Nyt on pahat paikat
https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/5167648/Turku siirtaa vapaaehtoista henkilostoaan jaljitystyohon koronatilanne Turussa erittain vakava
Turussa tilanne on erittäin vakava
34
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ajattelin että DF olisi alkanut kirveen kanssa riehumaan, mutta kyse olikin koronasta.
- Anonyymi
Mitään Darkkists ei ole olemassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitään Darkkists ei ole olemassa
Kuka se täällä sitten kirjoittelee?
Piti jouluna poiketa Turussa, mutta se taitaa olla nyt parempi pysyä poissa.
- Anonyymi
Lillis?... :D
Anonyymi kirjoitti:
Lillis?... :D
Vitsinä alkaa olla jo kulunut, vaikka toisinaan huvittaa kun tajuan sen olevan piikittelyä mulle. :)
Mutta en ole menossa Lillistä Turkuun tapaamaan. Sille en sitten mitään voi, jos joskus vahingossa törmätään jossain kadulla. Ihan sukulaisia vaan oli aikomus käydä moikkaamassa. Mutta ans kattoa nyt sitten. Korona pesäkkeessä ei kiinnosta pyöriä.
- Anonyymi
Skopjen lennot Turkuun käynnistyvät tauon jälkeen taas lauantaina 19. joulukuuta.
Turun kaupungin terveysviranomaiset ovat Turun lentoasemalla vastassa koneesta saapuvia matkustajia. Kaikille Turkuun saapuville matkustajille tarjotaan koronatestiä lentokentällä. Lisäksi kaikki matkustajat saavat myös koronaan liittyvät tarvittavat ohjeistukset.
Tulee lisää korona tertuntoja, sairastamaan Suomeen, koska täältä saa paremman hoidon kuin Makedoniassa. Joulun pyhät ovat myös hyvää aikaa sukulaisten tapaamisille muille kuin kantasuomalaisille, joiden puolestaan pitää väjttää sukulointia! - Anonyymi
Varissuolta leviää......
Turun osalta en osaa sanoa, en ole lukenut niin tarkkaan, mutta ainakin pk-seudulla juuri ne asuinalueet missä asuu henkilöitä jotka ovat heikohkossa sosioekonomisessa asemassa, niin koronakin on levinnyt nopeammin kuin muualla.
Itse tunnen/tiedän Varissuolta muutamia ihmisiä ja yrityksiä. Osa enemmän, osa vähemmän suomalaisia, mutta ainakin kaikki heistä ovat noudattaneet omaehtoista karanteenia jos ovat esim. lentomatkustaneet. Ja tämäkin siis silloin kun epidemiatilanne oli vielä parempi.
- Anonyymi
Ei täällä turussa mikään paha tilanne ole. Ihan normialia elämää vietetään, ihmiset panikoi ihan turhista pikku asioista koska eivät osaa pysyä erossa ihmisistä vaan menevät ja tulevat miten sattuu.
Aika hyvin kiteytetty.
"Ei täällä mikään paha tilanne ole, kyllä mäkin nyt tän kerran voin jouluostoksilla käydä ilman maskia"
Noin aika suuri osa ajattelee ja toimii. 🤦♂️
Ei sota yhtä miestä kaipaa, kuten sanotaan, mutta kyllä mä toivoisin tässä tilanteessa että niitä suosituksia oikeasti noudatettaisiin. Muutenkin ihan käsittämätöntä kuinka suomalaiset aina valittaa kaikista säännöistä ja byrokratiasta mutta silti noudattavat niitä tunnollisesti ja valittavat asioista joko somessa tai ABC:n kahvipöydässä. Onhan "sääntö-Suomi" jo eräänlainen käsite, mutta ei näköjään päde tässä asiassa.- Anonyymi
Sokeutta on monenlaista, huolestuttavinta se on silloin, kun on ylimielisyyttä ympärillä oleville vaaroille?
En ihmettele tätä. Olen keväästä alkaen yrittänyt pitää Turku-käynnit minimissä, mutta välillä tulee pakollisia menoja. Seuraavaksi huomenna. Ja pahus, eilenkin olin. Mutta siis, en ihmettele, sen verran huoletonta näyttää siellä olevan meno. Itse laitan jo autossa maskin ja pidän sitä niin kauan kuin olen pikaisesti hoitanut asiani. Kun olen kävellyt kadulla, niin olen katsellut liikkeisiin sisälle. Järjestään kampaamoissa, partureissa, pikku putiikeissa, kynsihoitoloissa ollaan maskitta, niin asiakkaat kuin henkilökunta. Paikat vielä tupattu täyteen, turvaväleistä ei tietoakaan. joku hiplaa sun päätä tai käsiä tunnin, pari ja puhua pölpöttää koko ajan. Kadulla tulee jengiä vastaan isoissa laumoissa (noh. etenkin maahanmuuttajat). Maskeja ei ole, mutta kova on huuto ja naurunräkätys, niin että sylki lentää. Vaikea on väistääkään sellaista porukkaa, ettei jää auton alle. Minkälaista sitten on, kun nämä laumat viettävät sisätiloissa pidempään yhdessä aikaa? Ihan kuin turkulaisia ei yhtään kiinnostaisi. Ärsyttää. Palaan aina onnellisena maalle, paikkakunnalle, jossa onneksi kampaajat pitävät maskeja, samoin kaupassa myyjät. Ja muutenkin asiasta välitetään.
- Anonyymi
Itse kuljen keskustassa päivittäin ja mun silmiin taas ihmiset pitää turvavälejä, laumoja en ole nähnyt. Jopa kadulla ihmiset pitää maskeja, vaikka suositus on että sellaisissa julkisissa tiloissa joissa turvavälien pito ei ole mahdollista.
Partureilla ym oon huomannut vain yhden asiakkaan kerrallaan.
Käsidesiä näyttävät käyttävän ainakin ne joiden kanssa oon samaan aikaan kauppaan osunut. - Anonyymi
En tiedä missä sinä oikein olet kulkenut, mutta kyllä oli aika raju yleistys. Turussa päivittäin liikkuvana voin kertoa, että mun havintojeni mukaam lähes poikkeuksetta käytetään maskeja, turvavälit pidetään, linja-autoissa kaikilla on maskit, kukaan ei liiku nuhaisena/kipeänä missään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä missä sinä oikein olet kulkenut, mutta kyllä oli aika raju yleistys. Turussa päivittäin liikkuvana voin kertoa, että mun havintojeni mukaam lähes poikkeuksetta käytetään maskeja, turvavälit pidetään, linja-autoissa kaikilla on maskit, kukaan ei liiku nuhaisena/kipeänä missään.
"kukaan ei liiku nuhaisena/kipeänä missään."
Tuotahan ei oikeasti kukaan voi teitää... joku saattaa hyvinkin lähteä kurkku- tai pääkipuisena kaupungille... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kukaan ei liiku nuhaisena/kipeänä missään."
Tuotahan ei oikeasti kukaan voi teitää... joku saattaa hyvinkin lähteä kurkku- tai pääkipuisena kaupungille...No joo, aina voi jossitella, mutta jos ihan konkreettisiin seikkoihin kiinnittäisi huomiota jossittelun sijaan, niin ennen koronaa, bussit oli aina talvella just flunssa-aikaan ylitäynnä.
Tämä johtui omien havaintojeni mukaan paljolti siitä, että puolikuolleet flunssaa sairastavat ottivat aina bussin töihin vasta sitten, kun olivat liian kipeitä itse ajamaan. Oli todella vastenmielistä kulkea bussilla flunssakaudella. Oli niiskuttamista, yskimistä, aivastelua ja kurkun selvitteluä siellä täällä bussissa. Nämä nuhanenät viis veisasivat meistä terveistä, joiden ainoa kulkupeli on se bussi. Olisivat jääneet kotiin potemaan. Itse ennemmin kävelin loskakelillä töihin, kuin menin bussilla, kun nämä vastuuttomat kipeät tyypit änkivät bussiin. Nyt ei ole sellaista näkynyt kertaakaan. Kukaan ei enää pärski missään nyt. Hyvä niin.
Pitkään sitä saikin olla tyytyväinen ja suht turvallisin mielin, mutta nyt on Varsinais-Suomikin sitten leviämisvaiheessa. Itse olen alusta asti ollut tiukan koronakurin puolestapuhuja, maskien ja käsihygienian puolestapuhuja, ja mielestäni valmiuslaki olisi pitänyt tässä joulukuussa ottaa käyttöön vaikkakaan kaikkia sen mahdollistamia pykäliä ei olisi ollut heti pakko ottaa käyttöön jne. Mutta sitten kun on tilanne päällä, niin päättäjillä ja viranomaisilla olisi huomattavasti nopeampi aikataulu reagoida asioihin, ilman että päätökset pyörii miljoonan eri viraston ja lautakunnan kautta. Virus kun ei perustuslakia tunne tai ainakaan noudata.
Tänään kävi asiakkaina kolmen hengen seurue, en moralisoinut heitä maskittomuudesta jne. mutta käytin itse. No seuraavan asiakkaan kohdalla jäi maski laittamatta kun tuli vettä ja lasit huurtui, niin eikös tämä sankari ollutkin sitten flunssainen. Pahoitteli kylläkin omaa maskittomuuttaan ja älysi pitää turvavälin, mutta olisi nyt voinut vaikka etukäteen mainita asiasta 🙄
Tossa joskus tunti sitten kävin Lidlissä ostoksilla ja harmillisen vähän sielläkin porukalla näki maskeja. Eläkeläisillä niitä nyt yleensä näkyykin, mutta hieman yllättäen myös monella maahanmuuttajataustaisella asiakkaalla oli kaupassa maski naamalla 👍 Valtaosalla ihmisistä kuitenkaan ei.
Itse otan koko taudin jo lähtökohtaisesti vakavasti, ja nyt kun tilanne on yleisesti ottaen huonompi, niin ilman muuta kiinnitän entistä enemmän huomiota hygieniaan jne. Mutta en mä silti kauhean pelokas ole, ei kuitenkaan tule käytyä kuin kerran-pari viikossa ruokakaupassa ja asiakkaitani tapaan yleensä ulkosalla ilman lähikontakteja. Ja verkkokaupan kautta tilattujen tuotteiden lähettämiseen pakettiautomaatti on varsin kätevä. Moni joutuu kuitenkin käyttämään julkisia kulkuvälineitä, työskentelemään esim. kaupan kassalla jne. eikä silti välttämättä sairastu. Vaan toisaalta eipä se vaadi kuin yhden väärän kolikon tai ovenkahvan 😕
Itsellä on myös pienen pieni epäilys, että olenkohan sairastanut koko taudin jo keväällä ja se haimatulehdus / keuhkokuume iski jonkinlaisena jälkitautina 🤨 Senhän takia jouduin sairaalaan 14.4 ja covid-näyte oli negatiivinen, mutta olin jo maaliskuun lopulta alkaen, noin 2,5 vko aivan jäätävässä flunssassa ja aivan sänkypotilas. Ja kuin kirsikkana kakun päälle, juuri silloin ajokorttini oli hyllyllä niin mitäpä muutakaan tekemistä mulla oli kuin vetää kokopäiväkännejä kipeänä. Toki sitä edelsi jo pidempään jatkunut alkoholinkäyttö, jossa riskirajat paukkui. Olin toki tehnyt niin ennenkin ja jopa selättänyt pieniä nuhia vanhan kansan menetelmillä, mutta jos se oli koronaa niin tuskin kännääminen ainakaan yhtään edesauttoi toipumista. Mene ja tiedä.Niin ja pieni lisäys vielä. Vaikka se haimatulehdus olisikin ollut koronan aiheuttama jälkitauti, niin ei se poista sitä faktaa että mulla oli juomisen kanssa ongelmia, suomeksi sanottuna olen siis alkoholisti. Mikä ikinä sen sitten laukaisikin, niin eipä sitä kaljaa tai viinaa pääministeri tai THL:n väki kaatanut kurkustani alas vaan ihan itse, omaa tyhmyyttäni.
- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
Niin ja pieni lisäys vielä. Vaikka se haimatulehdus olisikin ollut koronan aiheuttama jälkitauti, niin ei se poista sitä faktaa että mulla oli juomisen kanssa ongelmia, suomeksi sanottuna olen siis alkoholisti. Mikä ikinä sen sitten laukaisikin, niin eipä sitä kaljaa tai viinaa pääministeri tai THL:n väki kaatanut kurkustani alas vaan ihan itse, omaa tyhmyyttäni.
No hyvä kun tiedostat, että olet alkoholisti. Jatkossa kannattaa pitää korkki kokonaan kiinni. Hyvässä seurassa olisit mm. Matti Vanhanen on täysraitis.
Anonyymi kirjoitti:
No hyvä kun tiedostat, että olet alkoholisti. Jatkossa kannattaa pitää korkki kokonaan kiinni. Hyvässä seurassa olisit mm. Matti Vanhanen on täysraitis.
Joo pakkohan se on pitää jos meinaa terveenä täällä elellä. Mutta ei se loppupeleissä ole ollut edes kovin vaikeaa, eipä siitä koko touhusta edes samalla tavalla enää nauttinut kuin joskus muutama vuosi sitten perjantai-illan koittaessa.
- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
Joo pakkohan se on pitää jos meinaa terveenä täällä elellä. Mutta ei se loppupeleissä ole ollut edes kovin vaikeaa, eipä siitä koko touhusta edes samalla tavalla enää nauttinut kuin joskus muutama vuosi sitten perjantai-illan koittaessa.
Hyvä sinä! Viina ei tee kenellekään hyvää.
- Anonyymi
Tänään kaupassa yks ukkeli käski pitää etäisyyttä mut sanoin sille että pelko perseessä lyhentää elämää.
- Anonyymi
Kertakaaan en ole maskia pitänyt ja turussa asun kuitenkin. Korona ei tartu jos pysyy omissa oloissaan kuten itse olen ollut. Ihmiset paniikissa ja öyhöttävät miten sattuu ja kuitenkaan eivät noudata suosituksia koska ne on vain suosituksia ja ihmisen aivot ei toimi jos ei ole mikään pakko tilanne pysyä poissa ihmisten ilmoilta. Baareissa on porukkaa ihan täynnä ollut välillä ja jos joku ale tuote tulee myntiin niin on sata ihmistä jonossa. Se kertoo vaan siitä ettei koronasta niin välitetä.
Erittäin hyvä pointti nuo baarit, "yökahvilat", Black Friday kampanjat, jouluostokset jne. Helposti ihmisillä unohtuu turvavälit ja maskit kun bailataan tai jonotetaan ilmaisia ämpäreitä. Only in Finland. 😂
En nyt muista tarkkaan miten se meni, mutta eikös jollain ministeriöllä ja aluehallintovirastolla ollut aika pitkäänkin epäselvää noiden ravintoloiden rajoitusten kanssa. Ohjeita tulkittiin että esim. lounasruokaloita ja yökerhoja niputettiin samaan kategoriaan, vaikka on sanomattakin selvää kummassa se altistumis- tai tartuntariski on korkeampi. Mutta kaipa tähän jotain tolkkua on saatu. Tulee mieleen, että onkohan jotain lakeja joskus laadittu niin, että baareista, yökerhoista ja muista juottoloista on käytetty vanhahtavaa nimitystä "ravintola" 🙄 Muistan että äitivainaan kanssa meillä oli eräänlainen sisäpiirin vitsi, että mun mielestäni ravintolaan mennään syömään ja baariin juomaan, mutta hänen mielestään se oli toisinpäin 😅 Ja tämä oli siis 50-luvulla syntyneen ihmisen mielipide.
Muutenkin on ihan käsittämätöntä, että julkisen puolen kaikkia palveluita ajetaan alas, tiloja suljetaan, asioita tehdään etänä, mutta baarit, kuntosaliyritykset, elektroniikkakaupat sun muut porskuttaa avoinna eikä kukaan voi oikein mitään. Huomaa kyllä kuinka paljon EK:lla on näppinsä pelissä joka asiassa, tässäkin. Ja sitten nämä Hesburgerit sun muut isot firmat kehtasivat nostaa sen 100k€ koronatuen jota yrityksille jaettiin 🤦♂️ Tällaisessa tilanteessa terveys ja turvallisuus pitäisi asettaa talouden edelle, ja mielestäni kauppojenkin pitäisi miettiä asiaa myös siltä kannalta. Toki käsidesit, pleksit yms. löytyy, mutta jos on joku Black Friday -kampanja meneillään tai joulun jälkeen alennusmyynnit, niin mielelläni näkisin kauppojen kontrolloivan itse kerrallisia asiakasmääriä myymälässä. Voisi houkutella jopa uusia asiakasryhmiä. Ellei tämä toimintatapa sitten riko jotain Svinhufvudin aikana säädetyn perustuslain pykälää ö.
Esim. mä olen käynyt viimeksi hammaslääkärissä noin vuosi sitten. Huhtikuulle oli varattu seuraava aika, mutta se siirrettiin syyskuulle. Syyskuun aika marraskuulle, ja se taas helmikuulle. Psyk. hoitajan olen viimeksi nähnyt kesällä, muuten hän on soitellut noin kerran kuussa. Kirjastoon en voi mennä lukemaan autolehtiä, mutta halutessani voin lampsia vaikka Myllyn Prismaan huomenna klo 17 ilman maskia ja ostaa lehden. Tai opiskelija ei saa lukea kirjastossa, mutta bileistä ei jousteta 😅 Eli näin voidaan julkisella sektorilla toimia, mikä on tässä tilanteessa aivan ymmärrettävää ja jopa toivottavaa, mutta joku roti pitäisi noihin ostosryntäyksiinkin saada, valitettavan suurelta osalta ihmisistä kun puuttuu se oma järjenkäyttö täysin. Tai no monen yrityksen osalta se oli ihan fiksua pitää tarjouksia koko "black weekin" ajan mutta aina löytyy niitä valopäitä jotka ovat oven takana jonottamassa keskiyöllä.- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
Erittäin hyvä pointti nuo baarit, "yökahvilat", Black Friday kampanjat, jouluostokset jne. Helposti ihmisillä unohtuu turvavälit ja maskit kun bailataan tai jonotetaan ilmaisia ämpäreitä. Only in Finland. 😂
En nyt muista tarkkaan miten se meni, mutta eikös jollain ministeriöllä ja aluehallintovirastolla ollut aika pitkäänkin epäselvää noiden ravintoloiden rajoitusten kanssa. Ohjeita tulkittiin että esim. lounasruokaloita ja yökerhoja niputettiin samaan kategoriaan, vaikka on sanomattakin selvää kummassa se altistumis- tai tartuntariski on korkeampi. Mutta kaipa tähän jotain tolkkua on saatu. Tulee mieleen, että onkohan jotain lakeja joskus laadittu niin, että baareista, yökerhoista ja muista juottoloista on käytetty vanhahtavaa nimitystä "ravintola" 🙄 Muistan että äitivainaan kanssa meillä oli eräänlainen sisäpiirin vitsi, että mun mielestäni ravintolaan mennään syömään ja baariin juomaan, mutta hänen mielestään se oli toisinpäin 😅 Ja tämä oli siis 50-luvulla syntyneen ihmisen mielipide.
Muutenkin on ihan käsittämätöntä, että julkisen puolen kaikkia palveluita ajetaan alas, tiloja suljetaan, asioita tehdään etänä, mutta baarit, kuntosaliyritykset, elektroniikkakaupat sun muut porskuttaa avoinna eikä kukaan voi oikein mitään. Huomaa kyllä kuinka paljon EK:lla on näppinsä pelissä joka asiassa, tässäkin. Ja sitten nämä Hesburgerit sun muut isot firmat kehtasivat nostaa sen 100k€ koronatuen jota yrityksille jaettiin 🤦♂️ Tällaisessa tilanteessa terveys ja turvallisuus pitäisi asettaa talouden edelle, ja mielestäni kauppojenkin pitäisi miettiä asiaa myös siltä kannalta. Toki käsidesit, pleksit yms. löytyy, mutta jos on joku Black Friday -kampanja meneillään tai joulun jälkeen alennusmyynnit, niin mielelläni näkisin kauppojen kontrolloivan itse kerrallisia asiakasmääriä myymälässä. Voisi houkutella jopa uusia asiakasryhmiä. Ellei tämä toimintatapa sitten riko jotain Svinhufvudin aikana säädetyn perustuslain pykälää ö.
Esim. mä olen käynyt viimeksi hammaslääkärissä noin vuosi sitten. Huhtikuulle oli varattu seuraava aika, mutta se siirrettiin syyskuulle. Syyskuun aika marraskuulle, ja se taas helmikuulle. Psyk. hoitajan olen viimeksi nähnyt kesällä, muuten hän on soitellut noin kerran kuussa. Kirjastoon en voi mennä lukemaan autolehtiä, mutta halutessani voin lampsia vaikka Myllyn Prismaan huomenna klo 17 ilman maskia ja ostaa lehden. Tai opiskelija ei saa lukea kirjastossa, mutta bileistä ei jousteta 😅 Eli näin voidaan julkisella sektorilla toimia, mikä on tässä tilanteessa aivan ymmärrettävää ja jopa toivottavaa, mutta joku roti pitäisi noihin ostosryntäyksiinkin saada, valitettavan suurelta osalta ihmisistä kun puuttuu se oma järjenkäyttö täysin. Tai no monen yrityksen osalta se oli ihan fiksua pitää tarjouksia koko "black weekin" ajan mutta aina löytyy niitä valopäitä jotka ovat oven takana jonottamassa keskiyöllä."Muutenkin on ihan käsittämätöntä, että julkisen puolen kaikkia palveluita ajetaan alas, tiloja suljetaan, asioita tehdään etänä, mutta baarit, kuntosaliyritykset, elektroniikkakaupat sun muut porskuttaa avoinna eikä kukaan voi oikein mitään"
Suomessa yksityisomistuksen suoja ja yrittämisen vapaus ovat vahvimpia maailmassa. Tätä eivät tajua ne "yrittäjät", jotka huutavat Suomen olevan yritysvihamielisyydessään kuin Pohjois-Korea. Tai sitten ne vaan esittävät tyhmää. Ennen porvarit pelkäsivät Suomessa ihan tosisaan kommunismia ja siksi lainsäädäntö on mitä on. Edes vaarallisen kulkutaudin riehuessa ei yrittämisen vapauteen voida puuttua. Anonyymi kirjoitti:
"Muutenkin on ihan käsittämätöntä, että julkisen puolen kaikkia palveluita ajetaan alas, tiloja suljetaan, asioita tehdään etänä, mutta baarit, kuntosaliyritykset, elektroniikkakaupat sun muut porskuttaa avoinna eikä kukaan voi oikein mitään"
Suomessa yksityisomistuksen suoja ja yrittämisen vapaus ovat vahvimpia maailmassa. Tätä eivät tajua ne "yrittäjät", jotka huutavat Suomen olevan yritysvihamielisyydessään kuin Pohjois-Korea. Tai sitten ne vaan esittävät tyhmää. Ennen porvarit pelkäsivät Suomessa ihan tosisaan kommunismia ja siksi lainsäädäntö on mitä on. Edes vaarallisen kulkutaudin riehuessa ei yrittämisen vapauteen voida puuttua.Kyllä mä sen tottakai tiedän ja ymmärrän, että ei mielivaltaisesti voida sulkea yrityksiä. En mäkään sellaista päätöstä omalle kohdalleni haluaisi, jos toimiala olisi koronan suhteen riskialttiimpi. Ehkä tossa tekstissäni oli vähän liikaa aatteen paloa, kun omassa työssäni ei tänään päivällä kaikki sujunut ihan kuin strömsössä, ja tuota viestiä kirjoittaessa alkoi ottamaan päähän ne kaikki koronatuet joita on jaettu jo entuudestaan vakaalla pohjalla oleville suuryrityksille, mutta esim. kuinkahan monelle parturi-kampaajalle? Tai pizzerialle tai vastaavan kaltaisille pienille yrityksille, jotka tilanteesta eniten ovat kärsineet.
- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
Kyllä mä sen tottakai tiedän ja ymmärrän, että ei mielivaltaisesti voida sulkea yrityksiä. En mäkään sellaista päätöstä omalle kohdalleni haluaisi, jos toimiala olisi koronan suhteen riskialttiimpi. Ehkä tossa tekstissäni oli vähän liikaa aatteen paloa, kun omassa työssäni ei tänään päivällä kaikki sujunut ihan kuin strömsössä, ja tuota viestiä kirjoittaessa alkoi ottamaan päähän ne kaikki koronatuet joita on jaettu jo entuudestaan vakaalla pohjalla oleville suuryrityksille, mutta esim. kuinkahan monelle parturi-kampaajalle? Tai pizzerialle tai vastaavan kaltaisille pienille yrityksille, jotka tilanteesta eniten ovat kärsineet.
Ovat Jyysteria ja Jyystaksi saaneet koronatukea?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät ole. Mielikuvitusyritykset eivät saa tukea.
Anonyymi kirjoitti:
Älä multa kysy. No ehkä kyseisten firmojen omistaja turkulaisena bongaa tän ketjun ja vastaa ihan itse omalla profiilillaan.
Mutta vaikka nämä hänen firmat olisivatkin saaneet koronatukea, niin just sen kaltaisille pienille yrityksille se mun mielestä kuuluukin eikä millekään Jetille tai Hesburger-ketjulle. Tuskin sitä taksiliikennettäkään on samaan tahtiin kuin ennen ja kuten sanottukin, niin ravintolat ovat yksi suurimpia kärsijöitä tässä kriisissä.- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
Älä multa kysy. No ehkä kyseisten firmojen omistaja turkulaisena bongaa tän ketjun ja vastaa ihan itse omalla profiilillaan.
Mutta vaikka nämä hänen firmat olisivatkin saaneet koronatukea, niin just sen kaltaisille pienille yrityksille se mun mielestä kuuluukin eikä millekään Jetille tai Hesburger-ketjulle. Tuskin sitä taksiliikennettäkään on samaan tahtiin kuin ennen ja kuten sanottukin, niin ravintolat ovat yksi suurimpia kärsijöitä tässä kriisissä.Millekään maahanmuuttajien firmoille ei tarvitse verorahoja jaella
Anonyymi kirjoitti:
Eivät ole saaneet enkä ole sitä hakenutkaan. Muutenkin yritykseni on Virossa kirjoilla, niin siellä on ihan eri käytännöt näissä jutuissa.
Mutta ihan totta että korona on kyllä vaikuttanut taksialaan ja ravintola-alaan. Omalta osaltamme olemme vain koittaneet minimoida riskejä, esimerkiksi käyttämällä mustia PVC-kaasunaamareita takseissa, ja tarjoamalla aina 80% shotin alkudrinksuksi ravintolassa.- Anonyymi
Voisit silti pitää sitä maskia vain jo ihan siksikin, että auttaisit luomaan sitä positiivista ryhmäpainetta, että muut "hällä väliä" tyypit alkaisivat käyttäytymään vastuullisesti.
- Anonyymi
Ei ole mitään vakavaa turuus. Täällä on kaikki hyvin ja jotkut satunnaisest saaneet koronan niin ei sille voi mitään. Treffeillä voi käydä, kavereita voi tavata kuten ennenkin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1376279Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto665201Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost143675Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1213250Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT1062371Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat712276Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku11998Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val271608- 761118
Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne141056