Mitä ihmettä tehdä naisen kanssa joka juo paljon. Kuka osaa auttaa?

Anonyymi

Kun tuntee olevansa niin totaalisen yksin vaikka on parisuhteessa. Meillä alkaa viikonloput, tai vaikka keskellä viikkoo. Aina saman kaavan mukaan, vielä joskus 6-7 aikaan kaikki on hyvin ja tarjotaan lasi valkkaria 3litran hanapakkauksesta. Sitten ysin aikaan suuttuu jostain vaikka olisin ollut ihan hiljaa. Vaihdan vaikka tv-kanavaa vaikka hän olisi ollut eri huoneessa. Siitä se sota alkaa; Kaikki mun vikaa, kuulen kuinka itsekäs olen. Hieno ja välittävä, ei siis oikeesti.

Poistun toiseen huoneeseen, hänen leveeseen punkkaansa. Kuluu 2-3tuntia. Menee noin 12saakka, ja on mennyt valkkaria vajaa kaks litraa. Olen ollut yksin hiljaa makkarissa, tuolloin hän yleensä tulee ja haluaa keskustella siitä minkälainen olen. Olen vihamielinen, agressiivinen, länkytän ja olen pilannut koko hänen illan pelkällä ilmeillä ja olemassaolollani.

Ja hän haluaa nukkua omassa sängyssään ja mun pitää mennä pois, hän nukkuu tässä. Joskus olen silti jäänyt samaan punkkaan. Niin varton päästä alkaa kuulua kännikuorsaus. Ja seuraavaan heräämiseen kuluu 2-3 tuntia. Kuulen että olen herättänyt hänet, ollut valo päällä, tai olen katsonut kännykällä netflixiä. Olen itsekkäin ihminen jonka hän tietää ja käskee mut oleen kerrankin hiljaa mun omassa talossa.

Itsellä ikää 40vuotta, enkä vielä ole tommoseen naiseen törmännyt. Kerran aikasemmin on pitänyt poliisit soittaa. Ja sekin oli mun vika kun hänet vietiin. Olis voinut tehdä musta rikosilmotuksen jos olis halunnu, mietin vaan mistä. Jos ei vaan saa yksin toista rauhottuun.

Juodaan pari lasia, vittuillaan ja nukahdetaan uudestaan. Herätään iltapäivällä, saatetaan kysyä olenko loukkaantunut jostain, en vaan tiennyt että on jo lupa puhua. Jos sanon ei menee paremmin ja jos sanon kyllä, kysellään mistä ihmeestä olen voinut loukkaantua?!? Hän ei ole tehnyt mitään! Enhän voi olla loukkaantunut mistään! Ja hän suuttuu siitä kun mä olen loukkaantunut!

Sitten jatketaan kaljan ja viinin juomista. Ja ei välitetä mistään! Juodaan sitä viimestä litraa ja ollaan pahalla päällä, sitten taas herätään seuraavana iltana. Ja onkin mennyt jo kaks vuorokautta ja aina sama kaava. Eikä rouvalta saa mistään anteeksipyyntöä kun ei ole mitään tehnyt! Itse olen jo hemmetin väsynyt kaikkeen. Aikuisia ollaan neli-viiskymppisiä. Onkohan vielä elämää olemassa jotenkin muuten ja miten. Mitä ihmettä voisin tehdä?!? Miten pelastua....

45

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja sinä sitten vielä katselet tuota! Miksi?
      Et sinä voi asialle yhtään mitään. Et saa häntä lopettamaan vaikka livertelisit enkelien kielellä tai iskisit nyrkkiä pöytään kipinät sinkoillen. Sama jatkuu, se on varmaa, jos nainen itse ei herää ja tajua omaa tilaansa tai sairastu niin ettei pysty enää juomaan.. Kysymys on vain siinä, jäätkö katsomaan ja sietämään, sen voit päättää. Et hänen puolestaan.
      Minä olisin lähtenyt jo aikoja sitten.

      • Anonyymi

        Aloittaja, täältä löydät vertaistukea ja ymmärtävämpää keskustelua aiheesta. Tuo problematiikka on tosi monisyistä...voimia sinulle ❤
        https://paihdelinkki.fi/


    • Anonyymi

      Surullista. Kuolemaanhan tuo meno vie vääjäämättä, eikä niin kauniiseenkaan. On rankkaa hylätä rakas puoliso viinapirulle. Siksi niin moni jatkaa kitkuttamista ja nalkuttavaa "omaishoitoa" hamaan loppuun asti.

      Jos teillä on yhteisiä lapsia, pelasta heidät tuolta kurimukselta. Muussa tapauksessa voit valita, mihin elämäsi käytät.

    • Anonyymi

      Jätä se sika.

      • Anonyymi

        Mun avovaimo on siis sun mielestä sika?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun avovaimo on siis sun mielestä sika?

        Kyllä, ymmärsit aivan oikein.


    • Anonyymi

      Tutulta kuulostaa. Alkohlistilta menee enenpitkään pinna ja kaikki alkaa ympärillä ärsyttämään. Pinna katkeaa vähästäkin. Hoitoon hänet tietysti tulisi viedä tai pakkaat kamat ja häivyt. Ei tuollaista kenenkää tarvitse kestää. Itse tein tämän jälkinmäisen vaihtoehdon mukaan. Enkä ole katunut.

      • Anonyymi

        Kaikilla ei tietoa mikä kohtuudella ottamista.


    • Anonyymi

      Jotenkin tulee mieleen että hän haluaisi päättää teidän suhteen mutta ei pysty sanomaan sitä ääneen.

      • Anonyymi

        Minusta taas pikemminkin, että suhteessa voi olla naisen taholta hyväksikäyttöä jonkinlaista. Taloudellista tai ainakin henkistä, koska pitää ap:ta nyrkeilysäkkinään, johon voi purkaa kiukkuaan. Asuuko nainen asunnossa ilmaiseksi tms.

        Vaikka näissä aina on näkyvillä vain toisen osapuolen näkemys asioista, niin tässä tapauksessa nainen vaikuttaa, että onko kyse edes pelkästä alkoholismista vai sen lisäksi jotain vakavampaakin?


    • Miun Hilima Uolevi ei ota kuppia, porot ottaa, paljon ottaa.

      Hilima Uolevin kanssa, nuorena, perkele, ollaan nuoria oltu, otettiin kuppia, Kuopiossa kuppia, ja iValossa.

      Porot, joi, pilikku, ja myö tanhuttiin, perkeleesti tanhuttiinkin.

      Lanka-puhelin oli, puhelin-langat laulo, soitettiin dävelradioon, oli lukususta.

      Hilimalla oli, Saab oli, porot sillä, humalassa ajo jokeen, ei nimismies.

      Paliskunnan kämpällä, kupitettiin, kaljaa, ja sahti, ei viiniä

      Viini on homoille ja muille hinttareisille. Ei minulle, eikä poroille.

      Marsut maistuu pahalle grillattunam nam.

    • Lähde pois kun ei tunnu hyvältä? Öööööö....

      • Porot, lähti, ja työntekijät, yksin kaivan, ja kaivoin, Hiliman kanssa ei kupiteltu.


      • Ädky kirjoitti:

        Porot, lähti, ja työntekijät, yksin kaivan, ja kaivoin, Hiliman kanssa ei kupiteltu.

        Ahkeroi siis itsessäsi kun kukaan ei muutenkaan ymmärrä mitä tarkoitat? 🤷‍♂️


      • AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Ahkeroi siis itsessäsi kun kukaan ei muutenkaan ymmärrä mitä tarkoitat? 🤷‍♂️

        Poika minut, opetti käyttämään Soumi24 palvelua.

        Palvelu, hyvä on.

        Anteeksi, oppi-koulu jäi kesken. Jäi.


    • Anonyymi

      Jos kerran on sun talo, niin pistä nainen kovan eteen.
      Joko menee myllyhoitoon ja alkaa käyttäytymään ihmisiksi tai muuttaa muualle.
      Niin minä tekisin jos kyseessä olisi mun puoliso.

      • Anonyymi

        Taidan sitten olla liian kilttl kun, loppupeleissä kaikki tuntuu olevan mun vika. Mietin et jos tähän toisen mielipide saatais, kannustaisko kaikki et hän jäytäis mut!


    • Anonyymi

      Alat juomaan enemmän kuin naisesi näyttääksesi kuka on pomo

    • Anonyymi

      Tietääko teistä kumpikaan että viina (oli se sitten missä tahaansa muodossa) repii hermoston aivan riekaleiksi. Kuten olette saaneet todistaa naisen tapauksessa. Hän on alkoholisti joka ei kykene enää ajttelemaan eikä toimimaan terveesti.

      Kuitenkin, ihmisen keho on ihmeellinen masiina! se korjaa ja terveyttää viat jos sille vain annetaan tilaisuus ja mahdollisuus.
      Naisen (tai teidän kummankin) tapauksessa viina on poistettava kokonaan elimistostä iänkaikkisesti. Pikku lasillinen silloin tällöin on kuin taas kaataisi bensaa tuleen!
      Viina ja kaikki alkoholi loppuu tähän hetkeen. Nyt. Jo eilen. Lopuksi elämää.

      Tieenkin on aina vaihtoehtona jatkaa samaan tyyliin. Sinä jatkossakin hyysäät juoppoa kattosi alla. Se tarkoittaa että sinä hyväksyt sairaan typerän käytöksen naisen taholta. Mikään ei muutu kunne jompikumpi viedävn ulos lalat edellä.

      Mitä tuosta seuraa?
      Yksi kaunis päivä se sekopäissään, sinun nukkuessa, työntää puukon sydämeesi.
      Siihen loppuu sinun ongelmat.

      Mitä muuta voi tapahtua?
      Sinä laitat naisen ulkoruokintaan ja sallit sille tilaisuuden etsiä toinen joka hyväksyy sen sekoilut.

      Mitä muuta voi tapahtua?
      Sinä pakotat, siis et yritä sitä etkä yritä tätä, vaan pakotat sen hakemaan apua AAkerhosta, mielenterveystoimistoista, mistä tahaansa jotka auttavat alkoholismiin.

      Ellet tee noita naiselle..... sitten sinun päässäsi taitaa olla kaikki ruuvit myös löysällä

    • Anonyymi

      Ei juopoille mahda mitään. Viina vie puliakkaa.

    • Anonyymi

      yritähän nyt vaan päästä siitä eroon. vie pohjamutiin sutkin.

    • Anonyymi

      Melekosta menoa jos noin on. Ole mies, älä lapatossu. Raittiitakin naisia on pilvin pimein.

    • Anonyymi

      halaat naista kuiskaten, nyt katsotaan lämpö ja työnnät sykkivän sinne, mistä naisen kakka kulkee, jatkat toimintaa oman harkintakykysi mukaan. sinun on oltava selvinpäin, hellästi.
      https://www.youtube.com/watch?v=ou8A93yjDOE

    • Anonyymi

      Hän on alkoholisti, hae itsellesi tukea suhteesta irtautumiseen vaikka Al-Anonista. Ilmeisesti teillä ei onneksi ole lapsia. Et voi saada raitistumaan ketään väkisin, homma tulee menemään hullummaksi eikä välttämättä ole kaukana sekään, että aggressiivinen alkoholistinainen käy sinuun käsiksi. Aiemmasta tilanteesta olisi kannattanut tehdä rikosilmoitus. Pelasta itsesi ja eroa!

    • Anonyymi

      Dubla-annokset pitää puolittaa.

    • Anonyymi

      Katsotaas, olet avovaimosi mielestä mm:

      Itsekäs
      Vihamielinen
      Aggressiivinen
      Länkyttäjä
      Iltojen pilaaja (ilmeilläsi ja olemassaolollasi)

      Käskee sua olemaan hiljaa omassa kodissasi, ajaa sut pois omasta sängystäsi. Poliisit vei hänet pois ja hän uhkailee sua rikosilmoituksella.

      V-ttuilee ja alistaa sua.

      Ei, ei ole sika, kuulostaa tosi herttaiselta ja mukavalta vaimokkeelta. Ihme kun et ole vielä alttarille saatellut.

      • Anonyymi

        Voikohan se olla edes nainen? Jos on,
        on todella ai-ka paha naiseksi. :(


      • Anonyymi

        Nuo sanat millä nainen kuvaa ap:ta sopivat hänen omaan käytökseensä.


    • Anonyymi

      Suoraan sanottuna nainen kuulostaa vaaralliselta. Onko sulla ketään jolle voisit puhua asiasta? Aggressiivinen alkoholistinainen, joka uhkailee sinua tuskin on unelmiesi nainen, joten ilmeisesti pelkäät häntä liikaa uskaltaaksesi lähteä? Vai mikä pitää kiinni tässä naisessa?

      Tiedät itsekin, että nainen ei tule muuttumaan. Hän on väkivaltainen ja juonut jo pitkään, koska tuollaiset määrät viinaa eivät johda sammumiseen. Et pysty häntä muuttamaan, joten ainoa mahdollisuus on hakea naiselle häätö, jos asunto on sinun eikä nainen vapaaehtoisesti lähde. Häätö haetaan käräjäoikeudesta, kotikuntasi oikeusistuimen sivuilta löytyy lomake sitä varten. Jos asunto on naisen, niin muuta pois mahdollisimman pian. Jos olette naimisissa, niin ero vireille.

      Ota kaveri mukaan kun kerrot nämä asiat naiselle, koska siinä tilanteessa saattaa käydä kimppuusi. Parisuhdeväkivallasta kolmasosa on naisten tekemää eli on muitakin miehiä, jotka ovat kokeneet samaa. Et ole ainoa.

      • Anonyymi

        Eräs tuntemani mies eli 16 vuotta kuvaamasilaisessa suhteessa.
        Lisäksi avovaimo oli väkivaltainen ja kävi usein käsiksi ja hakkasi kännipäissään.
        Me ulkopuoliset tiedimme asiasta, ja tarjosimme apua ja tukea, mies ei huolinut. Kunnes sitten tuli se viimeinen tikki, tarvittiin poliisi ja ambulanssi. Mies sairaalaan. Naisesta en tiedä mitä seuraamuksia enkä välitä.
        Vasta nyt mies avautui ja alkoi puhua. Oli kertonut kaiken ambulanssimiehille ja myöhemmin sairaalassa. Siellä sosiaalihoitaja otti asian ja miehelle hankittiin asunto johon mennä kun pääsee sairaalasta. Luojan kiitos viisastui eikä ole ottanut mitään yhteyttä naiseen enää.
        Häpeä oli liian suuri, ei halunnut kertoa mitään eikä myöntää mitään, mieluummin kärsi 16 vuotta! Lapsia heillä ei onneksi ole. Ainakin yksi häätö edellisestä asunnosta naisen häriköinnin takia.
        Tästä on nyt viitisen vuotta aikaa, mies asuu edelleen yksin.


    • Anonyymi

      Ihan samanlaista se väkivalta on miehillä ja naisilla. Tiedän naisen, joka löi tuopilla nenän murskaksi, sai siitä kyllä tuomion ja suhde loppui siihen. Hakattu jotenkin tottuu tilanteeseen ja sitten mies varmaan häpeää ihan turhaan. Häiriintynyt on muullakin tavalla, jos lyö ja riehuu, koska kaikki alkoholistit eivät ole väkivaltaisia.

    • Anonyymi

      Laita lähdölle sellainen ihminen.
      Pärjää ihan hyvin ilman sinuakin, turha huolehtia.

    • Anonyymi

      Nainen ei rakasta sinua eikä ketään muutakaan, vain alkoholia. Siinä jää lapset ja kaikki läheiset toiseksi. Pelasta itsesi niin kauan kuin vielä voit, koska tuossa vain satutat itseäsi.

    • Anonyymi

      Vaihtaisin naista. En alkais olee juopon naisen kanssa. Mun nainen ei ole juoppo. Otamme maltillisesti alkoholia ja meillä on muitakin harrastuksia kuten kalastus. Kesälläkin lähes joka lauantai ja sunnuntai aamu lähdimme jo aamu neljältä kalaan joten siinä ei voi krapulaa olla silloin kun pitää nousta reippaasti ylös verkkoja kokemaan.

    • Anonyymi

      Tiedän paljon holisteja joiden juominen on loppunut kuin seinään kun ovat tulleet uskoon. Jumala on ottanut himon pois ja on tullut uusi elämä.

    • Anonyymi

      Onneksi ette ole naimisissa. Muutto erilleen ratkaisee ongelmasi, eihän tuo ole ihmisen elämää katsella toisen ryyppäämistä ja haukkumista. Vai mikä kuvio tuossa on takana, että oot pysyny suhteessa?

      • Anonyymi

        On hirveää hylätä rakas ihminen riippuvuuden kurimukseen. Hän ajautuu ryyppyporukoihin pahoinpideltäväksi, raiskattavaksi ja ryöstettäväksi, kunnes lopulta kuolee koruttomasti pankkitili tyhjänä. Olen nähnyt läheltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hirveää hylätä rakas ihminen riippuvuuden kurimukseen. Hän ajautuu ryyppyporukoihin pahoinpideltäväksi, raiskattavaksi ja ryöstettäväksi, kunnes lopulta kuolee koruttomasti pankkitili tyhjänä. Olen nähnyt läheltä.

        Useimmiten noin ei kuitenkaan käy, mutta tiedän miltä tuntuu ajatella noin. Todennäköisesti asuu sossun kustantamassa asunnossa ja ryyppää siellä itsensä kuoliaaksi, mutta sen pahempia ei tapahdu kuin harvoille. Telovat itse itsensä.

        Sitten on ne harvat, jotka lopettavat juomisen, kun kukaan ei ole avittamassa enää ryyppäämisessä ja onkin itse hoidettava asiansa. Sellaisiakin on, jotka lopettavat, mutta rakastamalla ja auttamalla ryyppäämisessä (antaa asua ilmaiseksi ja hoitamalla asiat puolesta ja ymmärtämällä) ei ryyppääminen lopu, se on varma.

        Ap:n kannattaa hakeutua johonkin terapiaan itse, jos kuvittelee voivansa pelastaa juopon. Niin se ei mene. Olen saatellut hautaan jo useamman juopon ja sekakäyttäjän suvustani, koska halua hoitoon ei ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hirveää hylätä rakas ihminen riippuvuuden kurimukseen. Hän ajautuu ryyppyporukoihin pahoinpideltäväksi, raiskattavaksi ja ryöstettäväksi, kunnes lopulta kuolee koruttomasti pankkitili tyhjänä. Olen nähnyt läheltä.

        Mikä sitten avuksi?!
        Kahlita hänet lukittuun huoneistoon. Ilman puhelinyhteyksiä ettei voi tilata humeita/viinaa?
        Maksaa jollekin joka kykenee simälläpitämään häntä 24/7 seuraavaksi puoleksi vuodeksi, estämään viinan saannin, juonnin?
        Maksamaan AA-kerholaiselle joka kävisi kerran päivässä kuuntelemassa hänen tarinoitaan ja antamassa sympatiaa?
        Nuo kaikki saattavat tuottaa raitistumisen, niin kauan kun raha riittää ulkopuolisten auttajien maksamiseen.

        On iso todennäkoisyys että kaiken tuon jälkeen kaikki vaivannäko on sioille heitettyä ELLEI AO itse halua luopua viinasta.
        Juopon täytyy itse tiedostaa ja haluta raitistua. Kuten aiempi kirjoittaja mainitsi. ihmisen elimisto kykenee korjaamaan aivot jos sille annetaan tilauisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sitten avuksi?!
        Kahlita hänet lukittuun huoneistoon. Ilman puhelinyhteyksiä ettei voi tilata humeita/viinaa?
        Maksaa jollekin joka kykenee simälläpitämään häntä 24/7 seuraavaksi puoleksi vuodeksi, estämään viinan saannin, juonnin?
        Maksamaan AA-kerholaiselle joka kävisi kerran päivässä kuuntelemassa hänen tarinoitaan ja antamassa sympatiaa?
        Nuo kaikki saattavat tuottaa raitistumisen, niin kauan kun raha riittää ulkopuolisten auttajien maksamiseen.

        On iso todennäkoisyys että kaiken tuon jälkeen kaikki vaivannäko on sioille heitettyä ELLEI AO itse halua luopua viinasta.
        Juopon täytyy itse tiedostaa ja haluta raitistua. Kuten aiempi kirjoittaja mainitsi. ihmisen elimisto kykenee korjaamaan aivot jos sille annetaan tilauisuus.

        Elämä paranee, kun ryyppäämiseen lopettaa, mutta aivojen vauriot eivät korjaannut pitkän ja rajun juomisen seurauksena. Se on yksi syy lisää juoda itsensä hautaan, ikävä kyllä. Kunto on tosi huono, mutta en tiedä miten kauan ap:n nainen on juonut. Toisaalta joku voi kestää kuusikymppiseksi päivittäistä juomista. Ennen sitä on kyllä jo katkokävelyä ja muistiongelmia ja useinhan vielä polttavat tupakkia myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hirveää hylätä rakas ihminen riippuvuuden kurimukseen. Hän ajautuu ryyppyporukoihin pahoinpideltäväksi, raiskattavaksi ja ryöstettäväksi, kunnes lopulta kuolee koruttomasti pankkitili tyhjänä. Olen nähnyt läheltä.

        Oletko ap? Toki aggressiivinen nainen saa helposti pataan muilta ryyppyporukoissa, vaikka normaalit ihmiset eivät lyö takaisin kuten ap. Enemmän vaikuttaa kovapintaiselta naiselta, joka voi ihan hyvin juopotella porukoissa, vaikka ap:n kanssa asuisikin.

        Ei kannata olla liian sinisilmäinen, tuon ikäinen alkoholisti on jo nähnyt ja kokenut kaikenlaista. Hoitoa voi ehdottaa ja sitten on eri asia, jos pystyy käsittelemään omaa aggressiivisuuttaan. Jos ei myönnä, ei suhteella ole tulevaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sitten avuksi?!
        Kahlita hänet lukittuun huoneistoon. Ilman puhelinyhteyksiä ettei voi tilata humeita/viinaa?
        Maksaa jollekin joka kykenee simälläpitämään häntä 24/7 seuraavaksi puoleksi vuodeksi, estämään viinan saannin, juonnin?
        Maksamaan AA-kerholaiselle joka kävisi kerran päivässä kuuntelemassa hänen tarinoitaan ja antamassa sympatiaa?
        Nuo kaikki saattavat tuottaa raitistumisen, niin kauan kun raha riittää ulkopuolisten auttajien maksamiseen.

        On iso todennäkoisyys että kaiken tuon jälkeen kaikki vaivannäko on sioille heitettyä ELLEI AO itse halua luopua viinasta.
        Juopon täytyy itse tiedostaa ja haluta raitistua. Kuten aiempi kirjoittaja mainitsi. ihmisen elimisto kykenee korjaamaan aivot jos sille annetaan tilauisuus.

        Suomen laki estää omaisia ottamasta juoppoa holhoukseen. Hidasta tuhoa on vain seurattava sivusta.

        Haluaako juoppo raitistua? Toisaalta haluaa, toisaalta ei. Arjen kurjuus ja taivaallinen olo kun juomista tauon jälkeen kokeilee vievät vastustamattomasti mukanaan.


    • Anonyymi

      Minäkin olen sivusta seurannut parhaan lapsuusystäväni alkoholisoitumista, enkä pystynyt tekemään auttamaan mitenkään.
      Hän joi aluksi viikonloppuisin itsensä umpikänniin, sitten jo viikollakin ja sai lopulta potkut töistään. Möi omistusosakkeensa, muutti vuokralle, joi rahat, meni luottotiedot, muutti työssä käyvän miesystävänsä luokse ja sai pataan miesystävältään harva se viikko. Mustelmia oli joka puolella kehoa, välillä ei pystynyt kunnolla kävelemään, välillä oli käsi siteessä jne. Joka kerran muka itse kaatunut.

      Pyysin monesti häntä lopettamaan juomisen, tai muuttamaan pois, lupasin auttaa. Varasin ajan Minnesotahoitoon ja lupasin maksaa sen. Hän pisti välit poikki minuun, hänellä ei ole mitään ongelmaa, hän ei ole juoppo, häntä ei pahoinpidellä, hän hoitaa itse asiansa.Olin yhteydessä poliisiin kun näin hänet ruokakaupalla koko poski mustana vielä sen jälkeen, mutta eipä niistä apuja ollut, kun ystäväni ei itse halunnut apua virkavallaltakaan.

      Ystäväni kuoli, koko viinaporukka ympärillä, kukaan ei välittänyt tuntikausiin lattialla oksennuslätäkössä korisevasta ystävästäni. Luulivat että kuorsaa kännissä vaikka tukehtui siinä heidän silmiensä alla hitaasti omaan oksennukseensa.
      Ruumiinavausraportti oli karua luettavaa. Eri-ikäisiä mustelmia, mitä ilmeisimmin pitkäkestoisen pahoinpitelyn jälkiä, useita erikokoisia ja eri-ikäisiä vuosien saatossa tulleita luunmurtumia sormissa, käsivarsissa, kasvoissa, jaloissa ja kylkiluissa. Olivat parantuneet mikä mitenkin kun ei lääkärissä ollut käynyt niitä hoidattamassa.

      Mietin monesti mitä olisin voinut tehdä toisin, En tiedä, en keksi, en osaa sanoa.

      En osaa neuvoa sinuakaan ap tämän enempää kuin, että jos tosiaan haluat naisen lopettavan juomisen, niin ainoa vaihtoehto teille molemmille on täysraittius.
      Lopeta sinä juominen kokonaan nyt heti. Älä ota edes sitä yhtä lasillista siitä hanaviinipakkauksesta, älä ota saunaolutta, älä osta enää alkoholia kotiinne.

      Täysraittius on ainoa vaihtoehto.
      Puhut rauhallisesti ja riitelemättä. Sano, rakastan sinua, mutta juomisen täytyy loppua, en katsele tätä yhtään kauempaa. Jos et yksin pysty viinasta irti pääsemään apua on saatavilla, menet hoitoon ja sen jälkeen alamme elämään terveempää elämää.
      Jos nainen ei halua raitistua, ero on ainoa vaihtoehto sinun terveytesi kannalta katsottuna.

      • Anonyymi

        Näitä tarinoita on Suomessa paljon.


      • Anonyymi

        Tuossahan on parisuhdeväkivaltaakin mukana. Ei riitä pelkästään raitistuminen ja väkivaltaisen puolison kanssa eläneellä tuskin on mahdollisuuksia alkaa saarnata raittiudesta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      67
      1390
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      54
      1072
    3. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      35
      944
    4. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      54
      933
    5. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      105
      855
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      57
      799
    7. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      84
      794
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      31
      711
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      700
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      56
      693
    Aihe