Mun eno on todella pihi

Anonyymi

Mun enoni on ehkä maailman pihein ihminen. Hänellä on hyvä palkka, mutta silti hän elää kuin köyhät. Käydessään meillä juhlissa hän aina ottaa mukaansa takin taskuihin ja välillä vaivihkaa sujauttaa vaimonsa käsilaukkuun kaikkia pöydän antimia mitä pitäisi riittää kaikille vieraille. Taskut pullollaan lähtee heti, kun on pöytä tyhjä ja taskut täynnä. Viime kesänä mun 16v syntymäpäivillä hän toi mulle 5€ rahaa kuulemma mopon bensoihin ja itse söi ensin mahansa tuttuun tyyliin täyteen ja lainasi mun mopoa käydäkseen lapsuudenystävänsä luona. Oma autokin hänellä oli mukana, mutta ilmeisesti sen käyttö olisi ollut liian kallista. Hän palasi meille muutama tunti myöhemmin mun mopon tankki lähes tyhjänä. Oli ilmeisesti käynyt vähän kauempanakin kuin lapsuudenystävällään. Eipä 5€ oikein riittänyt bensarahaksi ja taisi siinä mopossa muutama kolhukin olla mitä ei ollut aiemmin. Hänen vaimonsa kertoi mulle huvittavan tapauksen joulusta 2017, kun poikkeuksellisesti olimme menneet enoni luo joulua viettämään. Keksit jotka oli tarjolla olivat nimittäin suurin osa naapurista. Eno oli jotenkin onnistunut täyttämään taskunsa niillä sielä käydessään. Kinkku oli heidän ostama, mutta hänen vaimo oli saanut tunnin takuta asiasta ennen kuin eno suostui. Hän on muutenkin pihi ja oli eilen nostanut kuulemma erittäin suuren metelin siitä, kun vaimo oli ostanut vahingossa lihaperunasosetta joka oli muutaman sentin kalliimpi kuin joku toinen. Eno asuu 50luvun paritalossa ja hänen vaimonsa haluaisi jo kovasti kaupunkiin. Eno kuitenkin sanoo, että tämän, kun perin niin tähän myös jään. Hän ei saisi huonokuntoisesta ja syrjäisestä asunnostaan montaakaan tonnia joten parempi jäädä sinne. Edes remonttia ei hyväksy. Hänen vaimonsa haluaisi, että portaat korjattaisiin ja viimeksi 70luvulla remontoidut kellarin pesutilat korjattaisiin, mutta eno ei suostu vaan saattaa suuttua. Hän on suurin piirtein minun pituinen ja ottaakin mieluusti minun vanhoja vaatteitani käyttöönsä. Hänen autonsa on vanha Ford orion jota hänen vaimonsa suorastaan häpeää, mutta hyvin se on enoni mukaan palvellut.

6

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä, pientä ohuempaa yläpilvee pukkaa, muuallakin kuin pukinparrassa.

    • Anonyymi

      Suku se on pahin..No aika pihi tuo kyllä on.Mutta onkohan hänellä sittenkään niin hyvä palkka?kun ei täällä saa hyvää palkkaa kuin jotkut ovelat firman pitäjät(repii työläisten nahoista rahat itselleen),proffat,lääkärit jotkut julkimot,harvat insinöörit ja harvat lakimiehet erittäin harvat arkkitehdit ja jotkut kirjalijat muut kituuttaa aika pienehköllä palkoilla no tosin useat maajussit saa kanssa paljon massia ja tietysti rikolliset huumekauppiaat porskuttaa rahoissaan,mutta muilla voi olla aika tiukkaa.. Että ehkä jotenkin hassusti olettaa että teille ja sille naapureilleen keksit ja muut tarjoiltavat ovat edullisempia kuin hänelle niin virheellisesti lastaa niitä teiltä taskuunsa ..surkea tyyppi tavallaan että en tiedä miten tuollaista voisi auttaa käyttäytymään vähän normaalimmin.Eihän muilta kasata taskuun herkkuja kun ne on siellä sen hetken tarjolla kaikille; ei vain hänelle. En tiedä miten näitä vähän omituisia jotenkin aika paljon riittääkin ehkä hän tarvitsisi jonkinmoista terapiaa että vähän rauhottuisi nuo ominaisuudet.ja omituisuudet .?

    • Anonyymi

      Minunkin isäni oli hyvin pihi ja kertakäyttömukit ja lautasetkin pidettiin käytössä niin kauan kuin mahdollista. Hän kuoli 2003 ja hän ei ollut vieläkään suuria säästöjään tuhlannut vaan lapsuudenkotiini jossa hän asui yksin äidin kuoltua 10vuotta aiemmin ei mennyt vieläkään vesijohtoja vaan kaivosta nostettiin radon pitoista vettä jota minä, hän ja minun lapset juotiin sielä käydessämme. Meillä oli myös tapana ottaa vaatteemme löytötavaroista ja mulla on yhä vanha Lada lippis jonka isä löytysi roskiksesta.

      • Anonyymi

        Tähän vielä mainitsen sen, että hän oli kyllä kova myös ottamaan juhlista keksejä ja muita pöydän antimia taskuun ja joskus ennen mun syntymää mukaan oli kuulemma tarttunut aterimiakin, mutta hän oli sen lopettanut, kun mä synnyin 1978.


    • Anonyymi

      Suomalaisista varmaan suurin osa on pihejä ja niin oli myös mun mutsi. Hänen kanssaan sain hävetä kirpputoreilla vaateostoksilla, kun hän yritti kaikin keinoin laskea hintaa. Sama oli muidenkin kauppojen kanssa. Hän myös kierrätti kertakäyttöaterimia ja kaiken minkä pystyi. Roskiksiakin saattoi hieman vilkaista, että olisiko joku heittänyt jotain hyvää tavaraa pois.

      Pikkupoikana olin kova uimaan sellaisessa kahluualtaassa ja muistaakseni vuosi oli 1997, kun tuttuun tapaan isä penkoi häkki varastosta kahluualtaan ja aikoi täyttää sen lämpimällä vedellä. Mutsi käveli kuitenkin paikalle ja sanoi isälle ettei tuhlata rahaa turhanpäiväiseen vedenkulutukseen. Hän sanoi, että otetaan jääkylmää vettä rivitalon päädyssä olevasta raanasta. Aloin itkeä ja huusin, että en halua uida kylmässä vedessä. Äitini keksi mielestään erittäin hyvän ratkaisun. Naapuriperhe oli nimittäin lähtenyt ulkomaille kesän ajaksi ja äitini oltiin palkattu hoitamaan kissoja. Hän keksi, että haetaan 100litran kahluualtaan vedet naapurilta. Ihmetteliköhän naapurit, kun oli hieman isompi vesilasku ku tavallisesti. Mutsi nukkui pois vuonna 2018 ja säilytti pihin luonteensa loppuun asti.

    • Anonyymi

      Minun isoisällä oli tapana käydä syömässä mun koulun ruokalassa 1980luvulla. Häpesin, kun hänet lopulta huomattiin ja saatettiin kaikkien nähden pihalle koulurakennuksesta. Hänellä oli siis vaimo, talo, auto ja rahaa sen verran että kyllä sillä ainakin ois pystynyt ruokansa ostamaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4116
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1674
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1448
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1370
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1248
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1164
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe