Tiedätkö mitä se on? Ennen vanhaan miehen kuului osata tehdä suoriin housuihinsa raudalla prässit.
Osaisitko mies? Miten on?
Housujen prässäys
36
860
Vastaukset
- Anonyymi
Voi pojat, osaanko.. Osaan. :) Ja kirjahyllyssäni on tämä miesten pukeutumisen Klassikko http://www.keikari.com/blogi/klassikko/
On muuten jykevä teos painon ja fyysisen kokonsa myötä. :)- Anonyymi
Kuin myös tiedon osalta, kyseessä on miehen pukeutumisen syväluotaava tietokirja. :) Tällä hetkellä kaikki painokset loppuunmyytyjä ja oman kappaleeni ostin 2017 kesällä. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuin myös tiedon osalta, kyseessä on miehen pukeutumisen syväluotaava tietokirja. :) Tällä hetkellä kaikki painokset loppuunmyytyjä ja oman kappaleeni ostin 2017 kesällä. :)
Suomen kuvalehdessä kirjasta https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kulttuuri/kirjat/arvio-ville-raivio-kirjoitti-miesten-pukeutumisen-ensyklopedian/?shared=82756-69e25ac2-500
- Anonyymi
UPEAA!
- Anonyymi
Miten niin, ennen vanhaan?
Sokeritärkkäys on hyvä jos haluaa oikeasti prässien kestävän.
prässiliina roikkuu tossa silityslaudan jalassa.
Suihkupullo on muutenkin hyvä silittäessä. Tärkätessä kuitenkin kastelen liinan.
Ei kaikki kulje suinkaan farkuissa. Itsellänikään ei ole ollut ainakaan 30 vuoteen ainuitakaan farkkuja.- Anonyymi
Tämäkin UPEAA! Oh, täällähän eivät sitten tumpelot ja junttipullat liikukaan. Huomasin, että jopa termit sulla hallussa!
- Anonyymi
Hienoa. Moni ei tiedä tuosta liinasta edes. Nyt yllätti kyllä nämä vastaukset :))
- Anonyymi
No kun moni ei sitä itse enää hallitse. Miehistä.
- Anonyymi
Pitäähän puvun housuissa nykyäänkin prässit olla.
- Anonyymi
Ei pelkästään puvunhousuissa vaan myös suorissahousuissa on oltava prässit.
- Anonyymi
Pitää, mutta saatko ne tehdyksi oikein?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pelkästään puvunhousuissa vaan myös suorissahousuissa on oltava prässit.
Melkolailla noin joo.
Osaan. Osaan myös painostaa.
- Anonyymi
Heh Eh et sinä pidä sellaisia housuja...
Anonyymi kirjoitti:
Heh Eh et sinä pidä sellaisia housuja...
No en, mutta olen joskus pitänyt ja prässännyt.
- Anonyymi
Gaylord_Focker kirjoitti:
No en, mutta olen joskus pitänyt ja prässännyt.
Noh et ole :D
- Anonyymi
Hoh, hoh, ei tarvi prässätä verkkareita ja tuulihousuja, niitä meikäläinen pitää joka paikassa.
t. Ätmi toteaa- Anonyymi
Häihin ja hautajaisiin verkkareissa?
No ei ihme, että olet äti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Häihin ja hautajaisiin verkkareissa?
No ei ihme, että olet äti.Vastaavia kutsutaan white trashiksi tai trolleiksi...
- Anonyymi
Laatumiehen erottaa prässistä.
- Anonyymi
Joku nuori oppi nyt uutta.
- Anonyymi
En oo prässihousuja pitänyt sitten kuin viimeksi jossain hautajaisissa. Aina farkut jalassa, kestävät ja huolettomat.
- Anonyymi
osaan, mutta en koe sitä enää nykyään tarpeelliseksi
- Anonyymi
moni prässää vinoon ja ruttuun. Ja tämä ei oikeasti ole sananmuunnos vaikka se siltä kuulostaa.
- Anonyymi
en käytä kulmahousuja mutta jos joskus tarvitsisi prässit tehdä semmoisen olen kuullut että onnistuu kun laittaa vaan yksi patjan alla, aamulla on kulmat kunnossa.
-harmiseikirj- Olen mä silittänyt housut joskus. Kuten paidan ja solmion ja nenäliinan. Mutta niitä kulmia en housuihin erikseen ole tehnyt, vaan ovat ostohetkellä peräisin. Ei ole kulmahousuille niin usein tarvetta että niitä olisi koskaan pesty.
- Anonyymi
Joo, joskus sata vuotta sitten viimexi prässännyt. En käyttänyt liinaa, kun täytin raudan vedellä ja höyryvaihe päälle. Hieman hankalampaa, jos prässilinja ei ole tehtaan jäljiltä ihan suora, joutuu prässäämään pienissä pätkissä. - cu-
- Anonyymi
Tehtaan jäljiltä??? Räätäli ottaa mitat ja ja istuvuus on taattu työn jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tehtaan jäljiltä??? Räätäli ottaa mitat ja ja istuvuus on taattu työn jälkeen.
Jep, valmishousut kaupan rekistä. Tässä tapauksessa puvun housut kuoppajuhliin. En halunnut ostaa koko pukua, kun tunnelmaan sopiva takki oli jo ennestään. Oli muuten helvetin vaikeaa löytää pelkät housut, joka paikassa vain kokopukuja mutta löytyi lopulta. Sitkeys palkitaan. Prässit oli selkeät mutta aikani kuluxi halusin niistä veitsenterävät. Tuumasta toimeen ja painelemaan. Eli päällä näytti hyvältä mutta tasolaudalle aseteltaessa prässit ei asettuneetkaan laudan linjaisesti vaan hieman kaareutuen ja väkisin hieman venyttämällä ja paikallaan jännityksessä pitämällä peukalon ja keskisormen päiden välissä onnistui niiden välisen prässin terävöittäminen. - cu-
Anonyymi kirjoitti:
Jep, valmishousut kaupan rekistä. Tässä tapauksessa puvun housut kuoppajuhliin. En halunnut ostaa koko pukua, kun tunnelmaan sopiva takki oli jo ennestään. Oli muuten helvetin vaikeaa löytää pelkät housut, joka paikassa vain kokopukuja mutta löytyi lopulta. Sitkeys palkitaan. Prässit oli selkeät mutta aikani kuluxi halusin niistä veitsenterävät. Tuumasta toimeen ja painelemaan. Eli päällä näytti hyvältä mutta tasolaudalle aseteltaessa prässit ei asettuneetkaan laudan linjaisesti vaan hieman kaareutuen ja väkisin hieman venyttämällä ja paikallaan jännityksessä pitämällä peukalon ja keskisormen päiden välissä onnistui niiden välisen prässin terävöittäminen. - cu-
Olen joskus ostanut kaupan rekistä puvun niin, että samalla kahdet housut. Koska nehän siinä jollain tavalla kuluvat istuessa. Jälkikäteen saman kankaan löytäminen olisi hankalaa, luulisin.
- Anonyymi
Se on yllättävän hankalaa. Ei ihan sama kuin tavan silitys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Prässimestari :)
- Anonyymi
Kyllä osasin kun äiti opetti jo kun olin 16 v.
Miten tämä ylipäätään liittyy tälle palstelle?- Anonyymi
Niin, onko aloituksessa epäselvää?
"Tiedätkö mitä se on? Ennen vanhaan miehen kuului osata tehdä suoriin housuihinsa raudalla prässit.
Osaisitko mies? Miten on?"
Se miten kukin vastaa kysymykseen kertoo vastaajasta ainakin jonkin verran, toisista paljonkin ja joistakin kaiken. Sinkkupalsta, katsos.
-sivusta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693