Laihduttamisen hyödyt!

Anonyymi

Hei! Ajattelin kirjoittaa kerrankin positiivisen tekstin, joten taitaa jäädä lyhyemmäks ku yleensä, koska luonnollisesti mulla on vaa paljon yleensä valitettavaa. Kuitenkin, tänään kirjoitan laihduttamisen hyödyistä.

Tilanne ennen laihduttamista:
Sokerinhimo
Epävarmuus itsestäni
Pakkomielle syödä 4 tunnin välein
Päässä laskut että tuleehan tarpeeksi proteiinia yms
Kaikenlaisen epäterveellisen ruoan syöminen sen kummempia miettimättä
Hirveät krapulat
Yms

Nyt kun olen kesästä asti ollut paremmalla ruokavaliolla, olen huomannut seuraavat asiat
Itsetunto on parantunut
Olen saanut tyttöystävän
Olen löytänyt uusia harrastuksia, kävely, meditointi, hypnoosi, lukeminen
Krapulat paljon lievempiä
Sokerinhimo kadonnut
Säästän rahaa kun ei mene karkkipusseihin koko ajan rahaa
Voin oikeasti katsoa itseäni peilistä ja miettiä, että wow
Kaikenlainen tällainen on aivan parasta, kuntokin parantunut huikeasti. Aloitin laihduttamisen vaan yksinkertaisesti kävelemällä erästä järveä ympäri päivittäin, jota teen vieläkin ja pienentämällä annoskokoa. Alkuun söin vain aamupuuron kahvin kanssa, lounaaksi esim kanaa ja riisiä ja illalla rahkan ja hedelmän. Tulin tällä kalorimäärällä n. 1000-1500kcal erittäin hyvin toimeen ja jatkoin sillä 3kk. Sen jälkeen olen lisännyt syömisiäni ja useampikin ryyppyreissu takana, mutta ei näy vatsassa. Napostelu jäi. Pääsin myös ärsyttävästä tavasta eroon, että pitäisi syödä neljän tunnin välein. Syön aamupalan ja sen jälkeen yleensä sitä tahtia, kun tulee nälkä kunnolla. Aamen!

9

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Montako ateriaa syöt päivässä yleensä?

    • Anonyymi

      Itse huomasin vuosia sitten laihduttuani että moni asia helpottui myös tekemisessä.

      Sain itse leikattua varpaankynteni, oli helpompaa laittaa sukat ja kengät jalkaan, ylipäänsä pukeutuminen oli helpompaa.
      Hengittäminen helpottui, siitä raskaasta puuskutuksesta pääsin eroon.
      Tuoleilta ja sohvalta oli helpompi nousta.

      Moni asia tuntui helpommalta, ajattelin tähän kirjoittaa nämä kun aloittaja kirjoitti hyödyistä, koska nämäkin ovat niitä hyötypuolia.
      Oli varmaan muutakin, ei vaan tule näin ykskaks mieleen.

    • Anonyymi

      Laihtumisen = rasvakudoksen vähenemisen hyödyt.
      Vyötärön ohenemisen 6 - 7cm/6kk seuraukset.
      Paino pysyi ennallaan.
      Eroon verenpaine- ja kolestrolilääkkeistä Arvot ilman lääkkietä paremmat kuin lääkittyinä.
      Oheisvaikutus. 60v vanhuksen mieskunto koheni selvästi.
      Enempää en osannut toivoakaan.
      Viimeiset 9 vuotta, 68v - 77v, on painonikin laskenut hitaasti tasaista vauhtia.
      Rasvat ovat koko ajan alhaalla mutta lihasta häipyy hiljalleen.

    • Anonyymi

      Onneksi olkoon onnistuneesta elämänmuutoksesta!

    • Anonyymi

      " taitaa jäädä lyhyemmäks ku yleensä"

      Onneksi.

    • Anonyymi

      paljonko nyt olet laihtunut? noin pienillä kaloreilla lihoo yleensä takaisin.itse syön aina vähintään 2000 kaloria ja silloin kun en laihduta 2500-3500 joka päivä.

      • Anonyymi

        "paljonko nyt olet laihtunut? noin pienillä kaloreilla lihoo yleensä takaisin."

        Hyvä kun valo alkaa aueta kansalle. Nääntymisruokavaliot päättyy aina jojoiluun tai muihin terveyshaittoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "paljonko nyt olet laihtunut? noin pienillä kaloreilla lihoo yleensä takaisin."

        Hyvä kun valo alkaa aueta kansalle. Nääntymisruokavaliot päättyy aina jojoiluun tai muihin terveyshaittoihin.

        Kannattaa välttää myös tyydyttynyttä rasvaa sekä punaista lihaa ja kaikenlaisia lihajalosteita.

        Suola on isompi konna kuin sokeri.


    • Anonyymi

      JA samalla pysyy Alzheimerin tauti (AT) kurissa!

      – Hyvä ruokavalio ja terveellinen elämä liittyvät myös näihin aivosairauksiin. Jos pystyy pitämään painon kurissa, liikkumaan, nukkumaan hyvin ja syömään terveellisesti ja kasvispainotteisesti, on mahdollista asiaan puuttua. Ei se toivoton homma ole. Painonnousu ja liikkumattomuus on länsimaissa huolestuttavaa. Ajellaan autoilla ja sähkölaitteilla, eikä liikuta. Se käy nivelten päälle ja myös aivojen päälle. (Iltalehti)

      Painoa alas, kunnon yöunet, kohtuudella liikkumista ja tyydyttyneen rasvan runsas käyttö kieltotilaan; niillä vähennetään riskiä. Monityydyttyneet rasvat, kalaöljyt, kasvikset, vihannekset ja antioksidantit näyttävät suojaavan taudilta. Yksi uusimmista havainnoista on, että kahvin kohtuullinen käyttö voi myös suojata AT:lta.

      Siitä, mistä sydän tykkää, tykkää myös aivot! Näin täällä on pyrkinyt aika moni kertomaankin, tosin eräät kiistävät faktat hakemalla poikkeuksetta vaihtoehtoisratkaisuja (liikunta on murheilua, pulloöljy on tarkoitettu säilöntään ja kanannahat ovat parasta).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1344
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe