Euroopassa ja Japanissa, mutta Usassa eivät saaneet niin paljon suosiota. Heistä olisi voinut tulla todella kuuluisia tällä kokoonpanolla, jos heillä olisi ollut parempi manageri (Bernie Marsden sanoo muistelmissaan "Where´s my guitar", jota olen nyt lukemassa, että kun hän joskus myöhemmin keskusteli heidän huonosta manageristaan ja siitä tilanteesta, että tämän huonon managerin ja ylipäätään managerisopimuksen takia lakkautettiin bändin eka kokoonpano Maidenin Adrian Murrayn kanssa, niin Adrian sanoi hänelle, että jos heillä (Snaken ekalla kokoonpanolla) olisi ollut parempi manageri aikoinaan heistä olisi voinut tulla yhtä kuuluisia kuin vaikka Queenista).

      Millainenhan mahtoi olla Sladen manageri?

    • Ja tässä Noddy lyhyttukkaisena. En ollut ensin tunnistaa, mutta ääni paljasti. Sittemmin kasvatti kuuluisan kiharan tukkansa (vissiin luonnonkihara, jos olen ymmärtänyt oikein).
      https://www.youtube.com/watch?v=FkaMVSu-Rbs

    • Anonyymi

      NO PAKKOHAN TUOSTA LIKI MIKÄ SE SANA ON SIIS LIKI GLAM ROCKISTA ON TYKÄTÄ. PERÄSTÄ TULEE MONTA PASKEMPAA. KUUNELKAA TUBESTA SLADEN VERSIO BORN TO BE WILD. HYVÄ. (PERKELE)

      • Hyvä versio tuo Sladen tulkitsema "Born to be wild". Noddy Holder ja Sladen soittjat rokkaa =) Ozzy Osbourne ei turhaan sanonut aikoinaan, että Noddy on hänen mielestään parhain rocklaulaja. Itse en sanoisi, että pelkästään Noddy on parhain, koska mulla ykkössijalla on monta muutakin, mutta Noddy on ehdottomasti yksi parhaimpia ja Slade on mun yks rocksuosikeista.


    • Anonyymi
      • Ei tuo ole Sladen musiikkia. Missä Noddy Holder?


      • Anonyymi

        Ei liity tähän mitenkään, oon vaan joskus kattonut mitä sä kirjoittelet, toi paul rodgers tossa pianon takana on kyllä jäätävä, toki ei alkuperäinen huono mutta 70 luvun studiot..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei liity tähän mitenkään, oon vaan joskus kattonut mitä sä kirjoittelet, toi paul rodgers tossa pianon takana on kyllä jäätävä, toki ei alkuperäinen huono mutta 70 luvun studiot..

        Paul Rodgers minkä pianon takana? Kyllähän Paul Bad Companyn aikoina 1970-luvulla ja -80-luvun alussa joskus soitteli koskettimia, Freen aikoina (1968-73) ei tainnut sitä tehdä, ei ainakaan muistu mieleen.

        Mutta mitä mieltä olet tästä Sladesta? Kuunteletko?


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Paul Rodgers minkä pianon takana? Kyllähän Paul Bad Companyn aikoina 1970-luvulla ja -80-luvun alussa joskus soitteli koskettimia, Freen aikoina (1968-73) ei tainnut sitä tehdä, ei ainakaan muistu mieleen.

        Mutta mitä mieltä olet tästä Sladesta? Kuunteletko?

        Ok noddy, mut rodgers quuenin kanssa keikalla freddien kuoleman jälkeen, taidan olla sitä mieltä et freddie paras, ps lyhyt tukka paulilla ja nahkatakki kyl hyvä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok noddy, mut rodgers quuenin kanssa keikalla freddien kuoleman jälkeen, taidan olla sitä mieltä et freddie paras, ps lyhyt tukka paulilla ja nahkatakki kyl hyvä..

        Mul nyt zeppelin kausi, aikaisemmin pink floyd..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mul nyt zeppelin kausi, aikaisemmin pink floyd..

        Zeppelinistä tykkään kans, oon nyt kuunnellut heidän kappaleitaan "Bron-Y-Aur stomp", "Taht´s the way" ja "No Quarter". Nämä mielestäni huippuhyviä. Muita suosikkejea Zepiltä mulla mm. "Black dog", "Stairway to Heaven" ja "Thank you". Ennen kuuntelin paljon Kashmiria.

        Pink Floyd ei ole jostain syystä oikein iskenyt, vaikka olen yrittänyt joskus kuunnella.

        Noddy Holder on huippuhyvä laulaja ja persoonallinen tyyppi tai ainakin oli aikoinaan 1970-ja 1980-luvuilla ja ysärin alussa huippuhyvä, kun en tiedä onko hänellä ollu lauluääni reilassa vanhemmalla iällä. Slade teki aikoinaan ainakin mun makuun käyvää musiikkia.

        Paul Rodgers ihana laulaja, nuorena ja vielä nytkin.

        Freddie Mercury osasi laulaa ja Queen on myös hyvä. Queen-suosikkeja mulla esim. "A kind of magic", "Radio gaga", "These are the days of our lives", "Save me", "Hammer to fall".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mul nyt zeppelin kausi, aikaisemmin pink floyd..

        Itse olen nyt viime kuukausina kuunnellut eniten tätä Sladea ja sitten Whitesnakea ja noita mainitsemiani kahta Coverdalen soololevyä, Zeppeliniä ja Robert Plantin soolotuotantoa ja erityisesti vuonna 1988 ilmestynyttä levyä "Now and Zen", Freetä (Paul Rodgersin eka bändi, toiminnassa 1968-1973), Purplen levyä "Burn", Judas Priestiä sekä viimeisimpänä Bee Geesiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mul nyt zeppelin kausi, aikaisemmin pink floyd..

        Ja ainiin, tuota alapuolella olevassa komentissani mainitsemaa Glenn Hughesia. Ja jonkun verran myös Rushia.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Zeppelinistä tykkään kans, oon nyt kuunnellut heidän kappaleitaan "Bron-Y-Aur stomp", "Taht´s the way" ja "No Quarter". Nämä mielestäni huippuhyviä. Muita suosikkejea Zepiltä mulla mm. "Black dog", "Stairway to Heaven" ja "Thank you". Ennen kuuntelin paljon Kashmiria.

        Pink Floyd ei ole jostain syystä oikein iskenyt, vaikka olen yrittänyt joskus kuunnella.

        Noddy Holder on huippuhyvä laulaja ja persoonallinen tyyppi tai ainakin oli aikoinaan 1970-ja 1980-luvuilla ja ysärin alussa huippuhyvä, kun en tiedä onko hänellä ollu lauluääni reilassa vanhemmalla iällä. Slade teki aikoinaan ainakin mun makuun käyvää musiikkia.

        Paul Rodgers ihana laulaja, nuorena ja vielä nytkin.

        Freddie Mercury osasi laulaa ja Queen on myös hyvä. Queen-suosikkeja mulla esim. "A kind of magic", "Radio gaga", "These are the days of our lives", "Save me", "Hammer to fall".

        Kokeile greta van fleet, hiukan led zeppelin vaikutteista musaa, toiminnassa oleva bändi, ite tykkään, pink floydilta kuuntele vaikka wish you were here..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kokeile greta van fleet, hiukan led zeppelin vaikutteista musaa, toiminnassa oleva bändi, ite tykkään, pink floydilta kuuntele vaikka wish you were here..

        Greta van Fleetia kuuntelen joskus, tykkään. Pink Floydia olen joskus kuunnellut, mutta se ei ole vielä napannut enemmän.


    • Ja yks laulaja joka kannattaa tsekata on Glenn Hughes, vaikutti aikoinaan bändeissä Trapetze ja Deep Purple (Purplessa 1973-76, samaan aikaan kuin sittemmin Whitesnaken nokkamiehenä tunnettu David Coverdale) ja sittemmin 1980-90-luvuilta lähtien tehnyt myös soolouraa. Huippulaulaja ja vieläkin lähes 70-vuotiaana ääni suurinpiirtein tallella. Pääsee myös todella korkealle ja handlaa myös hyvin funkin ja soulin. Ja bassokitaran soittamisen.

      Ja tuo David Coverdalekin on huippuhyvä tai ainakin oli nuorena, Purplen ajoista ainakin 1980-luvun lopulle tai ysärin alkuun. Kannattaa antaa hänellekin mahdollisuus ja voi hyvin olla, että yllättyy. Handlasi aikoinaan loistavasti bluesrockin, mutta kasarina lauloi todella hyvin myös sitä hard rockiakin. Ja balladeissa loistava. Sanoisin, että bluesrockin tulkitsijana ihan tai ainakin lähes Paul Rodgersin veroinen. Hänen Purplen jälkeen tekemänsä soololevyt "White snake" ja "Northwinds" ovat huippuhyviä. Itseeni tehneet vaikutuksen ja se ääni mikä Coverdalella aikoinaan oli. Snaken alkuvuosien kappaleista esim. "Walking on the shadows of the blues" on yksi vakuutus siitä, että DC handlasi oikein hyvin bluesrockin laulamisen.

    • Anonyymi
      • Tää mun kommentti.


    • Anonyymi

      Noddy totesi eräässä tv-haastattelussa, että onko mikään muu bändi kiertänyt 25 vuotta aivan samalla kokoonpanolla. Yli 10 lp levyä ja hirveä määrä hittisinglejä

      Heidän manageri UK:ssa oli kuuluisa Chas Chandler Polydor yhtiölle 70-luvun alussa.
      Slade in Flame elokuva tehtiin bändin ollessa kuulisimmillaan. Elokuva kertoo musiikkibisneksen raadollisuudesta ja jokainen elokuvan erikoinen kohtaus on otettu jonkun oikean bändin tarinoista. Nuori yleisö ei ymmärtänyt täysin elokuvaa... mutta nyt se on rankattu parhaiden rock-elokkuvien kategoriaan myöhemmin

      1976 bändi kiersi Amerikkaa... Nobody's Fools albumi kuvastaa tuota erilaista yritystä valloittaa Amerikka. Heillä olisi ollut iso kiertue, mutta Don Powell loukkantui kolarissa... Return to Base -lp oli loistava 1979, mutta ei noteerattuu edes UK:sasa mitenkään. Bändi oli suosion alamaissa.

      1980 Ozzy Osbourne peruutti Reading Festivaalin keikkansa. Pikaisesti hälyytettiin tilalle jo suosionsa menettänyt Slade. Pojat roudasivat itse kamoja parkkipaikkojen läpi ja nousivat lavalle. Yleisö räjähti sekaisin keikalla (60 000 henkeä) >Slade raivasi tiensä juuri nousussa olevan heavy metal yleisön sydämiin... Syntyi muutama hittilevyn sarja. Viimeinen täysi kiertue oli Englannissa 1984. Viimeinen täysi lp You Boyz make a Big Noize, ei saanut oikein radiosoitto tai listanostetta... eikä Levy-yhtiö jurikaan tarjonnut enää enempää... Vielä kerran yritettiin 1992 kahden sinkun verran... Ne teki jo yksin Jim Lea. Noddy ei oikein enää innostunut remmiiin suurella panoksella. Hauskaa on että biisi Ooh La La in L.A. on venäjällä myöhemmin aivan valtava radiohitti.. Youtubessakin miljoonia katsojia... .. Sladen tuotanto on melko monipuolista Jos nyt kuuntelet 1960-luvun sladea (Vendors tai Steve Brett and Maverics) huomaat miten monipuolisisa soitajia he olivat jo nuorena.... Noddyn ääni on Rock historiassa ainutlaatuinen!

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      314
      3672
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      268
      2115
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      99
      1449
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1353
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1338
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1207
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1034
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1028
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe