Seksin määrä -todellisuus

Anonyymi

Mä oon tätä miettinyt, että kuinka epä normaali olen tässä asiassa.

Jatkuvasti saa lukea pariskunnista joilla mittarissa jo 15-20 vuotta yhteistä taivalta ja silti seksiä harrastetaan jopa 2x viikko. Onko se totta?

Mä en vissii ikinä oo ollu noin aktiivinen. Olen siis nainen. Meillä on 2 lasta jotka tehty isolla ikäerolla. Nuorin nyt 2v. Yhdessä oltu miehen kanssa 14 vuotta.

Rakastan miestäni. Teen hänelle hänen lempiruokaa, leivon ja siivoan. Kysyn miten työpäivä sujui ja välitän todella. Mutta ei mulle seksi maistu kuin 1x /3viikon sisään. En mä nii koskaa oo siitä välittänyt. Väitän et voisin elää täysin ilman minkäänlaista seksuaalisuutta. Ennen miestäni olin pitkään sinkkuna ja ei tehny ees tiukkaa olla silloin 4-5kk ilman seksiä.

Kyllähän mies siitä useesti sanoo, että seksiä on liian vähän. Joten olen sitten suostunut harrastamaan hänen kanssaan joskus jopa 1x/vko. En haluaisi tuottaa tässä asiassa miehelleni pettymystä, mutta olen mikä olen.

Tietenkin mielessä pyörii myös se, että hakeeko mieheni seksin muualta.

Mitenhän saisin itseni vireämmäksi tässä jutussa... vai onko tämä jokin luonteenpiirre, jota ei voi muuttaa. Ikää kohta 42v

30

991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaihde vuodet ja yli paino kera liikunan puutteen kanssa ovat niitä oleellisia syitä ja yhteisen ajan puute...

      • Anonyymi

        Vaihdevuodet, ylipaino, eikä moni sairauskaan haittaa parin seksielämää jos suhde on kunnossa, siis henkinen puoli.
        Pienet lapset vievät sen verran energiaa, että ei aina jaksa. Yhteisen ajan järjestäminen on kaikille pareille tärkeää.
        Kyllä moni pari pitää yllä seksielämää vanhuuteen saakka. Pari kertaa viikossa on kai keskimäärin. Älä tee asiasta ongelmaa itsellesi. Kysy miehen toiveita.


    • Anonyymi

      Onko tarpeen ajatella tilastollisesti noin henkilökohtaista asiaa? Oma olo lienee tärkeintä.
      Vaihevuosien jälkeen vaimoni kiintiöi seksimme kahteen kertaan viikossa ja nekin samoille päiville. Täydensin sitä tuntemukseni mukaan omatoimisesti. Olimme siinä vaiheessa jo oman aikamme herroja.
      Tämä jatkui pienin häiriöin lähelle 51v hääpäivää jolloin vaimoni vakavat terveydelliset syyt muuttivat muunkin elämän täysin.
      Olemme molemmat savuttomia ja raittiita. Riittävä liikunta, terveet elämäntavat ja tressitön olo ovat tähän syksyyn saakka taanneet muutenkin tyydyttävän olotilan.

      Tiedän hyvin, että viime vuosien seksissä minä olin enemmän saavana osapuolena mutta uskon kyllä sen, kun vaimoni sanoi, että merkittävä osa hänen tyydytystään on se kun hän näkee minun nauttivan.
      En voisi enempää toivoa.

      Ps. Viimeiset vuosikymmenet minä olen tehnyt valtaosan perinteisistä naisten töistä. Kerrostalossa työt rajoittuvat sisätilojen puuhasteluun.
      Minä en puutu pesukoneeseen enkä tiskariinkaan vaimon ollessa maisemissa.
      Käsittelen matot mutta vaimoni sijoittaa ne oikeille paikoilleen. Ruokahuolto alusta loppuun saaakka on harrastukseni.

      Elämäni sulostuttaja vetelee vielä sikeitä. Viikko sitten sain hänet kotiin tällä kerralla kuukauden sairaalareisun jälkeen ja tänään menemme hospitaaliin näytille ja kuuntelemaan eilisten verikokeiden johtopäätöksiä.

      Tähän peruuttamattomaan elämän muutokseen on vaan mukauduttava.
      Jouduimme mm. peruuttamaan varaamamme joulun vieton.

      • Anonyymi

        Kirjoitat niin kauniisti että kyyneleet valuu , silmistäni.
        Toivon teille oikein lämmintä Joulua ! Pidätte toisistanne kovasti. Saisinpa tuon tunteen omaankin suhteeseeni, arvostus on niin tarpeellinen rakkauden osoitus!


    • Anonyymi

      Meillä on aika tasaisesti ollut koko avioliiton ajan 2 krt viikko. Avioliiton pituus on niinkin lyhyt kuin vajaat 45 vuotta ja yhä jatkuu.

      Jos joku viikko meni ilman lasten sairastamisten, työn tms. syyn takia, niin hyvin usein väliin jääneet kerrat otettiin takaisin pitkänä viikonloppuna. Lapset buukattiin mummulaan ja me vietettiin aikaa sängyssä.

      Pisimmät jaksot ovat olleet loppuraskauskuukausi ja synnytysten jälkeinen kuukausi, mutta silloinkin asiat on hoidettu ns. käsipelillä puolin ja toisin.
      Lasten muutettua pois kotoa, seksiä on ollut tasaisesti.

      Meillä kumpikin haluaa seksiä ja on ilmiselvästi paremmalla tuulella kun saa orkuja tasaisesti. Aloitukset tulevat puolin ja toisin, kummallakaan ei ole sellaista pitkää jaksoa ollut ettei tekisi mieli.

      Enpä osaa neuvoa mitään muuta kuin, sinun olisi hyvä tarkistuttaa hormonitasot. Ehkä sieltä löytyy syy sun haluttomuuteen.
      Miehellesi on harmi jos hän joutuu tyytymään liian vähään. Siitä teidän kannattaisi teidän keskustella myös, vaikuttaako seksin vähäisyys miehen hyvinvointiin.

    • Anonyymi

      Olet ihan normaali. Se on niin, että on tarkastelun kohteena mikä vaan: seksi, pussailu, kädestä pitäminen yms, niin luojan kiitos olemme erilaisia. Miksi epänormaaliutta on se, ettei koskaan pussaile tai pidä kädestä kiinni tai harrasta seksiä 2x viikko? Nuo kaikki voivat olla aivan normaalia, mutta elämme yhteiskunnassa, jossa kaiken pitää olla kaavamaisessa muotissa, poikkeamia ei sallita edes peiton heilutuksessa.

      Jokainen tekee niin kuin hyväksi kokee. Itseäni ahdistaisi ajatus 2xviikossa, eikö se ole kuitenkin sitä orjuuttavaa elämää aina tiettyinä päivinä tiettyyn aikaan. Itse kannatan spontaaniutta ja jos tämä spontaanius vaatii, ettei se tapahdu kuin 1xkuukausi tai 1xpuolivuotta, niin mitä siitä. Olen kokeillut tuota säännöllistä aina saunan jälkeen, vaikka itseäni ei huvittanut lainkaan, mutta näin, että toista huvitti. Annoin tietysti huvin rakastamalleni, mutta itse en siitä nauttinut henkisellä tasolla yhtään. Mitä siis sain siitä, vain ilon miellyttää toisen haluja ja sen että ikäänkuin palvelin toista.

      Viikkolehtien ja keskustelupalstojen normaali on usein vain meitä ohjailevaa tarinaa, jonka tarkoitus on saada normaalit ihmiset tuntemaan itsensä epänormaaleiksi ja murehtimaan ja vatvomaan suotta asioita, jotka vievät vain parisuhteen umpikujaan.

      • Anonyymi

        Vaikka seksiä on pari kertaa viikossa, niin ei se tarkoita sitä, että naidaan tasan tarkkaan samoina päivinä ja samaan kellonaikaan.
        Meillä saattaa olla aamuseksiä ja iltaseksiä yhtenä ja samana päivänä ja muina viikonpäivinä ei ollenkaan. Tai on yhdellä ja samalla viikolla neljä - viisi kertaa seksiä ja seuraavalla viikolla kerran tai ei ollenkaan. Mennään sen mukaan kuin mieli tekee ja kummallakin tekee mieli. Ei ole kyse siitä että panee vain toista miellyttääkseen, vaan siitä seksistä saa itsekin joka kerran sen orgasmin.
        Ei meillä ole mitään pakkoa, mutta kun on oikea puoliso ja seksistä saa todella ison mielihyvän ja läheisyyden puolison kanssa, niin miksi siitä ei nauttisi niin usein kuin mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka seksiä on pari kertaa viikossa, niin ei se tarkoita sitä, että naidaan tasan tarkkaan samoina päivinä ja samaan kellonaikaan.
        Meillä saattaa olla aamuseksiä ja iltaseksiä yhtenä ja samana päivänä ja muina viikonpäivinä ei ollenkaan. Tai on yhdellä ja samalla viikolla neljä - viisi kertaa seksiä ja seuraavalla viikolla kerran tai ei ollenkaan. Mennään sen mukaan kuin mieli tekee ja kummallakin tekee mieli. Ei ole kyse siitä että panee vain toista miellyttääkseen, vaan siitä seksistä saa itsekin joka kerran sen orgasmin.
        Ei meillä ole mitään pakkoa, mutta kun on oikea puoliso ja seksistä saa todella ison mielihyvän ja läheisyyden puolison kanssa, niin miksi siitä ei nauttisi niin usein kuin mahdollista.

        Olemme karanteeni-ikäisiä vanhuksia joiden viikkorytmi on luutunut vakiouomiin.
        Molempien omat viikkoharrastukset ohjaavat keskiviikko-lauantai rytmitystä.
        Minulla on viikoittain 6 menoa ja vaimolla 3 vakiintunutta ja lisäksi satunnaisia.
        Itse pystyisin muokkaamaan tekemisiäni sekä ajan, että sisällön puolesta mutta vaimoni menot ovat ulko-ohjattuja.

        Yli 20 vuotta eläkkeellä olleiden ihmisten kiima ei ole pitelemätöntä joten sen mukauttaminen muun elämän rytmiin ei tuota vaikeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka seksiä on pari kertaa viikossa, niin ei se tarkoita sitä, että naidaan tasan tarkkaan samoina päivinä ja samaan kellonaikaan.
        Meillä saattaa olla aamuseksiä ja iltaseksiä yhtenä ja samana päivänä ja muina viikonpäivinä ei ollenkaan. Tai on yhdellä ja samalla viikolla neljä - viisi kertaa seksiä ja seuraavalla viikolla kerran tai ei ollenkaan. Mennään sen mukaan kuin mieli tekee ja kummallakin tekee mieli. Ei ole kyse siitä että panee vain toista miellyttääkseen, vaan siitä seksistä saa itsekin joka kerran sen orgasmin.
        Ei meillä ole mitään pakkoa, mutta kun on oikea puoliso ja seksistä saa todella ison mielihyvän ja läheisyyden puolison kanssa, niin miksi siitä ei nauttisi niin usein kuin mahdollista.

        "Ei ole kyse siitä että panee vain toista miellyttääkseen, vaan siitä seksistä saa itsekin joka kerran sen orgasmin."

        Onko siis niin, että jos panee toista vain miellyttääkseen ei voi saada orgasmia?
        Tämä ei tosiaan toimi kohdallani näin, sillä saan aina orgasmin, vaikka joka ilta vain toista miellyttääkseni hoitaisin hommat pulkkaan. Mikä meissä ihmisissä on nykyisin vikana, kun kaikista asioista saadaan käännettyä asiat vituralleen. Miksi on vaikeaa hyväksyä, että joskus voi parisuhteessa olla aikoja, että jotkin muut asiat ajaa kanittelun edelle. Mutta mikä parisuhteessa on loistavinta: voi kanitteluun palata tutun ihmisen kanssa aina uudelleen, kun aika ja paikka on sopiva ja voi harrastaa turvallisesti sitä ilman pelkoa seksitaudeista, siis aivan parasta, mitä voi toivoa.


    • Anonyymi

      Olimme suurinpiirtein yhtä aktiivisia seksisämme 20 ensimmäistä vuotta, sitten minun haluni hiipuivat mutteivat kokonaan ja seksiä harrastimme kerran viikossa eikä minua tosiaan haitannut, jos ei aina niin haluttanutkaan.

      Nyt yhteisiä vuosia takana yli 40, harrastamme seksiä silloin tällöin; ei vaan aina huvita eikä seksittömyydestä tule mitään paineita. Voisi sanoa, että itselläni on nyt libido vahvempi kuin miehelläni mutta hyvin pärjätään, seksiä on ehkä joka toinen kuukausi ja se riittää.

      • Anonyymi

        Meillä ei ole sexiä ollut enää kolmeen vuoteen , mieheni ei kykene , eikä sitä edes haluta, mieheni halut on vienyt yli 40 vuotinen tupakointi aski päivässä ja viikottainen kaljottelu viikonloppuisin , mies on huonokuntoinen ei liiku muuta, kun takapihalle tupakalle ja ylipainoa aika lailla , sairauksia verenpainelääkitys ja lievä astma.
        Mies nyt 65 v ja pääsi vuoden alusta eläkkeelle ja päivät hän katselee Netistä elokuvia ja käy tupakalla.
        Lenkille ei häntä saa eikä salille , ei kuulemma kiinnosta.
        Muuten mukava ja kiltti, mutta huolestuttaa hänen terveytensä, ja jos huomauttaa hänen elämäntavoistaan niin suuttuu ja sanoo , että mitä ne minulle kuuluu hän tekee just niin mitä itse haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä ei ole sexiä ollut enää kolmeen vuoteen , mieheni ei kykene , eikä sitä edes haluta, mieheni halut on vienyt yli 40 vuotinen tupakointi aski päivässä ja viikottainen kaljottelu viikonloppuisin , mies on huonokuntoinen ei liiku muuta, kun takapihalle tupakalle ja ylipainoa aika lailla , sairauksia verenpainelääkitys ja lievä astma.
        Mies nyt 65 v ja pääsi vuoden alusta eläkkeelle ja päivät hän katselee Netistä elokuvia ja käy tupakalla.
        Lenkille ei häntä saa eikä salille , ei kuulemma kiinnosta.
        Muuten mukava ja kiltti, mutta huolestuttaa hänen terveytensä, ja jos huomauttaa hänen elämäntavoistaan niin suuttuu ja sanoo , että mitä ne minulle kuuluu hän tekee just niin mitä itse haluaa.

        Kun miehesi saanoo noin niin sano sinakin että kun sinulla ei tuo seksi enää onnistu niin teet niinkuin haluat ja hommaat toisen ja nuoremman miehen jonka kanssa sekstailet ja sanot miehellesi että mita se sinulle kuuluu miten sekin hoidan kun mieli tekee.


    • Anonyymi

      Huonot elintavat. iikaa alkoholia. Liian vähän liikuntaa, lihoaminen, huono ruokavalio takaa ettei seksi lopulta kiinnosta oman kumppanin kanssa. Meillä ei ole ongelmaa koska liikumme paljon, itse liikun fillarilla joka paikkaan ja kotrona kuntopyörä jota olen nyt korona vuonna polkenut yli 3500 km. Kun treenaa niin tulee hyvä olo ja seksikin maistuu.

      • Anonyymi

        Huonot elintavat! Omakohtaisesti koettu vaihe elämässä.

        "Eläköidyimme" vaimoni kanssa etuajassa omaehtoisesti ja ryhdyimme omistautumaan yhteisille ja omille harratuksillemme.
        Minun harrastuksissani alkoi alkoholi saamaan aina vaan suuremman roolin ja tietenkin se heijastui kaikkeen muuhunkin. En ollut humalajuppo mutta vuorokautiset määrät olivat untuvia.
        Hiljalleen alkoivat seuraukset tuntumaan.
        Ennen 60v ikää ei enää mikään huvittanut. Koko aika pienessä vihneessä turrutti olemisen mutta sekään ei ollut kivaa.
        En viitsinyt enää lähteä edes vaimon kanssa kaikille matkoillekaan.

        Varsinainen herättäjä oli mieskunnon hiipuminen! Silloin ajattelin, että oliko järkeä valmistella etuaikainen vapaa elämä jos se on elettävä tässä tylsyydessä. Ja paljonko sitä tällä menolla olisi edessäkään?

        Juuri ennen 60v päivääni aloitin verestämään 38:n vuoden takaisia muistojani ja ryhdyin käymään puntti- / kuntosalilla 5 krt/vko. Yhteensä noin 10 tuntia.
        Puolessa vuodessa tapahtui tasainen muutos. Pääsin irti verenpaine- ja kolestrolilääkityksestä. Painoni pysyi ennallaan mutta vyötäröni oheni 6 - 7cm ja aloin paremmin ymmärtämään sen kymmeniä vuosia aikaisemmin avioimani naisihmisen kaikki ulottuvuudet.

        Tätä ilosanomaa olen levittänyt viimeiset 16 vuotta mutta nyt, aivan viimeaikoina, luonto on tehnyt tepposensa tuon toisen osapuolen kohdalla.


    • Anonyymi

      Keskellä viikkoa meilläkään harvemmin. Työvuorot sekä lapset rajoittaa ja se että molemmilla se paras aika sille olisi yleensä aamu. Onneksi meillä vanhemmiten on se puoli vilkastunut niin että nykyisin vähintään joka viikonloppu. Kun alussa kun lapset oli pieniä saattoi olla jopa vuoden mittaisia taukoja. Silloin tuli kyllä muitakin katseltua, mutta lopulta tyytyväinen että mitään ei sillä puolella tapahtunut ja jäin. Hyvin menee nykyään ja se puoli toimii molempia tyydyttävästi.

      Vaikea sanoa miten saisit kiinnostusta hommiin. Se on niin henkilökohtainen asia. Jos itsellä ei toimi niin saatan alkuun ajatella jotain asiaa mikä saa kiihottumaan. Sitten kun homma alkaa sujumaan voin keskittyä täysin jo omaan. Kun sen saa oman kanssa toimimaan niin se ärsyke löytyy jo ihan siitä kun ajattelee miten hyvältä se hänen kanssa tuntuu ja sitä jo odottaa.

      • Anonyymi

        Meilläkin sexiä harvemmin, johtuu siitä , että molemmat tehdään kolmivuorotyötä, ja välillä puoliso pitkillä työmatkoilla Keski-Euroopassa.
        Tämä sopii meille työt ne kuitenkin se ykkös asia ja sitten lapset ja me.


    • Anonyymi

      Loppujenlopuksi, kuulostaa, että ihan hyvinhän teillä on asiat. Ei kannata vertailla toisiin. Kaikki ovat erilaisia.

    • Anonyymi

      Itse mietin miehenä samoja seksimääriä. Vaimoni tahtoi seksiä ennen lapsen syntymää noin 3-4 krt viikossa, se oli vakio. Lapsen syntymän jälkeen kerrat romahtivat ja oli hyvin vaihtelevaa. Kun vaimo halusi rakasteltiin sit pidempään jopa 1.5 tuntiakin. Vaimon kommentti oli laatu korvaa kerrat. Nyt kun yhdessä lähes 29 vuotta ja lapsikin jo aikuinen ollut vuosia ja asuu omillaan seksiä on noin 1krt kuussa. Siihen olen miehenä tyytynyt ja käsi käy ahkeraan. Keskustelua viritin et jos vaikka pari kertaa kuussa, vaimo hyvin nihkeä ehdotukselle. No, ihmiset muuttuu.

    • Anonyymi

      Kaikki erilaisia ja yksilöitä. En lähtis kerroilla enää keskustelee vaan olen tosi tyytyväinen että vaimoni vielä haluu ylipäätään ja seksi ei ole yhden asennon pikainen vaan kun hommiin aletaan pitää nauttia. Määrät oli nuorena tärkeitä, ei enää vaan laatu ratkaisee.

    • Anonyymi

      Vähäinen seksi on ihan normaalia, koska se on yleistä. Meillä seksiä on muutama kerta vuodessa. Lähinnä siksi, että on pakko. Toinen on yksinkertaisesti liian lihava eikä voi asialle mitään. Ei suostu liikkumaan, ostaa jatkuvasti karkkia kilotolkulla, makoilee sohvalla jne. Joku sanoo että keskustelkaa asiasta. Mutta mitä siinä sitten keskustelee? Kyllä se toinen tietää ylipainonsa, välillä lukee laihdutuskirjoja ja käy kurssilla mutta silti vain istuu sohvalla ja syö. Jos kaupassa sanoo, että älä nyt osta niin paljon herkkuja niin hermostuu. Kiukuttelee. Vanhempansa samanlaisia. Aina pitää olla jotain hyvää herkkua mitä puputetaan. Pitää herktella kun on sentään maantantai. Tai tiistai. Viikonloppuisin etenkin. Eikä joulu ole joulu ilman kilotolkulla kaikkea ruokaa ja tietenkin tusinoittain konvehtilaatikoita.

      • Anonyymi

        Aika sama täällä ja herkuttelija on vaimo.


    • Kyllä 1 krt seksiä viikossa on hurja määrä vuosia yhdessä olleella parilla.

      Tuollasiin kyselytutkimuksiin seksin määrästä ei kannata luottaa samalla tavalla kuin ei kannata luottaa kyselytutkimuksiin ihmisten alkoholinkulutuksestakaan.

      Velvollisuudentunto on huono lähtökohta seksille.

      Seuraavat 3 lainausta haluttomuuden käypä hoito suosituksesta:

      " Vastentahtoinen rakastelu ei tuo suhdetta lähemmäksi vaan nimenomaan ajaa enemmän erilleen. Etenkin pitkään jatkunut haluttomuus saa aikaan sen, että pienikin läheisyys parisuhteessa voi laukaista ahdistusta."

      "Pitkittynyt seksuaalinen haluttomuus heijastuu myös alhaiseen fantasiatasoon, itsetyydytyksen määrään ja seksuaaliseen asennoitumiseen. Monet, jotka kokevat haluttomuutta, kuvaavat että voisivat elää ilman seksiä koko loppuelämän. Ajatus seksistä tuo mieleen enemmän ahdistavia ajatuksia kuin iloa ja nautintoa tuottavia positiivisia ajatuksia."

      "Haluttomuutta voidaan hoitaa seksuaaliterapian avulla. Haluttomuus onkin yksi tavallisimmista syistä hakeutua seksuaaliterapiaan. Usein pariskunnat kuvaavat, etteivät oikein osaa keskustella haluttomuuteen liittyvistä asioista tai keskustelu kääntyy herkästi riitelyksi."

      Kannattaa kysyä itseltäsi seuraavat kysymykset:

      1) Miksi tämä on SINULLE noin iso ongelma
      2) Oletko joskus nauttinut seksistä
      3) Mitä tarvitsisit nyt, että voisit nauttia seksistä
      4) Estääkö jokin tavoittelemasta kohdan 3 juttuja.

      Kannattaa kuunnella Yle Areenasta Riikka Suomisen Podcast: Haluton nainen on terve.

    • Anonyymi

      Ei ole normaalia tai epänormaalia määrää, kaikki yksilöitä. Nuorempina mekin muhinoitiin vaimon kanssa parikin kertaa päivässä ja mitä milloinkin halujen mukaan. Nyt voi seksii olla kerran pari puolessa vuodessa tai kerta viikossa jos oikein kuumottaa vaimolla ja vaimon halujen mukaan on nyt eletty.

    • Anonyymi

      Ei se määrä mutta se laatu.

    • Anonyymi

      Jotain iloakin tähän päivään

      Tärkeää seksistä ja perhe-elämästä katso artikkeli

      https://urly.fi/1Sn8

    • Anonyymi

      Voi olla että 15v yhdessä olleet vielä naivat 2krt vko. Mutta todella harvat uskallan väittää.
      Itse olin 20v ekassa liitossa jossa seksi loppui käytännössä kun lapset meni kouluun ja totaalisesti 2v ennen eroa.
      Perheen hoitaminen ja velvoitteet saivat seksihalut hiipumaan tehokkaasti.
      Minä (mies) olin meistä se innokkaampi ja lasten ja omatuntoni takia opettelin runkkaamaan ja se auttoikin siihen saakka kunnes alkoi tulla inhoamista puolin ja toisin.

      Nyt uusioperhettä takana 5v ja rakastellaan useasti viikossa. Seksielämä on muuttunut avoimemmaksi ja riettaammaksi mitä paremmin opitaan toisiamme tuntemaan.
      Edellisessä liitossa kaikki oli lukossa ja alan varmistua että se on henkilöstä kiinni kenen kanssa onnistuu ylläpitää hyvää seksielämää.
      Sitä luulottelee itselleen vaikka mitä soopaa paremman tiedon puutteessa.

    • Anonyymi

      Hassu aloitus, paljonko sitä seksii sit kullakin on ja mikä on normaalia...kolme kertaa viikossa vai kerran kuussa vai muutama kerta vuodessa, kukin tavallaan.

    • Anonyymi

      Eihän se määrä, vaan se epäsuhta.
      Toinen haluaisi useammin kuin toinen - tai toinen ei halua ollenkaan.

      Kun seksi loppuu, loppuu jollain aikavälillä koko parisuhde.
      En minä ainakaan suostu vaimoni kanssa mihinkään kaverisuhteeseen tai kulissiliittoon.

      Seksi loppui vuosi sitten vaimon kansipahvin palamiseen ja terapiaan. Vaimo ramppaa terapiassa edelleen, eikä mikään oikeastaan ole muuttunut.

      Paitsi se, että olen alkanut katsoa ympärilleni. 35-45-vuotiaita naisia on vapaina pilvin pimein. Ja aika monella heistä ei ole "vakavia" tai ylitsepääsemättömiä ongelmia suhteessaan seksuaalisuuteensa.

      En polta, en juo, en ole väkivaltainen enkä mököttäjä. Mutta kun ei, niin ei.

      Olkoot sitten. Nuorena olin viisi vuotta seksittömässä suhteessa ja sitä virhettä en enää tee.
      Kun ei auta keskustelu, ei "tilan antaminen" (ja kotitöistä on turha aloittaa), ei ymmärtäminen eikä mikään, niin aion tehdä jotain muuta elämälläni ja haluillani kuin tuhlata vuodet odottamiseen.

      Piakkoin otan ja häivyn - kiitän menneistä vuosista ja suljen oven, enkä palaa.

    • Anonyymi

      Mulle tässä vaiheessa kun ikää reilu 50, sairauttakin tullut kylkiäisinä on parisuhde muutakin kuin seksii, sitä ei ole enää mainittavaksi mut ei tulis mieleenkään erota omalla kohdalla, vaimo on tuki ja turva arjessa samoin minä vaimolle. Yhdessä vanhetaan.

    • Anonyymi

      Viime syksynä tuli terveydellinen häiriö sekoittamaan karanteeni-ikäisen, 51 vuotta aviossa eläneen pariskunnan pari purkausta viikossa rutiinia.
      70v parin seksi ei ole enää villiä ja spontaania vaan mukautunut muuhun viikkorytmiin joka sekin on ollut sekaisin mutta heikomman astian vakava sairaus on laimentanut aktiivisuutta ja jäljellä olevalla osalla muuttanut purkauksen valmistelun muotoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      273
      2288
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1103
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1041
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      862
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      789
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      690
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      670
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      669
    Aihe