Hyvää torstai päivää! Mulla on kyllä hyvä päivä todella kaukana nyt, kävin Alkossa ja

Anonyymi

tarkoitukseni oli ostaa kuohuviinejä valkoista sekä roseeta; jouluksi sekä uudeksi vuodeksi. Siinä kassalla sitt seistessani pullot jo hihnalla, pyysi se mies myyjä minulta henkilöllisyys todista... ajokorttia tai jotain jolla osoitan olevani täysi-ikäinen.
Siis jumaliste olen yli 30vuotias, enkä edes mitenkään näytä alaikäiseltä!

Hiivatin rontti, hymyili kuin pepsodentti mainos ja tokaisi ett; jos meinaat saada pullot mukaasi... näytäthän ajokorttiasi?
Mistä lähtien kaikilla alaikäisillä on edes ollut ajokorttia; siis jos kyse oikeesti ois ollut iän tarkistuksesta!
Kiukkuisena tiuskaisin ett riittäiskö ett annan känny numeroni?
Vanhempi mies takanani purskahti nauruun, ja sanoi myyjälle ett "hyvä yritys mutt pieleen meni sun imartelun yritys!" Niillehän tuli siitä suukopua keskenään...

Huokaisin ja ilmoitin ett pidä viinisi; Turussa on niin monta viinakauppaa mistä taatusti saan ostaa 6 pulloa viiniä kerralla, koska vaan. Kahden viikon tarpeiksi ne olinkin hommaamassa, ruokajuomaksi nuo miedot halvat roseet ja Uudeksi vuodeksi valkokuohuviiniä. Sinne jäivät nauhalle viinit, mä mennä viiletin ovelle ja ulos liikkeestä. Jotain se myyjä huuteli perääni.. etten voi jättää niitä viinejä siihen ja lähteä. Kyllä mä voisin, hetken istuin autossa ja ihmettelin... soitin sitt broidille ja pyysin häntä hakemaan mulle kyseiset juomat!

Siitä on aikaa jo... annoin Gigantin myyjälle ajokorttini, kun pyysi sitä tehdäkseen takuu todistuksen tuotteelle jonka osti käteisellä! En mä ajatellut ett mun tietojani siinä tilanteessa ois urkittu... mutt toisin kävi. Sain useita puhelin soittoja tapaamis kutsuja ym. Kunnes yhteen puheluun vastasi Faija; sanoen tekevänsä rikosilmoituksen jollei puhelut hänen vaimolleen lopu. Tuliko asia ymmärretyksi?
Eipä ole se heppu enää sen jälkeen soitellut.

Mä ymmärrän ja hyväksyn vielä sen, jos joku kysyy suoraan yhteystietoja tai pyytää siinä kasvokkain tapaamista/treffaamista... Mutt noi kyseenalaiset henkilötietojen kalastelu yritykset; menee korkealta yli mun sietokykyni. Ne ovat suorastaan ahdistavia, saada joku tuiki tuntematon "kannoilleen" ilman mitään syytä! Nykyään mä asun useimmiten yksinäni, joten mulla on jonkinlainen vielä suurempi syy olla varovainen noiden tuntemattomien "kiinnostuneiden" huomiosta.

Päivänjatkoja kaikille!
trollikka

21

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Iskin kerran nätin alkon myyjän naisen. Pyysin kertomaan viineistä kun en niistä mitään tiennyt ja ostin sitten jotain viinejä ja pyysin sitänaista maistelemaan viinejä kanssani. Kolmannella kerralla suostui sitten ja tehtiin yhdessä ruokaa ja juotiin viinejä.

• Anonyymi

Tuttua holhoamista se on ollut minullakin. Aikoinaan lähialkossa asioidessani kassalla kuuntelin korvakuulokkeilla juttukanavaa ja sorruin naurahtamaan jollekin sketsille jolloin kassahenkilö langetti porttikiellon toistaiseksi. Porttikieltoa kesti kolmisenvuotta. Joten varokaa olemasta hyvällä tuulella kun asioitte viinikaupassa! stalingrad hans...

• Anonyymi

Mitä tahansa kieroilua, paitsi suora ja terve ehdotus:"Lähtisitko treffeille?"

Huomattu on.

Kannattaa myös pitää mielessä, että myyjähenkilökunta usein värittää työtänsä absolutely pelailemalla asiakkaiden kanssa. En ottaisi kovinkaan vakavasti.

• Anonyymi

MIstä lähtien ylipainoisia rönttös muijia on pyydetty treffeille.

Muutenkin haiskahtaa pahasti että muka trollikkaakin olisi stalkattu, kaikkihan muistavat sen uutisen gigantista. Nyt tuli trollikalta ihan legendaa. Taitaa olla akka ihan feikki koko akka!

• Anonyymi

Kieltämättä törkeää käytöstä....sinulta. Moni nainen olisi onnessaan jos papereita kysyttäisiin mutta sinun piti tietysti alkaa taas riehumaan. Alkon myyjillä on ohje kysyä paperit jos vaikuttaa alle kolmekymppiseltä:

https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000007294001.html

Voisit mennä pyytämään anteeksi tiuskimistasti. Sun kokemukset gigantissa ei ole alkon myyjä vika joka vaan hoiti hommaansa ohjeistuksen mukaan. Olisko itestäs kiva jos sun ruokapaikkaan tulis joku rähjäämään ja lähtiessä jättäs tarjottimet sun muut pöytään sun siivottavaks?

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Etkö sä ymmärtänyt lukemaasi? Ei taatusti luullut mua alaikäiseksi, niin sokea ei varmaan ollut.

Pelkkä vilkaisu mun naamatauluun, kyllä kertoo ikäni... ei kukaan voi väittää ett arveli 15v nuoremmaksi mitä olen. Muutamalla vuodella saattaa joku erehtyä, mutt ei noin paljon.

14 vuotta mua nuorempikin on jo täysi-ikäinen ostamaan alle 10%:sta viiniä.
        Sen ikäinen mies kuin se myyjä oli; niin varmasti osaa arvioida naisen kuin naisen iän, ainakin n. 10 vuoden tarkkuudella.
        En minä mitään rähjännyt, en vaan suostunut näyttämään ajokorttiani hänelle. Itse sanoi ettei myy niitä mulle, jos en henkilötietojani pysty hänelle todistamaan.

Mikä hitto se suakin vaivaa? Pitäisikö tässä alkaa henkilökortteja jakamaan jokaiselle miehenpuolikkaalle, joka kohdalle osuu?
        Ei mulla ollut edes mitään meikkiä, josta ois voinut päätellä ett yritetään huijata olevansa vanhempi mitä on. Ihan luomu naamalla mä olin liikenteessä... illaksi viel töihin menossa.

No ajatelkaa mitä lystäätte! Kiukkuisena tuli vaan avauduttua taas tännekin, Sorry!
        trollikka

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö sä ymmärtänyt lukemaasi? Ei taatusti luullut mua alaikäiseksi, niin sokea ei varmaan ollut.

Pelkkä vilkaisu mun naamatauluun, kyllä kertoo ikäni... ei kukaan voi väittää ett arveli 15v nuoremmaksi mitä olen. Muutamalla vuodella saattaa joku erehtyä, mutt ei noin paljon.

Sen ikäinen mies kuin se myyjä oli; niin varmasti osaa arvioida naisen kuin naisen iän, ainakin n. 10 vuoden tarkkuudella.
        En minä mitään rähjännyt, en vaan suostunut näyttämään ajokorttiani hänelle. Itse sanoi ettei myy niitä mulle, jos en henkilötietojani pysty hänelle todistamaan.

Mikä hitto se suakin vaivaa? Pitäisikö tässä alkaa henkilökortteja jakamaan jokaiselle miehenpuolikkaalle, joka kohdalle osuu?
        Ei mulla ollut edes mitään meikkiä, josta ois voinut päätellä ett yritetään huijata olevansa vanhempi mitä on. Ihan luomu naamalla mä olin liikenteessä... illaksi viel töihin menossa.

No ajatelkaa mitä lystäätte! Kiukkuisena tuli vaan avauduttua taas tännekin, Sorry!
        trollikka

Kaupoissa ja alkoissa lukee aika selvästi, että tarkistavat iän alle 30-vuotiailta vaikuttavilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaupoissa ja alkoissa lukee aika selvästi, että tarkistavat iän alle 30-vuotiailta vaikuttavilta.

Jassoo, seuraavan kerran kun käyn kaupassa ostamassa mandariineja kassillisen, niin varaan henkilökortin näytettäväksi kassalle, vai?
        Olisihan se surullista jos mummut jäis ilman hedelmiä, mun itsekkyyteni takia!
        Cittarissa kun mydään oluttakin... niin pitähän sitä varautua näyttämän henkilötietonsa, osti sitä olutta tai.. EI!

Mä protestoin ainoastaan ett täysin varmoissa tapauksissakin... "vanha sokea Reetakin näkisi"... ja joku saakelin nuija pystyy vaatimaan henkilötietojasi nähtäväkseen... ihan vaan varmuuden vuoksi, mukamas!
        trollikka

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

trollikka

Ihme kilahtelija kyllä olet. Hankala asiakas, todentotta. Oliko sulla edes maski päässä, eipä tainnu olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

trollikka

Sinä et taas tainnut edes lukea tuota uutista minkä linkitin tuohon edelliseen? siellä kyllä ihan selkeästi kerrottiin että kaikilta alle kolmekymppisiltä vaikuttavilta pitää kysyä, tuossa lisätietoa:

https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/864347/Alko kysyy paperit joka kolmas sekunti et valttamatta nayta niin nuorelta kuin luulet

"Vaikka Alkon ikärajaseuranta painottuu alle 25-vuotiaisiin, tätä kypsemmätkin pääsevät tai joutuvat todistamaan silloin tällöin täysi-ikäisyyttään. Se ei välttämättä liity nuorekkuuteesi.

Työntekijöiden kannustinpalkkiot Alkon myymälöissä on nimittäin osin sidottu vastuullisuuteen. Turun aluepäällikkö Erkki Pakola Alkosta kertoo, että lähes puolet kentän kannustinpalkkiomittareista liittyy ikärajaseurantaan.

Kassajärjestelmä kerää mekaanisesti tiedon papereiden tarkistamisesta. Määrää seurataan myymälöittäin. Kannusteisiin yltäminen siis edellyttää, että papereita kysytään säännöllisesti.

Erityisen tiuhaan ikärajaseurantaa tehdään tänään isojen opiskelukaupunkien keskustamyymälöissä Helsingissä, Tampereella, Turussa ja Oulussa."

Myyjä toimi vaan saamiensa ohjeiden mukaan, sitä kytätään että se kysyy riittävän usein papereita. Ei se sitä itse ole keksinyt eikä haluaisi kysellä.

Tämänkin asian olisit ihan itse voinut helposti googlella selvittää mutta kun aika menee tyhjästä raivoamiseen niin eihän sitä voi.

Otetaanpa esimerkki:

Teidän laitoksessa alkaa kulkemaan epämääräistä porukkaa. Sinä ohjeistat henkilökuntaa että kaikilta tulijoilta kysytään paperit ja millä asioilla liikkuu. No sitten huomaatkin että henkilökunta ei noudatakaan saamaansa ohjetta vaan ihmekulkijoita lappaa sisään sieltä täältä eikä kukaan kysele niiltä mitään.

Mitä ajattelisit työntekijöistäsi siinä tilanteessa?

Sitten varmaan raivottaisiin toisinpäin ja se olisi ihan eri asia, eikös niin :D

Sinä nyt kuvittelet olevasi joku erityistapaus jonka pitäisi saada erityiskohtelu joka paikassa, no et ole vaan ne joutuu ihan samoin kohtelemaan kuin kaikkia muitakin, ne muut vaan ei saa siitä ihmekilareita.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jassoo, seuraavan kerran kun käyn kaupassa ostamassa mandariineja kassillisen, niin varaan henkilökortin näytettäväksi kassalle, vai?
        Olisihan se surullista jos mummut jäis ilman hedelmiä, mun itsekkyyteni takia!
        Cittarissa kun mydään oluttakin... niin pitähän sitä varautua näyttämän henkilötietonsa, osti sitä olutta tai.. EI!

Mä protestoin ainoastaan ett täysin varmoissa tapauksissakin... "vanha sokea Reetakin näkisi"... ja joku saakelin nuija pystyy vaatimaan henkilötietojasi nähtäväkseen... ihan vaan varmuuden vuoksi, mukamas!
        trollikka

Ei sun mandariineja ostaessa tarvitse papereita näyttää niin kuin ei kenenkään muunkaan, sama kohtelu on kaikilla.

Jos sulla ois tuolla alkossakin ollut joku mies mukana se varmaan ois joutunu vanhan kansan tapaan mielessään tuumaamaan "saa taas hävetä silmät päästään" ja sitten pyytelemään tuolta myyjältä anteeksi sun käytöstä, sitten varmaan olisit kotimatkalla raivonnut sille kun kuvittelet olleesi oikeassa. Sun pitäis oppia vähän alkaa ajattelemaan aina ennen kuin alat rageemaan, ikä siihen kyllä jo riittäis :D ja tämä oli ihan ystävän neuvo.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et taas tainnut edes lukea tuota uutista minkä linkitin tuohon edelliseen? siellä kyllä ihan selkeästi kerrottiin että kaikilta alle kolmekymppisiltä vaikuttavilta pitää kysyä, tuossa lisätietoa:

https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/864347/Alko kysyy paperit joka kolmas sekunti et valttamatta nayta niin nuorelta kuin luulet

"Vaikka Alkon ikärajaseuranta painottuu alle 25-vuotiaisiin, tätä kypsemmätkin pääsevät tai joutuvat todistamaan silloin tällöin täysi-ikäisyyttään. Se ei välttämättä liity nuorekkuuteesi.

Työntekijöiden kannustinpalkkiot Alkon myymälöissä on nimittäin osin sidottu vastuullisuuteen. Turun aluepäällikkö Erkki Pakola Alkosta kertoo, että lähes puolet kentän kannustinpalkkiomittareista liittyy ikärajaseurantaan.

Kassajärjestelmä kerää mekaanisesti tiedon papereiden tarkistamisesta. Määrää seurataan myymälöittäin. Kannusteisiin yltäminen siis edellyttää, että papereita kysytään säännöllisesti.

Erityisen tiuhaan ikärajaseurantaa tehdään tänään isojen opiskelukaupunkien keskustamyymälöissä Helsingissä, Tampereella, Turussa ja Oulussa."

Myyjä toimi vaan saamiensa ohjeiden mukaan, sitä kytätään että se kysyy riittävän usein papereita. Ei se sitä itse ole keksinyt eikä haluaisi kysellä.

Tämänkin asian olisit ihan itse voinut helposti googlella selvittää mutta kun aika menee tyhjästä raivoamiseen niin eihän sitä voi.

Otetaanpa esimerkki:

Teidän laitoksessa alkaa kulkemaan epämääräistä porukkaa. Sinä ohjeistat henkilökuntaa että kaikilta tulijoilta kysytään paperit ja millä asioilla liikkuu. No sitten huomaatkin että henkilökunta ei noudatakaan saamaansa ohjetta vaan ihmekulkijoita lappaa sisään sieltä täältä eikä kukaan kysele niiltä mitään.

Mitä ajattelisit työntekijöistäsi siinä tilanteessa?

Sitten varmaan raivottaisiin toisinpäin ja se olisi ihan eri asia, eikös niin :D

Sinä nyt kuvittelet olevasi joku erityistapaus jonka pitäisi saada erityiskohtelu joka paikassa, no et ole vaan ne joutuu ihan samoin kohtelemaan kuin kaikkia muitakin, ne muut vaan ei saa siitä ihmekilareita.

-harmiseikirj-

OK, tarkistan vielä ett niillä tosiaan on kyseinen ohjeistus olemassa. Siinä tapauksessa ett asia on tosiaan niin -> mä käyn pyytämässä anteeksi, just siltä samalta "Hemmolta".

Järjetöntä nipottamista, jos 18 vuotias saa ostaa samaista viiniä, mutt yli kolmekymppiseltä vaaditaan henkölillisyys korttia, jotta kyseiset "mehut" Alkosta saa ostaa.

Ei tule toistumaan mun kohdallani tuo ongelma uudelleen. Taidan siirtyä nettitilaajaksi ja maksaa vaikka tullimaksuja, kuin leikkiä Alko oy:n leikkejä valvonnasta.
        Mä suosittelisin Alkolle mieluummin; Asiakkaalle alkomittariin pakollista puhallusta! Asiaskunta kun näkyy usein olevan humalassa, hakemassa täydennystä eväisiinsä.

Olet siinäkin kohtaa oikeassa, mä tosiaan reakoin vahvasti; jos oon ihan varma asiastani ja taatusti sen ilmaisen myös! Tällä kertaa ehkä olin väärässä ja käyn korjamassa tilanteen.
        Ei mulla ole minkäänlaisia vaikeuksia pyytää anteeksi käytöstäni, jos se on ollut tarpeetonta kyseistä myyjää kohtaan.

Kohtuutonta on panna henkilökunta kyselemään papereita tarpeeksi monelta asiakkalta, jotta täyttäisi valvonta kriteerit.
        Mahdollisesti asiakaskunta on joskus iäkkäämpääkin... pääsevätkö hekin syyniin, jotta kriteerit täyttyy... Tämä tästä aiheesta.
        Ja kiitos palautteesta, jos asia tosiaan on noin.
        trollikka

• Anonyymi

Pitää olla tarkkana, tottakai.

On minultakin kysytty papereita ainakin 35-vuotiaaksi asti. Ihan joka paikassa, Alkossa, kaupassa, baarissa, yökerhossa. Nyt 50v ei enää kysytä. Joskus se sinullakin loppuu.

• Taidatkin olla sitten palstan nuorimpia naisia.

• Anonyymi

Kyllä mä olen kurppa jkäinen ollut jo kohta viimeiset 10 vuotta, naiset kun rupsahtaa jo kakskakkosina. Mutt näillä mennään.
        trollokka
        Öitä, sinnekin!

• Anonyymi

Ei ne tarkasta onko täysikäinen vaan pitää näyttää alle 30-vuotiaalta. Yksään 30-vuotias ei näytä alaikäiseltä, usko huvikses.

• Anonyymi

ai en lukenut loppuun se olikin tökerö iskuyritys?

• Anonyymi

Taitaa olla aloittaja kaunis kuin mikä ja seksikäs ja saa miesten päät pyörälle

• Anonyymi

Aloittaja olikin nainen. Lukiessani stooria oli alkuun koko ajan mielessä että kirjoittaja oli mies. (Olen itsekin mies)
      Itselle kävi siinä 35 ikäisenä ravintolaan jonottaessa niin että joutui näyttää paperit, mutta se johtui siitä että olin menossa 18 ikäisen tyttöystävän kanssa sisään.
      Katsoivat paperit molemmilta mutta kun näytin silloin ajokorttia portsari alkoi pyydellä anteeksi että kysyi minulta papereita.
      Olin vain tyytyväinen että oikeastiko en näyttänyt ikäiseltäni.
      No ehkä en koska kelpasin silloin 18 ikäisellekin.

• Anonyymi

A-oikeus vaatiikin a-korttia a-liikkeissä. Beellä liikkeet hidastetaan. Biistä en tiedä. Nyt bisselle

• Anonyymi

Heko heko! Mä täytän seuraavaksi jo 33 vuotta ja olen ihan ikäiseni näköinen. Sen verran ymmärrän asioita (just ja just), ett ymmärsin kyllä kassalla olla todistamatta muuta kuin osto kykyni... rahalla. En olis höylännyt edes pankkikorttiani, viinakaupassa.

Et taida olla töissä tänään, kun kaljoittelet jo tähän aikaan aamusta... ja onks sulla varmasti tarpeeksi ikää? Ettet vaan olis alaikäinen, tissuttelija!=)))

Moikka! Mä lähden syömään, kanamakaroonilaatikkoa ja tattarilättyjä vadelmahillolla.
        trollikka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3195
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2243
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1829
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1677
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1391
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1351
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1256
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1230
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1167
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1147
    Aihe