joskus kiusataan. Tuntuuko muista samalta?
Minusta on alkanut tuntumaan siltä, että täällä
240
<50
Vastaukset
Täällä on paljon kiusaamista.
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Samaa mieltä...
Alemman tason miehiä kiusataan aina, he eivät sitä itse huomaa.
Äitikin ihmettelee kun vässykällä ei ole naista. Anonyymi kirjoitti:
Äitikin ihmettelee kun vässykällä ei ole naista.Olenkin siitä koettanut puhua, että keskityttäis siihen kiusattuun, Jokuhan hänessä tekee kiusatun. Sitä jos ei muuta, häntä ei voi auttaa. Ja hänen olisi katsottava sitä itse silmiin, eikä kiusaajia... ne on peilejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äitikin ihmettelee kun vässykällä ei ole naista.Naiset ovat pahimpia kiusaajia, olen huomannut myös tämän.
Disse kirjoitti:
Olenkin siitä koettanut puhua, että keskityttäis siihen kiusattuun, Jokuhan hänessä tekee kiusatun. Sitä jos ei muuta, häntä ei voi auttaa. Ja hänen olisi katsottava sitä itse silmiin, eikä kiusaajia... ne on peilejä.
Disse ratkaisee kiusaamisongelman; tehdään kiusatuista kiusaajille mieleisiä. Koulukiusatulle huuleen marisätkä ja kouraan viinapullo, niin eikö muutu kiusaajan silmiin cooliksi henkilöksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naiset ovat pahimpia kiusaajia, olen huomannut myös tämän.
Kyllä täällä tehdään myös naisista pilkkaa ja välillä ihan tunnisteiden kera. Vois vähän miettiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä täällä tehdään myös naisista pilkkaa ja välillä ihan tunnisteiden kera. Vois vähän miettiä.
Sepä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naiset on vaan usein liian nössöjä muuhun kuin toistensa nokkimiseen. Ei sillä, että ketään pitäisi kiusata, mutta matalin aita on säälittävin aita.
- Anonyymi
Pummi kirjoitti:
Disse ratkaisee kiusaamisongelman; tehdään kiusatuista kiusaajille mieleisiä. Koulukiusatulle huuleen marisätkä ja kouraan viinapullo, niin eikö muutu kiusaajan silmiin cooliksi henkilöksi.
Se siitä suvaitsevaisuudesta... :(
Pummi kirjoitti:
No sä näet sen sen noin ja selittää sinua. 😊
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Näinhän sinun jutuistasi on luettavissa. Muututaan sinun kaltaiseksi, hyväksytään sinun totuus ainoaksi totuudeksi ja sen jälkeen on kaikki hyvin.
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän sinun jutuistasi on luettavissa. Muututaan sinun kaltaiseksi, hyväksytään sinun totuus ainoaksi totuudeksi ja sen jälkeen on kaikki hyvin.
Niinhän te koette, hotka etsii apua muista. 😬
Itsestä se pitää silti löytyä, ei edes Dissestä. 😊Disse kirjoitti:
Juuri sanoit, että se on kiusatun vika että on kiusattu, ei kiusaajien.
Pummi kirjoitti:
Juuri sanoit, että se on kiusatun vika että on kiusattu, ei kiusaajien.
Ei vika, vaan syy. Eri juttu. Mutta sitä on vaikea selittäö auki.
Se syy kun ei poistu, vaikka kaikki peilit rikottais, se on jokaisessa itsessään.
Joku voi nähdä sen rumuutena esimerkiksi... ei silloin huomaa niitä jotka nekevät muuta...Disse kirjoitti:
Se syy kun ei poistu, vaikka kaikki peilit rikottais, se on jokaisessa itsessään.
Joku voi nähdä sen rumuutena esimerkiksi... ei silloin huomaa niitä jotka nekevät muuta...Minusta tuossa menee puurot ja vellit sekaisin. Se että jonkun itseluottamus kohoaisi niin, ettei hän koe itseään enää rumaksi, tuskin lopettaa kiusaamista. Näitä kahta ongelmaa pitäisi käsitellä erillisinä asioina.
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Olenkin siitä koettanut puhua, että keskityttäis siihen kiusattuun, Jokuhan hänessä tekee kiusatun. Sitä jos ei muuta, häntä ei voi auttaa. Ja hänen olisi katsottava sitä itse silmiin, eikä kiusaajia... ne on peilejä.
Tuo ajatus ylläpitää kiusaamiskulttuuria; että syy olisi kiusatussa.
Pummi kirjoitti:
Minusta tuossa menee puurot ja vellit sekaisin. Se että jonkun itseluottamus kohoaisi niin, ettei hän koe itseään enää rumaksi, tuskin lopettaa kiusaamista. Näitä kahta ongelmaa pitäisi käsitellä erillisinä asioina.
Sitä vastaan oot aina kulkenut... silti mainitset laihiksesta ja muusta... et tee sellaista itsesi takia, vaan sen minkä koet unelmana.
Wuppis näkee sun heikkouden, siksi se ehkä iskee siihen.
Sitten kun se mitä olet, on sinua, et enää reagoi siihen. Wuppis voi haukkua sinua miten vaan ja hyväksyt itse itses. 😬
Wuppiksen pitää taas löytää muita keinoja itsestään, että sitä ei se huorittelu satuta...mutta arvosta peiliäs.... tarkoitus ei ole voittaa häntä, vaan itsesi. 😊 silloin kun sanot kiitos hälle, olet saavuttanut jotain. 😊 eikä kukaan enää voi sitä korttia käyttää. 😁Disse kirjoitti:
Sitä vastaan oot aina kulkenut... silti mainitset laihiksesta ja muusta... et tee sellaista itsesi takia, vaan sen minkä koet unelmana.
Wuppis näkee sun heikkouden, siksi se ehkä iskee siihen.
Sitten kun se mitä olet, on sinua, et enää reagoi siihen. Wuppis voi haukkua sinua miten vaan ja hyväksyt itse itses. 😬
Wuppiksen pitää taas löytää muita keinoja itsestään, että sitä ei se huorittelu satuta...mutta arvosta peiliäs.... tarkoitus ei ole voittaa häntä, vaan itsesi. 😊 silloin kun sanot kiitos hälle, olet saavuttanut jotain. 😊 eikä kukaan enää voi sitä korttia käyttää. 😁Hmm. Hyviä ajatuksia. Niitä pitää vähän mutustella.
Anonyymi kirjoitti:
No se on vähän sama kun koettaa siirtää vuoria... kannattaa mennä ennemmin vuoria päin...
En kehoita kiusaamaan, mutta sitä tapahtuu silti, vaikka miten yrittäisi olla vastaan...
Sama kun koettaisi riisua aseet maailmasta... ei onnistu. Aina joku näkee sen ainoaksi keinoksi puolestautua...- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiusaaminen on sairasta leikkiä, narsistisen yhteisön sairasta huvia. Monesti narsismiin liittyy se, että kun saa painettua toista alas, saa nostettua itseään ylös.
Kiusaaminen voi liittyä oman egonsa pönkitykseen. Kiusaaja käyttää sosiaalisia lahjakkuuttaan väärin heikomman alistamiseen. Hän porautuu läpi ihmisen persoonallisuuteen, jolloin kiusattu alkaa uskoa, että vika on hänessä. Kiusattu ottaa itseensä valheellisen identiteetin ja alkaa uskoa, mitä kiusaajat sanovat.
-sosiaalipsykologi Janne Viljamaa - Anonyymi
Disse kirjoitti:
"Jokuhan hänessä tekee kiusatun."
Erilaisuus.
Syy on puhtaasti kiusaajissa. - Anonyymi
Disse kirjoitti:
Joku voi nähdä sen rumuutena esimerkiksi... ei silloin huomaa niitä jotka nekevät muuta..."Ei vika, vaan syy. Eri juttu. Mutta sitä on vaikea selittäö auki. "
Nyt v*ttu valoja päälle! Oletko sä ihan hölmö? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiusaaminen on sairasta leikkiä, narsistisen yhteisön sairasta huvia. Monesti narsismiin liittyy se, että kun saa painettua toista alas, saa nostettua itseään ylös.
Kiusaaminen voi liittyä oman egonsa pönkitykseen. Kiusaaja käyttää sosiaalisia lahjakkuuttaan väärin heikomman alistamiseen. Hän porautuu läpi ihmisen persoonallisuuteen, jolloin kiusattu alkaa uskoa, että vika on hänessä. Kiusattu ottaa itseensä valheellisen identiteetin ja alkaa uskoa, mitä kiusaajat sanovat.
-sosiaalipsykologi Janne ViljamaaSe on sitä, että joku maksaa potut pottuina kun sopiva aika koittaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-sosiaalipsykologi Janne ViljamaaKiusaaminen on sairasta leikkiä, narsistisen yhteisön sairasta huvia. Monesti narsismiin liittyy se, että kun saa painettua toista alas, saa nostettua itseään ylös.
Toihan on just mitä esim dissukka tekee :o - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei vika, vaan syy. Eri juttu. Mutta sitä on vaikea selittäö auki. "
Nyt v*ttu valoja päälle! Oletko sä ihan hölmö?Yllätyitkö? Minä en.
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Eli sun muksua kun alettais kiusaamaan, sanoisit sille että kiusaajat on peilejä sulle rakas lapseni, syy on sinussa itsessäsi? Vau.
Pummi kirjoitti:
Hmm. Hyviä ajatuksia. Niitä pitää vähän mutustella.
Eipä tarkoitus ole satuttaa ketään... voisin sen tehdä helpomminkin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erilaisuus.
Syy on puhtaasti kiusaajissa.Tämä!
Erilaisuuden takia eläinmaailmassakin lauma dissaa erilaista.
Mutta jotenkin luulisin, että me ollaan pikkasen pitemmällä kuin eläinmaailma ymmärryksessä ja ymmärrettäisi se, ettei erilaisuus ole mikään syy ja oikeutus kiusaamiselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naiset on vaan usein liian nössöjä muuhun kuin toistensa nokkimiseen. Ei sillä, että ketään pitäisi kiusata, mutta matalin aita on säälittävin aita.
Miehistä muuttuvia naisia varmaan tarkoitit jotka kiusaavat oletettuja naisia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dissellä on kirkas päämärä palstalla, hän etsii opetuslapsia ympärilleen.
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Eipä tarkoitus ole satuttaa ketään... voisin sen tehdä helpomminkin...
Millä keinoilla? Vaikutat heppoiselta omegamieheltä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sun muksua kun alettais kiusaamaan, sanoisit sille että kiusaajat on peilejä sulle rakas lapseni, syy on sinussa itsessäsi? Vau.
Disse kompastui omaan näppäryyteensä.
Anonyymi kirjoitti:
Erilaisuus.
Syy on puhtaasti kiusaajissa.Erilainen voi olla muutenkin kuin altistuakseen. En mä ole eksynyt itsestäni, vaikka mua kiusataan palstalla. 😊
Ja olin mitä ikinä olen, aina saan tuta. Mutta jokin saa täällä pysymään ja jopa nauttimaan täälläolosta. 😃
Pyydän jopa kiusaamaan. Nostan kädet ilmaan ja sanon kaikille, hei täällä mä oon. Mutta miksi? Koska uskon johonkin. 😊
Itseeni. 😊Anonyymi kirjoitti:
Dissellä on kirkas päämärä palstalla, hän etsii opetuslapsia ympärilleen.
Hpöö höpö...😂
Anonyymi kirjoitti:
Jokinhan siihen mahdollistaa... ei haukku haavaa tee, jos ei ole syytä. 😊
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Hpöö höpö...😂
Mikä sun päämäärä sitten on? Valistaa meitä tyhmiä ja tietämättömiä pohjattomalla viisaudellasi?
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Siis sun mielestä on kiusatun oma vika kun kiusataan? Kiusattu ei saisi olla oma itsensä vaan pitäisi muuttaa itsensä joksikin mitä ei ole jotta ei kiusattaisi? sisukkaasti kyllä vedät tuota "täytyy ottaa vastuu omasta itsestään" -teoriaasi. Kiusaaja on aina se joka on syyllinen ja vastuussa piste. Sunkaltaisten takia kai se nyt kuitenkin menee kouluissakin niin että kiusattu joutuu vaihtamaan koulua vaikka kiusaajien pitäisi, ne on kuitenkin ainoat oikeat syylliset kiusaamiseen.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Disse kirjoitti:
Vatut ajattelisi noin jos sun lasta oikeasti kiusattais.
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Erilainen voi olla muutenkin kuin altistuakseen. En mä ole eksynyt itsestäni, vaikka mua kiusataan palstalla. 😊
Ja olin mitä ikinä olen, aina saan tuta. Mutta jokin saa täällä pysymään ja jopa nauttimaan täälläolosta. 😃
Pyydän jopa kiusaamaan. Nostan kädet ilmaan ja sanon kaikille, hei täällä mä oon. Mutta miksi? Koska uskon johonkin. 😊
Itseeni. 😊Ei vika ole kiusaajissa vaan sinussa. Niinhän yrität valistaa, syytä itseäsi kun sua nälvitään, parisuhteessa pettäjä.
Anonyymi kirjoitti:
Siis sun mielestä on kiusatun oma vika kun kiusataan? Kiusattu ei saisi olla oma itsensä vaan pitäisi muuttaa itsensä joksikin mitä ei ole jotta ei kiusattaisi? sisukkaasti kyllä vedät tuota "täytyy ottaa vastuu omasta itsestään" -teoriaasi. Kiusaaja on aina se joka on syyllinen ja vastuussa piste. Sunkaltaisten takia kai se nyt kuitenkin menee kouluissakin niin että kiusattu joutuu vaihtamaan koulua vaikka kiusaajien pitäisi, ne on kuitenkin ainoat oikeat syylliset kiusaamiseen.
-harmiseikirj-Voidaan tuomita kiusaajat tästä ikuisuuteen, mutta mitä se muutaa mitäön?
Kukkosen Lasse veti aina ihme huutokohtauksen tsempatessaan itsensä kopissa. Se ei ikinä välittänyt mitä muut siitä miettii, mutta oli kärppien ks maajoukkueen kapteeni monesti.
Lasse ois ollut helppo kohde tavastaan... mutta ei tehnyt sillä kuin etua.... taitaa nykyään elää sille?- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Voidaan tuomita kiusaajat tästä ikuisuuteen, mutta mitä se muutaa mitäön?
Kukkosen Lasse veti aina ihme huutokohtauksen tsempatessaan itsensä kopissa. Se ei ikinä välittänyt mitä muut siitä miettii, mutta oli kärppien ks maajoukkueen kapteeni monesti.
Lasse ois ollut helppo kohde tavastaan... mutta ei tehnyt sillä kuin etua.... taitaa nykyään elää sille?Nyt on hyvä hetki lukea koko ketju uudestaan ja ajatuksella, jos sinulta sellaista löytyy. Keskittyisin sinuna erityisesti omiin viesteihin.
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Lasse ois ollut helppo kohde tavastaan... mutta ei tehnyt sillä kuin etua.... taitaa nykyään elää sille?No niin ne pitäisi, halimalla kiusaajia kannustetaan niitä vain jatkamaan epätervettä toimintaansa. Sitäpaitsi, suurin osa kiusatuista on ihan tavallisia lapsia, nuoria ja aikuisia, ei niissä ole mitään silmiinpistävää miksi on joutuneet kiusatuksi, on vain joku kiusaaja ottanut kohteekseen ihan ilkeyttään. Siinä olet kyllä tavallaan oikeassa että muuttamalla itsensä kiusaajan kaltaiseksi kiusattu voi saada kiusaamisen loppumaan, mutta ei se ihan oikein sekään ole kun joutuu turvautumaan semmoiseen mitä ei ole itse luontaisesti.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
"Ei vika, vaan syy. Eri juttu. Mutta sitä on vaikea selittäö auki. "
Nyt v*ttu valoja päälle! Oletko sä ihan hölmö?Niin, enpä kykene selostamaan sulle sitä auki...
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on hyvä hetki lukea koko ketju uudestaan ja ajatuksella, jos sinulta sellaista löytyy. Keskittyisin sinuna erityisesti omiin viesteihin.
En ehkä jaksa. Mua väsyttää... 🥱
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
En ehkä jaksa. Mua väsyttää... 🥱
Eipä yllätä. En minäkään sinuna kehtaisi näitä aivopieruja uudestaan lukea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Hyvähyvä! Olin juuri sanomassa samaa.
Anonyymi kirjoitti:
Eipä yllätä. En minäkään sinuna kehtaisi näitä aivopieruja uudestaan lukea.
No tsekkaan huomenna jaksanko vastata. Moni trollaa nykyään... olen kohde. 😊
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No tsekkaan huomenna jaksanko vastata. Moni trollaa nykyään... olen kohde. 😊
Tässä ketjussa ei trollaile kukaan. Ainoastaan sinä esität helvetin tyhmiä mielipiteitä, joita ainoina ja oikeina pidät.
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ketjussa ei trollaile kukaan. Ainoastaan sinä esität helvetin tyhmiä mielipiteitä, joita ainoina ja oikeina pidät.
Jepjep..
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-"Kiusattu ei saisi olla oma itsensä vaan pitäisi muuttaa itsensä joksikin mitä ei ole jotta ei kiusattaisi? "
-No noinhan se menee tällä palstallakin. Heti, kun kerroin totuuden itsestäni pääsin mustalle listalle ja olen syytettynä ties mistä mielivaltaisesti. Ei täällä tai missään saa olla oikeasti oma itsensä, heti on joku ihmisen näköinen kyrpä aukomassa päätään. Ole näin, ole noin tai et ole yhtään mitään.
Onneks mä en enää ole lammas ja anna muitten paimentaa.- Anonyymi
Gaylord_Focker kirjoitti:
"Kiusattu ei saisi olla oma itsensä vaan pitäisi muuttaa itsensä joksikin mitä ei ole jotta ei kiusattaisi? "
-No noinhan se menee tällä palstallakin. Heti, kun kerroin totuuden itsestäni pääsin mustalle listalle ja olen syytettynä ties mistä mielivaltaisesti. Ei täällä tai missään saa olla oikeasti oma itsensä, heti on joku ihmisen näköinen kyrpä aukomassa päätään. Ole näin, ole noin tai et ole yhtään mitään.
Onneks mä en enää ole lammas ja anna muitten paimentaa.Uhriudut. Kuinka sopivasti nyt sattuikin.
Anonyymi kirjoitti:
Uhriudut. Kuinka sopivasti nyt sattuikin.
Mulla on täysi oikeus siihen. Ihan aiheesta vieläpä. Mietippä sitä hetki hiljaa.
- Anonyymi
"Kiusattu ei saisi olla oma itsensä vaan pitäisi muuttaa itsensä joksikin mitä ei ole jotta ei kiusattaisi? "
Onneks mä en enää ole lammas ja anna muitten paimentaa." Heti, kun kerroin totuuden itsestäni pääsin mustalle listalle ja olen syytettynä ties mistä mielivaltaisesti. "
Eipäs uhriuduta, ihan itse tekemäsi koukut alkoivat tulla vastapalloon, sekä myös se että kun ykskaks kerrotkin olleesi ihan eri ihminen kuin mitä olet vuosia esittänyt ja olet esittänyt useilla tekaistuilla persoonilla. Siitä ihan ymmärrettävästi voi ihmiset närkästyä kun kokevat tulleensa vedätetyksi ja sinä ihan kehuskelit asialla sensijaan että olisit pyytänyt anteeksi vedätyksiä, lisäksi moitit niitä harhautettuja tyhmiksi kun oli menneet sinun vedätyksiin, luulen että oikeastaan pääsit melko vähällä suhteessa petokseen.
-harmiseikirj-
" Heti, kun kerroin totuuden itsestäni pääsin mustalle listalle ja olen syytettynä ties mistä mielivaltaisesti. "
Eipäs uhriuduta, ihan itse tekemäsi koukut alkoivat tulla vastapalloon, sekä myös se että kun ykskaks kerrotkin olleesi ihan eri ihminen kuin mitä olet vuosia esittänyt ja olet esittänyt useilla tekaistuilla persoonilla. Siitä ihan ymmärrettävästi voi ihmiset närkästyä kun kokevat tulleensa vedätetyksi ja sinä ihan kehuskelit asialla sensijaan että olisit pyytänyt anteeksi vedätyksiä, lisäksi moitit niitä harhautettuja tyhmiksi kun oli menneet sinun vedätyksiin, luulen että oikeastaan pääsit melko vähällä suhteessa petokseen.
-harmiseikirj-
-harmiseikirj-Niin, ja perustelinkin syyt miksi. Mennyt sulta ohi? Jos mitään ymmärrät ihmisen psyykestä, ymmärrät myös suojautumis reaktiosta ja ehkä kieltämis reaktiostakin?
Yritin pistää vitsillä asian, jonka kertomista kauhistuin itsekin. Pakkia ei enää saanut päälle.
Enkä mä anteeksi pyydä reaktioitani, ei muutkaan pyytele omiaan.Gaylord_Focker kirjoitti:
Niin, ja perustelinkin syyt miksi. Mennyt sulta ohi? Jos mitään ymmärrät ihmisen psyykestä, ymmärrät myös suojautumis reaktiosta ja ehkä kieltämis reaktiostakin?
Yritin pistää vitsillä asian, jonka kertomista kauhistuin itsekin. Pakkia ei enää saanut päälle.
Enkä mä anteeksi pyydä reaktioitani, ei muutkaan pyytele omiaan.Tai defenssit, jos on helpompi sana sisäistää.
- Anonyymi
Niin, ja perustelinkin syyt miksi. Mennyt sulta ohi? Jos mitään ymmärrät ihmisen psyykestä, ymmärrät myös suojautumis reaktiosta ja ehkä kieltämis reaktiostakin?
Enkä mä anteeksi pyydä reaktioitani, ei muutkaan pyytele omiaan.Joo mutta tässä asiassa vastareaktio oli ihan odotettavissa ja ymmärrettävä, eikä sua siitä avautumisesta vakkarit sen kummemmin ole kiusanneet, trollit toki käyttää kaikki lisäaseet mitä vain saavat ja vakkareista ne jotka muutenkin olisi nokkineet. Itsekin sua ryöpytin ihan muista syistä joihin syyt oli olemassa jo ennen sitä avautmista, enkä sitä käyttänyt mielestäni sun lyttäämiseen vaikka olisin voinutkin, kävi jopa vähän sääliksi se miten sait puskailijoilta takkiin niistä.
Disse kirjoitti:
Erilainen voi olla muutenkin kuin altistuakseen. En mä ole eksynyt itsestäni, vaikka mua kiusataan palstalla. 😊
Itseeni. 😊Ah ihana nousuhumala😆😆😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin.
- Anonyymi
Onneks mä en enää ole lammas ja anna muitten paimentaa.Enemmän kuin sun precious sukupuoli-identiteetti kriisi ihmisiä tuntuu korpeevan sun näkemys itsestäsi jonain poikkeuksellisena erikoisyksilönä, snowflake.
Anonyymi kirjoitti:
Joo mutta tässä asiassa vastareaktio oli ihan odotettavissa ja ymmärrettävä, eikä sua siitä avautumisesta vakkarit sen kummemmin ole kiusanneet, trollit toki käyttää kaikki lisäaseet mitä vain saavat ja vakkareista ne jotka muutenkin olisi nokkineet. Itsekin sua ryöpytin ihan muista syistä joihin syyt oli olemassa jo ennen sitä avautmista, enkä sitä käyttänyt mielestäni sun lyttäämiseen vaikka olisin voinutkin, kävi jopa vähän sääliksi se miten sait puskailijoilta takkiin niistä.
-harmiseikirj-No en tässä nyt sinua henkilökohtaisesti syytä mistään. Ihan yleisesti vaan esimerkkinä mitä se täälläkin on. Kaksinaismoralismia.
Soo soo yhdelle ja haista vittu toiselle. Kiire osoitella muita sormella ja näkemättä yhtään, että itse tekee just sitä mistä toiselle saarnaa. Kiusaa ja ojentaa.
Mä voin nyt kävellä takki auki, ei mua satuta ne huutelut, lähinnä vaan huvittaa ja joskus ihmetyttääkin etteikö ihmiset itse näe touhujaan?
Ja ei näe ei.
En mielestäni vittuile kellekkään henkilökohtaisista asioista täällä? Saa oikasta, jos olen sokea. Kerron kyllä kantani asiaan, en niinkään ihmiseen.
Tai siihen ainakin pyrin. Eri asia, kun trollit roastaa, roastaan takas. Väliin ei kannata änkeä, jos pelkää sanojen satuttavan.Gaylord_Focker kirjoitti:
No en tässä nyt sinua henkilökohtaisesti syytä mistään. Ihan yleisesti vaan esimerkkinä mitä se täälläkin on. Kaksinaismoralismia.
Soo soo yhdelle ja haista vittu toiselle. Kiire osoitella muita sormella ja näkemättä yhtään, että itse tekee just sitä mistä toiselle saarnaa. Kiusaa ja ojentaa.
Mä voin nyt kävellä takki auki, ei mua satuta ne huutelut, lähinnä vaan huvittaa ja joskus ihmetyttääkin etteikö ihmiset itse näe touhujaan?
Ja ei näe ei.
En mielestäni vittuile kellekkään henkilökohtaisista asioista täällä? Saa oikasta, jos olen sokea. Kerron kyllä kantani asiaan, en niinkään ihmiseen.
Tai siihen ainakin pyrin. Eri asia, kun trollit roastaa, roastaan takas. Väliin ei kannata änkeä, jos pelkää sanojen satuttavan.Ja kyllähän se niin oli, että trolli voi olla kuka vaan. Mutta huomasin kyllä ne pari, jotka seisoi mun rinnalla. Kiitos heille. Nimiä mainitsematta, tietävät kyllä itsensä.
No en tässä nyt sinua henkilökohtaisesti syytä mistään. Ihan yleisesti vaan esimerkkinä mitä se täälläkin on. Kaksinaismoralismia.
Ja ei näe ei.
Tai siihen ainakin pyrin. Eri asia, kun trollit roastaa, roastaan takas. Väliin ei kannata änkeä, jos pelkää sanojen satuttavan.Jaa Valtakuntaa olen höykyttänyt aikoinaan ja ihan nimimerkillä. Olen myös pyytänyt häneltä anteeksi parikin kertaa. Osaan mäkin katua sanojani, jos loukkaan ja miettiä tykönäni.
Takuan kyllä herkästi koska tein väärin. Tai vedin överit. Mulla mielestäni kuuppa pelaa vielä suht hyvin ja moraalisestikin.- Anonyymi
Ja ei näe ei.
Tai siihen ainakin pyrin. Eri asia, kun trollit roastaa, roastaan takas. Väliin ei kannata änkeä, jos pelkää sanojen satuttavan.Niin mutta niinhän se on ruo dissenkin touhu, ketjun viestien perusteella dissen mielestä se sunkin ryöpytys on ihan ansaittua kun menit avautumaaan ja osoittamaan erilaisuutesi, korjauskeinona disse tarjoaa että sun pitäisi muuttaa identiteettisi takaisin muita miellyttävämpään suuntaan ja sitä vastaanhan minä tässä olen sanonut. Että ei ihan oikein semmoinen ole vaan juurikin että pitäisi saada olla kiusaamatta sellaisena kuin on, tällaisessa ympäristössä jossa trollailu ja puskailu on helppoa se vaan on aika mahdotonta.
Jos otetaan kaksi vaihtoehtoa, dissen malli jossa sinun pitäisi muuttua trollien mieleiseksi tai sitten se että sinä et muutu ja trolleista päästäisiin eroon niin väittäisin että tuo jälkimmäinen olisi kaikille mukavampi. No huomenna tietysti disse taas tähän tulee selittämään että enhän minä niin tarkoittanut vaan näin :D
No nyt loppu mission impossible, kai se on lähtävä nukkumaan, hyviä öitä.
Ja kyllähän se niin oli, että trolli voi olla kuka vaan. Mutta huomasin kyllä ne pari, jotka seisoi mun rinnalla. Kiitos heille. Nimiä mainitsematta, tietävät kyllä itsensä.
En seisonut rinnalla.
- Anonyymi
Jaa Valtakuntaa olen höykyttänyt aikoinaan ja ihan nimimerkillä. Olen myös pyytänyt häneltä anteeksi parikin kertaa. Osaan mäkin katua sanojani, jos loukkaan ja miettiä tykönäni.
Takuan kyllä herkästi koska tein väärin. Tai vedin överit. Mulla mielestäni kuuppa pelaa vielä suht hyvin ja moraalisestikin.Olen eri mieltä. Jos et jotain siedä, et siedä sitä koskaan. Ja se jos mikä on jäänyt sinun persoonastasi mieleen.
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta niinhän se on ruo dissenkin touhu, ketjun viestien perusteella dissen mielestä se sunkin ryöpytys on ihan ansaittua kun menit avautumaaan ja osoittamaan erilaisuutesi, korjauskeinona disse tarjoaa että sun pitäisi muuttaa identiteettisi takaisin muita miellyttävämpään suuntaan ja sitä vastaanhan minä tässä olen sanonut. Että ei ihan oikein semmoinen ole vaan juurikin että pitäisi saada olla kiusaamatta sellaisena kuin on, tällaisessa ympäristössä jossa trollailu ja puskailu on helppoa se vaan on aika mahdotonta.
Jos otetaan kaksi vaihtoehtoa, dissen malli jossa sinun pitäisi muuttua trollien mieleiseksi tai sitten se että sinä et muutu ja trolleista päästäisiin eroon niin väittäisin että tuo jälkimmäinen olisi kaikille mukavampi. No huomenna tietysti disse taas tähän tulee selittämään että enhän minä niin tarkoittanut vaan näin :D
-harmiseikirj-No Disse kelaa tavallaan. Mä ehkä ymmärrän sen mitä hän ajaa takaa noilla kirjoituksillaan.
Ei hän käske identiteettiään muuttamaan, vaan pitämään siitä kiinni, ihan sama mitä muut siitä tuumaa. Itsetuntoa hän tarkoittaa. Jos oikein tulkitsen hänet.
Joo, öitä.Anonyymi kirjoitti:
Enemmän kuin sun precious sukupuoli-identiteetti kriisi ihmisiä tuntuu korpeevan sun näkemys itsestäsi jonain poikkeuksellisena erikoisyksilönä, snowflake.
Snowflake, niin kun säkin. Mä en ole pitänyt itseöni ikinä muita erityisempänä, muut vaan nostaa mut mielessään sille hyllylle.
Valitettavasti siinä on lukijan asenne takana, ei mun.Anonyymi kirjoitti:
Olen eri mieltä. Jos et jotain siedä, et siedä sitä koskaan. Ja se jos mikä on jäänyt sinun persoonastasi mieleen.
Väärä tulkinta. Mä siedän hyvin paljon. Mutta se ei tarkoita, että tykkään kaikista.
- Anonyymi
Väärä tulkinta. Mä siedän hyvin paljon. Mutta se ei tarkoita, että tykkään kaikista.
Kyllä se oli oikea tulkinta. Lisäksi olet aika kateellinen ja tietyissä kohtaa ilmenee voimakas piilotettu mustasukkaisuus ja epävarmuus. Luen sinua erittäin hyvin.
- Anonyymi
Lisäksi et siedä palstan naisellisia naisia,
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se oli oikea tulkinta. Lisäksi olet aika kateellinen ja tietyissä kohtaa ilmenee voimakas piilotettu mustasukkaisuus ja epävarmuus. Luen sinua erittäin hyvin.
Ei ole. Minä mustis? Lilliksestä olen ollut mustis, muut ei herätä mussa sellaisia tunteita. Kukaan muu.
Et lue.- Anonyymi
Tämän lisäksi kirjoitat toisen kirjoittajan asiat hyvin pian ominasi. Olen seurannut niin monta kertaa sitä seikkaa joten siinä on jotain hyvin outoa. Neuvoksi antaisin , että yrität miettiä asioita ihan omasta päästäsi.
- Anonyymi
Ei ole. Minä mustis? Lilliksestä olen ollut mustis, muut ei herätä mussa sellaisia tunteita. Kukaan muu.
Et lue.Asia vain on näin. Olet läpikuultava.
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi et siedä palstan naisellisia naisia,
Heh, en niin kun mä jumaloin niitä. Etenkin yhtä erityisesti. :)
Anonyymi kirjoitti:
Tämän lisäksi kirjoitat toisen kirjoittajan asiat hyvin pian ominasi. Olen seurannut niin monta kertaa sitä seikkaa joten siinä on jotain hyvin outoa. Neuvoksi antaisin , että yrität miettiä asioita ihan omasta päästäsi.
Kuten?
Anonyymi kirjoitti:
Asia vain on näin. Olet läpikuultava.
Uskottele vaan itsellesi. Minä tunnen itseni, sinä et minua.
- Anonyymi
Et lue.Valitettavasti luen vaikken aina haluaisi. Olen elämässäni nähnyt liudan samankaltaisia persoonia ja tunnistan lajin kun tulee kohdalle.
- Anonyymi
Snowflake, niin kun säkin. Mä en ole pitänyt itseöni ikinä muita erityisempänä, muut vaan nostaa mut mielessään sille hyllylle.
Valitettavasti siinä on lukijan asenne takana, ei mun.Toi on sun ja dissen mantra jonka taakse piiloudutte aina. Takki kääntyy heti kun tilanne on toisinpäin. Ei kovin fiksua.
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti luen vaikken aina haluaisi. Olen elämässäni nähnyt liudan samankaltaisia persoonia ja tunnistan lajin kun tulee kohdalle.
On sulla suuret luulot itsestäsi. No luule rauhassa, luulo ei ole tiedon väärti.
Anonyymi kirjoitti:
Toi on sun ja dissen mantra jonka taakse piiloudutte aina. Takki kääntyy heti kun tilanne on toisinpäin. Ei kovin fiksua.
Fiksua tai mutta fakta.
- Anonyymi
Kuten?
Vuosien varrella niitä on kertynyt niin paljon, että ikä ja terveys menisi, mutta ne ovat ihan arkipäivän asioita mitä toinen kirjoittaja on ehtinyt täällä ensin sanoa; sitten pian tulet sinä ja esität ominasi. Lukija pystyy kyllä asian rekisteröimään. Kelaa kirjoituksesi.
- Anonyymi
Uskottele vaan itsellesi. Minä tunnen itseni, sinä et minua.
Kyllä vaan...ja sekös sinua kismittää kulta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asia vain on näin. Olet läpikuultava.
Täsmälleen samat asiat pistäneet silmään
Tämä ja disse kuvittelevat että heihin tartutaan kateudesta tms mutta kun se ei sitä ole. Kaukaa näkee paremmin ja se on juuri tuo itselle sokea kaksinaamainen tyyli joka saa porukat takajaloilleen, ei itse asia. - Anonyymi
Disse kirjoitti:
Ei nuorilla ole sellaista itsevarmuutta, ja pitäisi kyllä olla erittäin varovainen mitä sanoo teinille.. Voit ehkä yrittää täällä sanoittaa jotain, mutta epäonnistuit kyllä nyt pahasti. Ei ole IKINÄ uhrin vika, jos joutuu hyökkäyksen kohteeksi. Ei ikinä! On se hyökkäys sitten fyysinen tai henkinen. Ja SE pitää tehdä selväksi sille uhrille. SILLOIN uhrilla on mahdollisuus eheytyä ja se itsetunto voi siitä sitten hiljalleen alkaa nousemaan. Muunlainen kiusaajien lähestyminen johtaisi vain ja ainoastaan stressitason nousuun ja itsetunnon toistuvaan laskuun, kun kiusaajat eivät lopettaisikaan kiusaamistaan.
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti luen vaikken aina haluaisi. Olen elämässäni nähnyt liudan samankaltaisia persoonia ja tunnistan lajin kun tulee kohdalle.
Minusta sun pitää nähdä vielä lisää liuta ihmisiä, että opit tunnistamaan minut. Eikä pahalla.
Anonyymi kirjoitti:
Vuosien varrella niitä on kertynyt niin paljon, että ikä ja terveys menisi, mutta ne ovat ihan arkipäivän asioita mitä toinen kirjoittaja on ehtinyt täällä ensin sanoa; sitten pian tulet sinä ja esität ominasi. Lukija pystyy kyllä asian rekisteröimään. Kelaa kirjoituksesi.
Kuten? Mulla ei tuu mieleen yhtään?
- Anonyymi
On sulla suuret luulot itsestäsi. No luule rauhassa, luulo ei ole tiedon väärti.
Ottaa sulla aina kipeää kun tieto osuu tutkakenttään. En voi tarkalle näölleni mitään. Korkeintaan voin pahoitella, mutta miksi sitäkään nyt tekisin.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vaan...ja sekös sinua kismittää kulta.
Huvittaa, ei kismitä. Mut en ole sun kulta. Sori.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ja disse kuvittelevat että heihin tartutaan kateudesta tms mutta kun se ei sitä ole. Kaukaa näkee paremmin ja se on juuri tuo itselle sokea kaksinaamainen tyyli joka saa porukat takajaloilleen, ei itse asia.No me nähdään nämä. Ja siitähän ei saisi sanoa (eivät tykkää), mutta aina ja loputtomiin ei pysty kyllä hiljaakaan olemaan.
Anonyymi kirjoitti:
Ottaa sulla aina kipeää kun tieto osuu tutkakenttään. En voi tarkalle näölleni mitään. Korkeintaan voin pahoitella, mutta miksi sitäkään nyt tekisin.
Aha, no oliko sulla ihan jotain asiaakin vai vieläkö jatkat egosi boostausta mun ympärillä tanssien? :)
- Anonyymi
Kuten? Mulla ei tuu mieleen yhtään?
Ei niin kun pidät niitä aina ominasi. Joku kertoo jostain tietystä asiasta, ja pian sinä kerrot perässä samoin.
- Anonyymi
Huvittaa, ei kismitä. Mut en ole sun kulta. Sori.
Tänä iltana olet.
- Anonyymi
Aha, no oliko sulla ihan jotain asiaakin vai vieläkö jatkat egosi boostausta mun ympärillä tanssien? :)
Kerroin vain fakta-asiat. Turha vetää palkokasvin osia hengitysteihin.
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ja disse kuvittelevat että heihin tartutaan kateudesta tms mutta kun se ei sitä ole. Kaukaa näkee paremmin ja se on juuri tuo itselle sokea kaksinaamainen tyyli joka saa porukat takajaloilleen, ei itse asia.Mistähän vitusta mullekaan pitäisi kateellinen olla? :D
Huonosti on asiat, jos mua kadehtii.Anonyymi kirjoitti:
No me nähdään nämä. Ja siitähän ei saisi sanoa (eivät tykkää), mutta aina ja loputtomiin ei pysty kyllä hiljaakaan olemaan.
Aa, olet trolli. Arvasin. :)
Argumentit loppu, niin alkaa juttelu itsen kanssa, mehän tiedetään tää. Mä ja mun oikee ja vasen silmä. :D- Anonyymi
Minusta sun pitää nähdä vielä lisää liuta ihmisiä, että opit tunnistamaan minut. Eikä pahalla.
Voi voi. Olen sanonut vain sen, minkä olen havainnoinut. Itsehän sen näkymän olet luonut. Silloin siitä ei pidä himmastua. Edustat tiettyä persoonaa enkä itse asiassa halua tavata samanlaisia enää yhtään enempää, tietomäärä on saavutettu, että olen pystynyt analysoimaan - myös ja juurikin tekstin kautta sinut.
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin kun pidät niitä aina ominasi. Joku kertoo jostain tietystä asiasta, ja pian sinä kerrot perässä samoin.
No kuten? Ellun vaivat ja mun? Voin laittaa lääkärin liitteen copypastella aijaahan, jos sitä meinaat? Sano nyt äläkä vihjaile.
Anonyymi kirjoitti:
Kerroin vain fakta-asiat. Turha vetää palkokasvin osia hengitysteihin.
Enhän mä vedäkään, mua vaan huvittaa sun tärkeilysi. Hyvin naisellista ja eroottista. ;)
- Anonyymi
Argumentit loppu, niin alkaa juttelu itsen kanssa, mehän tiedetään tää. Mä ja mun oikee ja vasen silmä. :DNo nyt ei sulla osunut. Tuossa oli toinenkin ihminen välissä kirjoittamassa. Miksi et vain kestä totuutta? Ei tuon trolli-kortin taakse aina voi kätkeytyä. Jos olisit järkevä, lukisit nyt tarkalla silmällä tämän palautteen.
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi. Olen sanonut vain sen, minkä olen havainnoinut. Itsehän sen näkymän olet luonut. Silloin siitä ei pidä himmastua. Edustat tiettyä persoonaa enkä itse asiassa halua tavata samanlaisia enää yhtään enempää, tietomäärä on saavutettu, että olen pystynyt analysoimaan - myös ja juurikin tekstin kautta sinut.
Juu, vika ei silti ole kertojan päässä vaan lukijan päässä, kun koodit ei täsmää. Sulla on siellä syntax error tila.
Anonyymi kirjoitti:
No nyt ei sulla osunut. Tuossa oli toinenkin ihminen välissä kirjoittamassa. Miksi et vain kestä totuutta? Ei tuon trolli-kortin taakse aina voi kätkeytyä. Jos olisit järkevä, lukisit nyt tarkalla silmällä tämän palautteen.
Oliko äiti vai isi? Varmaan näit sukupuolenkin tarkkana tyttönä? ;)
- Anonyymi
Argumentit loppu, niin alkaa juttelu itsen kanssa, mehän tiedetään tää. Mä ja mun oikee ja vasen silmä. :DJa miks sä aina otat kaiken pahalla? Jokainen näkee sut eri tavalla. Se pitää vaan kestää jos on tullut tänne pyörimään. Toiset vaan näkee läpi. Toiset ei tule näkemään koskaan yhtään mitään. Niiden kanssa sulla skulaakin hyvin ja mikäs siinä. Hengenheimolaisia on meillä kaikilla.
Anonyymi kirjoitti:
Ja miks sä aina otat kaiken pahalla? Jokainen näkee sut eri tavalla. Se pitää vaan kestää jos on tullut tänne pyörimään. Toiset vaan näkee läpi. Toiset ei tule näkemään koskaan yhtään mitään. Niiden kanssa sulla skulaakin hyvin ja mikäs siinä. Hengenheimolaisia on meillä kaikilla.
Heh, minä pahalla? Luuletko sä että mä tässä sun kanssa vehtaisin, jos oisin pahalla ottanut? Kyllä ne mielensä pahoittajat aina poistuu täältä eikä jää jatkamaan.
- Anonyymi
Heh, minä pahalla? Luuletko sä että mä tässä sun kanssa vehtaisin, jos oisin pahalla ottanut? Kyllä ne mielensä pahoittajat aina poistuu täältä eikä jää jatkamaan.
No niin kuin tuossa yllä jo harjoitat, alat vinoilun.
Mutta joo sepä siitä. Nyt öitä. - Anonyymi
En ole.
Olit jo.
Anonyymi kirjoitti:
No niin kuin tuossa yllä jo harjoitat, alat vinoilun.
Mutta joo sepä siitä. Nyt öitä.Suututko mun huumorista? Sori, mä olen tällainen. Kestä tai et. En tule muuttumaan muuksi.
Öitä nyt sitten.- Anonyymi
Suututko mun huumorista? Sori, mä olen tällainen. Kestä tai et. En tule muuttumaan muuksi.
Öitä nyt sitten.Huumori ja vinoilu ovat eri asia. Vinoilu varjotaan huumoriksi kun kohde on toisen sanoista hieman, noh, kyrvähtänyt. Joo mut kello soi kohta duuni kutsuu
- Anonyymi
Älä nyt unia silti minusta näe.
jaa
Anonyymi kirjoitti:
Huumori ja vinoilu ovat eri asia. Vinoilu varjotaan huumoriksi kun kohde on toisen sanoista hieman, noh, kyrvähtänyt. Joo mut kello soi kohta duuni kutsuu
Mees nyt hani pupunen nukkumaan, että jaksat painaa sorvin ääressä. Ketunhäntä kainalossa. ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Kiitos Harmis. Näissä Dissen jutuissa olen liiankin usein samaa mieltä harmiksen kanssa, vaikka muuten ei olla harmiksen kanssa samalla tasolla.
Oikeasti, harmiksellakin on monta kertaa puhtaampi moraali kuin dissellä.
Disse onkin yksi kiusaajista, joten hänen moraalinsa on aina likainen eikä hän sitä näe. Harvat kiusaajat jotka noin pitkälle ovat uskotelleet olevansa hyviksiä niin koskaan sitä tajuaa.
Ei millään pahalla harmis, etten ole kanssasi kauhean usein samaa mieltä, mutta olet hieman oudon jämähtänyt joihinkin juttuihin. Olet sentään rehellisesti erimieltä ja keskustelet kunnolla aiheesta. Ja sinäkin osaat välillä olla aikamoinen trolli, vaikka pistät rajan tuohon kiusaamiseen. ;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta niinhän se on ruo dissenkin touhu, ketjun viestien perusteella dissen mielestä se sunkin ryöpytys on ihan ansaittua kun menit avautumaaan ja osoittamaan erilaisuutesi, korjauskeinona disse tarjoaa että sun pitäisi muuttaa identiteettisi takaisin muita miellyttävämpään suuntaan ja sitä vastaanhan minä tässä olen sanonut. Että ei ihan oikein semmoinen ole vaan juurikin että pitäisi saada olla kiusaamatta sellaisena kuin on, tällaisessa ympäristössä jossa trollailu ja puskailu on helppoa se vaan on aika mahdotonta.
-harmiseikirj-Ei Disse nykyään enää selittele paljoa vaan ohittaa juttuja kuin ei olisi koskaan sanonutkaan mitään.
Minusta J/Focker ei ole kuin Disse, mutta ymmärrän kyllä jos vaikuttaa käytös siltä, ksoka dissen tapa on tahrannut vähän koko palstaa. En tietenkään tiedä mikä teidän menneisyys on, mutta J76 ei minusta ole sentään välttele kun jutut menee vaikeaksi ja osaa pyytää anteeksi omaa käytöstään jos erehtyy tai menee liian pitkälle.
Oletko varma, ettei vain dissen käytös läiky kuin tahraava muste myös muiden päälle? Sitten on vain tiettyt vääristyneet oletusarvot, että hekin käyttäytyvät niin? - Anonyymi
Argumentit loppu, niin alkaa juttelu itsen kanssa, mehän tiedetään tää. Mä ja mun oikee ja vasen silmä. :DSori, metsään meni. En tunne tuota anonyymiä jonka kanssa olen saman havainnon tehnyt. Ei kiinnosta jankata eikä tapella, halusin vain kommentoida että pistänyt silmään myös nuo hänen esilletuomat asiat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
👍👍👍
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Lasse ois ollut helppo kohde tavastaan... mutta ei tehnyt sillä kuin etua.... taitaa nykyään elää sille?”Kukkosen Lasse veti aina ihme huutokohtauksen tsempatessaan itsensä kopissa. Se ei ikinä välittänyt mitä muut siitä miettii, mutta oli kärppien ks maajoukkueen kapteeni monesti.
Lasse ois ollut helppo kohde tavastaan... mutta ei tehnyt sillä kuin etua.... taitaa nykyään elää sille?”
🤦♂️ Mihin tuo nyt liittyy? Nyt oli puhe kiusaamisesta eikä jonkun lätkähemmon tsempeistä ennen peliä. - Anonyymi
Disse kirjoitti:
Itseeni. 😊”Pyydän jopa kiusaamaan. Nostan kädet ilmaan ja sanon kaikille, hei täällä mä oon. Mutta miksi? Koska uskon johonkin. 😊
Itseeni. 😊”
Toivottavasti luet tuon selvinpäin. On nimittäin todella lapsellista. Anonyymi kirjoitti:
Sori, metsään meni. En tunne tuota anonyymiä jonka kanssa olen saman havainnon tehnyt. Ei kiinnosta jankata eikä tapella, halusin vain kommentoida että pistänyt silmään myös nuo hänen esilletuomat asiat.
Sitä voi aina sanoa noin, saadakseen sanottua viimeisen sanan. :)
Mut what ever. :)- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Disse nykyään enää selittele paljoa vaan ohittaa juttuja kuin ei olisi koskaan sanonutkaan mitään.
Minusta J/Focker ei ole kuin Disse, mutta ymmärrän kyllä jos vaikuttaa käytös siltä, ksoka dissen tapa on tahrannut vähän koko palstaa. En tietenkään tiedä mikä teidän menneisyys on, mutta J76 ei minusta ole sentään välttele kun jutut menee vaikeaksi ja osaa pyytää anteeksi omaa käytöstään jos erehtyy tai menee liian pitkälle.
Oletko varma, ettei vain dissen käytös läiky kuin tahraava muste myös muiden päälle? Sitten on vain tiettyt vääristyneet oletusarvot, että hekin käyttäytyvät niin?He ovat samanlaisia luulossaan, että toiset ”nostavat” heidät ainutlaatuisiksi lumihiutaleiksi, vaikka jengi yrittää vain sanoa ”olisit välillä hiljaa, urpo”.
Samanlaisia myös tavassaan uhriutua. Yhdessä lauseessa helvetin reteesti omia itsejään, seuraavassa lauseessa silmätikkuja, kiusattuja.
Ja samanlaisia myös siinä, että kun useampi näkee saman (kuten nytkin selvästi on), niin tämä ”näkijä” on yksi trolli kaikkien anonyymien takana. Eivät kestä ajatusta siitä, että useampikin voisi näin ajatella.
Hyvin hauras ego näillä meidän ”lumihiutaleilla”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milloin mustasukkaisuudesta on hyötyä?
Mustasukkaisuus voidaan kokea rakkauden ja välittämisen osoituksena. Jos kumppani ei ole lainkaan mustasukkainen, saattaa se aiheuttaa tyytymättömyyttä. Mustasukkaisuus voi auttaa arvostamaan toista ja olemaan pitämättä häntä itsestäänselvyytenä. Tunne voi motivoida suojaamaan suhdetta ja pitämään siitä huolta. Tutkimusten mukaan mustasukkaisuusuutta kokevien kumppaneiden parisuhde on vakaampi ja onnellisempi kuin hyvin vähän mustasukkaisuutta kokevien parisuhde. Sitoutuneissa suhteissa koetaan enemmän mustasukkaisuutta.
- sivusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
He ovat samanlaisia luulossaan, että toiset ”nostavat” heidät ainutlaatuisiksi lumihiutaleiksi, vaikka jengi yrittää vain sanoa ”olisit välillä hiljaa, urpo”.
Samanlaisia myös tavassaan uhriutua. Yhdessä lauseessa helvetin reteesti omia itsejään, seuraavassa lauseessa silmätikkuja, kiusattuja.
Ja samanlaisia myös siinä, että kun useampi näkee saman (kuten nytkin selvästi on), niin tämä ”näkijä” on yksi trolli kaikkien anonyymien takana. Eivät kestä ajatusta siitä, että useampikin voisi näin ajatella.
Hyvin hauras ego näillä meidän ”lumihiutaleilla”.Sitä se palstapsykoosi teettää.
Anonyymi kirjoitti:
He ovat samanlaisia luulossaan, että toiset ”nostavat” heidät ainutlaatuisiksi lumihiutaleiksi, vaikka jengi yrittää vain sanoa ”olisit välillä hiljaa, urpo”.
Hyvin hauras ego näillä meidän ”lumihiutaleilla”.Ensinnäkään en ole missään kohtaan uhriutunut sanan varsinaisessa merkityksessä. Mun oli helppo nostaa vaan esimerkiksi oma tilanteeni palstalla ja ne reaktiot mitkä siitä on seurannut, koska ne on faktaa, kuten tämä sinunkin brassaileva asenne ja snowflakettelu.
Sulla on asenne jo se, että mistään muusta ei voi olla kyse. Ethän sä edes kuuntele mitä sulle sanotaan, sä vaan jankutat tota omaa agendaasi.
heh, toi egon hauraus on sun tapa yrittää nujertaa oikeasti vahva ja itseäsi vahvempaa. Mutta voin kertoa se ei tule mun egollani onnistumaan. Mun egoni on hyvin vahva, eikä esitys kuten jollain voi olla. ;)Gaylord_Focker kirjoitti:
Ensinnäkään en ole missään kohtaan uhriutunut sanan varsinaisessa merkityksessä. Mun oli helppo nostaa vaan esimerkiksi oma tilanteeni palstalla ja ne reaktiot mitkä siitä on seurannut, koska ne on faktaa, kuten tämä sinunkin brassaileva asenne ja snowflakettelu.
Sulla on asenne jo se, että mistään muusta ei voi olla kyse. Ethän sä edes kuuntele mitä sulle sanotaan, sä vaan jankutat tota omaa agendaasi.
heh, toi egon hauraus on sun tapa yrittää nujertaa oikeasti vahva ja itseäsi vahvempaa. Mutta voin kertoa se ei tule mun egollani onnistumaan. Mun egoni on hyvin vahva, eikä esitys kuten jollain voi olla. ;)Vahvan kun ei tarvitse yrittää eikä nujertaa ketään. Vahva on vahva silloinkin, kun muut koittaa kampittaa. Nuo snowflake jutut ja sättimiset yms. on just sitä kampittamisen yritystä.
Ei horjuta mua. Ja tiedän, se ärsyttää eniten.- Anonyymi
Hamlet.
Koska poistettiin niin sama savoksi: protestinne ei vakuuta.
Anonyymi kirjoitti:
Koska poistettiin niin sama savoksi: protestinne ei vakuuta.
No se taas ei mua kiinnosta yhtään, vakuuttaako vai ei. Kunhan nyt pätkin ajankulukseni, kerta heitellään halkoja mitä pätkiä.
- Anonyymi
No se taas ei mua kiinnosta yhtään, vakuuttaako vai ei. Kunhan nyt pätkin ajankulukseni, kerta heitellään halkoja mitä pätkiä.
Näyttää kiinnostavan.
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on hyvä hetki lukea koko ketju uudestaan ja ajatuksella, jos sinulta sellaista löytyy. Keskittyisin sinuna erityisesti omiin viesteihin.
Joo, ois pitänyt jo lopettaa ajoissa...huppeli iski päälle. 😂
Mutta asia ei muutu vaikka sitä selittää oudosti.
Kiusaamista ei pidä hyväksyä, mutta kannattaa myös ymmärtää se, miksi sitä tapahtuu. Kiusaajalla itsellä on paha olo, jota se koittaa kipata kiusatun päälle. Kun kiusattu ymmärtää, ettei se kiusaaminen hänestä johdu, vaan kiusaajasta itsestään, ei kiusaamisesta tartu mitään hänelle.
Kiusaajia maailmassa tulee riittämään, niitä on turha koettaa kitkeä pois, tai ainakaan yrittää sillä poistaa ongelmaa.Anonyymi kirjoitti:
Näyttää kiinnostavan.
Ei kiinnosta. Se, että kommentoin sulle ei ole merkki kiinnostuksesta, se on merkki siitä ettei ole huvittavampaakaan tekemistä. Tällä hetkellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein, ei omaa edistyneisyyttä tarvitse pyydellä anteeksi, vaan käyttää näkökykyään hyväksi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nuorilla ole sellaista itsevarmuutta, ja pitäisi kyllä olla erittäin varovainen mitä sanoo teinille.. Voit ehkä yrittää täällä sanoittaa jotain, mutta epäonnistuit kyllä nyt pahasti. Ei ole IKINÄ uhrin vika, jos joutuu hyökkäyksen kohteeksi. Ei ikinä! On se hyökkäys sitten fyysinen tai henkinen. Ja SE pitää tehdä selväksi sille uhrille. SILLOIN uhrilla on mahdollisuus eheytyä ja se itsetunto voi siitä sitten hiljalleen alkaa nousemaan. Muunlainen kiusaajien lähestyminen johtaisi vain ja ainoastaan stressitason nousuun ja itsetunnon toistuvaan laskuun, kun kiusaajat eivät lopettaisikaan kiusaamistaan.
Mitenkähän minä tämän sanottaisin, että ihmiset ymmärtäisivät?
En ensinnäkään väitä, että kiusaaminen olisi kiusatun syy, enemmänkin, että hän antaa siihen mahdollisuuden, kiusaantuu.
Kun joka kohdassa kouhkataan, että kiusaajat pitäisi erottaa kouluista ja hävittää maailmasta tms. Niin se on mahdotonta. Mutta jos otettaisiinkin tämä uhri kerrankin tärkeämmäksi ja kerrottaisiin hälle mikä kiusaamisessa on kyse. Että kiusaaja kiusaa, koska hänellä on paha olla ja hänen pitää kiusata, koska muuta ei osaa. Että kiusaamisen syy ei ole tämä kiusattu. Ei rumuus ole totta, tai tyhmyys. Se on vaan sen kiusaajan paha olo.
Pelkästään poistamalla kiusaaja ja tuomitsemalla kiusaus, jää kiusaus totena tälle uhrille. Siellä se haava on auki seuraavalle kiusaajalle...
Joko nyt joku tarttuis tähän...- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luonnehäiriön tunnistaa kyllä.
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
En ensinnäkään väitä, että kiusaaminen olisi kiusatun syy, enemmänkin, että hän antaa siihen mahdollisuuden, kiusaantuu.
Kun joka kohdassa kouhkataan, että kiusaajat pitäisi erottaa kouluista ja hävittää maailmasta tms. Niin se on mahdotonta. Mutta jos otettaisiinkin tämä uhri kerrankin tärkeämmäksi ja kerrottaisiin hälle mikä kiusaamisessa on kyse. Että kiusaaja kiusaa, koska hänellä on paha olla ja hänen pitää kiusata, koska muuta ei osaa. Että kiusaamisen syy ei ole tämä kiusattu. Ei rumuus ole totta, tai tyhmyys. Se on vaan sen kiusaajan paha olo.
Pelkästään poistamalla kiusaaja ja tuomitsemalla kiusaus, jää kiusaus totena tälle uhrille. Siellä se haava on auki seuraavalle kiusaajalle...
Joko nyt joku tarttuis tähän...Miksi yrität selittää jotain mistä et mitään tajua? Aiemmin sanoit että kiusaaminen on kiusatun syy (ei vika), nyt selität että syy ei ole tämä kiusattu. Loukkaat vaan kiusattuja päättömillä jutuillasi.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi yrität selittää jotain mistä et mitään tajua? Aiemmin sanoit että kiusaaminen on kiusatun syy (ei vika), nyt selität että syy ei ole tämä kiusattu. Loukkaat vaan kiusattuja päättömillä jutuillasi.
No antaa sitten olla.... en osaa kirjoittaa oikein ja juttu kuivuu siihen. Selvä...
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No antaa sitten olla.... en osaa kirjoittaa oikein ja juttu kuivuu siihen. Selvä...
Heti pakenee paikalta kun jäi taas kiinni manipuloinnista ja valehtelusta. Sädekehä tahriutuu liikaa niin pitää toivoa, että ihmiset taas ei huomaa tätäkään keskustelua ja uskoo myöhemmin kaiken mitä sanot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin hauras ego näillä meidän ”lumihiutaleilla”.Mistä se tarve tulee sanoa, olisit hiljaa Urpo?
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Kiusaamista ei pidä hyväksyä, mutta kannattaa myös ymmärtää se, miksi sitä tapahtuu. Kiusaajalla itsellä on paha olo, jota se koittaa kipata kiusatun päälle. Kun kiusattu ymmärtää, ettei se kiusaaminen hänestä johdu, vaan kiusaajasta itsestään, ei kiusaamisesta tartu mitään hänelle.
Kiusaajia maailmassa tulee riittämään, niitä on turha koettaa kitkeä pois, tai ainakaan yrittää sillä poistaa ongelmaa."Kiusaajia maailmassa tulee riittämään, niitä on turha koettaa kitkeä pois, tai ainakaan yrittää sillä poistaa ongelmaa."
Ei sitä pois voi kitkeäkään täysin, mutta jokainen vähennys on 👍
"Kiusaajalla itsellä on paha olo, jota se koittaa kipata kiusatun päälle."
Kyllä se kiusattu usein tietää tämän itsekin. Niin paljon on tuosta puhuttu. Disse kirjoitti:
Joko nyt joku tarttuis tähän...Jos nyt ihan suoraan sanotaan, niin kiusaajia ei pysty maailmasta poistamaan. Mutta ei sitä missään nimessä pidä hyväksyä eikä tehdä mahdolliseksi, jos sitä voi hillitä ja jopa karsia.
Mutta. Se kuuluisa mutta. Kiusatulle ei oikeastaan jää muuta vaihtoehtoa, kun joko saada kiusaaja pois kimpustaan muiden tuella tai pakenemalla tai kasvattamalla itselleen niin vahvan egon, ettei mikään kiusaaminen pääse nujertamaan. Voi se tympäistä, mutta ennen kaikkea kun on vahva ego, se kaikki kiusaamisen yrittäminen valuu kuin vesi hanhen selästä ja sitä vahinkoa sillä ei saada aikaan, mitä yritetään.
Näkeehän sen täälläkin, ketkä niitä kiusaajia oikeasti on. Nämä kintuissa rätkyttävät rakkikoirat, joilla on mielestään kaikki viisaus ja valta määrätä kuka saa olla äänessä ja kuka ei, vieläpä miten.Anonyymi kirjoitti:
Luonnehäiriön tunnistaa kyllä.
Et ole sitä mitenkään edes yrittänyt peitellä. Tietysti se silloin näkyy. :)
Anonyymi kirjoitti:
Heti pakenee paikalta kun jäi taas kiinni manipuloinnista ja valehtelusta. Sädekehä tahriutuu liikaa niin pitää toivoa, että ihmiset taas ei huomaa tätäkään keskustelua ja uskoo myöhemmin kaiken mitä sanot.
Ei kun toteutan omia ohjeitani. Sinulla ei ole mitään muuta tarkoitusta, kun kiusata. Tartut kaikkeen mihin vaan voit, et keskustele.
Joten annan sun olla... kiusaa muita. Ei tartu minuun tuo. 😊Anonyymi kirjoitti:
"Kiusaajia maailmassa tulee riittämään, niitä on turha koettaa kitkeä pois, tai ainakaan yrittää sillä poistaa ongelmaa."
Ei sitä pois voi kitkeäkään täysin, mutta jokainen vähennys on 👍
"Kiusaajalla itsellä on paha olo, jota se koittaa kipata kiusatun päälle."
Kyllä se kiusattu usein tietää tämän itsekin. Niin paljon on tuosta puhuttu.”Kyllä se kiusattu usein tietää tämän itsekin. Niin paljon on tuosta puhuttu.”
Onko? Minusta yleensä kiusaamiskeskusteluissa aina keskitytään vaan kiusaajiin... uhria säälitään, mutta usein jätetään hänet ja keskitytään kiusaajiin ja heidän häätöön tms.
Se minua näissä keskusteluissa ärsyttää... sanotaan, että ei saa sanoa rumaksi, soo soo, mutta pitäisi sanoa uhrille, että et ole ruma, tuo sanoo niin, että sillä on paha olla. Jos vaan keskitytään kiusaajaan, ettei saa noin sanoa, on se uhrille kuin viimeinen silaus kiusauksesta... okei, olen ruma, vaikka sitä ei saisi muut sanoa....Gaylord_Focker kirjoitti:
Jos nyt ihan suoraan sanotaan, niin kiusaajia ei pysty maailmasta poistamaan. Mutta ei sitä missään nimessä pidä hyväksyä eikä tehdä mahdolliseksi, jos sitä voi hillitä ja jopa karsia.
Mutta. Se kuuluisa mutta. Kiusatulle ei oikeastaan jää muuta vaihtoehtoa, kun joko saada kiusaaja pois kimpustaan muiden tuella tai pakenemalla tai kasvattamalla itselleen niin vahvan egon, ettei mikään kiusaaminen pääse nujertamaan. Voi se tympäistä, mutta ennen kaikkea kun on vahva ego, se kaikki kiusaamisen yrittäminen valuu kuin vesi hanhen selästä ja sitä vahinkoa sillä ei saada aikaan, mitä yritetään.
Näkeehän sen täälläkin, ketkä niitä kiusaajia oikeasti on. Nämä kintuissa rätkyttävät rakkikoirat, joilla on mielestään kaikki viisaus ja valta määrätä kuka saa olla äänessä ja kuka ei, vieläpä miten.No tää palsta on oiva esimerkki. Aina voi mennä anonyymiyden varjoon, ettei kukaan voi sormella osoittaa, että sinä kiusaat, kun se on syyte kaikkia snonyymejä kohtaan. Eli kiusaajia ei täältä saa ikinä pois.
Ignooraaminen on ainoa konsti. Ja siitä ne ei tykkää. Sitten alkaa tinnitus, että ei vastaa sanoistaan tms.
Pitää vaan uskoa siihen omaan juttuun ja antaa koirien räkyttää. Kyllä ne ketkä oikeasti haluaa keskustella, osaavat senkin anonyymidessäkin. 😊- Anonyymi
Jos nyt ihan suoraan sanotaan, niin kiusaajia ei pysty maailmasta poistamaan. Mutta ei sitä missään nimessä pidä hyväksyä eikä tehdä mahdolliseksi, jos sitä voi hillitä ja jopa karsia.
Näkeehän sen täälläkin, ketkä niitä kiusaajia oikeasti on. Nämä kintuissa rätkyttävät rakkikoirat, joilla on mielestään kaikki viisaus ja valta määrätä kuka saa olla äänessä ja kuka ei, vieläpä miten.Hienosti uhriuduitte taas.
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Ei kun toteutan omia ohjeitani. Sinulla ei ole mitään muuta tarkoitusta, kun kiusata. Tartut kaikkeen mihin vaan voit, et keskustele.
Joten annan sun olla... kiusaa muita. Ei tartu minuun tuo. 😊Kenen kanssa keskustelet? Tässä on useampi anonyymi.
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Joten annan sun olla... kiusaa muita. Ei tartu minuun tuo. 😊Jäit kiinni typeristä puheista niin se on kiusaamista?
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No tää palsta on oiva esimerkki. Aina voi mennä anonyymiyden varjoon, ettei kukaan voi sormella osoittaa, että sinä kiusaat, kun se on syyte kaikkia snonyymejä kohtaan. Eli kiusaajia ei täältä saa ikinä pois.
Ignooraaminen on ainoa konsti. Ja siitä ne ei tykkää. Sitten alkaa tinnitus, että ei vastaa sanoistaan tms.
Pitää vaan uskoa siihen omaan juttuun ja antaa koirien räkyttää. Kyllä ne ketkä oikeasti haluaa keskustella, osaavat senkin anonyymidessäkin. 😊Ja aika moni ei osaa nikilläkään. Jotka ovat muuten edelleen ihan yhtä anonyymejä.
Anonyymi kirjoitti:
Hienosti uhriuduitte taas.
Oot oppinut sanan uhriutuminen hienosti, mutta et sen sisältöä. :)
Takas kirjastoon lukemaan.- Anonyymi
Takas kirjastoon lukemaan.Ei kirjasto auta sun luonnehäiriöön.
Disse kirjoitti:
No tää palsta on oiva esimerkki. Aina voi mennä anonyymiyden varjoon, ettei kukaan voi sormella osoittaa, että sinä kiusaat, kun se on syyte kaikkia snonyymejä kohtaan. Eli kiusaajia ei täältä saa ikinä pois.
Pitää vaan uskoa siihen omaan juttuun ja antaa koirien räkyttää. Kyllä ne ketkä oikeasti haluaa keskustella, osaavat senkin anonyymidessäkin. 😊Näinpä. Mutta aina välillä on ihan kiva lämäyttää trollia takas nahkahanskalla ohtaan. :)
- Anonyymi
Takas kirjastoon lukemaan.Te olette tekstikirjaesimerkki uhriutumisesta. Mene vaan, lue sinäkin uhriutumisesta.
Anonyymi kirjoitti:
Te olette tekstikirjaesimerkki uhriutumisesta. Mene vaan, lue sinäkin uhriutumisesta.
Mä olen läksyni lukenut, mutta sä sen sijaan olet vaan tirkistellyt jotain naisten lehteä missä uhriutuminen oli tarttuva sana. :)
Voi voi. Opiskele ensin termit kuntoon ja tule sitten takas.Anonyymi kirjoitti:
Kenen kanssa keskustelet? Tässä on useampi anonyymi.
Niinpä, mistäpä mä tietäisin? 😀
Anonyymi kirjoitti:
Ei kirjasto auta sun luonnehäiriöön.
Ei näköjään ole auttanut sinunkaan luonnehäiriöön yhtään enempää. :)
Näinpä. Mutta aina välillä on ihan kiva lämäyttää trollia takas nahkahanskalla ohtaan. :)
No toisaalta turhaa ja antaa niille vaan merkin, että on osunut johonkin sohiessaan...🤔
Itse koetan keskittyä enemmän ignooraamiseen. Se olisi hyvä taito irl;kin. 😊👌Disse kirjoitti:
No toisaalta turhaa ja antaa niille vaan merkin, että on osunut johonkin sohiessaan...🤔
Itse koetan keskittyä enemmän ignooraamiseen. Se olisi hyvä taito irl;kin. 😊👌Nauruhermoon ne osuu. Muita hermoja kun ei enää ole olemassakaan. :D
Nojoo, kuka leikkiin lähtee leikin kestäköön.Gaylord_Focker kirjoitti:
Nauruhermoon ne osuu. Muita hermoja kun ei enää ole olemassakaan. :D
Nojoo, kuka leikkiin lähtee leikin kestäköön.Täytyy lähteä muksujen kanssa ulos. Palaillaan. :)
https://youtu.be/THWoFDrXsTU- Anonyymi
Nojoo, kuka leikkiin lähtee leikin kestäköön.Aika hermostuneen oloista naurua.
Nojoo, kuka leikkiin lähtee leikin kestäköön.No minusta se kortti on omalta kohdalta katsottu täällä. Vitsailen sitten tiedettyjen tyyppien kanssa. 😊
Oon huomannut, että täällä tosiaan on taustalla tosi inhottavia tyyppejä. En edes mieti motiiveja, mutta kiusaaminen on systemaattista. Vakkareita koitetaan saada keskenään riitelemään ja lietsotaan eripuraa puskista. Itse en aio antaa heille mitään. 😊 En edes sitä hetken kiukutteluhuudattelua....Gaylord_Focker kirjoitti:
Täytyy lähteä muksujen kanssa ulos. Palaillaan. :)
https://youtu.be/THWoFDrXsTUBuahaa!!
=DD- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi yrität selittää jotain mistä et mitään tajua? Aiemmin sanoit että kiusaaminen on kiusatun syy (ei vika), nyt selität että syy ei ole tämä kiusattu. Loukkaat vaan kiusattuja päättömillä jutuillasi.
Käytä omaa nikkiäs, oot falski tyyppi.
Luulet, että nikittömänä sua ei tunnista. Nikillisenä olet roolisi vanki, et luonnollinen vaan luotu, falski. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenen kanssa keskustelet? Tässä on useampi anonyymi.
Sitä minäkin. Kaikki anonyymit on näemmä vain Dissen kiusaajia ja heti perään hän vielä kirjoittaa, että kaikki anonyymit on sellaisia ja tekee vain sitä ja tätä. Dissen sana on laki täällä, eli disseen ei tarvitse kunnioittaa ketään yksilönä.
Kertaakaan en ole yrittänyt vakkareita laittaa riitelemään keskenään kun muiden vastenmielinen manipulointi on Dissen juttuja. Yksi anonyymi on yrittänyt sellaista, mutta heti se yksi ano meinaa, että se on vain kaikkien agenta. Ihme, että on ollut vain yksi anonyymi kun tuollaista käytöstä disse itse opettaa ja tekee muille esimerikkinä. Ronttinen kirjoitti:
Buahaa!!
=DDHaha, niinpä. Tyyppi näki ruudulla mörisevän trollin ja repesi nauramaan. :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Disse nykyään enää selittele paljoa vaan ohittaa juttuja kuin ei olisi koskaan sanonutkaan mitään.
Oletko varma, ettei vain dissen käytös läiky kuin tahraava muste myös muiden päälle? Sitten on vain tiettyt vääristyneet oletusarvot, että hekin käyttäytyvät niin?No joo, samaa mieltä että focker enemmän kuitenkin antautuu keskusteluun, saattaa jopa myöntää toisen olevan ainakin osittain oikeassa, dissehän sitä ei ikinä tee vaan alkaa puhumaan trolleista jos joku osoittaa aukon "täytyy ottaa itsestä vastuu" -logiikassa. Minäkin kuulemma aina hirveästi trollaan, erityisesti silloin kun osoitan aukot dissen väittämissä. Ja joo, kyllähän se sitä oikeaa keskustelua vesittää kun ainoat oikeat keskustelut alkaa olla sitä että joko kompataan toisiaan ollen samaa mieltä kaikesta tai sitten heli jo lähdössä eri mieltä olevat aletaan leimaamaan trolleiksi.
Disse kirjoitti:
”Kyllä se kiusattu usein tietää tämän itsekin. Niin paljon on tuosta puhuttu.”
Onko? Minusta yleensä kiusaamiskeskusteluissa aina keskitytään vaan kiusaajiin... uhria säälitään, mutta usein jätetään hänet ja keskitytään kiusaajiin ja heidän häätöön tms.
Se minua näissä keskusteluissa ärsyttää... sanotaan, että ei saa sanoa rumaksi, soo soo, mutta pitäisi sanoa uhrille, että et ole ruma, tuo sanoo niin, että sillä on paha olla. Jos vaan keskitytään kiusaajaan, ettei saa noin sanoa, on se uhrille kuin viimeinen silaus kiusauksesta... okei, olen ruma, vaikka sitä ei saisi muut sanoa...."Onko? Minusta yleensä kiusaamiskeskusteluissa aina keskitytään vaan kiusaajiin... uhria säälitään, mutta usein jätetään hänet ja keskitytään kiusaajiin ja heidän häätöön tms."
Et nyt ymmärtänyt. Tarkoitin että kyllä se kiusattu tietää tämän syyn.... "Kiusaajalla itsellä on paha olo, jota se koittaa kipata kiusatun päälle." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos Harmis. Näissä Dissen jutuissa olen liiankin usein samaa mieltä harmiksen kanssa, vaikka muuten ei olla harmiksen kanssa samalla tasolla.
Oikeasti, harmiksellakin on monta kertaa puhtaampi moraali kuin dissellä.
Disse onkin yksi kiusaajista, joten hänen moraalinsa on aina likainen eikä hän sitä näe. Harvat kiusaajat jotka noin pitkälle ovat uskotelleet olevansa hyviksiä niin koskaan sitä tajuaa.
Ei millään pahalla harmis, etten ole kanssasi kauhean usein samaa mieltä, mutta olet hieman oudon jämähtänyt joihinkin juttuihin. Olet sentään rehellisesti erimieltä ja keskustelet kunnolla aiheesta. Ja sinäkin osaat välillä olla aikamoinen trolli, vaikka pistät rajan tuohon kiusaamiseen. ;)Juu eipä mitään, sehän on vaan hyvä että on erilaisia näkemyksiä, ei minua haittaa jos joku on eri mieltä asioista ja joo, myönnettäköön että täällä ne mielipiteet usein saattaa näkyä hieman kärjistetymmin kuin mitä ne sitten irl ovat.
Mitä tulee tosiaan sitten tämän ketjun aiheeseen niin joo, melkoiselta kasvattajalta vaikuttaa ihminen joka alkaa kiusattua, ehkä jopa omaa lastaan vastuuttamaan kiusaamisesta ja samaan aikaan kiusaajille toivoo terapiaa ja haleja. Jos nyt ajatellaan vaikka että muksu tulisi koulusta vaatteet revittynä ja jonkin jengin riepottelemana, niin siellä kotona sitten oma iskä alkaisi höpöttämään teorioitaan muksun omasta vastuusta ja siitä että siinä muksussa itsessään on jotain vikaa joka laukaisee kiusaamisen, että kiusaajilla on itseasiassa pahempi olo kuin sinulla. No ei se varmaan muksusta siltä ole näyttänyt kiusaajajengin lällättäessä ja nauraa räkättäessä ympärillä, mutta jos iskäkin on sitä mieltä että kiusaajat on isoimmat uhrit niin kuinkahan sitä lapsella sitten voi olla mitään luottoa aikuisiin kun ei lähimmätkään usko mitä kaikkea joutuu koulussa kestämään? Oikeastihan pitäisi lohduttaa lasta ja kertoa että kiusaajat on paskiaisia, eivät mitään uhreja mutta disslogiikallahan se on mahdotonta, osoittaa syyllisiksi ne jotka niitä on, mukavampaa on murskata jo ennestäänkin haurasta itsetuntoa syyllistämällä kiusattua lasta kiusaamisestaan.
"Onko? Minusta yleensä kiusaamiskeskusteluissa aina keskitytään vaan kiusaajiin... uhria säälitään, mutta usein jätetään hänet ja keskitytään kiusaajiin ja heidän häätöön tms."
Et nyt ymmärtänyt. Tarkoitin että kyllä se kiusattu tietää tämän syyn.... "Kiusaajalla itsellä on paha olo, jota se koittaa kipata kiusatun päälle."Mistä sinä sen voit tietää?
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Joten annan sun olla... kiusaa muita. Ei tartu minuun tuo. 😊"Joten annan sun olla... kiusaa muita."
"Pyydän jopa kiusaamaan. Nostan kädet ilmaan ja sanon kaikille, hei täällä mä oon. "
Kännissä kirjoitat kuin 7 miestä ja selvinpäin itket kun kiusataan. Anonyymi kirjoitti:
"Joten annan sun olla... kiusaa muita."
"Pyydän jopa kiusaamaan. Nostan kädet ilmaan ja sanon kaikille, hei täällä mä oon. "
Kännissä kirjoitat kuin 7 miestä ja selvinpäin itket kun kiusataan.Eli myönsit kiusaavasi! Pösilö. 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milloin mustasukkaisuudesta on hyötyä?
Mustasukkaisuus voidaan kokea rakkauden ja välittämisen osoituksena. Jos kumppani ei ole lainkaan mustasukkainen, saattaa se aiheuttaa tyytymättömyyttä. Mustasukkaisuus voi auttaa arvostamaan toista ja olemaan pitämättä häntä itsestäänselvyytenä. Tunne voi motivoida suojaamaan suhdetta ja pitämään siitä huolta. Tutkimusten mukaan mustasukkaisuusuutta kokevien kumppaneiden parisuhde on vakaampi ja onnellisempi kuin hyvin vähän mustasukkaisuutta kokevien parisuhde. Sitoutuneissa suhteissa koetaan enemmän mustasukkaisuutta.
- sivustaKenelle j on mustasukkainen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytä omaa nikkiäs, oot falski tyyppi.
Luulet, että nikittömänä sua ei tunnista. Nikillisenä olet roolisi vanki, et luonnollinen vaan luotu, falski.Mitä nikkiä mun pitäisi käyttää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin hauras ego näillä meidän ”lumihiutaleilla”.Naulankantaan! Heillä on huomattavan suuria vaikeuksia ottaa vastaan ihan asiallista kritiikkiä. Toki saavat osakseen paljon provojakin, mutta tosiaan tuo asiallinenkin sivuutetaan täysin ja asiat käännetään päälaelleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu eipä mitään, sehän on vaan hyvä että on erilaisia näkemyksiä, ei minua haittaa jos joku on eri mieltä asioista ja joo, myönnettäköön että täällä ne mielipiteet usein saattaa näkyä hieman kärjistetymmin kuin mitä ne sitten irl ovat.
Mitä tulee tosiaan sitten tämän ketjun aiheeseen niin joo, melkoiselta kasvattajalta vaikuttaa ihminen joka alkaa kiusattua, ehkä jopa omaa lastaan vastuuttamaan kiusaamisesta ja samaan aikaan kiusaajille toivoo terapiaa ja haleja. Jos nyt ajatellaan vaikka että muksu tulisi koulusta vaatteet revittynä ja jonkin jengin riepottelemana, niin siellä kotona sitten oma iskä alkaisi höpöttämään teorioitaan muksun omasta vastuusta ja siitä että siinä muksussa itsessään on jotain vikaa joka laukaisee kiusaamisen, että kiusaajilla on itseasiassa pahempi olo kuin sinulla. No ei se varmaan muksusta siltä ole näyttänyt kiusaajajengin lällättäessä ja nauraa räkättäessä ympärillä, mutta jos iskäkin on sitä mieltä että kiusaajat on isoimmat uhrit niin kuinkahan sitä lapsella sitten voi olla mitään luottoa aikuisiin kun ei lähimmätkään usko mitä kaikkea joutuu koulussa kestämään? Oikeastihan pitäisi lohduttaa lasta ja kertoa että kiusaajat on paskiaisia, eivät mitään uhreja mutta disslogiikallahan se on mahdotonta, osoittaa syyllisiksi ne jotka niitä on, mukavampaa on murskata jo ennestäänkin haurasta itsetuntoa syyllistämällä kiusattua lasta kiusaamisestaan.
-harmiseikirj-Molemmat osapuolet tarvitsee terapiaa käytöksen tai trauman korjaamiseen, mutta ei todellakaan ole sen kiusatun syy/vika. Jos jonkin syy tai vika on niin disslogiikalla elävät aikuiset, jotka vain omalla tavallaan aiheuttaa, kannustaa tai pahentaa kiusaajan käytöstä tai tilannetta ylipäätänsä. Tuollainen disslogiikka on jatkunut jo pitkään yleisessä tavassa suhtautua ja näkyy selkeästi pahenevia todisteita, ettei siitä ole hyötyä kenellekään. Varsinkaan lapsille, koska pskat aikuiset ei tee asialle mitään tai tarkoituksella pahentaa sitä. En tiedä sitten, että saako sellaiset aikuiset siitä jotain vallantunnetta ja hyvää oloa kun voi syyllistää ja alistaa kiusattua lasta kiusaajan kanssa?
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Kiusaajia maailmassa tulee riittämään, niitä on turha koettaa kitkeä pois, tai ainakaan yrittää sillä poistaa ongelmaa.Tuo käsitys kiusaajan omista ongelmista on osin vanhentunut https://yle.fi/uutiset/3-11565848
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naulankantaan! Heillä on huomattavan suuria vaikeuksia ottaa vastaan ihan asiallista kritiikkiä. Toki saavat osakseen paljon provojakin, mutta tosiaan tuo asiallinenkin sivuutetaan täysin ja asiat käännetään päälaelleen.
Minusta parasta mitä tässä voidaan tehdä on se, että annetaan sen Dynaamisen Duon elää omissa kaikkitietävyysharhoissa. Saisivat vielä viedä sitä käytäntöön reaalielämässä ja tulla sen jälkeen kertomaan miten kävi. :D
Anonyymi kirjoitti:
Tuo käsitys kiusaajan omista ongelmista on osin vanhentunut https://yle.fi/uutiset/3-11565848
Dissen kannattaa kyllä lukea tuo juttu, ennen kuin alkaa syyllistämään kiusattua.
Anonyymi kirjoitti:
Tuo käsitys kiusaajan omista ongelmista on osin vanhentunut https://yle.fi/uutiset/3-11565848
Tuossa jutussakin käsitellään vaan kiusaamista kiusaaja edellä.
Mutta ihminen, jolla on oma elämä reilassa, ei kiusaa ja piste. Hänen ei tarvitse.- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Eli myönsit kiusaavasi! Pösilö. 😂
Näytin ristiriitaiset kommenttisi ja se on kiusaamista? Ei hyvää päivää 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu eipä mitään, sehän on vaan hyvä että on erilaisia näkemyksiä, ei minua haittaa jos joku on eri mieltä asioista ja joo, myönnettäköön että täällä ne mielipiteet usein saattaa näkyä hieman kärjistetymmin kuin mitä ne sitten irl ovat.
-harmiseikirj-"... mukavampaa on murskata jo ennestäänkin haurasta itsetuntoa syyllistämällä kiusattua lasta kiusaamisestaan."
👍👍👍 Anonyymi kirjoitti:
Näytin ristiriitaiset kommenttisi ja se on kiusaamista? Ei hyvää päivää 😁
Kirjoitit:
”Joten annan sun olla... kiusaa muita."
Kännissä kirjoitat kuin 7 miestä ja selvinpäin itket kun kiusataan.”
Tuo viimeinen virke, lue se...
Kunnon kuuno. 😃- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Molemmat osapuolet tarvitsee terapiaa käytöksen tai trauman korjaamiseen, mutta ei todellakaan ole sen kiusatun syy/vika. Jos jonkin syy tai vika on niin disslogiikalla elävät aikuiset, jotka vain omalla tavallaan aiheuttaa, kannustaa tai pahentaa kiusaajan käytöstä tai tilannetta ylipäätänsä. Tuollainen disslogiikka on jatkunut jo pitkään yleisessä tavassa suhtautua ja näkyy selkeästi pahenevia todisteita, ettei siitä ole hyötyä kenellekään. Varsinkaan lapsille, koska pskat aikuiset ei tee asialle mitään tai tarkoituksella pahentaa sitä. En tiedä sitten, että saako sellaiset aikuiset siitä jotain vallantunnetta ja hyvää oloa kun voi syyllistää ja alistaa kiusattua lasta kiusaajan kanssa?
Juurikin noin, nuo olevinaan viisaat aikuiset esittää muka "järkeviä" jotka haluaa toimia "diplomaattisesti", sen kiusatun lapsen kannalta ne vain ovat lisää kiusaajien jonoon, lapsirukka joutuu liian nuorena oppimaan maailman epäoikeudenmukaisuuden. Eipä se sitten ihme jos joskus aikanaan koettuaan vääryttä koko ikänsä ilman yhtään tukijaa alkaakin näpräilemään jotain yhteiskuntavastaista. Minua kanssa ärsyttänyt niissä esiintulleissa koulukiusasujutuissa, ja niissäkin joista valtamedia ei edes raportoinut, ärsyttää kun kiusaajapaskiaisten etu aina tuntuu menevän uhrin edelle. Nuo dissen kaltaiset ihmiset ei tunnu kykenevän tunnustamaan tosiasiaa että jotkut ihmiset vaan syntyy paskiaisiksi ja ne on sitä luultavasti koko ikänsä, disseläiset joilla terveen järjen sijaan on vaaleanpunaiset lasit päässään näkee ne muka uhreina ja toimivat sitten sen mukaan, ei ehkä pahuuttaan mutta vahinkoa aiheuttaen jokatapauksessa.
Disse kirjoitti:
”Kyllä se kiusattu usein tietää tämän itsekin. Niin paljon on tuosta puhuttu.”
Se minua näissä keskusteluissa ärsyttää... sanotaan, että ei saa sanoa rumaksi, soo soo, mutta pitäisi sanoa uhrille, että et ole ruma, tuo sanoo niin, että sillä on paha olla. Jos vaan keskitytään kiusaajaan, ettei saa noin sanoa, on se uhrille kuin viimeinen silaus kiusauksesta... okei, olen ruma, vaikka sitä ei saisi muut sanoa....Nuo on kaksi täysin eri asiaa! Pitää tietysti huolehtia molemmista, mutta ei uhrin tukemisesta kuulukaan tehdä mitään spektaakkelia, vaan se hoidetaan hienovaraisesti luottamuksella. Se nyt vielä puuttuisi, että ensin on kiusattu ja poljettu maanrakoon, ja sotten uhrin tukeminenkin leviteltäisiin kaikille avoimeksi asiaksi! Siksi siitä ei kirjoiteta, koska se on niin arka asia. Ei se sitä uhria auta, että lässytetään siitä avoimesti joka paikassa.
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Tuossa jutussakin käsitellään vaan kiusaamista kiusaaja edellä.
Mutta ihminen, jolla on oma elämä reilassa, ei kiusaa ja piste. Hänen ei tarvitse.Usein varakkaiden perheiden hyväosaiset lapset on pahimpia kiusaajia, ja usko tai älä ihan vaain ilkeyttään piste.
Nuo on kaksi täysin eri asiaa! Pitää tietysti huolehtia molemmista, mutta ei uhrin tukemisesta kuulukaan tehdä mitään spektaakkelia, vaan se hoidetaan hienovaraisesti luottamuksella. Se nyt vielä puuttuisi, että ensin on kiusattu ja poljettu maanrakoon, ja sotten uhrin tukeminenkin leviteltäisiin kaikille avoimeksi asiaksi! Siksi siitä ei kirjoiteta, koska se on niin arka asia. Ei se sitä uhria auta, että lässytetään siitä avoimesti joka paikassa.
Ei tarvitsekaan kenestäkään henkilökohtaisesti tietenkään puhua, vaan yleisellä tasolla.
Anonyymi kirjoitti:
Usein varakkaiden perheiden hyväosaiset lapset on pahimpia kiusaajia, ja usko tai älä ihan vaain ilkeyttään piste.
-harmiseikirj-Sinun oma oletus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin noin, nuo olevinaan viisaat aikuiset esittää muka "järkeviä" jotka haluaa toimia "diplomaattisesti", sen kiusatun lapsen kannalta ne vain ovat lisää kiusaajien jonoon, lapsirukka joutuu liian nuorena oppimaan maailman epäoikeudenmukaisuuden. Eipä se sitten ihme jos joskus aikanaan koettuaan vääryttä koko ikänsä ilman yhtään tukijaa alkaakin näpräilemään jotain yhteiskuntavastaista. Minua kanssa ärsyttänyt niissä esiintulleissa koulukiusasujutuissa, ja niissäkin joista valtamedia ei edes raportoinut, ärsyttää kun kiusaajapaskiaisten etu aina tuntuu menevän uhrin edelle. Nuo dissen kaltaiset ihmiset ei tunnu kykenevän tunnustamaan tosiasiaa että jotkut ihmiset vaan syntyy paskiaisiksi ja ne on sitä luultavasti koko ikänsä, disseläiset joilla terveen järjen sijaan on vaaleanpunaiset lasit päässään näkee ne muka uhreina ja toimivat sitten sen mukaan, ei ehkä pahuuttaan mutta vahinkoa aiheuttaen jokatapauksessa.
-harmiseikirj-Veikkaan tässä, että Disseä taitaa itseään hävettää ja kaduttaa kuinka huonosti on toiminut kasvattajana ja nyt menee suuvaahdossa sotaan jopa ammattilaisia vastaan. Tai jokin oman miehisyyden uhka kun muilla on ollut vaikeampi elämä kuin hänellä? En tajua.
Kummasti Dissellä hänen mielestään on paremmat taidot, osaaminen, koulutus ja kokemus kuin psygologilla, joka on viettänyt kymmeniä vuosia aiheen tutkimisessa.
En tiedä johtuuko siitä, että professori on nainen vai miksi ei voi kunnioittaa ja uskoa mitä ammattilainen sanoo?
Näin koulukiusattuna pitää hyvin paikkansa, että ketkä meidän luokalla ja koulussa oli niitä kiusaajia. Lähes poikkeuksetta ne jotka olivat hieman rikkaamasta perheestä ja joilla ei ollut mitään ongelmia perhe tai muussa elämässä. Kiusatuksi yleensä päätyivät köyhemmässä asemassa olevat, vähemmistön edustajat tai/ja jos oli jotain perhevaikeuksia/orpo. Enemmän kävi niin päin, että jos jonkun kiusaajan perheeseen tai varallisuuteen yms. tuli ongelmia niin hän sattoi päätyä kiusatuksi kuin, että kiusatusta olisi tullut kiusaaja.
Tottakai tapahtui joukkopainostuksia, että kiusaajat pakottaa toisen kiusatun kiusaamaan, mutta todella harvoin ja sitä tapahtuu huomattavan paljon amerikkalaisissa elokuvissa. Hyvin harvoin nämä kiusatut jatkoivat tätä dynamiikkaa, ellei ollut pakko.
Tuli nähtyä paljon kun olin lopulta niin alhaalla nokkimisjärjestyksessä, että olin näkymätön. Mikä tuli helpotuksena. Olin myös niin hidas, etten aina heti tajunnut kun kiusataan, joten reagoin liian oudosti tilanteessa. Enimmäkseen niin kauan kun olin vain hiljaa kukaan ei huomannut, että olin olemassa. Se meinasin kanssa, etten pystynyt, uskaltanut tai osannut auttaa ketään. - Anonyymi
Disse kirjoitti:
ATM tunnistaa itsensä ilman peiliäkin. Ei autoa, ei naista. Kavereita 0-1 kpl.
Alko ja kessu maistuu. Työnteko ei kiinnosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naiset tunnistavat parisuhteeseen kelpaamattoman pitkän matkan päästä.
Epävarma olemus, suusta tulee pelkkää paskaa. - Anonyymi
Disse kirjoitti:
Sinun oma oletus.
Luulin että eilisisiä mielipiteitä känni sulla siivättänyt, ei muuten voisi olla noin pihalla, sitten piti jatkaa valitsemallasi linjalla ja vielä tänäänkin mutta jos tosissaan uskoo ettei lapsi jolla on kaikki hyvin, kotona isä ei hakkaa äitiä, ei ole taloudellisia ongelmia, on harrastuksia ja vaikka mitä ei voi olla kiusaaja ja ihan ilkeyttään niin täytyy olla kyllä aika uuno ihan oikeasti ja selvinpäinkin.
Se on katsos disse niin, että jos on keksinyt mullistavan idean voivansa esiintyä älykkönä sillä että kääntää kaikki itsestäänselvyydet päinvastaisiksi ja alkaa teoretisoimaan niitä vastaan, se voi toki joskus harvoin toimia ja siellä voi vähän ollakin ajatuksentynkääkin. Mutta jos lähtee kaikissa asioissa siitä että minulla on nyt tämä yksi teoria, niin kuin sulla nyt se "täytyy ottaa vastuu omasta itsestä" ja siihen pohjaten joka asiassa alkaa vänkyttämään kaikkia totuuksia ja todennäköisyyksiä vastaan se vaan ei toimi ( koska ne vanhat totuudet kyllä pätee 99,999% tapauksista) ja alkaa luomaan poikkeavien teorioiden julistajasta vähän yksinkertaista kuvaa, varsinkin kun se oma totuus on julistajalle se ainoa oikea eikä muita näkemyksiä hyväksytä ollenkaan (ne julistetaan trollaukseksi tms.).
Luulin että eilisisiä mielipiteitä känni sulla siivättänyt, ei muuten voisi olla noin pihalla, sitten piti jatkaa valitsemallasi linjalla ja vielä tänäänkin mutta jos tosissaan uskoo ettei lapsi jolla on kaikki hyvin, kotona isä ei hakkaa äitiä, ei ole taloudellisia ongelmia, on harrastuksia ja vaikka mitä ei voi olla kiusaaja ja ihan ilkeyttään niin täytyy olla kyllä aika uuno ihan oikeasti ja selvinpäinkin.
Se on katsos disse niin, että jos on keksinyt mullistavan idean voivansa esiintyä älykkönä sillä että kääntää kaikki itsestäänselvyydet päinvastaisiksi ja alkaa teoretisoimaan niitä vastaan, se voi toki joskus harvoin toimia ja siellä voi vähän ollakin ajatuksentynkääkin. Mutta jos lähtee kaikissa asioissa siitä että minulla on nyt tämä yksi teoria, niin kuin sulla nyt se "täytyy ottaa vastuu omasta itsestä" ja siihen pohjaten joka asiassa alkaa vänkyttämään kaikkia totuuksia ja todennäköisyyksiä vastaan se vaan ei toimi ( koska ne vanhat totuudet kyllä pätee 99,999% tapauksista) ja alkaa luomaan poikkeavien teorioiden julistajasta vähän yksinkertaista kuvaa, varsinkin kun se oma totuus on julistajalle se ainoa oikea eikä muita näkemyksiä hyväksytä ollenkaan (ne julistetaan trollaukseksi tms.).
-harmiseikirj-Ei se, että kotona olisi täydellinen ydinperhe ja taudelliset edellytykset kerro, että voisi hyvin.
Enkä jaksa sun kanssa vääntää...- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veikkaan tässä, että Disseä taitaa itseään hävettää ja kaduttaa kuinka huonosti on toiminut kasvattajana ja nyt menee suuvaahdossa sotaan jopa ammattilaisia vastaan. Tai jokin oman miehisyyden uhka kun muilla on ollut vaikeampi elämä kuin hänellä? En tajua.
Kummasti Dissellä hänen mielestään on paremmat taidot, osaaminen, koulutus ja kokemus kuin psygologilla, joka on viettänyt kymmeniä vuosia aiheen tutkimisessa.
En tiedä johtuuko siitä, että professori on nainen vai miksi ei voi kunnioittaa ja uskoa mitä ammattilainen sanoo?
Näin koulukiusattuna pitää hyvin paikkansa, että ketkä meidän luokalla ja koulussa oli niitä kiusaajia. Lähes poikkeuksetta ne jotka olivat hieman rikkaamasta perheestä ja joilla ei ollut mitään ongelmia perhe tai muussa elämässä. Kiusatuksi yleensä päätyivät köyhemmässä asemassa olevat, vähemmistön edustajat tai/ja jos oli jotain perhevaikeuksia/orpo. Enemmän kävi niin päin, että jos jonkun kiusaajan perheeseen tai varallisuuteen yms. tuli ongelmia niin hän sattoi päätyä kiusatuksi kuin, että kiusatusta olisi tullut kiusaaja.
Tottakai tapahtui joukkopainostuksia, että kiusaajat pakottaa toisen kiusatun kiusaamaan, mutta todella harvoin ja sitä tapahtuu huomattavan paljon amerikkalaisissa elokuvissa. Hyvin harvoin nämä kiusatut jatkoivat tätä dynamiikkaa, ellei ollut pakko.
Tuli nähtyä paljon kun olin lopulta niin alhaalla nokkimisjärjestyksessä, että olin näkymätön. Mikä tuli helpotuksena. Olin myös niin hidas, etten aina heti tajunnut kun kiusataan, joten reagoin liian oudosti tilanteessa. Enimmäkseen niin kauan kun olin vain hiljaa kukaan ei huomannut, että olin olemassa. Se meinasin kanssa, etten pystynyt, uskaltanut tai osannut auttaa ketään.Minä luulen että disse vain yrittää esittää näppärää ja älykästä "murskaamalla" ammattilaisten ja kaikkien muidenkin näkemyksiä omilla totuuksillaan, uudella näkökulmalla joka uudistaa koko psykologian kentän, se vaan ei kovin hyvin onnistu kun on väärässä :D mutta saahan sitä tietysti kuvitella olevansa oikeassa ja leimata eri mieltä olevat trolleiksi.
Joo, tuossa kiusaamishommassa varmaan useimmiten menee niin että siellä on joku/jotkut johtajatyypit jotka saa sitten lietsottua perässäseuraajia mukaansa, niitä jotka haluaa kuulua jengiin ja siinähän se sitten äkkiä onkin ryhmä kasassa.
Disse kirjoitti:
Ei se, että kotona olisi täydellinen ydinperhe ja taudelliset edellytykset kerro, että voisi hyvin.
Enkä jaksa sun kanssa vääntää...Ei tietenkään aina mutta kyllä se paremmat edellytykset antaa. Eikä kiusaaja yhdessäkään hetkessä jossa nauraa höröttää kiusaamalleen voi huonommin kuin se kiusattu, sillä on mukavaa kun saa kiusata.
Juu, ei tarvitse, myönnät vaan valinneesi väärän tulokulman ja olleesi väärässä koko ketjun niin ei tarvii vääntää :) Äläkä ikinä vahingossakaan kenellekään kiusatulle mene syöttämään soopaa että se kiusaaja voi muka huonommin kuin se kiusattu.
Ei tietenkään aina mutta kyllä se paremmat edellytykset antaa. Eikä kiusaaja yhdessäkään hetkessä jossa nauraa höröttää kiusaamalleen voi huonommin kuin se kiusattu, sillä on mukavaa kun saa kiusata.
Juu, ei tarvitse, myönnät vaan valinneesi väärän tulokulman ja olleesi väärässä koko ketjun niin ei tarvii vääntää :) Äläkä ikinä vahingossakaan kenellekään kiusatulle mene syöttämään soopaa että se kiusaaja voi muka huonommin kuin se kiusattu.
-harmiseikirj-Päh. Mä oon sitä mirltä mitä oon jo kirjoittanut ja piste. 😊
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Kirjoitit:
”Joten annan sun olla... kiusaa muita."
Kännissä kirjoitat kuin 7 miestä ja selvinpäin itket kun kiusataan.”
Tuo viimeinen virke, lue se...
Kunnon kuuno. 😃Etkö enää muuta keksi kuin henkilöhyökätä? Edelleen, ei hyvää päivää 😄
- Anonyymi
En nyt enää kenellekkään.
Lillis ei ole sinusta tykännyt koskaan .... :D
Jiii Anonyymi kirjoitti:
Etkö enää muuta keksi kuin henkilöhyökätä? Edelleen, ei hyvää päivää 😄
Samoin.... kasvasit jo.
Anonyymi kirjoitti:
Lillis ei ole sinusta tykännyt koskaan .... :D
JiiiTämä selvä. Se ei kuitenkaan muuta sitä asiaa, että mä olen tykännyt hänestä ja tykkään edelleen. Too bad.
- Anonyymi
Sitä voi aina sanoa noin, saadakseen sanottua viimeisen sanan. :)
Mut what ever. :)Jostain syystä poistui vastaukseni jälkiä jättämättä, mutta toistan: ei ole tarvetta valehdella, ei täällä, ei muualla, mutta enhän sua pysty anona mitenkään vakuuttamaan.
Jos ei koskaan valehtele, ei koskaan tartte leikkiä tyhmää-vapaa suomennos yhestä laulusta. Anonyymi kirjoitti:
Jostain syystä poistui vastaukseni jälkiä jättämättä, mutta toistan: ei ole tarvetta valehdella, ei täällä, ei muualla, mutta enhän sua pysty anona mitenkään vakuuttamaan.
Jos ei koskaan valehtele, ei koskaan tartte leikkiä tyhmää-vapaa suomennos yhestä laulusta.Etpä niin, pysty vakuuttamaan. Mut onko sillä mitään väliäkään? Ei.
- Anonyymi
Etpä niin, pysty vakuuttamaan. Mut onko sillä mitään väliäkään? Ei.
Eipä sillä kai muuta väliä ole kuin se että näkisit että ktitiikissä on myös totuutta eikä pelkästään trollien kiusaamista kaikki.
Anonyymi kirjoitti:
Eipä sillä kai muuta väliä ole kuin se että näkisit että ktitiikissä on myös totuutta eikä pelkästään trollien kiusaamista kaikki.
Niin kauan, kun yksikään arvostelee mun persoona rakkien majurin vanavedessä, en ota mitään kritiikkiä vakavasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jostain syystä poistui vastaukseni jälkiä jättämättä, mutta toistan: ei ole tarvetta valehdella, ei täällä, ei muualla, mutta enhän sua pysty anona mitenkään vakuuttamaan.
Jos ei koskaan valehtele, ei koskaan tartte leikkiä tyhmää-vapaa suomennos yhestä laulusta."Puhu aina totta. Silloin sinun ei tarvi muistaa mitään."
-Mark Twain-
:) - Anonyymi
Niin kauan, kun yksikään arvostelee mun persoona rakkien majurin vanavedessä, en ota mitään kritiikkiä vakavasti.
Jos nyt oikein tulkitsin tekstiäsi, niin onhan tuo tietysti näppärä keino kieltää tosiasioita. Itsepä itsesi kanssa elät ja fiksuna ihmisenä tajuat kyllä mikä on aiheesta sanottua. Vaatihan se kanttia myöntää enkä sitä sinulta odota, Toivon vain että omassa itsessäsi sen tunnistat. Omaa elämääsi se vain helpottaa😊
Anonyymi kirjoitti:
Jos nyt oikein tulkitsin tekstiäsi, niin onhan tuo tietysti näppärä keino kieltää tosiasioita. Itsepä itsesi kanssa elät ja fiksuna ihmisenä tajuat kyllä mikä on aiheesta sanottua. Vaatihan se kanttia myöntää enkä sitä sinulta odota, Toivon vain että omassa itsessäsi sen tunnistat. Omaa elämääsi se vain helpottaa😊
Nimenomaan fiksuna ihmisenä osaan erotella aiheettoman ja aiheellisen kritiikin ja tämä ketju on täynnä aiheetonta kritiikkiä. Jota en ota kuuleviin korviini. Rakkien majurin säestystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä luulen että disse vain yrittää esittää näppärää ja älykästä "murskaamalla" ammattilaisten ja kaikkien muidenkin näkemyksiä omilla totuuksillaan, uudella näkökulmalla joka uudistaa koko psykologian kentän, se vaan ei kovin hyvin onnistu kun on väärässä :D mutta saahan sitä tietysti kuvitella olevansa oikeassa ja leimata eri mieltä olevat trolleiksi.
Joo, tuossa kiusaamishommassa varmaan useimmiten menee niin että siellä on joku/jotkut johtajatyypit jotka saa sitten lietsottua perässäseuraajia mukaansa, niitä jotka haluaa kuulua jengiin ja siinähän se sitten äkkiä onkin ryhmä kasassa.
-harmiseikirj-Muiden kokemukset on hänelle valheita, kiakki muut on trolleja ja valehtelijoita. Minunkin elämä on hänelle valhe, koska ei mene niin kuin hän tietää(kuvittelee) miten asioiden kuuluisi hänen mukaansa mennä.
- Anonyymi
Käytöstä, huom, ei persoonaa.
Mutta kätevä keino toki tuokin kieltää kaikki.
Taidatkin ansaita kaiken paskan mitä osaksesi saat. Anonyymi kirjoitti:
Taidatkin ansaita kaiken paskan mitä osaksesi saat.Persoonaa täällä kritisoidaan, eikä käytöstä. Käytöstä krtisoidaan vasta, kun olen sanonut kantani ja se loukkaa jotakuta tai ei sovi muottiin.
Persoonaa täällä kritisoidaan, eikä käytöstä. Käytöstä krtisoidaan vasta, kun olen sanonut kantani ja se loukkaa jotakuta tai ei sovi muottiin.
Ts. Jos en nuole persettä, käytöksestä aletaan kritisoida. :)
Anonyymi kirjoitti:
Taidatkin ansaita kaiken paskan mitä osaksesi saat."Taidatkin ansaita kaiken paskan mitä osaksesi saat."
Ihan sama. Mä en hypi muitten pillin mukaan. Hyppiköön ne, jotka tykkää hyppiä.- Anonyymi
Persoonaa täällä kritisoidaan, eikä käytöstä. Käytöstä krtisoidaan vasta, kun olen sanonut kantani ja se loukkaa jotakuta tai ei sovi muottiin.
Hevonkukkua.
- Anonyymi
"Taidatkin ansaita kaiken paskan mitä osaksesi saat."
Ihan sama. Mä en hypi muitten pillin mukaan. Hyppiköön ne, jotka tykkää hyppiä.No lopeta sitten se ainainen valitusvirsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Puhu aina totta. Silloin sinun ei tarvi muistaa mitään."
-Mark Twain-
:)Aaa, tosta se on siis mukaeltu. Itse lainasin tätä: if you never tell a lie then you never have to play dumb. Tää ehkä poistuu, välillä aika mielivaltaisesti nää tuntuu poistuvan; välillä saa käyttää englantia ja välillä ei...
Jes, eka kerta kun opin täältä jotain, eli tuon Twainin yhteyden näihin laulun sanoihin. Kiitos!
- Anonyymi
Sehän on aivan kamalaa. Kiusaaminen ei ole sallittua, vaikka toisella olisikin sasikalju!
- Anonyymi
Missä kohtaa tuntuu eniten?
- Anonyymi
Kuskusilla sopeutuminen olisi pitänyt aloittaa sotien jälkeen.
- Anonyymi
On reilusti työelämässä tai ei. Ei kai kukaan näyttele huvikseen?
https://shoptruefit.com/lifestyle/posture-gma-fi.php?mjk=legoiioty987ty47wiu3fg7i4ifg37w6fg487w6fiy8w734gw3487ytg&affId=4E26D5BD&c1=fi&c2=gma_u45_mobile&gclid=EAIaIQobChMIx8urlsnL7QIVjVbCCh2nTwJ1EAEYASAAEgKx3vD_BwE- Anonyymi
Tuossapa tulevaisuuskuva palstalaiselle, jos ei jo tämänhetkinen. Kyllä se köyryksi menee.
- Anonyymi
Erään sasikaljun terveydentila mietityttää.
- Anonyymi
Hmmm...? Mä keskityn tekoihin, en tekstiin.
- Anonyymi
Eih kaih nyt sentään!
- Anonyymi
Ai miten niin joskus...
- Anonyymi
Valot voisi sammuttaa tuolta tupakkapaikalta, häikäisee. https://www.stara.fi/2020/12/13/hotelli-ilveksen-kyljessa-ihastuttava-tervehdys/?utm_source=suomi24.fi&utm_medium=recommendation_widget
- Anonyymi
Tämä nimimerkki ”Disse” lukee aivan liikaa Tommy Hellsteniä ja muita elämänhallintaoppaita.
- Anonyymi
Disse on fiksu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Disse on fiksu.
Niin se ainakin luulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se ainakin luulee.
Juuri tuollainen on kiusaamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tuollainen on kiusaamista.
Juuri tuollainen on uhriutumista.
- Anonyymi
Tämän yhden palstajeesuksen logiikalla...Saat nakkikopilla turpaan vaikka olet ollut ihan hiljaa ja kiltisti jonottanut omaa vuoroasi, niin se on oma vikasi. Ja lyöjä pitäisi palkita tuplaburgerilla?
- Anonyymi
On täällä yksi tai kaksi pusikkoa, jotka tuota harrastavat. Tylsää lukea.
- Anonyymi
Kiusaamista esiintyy kyllä.
-Sheena - Anonyymi
Ei täällä, koska täältä ei tunne ketään. Muualla kyllä, mutta heidän nimiä en tiedä.
- Anonyymi
Ao, jospa sinä pystyisit kaukana häiritsemästä toisten elämää tosielämässä.
- Anonyymi
Onko naisten sänkyyn kantamis keskustelut myös kiusaamista?
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17310041Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523335Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493093- 642805
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2022159- 1142113
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251973Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä651591Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121336Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221336